Dat mag toch? Mijn premier zal het ook niet zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze zegt dat een eventuele premier Wilders niet haar premier zou zijn. Waarom laat je dat weg?
Zolang je Nederlander bent, is het ook jouw premier als hij een kabinet weet te formeren. Of je dat nou leuk vindt of niet. En dat moet zeker een minister gewoon accepteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mag toch? Mijn premier zal het ook niet zijn.
Je hebt "mijn premier" in de letterlijke zin van het woord en de figuurlijke uitdrukking. In de laatste zin is het niet "mijn" premier. Hij kan ook premier van Nederland worden, niet premier van monolith.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang je Nederlander bent, is het ook jouw premier als hij een kabinet weet te formeren. Of je dat nou leuk vindt of niet. En dat moet zeker een minister gewoon accepteren.
Opkomen voor extreemrechts, typerend gedrag voor je maar je moet het maar durven.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt "mijn premier" in de letterlijke zin van het woord en de figuurlijke uitdrukking. In de laatste zin is het niet "mijn" premier. Hij kan ook premier van Nederland worden, niet premier van monolith.
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.
Het normaliseren van die extreemrechtse malloten is ook nergens voor nodig. Met Wilders als premier staan we internationaal voor schut en gaan we nationaal gegarandeerd aan de rechtsstaat knabbelen. Die beweging normaliseren moeten we gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.
Dat laatste is natuurlijk wel wat ironisch waar het Wilders betreft. En laten we wel wezen, dit is het soort uitspraken dat ook aan de lopende band uit de mond van Wilders zelf is gekomen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je graag het wantrouwen vergroot, zodat Wilders volgende keer een meerderheid heeft?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?
Ik vraag mij af of Wilders het nu nog een nep-parlement vind.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk wel wat ironisch waar het Wilders betreft. En laten we wel wezen, dit is het soort uitspraken dat ook aan de lopende band uit de mond van Wilders zelf is gekomen.
Waarom ga jij er vanuit dat het sentiment maar een kant op werkt? Dat snap ik niet echt. Ik ben niet zo vreselijk goed (understatement alert) in het naar de mond praten van mensen die alles willen afbranden waar ik voorstander van ben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je graag het wantrouwen vergroot, zodat Wilders volgende keer een meerderheid heeft?
Allicht, op 37 of 38 zetels na…quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Wilders het nu nog een nep-parlement vind.
Maar jij bent dan ook geen minister.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom ga jij er vanuit dat het sentiment maar een kant op werkt? Dat snap ik niet echt. Ik ben niet zo vreselijk goed (understatement alert) in het naar de mond praten van mensen die alles willen afbranden waar ik voorstander van ben.
We hebben een opvolger voor Rutte iig:quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, op 37 of 38 zetels na…
quote:Tijdens de persconferentie confronteerden journalisten Van Strien herhaaldelijk met het feit dat hij in 2015 de Eerste Kamer, waarin hij zelf zetelde, een „nepparlement” had genoemd. Van Strien ontweek meermaals de vraag en zei onder meer dat hij zich niet kon voorstellen dat hij het gezegd had, dat de uitspraak niet relevant was én dat hij het zich niet kon herinneren. Uiteindelijk zei hij: „Ik heb alle vertrouwen in het Nederlandse parlementair stelsel, punt.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)24-november-a4182138
Ach ja, de zoveelste extreemrechtse gekkie die eerdere uitspraken probeert weg te moffelen. Helaas niks nieuws…quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben een opvolger voor Rutte iig:
[..]
Die kans acht ik heel erg klein.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.
Je adresseerde je opmerking over polarisatie aan mijquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook geen minister.
En het sentiment in de samenleving werkt momenteel echt wel maar 1 kant op, veel meer dan de helft ziet nou eenmaal graag een rechts kabinet.
Tja, jij kunt je oren totaal niet laten hangen naar wat anderen willen, maar voor een politicus en zeker voor een minister is het toch onverstandig als je de wens van de meerderheid zo negeert. Vooral als je ooit bent verkozen met als speerpunt dat het wantrouwen in de politiek moet worden verminderd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je adresseerde je opmerking over polarisatie aan mij
Het interesseert mij overigens geen zak hoeveel mensen een rechts kabinet willen zien, ik laat mijn oren niet hangen naar wat anderen willen horen of willen zien.
Ik ben 10 jaar officier geweest in een omgeving waar men VVD of rechtser stemde en het heeft mij toen ook nooit veranderd in mijn denken of uitspraken over politiek.
Is grond om direct de benoeming in te trekken. Opgesodemieterd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zeggen: ongeschikt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is helemaal niet onverstandig, je moet als politcus jouw kiezers niet negeren, degenen die PVV stemmen mag je gerust wel negeren. En als je het over wantrouwen in de politiek hebt dan zou Wilders als illustratie naast dat begrip moeten staan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, jij kunt je oren totaal niet laten hangen naar wat anderen willen, maar voor een politicus is het toch onverstandig als je de wens van de meerderheid zo negeert. Vooral als je ooit bent verkozen met als speerpunt dat het wantrouwen in de politiek moet worden verminderd.
Gaat niet gebeuren, dat weten we allebeiquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is grond om direct de benoeming in te trekken. Opgesodemieterd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |