abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211413516
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hold it, ze verlaagt zich op geen enkele manier tot zijn niveau. Ze heeft zich in correcte bewoording uitgesproken over wat zij ervan vindt. Als demissionair minister kan ze dat prima doen.
Volgens mij wel. Ze had ook niks kunnen zeggen of gewoon de winnaars kunnen feliciteren.

Maar goed, ik snap dat het blijkbaar normaal is om te polariseren. Zo kennen we zowel PVV als D66 natuurlijk ook wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211413520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter.
Alsjeblieft niet zeg... dat zou pas rotzooi worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211413530
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij wel. Ze had ook niks kunnen zeggen of gewoon de winnaars kunnen feliciteren.

Maar goed, ik snap dat het blijkbaar normaal is om te polariseren. Zo kennen we zowel PVV als D66 natuurlijk ook wel.
Kinderachtige opmerking weer, hoor.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 19:25:53 #204
5428 crew  miss_sly
pi_211413535
quote:

[..]

Wat een nonsens.

D66 op wat voor manier dan ook gelijkstellen aan PVV is echt…ik heb er niet eens woorden voor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211413572
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar in die 4 jaar hoef jij je mond niet te houden of wel?

Ik snap echt niet waar je hier mee bezig bent vooral niet omdat als je even naar de VS kijkt momenteel je opmerking nogal vreemd overkomt, men is nog steeds constant bezig om de verkiezingen van Biden ongedaan te maken bijvoorbeeld of aan het proberen de daders van de fraude daar te berechten.
Wat is dan wel een goed systeem? Het Engelse? Dit hier in NL werkt blijkbaar ook voor geen meter. Al wordt Wilders premier kunnen we waarschijnlijk een half jaar later weer naar de stembus. Een kiesdrempel?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211413579
quote:

[..]
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberen ^O^
Het Amerikaans systeem met kiesmannen is niet zo democratisch
pi_211413609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat is dan wel een goed systeem? Het Engelse? Dit hier in NL werkt blijkbaar ook voor geen meter. Al wordt Wilders premier kunnen we waarschijnlijk een half jaar later weer naar de stembus. Een kiesdrempel?
Naar mijn mening is ons systeem juist heel goed, je kan een partij als de PVV hebben met dergelijke extreme standpunten, het zal echter altijd ergens in het midden uitkomen of de partij regeert gewoon niet.
In de VS en ook het VK heeft links of rechts alle macht en zie wat een puinhoop dat oplevert.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211413627
quote:

[..]
Het Britse systeem werkt zo slecht dat er steeds meer voorstanders zijn voor een verandering van dat stelsel naar een stelsel dat wij hebben.
pi_211413635
quote:

[..]
Ik weet het niet. Echt niet.

Er is wat te zeggen voor een kiesdrempel maar dan haal je wel de kleintjes eruit maar het haalt de huidige versnippering niet echt weg. Als je kijkt wie de kleintjes zijn dan komt er her en der een zetel bij maar je blijft zitten met een heel wijd coalitie landschap.
Britse systeem is een drama, dan pak je een absolute meerderheid met minder dan 40% van de stemmen, dat is ronduit ondemocratisch naar mijn mening.

Ons systeem is in principe goed, coalites halen altijd de scherpe randjes eraf maar, en dat is ook waar, het haalt ook de slagvaardigheid onderuit, je kan nu eenmaal niet snel reageren als je (te) veel partijen tevreden moet houden.
De ironie van de huidige demissionaire regering is dat het begon met de belofte wel slagvaardig te zijn maar al gelijk op zijn bek ging voordat er zelfs maar een regering was. De Omtzigt affaire.

De laatste jaren hebben we een groep ontevreden kiezers die aan het zwerven zijn, van FvD naar BBB naar NSC/PVV, geen van die partijen gaat die mensen tevreden krijgen, denk ik, dus zal de onrust blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 19:37:05 ]
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 19:38:35 #210
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_211413687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat ongelofelijk laag weer van Kaag :') Dit is o.a. de reden dat zoveel mensen het vertrouwen in de politiek zijn verloren. Dit kinderachtige gedrag. Het wijzen naar een ander i.p.v. je eigen punten kracht bij zetten. Het is hier verdomme de VS niet. Mens, ga je werk doen :')
Dit is zo kortzichtig niet normaal. De afgelopen jaren niet opgelet?
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:40:49 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211413725
quote:

[..]
Nederlandse systeem werkt meer dan prima hoor.
pi_211413736
Kaag kan zich beter druk maken over haar eigen falen.
pi_211413763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:33 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Naar mijn mening is ons systeem juist heel goed, je kan een partij als de PVV hebben met dergelijke extreme standpunten, het zal echter altijd ergens in het midden uitkomen of de partij regeert gewoon niet.
In de VS en ook het VK heeft links of rechts alle macht en zie wat een puinhoop dat oplevert.
Ja, het Nederlandse systeem bewijst zich nu gewoon. Wilders kan zich bewijzen door een coalitie te vormen, lukt dat dan zijn zijn standpunten gematigd door de coalitie. Lukt dat niet, dan kunnen ze een andere coalitie proberen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:42:26 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211413766
twitter

En PVV met BBB en NSC ?
pi_211413778
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Echt niet.

Er is wat te zeggen voor een kiesdrempel maar dan haal je wel de kleintjes eruit maar het haalt de huidige versnippering niet echt weg. Als je kijkt wie de kleintjes zijn dan komt er her en der een zetel bij maar je blijft zitten met een heel wijd coalitie landschap.
Britse systeem is een drama, dan pak je een absolute meerderheid met minder dan 40% van de stemmen, dat is ronduit ondemocratisch naar mijn mening.

Ons systeem is in principe goed, coalites halen altijd de scherpe randjes eraf maar, en dat is ook waar, het haalt ook de slagvaardigheid onderuit, je kan nu eenmaal niet snel reageren als je (te) veel partijen tevreden moet houden.
De ironie van de huidige demissionaire regering is dat het begon met de belofte wel slagvaardig te zijn maar al gelijk op zijn bek ging voordat er zelfs maar een regering was. De Omtzigt affaire.

De laatste jaren hebben we een groep ontevreden kiezers die aan het zwerven zijn, van FvD naar BBB naar NSC/PVV, geen van die partijen gaat die mensen tevreden krijgen, denk ik, dus zal de onrust blijven.
Dank, nette reactie ^O^

Is er iets mis mee om de kleintjes eruit te halen? Die nieuwkomers zijn vaak vrij radicaal of zijn een afsplitsing / zetelpikker
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 19:50:54 #216
236264 crew  capricia
pi_211413885
quote:

[..]

Een nepparlement. D66-Rechters. Of willen we minder Marokkanen.

Maar oh wee als iemand zegt dat dit niet haar premier is.

Dit is ook mijn premier niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211413894
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dank, nette reactie ^O^

Is er iets mis mee om de kleintjes eruit te halen? Die nieuwkomers zijn vaak vrij radicaal of zijn een afsplitsing / zetelpikker
Lastige vraag, ik ben er voorstander van om de grens op 5% te zetten, anderen zeggen "Je moet al bijna 90.000 stemmen halen voor een zetel dus dat is al een drempel".
Je kan ook zeggen, de kleintjes kunnen doorgroeien vanuit een zetel als ze een goed verhaal hebben hoewel de ervaringen daarmee eigenlijk niet zo fantastisch zijn.
pi_211413926
quote:

[..]
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberen ^O^
In het Amerikaanse systeem kun je echter winnen met de minste stemmen.
pi_211413940
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je kan ook zeggen, de kleintjes kunnen doorgroeien vanuit een zetel als ze een goed verhaal hebben hoewel de ervaringen daarmee eigenlijk niet zo fantastisch zijn.
PvdD is een prima voorbeeld.
pi_211413951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
PvdD is een prima voorbeeld.
Hm, ja, mischien maar je kent mijn bezwaar tegen die partij. Maar goed, ik keur hem goed ;)
pi_211413956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lastige vraag, ik ben er voorstander van om de grens op 5% te zetten, anderen zeggen "Je moet al bijna 90.000 stemmen halen voor een zetel dus dat is al een drempel".
Met een kiesdrempel van 5% hadden we nu geen BBB gehad. Persoonlijk zou ik zeggen dat dat pure winst is, maar doordat ze zijn begonnen met die ene zetel zijn ze nu wel flink gegroeid. Ze zullen 2 a 3 verkiezingen verder ook wel weer helemaal weg zijn, maar toch.
  vrijdag 24 november 2023 @ 19:57:04 #222
12221 Tijn