abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211414446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:28 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb dus even die lijstuitputting bekeken. Voor de Eerste Kamer had Greet een lijst van 11 kandidaten en daarmee moet hij 4 zetels vullen. Voor de Tweede Kamer had hij een lijst van 45 kandidaten en daarmee moet hij 38 zetels vullen. Dan heeft hij nog het probleem dat er senatoren op beide lijsten staan, dus 5 senaatkandidaten moeten van de Eerste Kamer naar de Tweede Kamer. Dan zijn er ook nog 3 senaatskandidaten die onder plek 38 staan, dus we gaan ervanuit dat die op hun plek blijven. Dan heeft Greet slechts 2 reservekandidaten voor de Eerste Kamer en 5 reservekandidaten voor Tweede Kamer, waarvan 1 reservekandidaat op beide lijsten staat.

Kortom, er kan vrijwel niemand doorschuiven naar een kabinet.
Slachtoffer van zijn eigen succes?
pi_211414447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Yesilgoz zal sowieso moeten onderhandelen, ook een gedoogconstructie zal uitgewerkt moeten worden, dat was met Rutte 1 ook het geval, tenslotte.
Dat was toen het geval, maar hoeft natuurlijk niet. Verder zei Yeşilgöz niet letterlijk het woord gedogen, volgens mij. Steunen kan ook betekenen dat je net als een SGP in principe constructief naar de voorstellen kijkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:30:47 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211414457
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een nonsens.

D66 op wat voor manier dan ook gelijkstellen aan PVV is echt…ik heb er niet eens woorden voor.
Dat de PVV zo groot is te worden is voor een groot deel op het conto te schrijven van het gedram en het gepolariseer van D66 zelf, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211414458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kijken hoe lang dat duurt als het om PVV'ers gaat die wachtgeld krijgen.
Duh.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211414470
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was toen het geval, maar hoeft natuurlijk niet. Verder zei Yeşilgöz niet letterlijk het woord gedogen, volgens mij. Steunen kan ook betekenen dat je net als een SGP in principe constructief naar de voorstellen kijkt.
Tja, dat mag nu allemaal met de informateur in kaart gebracht worden en als je naar de post van Jojoke kijkt krijg ik een beetje het gevoel dat de VVD hier mischien gewoon een machtspelletje aan het spelen is, de VVD zal die informatie ook wel kennen, omdat de VVD wel voldoende bewindslieden kan leveren. Daar zal echter wel een fikse prijs aan gaan hangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 20:32:26 ]
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 20:32:52 #256
5428 crew  miss_sly
pi_211414485
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat de PVV zo groot is te worden is voor een groot deel op het conto te schrijven van het gedram en het gepolariseer van D66 zelf, hoor.
Prima hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211414496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, dat mag nu allemaal met de informateur in kaart gebracht worden en als je naar de post van Jojoke kijkt krijg ik een beetje het gevoel dat de VVD hier mischien gewoon een machtspelletje aan het spelen is omdat de VVD wel voldoende bewindslieden kan leveren. Daar zal echter wel een fikse prijs aan gaan hangen.
Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat dit een, vrij smerig, spelletje is van de VVD, die gaan uiteindelijk gewoon met de PVV onderhandelen om in het kabinet te komen. Of dat nu met bewindspersonen of het binnenhalen van standpunten te maken heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:34:33 #258
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211414503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat is dan wel een goed systeem? Het Engelse? Dit hier in NL werkt blijkbaar ook voor geen meter. Al wordt Wilders premier kunnen we waarschijnlijk een half jaar later weer naar de stembus. Een kiesdrempel?
Je zou eigenlijk partijen moeten verplichten om hun programma door te laten berekenen.
Anders ga ik ook gewoon een partij beginnen waar ik gratis bier, hoeren, en cocaïne beloof aan elke NL'er.

Peilingen zijn ook ongewenst. Vooral omdat ze er (zoals deze keer weer) flink er naast kunnen zitten.

Met het systeem is verder niet veel mis. Andere partijen zullen een manier moeten vinden om de kiezers die nu op PVV hebben gestemd tot zich toe te trekken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211414513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat dit een, vrij smerig, spelletje is van de VVD, die gaan uiteindelijk gewoon met de PVV onderhandelen om in het kabinet te komen. Of dat nu met bewindspersonen of het binnenhalen van standpunten te maken heeft.
Standpunten, denk ik, de VVD gaat niet meedoen met de gratis bier festijnen en zal hun economische agenda door willen zetten. De spoeling voor de PVV wordt dan wel erg dun maar goed, dat kon nauwelijks anders.

Wat NSC wil is mij nog wat onduidelijk, zowel bestuurlijke vernieuwing als bestaanszekerheid zijn toch best wel in nevelen gehuld.
pi_211414517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Slachtoffer van zijn eigen succes?
Lijkt mij. Met zo'n grote fractie ga je altijd hebben dat er iemand ziek wordt of zwanger raakt, dus je hebt voldoende reserves nodig.
pi_211414518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je zou eigenlijk partijen moeten verplichten om hun programma door te laten berekenen.
Anders ga ik ook gewoon een partij beginnen waar ik gratis bier, hoeren, en cocaïne beloof aan elke NL'er.

Peilingen zijn ook ongewenst. Vooral omdat ze er (zoals deze keer weer) flink er naast kunnen zitten.

Met het systeem is verder niet veel mis. Andere partijen zullen een manier moeten vinden om de kiezers die nu op PVV hebben gestemd tot zich toe te trekken.
Aan de andere kant, als je gewoon je hele programma laat vallen du moment dat je wint maakt de doorrekening ook niet meer uit :+
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:37:02 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211414528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me ook vrij normaal om eerst een beetje hard to get te spelen in een poging de onderhandelingspositie te verbeteren. Ik begrijp niet waarom iedereen de huidige positie van de VVD zo serieus neemt. Het is pas dag 1, de formatie duurt nog lang. Er komt echt wel een moment dat de PVV begrijpt dat ze concessies moeten gaan doen om de VVD binnen te hengelen en dat is het moment dat de VVD dingen naar zich toe kan gaan trekken. Tot die tijd halen ze met liefde hun neus voor Geert op.
pi_211414529
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Lijkt mij. Met zo'n grote fractie ga je altijd hebben dat er iemand ziek wordt of zwanger raakt, dus je hebt voldoende reserves nodig.
Dat sowieso maar normaliter ga je ook zo'n 10-12 bewindslieden leveren in een coalitie met 2 anderen. En dat is toch wel redelijk onmogelijk uit eigen rangen nu.
pi_211414539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Standpunten, denk ik, de VVD gaat niet meedoen met de gratis bier festijnen en zal hun economische agenda door willen zetten. De spoeling voor de PVV wordt dan wel erg dun maar goed, dat kon nauwelijks anders.

Wat NSC wil is mij nog wat onduidelijk, zowel bestuurlijke vernieuwing als bestaanszekerheid zijn toch best wel in nevelen gehuld.
Komt het daar niet altijd op neer bij de VVD? Dat ze het economisch beleid van de VVD uit mogen voeren om met ze samen te werken? Zal nu niets anders zijn. Hopelijk houdt men dan eens op met dat hele 'de PVV is heus heel sociaal hoor' gedoe.
"Pools are perfect for holding water"
pi_211414551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat sowieso maar normaliter ga je ook zo'n 10-12 bewindslieden leveren in een coalitie met 2 anderen. En dat is toch wel redelijk onmogelijk uit eigen rangen nu.
Inderdaad. Nog een reden waarom een zakenkabinet ook voor Wilders een interessante optie kan zijn.
pi_211414554
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Lijkt me ook vrij normaal om eerst een beetje hard to get te spelen in een poging de onderhandelingspositie te verbeteren. Ik begrijp niet waarom iedereen de huidige positie van de VVD zo serieus neemt. Het is pas dag 1, de formatie duurt nog lang. Er komt echt wel een moment dat de PVV begrijpt dat ze concessies moeten gaan doen om de VVD binnen te hengelen en dat is het moment dat de VVD dingen naar zich toe kan gaan trekken. Tot die tijd halen ze met liefde hun neus voor Geert op.
Je kan het ook anders zien en dat is dat de VVD zo weinig vertrouwen heeft in Wilders' capabiliteit om een stabiele regering te vormen en draaiende te houden dat ze er liever helemaal niet in stappen om schade te voorkomen.
Ik ben er nog niet uit welk spelletje ze spelen, Paradox maakt minder complexe games! :D
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:40:03 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211414570
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 20:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prima hoor.
Misschien nog even het debat tussen Baudet en Jetten terugkijken.

Jeweetwel, waar Baudet niet eens wist wat non-binariteit was, en Bram verder alle geluk van de wereld toewenste. Hetgeen door Jetten - na het debat, natuurlijk - op social media gebracht werd als schandelijke blijk van 'seksisme, vrouwenhaat en homofobie!!!!'

Dat is de werkwijze van D66 geweest de afgelopen jaren. En daarom zitten we nu met een broddelpartij als PVV op 37 zetels. Het gedram, het vinger-gewijs, het wegzetten van jan en alleman als vat vol haat en intolerantie.

Zelfreflectie. Misschien komt het ooit nog eens bij die club
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 24 november 2023 @ 20:40:17 #268
12221 Tijn