abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:40:04 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211109705
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Israël in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Israël vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211109708
Flipo
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:40:58 #3
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211109714
Ik kom CNN niet meer op :o heb ik een ban?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:43:55 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211109734
Families van de gijzelaars zijn boos op Israël dat ze zulke zware bombardementen uitvoeren op Gaza, terwijl hun geliefden en familie ook daar vastzitten, meldt NRC.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:46:15 #5
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211109751
En, is het al bekend wat een uur parkeren gaat kosten op de nieuwe gaza-parkeerplaats? Ben daar toch benieuwd naar.
pi_211109754
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ik kom CNN niet meer op :o heb ik een ban?
Zou je er eentje verdiend hebben :o
pi_211109757
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb het nog niet gevonden en ik hoop dat je mij wil uitleggen waarom iets wat meer dan 32 ( 40? 50? 70? 100?) jaar geleden zou zijn gebeurd betekent dat je een organisatie tot het eind der tijden dit mag moet nadragen. Is voortschrijdend inzicht een vies woord?
Voortschrijdend inzicht is prima, maar je eigen geschiedenis pinkwashen is een heel ander verhaal. En het simpele feit dat jij dit niet kunt vinden zegt genoeg over hoe Amnesty omgaat met feiten.

Een tipje van de sluier: de ontstaansgeschiedenis van ILGA.
pi_211109780
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Voortschrijdend inzicht is prima, maar je eigen geschiedenis pinkwashen is een heel ander verhaal. En het simpele feit dat jij dit niet kunt vinden zegt genoeg over hoe Amnesty omgaat met feiten.
Ik vroeg het Perplexity en die kon niks vinden.

Daarna natuurlijk niet meer verder gezocht. Ik was in de domme veronderstelling dat de persoon die met de stelling kwam deze nog wel zou gaan onderbouwen.

Ik geloof natuurlijk ook wel dat het niet verzonnen is, maarja een zinnetje is wel een beetje mager
pi_211109781
Ik vraag me af of Hamas nog steeds zo blij is met het succes van hun terrorisme op 7 oktober.
pi_211109784
We hebben lichamen van vastgebonden vrouwen gevonden

quote:
“Het was hartverscheurend”, zegt de veteraan. “We hebben de lichamen gevonden van vastgebonden vrouwen die waren neergeschoten.” De terroristen zouden de gijzelaars hebben geëxecuteerd omdat ze tijdens de terugtocht naar Gaza niet snel genoeg konden rennen. “We vonden ook het lichaam van een jongen wiens keel was doorgesneden. Zijn lichaam had tien dagen in de zon gelegen, het was een verschrikkelijk gezicht.”
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:53:11 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211109785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:52 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af of Hamas nog steeds zo blij is met het succes van hun terrorisme op 7 oktober.
Die hebben dit vast wel zien aankomen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:54:08 #12
6484 ExTec
pi_211109787
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Deze schaal, dat betwijfel ik.
pi_211109789
quote:
natuurlijk, hun doel is bereikt. Weer meer media aandacht zodat het geld weer richting hun stroomt. Dan kunnen ze in hun luxe leventje blijven in qatar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211109797
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze schaal, dat betwijfel ik.
dat interesseert ze niks, degene die beslissingen maken worden niet gebombardeerd in hun hotel in qatar.

Die piesen in hun broek van het lachen dat er mensen zijn die doen wat zij zeggen _O-
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211109800
quote:
Ja hoor, voor de terroristische moslim is het sterven in naam voor je geloof het mooiste wat er is. Die laten zich graag afslachten terwijl ze zoveel mogelijk Joden met zich meenemen, want dan wacht voor hun het Paradijs waar Mohammed zijn strijders in de armen zal sluiten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211109803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 00:50 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat gaan ze doen?
Waarschijnlijk vonden zij het toch nodig om de genocide in Gaza vast te leggen. Hoe kwaadaardig ze ook zijn, documentatie is altijd belangrijk.
pi_211109804
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:46 schreef ExTec het volgende:
En, is het al bekend wat een uur parkeren gaat kosten op de nieuwe gaza-parkeerplaats? Ben daar toch benieuwd naar.
De elektrische auto aan de laadpaal hangen schijnt nu in ieder geval even niet te werken.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:56:56 #18
22565 asco
Los in deze tent
pi_211109805
twitter
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:57:16 #19
6484 ExTec
pi_211109807
quote:
As Gazans Scrounge for Food and Water, Hamas Sits on a Rich Trove of Supplies

Hamas has spent years stockpiling desperately needed fuel, food and medicine, as well as ammo and weapons, in the miles of tunnels it has carved out under Gaza.
NYT Artikel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:58:21 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211109813
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:56 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Maar Israël is de slechterik hoor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:59:00 #21
6484 ExTec
pi_211109817
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, deels.
pi_211109819
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Voor de minderheid die hard schreeuwt inderdaad
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:00:26 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211109826
A senior Lebanese official told the New York Times: "Hamas, whose number of people is estimated between 35,000 and 40,000, has stored enough fuel, medicine, food, etc. to be able to go through a campaign without resupply for 3 to 4 months"
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211109827
quote:

Israël wil verdere hulpleveringen mogelijk maken

Het Israëlische leger heeft een toename van de leveringen van humanitaire hulp aan de Palestijnse bevolking aangekondigd na de uitbreiding van de grondoperaties in de Gazastrook. “We verlenen humanitaire hulp aan de inwoners van de Gazastrook die naar het gebied ten zuiden van Wadi Gaza zijn gegaan”, zei legerwoordvoerder Daniel Hagari zaterdag. In de loop van de dag mogen vrachtwagens met voedsel, water en medicijnen in het zuiden van de kuststrook worden geïmporteerd. “Wie zich in dit gebied bevindt, zal dit ontvangen”, zei Hagari.
Het verschil tussen een fatsoenlijke westerse democratie en een barbaarse groep ideologische terroristen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:02:07 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211109837
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:56 schreef Haags het volgende:

[..]
De elektrische auto aan de laadpaal hangen schijnt nu in ieder geval even niet te werken.
Ik zou ook niet te veel vertrouwen op de autonavigatie
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:02:48 #26
3928 Ulx
pi_211109842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, echt niet. Die dachten dat ze gevangenen zouden kunnen ruilen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:04:11 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211109851
Mensenrechtenorganisaties: duizenden Gazanen die werkten in Israël vermist
Duizenden arbeiders uit de Gazastrook die in Israël werkten voordat de oorlog begon, zijn vermist. Dat melden verschillende mensenrechtenorganisaties en vakbonden aan Al Jazeera. Onder meer Gisha, een Israëlische mensenrechtenorganisatie, gelooft dat Israël een deel van de Palestijnen illegaal heeft gevangengezet in de bezette Westelijke Jordaanoever. Israël zelf heeft tot nu toe geweigerd namen van gevangenen te delen.

De werkvergunningen van deze Gazanen, die hen toeliet om buiten de Gazastrook te kunnen werken, zouden ook afgepakt zijn. Een van deze arbeiders, een Palestijnse man geboren in Gaza, die na de aanval op 8 oktober gearresteerd werd, vertelt aan Al Jazeera over de omstandigheden waaronder hij en andere arbeiders gevangen werden genomen. Hijzelf is inmiddels vrijgelaten omdat hij in de Westelijke Jordaanoever woont.

nos
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:07:55 #28
6484 ExTec
pi_211109868
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat interesseert ze niks, degene die beslissingen maken worden niet gebombardeerd in hun hotel in qatar.
Wanneer gaat israel die gasten nou eens omleggen.

Of ze krijgen de beroemde; kijk voor de rest van je leven maar achterom, en op het moment dat je dat niet meer doet, en denkt: het is overgewaaid, komen we voor je.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:11:50 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211109892
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensenrechtenorganisaties: duizenden Gazanen die werkten in Israël vermist
Duizenden arbeiders uit de Gazastrook die in Israël werkten voordat de oorlog begon, zijn vermist. Dat melden verschillende mensenrechtenorganisaties en vakbonden aan Al Jazeera. Onder meer Gisha, een Israëlische mensenrechtenorganisatie, gelooft dat Israël een deel van de Palestijnen illegaal heeft gevangengezet in de bezette Westelijke Jordaanoever. Israël zelf heeft tot nu toe geweigerd namen van gevangenen te delen.

De werkvergunningen van deze Gazanen, die hen toeliet om buiten de Gazastrook te kunnen werken, zouden ook afgepakt zijn. Een van deze arbeiders, een Palestijnse man geboren in Gaza, die na de aanval op 8 oktober gearresteerd werd, vertelt aan Al Jazeera over de omstandigheden waaronder hij en andere arbeiders gevangen werden genomen. Hijzelf is inmiddels vrijgelaten omdat hij in de Westelijke Jordaanoever woont.

nos
Apartheid :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211109897
quote:
Ik denk het wel. Want tot nu toe krijgen ze precies wat ze wilden.

1) het conflict staat weer volledig op alle voorpagina's.
2) De aanval was juist bedoeld om een harde reactie van Israël uit te lokken. De steun van de landen in het Midden-Oosten hadden ze al. Normalisering van de betrekkingen tussen Israël en bijvoorbeeld Saoedi-Arabië is van de baan. En het belangrijkste: in de Westerse samenlevingen zie je dat men zich steeds meer achter de Palestijnen schaart.

Israël verliest langzamerhand de informatie-oorlog en het Israëlische narratief.
pi_211109899
twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:13:38 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211109900
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:13 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Je kan niet zeggen dat er niet gewaarschuwd is...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:15:32 #33
6484 ExTec
pi_211109907
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef Breekfast het volgende:
Normalisering van de betrekkingen tussen Israël en bijvoorbeeld Saoedi-Arabië is van de baan.
Nope. Zijn ze redelijk duidelijk over geweest.

quote:
En het belangrijkste: in de Westerse samenlevingen zie je dat men zich steeds meer achter de Palestijnen schaart.
Je zou hooguit kunnen beargumenteren dat ogenschijnlijk het westen achter de palestijnen staat. Maar helaas de zeer vocale minderheid. Op sociale media etc. Westerse overheden zijn nog steeds hard pro-israel.
pi_211109908
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan niet zeggen dat er niet gewaarschuwd is...
Ze hebben 3 weken de kans gekregen om te vluchten, wie gebleven is steunt Hamas of wordt gegijzeld. Verschrikkelijk voor de onschuldigen en ik hoop dat de verantwoordelijken, Hamas, zwaar afgestraft worden, geen emphatie voor terroristen.
pi_211109915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:15 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ze hebben 3 weken de kans gekregen om te vluchten, wie gebleven is steunt Hamas of wordt gegijzeld. Verschrikkelijk voor de onschuldigen en ik hoop dat de verantwoordelijken, Hamas, zwaar afgestraft worden, geen emphatie voor terroristen.
in 3 weken kan je een aardig stukje lopen inderdaad, ook de zieken komen een eind in die tijd....
pi_211109923
quote:

[..]

2) De aanval was juist bedoeld om een harde reactie van Israël uit te lokken. De steun van de landen in het Midden-Oosten hadden ze al. Normalisering van de betrekkingen tussen Israël en bijvoorbeeld Saoedi-Arabië is van de baan. En het belangrijkste: in de Westerse samenlevingen zie je dat men zich steeds meer achter de Palestijnen schaart.

Israël verliest langzamerhand de informatie-oorlog en het Israëlische narratief.
Dat geloof je echt zelf? Want het is baarlijke nonsens.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211109934
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Je zou hooguit kunnen beargumenteren dat ogenschijnlijk het westen achter de palestijnen staat. Maar helaas de zeer vocale minderheid. Op sociale media etc. Westerse overheden zijn nog steeds hard pro-israel.
Vele burgers zijn ook gewoon pro Israël, zie er steeds meer op de socials, beginnen zich ook te reppen. Heeft even geduurd maar ja gezien de agressieve dreiging van het pro Palestina kamp is het te begrijpen dat ze zich wat rustiger hielden. Het lijkt dat veel mensen pro Palestina zijn omdat de media hier vooral aandacht voor heeft en op socials de pro jihad radicalen honderden propaganda berichten per dag droppen waar hun achterban massaal in trapt en massaal over begint te krijsen.
pi_211109948
quote:
dat je toetsenbord deze kolder typt verbaasd mij. Mijn toetsenbord weigert dat.
pi_211109952
Nederland steunde natuurlijk de motie van Canada, dat de verantwoordelijkheid van de situatie volledig bij Hamas plaatste en volgde zonde Israëlische propaganda lijn, dat 7 oktober "in een vacuüm" ontstond.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211109954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:22 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Vele burgers zijn ook gewoon pro Israël, zie er steeds meer op de socials, beginnen zich ook te reppen. Heeft even geduurd maar ja gezien de agressieve dreiging van het pro Palestina kamp is het te begrijpen dat ze zich wat rustiger hielden. Het lijkt dat veel mensen pro Palestina zijn omdat de media hier vooral aandacht voor heeft en op socials de pro jihad radicalen honderden propaganda berichten per dag droppen waar hun achterban massaal in trapt en massaal over begint te krijsen.
tenzij je dood wilt hou je je inderaad ook wel gedeisd.

iets met cultuur....
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:25:33 #41
6484 ExTec
pi_211109955
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:22 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat niet alleen hoor, maar volgende maand mogen we naar de stembus. En ik weet van mezelf dat pro- of anti-palestijn 0,0 mee weegt, mbt op wie ik stem.

Niet omdat ik palestijnen niet aardig vind, maar ik heb andere dingen aan mijn hoofd.

Dus de linkse meisjes mogen wapperen met hun LGBTQ en/of palestijnse vlaggen wat ze willen, it will not move the needle als we het hebben over hoe NL er politiek in staat.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:26:11 #42
438527 MissButterflyy
pi_211109961
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:26:15 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211109962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:25 schreef Slayage het volgende:
Nederland steunde natuurlijk de motie van Canada, dat de verantwoordelijkheid van de situatie volledig bij Hamas plaatste en volgde zonde Israëlische propaganda lijn, dat 7 oktober "in een vacuüm" ontstond.

[ twitter ]
Heb je zelf ook nog een mening, of kom je hier gewoon weer voor je dagelijkse linkdump + portie nepnieuws?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211109964
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vroeg het Perplexity en die kon niks vinden.

Daarna natuurlijk niet meer verder gezocht. Ik was in de domme veronderstelling dat de persoon die met de stelling kwam deze nog wel zou gaan onderbouwen.

Ik geloof natuurlijk ook wel dat het niet verzonnen is, maarja een zinnetje is wel een beetje mager
ILGA is zo'n beetje opgericht om deze reden in 1978. Omdat Amnesty het niet opportuun vond. Het heeft tot 1991 geduurd voordat Amnesty een draai heeft gemaakt.

Let wel, het was geen omissie in het beleid van Amnesty, het was een weloverwogen keuze om vervolging van homoseksuelen ter zijde te leggen. En dat hebben ze volledig verwijderd uit hun geschiedenis.

Het is een beetje alsof Nederlandse geschiedenisboeken het kolonialisme weglaten. Dat zou niemand ok vinden, ondanks het voortschrijdende inzicht over dat onderwerp in Nederland.
pi_211109967
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]
Het is nu voornamelijk nog de links-progressieve hoek ja. Maar ik schrik er wel van hoe gangbaar het narratief, dat de Israëlische staat een kolonialistisch project is zonder bestaansrecht, is geworden in die kringen.
pi_211109970
twitter

Eens, de UN is onderdeel van het probleem dat Hamas zo groot is geworden en zulke gruweldaden kan plegen. Laat Israël die boel maar eens goed schoonvegen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:27:18 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211109972
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat niet alleen hoor, maar volgende maand mogen we naar de stembus. En ik weet van mezelf dat pro- of anti-palestijn 0,0 mee weegt, mbt op wie ik stem.

Niet omdat ik palestijnen niet aardig vind, maar ik heb andere dingen aan mijn hoofd.

Dus de linkse meisjes mogen wapperen met hun LGBTQ en/of palestijnse vlaggen wat ze willen, it will not move the needle als we het hebben over hoe NL er politiek in staat.
Het heeft wel stiekem een heel klein beetje geleid tot mijn besluit om GLPvdA niet meer in overweging te nemen. Niet omdat ik de kwestie zo belangrijk vindt, maar omdat de partij z'n ware aard laat zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:27:36 #48
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211109973
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, echt niet. Die dachten dat ze gevangenen zouden kunnen ruilen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211109975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:25 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Ok prima, als zij 0 verantwoordelijkheid bij Hamas willen leggen en helemaal niets aan dat probleem willen doen moeten ze het zelf weten. Maar dan niet gaan huilen als Israël dan maar zelf actie onderneemt hè.
pi_211109980
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:27 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Eens, de UN is onderdeel van het probleem dat Hamas zo groot is geworden en zulke gruweldaden kan plegen. Laat Israël die boel maar eens goed schoonvegen.
ik vond het schokkend te horen laatst dat de UN al tientallen jaren vluchtelingenkampen onderhoudt..... alsof het een verdienmodel is voor hun en ze niet anders willen....
pi_211109987
quote:

[..]

Ik betwijfel eerlijk gezegd dat ze hadden verwacht dat Israël zou inzetten op volledige eliminatie van een organisatie die tot voor kort als nuttig werd beschouwd voor het bevriezen van het conflict.

Daarnaast is Gaza inmiddels een dead zone voor telecommunicatie, dus de propaganda van Hamas komt nu ook een stuk minder door. Persverklaringen uit Genève en Dubai hebben nou eenmaal niet dezelfde PR waarde als bewegende beelden van uit hun huis gebombardeerde menselijke schilden.
pi_211109996
Duurt lang met dat grondoffensief.
pi_211109998
quote:
Jawel joh, Allah snackbar heeft een hoop maagden al klaar staan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_211110005
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het verschil tussen een fatsoenlijke westerse democratie en een barbaarse groep ideologische terroristen.
Wat lief van ze :') Ten eerste de rechtstaat in Israël is flink uitgehold afgelopen decennia dus het is geen fatsoenlijke democratie. Ten tweede wordt dat ook alleen maar gezegd voor de bühne; terwijl er in werkelijkheid niet veel veranderd. Even een photo op, en daarna hop weer verder met de genocide 8)7. Het is een beetje hetzelfde kaliber als de Nazi's die het rode kruis toelieten in de concentratie kampen om te laten zien hoe goed de joden het hadden.
pi_211110010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:33 schreef theunderdog het volgende:
Officieel is het geen grondoffensief, in de hoop dat Hezbollah zich koest houdt.
Ondertussen kunnen door de speciale operaties (Dank Putin) de doelen van het IDF toch bereikt worden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211110019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:34 schreef Gitw het volgende:

[..]
Wat lief van ze :') Ten eerste de rechtstaat in Israël is flink uitgehold afgelopen decennia dus het is geen fatsoenlijke democratie. Ten tweede wordt dat ook alleen maar gezegd voor de bühne; terwijl er in werkelijkheid niet veel veranderd. Even een photo op, en daarna hop weer verder met de genocide 8)7
Kun je een paar voorbeelden geven op welke manieren de rechtstaat in Israël de afgelopen decennia uitgehold zou zijn? En van genocide is helemaal geen sprake, je lijkt er dus niet veel van te begrijpen.
quote:
Ik denk dat ze het stukje bij beetje doen, dus telkens een gebied uitkammen. Dat zou een begrijpelijke tactiek zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211110041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je zelf ook nog een mening, of kom je hier gewoon weer voor je dagelijkse linkdump + portie nepnieuws?
Voor een kleine bijdrage aan Fok! kun je verspreiders van nepnieuws blokkeren 🤣
pi_211110049
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je een paar voorbeelden geven op welke manieren de rechtstaat in Israël de afgelopen decennia uitgehold zou zijn? En van genocide is helemaal geen sprake, je lijkt er dus niet veel van te begrijpen.
[..]
Ik denk dat ze het stukje bij beetje doen, dus telkens een gebied uitkammen. Dat zou een begrijpelijke tactiek zijn.
Wat is volgens jou de definitie van Genocide?
pi_211110052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Officieel is het geen grondoffensief, in de hoop dat Hezbollah zich koest houdt.
Ondertussen kunnen door de speciale operaties (Dank Putin) de doelen van het IDF toch bereikt worden
Cope. IDF is gewoon bang.
pi_211110054
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Uiteraard is dat een begrijpelijk tactiek. Snel een grondoffensief, zal tot veel te veel verliezen zorgen aan Israelische zijde.

Maar voortaan iets minder grote bek, zou goed zijn voor de pr.
pi_211110080
quote:
Dat komt er voorlopig niet, het zal bij een SMO(Special Militairy Operation) blijven. Haastige spoed is zelden goed nietwaar. De BCI zijn nog niet voldoende beschikbaar om de palestijnen die overblijven tot Androiden om te bouwen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211110095
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik vond het schokkend te horen laatst dat de UN al tientallen jaren vluchtelingenkampen onderhoudt..... alsof het een verdienmodel is voor hun en ze niet anders willen....
De UN is 1 van de grootste werkgevers voor NGO’s.
pi_211110097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat komt er voorlopig niet, het zal bij een SMO(Special Militairy Operation) blijven. Haastige spoed is zelden goed nietwaar. De BCI zijn nog niet voldoende beschikbaar om de palestijnen die overblijven tot Androiden om te bouwen.
Heel cute. Maar dat tactische inzicht hadden ze moeten hebben, voordat ze er een grote bek over hadden.
pi_211110101
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:40 schreef Gitw het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de definitie van Genocide?
Definities verzin je niet zelf. Woorden hebben gewoon een vaste definitie, ik ben in deze post al in gegaan op de claims mbt etnisch zuiveren, dan wel genocide. En ik begrijp dat je geen voorbeelden kunt geven van het uithollen van de rechtsstaat?

Israël is namelijk een uitstekend functionerende democratie. Dat kun je bijvoorbeeld in deze index ook terugzien. Israël doet het democratisch gezien als één van de beste ter wereld, met zelfs een verbetering ten opzichte van de voorgaande jaren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211110123
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Definities verzin je niet zelf. Woorden hebben gewoon een vaste definitie, ik ben in deze post al in gegaan op de claims mbt etnisch zuiveren, dan wel genocide. En ik begrijp dat je geen voorbeelden kunt geven van het uithollen van de rechtsstaat?

Israël is namelijk een uitstekend functionerende democratie. Dat kun je bijvoorbeeld in deze index ook terugzien. Israël doet het democratisch gezien als één van de beste ter wereld, met zelfs een verbetering ten opzichte van de voorgaande jaren.
Je begin is al incorrect. Definities zijn helemaal niet zoiets als 'wiskunde'. Zaken die vaststaan.

Definities veranderen met context en tijd.
pi_211110131
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heel cute. Maar dat tactische inzicht hadden ze moeten hebben, voordat ze er een grote bek over hadden.
Juist heel slim, is onderdeel van "shaping the battlefield" ook in dat opzicht.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:53:49 #67
438527 MissButterflyy
pi_211110140
quote:

[..]

Oh ja joh?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ocratie-is-in-gevaar

De politieke leiders kunnen rechters benoemen en bepalen de rechterlijke macht.

Hmmmmmz :X
pi_211110142
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je begin is al incorrect. Definities zijn helemaal niet zoiets als 'wiskunde'. Zaken die vaststaan.

Definities veranderen met context en tijd.
Kan je 1 voorbeeld noemen van een definitie die is veranderd door context en tijd?
pi_211110167
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De VN is dan ook een bespottelijke organisatie, die moet je niet serieus nemen. Elke organisatie waar landen als Iran, China, Rusland en Noord-Korea aan tafel zitten en andere landen kunnen berispen op het zogenaamd schenden van mensenrechten, verliest al snel de geloofwaardigheid. Enkel binnen de academische wereld heeft de VN nog altijd redelijk wat aanzien.
pi_211110178
quote:

[..]

Uiteraard:

https://edition.cnn.com/2(...)ourt-intl/index.html

Sowieso is democratie niet een graadmeter of een land zich fatsoenlijk gedraagt.

Verder mbt tot genocide van de Palestijnen:

quote:
More often [genocide] refers to a coordinated plan aimed at destruction of the essential foundations of the life of national groups so that these groups wither and die like plants that have suffered a blight. The end may be accomplished by the forced disintegration of political and social institutions, of the culture of the people, of their language, their national feelings and their religion. It may be accomplished by wiping out all basis of personal security, liberty, health and dignity. When these means fail the machine gun can always be utilized as a last resort. Genocide is directed against a national group as an entity and the attack on individuals is only secondary to the annihilation of the national group to which they belong.
Is redelijk spot on hoe de Palestijnen worden behandeld vooral vanwege de koers van de huidige coalitie daarzo. Ben benieuwd wanneer Netanyahu verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn aandeel in deze shit show.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gitw op 28-10-2023 13:18:14 ]
pi_211110186
Ik het het idee dat genocides met volks verdrijvingen worden verward. Sinds de romeinse tijd zijn er geen succesvolle genocides geweest voor zover mij bekend. Het lukt niet meer hele volken uit te roeien, ze grotendeels verdrijven lukt juist met toenemend succes is mijn indruk.
pi_211110188
Topic 150 alweer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211110204
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:57 schreef Digi2 het volgende:
Ik het het idee dat genocides met volks verdrijvingen worden verward. Sinds de romeinse tijd zijn er geen succesvolle genocides geweest voor zover mij bekend. Het lukt niet meer hele volken uit te roeien, ze verdrijven lukt juist met toenemend succes is mijn indruk.
Er is alleen een gradueel verschil tussen genocide en etnisch zuiveren. Als er doden vallen bij etnisch zuiveren ben je al nagenoeg in genocide terrein.
pi_211110212
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VN is dan ook een bespottelijke organisatie, die moet je niet serieus nemen.
De VN is een poppenspel om het gepeupel bezig te houden. Mensenrechten heb ik ook helemaal niets mee, niet meer of minder dan een tool om het gepeupel te manipuleren.
pi_211110219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:57 schreef Digi2 het volgende:
Ik het het idee dat genocides met volks verdrijvingen worden verward. Sinds de romeinse tijd zijn er geen succesvolle genocides geweest voor zover mij bekend. Het lukt niet meer hele volken uit te roeien, ze grotendeels verdrijven lukt juist met toenemend succes is mijn indruk.
Algemeen wordt een gedeeltelijke volkerenmoord ook genocide genoemd
pi_211110225
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211110227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb er geen bezwaar tegen, is en was van alle tijden.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:03:15 #78
6484 ExTec
pi_211110230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De VN is een poppenspel om het gepeupel bezig te houden.
Het is zwaar gemankeerd, idd. Maar andersom zijn mensen die vanwege een bepaalde reden ineens daadkracht van de VN verwachten dus net zo goed wereldvreemd.

De VN is geen wereldregering.
pi_211110231
quote:
Nou, dan gaat die deuger toch helpen? Ow wacht, nee lekker blijven roeptoeteren. :')
pi_211110235
quote:
De hamvraag: is dolf nu ook veilig?
pi_211110236
quote:
Kinderen die op 7 oktober lagen te slapen in Israel dachten ook dat ze veilig waren.
pi_211110242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Juist heel slim, is onderdeel van "shaping the battlefield" ook in dat opzicht.
Nah. Het is in een gebied waar je 'sterk' moet zijn, vooral een uiting van laf gedrag.

Het had veel volwassener gestaan als ze voorheen hadden gezien dat een grondoffensief nogal vragen om problemen is.
pi_211110243
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kan je 1 voorbeeld noemen van een definitie die is veranderd door context en tijd?
genocide.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:05:11 #84
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_211110244
quote:
Ik vraag me af wat de bedoeling is van zo'n rare zinsopbouw om een boodschap uit te dragen. Meer indruk maken? :+
pi_211110249
quote:
Bedankt Dolf.
pi_211110250
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh ja joh?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ocratie-is-in-gevaar

De politieke leiders kunnen rechters benoemen en bepalen de rechterlijke macht.

Hmmmmmz :X
Dat Links Israël weken op de straat stonden te demonstreren omdat ze het niet eens waren met bepaalde beleidsplannen, zegt niet veel. Het gaat namelijk niet om een mening van mensen of een media outlet, maar aantoonbare veranderingen die zijn geïmplementeerd. En er zijn de afgelopen jaren in Israël simpelweg geen grootschalige aanpassingen geweest op basis waarvan je nu zou kunnen zeggen dat de democratische rechtsstaat in het geding is. Dat blijkt ook wel uit de index die ik al eerder had gelinkt.
pi_211110253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
genocide.
Nou, die definitie is juist niet door context en tijd onderhavig. Genocide het woord is vooral aan inflatie onderhevig.

Iedereen gebruikt het tegenwoordig te pas en te onpas.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:07:16 #88
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211110259
quote:
Dear Mr. Speaker: (Dear Madam President:)

As I have reported previously, militia groups affiliated with Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) have perpetrated a series of attacks against United States personnel and facilities in Iraq and Syria. Since October 17, 2023, these militia groups have conducted numerous attacks using unmanned aerial systems and indirect fire, injuring several United States service members. A United States contractor suffered a fatal cardiac incident while moving to shelter during one of these attacks. These attacks have placed under grave threat the lives of United States personnel and of Coalition forces operating alongside United States forces.

In response to this series of attacks and continuing threats of future attacks, at my direction, on the night of October 26, 2023, United States forces conducted targeted strikes against facilities in eastern Syria. The precision strikes targeted facilities used by the IRGC and IRGC-affiliated groups for command and control, munitions storage, and other purposes. The strikes were intended to establish deterrence and were conducted in a manner to limit the risk of escalation and avoid civilian casualties. I directed the strikes in order to protect and defend our personnel, to degrade and disrupt the ongoing series of attacks against the United States and our partners, and to deter Iran and Iran-backed militia groups from conducting or supporting further attacks on United States personnel and facilities.

I directed this military action consistent with my responsibility to protect United States citizens both at home and abroad and in furtherance of United States national security and foreign policy interests, pursuant to my constitutional authority as Commander in Chief and Chief Executive and to conduct United States foreign relations. The United States took this necessary and proportionate action consistent with international law and in the exercise of the United States’ inherent right of self-defense as reflected in Article 51 of the United Nations Charter. The United States stands ready to take further action, as necessary and appropriate, to address further threats or attacks.

I am providing this report as part of my efforts to keep the Congress fully informed, consistent with the War Powers Resolution (Public Law 93-148). I appreciate the support of the Congress in this action.
https://www.whitehouse.go(...)public-law-93-148-4/

Iran is next voor de VS.
pi_211110263
quote:
Wat een dichterstalent.
pi_211110267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou, die definitie is juist niet door context en tijd onderhavig. Genocide het woord is vooral aan inflatie onderhevig.

Iedereen gebruikt het tegenwoordig te pas en te onpas.
Niet aan context en tijd onderhevig - aan inflatie onderhevig..

Jaaajaaa
pi_211110272
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het zijn synoniemen van elkaar. Maar het essentiële is echt de intentie. Anders zou je naar elke oorlog of conflict kunnen wijzen waarbij veel slachtoffers vallen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:09:29 #92
6484 ExTec
pi_211110274
quote:
Ik zeg:

pi_211110284
twitter
pi_211110286
Vraag me wel af bij wie als eerst de raketten op zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:14:11 #95
6484 ExTec
pi_211110298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:12 schreef Montagui het volgende:
Vraag me wel af bij wie als eerst de raketten op zijn.
Bij de partij die geen grondstoffen aan kan voeren om nieuwe te maken, geen productielijnen elders heeft, effectief productie van elders niet kan importeren.
pi_211110301
quote:
Hij wordt mooi aangepakt in de comments :)
pi_211110303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet aan context en tijd onderhevig - aan inflatie onderhevig..

Jaaajaaa
Oh je snapt het verschil niet. Oké, ik zal het je uitleggen.

Iedereen schreeuwt nu dat Israël genocide pleegt omdat ze de hele Gaza strook bombarderen, maar de definitie van genocide is heel wat anders dan dat iedereen roept.

Echter het bekt zo lekker, het zet zo dramatisch aan, het doet denken alsof er een enorm Nieuw Kwaad aan het werk is - terwijl in werkelijkheid de slachtoffers die vallen nog minder dan 1% van de bevolking beslaat.

Nog steeds veel te veel natuurlijk - maar het komt niet eens in de buurt van wat genocide zou moeten voorstellen.

Dat is inflatie van woorden: het inzetten van emotioneel beladen termen teneinde zoveel mogelijk emotie los te weken bij een ieder die het leest.
pi_211110309
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn synoniemen van elkaar. Maar het essentiële is echt de intentie. Anders zou je naar elke oorlog of conflict kunnen wijzen waarbij veel slachtoffers vallen.
Rusland pleegt ook geen genocide in de Oekraïne, terwijl als we de schreeuwers hier mogen geloven dit ook zeer zeker het geval zou zijn.
pi_211110320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Iedereen schreeuwt nu dat Israël genocide pleegt omdat ze de hele Gaza strook bombarderen, maar de definitie van genocide is heel wat anders dan dat iedereen roept.

Echter het bekt zo lekker, het zet zo dramatisch aan, het doet denken alsof er een enorm Nieuw Kwaad aan het werk is - terwijl in werkelijkheid de slachtoffers die vallen nog minder dan 1% van de bevolking beslaat.

Nog steeds veel te veel natuurlijk - maar het komt niet eens in de buurt van wat genocide zou moeten voorstellen.

Dat is inflatie van woorden: het inzetten van emotioneel beladen termen teneinde zoveel mogelijk emotie los te weken bij een ieder die het leest.
Hoe worden definities bepaald, pop?

Als maar genoeg mensen van mening zijn dat wat er nu gaande is in Gaza als een genocide kan worden geclassificeerd, dan zal dat op die manier de geschiedenisboeken ingaan.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:19:52 #100
438527 MissButterflyy
pi_211110332
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als maar genoeg mensen van mening zijn dat wat er nu gaande is in Gaza als een genocide kan worden geclassificeerd, dan zal dat op die manier de geschiedenisboeken ingaan.
Dat zal zo’n vaart niet lopen hier.
pi_211110333
twitter
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:20:13 #102
6484 ExTec
pi_211110336
quote:

[..]

We mogen hopen van niet. Geschiedschrijving is niet louter de populaire opinie van een bepaald tijdsgewricht reflecteren.
pi_211110337
Geweldige, filosofische long read uit een periode van de peace process. De tijd lijkt stil te staan in de regio, dus blijft het artikel actueel.

"George Orwell wrote somewhere that all of his writing, no matter how personal the story, is always political. Yaakov taught me that no matter how political things seem, they’re invariably personal. I see that for the Hamas member, the West Bank Settler, and my old friend Yaakov, politics are not, as they believe, purely moral commitments to the cause of right, but answers to personal needs: needs for personal meaning, perhaps, or for righteousness — needs for identity. The Hamas member has been raised through a lifetime of what can only seem to him castrating political and cultural oppression; threatening his masculinity, imposing poverty and marginality. The West Bank settler lives in a world he imagines is out to destroy him and his birthright; he’s haunted by the specter of the Holocaust, unable to rise above the threat to his personal safety he sees around him. And Yaakov, born guilty and oppressed by his personal history, finds his meaning in religious observance and the desire to kill. Everything is personal, and yet Yaakov and his religious kind, working in what Amos Oz so correctly describes as a powerful alliance with the ultra-orthodox and nationalistic Muslims of Hamas and Islamic Holy War, may well undo the Oslo Accords and the Rabin-Arafat peace process.

Years ago, in high school, I remember being shocked when one of my teachers, a Jew, said that she was sick of the Holocaust. “It happened 40 years ago,” she said, “it’s time to forget it.” In the end I find myself rather agreeing with her, with a slight difference: It happened 50 years ago, it’s time to learn from it. Because we know today that for all the power of Adorno’s dictum, nothing has changed since the Second World War. Not only is there art after Auschwitz, but there’s also genocide and atrocity: we tolerate ethnic cleansing in Bosnia, genocide in Rwanda and Burundi; we live with interrogation camps in Israel, gross and persistent racism in America. Yes, the attempted genocide of the Jews by the Germans is unique, no, it can not be compared to any other moment in history. That’s all the more reason that before the universal indifference to daily horror, from Nazareth to Rwanda, nationalistic righteousness is farcical."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211110338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hij wordt mooi aangepakt in de comments :)
Jammer dat ik die niet kan lezen
pi_211110348
quote:

[..]

Gelukkig gaat dat zo niet
pi_211110352
quote:

[..]

Uh nee, dat is niet hoe het werkt. Als ik je vanaf nu een racist zou noemen omdat je varkensvlees eet, dan is de term racist niet verandert. Maar leuk geprobeerd, “pop”.
pi_211110358
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zal zo’n vaart niet lopen hier.
Neuh, niets loopt hier vaart. Daarvoor moeten we naar Duitsland.

Die weten van vaart en snelheid. Zeker in tijden van oorlog.
pi_211110365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Een kledingkast is dan ook een buitengewoon slechte verstopplek.
pi_211110366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Neuh, niets loopt hier vaart. Daarvoor moeten we naar Duitsland.

Die weten van vaart en snelheid. Zeker in tijden van oorlog.
Dat heeft zeker in de speld gestaan?
pi_211110369
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
We mogen hopen van niet. Geschiedschrijving is niet louter de populaire opinie van een bepaald tijdsgewricht reflecteren.
Gehele geschiedenischrijving niet. Maar definities toch wel.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:24:10 #111
3542 Gia
User under construction
pi_211110370
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Die lui fokken er op los en geven niks om levens. Voor elk dood kind zijn er zo weer 6 nieuwe.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:24:47 #112
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110374
quote:

[..]

:')

mijn god, je schudt ze wel uit je mouw ook he :')

Nee, pluisje, zo werkt dat niet
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:25:13 #113
6484 ExTec
pi_211110380
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Blaming the victim now, are we.
pi_211110383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Uh nee, dat is niet hoe het werkt. Als ik je vanaf nu een racist zou noemen omdat je varkensvlees eet, dan is de term racist niet verandert. Maar leuk geprobeerd, “pop”.
Als jij genoeg mensen meekrijgt om dat gegeven 'racisme' te maken, dan gaat dan wel degelijk zo.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:25:51 #115
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110388
Infantiele troll
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:43 #116
438527 MissButterflyy
pi_211110397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat om jonge kinderen. :{
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:27:45 #117
3928 Ulx
pi_211110405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is alleen een gradueel verschil tussen genocide en etnisch zuiveren. Als er doden vallen bij etnisch zuiveren ben je al nagenoeg in genocide terrein.
Ok, dus de "drijf de joden de zee in" zou etnisch zuiveren zijn als ze blijven drijven?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:28:16 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211110413
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kanttekening: er zijn ook slachtoffers die niet vallen of die niet direct vallen. Er zijn bevallingen die nu scheef gaan, mensen die wegens gebrek aan medische voorzieningen doodgaan aan iets anders of aan kwetsuren die met voldoende materiaal niet dodelijk waren geweest, er zijn mensen dakloos en ontheemd, ook niet heel goed voor je gezondheid en dan heb je nog de trauma's en de doordraaiende mensen die zichzelf of anderen ombrengen.

Dan heb je nog de niet dodelijke aflopen. Mensen met missende ledematen, mensen die hun familie(leden) kwijt zijn, mensen die nooit meer kunnen functioneren door fysiek of mentaal letsel.
pi_211110414
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gaat om jonge kinderen. :{
Potentiele IDF soldaten zal Hamas wel hebben gedacht.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:29:41 #120
6484 ExTec
pi_211110423
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Potentiele IDF soldaten zal Hamas wel hebben gedacht.
Gast, annuleer jezelf, ok.
pi_211110426
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als jij genoeg mensen meekrijgt om dat gegeven 'racisme' te maken, dan gaat dan wel degelijk zo.
Nee vriend, en ik zal je nog een voorbeeld geven alhoewel je die misschien ook niet begrijpt;

Stel dat wat je zegt klopt - waarom is er dan een beweging gaande om boeken te herschrijven om meer inclusievere taal te bevatten? Immers, met jouw redenatie kunnen die woorden gewoon veranderen in de loop van de tijd en als we maar met genoeg mensen dit af spreken. Dus eigenlijk zeg je dat inclusief taalgebruik nergens voor nodig is - definities veranderen “vanzelf wel”.

De praktijk bewijst je eigen ongelijk.
pi_211110427
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gast, annuleer jezelf, ok.
Ik acht de kans vrij groot dat Hamas op die manier denkt, hoor.

Kan je agressie niet plaatsen.
pi_211110433
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee vriend, en ik zal je nog een voorbeeld geven alhoewel je die misschien ook niet begrijpt;

Stel dat wat je zegt klopt - waarom is er dan een beweging gaande om boeken te herschrijven om meer inclusievere taal te bevatten? Immers, met jouw redenatie kunnen die woorden gewoon veranderen in de loop van de tijd en als we maar met genoeg mensen dit af spreken. Dus eigenlijk zeg je dat inclusief taalgebruik nergens voor nodig is - definities veranderen “vanzelf wel”.

De praktijk bewijst je eigen ongelijk.
Je voorbeeld geeft juist mij gelijk. Want die beweging waar jij het over hebt wil via activisme die definities veranderen, en soms zelfs volledig nieuwe woorden toevoegen. Maar zolang dat soort groepjes in de marge blijven, zal er weinig tot niets veranderen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:32:11 #124
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211110435
quote:
twitter
pi_211110438
Bijzonder wel, al dat verkneukelen om een oorlog en om wraak en om menselijk leed, de mensen die het meest boos zijn en staan te jubelen en te springen lijken nog het meest op de mensen waarop ze boos zijn en dat hebben ze zelf niet eens door.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:32:40 #126
6484 ExTec
pi_211110439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik acht de kans vrij groot dat Hamas op die manier denkt, hoor.

Kan je agressie niet plaatsen.
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:25 schreef ExTec het volgende:

[..]

Blaming the victim now, are we.
pi_211110440
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Die lui fokken er op los en geven niks om levens. Voor elk dood kind zijn er zo weer 6 nieuwe.
Velen kinderen daar zijn zo geïndoctrineerd dat ze gewoon meevechten aan de zijde van Hamas. Dat volk geeft een bomgordel aan kleuters terwijl ze hem naar een jood duwen, zie je overal in die cultuur.
pi_211110441
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:56 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
:') :') :')
Terroristen steuner gespot.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:47 schreef oblo het volgende:

[..]
Welke oorlogsmisdaden?
Je maakt een grapje toch?

Of wil je het bombarderen van burgers geen oorlogsmisdaad noemen?
Of het onthouden van water, voedsel en medicijnen aan burgers?

Als je dat geen oorlogsmisdaden zou vinden (wat het overigens wettelijk is) dan heb je een steekje los.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:55 schreef descon het volgende:

[..]
Dit was simpel te voorkomen geweest...als Hamas zich een beetje had gedragen.

Wat is jou voorstel om dit op te lossen ? Foei van Israel en weer door alsof het een klein pesterijtje is?

Hamas heeft bewust op deze reactie aangestuurd en hoopt nu dat de rest van de wereld hun support.
Je weet dat de Palestijnen dag in dag uit worden vermoord en weggepest door de Israelieten hè? Al tientallen jaren.
Dus die actie is ook uitgelokt. Dus hoe ver wil je gaan? Iets met een cirkel.

Terug pakken is tot daar aan toe.
Burgers bombarderen (om maar 1 ding te noemen) kan gwn echt niet.
pi_211110452
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

Als jij dat erin wil lezen, zegt dat veel over je eigen persoon.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:35:21 #130
6484 ExTec
pi_211110459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als jij dat erin wil lezen, zegt dat veel over je eigen persoon.
Hoe moeten we het dan lezen.
pi_211110465
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Velen kinderen daar zijn zo geïndoctrineerd dat ze gewoon meevechten aan de zijde van Hamas. Dat volk geeft een bomgordel aan kleuters terwijl ze hem naar een jood duwen, zie je overal in die cultuur.
Geef je zo'n kindje dan?

A. een nekschot?
B. twee gebroken armen, dat zal 'em leren die miniterrorist?
C. genoeg te eten, een knuffelbeer, een warm bed, educatie en een tweede kans?
pi_211110468
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je weet dat de Palestijnen dag in dag uit worden vermoord en weggepest door de Israelieten hè? Al tientallen jaren.

Moslims vermoorden en pesten Joden al eeuwen, en die "arme" Palestijnen vielen de Joden aan op de dag dat de Britten vertrokken waarna ze al 75 jaar enige vorm van vrede afwezen en al 75 jaar terroristische aanslagen plegen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:37:49 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211110475
Israëlische media melden dat Hamas de gijzelaars met een Russische nationaliteit wil laten gaan:

https://www.timesofisrael(...)-russia-news-agency/
pi_211110478
quote:

Tijdens WOII werd dat ook doelbewust gedaan en de russen doen het nu ook.
Van mij mag het.
pi_211110481
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe moeten we het dan lezen.
Precies zoals het er staat: Hamas zou wel gedacht hebben dat...

Is je na 7 ok nog niet duidelijk dat wij het hier niet hebben over een gezellige scoutingclub?
pi_211110489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geef je zo'n kindje dan?

A. een nekschot?
B. twee gebroken armen, dat zal 'em leren die miniterrorist?
C. genoeg te eten, een knuffelbeer, een warm bed, educatie en een tweede kans?
Kinderen moet je natuurlijk altijd proberen te deradicaliseren, maar moeilijk in deze situatie als ze met een AK op je schieten. Loop maar eens met open armen op zo'n kind af wat zijn hele leven niets anders geleerd heeft jou te haten en hij beloond zal worden als hij jou afslacht in naam van zijn God.
pi_211110501
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Kinderen moet je natuurlijk altijd proberen te deradicaliseren, maar moeilijk in deze situatie als ze met een AK op je schieten. Loop maar eens met open armen op zo'n kind af wat zijn hele leven niets anders geleerd heeft jou te haten en hij beloond zal worden als hij jou afslacht in naam van zijn God.
Ja houden van mensen die je land afpakken, gek dat ze dat niet doen, wat een eikels.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:41:57 #138
6484 ExTec
pi_211110505
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:38 schreef theunderdog het volgende:
Precies zoals het er staat: Hamas zou wel gedacht hebben dat...
Nee, ik had het over postje nummer #108.
pi_211110513
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ah ja okee, laat het IDF dan ook alle kinderen maar afslachten...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2023 13:44:44 ]
pi_211110522
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ik had het over postje nummer #108.
Aaah. Beetje cynisme.
pi_211110530
twitter

En weer geeft Israël onschuldige burgers de kans zichzelf in veiligheid te brengen, was Hamas maar zo menselijk geweest waarbij ze onschuldige burgers en kinderen niet bewust afslachten dan zaten we nu in een hele andere situatie.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:45:04 #142
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211110533
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Okee laat het IDF dan ook alle kinderen maar afslachten..
#TeamIDF
pi_211110537
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ah ja okee, laat het IDF dan ook alle kinderen maar afslachten...

Wat moeten ze dan doen als zo'n kind op ze schiet?
pi_211110540
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja houden van mensen die je land afpakken, gek dat ze dat niet doen, wat een eikels.
Kinderen vinden een PS5, LEGO, chocolademelk en snoepjes veel belangrijker dan een eigen land bezitten.
pi_211110544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

En weer geeft Israël onschuldige burgers de kans zichzelf in veiligheid te brengen, was Hamas maar zo menselijk was geweest waarbij ze onschuldige burgers en kinderen niet bewust afslachten dan zaten we nu in een hele andere situatie.
Er is geen stroom en internet in Gaza dus geen idee hoe die mensen dat moeten lezen. Gewoon weer een foefje om zonder schroom kinderen kapot te knallen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:47:13 #146
3928 Ulx
pi_211110548
quote:
En nu met "hotel in Zwolle" vervangen door "kibboets in Israël".
pi_211110551
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat moeten ze dan doen als zo'n kind op ze schiet?
Alle kinderen uit voorzorg afslachten lijkt me dan idd het beste.
pi_211110558
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:45 schreef damsco het volgende:

[..]
#TeamIDF
Ja dat jij staat te juichen voor een genocide weten we wel.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:48:44 #149
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211110562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Er is geen stroom en internet in Gaza dus geen idee hoe die mensen dat moeten lezen. Gewoon weer een foefje om zonder schroom kinderen kapot te knallen.
🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:49:01 #150
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211110564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja dat jij staat te juichen voor een genocide weten we wel.
Viesmad
pi_211110566
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Alle kinderen uit voorzorg afslachten lijkt me dan idd het beste.
Vooral als ze verstopt zitten in een kast.

Oh wacht dat was Hamas.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:50:50 #152
6484 ExTec
pi_211110578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:46 schreef Nielsch het volgende:
Neuh. Complexe netwerk apperatuur werkt gewoon niet zonder stroom, dat is alles.

En nee, voor we het weer over de boeg gaan gooien dat israel ze weer van dit, dat moet voorzien terwijl de raketten nog steeds afgevuurd worden, die vlieger gaat gewoon niet op. Israel is niet verplicht de internet service provider uit te gaan hangen.
pi_211110582
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Kan mij de intentie schelen. Ik kijk naar het resultaat, de uitwerking zo u wilt. Hummushoofden zijn de Palestijnen etnisch aan het cleansen. Niet wegkijken aub.

:{²
Nou ja, voor gebruik van de term genocide is nu juist de intentie wél van belang. Dat is dus nu juist de crux.

Verder kijkt niemand weg denk ik. Het ging om de term (genocide) (wel of niet). Dat maakt het resultaat uiteraard niet minder ernstig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:52 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De eerste etnische zuivering in de geschiedenis waarbij de "uitgeroeide" bevolking als konijnen blijft fokken en jaarlijks met 3,4 procent groeit. _O_
Dit is wel een hele domme take natuurlijk. Je zegt eigenlijk dat er geen sprake kan zijn van genocide of etnische zuivering als er meer mensen bij komen dan dat er vermoord zijn, of hoe moet ik dit lezen?
Dat slaat uiteraard helemaal nergens op.

Dat zou betekenen dat als er 500.000 mensen worden vermoord en er 500.001 baby's worden geboren, er volgens jouw definitie...geen sprake is van etnische zuivering ofwel genocide?

Cynisch:
SPOILER
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:51:23 #154
330914 Sherlock_Holmes
pi_211110583
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:20 schreef Slayage het volgende:
Geweldige, filosofische long read uit een periode van de peace process. De tijd lijkt stil te staan in de regio, dus blijft het artikel actueel.

"George Orwell wrote somewhere that all of his writing, no matter how personal the story, is always political. Yaakov taught me that no matter how political things seem, they’re invariably personal. I see that for the Hamas member, the West Bank Settler, and my old friend Yaakov, politics are not, as they believe, purely moral commitments to the cause of right, but answers to personal needs: needs for personal meaning, perhaps, or for righteousness — needs for identity. The Hamas member has been raised through a lifetime of what can only seem to him castrating political and cultural oppression; threatening his masculinity, imposing poverty and marginality. The West Bank settler lives in a world he imagines is out to destroy him and his birthright; he’s haunted by the specter of the Holocaust, unable to rise above the threat to his personal safety he sees around him. And Yaakov, born guilty and oppressed by his personal history, finds his meaning in religious observance and the desire to kill. Everything is personal, and yet Yaakov and his religious kind, working in what Amos Oz so correctly describes as a powerful alliance with the ultra-orthodox and nationalistic Muslims of Hamas and Islamic Holy War, may well undo the Oslo Accords and the Rabin-Arafat peace process.
Dat is inderdaad een goed punt. Dit is wel een dingetje vooral in de islamitische wereld (dat is waarom integreren in de Westerse maatschappij soms met horten en stoten gaat). Gezag op wat voor manier dan ook is niet prettig.

Ik weet dat dit niet je bedoeling was hiermee, maar ik ben wel benieuwd wat daarachter schuilt. Maar goed, ik heb maar 2 jaar psychologie gehad vroeger dus ik kan daar geen antwoord op geven.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:51:56 #155
438527 MissButterflyy
pi_211110586
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kinderen vinden een PS5, LEGO, chocolademelk en snoepjes veel belangrijker dan een eigen land bezitten.
Ik denk dat de kinderen op Gaza dat niet eens hebben of hebben gehad.
Maar kinderen willen zich vooral veilig voelen en kunnen spelen.
pi_211110597
Apart hoor dit soort teksten. We moeten van radicale activisten, vermeende experts en de media geregeld horen dat dit eigenlijk allemaal onschuldige, vredelievende burgers zijn, die gewoon een tweestatenoplossing willen?

twitter
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:55:41 #157
438527 MissButterflyy
pi_211110613
Is er nog nieuws over die Nederlandse jongen die met z’n familie vastzit in Gaza? Z’n moeder was overleden hè.
pi_211110624
Interview met oud Franse premier villepen

twitter

quote:
Absolutely masterful interview on Gaza of Dominique De Villepin, former Prime Minister of France, who famously led France's opposition to the Iraq war and who, IMHO is the best diplomat the West has produced in decades.

This is so important, so incredibly well argued, that I decided to translate it in full:

"Hamas has set a trap for us, and this trap is one of maximum horror, of maximum cruelty. And so there's a risk of an escalation in militarism, of more military interventions, as if we could with armies solve a problem as serious as the Palestinian question.

There's also a second major trap, which is that of Occidentalism. We find ourselves trapped, with Israel, in this western bloc which today is being challenged by most of the international community.

[Presenter: What is Occidentalism?]

Occidentalism is the idea that the West, which for 5 centuries managed the world's affairs, will be able to quietly continue to do so. And we can clearly see, even in the debates of the French political class, that there is the idea that, faced with what is currently happening in the Middle East, we must continue the fight even more, towards what might resemble a religious or a civilizational war. That is to say, to isolate ourselves even more on the international stage.

This is not the way, especially since there's a third trap, which is that of moralism. And here we have in a way the proof, through what is happening in Ukraine and what is happening in the Middle East, of this double standard that is denounced everywhere in the world, including in recent weeks when I travel to Africa, the Middle East, or Latin America. The criticism is always the same: look at how civilian populations are treated in Gaza, you denounce what happened in Ukraine, and you are very timid in the face of the tragedy unfolding in Gaza.

Consider international law, the second criticism that is made by the global south. We sanction Russia when it aggresses Ukraine, we sanction Russia when it doesn't respect the resolutions of the United Nations, and it's been 70 years that the resolutions of the United Nations have been voted in vain and that Israel doesn't respect them.

[Presenter: Do you believe that the Westerners are currently guilty of hubris?]

Westerners must open their eyes to the extent of the historical drama unfolding before us to find the right answers.

[Presenter: What is the historical drama? I mean, we're talking about the tragedy of October 7th first and foremost, right?]

Of course, there are these horrors happening, but the way to respond to them is crucial. Are we going to kill the future by finding the wrong answers...

[Presenter: Kill the future?]

Kill the future, yes! Why?

[Presenter: But who is killing whom?]

You are in a game of causes and effects. Faced with the tragedy of history, one cannot take this 'chain of causality' analytical grid, simply because if you do you can't escape from it. Once we understand that there is a trap, once we realize that behind this trap there has also been a change in the Middle East regarding the Palestinian issue... The situation today is profoundly different [from what it was in the past]. The Palestinian cause was a political and secular cause. Today we are faced with an Islamist cause, led by Hamas. Obviously, this kind of cause is absolute and allows no form of negotiation. On the Israeli side, there has also been a development. Zionism was secular and political, championed by Theodor Herzl in the late 19th century. It has largely become messianic, biblical today. This means that they too do not want to compromise, and everything that the far-right Israeli government does, continuing to encourage colonization, obviously makes things worse, including since October 7th. So in this context, understand that we are already in this region facing a problem that seems profoundly insoluble.

Added to this is the hardening of states. Diplomatically, look at the statements of the King of Jordan, they are not the same as six months ago. Look at the statements of Erdogan in Turkey.

[Presenter: Precisely, these are extremely harsh statements...]

Extremely worrying. Why? Because if the Palestinian cause, the Palestinian issue, hasn't been brought to the forefront, hasn't been put on stage [for a while], and if most of the youth today in Europe have often never even heard of it, it remains for the Arab peoples the mother of all battles. All the progress made towards an attempt to stabilize the Middle East, where one could believe...

[Presenter: Yes, but whose fault is it? I have a hard time following you, is it Hamas's fault?]

But Ms. Malherbe, I am trained as a diplomat. The question of fault will be addressed by historians and philosophers.

[Presenter: But you can't remain neutral, it's difficult, it's complicated, isn't it?]

I am not neutral, I am in action. I am simply telling you that every day that passes, we can ensure that this horrific cycle stops... that's why I speak of a trap and that's why it's so important to know what response we are going to give. We stand alone before history today. And we do not treat this new world the way we currently do, knowing that today we are no longer in a position of strength, we are not able to manage on our own, as the world's policemen.

[Presenter: So what do we do?]

Exactly, what should we do? This is where it is essential not to cut off anyone on the international stage.

[Presenter: Including the Russians?]

Everyone.

[Presenter: Everyone? Should we ask the Russians for help?]

I'm not saying we should ask the Russians for help. I'm saying: if the Russians can contribute by calming some factions in this region, then it will be a step in the right direction.

[Presenter: How can we proportionally respond to barbarism? It's no longer army against army.]

But listen, Appolline de Malherbe, the civilian populations that are dying in Gaza, don't they exist? So because horror was committed on one side, horror must be committed on the other?

[Presenter: Do we indeed need to equate the two?]

No, it's you who are doing that. I'm not saying I equate the faults. I try to take into account what a large part of humanity thinks. There is certainly a realistic objective to pursue, which is to eradicate the Hamas leaders who committed this horror. And not to confuse the Palestinians with Hamas, that's a realistic goal.

The second thing is a targeted response. Let's define realistic political objectives. And the third thing is a combined response. Because there is no effective use of force without a political strategy. We are not in 1973 or in 1967. There are things no army in the world knows how to do, which is to win in an asymmetrical battle against terrorists. The war on terror has never been won anywhere. And it instead triggers extremely dramatic misdeeds, cycles, and escalations. If America lost in Afghanistan, if America lost in Iraq, if we lost in the Sahel, it's because it's a battle that can't be won simply, it's not like you have a hammer that strikes a nail and the problem is solved. So we need to mobilize the international community, get out of this Western entrapment in which we are.

[Presenter: But when Emmanuel Macron talks about an international coalition…]

Yes, and what was the response?

[Presenter: None.]

Exactly. We need a political perspective, and this is challenging because the two-state solution has been removed from the Israeli political and diplomatic program. Israel needs to understand that for a country with a territory of 20,000 square kilometers, a population of 9 million inhabitants, facing 1.5 billion people... Peoples have never forgotten that the Palestinian cause and the injustice done to the Palestinians was a significant source of mobilization. We must consider this situation, and I believe it is essential to help Israel, to guide... some say impose, but I think it's better to convince, to move in this direction. The challenge is that there is no interlocutor today, neither on the Israeli side nor the Palestinian side. We need to bring out interlocutors.

[Presenter: It's not for us to choose who will be the leaders of Palestine.]

The Israeli policy over recent years did not necessarily want to cultivate a Palestinian leadership... Many are in prison, and Israel's interest - because I repeat: it was not in their program or in Israel's interest at the time, or so they thought - was instead to divide the Palestinians and ensure that the Palestinian question fades. This Palestinian question will not fade. And so we must address it and find an answer. This is where we need courage. The use of force is a dead end. The moral condemnation of what Hamas did - and there's no "but" in my words regarding the moral condemnation of this horror - must not prevent us from moving forward politically and diplomatically in an enlightened manner. The law of retaliation is a never-ending cycle.

[Presenter: The "eye for an eye, tooth for tooth".]

Yes. That's why the political response must be defended by us. Israel has a right to self-defense, but this right cannot be indiscriminate vengeance. And there cannot be collective responsibility of the Palestinian people for the actions of a terrorist minority from Hamas.

When you get into this cycle of finding faults, one side's memories clash with the other's. Some will juxtapose Israel's memories with the memories of the Nakba, the 1948 catastrophe, which is a disaster that the Palestinians still experience every day. So you can't break these cycles. We must have the strength, of course, to understand and denounce what happened, and from this standpoint, there's no doubt about our position. But we must also have the courage, and that's what diplomacy is... diplomacy is about being able to believe that there is light at the end of the tunnel. And that's the cunning of history; when you're at the bottom, something can happen that gives hope. After the 1973 war, who would have thought that before the end of the decade, Egypt would sign a peace treaty with Israel?

The debate shouldn't be about rhetoric or word choice. The debate today is about action; we must act. And when you think about action, there are two options. Either it's war, war, war. Or it's about trying to move towards peace, and I'll say it again, it's in Israel's interest. It's in Israel's interest!"
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:57:38 #159
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211110626
Uit het NOS-blog:

quote:
TikTok-videotrend van Israëliërs die Palestijnen belachelijk maken

Op TikTok is een trend ontstaan van dansende Israëliërs en andere video's waarin Israëlische gebruikers de draak steken met het uiterlijk en het leed van de Palestijnen. Zo worden veel video's gedeeld waarin Israëliërs het licht aan en uit doen, en uit de kraan drinken terwijl ze dansen op een liedje met teksten als: "Geen elektriciteit, geen gas, met Ahmed en Fatma". De Gazastrook is sinds de oorlog afgesloten van water, elektriciteit en sinds gisteravond ook van internet.

Ook heeft een Israëlische komiek TikTok-video's geplaatst waarin ze een Palestijnse vrouw nadoet die haar kinderen verloren heeft, gebaseerd op beelden uit Gaza van vrouwen die huilen om de dood van hun kinderen door Israëlische luchtaanvallen.

Op de provocerende video's klinkt veel kritiek, niet alleen vanuit de Palestijnse hoek. Veel gebruikers van het platform vinden de video's te ver gaan en noemen ze "harteloos".
:N

(Tiktok, sowieso al een twijfelachtig medium.)
pi_211110630
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat laatste, vooral.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211110631
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
Apart hoor dit soort teksten. We moeten van radicale activisten, vermeende experts en de media geregeld horen dat dit eigenlijk allemaal onschuldige, vredelievende burgers zijn, die gewoon een tweestatenoplossing willen?

[ twitter ]
De steun voor Hamas was voor de oorlog 57%, dat zal nu alleen maar meer zijn. Duizenden stonden te juichen toen de dode Israëliërs als trofeeën werden rondgereden, tienduizenden hebben geholpen de tunnels te maken en Hamas te bevoorraden, duizenden hebben met de voorbereidingen voor 7 oktober, dus nee, de Palestijnen kunnen het niet alleen maar gooien op dat ze allemaal onschuldig zijn - de waarheid is anders.

Dit is gewoon een hele complexe situatie waarbij er gruweldaden over en weer gebeuren. Nu slaat Israël keihard terug, al dan niet uit emotie.

Dit verhaal kent alleen maar verliezers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2023 14:06:04 ]
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:00:04 #162
330914 Sherlock_Holmes
pi_211110632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:57 schreef Slayage het volgende:
Interview met oud Franse premier villepen

[ twitter ]
[..]

International community = moslims + alfabet familie?
pi_211110633
TikTok is voor debielen. Raar dat dit nieuws is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211110635
Eigenlijk is dit het hele probleempje al eeuwenlang, In the Muslim community, the holy war or Jihad is a religious duty, because of the universalism of the Muslim mission and the obligation to convert everybody to Islam either by persuasion or by (lethal) force.

Stapje 1 is de Islam als een terroristische organisatie betitelen, je kunt immers niet in vrijheid leven met een buurman die (verplicht vanuit zijn geloof) uit is op jouw dood of bekering.
pi_211110642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:57 schreef Eightyone het volgende:
Uit het NOS-blog:
[..]

Tjah.
Als net je tante en nichtje en 6 vriendinnen levend in de hens zijn gestoken nadat ze eerst verkracht waren, dan ga je wel dat volk voor gekken uitmaken.

Niks vreemd.
1947-2016
pi_211110646
twitter

Weet niet meer wie dit Twitterbericht plaatste, maar deze man (er even van uitgaande dat dit geen fake opname is overigens, wat altijd nog kan) zegt het perfect en precies zoals veel mensen buiten Gaza het ook al zien:

Eigenlijk zou je dit soort teksten op je flyers moeten zetten richting de Gaza-bevolking. Misschien begrijpen ze het dan.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211110649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:00 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk is dit het hele probleempje al eeuwenlang, In the Muslim community, the holy war or Jihad is a religious duty, because of the universalism of the Muslim mission and the obligation to convert everybody to Islam either by persuasion or by (lethal) force.

Stapje 1 is de Islam als een terroristische organisatie betitelen, je kunt immers niet in vrijheid leven met een buurman die (verplicht vanuit zijn geloof) uit is op jouw dood of bekering.
Dit.

Daarom hoort de islam ook niet in een vrije wereld.
1947-2016
pi_211110665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.

Daarom hoort de islam ook niet in een vrije wereld.
Een religie in het geheel uitsluiten hoort niet in een vrije wereld.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:05:00 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211110670
quote:

Is wel wat handiger om dat te doen vóórdat er miljoenen van die lui hier rondscharrelen. Al die nieuwbakken terroristen oppakken is namelijk echt veel werk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211110675
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Jawel vrij simpel, mijn recht om te leven hoort boven de buurman zijn recht te staan om mij te bekeren of te vermoorden.
pi_211110683
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Is wel wat handiger om dat te doen voordat er miljoenen van die lui hier rondscharrelen. Al die terroristen oppakken is namelijk echt veel werk.
Waar een wil is, is een weg ~O>
-Rabia Al-Basri
pi_211110685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jawel vrij simpel, mijn recht om te leven hoort boven de buurman zijn recht te staan om mij te bekeren of te vermoorden.
Uiteraard.

Maar je bent zelf een fanaticus als je zo tegen alle moslims aankijkt.
pi_211110688
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tijdens WOII werd dat ook doelbewust gedaan en de russen doen het nu ook.
Van mij mag het.
Dus wat de Russen doen vind je ook goed.
Beetje rare gedachte.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:44 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

En weer geeft Israël onschuldige burgers de kans zichzelf in veiligheid te brengen, was Hamas maar zo menselijk geweest waarbij ze onschuldige burgers en kinderen niet bewust afslachten dan zaten we nu in een hele andere situatie.
Hou toch op man met het verdedigen van die terroristen.
Israel heeft al bijna 10.000 onschuldige burgers vermoord.
Hoe kun je dan zeggen dat ze de burgers alle tijd geven :')
pi_211110692
twitter

Alweer oud maar dit blijft opmerkelijk en er wordt (opzettelijk?) weinig aandacht aan besteed.
pi_211110694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:06 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Uiteraard.

Maar je bent zelf een fanaticus als je zo tegen alle moslims aankijkt.
Het is niet mijn eigen persoonlijke mening maar de mening van de rede en de logica, probeer die te volgen aub.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:08:33 #176
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110700
quote:

[..]
absoluut mee eens, en ik ben het ook absoluut oneens om de Islam als geïsoleerde probleem religie te zien. Naar mijn idee is elke religie namelijk gelijkwaardige onzin. Verbieden kan niet en is ook zinloos, maar je kan als maatschappij wel inzetten op verregaande secularisering en ridiculisering van religie.

Voor mij zijn Conservatieve islamieten net zo koddig en bespottelijk als ultra gereformeerde gekkies uit schubbenkutteveen.

Zelfde onwaarheid, alleen een ander pakje, beiden even bespottelijk en achterlijk, nee je kan het niet verbieden, maar je kan het wel marginaliseren tot daar waar het hoort, thuis achter de gordijntjes.

Met je rare hekserij
pi_211110712
quote:

[..]
Islam is geen religie maar een totalitair wereldbeeld net zo als het Nazisme
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211110714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:57 schreef Eightyone het volgende:
Uit het NOS-blog:
[..]

Het is voornamelijk tenenkrommend dat men hier wél een artikel aan wil wijden, maar doodleuk verzwijgt van er vanuit de andere kant allemaal op sociale media wordt gezet. Het is zo hypocriet deze selectieve verontwaardiging.
pi_211110719
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:53 schreef HowardRoark het volgende:

Ramallah is niet in de Gaza-strook.
En jij denkt dat een deel van de burgers niet juist meer en meer opgehitst worden doordat Israel constant flatgebouwen, scholen en dat soort onschuldige locaties aan het bombarderen is?

Er zijn al bijna 10.000 onschuldige burgers uitgemoord door Israël.
En jij denkt dat daardoor de haat tegen Israël niet erger wordt?
pi_211110720
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is niet mijn eigen persoonlijke mening maar de mening van de rede en de logica, probeer die te volgen aub.
De mening van de rede en de logica, maar niet jouw mening.

Aha...dus...

Nee, ik volg het even niet.
pi_211110737
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
absoluut mee eens, en ik ben het ook absoluut oneens om de Islam als geïsoleerde probleem religie te zien. Naar mijn idee is elke religie namelijk gelijkwaardige onzin. Verbieden kan niet en is ook zinloos, maar je kan als maatschappij wel inzetten op verregaande secularisering en ridiculisering van religie.

Voor mij zijn Conservatieve islamieten net zo koddig en bespottelijk als ultra gereformeerde gekkies uit schubbenkutteveen.

Zelfde onwaarheid, alleen een ander pakje, beiden even bespottelijk en achterlijk, nee je kan het niet verbieden, maar je kan het wel marginaliseren tot daar waar het hoort, thuis achter de gordijntjes.

Met je rare hekserij
Nee er zit een enorm wezenlijk verschil in, de andere wereldreligies hebben geen universele heilige plicht om jou te bekeren of te doden.

Boeddhisten krijgen geen 72 maagden als ze zich opofferen voor hun geloof bijvoorbeeld.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:13:01 #182
38496 Perrin
pi_211110748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:06 schreef Slayage het volgende:

[..]
Waar een wil is, is een weg ~O>
Jammer dat je niet hapt :P
pi_211110752
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee er zit een enorm wezenlijk verschil in, de andere wereldreligies hebben geen universele heilige plicht om jou te bekeren of te doden.

Omdat het Christendom dat 1500 jaar geleden al een paar eeuwen achter elkaar deed.
Dit, dus.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:12 #184
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211110759
Eigenlijk kunnen we de hele discussie wel als volgt samenvatten: Israël wil vrede en rustig leven maar de buren willen dat niet. Resultaat is oorlog.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:32 #185
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110768
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Boeddhisten krijgen geen 72 maagden als ze zich opofferen voor hun geloof bijvoorbeeld.
https://www.hpdetijd.nl/2017-08-31/myanmar-genocide/
https://www.hpdetijd.nl/2(...)rliest-rap-onschuld/

geen zin om verder te zoeken, religie is altijd ellende. het leidt tot superioriteitswanen gebaseerd op een onbewijsbaar gelijk. Of zoals iemand met meer literair gevoel het mooi verwoordde:

"Ik ben niet zozeer een atheïst maar vooral een antitheïst; Ik ben niet alleen van mening dat alle religies versies van dezelfde onwaarheid zijn, maar ook dat de invloed van kerken en het effect van religieus geloof schadelijk is."
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:16:17 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211110777
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:16:47 #187
38496 Perrin
pi_211110782
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:15 schreef damsco het volgende:
Eigenlijk kunnen we de hele discussie wel als volgt samenvatten: Israël wil vrede en rustig leven maar de buren willen dat niet. Resultaat is oorlog.
Israël wil gewoon in vrede de West Bank koloniseren zonder telkens lastiggevallen te worden door die vervelende Arabieren.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:17:23 #188
323876 michaelmoore
pi_211110787
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:15 schreef damsco het volgende:
Dan moeten Israel eerst stoppen met steeds meer nederzeettingen in Palestine bouwen

wij g aan dat ook niet doen in Belgisch Vlaanderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211110789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat het Christendom dat 1500 jaar geleden al een paar eeuwen achter elkaar deed.
Klopt en ze hadden daar allerlei tijdelijke redenen voor maar ze zijn daarmee uiteindelijk gestopt, omdat het nergens in de heilige schriften en de leer beschreven staat dat ze dat moeten doen om in de hemel te geraken.
pi_211110794
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ramallah is niet in de Gaza-strook.
En jij denkt dat een deel van de burgers niet juist meer en meer opgehitst worden doordat Israel constant flatgebouwen, scholen en dat soort onschuldige locaties aan het bombarderen is?

Er zijn al bijna 10.000 onschuldige burgers uitgemoord door Israël.
En jij denkt dat daardoor de haat tegen Israël niet erger wordt?
Als mijn familieleden om zouden komen door een luchtaanval acht ik de kans groot dat ik niets liever zou willen dan de bommengooiers met gelijke munt terug te betalen.

Ik begrijp dat Israël Hamas wil uitschakelen, maar met deze aanvallen raakt weer een hele nieuwe lichting geradicaliseerd, in Gaza en daarbuiten.

Het is gekmakend, want de vicieuze cirkel van haat en geweld wordt zo in stand gehouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:19:10 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211110801
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Israël wil gewoon in vrede de West Bank koloniseren zonder telkens lastiggevallen te worden door die vervelende Arabieren.
Nou ja, volgens mij hebben ze vrij weinig weerstand daar :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211110828
Hamas is door Israel zelf
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Islam is geen religie maar een totalitair wereldbeeld net zo als het Nazisme
Dat is de Zionisme ideologie ook. En fuck wat hebben we een last van die gasten zeg. De hele wereld moet telkens buigen naar hun wensen. Ik wiens geen Sharia en ook geen zionisme.
pi_211110832
quote:

[..]
Terroristen steuner gespot.
[..]
Je maakt een grapje toch?

Of wil je het bombarderen van burgers geen oorlogsmisdaad noemen?
Of het onthouden van water, voedsel en medicijnen aan burgers?

Als je dat geen oorlogsmisdaden zou vinden (wat het overigens wettelijk is) dan heb je een steekje los.
[..]

Israel bombardeert terreur doelen en probeert burger slachtoffers te voorkomen. Israel belegert een vijandige staat en laat tegelijkertijd hulpgoederen door. Dat vind ik geen oorlogsmisdaden.
pi_211110833
De VN in een notendop:

Motie over het afkeuren van Hamas en het veroordelen van het gijzelen van honderden Israëlische burgers, haalt het niet:

Motie over het beschermen van burgers en het nakomen van juridische en humanitaire verplichtingen (net nu Israël bezig is Hamas uit te schakelen) haalt het wel:

zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:26:17 #195
438527 MissButterflyy
pi_211110847
quote:

Wat een onzin.

Ja, dat zal echt voor vrede gaan zorgen. :')

Ook in het verleden heeft het nooit succes gehad mensen te dwingen van hun geloof af te stappen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:27:29 #196
38496 Perrin
pi_211110854
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Ook in het verleden heeft het nooit succes gehad mensen te dwingen van hun geloof af te stappen.
Lijkt me een vrij effectieve shortcut naar het tegenovergestelde van vrede.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:27:51 #197
38496 Perrin
pi_211110857
Zouden er veel Gazanen naar deze boodschap kijken?
twitter
pi_211110865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:27 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Pure propaganda.

Het is notabene in het Engels..

Lachwekkend gewoon, ware het niet zo triest.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:29:30 #199
38496 Perrin
pi_211110869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, volgens mij hebben ze vrij weinig weerstand daar :D
Er zitten wel wat gewapende groepen enzo, als Israël daar arrestaties uitvoert moet het altijd met zwaar materieel. Het is niet zoals Gaza idd.
pi_211110871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als mijn familieleden om zouden komen door een luchtaanval acht ik de kans groot dat ik niets liever zou willen dan de bommengooiers met gelijke munt terug te betalen.

Ik begrijp dat Israël Hamas wil uitschakelen, maar met deze aanvallen raakt weer een hele nieuwe lichting geradicaliseerd, in Gaza en daarbuiten.

Het is gekmakend, want de vicieuze cirkel van haat en geweld wordt zo in stand gehouden.
Daar is geen luchtaanval voor nodig hoor, de VN-scholen zorgen daar wel voor. Radicalisatie en terrorisme komt niet door externe factoren, het zijn bewuste keuzes die mensen zelf maken en daarmee vervolgens de jongere generaties indoctrineren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:24 schreef Gunnter het volgende:
Hamas is door Israel zelf
[..]
Dat is de Zionisme ideologie ook. En fuck wat hebben we een last van die gasten zeg. De hele wereld moet telkens buigen naar hun wensen. Ik wiens geen Sharia en ook geen zionisme.
Je draait het om.

Het is toch juist de Islamtische en Arabische wereld die vind dat Israël niet mag bestaan en het gebied eigenlijk Arabisch en Islamtische grondgebied moet zijn? Dit waar Israël gewoon een divers land is, met miljoenen staatsburgers die niet Joods zijn.

Je zou eigenlijk de vraag moeten stellen, met tientallen enorme Islamtische en Arabische landen, waarom blijven deze mensen zich zo ontzettend druk maken over een piepkleine Joodse staat?
pi_211110874
quote:

Precies. De Islam hadden ze in de middeleeuwen al de kop in moeten drukken. Nu is het te laat en groeit die groep haters harder dan de gehatenen
pi_211110879
quote:

[..]
Wat een onzin.

Geloof komt ook in niet-godsdienstige vormen voor. Zoals het geloof in de heilige wetenschap. Wat te vaak wordt beinvloedt door geld en politiek. Wat het geen wetenschap meer maakt maar meer politiek. Zo bleek het ook tijdens de drie jaar Covid-19. Technocratie lijkt een nieuwe geloof te gaan worden. Met naar k denk alle nare gevolgen vandien.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:32:09 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211110891
https://www.aljazeera.com(...)fy-as-gaza-goes-dark
Israel’s attacks on Gaza risk creating decades-long catastrophe: Lavrov
The Russian foreign minister says Israel’s bombardment of Gaza risks creating a catastrophe that could last for decades.

“While we condemn terrorism, we categorically disagree that you can respond to terrorism by violating the norms of international humanitarian law, including indiscriminately using force against targets where civilians are known to be present, including hostages that have been taken,” Sergey Lavrov said in an interview with the Belarusian state news agency Belta.

He added in the interview released on Saturday that it was impossible to destroy Hamas – as Israel has promised to do – without destroying Gaza, along with most of its civilian population.

“If Gaza is destroyed and two million inhabitants are expelled, as some politicians in Israel and abroad propose, this will create a catastrophe for many decades, if not centuries,” warned Lavrov.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:32:15 #204
438527 MissButterflyy
pi_211110893
quote:
[ twitter ]

Als ze maar tv hebben, of internet.
En Engels met een accent kunnen verstaan. :')

pi_211110900
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:30 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Geloof komt ook in niet-godsdienstige vormen voor. Zoals het geloof in de heilige wetenschap. Wat te vaak wordt beinvloedt door geld en politiek. Wat het geen wetenschap meer maakt maar meer politiek. Zo bleek het ook tijdens de drie jaar Covid-19. Technocratie lijkt een nieuwe geloof te gaan worden. Met naar k denk alle nare gevolgen vandien.
Je mag op wetenschappelijk onderzoek kritiek hebben, dat moet juist. Dat is dus het tegenovergestelde van heilig.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:33:05 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211110901
quote:

[..]
Islam is niet alleen een religie maar een compleet systeem voor een samenleving met wetten en gedragsnormen. En dat geheel heeft gewoon heel veel achterlijke, collectivistische en fascistische trekken.
Wat mij betreft incompatibel met een vrije samenleving zoals we in het westen nastreven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:33:51 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211110906
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is geen luchtaanval voor nodig hoor, de VN-scholen zorgen daar wel voor. Radicalisatie en terrorisme komt niet door externe factoren, het zijn bewuste keuzes die mensen zelf maken en daarmee vervolgens de jongere generaties indoctrineren.
[..]
Je draait het om.

Het is toch juist de Islamtische en Arabische wereld die vind dat Israël niet mag bestaan en het gebied eigenlijk Arabisch en Islamtische grondgebied moet zijn? Dit waar Israël gewoon een divers land is, met miljoenen staatsburgers die niet Joods zijn.

Je zou eigenlijk de vraag moeten stellen, met tientallen enorme Islamtische en Arabische landen, waarom blijven deze mensen zich zo ontzettend druk maken over een piepkleine Joodse staat?
Nou even serieus, er zitten 2,3 miljoen mensen in de knel. Dat verdient echt wel de aandacht.

Het is daarnaast wel terecht om op te merken dat dit buitenproportioneel veel aandacht trekt, helemaal als je bijvoorbeeld de aantallen burgerslachtoffers telt in Jemen waar ook met opzet en hongersnood is veroorzaakt om de bevolking te treffen.

Deze buitenproportionele reactie en aandacht komt deels voort uit antisemitisme.

Maar: "juf, zij doen het ook" is nooit een geldig excuus geweest.
pi_211110909
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:33 schreef nixxx het volgende:

[..]
Islam is niet alleen een religie maar een compleet systeem voor een samenleving met wetten en gedragsnormen. En dat geheel heeft gewoon heel veel achterlijke, collectivistische en fascistische trekken.
Wat mij betreft incompatibel met een vrije samenleving zoals we in het westen nastreven.
Ja, het is allemaal vreselijk.

Maar mensen die naar een moskee gaan, dat moet kunnen in een vrije samenleving.
pi_211110917
Ik schaam mij er echt diep voor om in een land te wonen, sterker nog; rijksambtenaar te zijn in een land wat zich gewoon onthoudt van stemming in zo'n VN resolutie. |:(

Onder het mom van Hamas niet veroordelen. Flikker toch een eind op man. Israël wordt er ook niet in veroordeeld voor 60 jaar repressie.

Walgelijk. Gênant eigenlijk gewoon :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211110919
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jammer dat je niet hapt :P
:D
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:35:21 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211110923
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
De VN in een notendop:

Motie over het afkeuren van Hamas en het veroordelen van het gijzelen van honderden Israëlische burgers, haalt het niet:

[ afbeelding ]

Motie over het beschermen van burgers en het nakomen van juridische en humanitaire verplichtingen (net nu Israël bezig is Hamas uit te schakelen) haalt het wel:

[ afbeelding ]
Ik zie meerderheid in favour, hoe werkt dit systeem in vredesnaam :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211110924
Yup

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211110925
quote:

[..]
Wat een onzin.

Het is geen onzin, krab het religieuze laagje verf er maar eens vanaf, als bij jou in de buurt de buurtkaartclub in de statuten heeft dat je mee moet kaarten of dat ze je anders vermoorden dan vind je dat toch ook een beetje vreemd en bizar en onwenselijk?
pi_211110927
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:32 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)fy-as-gaza-goes-dark
Israel’s attacks on Gaza risk creating decades-long catastrophe: Lavrov
The Russian foreign minister says Israel’s bombardment of Gaza risks creating a catastrophe that could last for decades.

“While we condemn terrorism, we categorically disagree that you can respond to terrorism by violating the norms of international humanitarian law, including indiscriminately using force against targets where civilians are known to be present, including hostages that have been taken,” Sergey Lavrov said in an interview with the Belarusian state news agency Belta.

He added in the interview released on Saturday that it was impossible to destroy Hamas – as Israel has promised to do – without destroying Gaza, along with most of its civilian population.

“If Gaza is destroyed and two million inhabitants are expelled, as some politicians in Israel and abroad propose, this will create a catastrophe for many decades, if not centuries,” warned Lavrov.
Ook voor het eerst dat deze mongool iets zegt dat waar is. Blijkbaar moet je een oorlogsmisdadiger zijn om ze te herkennen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:36:23 #215
6484 ExTec
pi_211110933
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:34 schreef BlackLining het volgende:
Ik schaam mij er echt diep voor om in een land te wonen, sterker nog; rijksambtenaar
Ga je toch een echte baan zoeken? 8-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:36:55 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211110935
quote:
Ik schaam mij er echt diep voor om in een land te wonen, sterker nog; rijksambtenaar te zijn in een land wat zich gewoon onthoudt van stemming in zo'n VN resolutie. |:(

Onder het mom van Hamas niet veroordelen. Flikker toch een eind op man. Israël wordt er ook niet in veroordeeld voor 60 jaar repressie.

Als je de inhoud niet snapt, zeg dan niets. Daar ging die hele motie niet om, je zit weer eens vast in de moslim media bubbel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211110938
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:30 schreef Gunnter het volgende:
Technocratie lijkt een nieuwe geloof te gaan worden. Met naar k denk alle nare gevolgen vandien.
klopt ze zijn het meest intolerant van alle geloven.
pi_211110939
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie meerderheid in favour, hoe werkt dit systeem in vredesnaam :D
Klopt, maar:
quote:
Each Member State has one vote. Decisions on such key issues as international peace and security, admitting new members and the UN budget are decided by a two-thirds majority. Other matters are decided by simple majority
.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:37:53 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211110942
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:34 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, het is allemaal vreselijk.

Maar mensen die naar een moskee gaan, dat moet kunnen in een vrije samenleving.
Ja, uiteraard. Maar het moet ook kunnen dat je als wijk geen versterkte Azan wil, maar die rammen ze ook meer en meer door je strot.

Die tolerantie en vrijheid komt altijd maar van 1 kant.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211110952
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je mag op wetenschappelijk onderzoek kritiek hebben, dat moet juist. Dat is dus het tegenovergestelde van heilig.
Tijdens Covid-19 mochten publiek en academici geen kritische vragen opwerpen. Anders werd je gecensureerd door media-platformen twitter facebook en ook fok. Of erger je verloor je baan. Veel academici werden ontslagen wegens hun kritiek. Terwijl zij wel de wetenschappelijke basis hebben. De meerderheid leek 'de wetenschap' beinvloedt door geld en politieke agendas blind te volgen. Als een kudde godsdienst-gelovigen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:40:14 #221
6484 ExTec
pi_211110958
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:39 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Tijdens Covid-19
Ga eens naar BNW joh.

De rest van de wereld is daar niet meer mee bezig.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:40:47 #222
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110961
quote:

[..]
Wat een onzin.

Dwingen niet, maar de verregaande secularisering van zeker West Europa, heeft wel degelijk geleid tot een weelde aan vrijheid en mogelijkheden om jezelf zo te ontplooien als jij dat wenst, en ja daar hoort bij dat je dus mag geloven wat je wil, al wil je in je blote reet door het bos rennen met een bezemsteel, je doet maar, zoveel zielen, zoveel gekken nietwaar? We hebben hier zelfs mafkezen die stukjes glas als helend kristal aanprijzen, ze doen maar.

Waar we vanaf moeten is een bepaalde religie een speciale status te geven, wat in West europa nu het geval is met Islam, want dat geeft die reli gekken alleen maar bevestiging van hun gelijk.

Ook moeten we ervan af om antipathie tegen Islam, of religie in het algemeen, te vereenzelvigen met racisme, wat ik vaak zie gebeuren en waarmee de kern van de discussie meteen dood wordt geslagen, Islam, of Christendom is geen ras, kent geen kleur. Het is een religie, of een ideologie, of beide, maar geen ras.

Secularisering en humanisme zijn wat mij betreft essentieel voor een vrij westen, religie niet
pi_211110962
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt ze zijn het meest intolerant van alle geloven.
Vorige week ook nog ja, een stel compleet doorgedraaide wetenschappers in Duitsland waar wat kritiek op was, meer dan 400 doden waren er te betreuren.
pi_211110964
quote:
[ twitter ]
In het Engels, owwwkee.

Hoe gaat dit helpen, het is schijnheilig gedrag en zo nep als maar kan.
Alleen dat hele het is maar tijdelijk hoor.
Ja vast... Er zal lekker veel over zijn om naar terug te keren, als dat al toegestaan gaat worden.

Al sinds ze mensen zijn gaan forceren om massaal te vertrekken uit Noord Gaza heb ik het idee dat het misschien permanent gaat zijn, dat Israël Noord Gaza in gaat nemen. Iig onder direct beheer gaat nemen. Om meer buffer ruimte te hebben.
pi_211110978
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Sure. Er is een groep extremisten die bewust de keuze maakt om een extreme ideologie en terrorisme te omarmen. Maar zij hebben volgers nodig. En als jouw familie kapot is gebombardeerd ben je sneller vatbaar voor radicalisering. Want je zoekt een zondebok, iemand om je woede op te projecteren. En Hamas geeft woedende nabestaanden die zondebak, dat doelwit.

Daarom werkt de huidige aanpak van Israël uiteindelijk averechts. Want de boosheid leeft voort en wordt hierdoor alleen maar meer gevoed.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:43:57 #226
330914 Sherlock_Holmes
pi_211110981
quote:

Emigreren kan altijd
pi_211110986
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, uiteraard. Maar het moet ook kunnen dat je als wijk geen versterkte Azan wil, maar die rammen ze ook meer en meer door je strot.

Die tolerantie en vrijheid komt altijd maar van 1 kant.
Onze politieke leiders weten dat die mensen hier komen en hier Sharia willen. En toch halen zij deze mensen in grote aantallen binnen. Dat geeft wel te denken.
pi_211110991
Sowieso weert Israël nu de wereldpers en probeert het alle communicatie vanuit de Gazastrook te blokkeren om de handen vrij te hebben om tot het naadje achter Hamas aan te gaan, die afkeuring van de VN heeft alleen maar het startsein gegeven voor de grondinvasie.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:45:30 #229
6484 ExTec
pi_211110992
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Emigreren kan altijd
Ik vind het vreemd dat mensen zich druk maken, om wat in essentie virtue signaling is.

De VN doet er niet toe, zo simpel.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:46:26 #230
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110999
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Emigreren kan altijd
Vlieland schijnt een prima optie te zijn, weet alleen niet precies hoe groot het is
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:46:30 #231
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211111000
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:41 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
In het Engels, owwwkee.

Hoe gaat dit helpen, het is schijnheilig gedrag en zo nep als maar kan.
Alleen dat hele het is maar tijdelijk hoor.
Ja vast... Er zal lekker veel over zijn om naar terug te keren, als dat al toegestaan gaat worden.

Al sinds ze mensen zijn gaan forceren om massaal te vertrekken uit Noord Gaza heb ik het idee dat het misschien permanent gaat zijn, dat Israël Noord Gaza in gaat nemen. Iig onder direct beheer gaat nemen. Om meer buffer ruimte te hebben.
Waarom vind je het opmerkelijk dst het in het Engels is?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:46:57 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111004
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sure. Er is een groep extremisten die bewust de keuze maakt om een extreme ideologie en terrorisme te omarmen. Maar zij hebben volgers nodig. En als jouw familie kapot is gebombardeerd ben je sneller vatbaar voor radicalisering. Want je zoekt een zondebok, iemand om je woede op te projecteren. En Hamas geeft woedende nabestaanden die zondebak, dat doelwit.

Daarom werkt de huidige aanpak van Israël uiteindelijk averechts. Want de boosheid leeft voort en wordt hierdoor alleen maar meer gevoed.
OK. En wat is het excuus voor al die anderen tientallen terroristische organisaties? Van Boko Haram tot IS tot vul-er-nog-873-in?

Het lijkt wel alsof er elke keer maar bar weinig nodig is om van "gematigde moslim" naar "KILL ALL INFIDELS" te gaan :').

Let me guess, allemaal de schuld van het westen! :(.
Get woke, go broke!
pi_211111012
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ga je toch een echte baan zoeken? 8-)
Ik kijk wel uit. Ik heb de mooiste baan die er bestaat. Jammer dat het voor zo'n halfzachte quasirechtse overheid is, maar verder O+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211111019
Uit 2014. Je zou het niet zeggen.

twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:48:48 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211111020
quote:
Joop, niet geklikt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211111025
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Joop, niet geklikt.
Lees het eens?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:49:28 #238
6484 ExTec
pi_211111026
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik kijk wel uit. Ik heb de mooiste baan die er bestaat. Jammer dat het voor zo'n halfzachte quasirechtse overheid is, maar verder O+
Ik geef ook toe dat het een flauw grapje was. ;)

Zou je alleen mee willen geven, dat je je minder vereenzelvigd met het beleid.
pi_211111028
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je de inhoud niet snapt, zeg dan niets. Daar ging die hele motie niet om, je zit weer eens vast in de moslim media bubbel.
Ik ken de inhoud haarfijn. Ik weiger alleen mee te gaan in het verhaaltje van de zielige staat Israël die 'echt niet anders kan' na deze 'compleet unprovoked' terroristische aanslag.

Israël is het pestkopje wat op een goeie dag zelf te grazen wordt genomen.
pi_211111034
Ik denk dat wij nu wel over eens kunnen zijn dat het internationaal gerechtshof per direct uit Nederland moet gaan.
pi_211111037
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik geef ook toe dat het een flauw grapje was. ;)

Zou je alleen mee willen geven, dat je je minder vereenzelvigd met het beleid.
Oh nee hoor. Ik ben boswachter, heb bar weinig van doen met buitenlandbeleid :+
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:50:46 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:50 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk
Daar is weinig bewijs voor te vinden anders :').
Get woke, go broke!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:51:03 #243
330914 Sherlock_Holmes
pi_211111044
quote:
Ik denk dat wij nu wel over eens kunnen zijn dat het internationaal gerechtshof per direct uit Nederland moet gaan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:51:30 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211111049
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Lees het eens?
Ik weet je te vinden als dit weer net zo'n kutartikel als al die anderen is, gedrenkt in walgelijk radicaal gedachtegoed o|O
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:51:50 #245
6484 ExTec
pi_211111053
quote:
Vooruit, entertain mij, waar moet het dan naar toe.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:51:51 #246
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Joop, niet geklikt.
niet slim, ik prefereer zoveel mogelijk invalshoeken te beschouwen als ik echt interesse in iets heb. Aljazeera staat ondanks de drie stoeptegels nog steeds in mijn lijst van favoriete wereld wijde web pagina's.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik ben niet van mening dat daar heel erg dom volk zit. Ze zijn alleen anders, maar dat is al snel hoor.
pi_211111055
quote:
Zeker. Verhuis dat maar naar Noorwegen.
pi_211111058
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daar is weinig bewijs voor te vinden anders :').
Welke bewijs? Het is een persoonlijke mening.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:52:41 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111063
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Welke bewijs? Het is een persoonlijke mening.
Nou, om te beginnen, het is WELK bewijs, niet welke :').
Get woke, go broke!
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:52:45 #250
236264 crew  capricia
pi_211111065
quote:
Israël lijkt me wel een geschikte plek.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:52:55 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211111067
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
niet slim, ik prefereer zoveel mogelijk invalshoeken te beschouwen als ik echt interesse in iets heb. Aljazeera staat ondanks de drie stoeptegels nog steeds in mijn lijst van favoriete wereld wijde web pagina's.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik ben niet van mening dat daar heel erg dom volk zit. Ze zijn alleen anders, maar dat is al snel hoor.
Joop is in 99% van de gevallen gewoon een terurig hoopje smeulende troep waar een radicale Bij1 fan weer eens een mening heeft over een onderwerp. Daar mis ik echt niets aan als andere kant, daar is de NOS al voor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:53:26 #252
6484 ExTec
pi_211111071
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Israël lijkt me wel een geschikte plek.
_O-
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:53:37 #253
330914 Sherlock_Holmes
pi_211111074
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
IstanbulGENOT, voordeel van twee continenten _O_
pi_211111086
quote:
[..]

Te makkelijk om te zeggen dat de Palestijnen "gepest" worden. Ja, dr word over en weer gekut richting elkaar. De Palestijnen hebben verschillende aanbiedingen gehad in het verleden voor vrede.

Elke keer wouden ze er niet aan, gingen ze verder rellen (met of zonder de omringende landen) en onder aan de streep gingen ze er op achteruit na alle oorlogen.

Hamas zal nooit akkoord gaan met vrede want dan raken ze hun macht kwijt of zijn ze compleet ongeloofwaardig.

Ze leven bij haat en ze kunnen nu perfect de slachtoffer rol aan houden doordat het daar zo'n teringzooi is. Allemaal jonge gasten die een uitzichtloze toekomst hebben en die doorvoed zijn van de haat richting Israel.

Daarnaast is er een hoge werkloosheid, generaties hangen aan een subsidie infuus van de UNRWA dus het zal nog wel ff duren voordat het iets word. Alsof je stel langdurig werklozen ineens gemotiveerd gaat krijgen om te werken.

Als de Palestijnen zulk goed volk was waar je iets aan had werden ze in de omliggende landen ook wel welkom geheten. (Egypte houd ze nu buiten de deur met de smoes dat ze anders nooit terug gaan en het land dan naar Israel zou gaan)

"If the Arab lay down their arms there would no more war, but if Israel lays down its weapons there would be no more Israel."

Nee, Israel is zeker niet onschuldig maar de Palestijnen rollen nu wel heerlijk in hun slachtoffer rol zonder eens naar zich zelf te kijken en er wat van te maken.

Overigens past dit wel in de algemene mentaliteit in die regionen. Het is onderdrukken of onderdrukt worden. Samen werken en er iets van maken hebben ze daar moeite mee.
pi_211111088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom vind je het opmerkelijk dst het in het Engels is?
Omdat het zogenaamd voor Gazanen zou zijn. Engels is daar niet echt de voertaal ofzo. De meesten verstaan het amper tot niet.
Het is ook niet de voertaal in Israël, eigen taal met ondertiteling voor de Gazanen zou logischer zijn dan dit en bij het kiezen van een andere taal zou iets dat iig het merendeel van de Gazanen zou kunnen verstaan handiger zijn.
pi_211111091
quote:

[..]
Istanbul?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211111093
quote:

[..]
In ieder geval niet in een land dat zich onthoudt van een resolutie die onschuldige burgers onder veiligheid zou moeten nemen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:55:11 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:55:31 #259
323876 michaelmoore
pi_211111101
Musk gaat het internet herstellen met starlink dishes en generatoren
quote:
Musk belooft hulporganisaties in Gaza internet via Starlink
Zakenman Elon Musk zegt hulporganisaties in Gaza te helpen met internet via zijn satellietbedrijf Starlink, schreef hij op berichtendienst X. Die verbindingen zijn volgens hem alleen voorbehouden aan "internationaal erkende" hulporganisaties.

Nadat Gaza vrijdag van vrijwel alle communicatielijnen werd afgesloten na militaire operaties van Israël, deden veel mensen een oproep aan Musk om Starlink in te zetten in de kleine strook land waar Palestijnen wonen.

"Starlink zal connectiviteit verzorgen voor internationaal erkende hulporganisaties", antwoordde Musk op een bericht op X van het Democratische congreslid Alexandria Ocasio-Cortez. Zij sprak haar zorgen uit over de uitgevallen communicatielijnen in Gaza, waar het Israëlische leger na wekenlange bombardementen vrijdag ook grondoperaties uitvoerde in de oorlog tegen de Palestijnse militante beweging Hamas.

Musk is onder andere de topman van ruimteluchtvaartbedrijf SpaceX. Dat concern neemt met dochteronderneming Starlink een belangrijke positie in bij het verzorgen van internet in afgelegen of dunbevolkte gebieden.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:55:50 #260
330914 Sherlock_Holmes
pi_211111105
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zeker. Verhuis dat maar naar Noorwegen.
Aha
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:56:04 #261
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111109
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Joop is in 99% van de gevallen gewoon een terurig hoopje smeulende troep waar een radicale Bij1 fan weer eens een mening heeft over een onderwerp. Daar mis ik echt niets aan als andere kant, daar is de NOS al voor.
Lees het door, serieus, als niks is krijg je van mij je 10 minuten terug...
pi_211111111
quote:
Zeker, daarom nogmaals aandacht hiervoor.
pi_211111113
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou, om te beginnen, het is WELK bewijs, niet welke :').
Nu al spijt dat ik heb gereageerd op een bericht zonder inhoud.

Gelijk toegevoegd aan mijn negeerlijst.
pi_211111114
Ik vind het sowieso schokkend om te zien hoeveel overwegend verstandige, centrumlinks stemmende, gevaccineerde en over het algemeen progressieve users hier nu de laatste weken door de mand zijn gevallen met hun bizarre kortzichtige 'arme zielige Israël' standpunten. :{
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:56:59 #265
6484 ExTec
pi_211111118
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]
In ieder geval niet in een land dat zich onthoudt van een resolutie die onschuldige burgers onder veiligheid zou moeten nemen.
Dat is geen antwoord.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:57:14 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111122
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nu al spijt dat ik heb gereageerd op een bericht zonder inhoud.

Gelijk toegevoegd aan mijn negeerlijst.
Zo dapper O+.

Onbenul :').
Get woke, go broke!
pi_211111123
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]

Musk komt eindelijk in actie.
pi_211111126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
OK. En wat is het excuus voor al die anderen tientallen terroristische organisaties? Van Boko Haram tot IS tot vul-er-nog-873-in?

Het lijkt wel alsof er elke keer maar bar weinig nodig is om van "gematigde moslim" naar "KILL ALL INFIDELS" te gaan :').

Let me guess, allemaal de schuld van het westen! :(.
Je dicht mij nu allerlei suggesties toe en wekt de indruk dat ik islamitisch extremisme vergoelijk.

Ik constateer slechts dat burgers kapotbombarderen koren op de molen is van terreurorganisaties, omdat het radicalisering vergemakkelijkt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:57:47 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211111128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Lees het eens?
Ok, deze credit verdien je :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:57:53 #270
323876 michaelmoore
pi_211111129
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]
luie flikker is het ook he
pi_211111132
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord.
Volgens jou maar daar blijft het ook bij.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:58:22 #272
6484 ExTec
pi_211111137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]

Ow, dat is nice.

hamas vond het steeds moeilijker worden om de raket aanvallen te coordineren, gelukkig komt elmo ze voorzien van een oplossing.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:58:25 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211111138
twitter

Meer folders, kan niet goed zijn voor de mensen daar....
pi_211111142
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
luie flikker is het ook he
Beter laat dan nooit in ieder geval.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:58:52 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:59:06 #276
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211111149
Ah ook een filmpje

twitter
pi_211111151
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dat is nice.

hamas vond het steeds moeilijker worden om de raket aanvallen te coordineren, gelukkig komt elmo ze voorzien van een oplossing.

Die hebben daar echt geen internet voor nodig.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:59:33 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111152
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je dicht mij nu allerlei suggesties toe en wekt de indruk dat ik islamitisch extremisme vergoelijk.

Ik constateer slechts dat burgers kapotbombarderen koren op de molen is van terreurorganisaties, omdat het radicalisering vergemakkelijkt.
En daarom mogen Zweden kapotgeknald worden in Brussel, moet Israel maar geen mensen in Gaza pijn doen.

"Ze" hebben helemaal geen excuus nodig, tekeningetje in de klas is al voldoende voor moord.
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:00:05 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211111158
En toen maakte ik de fout om verder naar het commentaar te scrollen.

Ach, Joop, wat een walgelijk platform blijf je toch ook.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:01:17 #280
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111167
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:00 schreef Nattekat het volgende:
En toen maakte ik de fout om verder naar het commentaar te scrollen.

Ach, Joop, wat een walgelijk platform blijf je toch ook.
Nee hier is het louter paarlen
pi_211111171
quote:
Gelezen, wel een must read, kan er mij in vinden. Vraag mij af hoelang ze het laten staan, op het fascistische Joop tolereren ze normaal geen andere meningen, eerste comment is ook al meteen weer gehuil.
pi_211111174
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:51 schreef Salina het volgende:

[..]
Nou ja, voor gebruik van de term genocide is nu juist de intentie wél van belang. Dat is dus nu juist de crux.

Verder kijkt niemand weg denk ik. Het ging om de term (genocide) (wel of niet). Dat maakt het resultaat uiteraard niet minder ernstig.
[..]
Dit is wel een hele domme take natuurlijk. Je zegt eigenlijk dat er geen sprake kan zijn van genocide of etnische zuivering als er meer mensen bij komen dan dat er vermoord zijn, of hoe moet ik dit lezen?
Dat slaat uiteraard helemaal nergens op.

Dat zou betekenen dat als er 500.000 mensen worden vermoord en er 500.001 baby's worden geboren, er volgens jouw definitie...geen sprake is van etnische zuivering ofwel genocide?

Cynisch:
SPOILER
Je schrijft zelf al dat er daadwerkelijke intentie nodig is om de vlag "genocide/etnische zuivering" de lading te laten dekken; Israël heeft die intentie overduidelijk niet. Daarnaast is er wereldwijd vrijwel geen enkele bevolking die zó snel groeit als die in de Gazastrook. Derhalve slaat het gehuil over "genocide" dan ook werkelijk nergens op.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:01:54 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211111177
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee hier is het louter paarlen
Hier wordt er niet op mening geband tenminste, er is ruimte voor wederhoor.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211111184
Al voorbij gekomen?

twitter
pi_211111187
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En daarom mogen Zweden kapotgeknald worden in Brussel, moet Israel maar geen mensen in Gaza pijn doen.
Geen idee hoe je dit uit mijn post haalt.

Tot ziens maar weer. De tering.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:03:20 #286
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211111188
https://www.aljazeera.com(...)wartime-mass-arrests
Thousands of Gaza workers go ‘missing’ in Israel amid wartime mass arrests
Palestinians whose permits to work in Israel were revoked are believed to be held in detention camps, but Israel has so far refused to release information about them, human rights groups say.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:03:36 #287
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111191
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

"Ze" hebben helemaal geen excuus nodig, tekeningetje in de klas is al voldoende voor moord.
Het feit dat iedereen zijn adem inhoudt wat de acties gaan zijn van dit extreem religieus tuig in Europa is gewoon tekenend. 1 overhoop gestoken leraar? Valt mee... toch? Paar joodse scholen dicht, moa... valt alles mee

Dat is waar we nu staan, we worden gegijzeld door een compleet extremistisch fundamentalistisch conservatieve groep extreem rechtse religieuze gekken die we te lang een speciale status hebben gegeven.
pi_211111194
Het ergste is dat er mogelijk duizenden doden nog onder het puin liggen sinds het zwaarste bombardement van israel dat gisternacht is uitgevoerd.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:04:28 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211111198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Deze verraste mij ook. Zal morgen wel weggemodereerd zijn daar...
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:04:29 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211111199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Geen idee hoe je dit uit mijn post haalt.

Tot ziens maar weer. De tering.
Bye bye :W.

Blijf maar begrip tonen voor terroristen, het zijn eigenlijk hele lieve mensen die toevallig even een slechte dag hebben joh :').
Get woke, go broke!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:06:15 #291
22565 asco
Los in deze tent
pi_211111212
quote:
Eindelijk eens iemand die een lijntje doortrekt.
Iedereen ouder dan 40-45 jaar zou dat eens moeten doen.
Dat jonkies dat niet doorhebben kan ik nog begrijpen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:07:37 #292
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111222
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hier wordt er niet op mening geband tenminste, er is ruimte voor wederhoor.
Oh ja zeker, wat ik eerder al zei, FOK! is een soort dorpstafel van Nederland, met allemaal gekkies van divers pluimage, maar dr is altijd wel reden om een hand vaag naar urine geurende nootjes te pakken om het spektakel weer eens te aanschouwen.
pi_211111223
quote:

[..]
Die lijnrecht tegen de grondwet ingaat, jazeker.
pi_211111225
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als een terreurbeweging ontmanteld is, zijn er toch in ieder geval duidelijk minder concrete mogelijkheden om hele generaties op een rappe manier tot terroristen op te leiden. Het gedachtegoed zul je helaas nooit ineens helemaal weg kunnen nemen.

En denk je nu echt dat als Israël niets had gedaan in reactie op het brute terreur van 7 oktober en Hamas aan de macht had gelaten, dit tot betere resultaten had weten te leiden? Om nog maar te zwijgen over het feit dat zoiets binnen de regio als een teken van zwakte zou worden opgevat. Dat zou Hamas (en trouwens Hezbollah) er meteen toe hebben gezet om nog meer te gaan proberen.

Terroristen zul je toch echt met harde hand moeten uitschakelen, zo simpel is het.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:09:33 #295
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die lijnrecht tegen de grondwet ingaat, jazeker.
Zou ik ook absoluut tegenstander van zijn.

Maar aan de andere kant moet een conferencier of filmmaker gewoon welke religie dan ook flink op de hak nemen zonder te vrezen voor zijn leven.

Verbieden absoluut niet, ridiculiseren en marginaliseren, heel erg graag.

Wat ik al eerder zei, beter een religie marginaliseren dan mensen
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:10:00 #296
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_211111234
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:02 schreef Nober het volgende:
Al voorbij gekomen?

[ twitter ]
Hier zit wel een kern van waarheid in idd, en dit geldt (o.a.) ook voor nu.nl en RTL. :6
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:11:56 #297
236264 crew  capricia
pi_211111239
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:12:59 #298
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:17:18 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111273
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:10 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in idd, en dit geldt (o.a.) ook voor nu.nl en RTL. :6
Harry Whiteguilt _O-
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:17:24 #300
323876 michaelmoore
pi_211111276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]
quote:
Die verbindingen zijn volgens hem alleen voorbehouden aan "internationaal erkende" hulporganisaties.
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
Dus geen fotos van dode kinderen onder het puin, die kan ie wel filteren
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:21:46 #301
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211111306
xoxo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')