Jammer dat we de apartheid periode in ZA niet op Fok! hebben kunnen meemaken, dan hadden we nog parels van infographics kunnen krijgen als "Zuid Afrika is het ENIGE land met een cultureel boycott van de Verenigde Naties, stop de Blankenhaat"quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is bekend dat men zich bij beide deze organisaties er een kunst van heeft gemaakt om zich uit te spreken tegen Isral. De afgelopen jaren heeft Isral tientallen veroordelingen vanuit de VN tegen zich gekregen. Dit is natuurlijk heel erg opmerkelijk gezien het feit dat landen zoals Iran, China, Noord-Korea, Libi of Rusland, waar op systematische manier de mensenrechten worden geschonden, slechts enkele hebben gekregen.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Madhath Mubashar—Commander of Hamas' Western Khan Yunis Battalion—was eliminated by an IDF aerial strike.
Furthermore, the IDF struck 250+ Hamas targets including a terrorist tunnel network in Gaza that detonated the secondary explosions.
Dat is vreemd, volgens onze vrienden van de Red–Green Alliance betrof dit allemaal propoganda.quote:
Bijna koddig ware het niet walgelijk opzettelijke ignorantie en ontkenning van gruwelijk sadistisch geweld. Typerend wel, en dat maakt het zorgelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ twitter ]
Iets langere aanloop oftewel leugens en gedraai.
Een rare vergelijking. Zuid-Afrika had een apartheidssysteem, Isral heeft dat niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:31 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Jammer dat we de apartheid periode in ZA niet op Fok! hebben kunnen meemaken, dan hadden we nog parels van infographics kunnen krijgen als "Zuid Afrika is het ENIGE land met een cultureel boycott van de Verenigde Naties, stop de Blankenhaat"
Want China, Noord-Korea, Libi en Rusland staan bekend om hun toegankelijkheid. Helemaal als het gaat om onderzoeken naar schendingen van mensenrechten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is bekend dat men zich bij beide deze organisaties er een kunst van heeft gemaakt om zich uit te spreken tegen Isral. De afgelopen jaren heeft Isral tientallen veroordelingen vanuit de VN tegen zich gekregen. Dit is natuurlijk heel erg opmerkelijk gezien het feit dat landen zoals Iran, China, Noord-Korea, Libi of Rusland, waar op systematische manier de mensenrechten worden geschonden, slechts enkele hebben gekregen.
Dat betekent nog niet aangenomen resoluties onterecht zijn, of erger nog, een antisemitische grondslag hebben. Zou het ook kunnen dat Isral structureel mensenrechten aan de laars lapt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gevonden en ik hoop dat je mij wil uitleggen waarom iets wat meer dan 32 ( 40? 50? 70? 100?) jaar geleden zou zijn gebeurd betekent dat je een organisatie tot het eind der tijden dit mag moet nadragen. Is voortschrijdend inzicht een vies woord?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze hebben zich decennia lang met hand en tand verzet. Ik loop al langer mee dan 32 jaar. Hoef dus niet alleen te vertrouwen op Google om dingen van voor 1992 te weten. Maar opvallend toch hoe moeilijk dat te vinden was he?
Voor AI geld meer dat ze toondoofheid tot een lifestyle verheven hebben.quote:
Misschien zat ie dat wel, alleen dat moment even niet. Drie weken is erg lang zonder luchthappen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Vraag me af waarom zo'n belangrijke bobo niet in zo'n 70m onder de grond tunnel zit veilig tegen airstrikes
[..]
Als je van mening bent dat er geen sprake is van kolonialisme of onderdrukking dan begrijp ik wel dat hij alle tikken op vingers van VN Human Rights Council zwaar onterecht vindt...quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet aangenomen resoluties onterecht zijn, of erger nog, een antisemitische grondslag hebben. Zou het ook kunnen dat Isral structureel mensenrechten aan de laars lapt?
Nee, dat is niet het geval. Tenzij jij oprecht wilt geloven dat Isral daadwerkelijk erger is dan de eerdere genoemde landen. En het valt trouwens ook op dat je de rest van mijn post negeert.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet aangenomen resoluties onterecht zijn, of erger nog, een antisemitische grondslag hebben. Zou het ook kunnen dat Isral structureel mensenrechten aan de laars lapt?
Dat is er inderdaad ook niet en er is je ook uitgelegd waarom niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat er geen sprake is van kolonialisme of onderdrukking dan begrijp ik wel dat hij alle tikken op vingers van VN Human Rights Council zwaar onterecht vindt...
Waarom kunnen Arabische staatsburgers van Isral hun oude huizen van voor 1948 niet reclaimen maar Joodse immigranten uit New York bijv. kunnen die daarentegen weer wel opeisen voor eigen gebruikquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een rare vergelijking. Zuid-Afrika had een apartheidssysteem, Isral heeft dat niet.
Wat is dit voor rare logica?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Tenzij jij oprecht wilt geloven dat Isral daadwerkelijk erger is dan de eerdere genoemde landen.
"ZE BOUWEN SLECHTS HUISJES EN DORPJES"quote:En het valt trouwens ook op dat je de rest van mijn post negeert.
[..]
Dat is er inderdaad ook niet en er is je ook uitgelegd waarom niet.
Kolonialisme ook echt_!
. Je weet niet waar je het over hebt.
Allerlei mensenrechtenorganisaties spreken daarover. Er zijn zelfs Israelische organisaties die dat bijhouden. Volgens mij ben je de enige met de kolonisten zelf die het ontkennen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
Kolonialisme ook echt_!
. Je weet niet waar je het over hebt.
Hoe weten ze eigenlijk zo zeker dat ze een commander of wat dan ook te pakken hebben? Krijgen ze een belletje van Hamas? 'Ja, jullie hebben 'mquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Holy shit deze had ik nog niet voorbij zien komen![]()
[ twitter ]
Denk dat ze mannetjes hebben tussen Hamas die informatie doorspelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe weten ze eigenlijk zo zeker dat ze een commander of wat dan ook te pakken hebben? Krijgen ze een belletje van Hamas? 'Ja, jullie hebben 'm' Of hoe werkt dat?
Er staat een killfeed rechtsboven in het scherm.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe weten ze eigenlijk zo zeker dat ze een commander of wat dan ook te pakken hebben? Krijgen ze een belletje van Hamas? 'Ja, jullie hebben 'm' Of hoe werkt dat?
Ik ga in op wat jij post. Jij lijkt te denken dat er een kern van waarheid zit alle veroordelingen van de VN.quote:
Inderdaad, er worden daar huizen en dorpjes gebouwd. Dat heb je goed begrepen. Met 'kolonialisme' of een 'apartheidsstaat' heeft dat niets te maken. Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom jij vindt dat die mensen daar niet zouden mogen wonen. Maar dit hebben we natuurlijk eerder ook al besproken en verder dan wat antizionistische onderbuikgevoelens of een linkje van Amnesty, komen we dan niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"ZE BOUWEN SLECHTS HUISJES EN DORPJES"
Hilltop Youth is een groot probleem, dat zijn hele vervelende radicalen. Maar dat is iets heel anders dan dat er daar geen Joden zouden mogen wonen. Dit laatste argument wordt telkens gemaakt door degenen met Palestijnse sympathien.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Die kolonisten zijn ook knettergek. Ik zie geen enkele reden om dit te verdedigen. Net als de fundamentalistische joden. Het wordt wat mij betreft echt tijd dat daar een flinke vredesmacht gaat zitten en dat het gewoon afgelopen is.
Ik zeg allemaal de tiefus seculariseren en al die religekken terugtrappen naar waar ze horen, zichzelf schamend, achter het gordijn. Met hun rare hekserij
Ben je er nu ook voor dat de mensen in Gaza in Tel Aviv mogen wonen, speel gewoon eens effe open kaartquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, er worden daar huizen en dorpjes gebouwd. Dat heb je goed begrepen. Met 'kolonialisme' of een 'apartheidsstaat' heeft dat niets te maken. Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom jij vindt dat die mensen daar niet zouden mogen wonen. Maar dit hebben we natuurlijk eerder ook al besproken en verder dan wat antizionistische onderbuikgevoelens of een linkje van Amnesty, komen we dan niet.
Er wonen toch gewoon Arabieren in Tel-Aviv? 25% van alle Isralische staatsburgers zijn Arabieren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ben je er nu ook voor dat mensen in Gaza in Tel Aviv mogen wonen, speel gewoon eens effe open kaart
Dus ze gokken maar watquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:46 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Denk dat ze mannetjes hebben tussen Hamas die informatie doorspelen.
En ze hebben al eerder aangetoond dat ze gesprekken af kunnen luisteren.
Ik beweer niets, ik zie alleen knettergekken andere knettergekken continu de hersens inslaan gevoed door een superioriteitswaan gebaseerd op krankzinnige overtuigingen, van beide kanten. Nul begrip voor, of respect.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hilltop Youth is een groot probleem, dat zijn hele vervelende radicalen. Maar dat is iets heel anders dan dat er daar geen Joden zouden mogen wonen. Dit laatste argument wordt telkens gemaakt door degenen met Palestijnse sympathien.
Het idee is in de basis goed, maar geen enkel land gaat de verantwoordelijkheid nemen voor een vredesmacht daar. Helaas.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Die kolonisten zijn ook knettergek. Ik zie geen enkele reden om dit te verdedigen. Net als de fundamentalistische joden. Het wordt wat mij betreft echt tijd dat daar een flinke vredesmacht gaat zitten en dat het gewoon afgelopen is.
Ik zeg allemaal de tiefus seculariseren en al die religekken terugtrappen naar waar ze horen, zichzelf schamend, achter het gordijn. Met hun rare hekserij
En alles en iedereen die ook maar een klein beetje kritiek op Isral durft te hebben meteen maar anti-semitsch noemen is toch wel een kansloos discussietrucje met een baard van hier tot Tokyo ondertussen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat je apartheidsstaat betwist kan ik me nog voorstellen, daar is internationaal ook veel discussie over maar kolonialisme ontkennen is echt lachwekkend.
Beantwoord gewoon de vraag of je vindt dat mensen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever buiten de nederzettingen evengoed toegang moeten hebben tot Israel of dat dat vrijverkeer alleen geldt voor Isralische staatsburgers die in de westelijke Jordaanoever willen wonenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wonen toch gewoon Arabieren in Tel-Aviv? 25% van alle Isralische staatsburgers zijn Arabieren.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat je apartheidsstaat betwist kan ik me nog voorstellen, daar is internationaal ook veel discussie over maar kolonialisme ontkennen is echt lachwekkend.
Dat is dus wat je een aantal eeuwen geleden zag, dat een land een ander land in het bezit neemt en dit nieuwe veroverende gebied gaat exploiteren. Dit heeft dan voornamelijk betrekking op de grondstoffen, maar kan ook gaan om de lokale bevolking via slavernij of het onderdrukking van de lokale cultuur.quote:kolonialisme (het; o)
1
het verschijnsel dat landen andere landen in bezit nemen en als kolonin exploiteren
Jij claimt dat veroordelingen van de VN voortkomen uit antisemitisme omdat andere landen die systematisch mensenrechten schenden minder vaak veroordeeld worden door de VN. Wat is dat voor belachelijke redenering? Hoe vaak andere landen wel of niet veroordeeld worden doet natuurlijk niks af aan de zaken waar Isral schuldig aan is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ga in op wat jij post. Jij lijkt te denken dat er een kern van waarheid zit alle veroordelingen van de VN.
Nee inderdaad, door de Isralische overheid aangemoedigde en gesteunde fanatieke religieuzen die mensen onteigenen en met geweld verjagen heeft helemaal niks met kolonialisme te maken.quote:[..]
Inderdaad, er worden daar huizen en dorpjes gebouwd. Dat heb je goed begrepen. Met 'kolonialisme' of een 'apartheidsstaat' heeft dat niets te maken. Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom jij vindt dat die mensen daar niet zouden mogen wonen. Maar dit hebben we natuurlijk eerder ook al besproken en verder dan wat antizionistische onderbuikgevoelens of een linkje van Amnesty, komen we dan niet.
De tragische realiteit is dat uit vrijheidsoverwegingen dit simpelweg niet kan. En we hebben op 7 oktober allemaal kunnen zien wat er gebeurd als er een paar gaten in het hek zitten rond de Gazastrook. In in ideaal scenario zouden Palestijnse burgers gewoon toegang hebben tot Isral en vice-versa.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Beantwoord gewoon de vraag of je vindt dat mensen in Gaza en de Westelijke Jordaanoever buiten de nederzettingen evengoed toegang moeten hebben tot Israel of dat dat vrijverkeer alleen geldt voor Isralische staatsburgers
Een anti-Isral sentiment en antisemitisme spelen inderdaad een rol. Anders zou er A) wel een evenredigere verdelingen van VN-veroordelingen zijn en zou men B) in zulke VN-scholen ook het antisemitisme keihard aanpakken, dat gebeurd in beide gevallen niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij claimt dat veroordelingen van de VN voortkomen uit antisemitisme omdat andere landen die systematisch mensenrechten schenden minder vaak veroordeeld worden door de VN. Wat is dat voor belachelijke redenering? Hoe vaak andere landen wel of niet veroordeeld worden doet natuurlijk niks af aan de zaken waar Isral schuldig aan is.
Klopt. Dat heeft niets met kolonialisme te maken, dat is het verjagen van mensen. En dat is ook gewoon ontoelaatbaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee inderdaad, door de Isralische overheid aangemoedigde en gesteunde fanatieke religieuzen die mensen onteigenen en met geweld verjagen heeft helemaal niks met kolonialisme te maken.
[ afbeelding ]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd de narrative omgeturnd naar Goliath Israel tegen de zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSRquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
'Isralische kolonisten zijn klein en de VN is groot, dat is niet eerlijk'.
Ja dat hier al decennia een strijd over de rug van de Palestijnen wordt gevoerd is wel duidelijk, er is werkelijk niemand die zich bekommert om die mensen zelf, ze worden schaamteloos als een pion ingezet door zowel hun eigen leiders, Hamas, als de grotere machten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd het verhaal omgeturnd van Goliath Israel vs zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
Die overmacht is er sinds de jaren '70 ook militair niet meer, en dat is maar goed ook. Daar had de USSR weinig mee van doen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd de narrative omgeturnd naar Goliath Israel tegen de zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
Tja, laten we het vooral maar niet hebben over al die keren dat de Arabische en Islamtische landen zonder reden Isral hebben aangevallen, dat past immers niet binnen het gewenste narratief van sommigen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Fun fact, in 1948 was het alle moslimlanden samen tegen kleine Israel, Goliath tegen David. In de jaren 70 toen het duidelijk werd dat de moslims nooit militair zouden winnen werd het verhaal omgeturnd van Goliath Israel vs zielige Palestijnen David. Vermoedelijk op advies van de USSR
Ja, net als racist.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb een soort ingebouwd mechanisme ontwikkeld. Wanneer iemand antisemitisme roept activeer en ik ga JUIST luisteren naar de inhoud. Deze term wordt veels te vaak misbruikt.
ahaha! Toevallig vul ik hem net aan. Check de post opnieuw.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, net als racist.
Dat is in elk geval wel consistent hier op het forum. Al denk ik dat jij op 1 van de 2 er iets anders in zult staan (haha).
zie eigenlijk geen. toekomst meer voor ze. Las vandaag dat een 15 jarig kind in gaza al 5 oorlogen heeft meegemaaktquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja dat hier al decennia een strijd over de rug van de Palestijnen wordt gevoerd is wel duidelijk, er is werkelijk niemand die zich bekommert om die mensen zelf, ze worden schaamteloos als een pion ingezet door zowel hun eigen leiders, Hamas, als de grotere machten.
Omdat het oneerlijk is om kritiek te hebben op Isral, piep-piep hallo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heel vreemd dat er steeds dingen worden aangehaald die andere landen hebben gedaan om je eigen daden goed te praten.
Nja.. dat is wat cru, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze het op eigen kracht niet gaan redden, ook als Hamas met wortel en tak is uitgeroeid. Ik denk zelf ook dat het gewoon niet goed gaat komen, ja er komt weer een wapenstilstand, vanzelfsprekend, maar terreur zal weer oplaaien, repercussies, alles.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
zie eigenlijk geen. toekomst meer voor ze. Las vandaag dat een 15 jarig kind in gaza al 5 oorlogen heeft meegemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |