abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211110272
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Algemeen wordt een gedeeltelijke volkerenmoord ook genocide genoemd
Het zijn synoniemen van elkaar. Maar het essentiële is echt de intentie. Anders zou je naar elke oorlog of conflict kunnen wijzen waarbij veel slachtoffers vallen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211110274
quote:
Ik zeg:

This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211110284
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211110286
Vraag me wel af bij wie als eerst de raketten op zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211110298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:12 schreef Montagui het volgende:
Vraag me wel af bij wie als eerst de raketten op zijn.
Bij de partij die geen grondstoffen aan kan voeren om nieuwe te maken, geen productielijnen elders heeft, effectief productie van elders niet kan importeren.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_211110301
quote:
Hij wordt mooi aangepakt in de comments :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211110303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet aan context en tijd onderhevig - aan inflatie onderhevig..

Jaaajaaa
Oh je snapt het verschil niet. Oké, ik zal het je uitleggen.

Iedereen schreeuwt nu dat Israël genocide pleegt omdat ze de hele Gaza strook bombarderen, maar de definitie van genocide is heel wat anders dan dat iedereen roept.

Echter het bekt zo lekker, het zet zo dramatisch aan, het doet denken alsof er een enorm Nieuw Kwaad aan het werk is - terwijl in werkelijkheid de slachtoffers die vallen nog minder dan 1% van de bevolking beslaat.

Nog steeds veel te veel natuurlijk - maar het komt niet eens in de buurt van wat genocide zou moeten voorstellen.

Dat is inflatie van woorden: het inzetten van emotioneel beladen termen teneinde zoveel mogelijk emotie los te weken bij een ieder die het leest.
pi_211110309
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn synoniemen van elkaar. Maar het essentiële is echt de intentie. Anders zou je naar elke oorlog of conflict kunnen wijzen waarbij veel slachtoffers vallen.
Rusland pleegt ook geen genocide in de Oekraïne, terwijl als we de schreeuwers hier mogen geloven dit ook zeer zeker het geval zou zijn.
pi_211110320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Iedereen schreeuwt nu dat Israël genocide pleegt omdat ze de hele Gaza strook bombarderen, maar de definitie van genocide is heel wat anders dan dat iedereen roept.

Echter het bekt zo lekker, het zet zo dramatisch aan, het doet denken alsof er een enorm Nieuw Kwaad aan het werk is - terwijl in werkelijkheid de slachtoffers die vallen nog minder dan 1% van de bevolking beslaat.

Nog steeds veel te veel natuurlijk - maar het komt niet eens in de buurt van wat genocide zou moeten voorstellen.

Dat is inflatie van woorden: het inzetten van emotioneel beladen termen teneinde zoveel mogelijk emotie los te weken bij een ieder die het leest.
Hoe worden definities bepaald, pop?

Als maar genoeg mensen van mening zijn dat wat er nu gaande is in Gaza als een genocide kan worden geclassificeerd, dan zal dat op die manier de geschiedenisboeken ingaan.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:19:52 #100
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211110332
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als maar genoeg mensen van mening zijn dat wat er nu gaande is in Gaza als een genocide kan worden geclassificeerd, dan zal dat op die manier de geschiedenisboeken ingaan.
Dat zal zo’n vaart niet lopen hier.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211110333
twitter
pi_211110336
quote:

[..]

We mogen hopen van niet. Geschiedschrijving is niet louter de populaire opinie van een bepaald tijdsgewricht reflecteren.
pi_211110337
Geweldige, filosofische long read uit een periode van de peace process. De tijd lijkt stil te staan in de regio, dus blijft het artikel actueel.

"George Orwell wrote somewhere that all of his writing, no matter how personal the story, is always political. Yaakov taught me that no matter how political things seem, they’re invariably personal. I see that for the Hamas member, the West Bank Settler, and my old friend Yaakov, politics are not, as they believe, purely moral commitments to the cause of right, but answers to personal needs: needs for personal meaning, perhaps, or for righteousness — needs for identity. The Hamas member has been raised through a lifetime of what can only seem to him castrating political and cultural oppression; threatening his masculinity, imposing poverty and marginality. The West Bank settler lives in a world he imagines is out to destroy him and his birthright; he’s haunted by the specter of the Holocaust, unable to rise above the threat to his personal safety he sees around him. And Yaakov, born guilty and oppressed by his personal history, finds his meaning in religious observance and the desire to kill. Everything is personal, and yet Yaakov and his religious kind, working in what Amos Oz so correctly describes as a powerful alliance with the ultra-orthodox and nationalistic Muslims of Hamas and Islamic Holy War, may well undo the Oslo Accords and the Rabin-Arafat peace process.

Years ago, in high school, I remember being shocked when one of my teachers, a Jew, said that she was sick of the Holocaust. “It happened 40 years ago,” she said, “it’s time to forget it.” In the end I find myself rather agreeing with her, with a slight difference: It happened 50 years ago, it’s time to learn from it. Because we know today that for all the power of Adorno’s dictum, nothing has changed since the Second World War. Not only is there art after Auschwitz, but there’s also genocide and atrocity: we tolerate ethnic cleansing in Bosnia, genocide in Rwanda and Burundi; we live with interrogation camps in Israel, gross and persistent racism in America. Yes, the attempted genocide of the Jews by the Germans is unique, no, it can not be compared to any other moment in history. That’s all the more reason that before the universal indifference to daily horror, from Nazareth to Rwanda, nationalistic righteousness is farcical."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211110338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hij wordt mooi aangepakt in de comments :)
Jammer dat ik die niet kan lezen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211110348
quote:

[..]

Gelukkig gaat dat zo niet
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211110352
quote:

[..]

Uh nee, dat is niet hoe het werkt. Als ik je vanaf nu een racist zou noemen omdat je varkensvlees eet, dan is de term racist niet verandert. Maar leuk geprobeerd, “pop”.
pi_211110358
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zal zo’n vaart niet lopen hier.
Neuh, niets loopt hier vaart. Daarvoor moeten we naar Duitsland.

Die weten van vaart en snelheid. Zeker in tijden van oorlog.
pi_211110365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Een kledingkast is dan ook een buitengewoon slechte verstopplek.
pi_211110366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Neuh, niets loopt hier vaart. Daarvoor moeten we naar Duitsland.

Die weten van vaart en snelheid. Zeker in tijden van oorlog.
Dat heeft zeker in de speld gestaan?
pi_211110369
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
We mogen hopen van niet. Geschiedschrijving is niet louter de populaire opinie van een bepaald tijdsgewricht reflecteren.
Gehele geschiedenischrijving niet. Maar definities toch wel.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:24:10 #111
3542 Gia
User under construction
pi_211110370
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Die lui fokken er op los en geven niks om levens. Voor elk dood kind zijn er zo weer 6 nieuwe.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:24:47 #112
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110374
quote:

[..]

:')

mijn god, je schudt ze wel uit je mouw ook he :')

Nee, pluisje, zo werkt dat niet
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211110380
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
:')

Blaming the victim now, are we.
pi_211110383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Uh nee, dat is niet hoe het werkt. Als ik je vanaf nu een racist zou noemen omdat je varkensvlees eet, dan is de term racist niet verandert. Maar leuk geprobeerd, “pop”.
Als jij genoeg mensen meekrijgt om dat gegeven 'racisme' te maken, dan gaat dan wel degelijk zo.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:25:51 #115
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110388
Infantiele troll
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:43 #116
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211110397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat om jonge kinderen. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211110405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is alleen een gradueel verschil tussen genocide en etnisch zuiveren. Als er doden vallen bij etnisch zuiveren ben je al nagenoeg in genocide terrein.
Ok, dus de "drijf de joden de zee in" zou etnisch zuiveren zijn als ze blijven drijven?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:28:16 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211110413
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kanttekening: er zijn ook slachtoffers die niet vallen of die niet direct vallen. Er zijn bevallingen die nu scheef gaan, mensen die wegens gebrek aan medische voorzieningen doodgaan aan iets anders of aan kwetsuren die met voldoende materiaal niet dodelijk waren geweest, er zijn mensen dakloos en ontheemd, ook niet heel goed voor je gezondheid en dan heb je nog de trauma's en de doordraaiende mensen die zichzelf of anderen ombrengen.

Dan heb je nog de niet dodelijke aflopen. Mensen met missende ledematen, mensen die hun familie(leden) kwijt zijn, mensen die nooit meer kunnen functioneren door fysiek of mentaal letsel.
pi_211110414
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gaat om jonge kinderen. :{
Potentiele IDF soldaten zal Hamas wel hebben gedacht.
pi_211110423
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Potentiele IDF soldaten zal Hamas wel hebben gedacht.
Gast, annuleer jezelf, ok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')