abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:08:33 #176
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een religie in het geheel uitsluiten hoort niet in een vrije wereld.
absoluut mee eens, en ik ben het ook absoluut oneens om de Islam als geïsoleerde probleem religie te zien. Naar mijn idee is elke religie namelijk gelijkwaardige onzin. Verbieden kan niet en is ook zinloos, maar je kan als maatschappij wel inzetten op verregaande secularisering en ridiculisering van religie.

Voor mij zijn Conservatieve islamieten net zo koddig en bespottelijk als ultra gereformeerde gekkies uit schubbenkutteveen.

Zelfde onwaarheid, alleen een ander pakje, beiden even bespottelijk en achterlijk, nee je kan het niet verbieden, maar je kan het wel marginaliseren tot daar waar het hoort, thuis achter de gordijntjes.

Met je rare hekserij
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211110712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een religie in het geheel uitsluiten hoort niet in een vrije wereld.
Islam is geen religie maar een totalitair wereldbeeld net zo als het Nazisme
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211110714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:57 schreef Eightyone het volgende:
Uit het NOS-blog:
[..]
:N

(Tiktok, sowieso al een twijfelachtig medium.)
Het is voornamelijk tenenkrommend dat men hier wél een artikel aan wil wijden, maar doodleuk verzwijgt van er vanuit de andere kant allemaal op sociale media wordt gezet. Het is zo hypocriet deze selectieve verontwaardiging.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211110719
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:53 schreef HowardRoark het volgende:
Apart hoor dit soort teksten. We moeten van radicale activisten, vermeende experts en de media geregeld horen dat dit eigenlijk allemaal onschuldige, vredelievende burgers zijn, die gewoon een tweestatenoplossing willen?

Ramallah is niet in de Gaza-strook.
En jij denkt dat een deel van de burgers niet juist meer en meer opgehitst worden doordat Israel constant flatgebouwen, scholen en dat soort onschuldige locaties aan het bombarderen is?

Er zijn al bijna 10.000 onschuldige burgers uitgemoord door Israël.
En jij denkt dat daardoor de haat tegen Israël niet erger wordt?
pi_211110720
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is niet mijn eigen persoonlijke mening maar de mening van de rede en de logica, probeer die te volgen aub.
De mening van de rede en de logica, maar niet jouw mening.

Aha...dus...

Nee, ik volg het even niet.
pi_211110737
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
absoluut mee eens, en ik ben het ook absoluut oneens om de Islam als geïsoleerde probleem religie te zien. Naar mijn idee is elke religie namelijk gelijkwaardige onzin. Verbieden kan niet en is ook zinloos, maar je kan als maatschappij wel inzetten op verregaande secularisering en ridiculisering van religie.

Voor mij zijn Conservatieve islamieten net zo koddig en bespottelijk als ultra gereformeerde gekkies uit schubbenkutteveen.

Zelfde onwaarheid, alleen een ander pakje, beiden even bespottelijk en achterlijk, nee je kan het niet verbieden, maar je kan het wel marginaliseren tot daar waar het hoort, thuis achter de gordijntjes.

Met je rare hekserij
Nee er zit een enorm wezenlijk verschil in, de andere wereldreligies hebben geen universele heilige plicht om jou te bekeren of te doden.

Boeddhisten krijgen geen 72 maagden als ze zich opofferen voor hun geloof bijvoorbeeld.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:13:01 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211110748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:06 schreef Slayage het volgende:

[..]
Waar een wil is, is een weg ~O>
Jammer dat je niet hapt :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211110752
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee er zit een enorm wezenlijk verschil in, de andere wereldreligies hebben geen universele heilige plicht om jou te bekeren of te doden.

Omdat het Christendom dat 1500 jaar geleden al een paar eeuwen achter elkaar deed.
Dit, dus.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:12 #184
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_211110759
Eigenlijk kunnen we de hele discussie wel als volgt samenvatten: Israël wil vrede en rustig leven maar de buren willen dat niet. Resultaat is oorlog.
Please consider the environment before printing this post
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:32 #185
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211110768
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Boeddhisten krijgen geen 72 maagden als ze zich opofferen voor hun geloof bijvoorbeeld.
https://www.hpdetijd.nl/2017-08-31/myanmar-genocide/
https://www.hpdetijd.nl/2(...)rliest-rap-onschuld/

geen zin om verder te zoeken, religie is altijd ellende. het leidt tot superioriteitswanen gebaseerd op een onbewijsbaar gelijk. Of zoals iemand met meer literair gevoel het mooi verwoordde:

"Ik ben niet zozeer een atheïst maar vooral een antitheïst; Ik ben niet alleen van mening dat alle religies versies van dezelfde onwaarheid zijn, maar ook dat de invloed van kerken en het effect van religieus geloof schadelijk is."
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:16:17 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211110777
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:16:47 #187
38496 Perrin
pi_211110782
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:15 schreef damsco het volgende:
Eigenlijk kunnen we de hele discussie wel als volgt samenvatten: Israël wil vrede en rustig leven maar de buren willen dat niet. Resultaat is oorlog.
Israël wil gewoon in vrede de West Bank koloniseren zonder telkens lastiggevallen te worden door die vervelende Arabieren.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:17:23 #188
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211110787
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:15 schreef damsco het volgende:
Dan moeten Israel eerst stoppen met steeds meer nederzeettingen in Palestine bouwen

wij g aan dat ook niet doen in Belgisch Vlaanderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211110789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Omdat het Christendom dat 1500 jaar geleden al een paar eeuwen achter elkaar deed.
Klopt en ze hadden daar allerlei tijdelijke redenen voor maar ze zijn daarmee uiteindelijk gestopt, omdat het nergens in de heilige schriften en de leer beschreven staat dat ze dat moeten doen om in de hemel te geraken.
pi_211110794
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ramallah is niet in de Gaza-strook.
En jij denkt dat een deel van de burgers niet juist meer en meer opgehitst worden doordat Israel constant flatgebouwen, scholen en dat soort onschuldige locaties aan het bombarderen is?

Er zijn al bijna 10.000 onschuldige burgers uitgemoord door Israël.
En jij denkt dat daardoor de haat tegen Israël niet erger wordt?
Als mijn familieleden om zouden komen door een luchtaanval acht ik de kans groot dat ik niets liever zou willen dan de bommengooiers met gelijke munt terug te betalen.

Ik begrijp dat Israël Hamas wil uitschakelen, maar met deze aanvallen raakt weer een hele nieuwe lichting geradicaliseerd, in Gaza en daarbuiten.

Het is gekmakend, want de vicieuze cirkel van haat en geweld wordt zo in stand gehouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:19:10 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211110801
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Israël wil gewoon in vrede de West Bank koloniseren zonder telkens lastiggevallen te worden door die vervelende Arabieren.
Nou ja, volgens mij hebben ze vrij weinig weerstand daar :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211110828
Hamas is door Israel zelf
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Islam is geen religie maar een totalitair wereldbeeld net zo als het Nazisme
Dat is de Zionisme ideologie ook. En fuck wat hebben we een last van die gasten zeg. De hele wereld moet telkens buigen naar hun wensen. Ik wiens geen Sharia en ook geen zionisme.
pi_211110832
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 13:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Terroristen steuner gespot.
[..]
Je maakt een grapje toch?

Of wil je het bombarderen van burgers geen oorlogsmisdaad noemen?
Of het onthouden van water, voedsel en medicijnen aan burgers?

Als je dat geen oorlogsmisdaden zou vinden (wat het overigens wettelijk is) dan heb je een steekje los.
[..]
Je weet dat de Palestijnen dag in dag uit worden vermoord en weggepest door de Israelieten hè? Al tientallen jaren.
Dus die actie is ook uitgelokt. Dus hoe ver wil je gaan? Iets met een cirkel.

Terug pakken is tot daar aan toe.
Burgers bombarderen (om maar 1 ding te noemen) kan gwn echt niet.
Israel bombardeert terreur doelen en probeert burger slachtoffers te voorkomen. Israel belegert een vijandige staat en laat tegelijkertijd hulpgoederen door. Dat vind ik geen oorlogsmisdaden.
pi_211110833
De VN in een notendop:

Motie over het afkeuren van Hamas en het veroordelen van het gijzelen van honderden Israëlische burgers, haalt het niet:

Motie over het beschermen van burgers en het nakomen van juridische en humanitaire verplichtingen (net nu Israël bezig is Hamas uit te schakelen) haalt het wel:

'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:26:17 #195
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211110847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:00 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk is dit het hele probleempje al eeuwenlang, In the Muslim community, the holy war or Jihad is a religious duty, because of the universalism of the Muslim mission and the obligation to convert everybody to Islam either by persuasion or by (lethal) force.

Stapje 1 is de Islam als een terroristische organisatie betitelen, je kunt immers niet in vrijheid leven met een buurman die (verplicht vanuit zijn geloof) uit is op jouw dood of bekering.
Wat een onzin.

Ja, dat zal echt voor vrede gaan zorgen. :')

Ook in het verleden heeft het nooit succes gehad mensen te dwingen van hun geloof af te stappen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:27:29 #196
38496 Perrin
pi_211110854
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Ja, dat zal echt voor vrede gaan zorgen. :')

Ook in het verleden heeft het nooit succes gehad mensen te dwingen van hun geloof af te stappen.
Lijkt me een vrij effectieve shortcut naar het tegenovergestelde van vrede.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:27:51 #197
38496 Perrin
pi_211110857
Zouden er veel Gazanen naar deze boodschap kijken?
twitter
pi_211110865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:27 schreef Perrin het volgende:
Zouden er veel Gazanen naar deze boodschap kijken?
[ twitter ]
Pure propaganda.

Het is notabene in het Engels..

Lachwekkend gewoon, ware het niet zo triest.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:29:30 #199
38496 Perrin
pi_211110869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, volgens mij hebben ze vrij weinig weerstand daar :D
Er zitten wel wat gewapende groepen enzo, als Israël daar arrestaties uitvoert moet het altijd met zwaar materieel. Het is niet zoals Gaza idd.
pi_211110871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als mijn familieleden om zouden komen door een luchtaanval acht ik de kans groot dat ik niets liever zou willen dan de bommengooiers met gelijke munt terug te betalen.

Ik begrijp dat Israël Hamas wil uitschakelen, maar met deze aanvallen raakt weer een hele nieuwe lichting geradicaliseerd, in Gaza en daarbuiten.

Het is gekmakend, want de vicieuze cirkel van haat en geweld wordt zo in stand gehouden.
Daar is geen luchtaanval voor nodig hoor, de VN-scholen zorgen daar wel voor. Radicalisatie en terrorisme komt niet door externe factoren, het zijn bewuste keuzes die mensen zelf maken en daarmee vervolgens de jongere generaties indoctrineren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:24 schreef Gunnter het volgende:
Hamas is door Israel zelf
[..]
Dat is de Zionisme ideologie ook. En fuck wat hebben we een last van die gasten zeg. De hele wereld moet telkens buigen naar hun wensen. Ik wiens geen Sharia en ook geen zionisme.
Je draait het om.

Het is toch juist de Islamtische en Arabische wereld die vind dat Israël niet mag bestaan en het gebied eigenlijk Arabisch en Islamtische grondgebied moet zijn? Dit waar Israël gewoon een divers land is, met miljoenen staatsburgers die niet Joods zijn.

Je zou eigenlijk de vraag moeten stellen, met tientallen enorme Islamtische en Arabische landen, waarom blijven deze mensen zich zo ontzettend druk maken over een piepkleine Joodse staat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')