Ik zag je in het Baudet-topic zeggen dat woorden gevolgen hebben. Dat zal toch ook zeker gelden voor acties? Wat doen rechten er dan nog toe?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:02 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nou dan zijn we klaar in de discussie.
Dat recht hebben ze dus niet
Opvallend genoeg konden veel van de mensen die nu jammeren over een zogenaamde etnische zuivering, de daadwerkelijke genocidale terreuraanslag van Hamas op 7 oktober, niet veroordelen zonder context of kanttekening. Als men al niet feestend in de straten stond de Palestijnse vlag te wapperen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Exact. Als je je echt druk maakt over burgerslachtoffers kun je je tijd beter besteden aan Hamas veroordelen.
Iets zonder context veroordelen is volledig onmogelijk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Opvallend genoeg konden veel van de mensen die nu jammeren over een zogenaamde etnische zuivering, de daadwerkelijke genocidale terreuraanslag van Hamas op 7 oktober, niet veroordelen zonder context of kanttekening. Als men al niet feestend in de straten stond de Palestijnse vlag te wapperen.
Leuk idee. Neemt niet weg dat over een week Gaza vol zit met Israëli's en ze vast zitten in het conflict.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:04 schreef Perrin het volgende:
Interessante kijk op de ''graduele invasie' van Gaza.
[ twitter ]
Ik zie graag een bron tegemoet van het oorlogsrecht waarin staat dat militaire doelen niet mogen worden uitgeschakeld als de verdediger menselijke schilden in zet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:02 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nou dan zijn we klaar in de discussie.
Dat recht hebben ze dus niet
quote:2. Je moet onnodig leed voorkomen
Het lijkt misschien zo in films, maar in een oorlog mag je er niet zomaar op los schieten. Je moet er namelijk alles aan doen om onnodig leed te voorkomen. Het gaat dan om lichamelijk en mentaal leed van burgers, maar ook van andere strijdende partijen.
Hoe bepaal je of het gaat om onnodig leed? Daarvoor moet je je afvragen of het geweld dat je gebruikt, nodig is om de tegenpartij uit te schakelen. Als je bijvoorbeeld iemand hebt geraakt met een kogel, is diegene uitgeschakeld en is het dus niet nodig dat die kogel explodeert.
https://www.rodekruis.nl/(...)den-in-een-conflict/
Ja het is bijna alsof ze.. pro-Hamas zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Opvallend genoeg konden veel van de mensen die nu jammeren over een zogenaamde etnische zuivering, de daadwerkelijke genocidale terreuraanslag van Hamas op 7 oktober, niet veroordelen zonder context of kanttekening. Als men al niet feestend in de straten stond de Palestijnse vlag te wapperen.
Je praat met iemand die politici wil laten omleggen. Of op zijn minst wil dat politici bang moeten zijn voor vreemdelingen (Oekraïners) voor wie een mep verkopen "kinderspel is".quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron tegemoet van het oorlogsrecht waarin staat dat militaire doelen niet mogen worden uitgeschakeld als de verdediger menselijke schilden in zet.
Hier staat het heel mooi uitgelegd:
[..]
Sterke drogredenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja het is bijna alsof ze.. pro-Hamas zijn.
Goede reactie alleen wordt er nu wel onnodig dood en verderf gezaaid naar mijn mening. Je zegt nu dat Hamas de Palestijnse burger als het ware gijzelt. Als 5 criminelen een bank willen overvallen en ze gijzelen 50 mensen die binnen zitten, gooien we toch ook niet heel die bank plat om die 5 criminelen te doden? Er moet toch een andere manier zijn dan vanuit vliegtuigjes bommen laten vallen mag ik hopen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israël heeft voor de volle 100% het recht om te midden van een oorlog militaire doelen uit te schakelen, mits er niet onnodig dood en verderf wordt gezaaid onder de burgerbevolking. Als Hamas die doelen inpakt met honderden burgers, is dat juist een schending van het oorlogsrecht. Denk je nou echt dat Israël voor de leuk zo veel mogelijk burgerslachtoffers probeert te maken in een tijd dat ze al op hun tenen moeten lopen om de steun van het westen te behouden?
Nee hoor, dat is prima mogelijk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:05 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Iets zonder context veroordelen is volledig onmogelijk.
Ja man tot man gevechten. (Met bijbehorende verliezen)quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:09 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Goede reactie alleen wordt er nu wel onnodig dood en verderf gezaaid naar mijn mening. Je zegt nu dat Hamas de Palestijnse burger als het ware gijzelt. Als 5 criminelen een bank willen overvallen en ze gijzelen 50 mensen die binnen zitten, gooien we toch ook niet heel die bank plat om die 5 criminelen te doden? Er moet toch een andere manier zijn dan vanuit vliegtuigjes bommen laten vallen mag ik hopen?
Hoeveel burgerslachtoffers zijn er tot nu toe gevallen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:55 schreef Ramboetan het volgende:
Je kan voor of tegen het offensief van Israël zijn, maar als er zo veel onschuldige burgerslachtoffers vallen (Kijk even niet naar huidskleur of religie. Is voor sommigen lastig) kan je toch niet anders stellen dan dat het iets te ver gaat.
Puur toeval natuurlijk dat degenen die nu het hardst genocide roepen het minst Hamas veroordelen.quote:
Dat zou in mijn ogen ook de discussie moeten zijn. Niet of er sprake is van genocide of meer van dat soort onzin. Maar helaas wordt het debat wel veel te veel gekaapt door die extremere meningen, en dat is zonde.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:09 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Goede reactie alleen wordt er nu wel onnodig dood en verderf gezaaid naar mijn mening. Je zegt nu dat Hamas de Palestijnse burger als het ware gijzelt. Als 5 criminelen een bank willen overvallen en ze gijzelen 50 mensen die binnen zitten, gooien we toch ook niet heel die bank plat om die 5 criminelen te doden? Er moet toch een andere manier zijn dan vanuit vliegtuigjes bommen laten vallen mag ik hopen?
Er is dus duidelijk opgeroepen aan mensen om het noordelijke deel van de Gazastrook te verlaten. Mensen die toch kiezen om te blijven kunnen dan een slachtoffer worden. Dat maakt het net een wat andere situatie dan jouw voorbeeld.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:09 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Niemand die het echt weetquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoeveel burgerslachtoffers zijn er tot nu toe gevallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |