abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211109987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Want tot nu toe krijgen ze precies wat ze wilden.

1) het conflict staat weer volledig op alle voorpagina's.
2) De aanval was juist bedoeld om een harde reactie van Israël uit te lokken. De steun van de landen in het Midden-Oosten hadden ze al. Normalisering van de betrekkingen tussen Israël en bijvoorbeeld Saoedi-Arabië is van de baan. En het belangrijkste: in de Westerse samenlevingen zie je dat men zich steeds meer achter de Palestijnen schaart.

Israël verliest langzamerhand de informatie-oorlog en het Israëlische narratief.
Ik betwijfel eerlijk gezegd dat ze hadden verwacht dat Israël zou inzetten op volledige eliminatie van een organisatie die tot voor kort als nuttig werd beschouwd voor het bevriezen van het conflict.

Daarnaast is Gaza inmiddels een dead zone voor telecommunicatie, dus de propaganda van Hamas komt nu ook een stuk minder door. Persverklaringen uit Genève en Dubai hebben nou eenmaal niet dezelfde PR waarde als bewegende beelden van uit hun huis gebombardeerde menselijke schilden.
pi_211109996
Duurt lang met dat grondoffensief.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:33:20 #53
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_211109998
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:52 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af of Hamas nog steeds zo blij is met het succes van hun terrorisme op 7 oktober.
Jawel joh, Allah snackbar heeft een hoop maagden al klaar staan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211110005
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het verschil tussen een fatsoenlijke westerse democratie en een barbaarse groep ideologische terroristen.
Wat lief van ze :') Ten eerste de rechtstaat in Israël is flink uitgehold afgelopen decennia dus het is geen fatsoenlijke democratie. Ten tweede wordt dat ook alleen maar gezegd voor de bühne; terwijl er in werkelijkheid niet veel veranderd. Even een photo op, en daarna hop weer verder met de genocide 8)7. Het is een beetje hetzelfde kaliber als de Nazi's die het rode kruis toelieten in de concentratie kampen om te laten zien hoe goed de joden het hadden.
pi_211110010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:33 schreef theunderdog het volgende:
Officieel is het geen grondoffensief, in de hoop dat Hezbollah zich koest houdt.
Ondertussen kunnen door de speciale operaties (Dank Putin) de doelen van het IDF toch bereikt worden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_211110019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:34 schreef Gitw het volgende:

[..]
Wat lief van ze :') Ten eerste de rechtstaat in Israël is flink uitgehold afgelopen decennia dus het is geen fatsoenlijke democratie. Ten tweede wordt dat ook alleen maar gezegd voor de bühne; terwijl er in werkelijkheid niet veel veranderd. Even een photo op, en daarna hop weer verder met de genocide 8)7
Kun je een paar voorbeelden geven op welke manieren de rechtstaat in Israël de afgelopen decennia uitgehold zou zijn? En van genocide is helemaal geen sprake, je lijkt er dus niet veel van te begrijpen.
quote:
Ik denk dat ze het stukje bij beetje doen, dus telkens een gebied uitkammen. Dat zou een begrijpelijke tactiek zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211110041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je zelf ook nog een mening, of kom je hier gewoon weer voor je dagelijkse linkdump + portie nepnieuws?
Voor een kleine bijdrage aan Fok! kun je verspreiders van nepnieuws blokkeren 🤣
pi_211110049
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je een paar voorbeelden geven op welke manieren de rechtstaat in Israël de afgelopen decennia uitgehold zou zijn? En van genocide is helemaal geen sprake, je lijkt er dus niet veel van te begrijpen.
[..]
Ik denk dat ze het stukje bij beetje doen, dus telkens een gebied uitkammen. Dat zou een begrijpelijke tactiek zijn.
Wat is volgens jou de definitie van Genocide?
pi_211110052
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Officieel is het geen grondoffensief, in de hoop dat Hezbollah zich koest houdt.
Ondertussen kunnen door de speciale operaties (Dank Putin) de doelen van het IDF toch bereikt worden
Cope. IDF is gewoon bang.
pi_211110054
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Uiteraard is dat een begrijpelijk tactiek. Snel een grondoffensief, zal tot veel te veel verliezen zorgen aan Israelische zijde.

Maar voortaan iets minder grote bek, zou goed zijn voor de pr.
pi_211110080
quote:
Dat komt er voorlopig niet, het zal bij een SMO(Special Militairy Operation) blijven. Haastige spoed is zelden goed nietwaar. De BCI zijn nog niet voldoende beschikbaar om de palestijnen die overblijven tot Androiden om te bouwen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211110095
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik vond het schokkend te horen laatst dat de UN al tientallen jaren vluchtelingenkampen onderhoudt..... alsof het een verdienmodel is voor hun en ze niet anders willen....
De UN is 1 van de grootste werkgevers voor NGO’s.
pi_211110097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat komt er voorlopig niet, het zal bij een SMO(Special Militairy Operation) blijven. Haastige spoed is zelden goed nietwaar. De BCI zijn nog niet voldoende beschikbaar om de palestijnen die overblijven tot Androiden om te bouwen.
Heel cute. Maar dat tactische inzicht hadden ze moeten hebben, voordat ze er een grote bek over hadden.
pi_211110101
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:40 schreef Gitw het volgende:

[..]
Wat is volgens jou de definitie van Genocide?
Definities verzin je niet zelf. Woorden hebben gewoon een vaste definitie, ik ben in deze post al in gegaan op de claims mbt etnisch zuiveren, dan wel genocide. En ik begrijp dat je geen voorbeelden kunt geven van het uithollen van de rechtsstaat?

Israël is namelijk een uitstekend functionerende democratie. Dat kun je bijvoorbeeld in deze index ook terugzien. Israël doet het democratisch gezien als één van de beste ter wereld, met zelfs een verbetering ten opzichte van de voorgaande jaren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211110123
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Definities verzin je niet zelf. Woorden hebben gewoon een vaste definitie, ik ben in deze post al in gegaan op de claims mbt etnisch zuiveren, dan wel genocide. En ik begrijp dat je geen voorbeelden kunt geven van het uithollen van de rechtsstaat?

Israël is namelijk een uitstekend functionerende democratie. Dat kun je bijvoorbeeld in deze index ook terugzien. Israël doet het democratisch gezien als één van de beste ter wereld, met zelfs een verbetering ten opzichte van de voorgaande jaren.
Je begin is al incorrect. Definities zijn helemaal niet zoiets als 'wiskunde'. Zaken die vaststaan.

Definities veranderen met context en tijd.
pi_211110131
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heel cute. Maar dat tactische inzicht hadden ze moeten hebben, voordat ze er een grote bek over hadden.
Juist heel slim, is onderdeel van "shaping the battlefield" ook in dat opzicht.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:53:49 #67
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211110140
quote:

[..]

Oh ja joh?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ocratie-is-in-gevaar

De politieke leiders kunnen rechters benoemen en bepalen de rechterlijke macht.

Hmmmmmz :X
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211110142
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je begin is al incorrect. Definities zijn helemaal niet zoiets als 'wiskunde'. Zaken die vaststaan.

Definities veranderen met context en tijd.
Kan je 1 voorbeeld noemen van een definitie die is veranderd door context en tijd?
pi_211110167
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik vond het schokkend te horen laatst dat de UN al tientallen jaren vluchtelingenkampen onderhoudt..... alsof het een verdienmodel is voor hun en ze niet anders willen....
De VN is dan ook een bespottelijke organisatie, die moet je niet serieus nemen. Elke organisatie waar landen als Iran, China, Rusland en Noord-Korea aan tafel zitten en andere landen kunnen berispen op het zogenaamd schenden van mensenrechten, verliest al snel de geloofwaardigheid. Enkel binnen de academische wereld heeft de VN nog altijd redelijk wat aanzien.
pi_211110178
quote:

[..]

Uiteraard:

https://edition.cnn.com/2(...)ourt-intl/index.html

Sowieso is democratie niet een graadmeter of een land zich fatsoenlijk gedraagt.

Verder mbt tot genocide van de Palestijnen:

quote:
More often [genocide] refers to a coordinated plan aimed at destruction of the essential foundations of the life of national groups so that these groups wither and die like plants that have suffered a blight. The end may be accomplished by the forced disintegration of political and social institutions, of the culture of the people, of their language, their national feelings and their religion. It may be accomplished by wiping out all basis of personal security, liberty, health and dignity. When these means fail the machine gun can always be utilized as a last resort. Genocide is directed against a national group as an entity and the attack on individuals is only secondary to the annihilation of the national group to which they belong.
Is redelijk spot on hoe de Palestijnen worden behandeld vooral vanwege de koers van de huidige coalitie daarzo. Ben benieuwd wanneer Netanyahu verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn aandeel in deze shit show.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gitw op 28-10-2023 13:18:14 ]
pi_211110186
Ik het het idee dat genocides met volks verdrijvingen worden verward. Sinds de romeinse tijd zijn er geen succesvolle genocides geweest voor zover mij bekend. Het lukt niet meer hele volken uit te roeien, ze grotendeels verdrijven lukt juist met toenemend succes is mijn indruk.
pi_211110188
Topic 150 alweer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211110204
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:57 schreef Digi2 het volgende:
Ik het het idee dat genocides met volks verdrijvingen worden verward. Sinds de romeinse tijd zijn er geen succesvolle genocides geweest voor zover mij bekend. Het lukt niet meer hele volken uit te roeien, ze verdrijven lukt juist met toenemend succes is mijn indruk.
Er is alleen een gradueel verschil tussen genocide en etnisch zuiveren. Als er doden vallen bij etnisch zuiveren ben je al nagenoeg in genocide terrein.
pi_211110212
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VN is dan ook een bespottelijke organisatie, die moet je niet serieus nemen.
De VN is een poppenspel om het gepeupel bezig te houden. Mensenrechten heb ik ook helemaal niets mee, niet meer of minder dan een tool om het gepeupel te manipuleren.
pi_211110219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:57 schreef Digi2 het volgende:
Ik het het idee dat genocides met volks verdrijvingen worden verward. Sinds de romeinse tijd zijn er geen succesvolle genocides geweest voor zover mij bekend. Het lukt niet meer hele volken uit te roeien, ze grotendeels verdrijven lukt juist met toenemend succes is mijn indruk.
Algemeen wordt een gedeeltelijke volkerenmoord ook genocide genoemd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')