SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 22-10-2023 18:05:58 ]![]()
Jij gaat mij sowieso missen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mooi. Opgeruimd staat netjes![]()
Ik geloof wel dat er babies zijn vermoord wellicht niet onthoofd. Maar je gaat niet in op die duidelijke leugen van Hamas.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Geloof jij nog steeds in de 40 onthoofdingsverhaal? Terwijl het algemeen bekend is geworden dat het een verzinsel was van Isral? Biden heeft zelfs moeten terugkrabbelen omdat hij openlijk gelogen heeft daaarover.![]()
Daarom heeft turkije, naar goed islamitisch gebruik een dictator, die meestal wat verder kijkt dan de waan van de dag. En voorbij de waan van de dag, wint turkije niks met... openlijk de strijd aangaan met oa. de VS.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:50 schreef Werkperd het volgende:
Wil alleen aangeven dat vroeg of laat Turkije hoogstwaarschijnlijk gaat ingrijpen omdat alle politieke bewegingen in Turkije richting een kant op gaan.![]()
Zeker. Die vraag heb ik mezelf trouwens ook vaak afgesteld. Hoe kan het toch zo zijn dat ik een emotioneel gevoel krijg als het gaat om mijn vaderland terwijl ik bijna nooit erheen ga? Apart, maar gewoon een natuurlijk gevoel dat je hebt voor je vaderland.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou dat oneindig lang door gaan in theorie? Dat zelfs jou achterkleinkinderen nog kunnen stemmen en opgeroepen kunnen?
Vind wel bijzonder dat dit kan bij burgers die nooit in een land gewoond hebben.
Daarom hebben de Turken ook een sterke kenmerk, namelijk altijd klaar om dood te gaan voor vaderland. Zit denk ik in het dna.![]()
Er werd anders wel snel geprobeerd om op basis van zulke afschuwelijke leugens de publieke opinie te bepalen. Iets wat net zo erg is als de oorlogsmisdaden van Israel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat er babies zijn vermoord wellicht niet onthoofd. Maar je gaat niet in op die duidelijke leugen van Hamas.![]()
Lekker dom.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef Werkperd het volgende:
Daarom hebben de Turken ook een sterke kenmerk, namelijk altijd klaar om dood te gaan voor vaderland.quote:The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his. - General Patton![]()
Ja ik vind het wel goed. Je ontwijkt mijn vraag. Ik ga eten maken.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Er werd anders wel snel geprobeerd om op basis van zulke afschuwelijke leugens de publieke opinie te bepalen. Iets wat net zo erg is als de oorlogsmisdaden van Israel.![]()
![]()
Zoiets als dat gelogen verhaal van dat ziekenhuis wat hamas de wereld inslingerde om de publieke opinie te beinvloeden?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Er werd anders wel snel geprobeerd om op basis van zulke afschuwelijke leugens de publieke opinie te bepalen. Iets wat net zo erg is als de oorlogsmisdaden van Israel."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Nouja denk eerder in cultuur dan DNA. Heb TV programma's gezien waar mensen (beide ouders Nederlands) verhuisd zijn naar de VS als jong volwassene, daar kinderen kregen en dat die kinderen eigenlijk nauwelijks Nederlands kunnen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zeker. Die vraag heb ik mezelf trouwens ook vaak afgesteld. Hoe kan het toch zo zijn dat ik een emotioneel gevoel krijg als het gaat om mijn vaderland terwijl ik bijna nooit erheen ga? Apart, maar gewoon een natuurlijk gevoel dat je hebt voor je vaderland.
Daarom hebben de Turken ook een sterke kenmerk, namelijk altijd klaar om dood te gaan voor vaderland. Zit denk ik in het dna.
Ik heb zelf overgrootouders die geboren zijn in andere landen, maar ik heb helemaal niet die grote cultuur connectie nog daarmee.![]()
Ben nog steeds benieuwd wat #werkperd @Werkperd hier op te antwoorden heeft.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:55 schreef Alov het volgende:
[..]
Wat als Nederland mee gaat vechten aan de kant van de Amerikanen? (als Amerikanen dan Israel te hulp schieten)![]()
Hij heeft eerder al aans verteld dat hij voor nederland zou vechten behalve als t tegen een moslimland is. Dan vecht hij niet mee.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:13 schreef Alov het volgende:
[..]
Ben nog steeds benieuwd wat #werkperd @:werkperd hier op te antwoorden heeft."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Dat komt ook doordat je je NL nationaliteit verliest als je emigreertquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja denk eerder in cultuur dan DNA. Heb TV programma's gezien waar mensen (beide ouders Nederlands) verhuisd zijn naar de VS als jong volwassene, daar kinderen kregen en dat die kinderen eigenlijk nauwelijks Nederlands kunnen.
Ik heb zelf overgrootouders die geboren zijn in andere landen, maar ik heb helemaal niet die grote cultuur connectie nog daarmee.![]()
Nee hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:19 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat komt ook doordat je je NL nationaliteit verliest als je emigreert
Gr gr een expat
[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 22-10-2023 18:21:26 ]![]()
Uh neequote:Op zondag 22 oktober 2023 18:19 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat komt ook doordat je je NL nationaliteit verliest als je emigreert![]()
Als je niets zinnigs te zeggen hebt hoef je niet perse te posten hquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:23 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Hoewel het misschien soms zo voelt is Rotterdam geen buitenland h![]()
Dit klopt wel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:22 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik had moeten zeggen : als je een andere nationaliteit aanneemt![]()
![]()
Ben jij 1e of 2de generatie?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zeker. Die vraag heb ik mezelf trouwens ook vaak afgesteld. Hoe kan het toch zo zijn dat ik een emotioneel gevoel krijg als het gaat om mijn vaderland terwijl ik bijna nooit erheen ga? Apart, maar gewoon een natuurlijk gevoel dat je hebt voor je vaderland.
Daarom hebben de Turken ook een sterke kenmerk, namelijk altijd klaar om dood te gaan voor vaderland. Zit denk ik in het dna.
Zit niet in het DNA. Het zijn meestal moslims uot een sociale klasse die zo denken. Ik denk meer van dan ga je toch lekker daar wonen.
Ik voel mij trouwens ook geen NL-er meer. Maar dat gejank om Turkije heb ik niet.![]()
Dat gevoel heb ik helemaal niet voor mijn vaderland. Dus blijkbaar ben ik een uitzondering en heb ik vrij uniek DNA.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Of wellicht zit het iets ingewikkelder in elkaar.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Voor oorlog voeren is het wel handig als er je er een paar hebt die enthousiast het slagveld oprennen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik helemaal niet voor mijn vaderland. Dus blijkbaar ben ik een uitzondering en heb ik vrij uniek DNA.
Of wellicht zit het iets ingewikkelder in elkaar.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Vaak een kwestie van intelligentie.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik helemaal niet voor mijn vaderland. Dus blijkbaar ben ik een uitzondering en heb ik vrij uniek DNA.
Of wellicht zit het iets ingewikkelder in elkaar.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Mwah. Ik ben tyfesdom. Zegt niet veel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vaak een kwestie van intelligentie.![]()
In Rusland recruteren ze ook voornamelijk de meest vervangbaren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vaak een kwestie van intelligentie.And what rough beast, its hour come round at last,
Ja maar jij bent een meisje. Die zijn sowieso niet zo geweldsgeil.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:35 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Mwah. Ik ben tyfesdom. Zegt niet veel.And what rough beast, its hour come round at last,
Geloof me, zodra je serieus die optie krijgt, zeg je niet zo makkelijk meer mee. Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar er zullen heel veel mensen zijn die dan op eens toch de wapens pakken. Wij zitten gewoon in de verdomd luxe positie dat oorlog in dit deel van de wereld uitgeroeid lijkt te zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Of wellicht zit het iets ingewikkelder in elkaar.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Met je rug tegen de muur misschien om huis en haard te verdedigen, maar vrijwillig een beetje veroveraartje spelen ergens anders? Ik geef mijn portie wel aan fikkie hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geloof me, zodra je serieus die optie krijgt, zeg je niet zo makkelijk meer mee. Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar er zullen heel veel mensen zijn die dan op eens toch de wapens pakken. Wij zitten gewoon in de verdomd luxe positie dat oorlog in dit deel van de wereld uitgeroeid lijkt te zijn.And what rough beast, its hour come round at last,
Geen zorgen, we regelen een rouwstoet van 50000 man om te demonstreren tegen het bestaan van Isral. Owacht.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja, daar waren we al achter maar toch houden we van je.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:35 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Mwah. Ik ben tyfesdom. Zegt niet veel.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Nee, dat is natuurlijk een andere situatie.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met je rug tegen de muur misschien om huis en haard te verdedigen, maar vrijwillig een beetje veroveraartje spelen ergens anders?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oh baby
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Onzin. En niet eens alle Turken denken zo, ze zijn het zelf niet eens met elkaar eens allemaal.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Daarom hebben de Turken ook een sterke kenmerk, namelijk altijd klaar om dood te gaan voor vaderland. Zit denk ik in het dna.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Voor Isral? Ik dacht dat China neutraal is in deze kwestie.quote:Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik denk om israel te helpenquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan? Hier krijg je wereldoorlogen van.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ik ben 40, man.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja maar jij bent een meisje. Die zijn sowieso niet zo geweldsgeil.![]()
En zodra Isral terug gaat schieten wordt er weer moeilijk gedaan en worden termen als genocide verder verkracht.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Lekker rijp.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Als een leider een beetje gaat zeveren over vaderland en met een vlagje gaat zwaaien heeft hij zo duizenden vrijwilligers die als kanonnenvoer willen dienen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vaak een kwestie van intelligentie.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Met welke vlag moeten die neanderthalers hier gaan zwaaien als ze er per ongeluk 1 pleuren op een ziekenhuis in Libanon?quote:Zonder wrijving geen glans![]()
Weet ik niet... Libanon is toch anders. Heeft niet dezelfde slachtoffer status bij veel mensen als Gaza.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En zodra Isral terug gaat schieten wordt er weer moeilijk gedaan en worden termen als genocide verder verkracht.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Denk wel dat we die kant op gaanquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan? Hier krijg je wereldoorlogen van.China heeft andere belangenquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor Isral? Ik dacht dat China neutraal is in deze kwestie.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Het is niet of dit gaat gebeuren maar wanneer.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Playing the part van 'er toe doen op het wereldtoneel'. En het is al oud nieuws, volgens mij zijn ze er al een tijdje.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan? Hier krijg je wereldoorlogen van.![]()
Correct, die schepen liggen er al een week of 2.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Playing the part van 'er toe doen op het wereldtoneel'. En het is al oud nieuws, volgens mij zijn ze er al een tijdje.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Een belegen meisjequote:
And what rough beast, its hour come round at last,
Dat is ook zo, maar ik heb toch het idee dat het anti-Israel sentiment de belangrijkste drijfveer is. De meeste van die progressievelingen die claimen tegen genocide te zijn weten niet eens wat Hamas is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet ik niet... Libanon is toch anders. Heeft niet dezelfde slachtoffer status bij veel mensen als Gaza.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ben oud, maar niet Nederlands dus minder oud zeg maar.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, oud wijf dan.
(Sorry, sorry, grapje)
![]()
Ja vooral alle knullen tussen de 18 en 30 die krijgen dan een waas voor de ogen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als een leider een beetje gaat zeveren over vaderland en met een vlagje gaat zwaaien heeft hij zo duizenden vrijwilligers die als kanonnenvoer willen dienen.And what rough beast, its hour come round at last,
Zat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet echt lekkere bron deze clown, is er een andere bron hiervoor?![]()
Defense Minister Yoav Gallant at the IAF's command center: "This needs to be the last [ground] maneuver in Gaza, for the simple reason that after it there will be no Hamas. It will take a month, two months, three, but in the end there will be no Hamas"Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Is al wat ouder nieuws, maar wel breder gemeld. Gewoon ff buurten in de regio.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet echt lekkere bron deze clown, is er een andere bron hiervoor?And what rough beast, its hour come round at last,
Voetbalsupporters, dealend straattuig, motorclubleden. Vroeger kon je die gewoon naar het front sturen of naar de mijnen of zo. In vredestijd zit je er maar mooi mee opgescheept.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vooral alle knullen tussen de 18 en 30 die krijgen dan een waas voor de ogen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Je moet wat zeggen om jonge dienstplichtige de lijkzakken in te helpen. Alleen weet deze minister zelf ook wel dat je een gedachtegang niet kan uitroeien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Defense Minister Yoav Gallant at the IAF's command center: "This needs to be the last [ground] maneuver in Gaza, for the simple reason that after it there will be no Hamas. It will take a month, two months, three, but in the end there will be no Hamas"![]()
No man. Puntje bij paaltje kopen ze hun dienst qua tijd af of blijven ze thuis. Allemaal praatjes.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vooral alle knullen tussen de 18 en 30 die krijgen dan een waas voor de ogen.![]()
Zou hij het zelf ook geloven?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Defense Minister Yoav Gallant at the IAF's command center: "This needs to be the last [ground] maneuver in Gaza, for the simple reason that after it there will be no Hamas. It will take a month, two months, three, but in the end there will be no Hamas"Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Wat moet ie anders zeggen dan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Defense Minister Yoav Gallant at the IAF's command center: "This needs to be the last [ground] maneuver in Gaza, for the simple reason that after it there will be no Hamas. It will take a month, two months, three, but in the end there will be no Hamas"Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Deze vraag alleen al bevestigd je antwoord lijkt me...quote:
Alsof een politicus ooit zegt wat hij zelf ook echt geloofd.Lach met een schone bips![]()
Genoeg die erover berichten maar geen grote namen binnen de media zeg maar.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet echt lekkere bron deze clown, is er een andere bron hiervoor?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Daarom dus het uitstellen van de grondoorlog in Gaza, zodat de 2e aircraft carrier group en de vliegtuigen in Jordan/UAE zich kunnen voorbereiden om Hezbollah gelijk plat te bombarderen en de schade aan Israel te verminderen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is niet of dit gaat gebeuren maar wanneer.![]()
Wat ze ook doen is dienstplicht in het NL leger vervullen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:49 schreef Rupibma het volgende:
[..]
No man. Puntje bij paaltje kopen ze hun dienst qua tijd af of blijven ze thuis. Allemaal praatjes.![]()
Ach, het is een dapper doel. Als Isral de belangrijkste infrastructuur van Hamas al weet uit te schakelen, mag dat als overwinning gelden. Vergeet niet dat er gewoon raketten Gaza binnen komen ondanks de blokkade, daar zit ook wat achter.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Deze vraag alleen al bevestigd je antwoord lijkt me...
Alsof een politicus ooit zegt wat hij zelf ook echt geloofd.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Grappig hoe bepaalde mensen het uitschakelen van hamas maar blijven verwarren met een duurzame oplossing van die rotzooi aldaar.quote:
Maar die 2 dingen zijn niet hetzelfde. En nee, israel is niet dom genoeg om dat onderscheid niet te snappen.![]()
Het is zijn eigen plan en zijn eigen leger. Als je kritiek wil dan moet je bij anderen zijn, en natuurlijk niet bij de Minister van Defensie.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat dacht je van kritiek op het grondoffensief-plan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
DaPpEr..quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, het is een dapper doel. Als Isral de belangrijkste infrastructuur van Hamas al weet uit te schakelen, mag dat als overwinning gelden. Vergeet niet dat er gewoon raketten Gaza binnen komen ondanks de blokkade, daar zit ook wat achter.
Grondoffensief wil gewoon zeggen dat dienstplichtige Israli's worden opgeofferd voor de ego van Netanyahu.![]()
Je bent wel gespecialiseerd in fringe bronnen, is het niet?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
Special voor @:momo dan nog een keer![]()
[ twitter ]![]()
Want die kan dan niet meer reflecteren op zijn eigen plan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is zijn eigen plan en zijn eigen leger. Als je kritiek wil dan moet je bij anderen zijn, en natuurlijk niet bij de Minister van Defensie.![]()
Heb je andere ideen dan? Welke andere opties heeft Isral behalve Gaza platbombarderen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
DaPpEr..
Grondoffensief wil gewoon zeggen dat dienstplichtige Israli's worden opgeofferd voor de ego van Netanyahu.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
6 scheepjes, nounou poepoe.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
In elk geval niet in het openbaar, want dat zou hem volkomen ongeloofwaardig maken. "We gaan dit doen, maar ik geloof er zelf eigenlijk ook niet in" is niet echt de manier om je militairen gemotiveerd te houden op het strijdtoneel, lijkt me zo.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want die kan dan niet meer reflecteren op zijn eigen plan?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik doe niets andersquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent wel gespecialiseerd in fringe bronnen, is het niet?
Wat dacht je van: ervoor zorgen dat hamas niet met een schaar het hek kan doorknippen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je andere ideen dan? Welke andere opties heeft Isral behalve Gaza platbombarderen?![]()
![]()
Ja dat is wel het grote nadeel van zoveel vrede de laatste decennia.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voetbalsupporters, dealend straattuig, motorclubleden. Vroeger kon je die gewoon naar het front sturen of naar de mijnen of zo. In vredestijd zit je er maar mooi mee opgescheept.And what rough beast, its hour come round at last,
Meer 'ik heb een grote fout gemaakt. We moeten Hamas hard bestrijden, maar het IDF is niet klaar voor 1 op 1 gevechten in Gaza. We moeten leren van Zuid-Libanon 2006. Wij offeren geen dienstplichtige op'.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In elk geval niet in het openbaar, want dat zou hem volkomen ongeloofwaardig maken. "We gaan dit doen, maar ik geloof er zelf eigenlijk ook niet in" is niet echt de manier om je militairen gemotiveerd te houden op het strijdtoneel, lijkt me zo.![]()
China wil ook even stoer doen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Dat is Israls doel niet, de infrastructuur uitschakelen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, het is een dapper doel. Als Isral de belangrijkste infrastructuur van Hamas al weet uit te schakelen, mag dat als overwinning gelden. Vergeet niet dat er gewoon raketten Gaza binnen komen ondanks de blokkade, daar zit ook wat achter.
Ze willen Hamas vernietigen.
En deze keer is het ze menens...Intolerant voor intolerantie![]()
En dat lost alle problemen op wil je zeggen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat dacht je van: ervoor zorgen dat hamas niet met een schaar het hek kan doorknippen?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hoe moeten we dat interpreteren? Meerderheid van alle israelis' is mordicus tegen deze militaire campagne ofzo?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:57 schreef theunderdog het volgende:
Grondoffensief wil gewoon zeggen dat dienstplichtige Israli's worden opgeofferd voor de ego van Netanyahu.![]()
En mijn zege hebben ze. Hoe realistisch het is weet ik niet, maar je kan ze wel veel minder gevaarlijk maken met deze actie.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:01 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is Israls doel niet, de infrastructuur uitschakelen.
Ze willen Hamas vernietigen.
En deze keer is het ze menens...100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het had 7 oktober voorkomen. Er was daar geen IDF soldaat te bekennen. Want die waren te druk op de WestBank.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat lost alle problemen op wil je zeggen?![]()
Niks mis mee lijkt mequote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja, leuk, dan was er vast wel een 10 oktober oid geweest. Hamas is een parasiet die uitgeroeid moet worden, dat is de enige manier om ooit stabiliteit in die regio te krijgen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het had 7 oktober voorkomen. Er was daar geen IDF soldaat te bekennen. Want die waren te druk op de WestBank.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
JUST IN: Israel is threatening to cut off “the head of the snake” and launch an attack against Iran if Hezbollah joins the war.
Israel's Minister of Economy Nir Barkat said Iran's Ayatollahs will be “wiped off the face of the earth” if Hezbollah attacks Israel.
“The plan of Iran is to attack Israel on all fronts. If we find they intend to target Israel, we will not just retaliate to those fronts, but we will go to the head of the snake, which is Iran.”
“If our enemies attack, we will wipe them out.”
“Israel has a very clear message to our enemies. We are saying to them, look what's happening in Gaza – you are going to get the same treatment if you attack us. We are going to wipe you off the face of the Earth.”![]()
Argumentum ad populum.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe moeten we dat interpreteren? Meerderheid van alle israelis' is mordicus tegen deze militaire campagne ofzo?![]()
Haha, dit inderdaad, het is zo voorspelbaar:quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En zodra Isral terug gaat schieten wordt er weer moeilijk gedaan en worden termen als genocide verder verkracht.
Hezbollah schiet allemaal raketten af op Isral, (tien)duizenden doden als gevolg.
Media: 'Hmm, dat is inderdaad niet best, we keuren het wel af hoor. Maar het is ook belangrijk te begrijpen waar dit vandaan komt. Ten tweede is het essentieel dat de reactie van Isral nu proportioneel blijft. Zij moeten zich aan het internationaal recht houden en denken aan de onschuldige burgers in Libanon.'
Isral: 'We vechten nu op twee fronten en alle remmen gaan los, Zuid-Libanon zal een parkeerplaats worden. We moeten Hezbollah uitschakelen'
Media: 'Oh oh! Dat is genocide!'
🤡🤡🤡'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Vind het een beetje kneuzig overkomen.quote:
Wat zijn hun belangen daar eigenlijk?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Het is weer eens wat anders dan Oeigoeren te grazen nemen.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Ik vind de terreur van Hamas niet leuk. Maar het staat je uiteraard vrij dat wel te vinden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk, dan was er vast wel een 10 oktober oid geweest. Hamas is een parasiet die uitgeroeid moet worden, dat is de enige manier om ooit stabiliteit in die regio te krijgen.![]()
So true!quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, dit inderdaad, het is zo voorspelbaar:
Hezbollah schiet allemaal raketten af op Isral, (tien)duizenden doden.
Media: 'Hmm, dat is inderdaad niet best, we keuren het wel af hoor. Maar het is ook belangrijk te begrijpen waar dit vandaan komt. Ten tweede is het essentieel dat de reactie van Isral nu proportioneel blijft. Zij moeten zich aan het internationaal recht houden en denken aan de onschuldige burgers in Libanon.'
Isral: 'We vechten nu op twee fronten en alle remmen gaan los, Zuid-Libanon zal een parkeerplaats worden. We moeten Hezbollah uitschakelen'
Media: 'Oh oh! Dat is genocide!'
🤡🤡🤡![]()
![]()
Uh huh. Maar hoop van die posters, roepen heel trotst als er morgen een conflict komt tussen babies and bulldozers "I STAND WITH THE BULLDOZERS!quote:".
Als het maar controversieel is, als het maar kliks oplevert. Leuk om te rellen, maar qua nieuwsgaring van generlei waarde.![]()
Het mooie nog is dat Iran echt gigantisch kwetsbaar is momenteel. Het is lekker stoer roepen, maar het regime van Iran wankelt nu al, een oorlog kan catastrofaal zijn voor het regime.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:03 schreef slashdotter3 het volgende:
JUST IN: Israel is threatening to cut off “the head of the snake” and launch an attack against Iran if Hezbollah joins the war.
Israel's Minister of Economy Nir Barkat said Iran's Ayatollahs will be “wiped off the face of the earth” if Hezbollah attacks Israel.
“The plan of Iran is to attack Israel on all fronts. If we find they intend to target Israel, we will not just retaliate to those fronts, but we will go to the head of the snake, which is Iran.”
“If our enemies attack, we will wipe them out.”
“Israel has a very clear message to our enemies. We are saying to them, look what's happening in Gaza – you are going to get the same treatment if you attack us. We are going to wipe you off the face of the Earth.”
[ twitter ]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
En zo is het maar netquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En dat is waarom we van je houden oude vriend!
Wat wil je dan? De muur om Gaza nog groter maken, de deur dicht doen en de sleutel weggooien? Is dat het einddoel in jouw ogen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind de terreur van Hamas niet leuk. Maar het staat je uiteraard vrij dat wel te vinden.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Weinig landen in de wereld die op korte termijn een dergelijk eskader op de been kunnen brengen andersquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vind het een beetje kneuzig overkomen.
Wat zijn hun belangen daar eigenlijk?
Is notabene 60 procent van de vloot ook nog eens!
Geen idee wat de belangen zijn verder, zal wel iets met de scheepvaart zijn of gewoon vlagvertoon in de regioOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Qua tonnage nog altijd niet zo groot als de US Navy.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja je hebt niet voor niets zoveel bootjes gebouwd natuurlijk. Dan moet je er ook een beetje mee flexen.
[ afbeelding ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dat je dit denkt. Het is niet waar. Hamas is er niet voor niets. Als zij uitgeschakeld worden komt er wel een ander clubjequote:Op zondag 22 oktober 2023 19:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk, dan was er vast wel een 10 oktober oid geweest. Hamas is een parasiet die uitgeroeid moet worden, dat is de enige manier om ooit stabiliteit in die regio te krijgen.![]()
Dan wordt het gejammer over de zogenaamde openluchtgevangenis nog groter.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat wil je dan? De muur om Gaza nog groter maken, de deur dicht doen en de sleutel weggooien? Is dat het einddoel in jouw ogen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb geen einddoel, want: geen belangen in dit conflict. Althans, geen individuele belangen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat wil je dan? De muur om Gaza nog groter maken, de deur dicht doen en de sleutel weggooien? Is dat het einddoel in jouw ogen?
Jij bent degene die zo partij kiest.![]()
Even de olie-aanvoer in de gaten houden met alle heisa daar in de buurt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Weinig landen in de wereld die op korte termijn een dergelijk eskader op de been kunnen brengen anders
Is notabene 60 procent van de vloot ook nog eens!
Geen idee wat de belangen zijn verder, zal wel iets met de scheepvaart zijn of gewoon vlagvertoon in de regioAnd what rough beast, its hour come round at last,
Hier maar even heen verplaatst:Jawel, dat voelt prima.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:23 schreef Jaroon het volgende:
Okay. Dat begrijp ik. Heel iets anders maar mss heb je ervaring in. Gaza binnenvallen voelt voor jou toch ook niet goed?![]()
In zekere zin doe je dat al, maar dan als poppetje op het spelbord.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Krijg wel weer zin om Civ te spelen zoAnd what rough beast, its hour come round at last,
Hoe heette dat andere spel ook weer waar je voor God mocht spelen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Krijg wel weer zin om Civ te spelen zoLach met een schone bips![]()
Met einddoel bedoel ik een weg naar buiten. Stel dat jij op de troon van Isral zat, wat zou jij anders doen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb geen einddoel, want: geen belangen in dit conflict. Althans, geen individuele belangen.
Jij bent degene die zo partij kiest.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hoe anders kun je legitimiteit, vanuit het perspectief van een volk bepalen?quote:
Nu komt je argument net zo dom over als dat "dienstplichtigen in WO2 opgeofferd werden voor de ego's van churchill en roosevelt".
Nevermind dat de noodzaak zeer breed gedragen werd, h?![]()
Black and white?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe heette dat andere spel ook weer waar je voor God mocht spelen?![]()
Age of Empires?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe heette dat andere spel ook weer waar je voor God mocht spelen?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Age of Wonders?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe heette dat andere spel ook weer waar je voor God mocht spelen?
edit:nvmAnd what rough beast, its hour come round at last,
Als in: in het gehele conflict, of specifiek deze recente Hamas terreur en Israelisch reactie daarop?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met einddoel bedoel ik een weg naar buiten. Stel dat jij op de troon van Isral zat, wat zou jij anders doen?![]()
Dear @Potus,
We come together as artists and advocates, but most importantly as human beings witnessing the devastating loss of lives and unfolding horrors in Israel and Palestine.
We ask that, as President of the United States, you call for an immediate de-escalation and ceasefire in Gaza and Israel before another life is lost. More than 4,000 people have been killed in the last week and a half - a number any person of conscience knows is catastrophic. We believe all life is sacred, no matter faith or ethnicity and we condemn the killing of Palestinian and Israeli civilians.
We urge your administration, and all world leaders, to honor all of the lives in the Holy Land and call for and facilitate a ceasefire without delay - an end to the bombing of Gaza, and the safe release of hostages. Half of Gaza’s two million residents are children, and more than two thirds are refugees and their descendants being forced to flee their homes. Humanitarian aid must be allowed to reach them.
We believe that the United States can play a vital diplomatic role in ending the suffering and we are adding our voices to those from the US Congress, UNICEF, Doctors without Borders, The International Committee of The Red Cross, and so many others. Saving lives is a moral imperative. To Echo UNICEF, “Compassion — and international law — must prevail.”
As of this writing more than 6,000 bombs have been dropped on Gaza in the last 12 days - resulting in one child being killed every 15 minutes.
"Children and families in Gaza have practically run out of food, water, electricity, medicine and safe access to hospitals, following days of air strikes and cuts to all supply routes. Gaza’s sole power plant ran out of fuel Wednesday afternoon, shutting down electricity, water and wastewater treatment.
Most residents can no longer get drinking water from service providers or household water through pipelines.... The humanitarian situation has reached lethal lows, and yet all reports point to further attacks. Compassion — and international law — must prevail.” – UNICEF spokesperson James Elder
Beyond our pain and mourning for all of the people there and their loved ones around the world we are motivated by an unbending will to stand for our common humanity. We stand for freedom, justice, dignity and peace for all people - and a deep desire to stop more bloodshed.
We refuse to tell future generations the story of our silence, that we stood by and did nothing. As Emergency Relief Chief Martin Griffiths told UN News, “History is watching.”
Sincerely,![]()
Je hebt helemaal gelijk, ze hebben er zelfs een woord voor uitgevonden, genaamd rage baitingquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh. Maar hoop van die posters, roepen heel trotst als er morgen een conflict komt tussen babies and bulldozers "I STAND WITH THE BULLDOZERS!".
Als het maar controversieel is, als het maar kliks oplevert. Leuk om te rellen, maar qua nieuwsgaring van generlei waarde.
Rage farming
Rage farming or rage-baiting is internet slang that refers to a manipulative tactic to elicit outrage with the goal of increasing internet traffic, online engagement, revenue and support. Rage baiting or farming can be used as a tool to increase engagement, attract subscribers, followers, and supporters which can be financially lucrative.
De grote media outlets doen er net zo hard aan mee maar zijn vaak wel iets subtieler en niet zo in your face zoals dat account wat ik posteA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Je hebt kritiek op het besluit om een grondinvasie uit te voeren, je denkt dus dat er betere oplossingen zijn, wat zijn die oplossingen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als in: in het gehele conflict, of specifiek deze recente Hamas terreur en Israelisch reactie daarop?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
https://www.wsj.com/video(...)37-BC4141FEFB00.html
Prettige video op de site van WSJ die laat zien hoe een raket vanuit Gaza de schade bij het ziekenhuis heeft aangericht![]()
Maar dat is jouw mening, niet die van hem. Misschien kun je solliciteren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer 'ik heb een grote fout gemaakt. We moeten Hamas hard bestrijden, maar het IDF is niet klaar voor 1 op 1 gevechten in Gaza. We moeten leren van Zuid-Libanon 2006. Wij offeren geen dienstplichtige op'.
De grondaanval gaat er komen. En in die context is dit het enige wat de man kan zeggen. Ik vraag me zelf overigens ook wel af of het een slim idee is, maar eigenlijk zijn alle opties slecht.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als jij van mening bent dat geopolitiek beleid, af moet hangen van wat de meerderheid van je eigen volk vindt dan kom je tot vreemd beleid, hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe anders kun je legitimiteit, vanuit het perspectief van een volk bepalen?
Nu komt je argument net zo dom over als dat "dienstplichtigen in WO2 opgeofferd werden voor de ego's van churchill en roosevelt".
Nevermind dat de noodzaak zeer breed gedragen werd, h?![]()
Populus natuurlijk noobsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
"Gelijk plat..." Lieve schat, even realistisch zijn. Zo makkelijk gaat dat helemaal niet.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarom dus het uitstellen van de grondoorlog in Gaza, zodat de 2e aircraft carrier group en de vliegtuigen in Jordan/UAE zich kunnen voorbereiden om Hezbollah gelijk plat te bombarderen en de schade aan Israel te verminderen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het blijft opmerkelijk dat deze mensen een hekel hebben aan het Westen (en natuurlijk Joden) maar wel hierheen willen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Soort van ontopic, wellicht, een heel klein beetje dan
Ik ga het topic niet verder derailen, genoeg nieuws over china vandaag
IDF soldaten niet allemaal stationeren op de WestBank, de Gaza grens weer goed beschermen. Zodat 7 oktober nooit meer gebeurd. Ondertussen werk verzetten om de daders te krijgen. Via inlichtingenwerk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt kritiek op het besluit om een grondinvasie uit te voeren, je denkt dus dat er betere oplossingen zijn, wat zijn die oplossingen?![]()
Waar haal je de wijsheid vandaan dat het IDF niet klaar is voor een dergelijke strijd?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer 'ik heb een grote fout gemaakt. We moeten Hamas hard bestrijden, maar het IDF is niet klaar voor 1 op 1 gevechten in Gaza. We moeten leren van Zuid-Libanon 2006. Wij offeren geen dienstplichtige op'.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Nee. Het is uiteraard helemaal niet het enige wat hij kan zeggen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is jouw mening, niet die van hem. Misschien kun je solliciteren.
De grondaanval gaat er komen. En in die context is dit het enige wat de man kan zeggen. Ik vraag me zelf overigens ook wel af of het een slim idee is, maar eigenlijk zijn alle opties slecht.![]()
Ja, leuk geprobeerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij van mening bent dat geopolitiek beleid, af moet hangen van wat de meerderheid van je eigen volk vindt dan kom je tot vreemd beleid, hoor.
Maar ik had het er over hoe jij dit reduceert tot netanyahu's very own militaire ego-trip.
Maar in de praktijk denk ik dat merendeel van alle israeli's wel achter deze actie staan.![]()
Ze zullen ingrijpen mocht het nodig zijn aldus de VSA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Omdat het IDF na 2006 daar geen ervaring meer in heeft. En Zuid-Libanon was een vernedering.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waar haal je de wijsheid vandaan dat het IDF niet klaar is voor een dergelijke strijd?![]()
Hm aanvullend.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:14 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.wsj.com/video(...)37-BC4141FEFB00.html
Prettige video op de site van WSJ die laat zien hoe een raket vanuit Gaza de schade bij het ziekenhuis heeft aangericht
Hier de befaamde video van Channel 4 die net naar Isral wijst.
Een ding hebben Channel 4 en WSJ gemeen. Namelijk de koers, dat de raket namelijk vanuit het oosten kwam. Alleen IDF die claimde direct dat de raket vanuit het westen kwam en dat de raket vanaf een begraafplaats is afgeschoten.![]()
Dat veel israeli's tot wraak uitzijn (en daarbij lastig onderscheid weten te maken tussen politieke entiteiten en burgerbevolking) is niet zo gek na de walgelijke daad van Hamas.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, leuk geprobeerd.
Maar ik had het er over hoe jij dit reduceert tot netanyahu's very own militaire ego-trip.
Maar in de praktijk denk ik dat merendeel van alle israeli's wel achter deze actie staan.
Dit maakt het niet minder Netanyahu's ego.![]()
Zuid Libanon is dan ook een heel ander feestje dan de bezette gebiedenquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat het IDF na 2006 daar geen ervaring meer in heeft. En Zuid-Libanon was een vernedering.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Meer oorlogstaal
Maar die dienstpichtigen laten dus niet het leven, vanwege zijn ego?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat veel israeli's tot wraak uitzijn (en daarbij lastig onderscheid weten te maken tussen politieke entiteiten en burgerbevolking) is niet zo gek na de walgelijke daad van Hamas.
Dit maakt het niet minder Netanyahu's ego.
Want dat zei je.![]()
Omgekomen Nederlandse in Gaza stuurde kort voor explosie haar zoons weg
De Nederlandse Islam al-Ashqar, die om het leven kwam bij een explosie in Gaza, stuurde een paar uur voor haar dood haar kinderen naar een andere locatie. "Als ze dat niet had gedaan waren ook zij dood of gewond", zegt een vriendin van al-Ashqar in Gaza tegen Nieuwsuur.
De vrouw van 33 was met haar man en vier zoons in Gaza voor familiebezoek toen ruim twee weken geleden de oorlog uitbrak. Het gezin woonde tot voor kort in Doorn, in de provincie Utrecht.
De familie probeerde vorige week nog Gaza te verlaten door de grens met Egypte over te steken, maar dat lukte niet meer. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken stond in contact met de familie.
Ze was de meest zorgzame vrouw die ik ken.
Noor Harazeen, vriendin Islam al-Ashqar
De vader van het gezin werkt als journalist in Gaza samen met Noor Harazeen, een vriendin van Ashqar. "Ze belde me gisteren omdat ze hoofdpijn had en haar zoons voor een paar uur naar mij wilde sturen, zodat ze met mijn kinderen konden spelen", zegt Harazeen via een WhatsApp-gesprek.
Een paar uur later was de fatale explosie. "We hebben haar nog gezocht op de eerste hulp, maar we zagen haar niet."
Harazeen herinnert Islam al-Ashqar als een lieve vrouw die heel goed was voor haar omgeving. Ze maakte graag eten voor haar man en zijn collega-journalisten, en gaf kleding aan hulpbehoevende mensen. "Ze was de meest zorgzame vrouw die ik ken."
Vluchtelingenkamp
De fatale explosie was gisteren in vluchtelingenkamp Nusairat, net onder Gaza-Stad. Persbureau AP meldt op basis van Palestijnse getuigen en autoriteiten dat het om een Isralisch bombardement gaat. Het Isralisch leger heeft nog niet gereageerd op vragen van de NOS daarover.
Verslaggever Ties Brock vanuit Isral:
"Het vluchtelingenkamp ligt iets ten zuiden van de Wadi Gaza-rivier. Isral sommeerde onlangs alle inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook om naar gebied te vluchten ten zuiden van die rivier, vanwege de bombardementen op Hamasdoelen.
Maar ook in het zuiden ben je niet veilig. Isral bombardeert ook doelen in het zuiden, ook zijn er afzwaaiers van Hamasraketten. Burgers zijn dus eigenlijk nergens veilig, zoals de dood van deze vrouw bewijst."
Een van de zoons van Islam al-Ashqar is de 16-jarige Mohammed, die afgelopen weken meerdere keren filmpjes opnam vanuit Gaza voor het Jeugdjournaal. Precies een week geleden vertelde hij dat hij en zijn familie bijna de grens konden oversteken bij Rafah. "Toen kregen we een belletje van het Nederlandse consulaat dat Isral het heeft gecanceld. Wij dachten echt: het is klaar, het is over. Maar blijkbaar niet."
Een paar dagen daarvoor zei Mohammed in een vlog dat zijn gezin doodsangsten had. "Als je gaat slapen weet je niet of je de volgende dag opstaat. Je weet niet of je over een uur nog leeft."
Begrafenis al geweest
Islam al-Ashqar is al begraven vlakbij de plek van de explosie, vertelt journaliste Wafa Aludaini, die op dit moment ook in Gaza is. "Er is hier geen koelkast of iets anders om de lichamen in op te slaan."
Volgens Aludaini was de fatale explosie in een druk gebied bij een winkelstraat. "Ze richten zich niet op gebouwen van Hamas, het enige waar ze op richten zijn Palestijnse huizen."
Deze video maakte Mohammed, de zoon van Islam al-Ashqar, afgelopen dinsdag:![]()
Gaza is niet bezet.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zuid Libanon is dan ook een heel ander feestje dan de bezette gebieden![]()
Ik heb geen beelden gezien die dit bevestigen
Maar goed ik was ook meer met voetbal bezig
Netanyahu is de wraakgevoelens van Israeli's aan het uitbuiten, vanwege zijn ego.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die dienstpichtigen laten dus niet het leven, vanwege zijn ego?
Want dat zei je.
Wraakgevoel is niet rationeel he![]()
Israeli opposition leader Yair Lapid: "The news that the USA wants us to postpone the ground operation is false.", "Everyone is aware that we need to enter Gaza to end the Hamas rule."Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Een nieuwe dag, een nieuwe waarschuwing van Iran.quote:
Denk je dat Netanyahu ze verzamelt als tegeltjes op de muur?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Jij denkt dat een ander politicus dan hem 1500 burgerdoden wel over z'n kant had laten gaan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:27 schreef theunderdog het volgende:
Netanyahu is de wraakgevoelens van Israeli's aan het uitbuiten,
Die nationale regering is niet louter voor de buhne geformeerd. Geeft wel netjes aan dat israel, verenigd, dit gevecht aan gaat.![]()
Hey #FreePalestine folks, since you care so much about the Palestinians and how Israel has been oppressing them for so long, mind clearing up some things for me?
I am just not very knowledgeable about this so I’d appreciate some help.
- Who was the prime minister of the Arab Palestinian state before Israel was established in 1948?
- What was the national anthem?
- Was there any Arab terror against Jews before this occupation you speak of? In fact, was there Arab terror against Jews before Israel was even established?
- How did Israel occupy Gaza since 2005? Did Jews live in Gaza or did Israel evacuate it completely?
- What do you want to free Palestine from?
- Any thoughts about Egypt or Jordan taking in Palestinians? Why not?
- How did Hamas become the ruling government in Gaza? Who voted for them?
- When the terrorist Yasser Arafat established the PLO, what was his declared objective? Have you read the charter? Why not?
- Do the Palestinians want a state? If so, have they had a chance to have one? How did they respond?
Just some basic questions. Ya know since you’re marching in the streets, yelling free Palestine.
Also, what does “From the river to the sea” mean? Go grab a map. It means no Israel. We cool with wiping Israel off the map and killing all Israelis?
Asking for a friend.![]()
Toen ze hun ervaring er opdeden welquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
BrrrrrrrrrrrrA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
En dan? Hamas kan vrolijk verder blijven gaan met waar ze mee bezig zijn, nog betere wapens krijgen, tot nog meer in staat zijn, etc. Ondertussen ben je wel talloze manschappen kwijt aan het bewaken van die kutgrens. Dat is toch geen permanente oplossing?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IDF soldaten niet allemaal stationeren op de WestBank, de Gaza grens weer goed beschermen. Zodat 7 oktober nooit meer gebeurd. Ondertussen werk verzetten om de daders te krijgen. Via inlichtingenwerk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
65% volgens deze site:quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, leuk geprobeerd.
Maar in de praktijk denk ik dat merendeel van alle israeli's wel achter deze actie staan.quote:There is support for a ground invasion, per a limited poll from the Israeli newspaper Ma’ariv; 65 percent of Israelis believe it’s the correct response.![]()
Stropop.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij denkt dat een ander politicus dan hem 1500 burgerdoden wel over z'n kant had laten gaan?
Die nationale regering is niet louter voor de buhne geformeerd. Geeft wel netjes aan dat israel, verenigd, dit gevecht aan gaat.![]()
Jaja, terug in je mand.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Hoeveel vermiste en vermoorde militairen vindt de Isralische burger acceptabel voor het grondoffensief? @Qarrad wat lees jij in de media?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israeli opposition leader Yair Lapid: "The news that the USA wants us to postpone the ground operation is false.", "Everyone is aware that we need to enter Gaza to end the Hamas rule."![]()
Ik lees dat 65% nu al achter een grondoffensief staat, bericht is van gisteren:quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeveel vermiste en vermoorde militairen vindt de Isralische burger acceptabel voor het grondoffensief? @:qarrad wat lees jij in de media?
https://www.vox.com/world(...)ar-netanyahu-opinion![]()
Permanente oplossing is genocide.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan? Hamas kan vrolijk verder blijven gaan met waar ze mee bezig zijn, nog betere wapens krijgen, tot nog meer in staat zijn, etc. Ondertussen ben je wel talloze manschappen kwijt aan het bewaken van die kutgrens. Dat is toch geen permanente oplossing?
Maar ik word daar niet vrolijk van.![]()
Niet mijn fout dat jullie elke dag zwaar achterlopen op het nieuwsquote:
En als het je niet bevalt dan lees je het toch niet
Ik bedoelde Iran.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet mijn fout dat jullie elke dag zwaar achterlopen op het nieuws
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Zal dat niet afhangen van de bodycount aan Hamaszijde?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel vermiste en vermoorde militairen vindt de Isralische burger acceptabel voor het grondoffensief?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En dus is het een vergelijkbaar gevecht als in Zuid Libanon of waar geen de doelpalen nu eigenlijk heen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet voor de lol teruggetrokken.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dus dan maar het alternatief: grondinvasie. Het is voor Israel de beste optie, en eentje die van links tot rechts gesteund wordt..quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Permanente oplossing is genocide.
Maar ik word daar niet vrolijk van.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik had het al een keer of drie gelezen hierquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet mijn fout dat jullie elke dag zwaar achterlopen op het nieuws
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp ook niet goed wat je vraag nu precies is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dus is het een vergelijkbaar gevecht als in Zuid Libanon of waar geen de doelpalen nu eigenlijk heen?![]()
Zeg het dan ook erbijquote:
Kan geen gedachtes lezen he
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus dan maar het alternatief: grondinvasie. Het is voor Israel de beste optie, en eentje die van links tot rechts gesteund wordt..![]()
Happy for you broquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik had het al een keer of drie gelezen hier
Je doet net alsof iedereen vrolijk de oorlog in gaat als een soort hobbyquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.
Het is geen 1914 meer h.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Jij denkt dat IDF een soort elite-eenheid is ofzo?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet net alsof iedereen vrolijk de oorlog in gaat als een soort hobby
Het is geen 1914 meer h.
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914![]()
Hoe erg dat ook is het is geen reden om het maar niet te doen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.![]()
Uh wat?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Jij denkt dat IDF een soort elite-eenheid is ofzo?
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914![]()
Ze hebben iig wel hippe gear. Prima logistiek en medische zorg. Uitstekende training. Goede bevelhebbers.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914
Best elite, eigenlijk.And what rough beast, its hour come round at last,
Kap even met doen alsof ik niet weet waar ik het over heb, dat is echt dodelijk vermoeiend.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914
En als je echt denkt dat al die jongeren deze oorlog in gaan zoals dat ook in 1914 gebeurde, kan je niet verder naast de waarheid zitten. Het is 2023, we hebben het internet, talloze verhalen van andere oorlogen en het hele fabeltje dat oorlogen een mooi iets zijn is allang kapot, wereldwijd.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
IDF-soldaten hebben gewoon familie. Dierbare. Op zo'n kleine bevolking is het natuurlijk wel degelijk van belang hoe hard het verlies gaat zijn voor Israel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe erg dat ook is het is geen reden om het maar niet te doen.![]()
De Noorse studente met haar 'keep the world clean' bord is blijkbaar ook genterviewd door Nexta TV. Het is opvallend hoe deze vrouw zichzelf tijden het interview zo veelvuldig kan tegenspreken.
Isral kan volgens haar niet bestaan op Palestijns land, maar tegelijkertijd is de oplossing terug te gaan naar het plan van de VN uit 1948 (dat is tegenstrijdig natuurlijk). En op 7 oktober was Hamas zich aan het verzetten tegen genocide en het was natuurlijk niet goed wat ze deden, maar dit is gewoon toegestaan volgens de VN resolutie. Oh, en dat bordje had helemaal niets te maken met Joden, het ging enkel om de Isralische overheid. Ja, vast wel.
Het is zorgwekkend om te zien hoe ongelofelijk slecht mensen zijn genformeerd over deze kwestie en dat men eigenlijk een positie inneemt op basis van een fantasieverhaal.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Volgens mij ref. naar dat in WO1 er bij bepaalde groepen wel optimisme was, a'la we gaan dit ff doen, voor kerst weer terug, etc.quote:![]()
Waar heb je het allemaal over.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap even met doen alsof ik niet weet waar ik het over heb, dat is echt dodelijk vermoeiend.
En als je echt denkt dat al die jongeren deze oorlog in gaan zoals dat ook in 1914 gebeurde, kan je niet verder naast de waarheid zitten. Het is 2023, we hebben het internet, talloze verhalen van andere oorlogen en het hele fabeltje dat oorlogen een mooi iets zijn is allang kapot, wereldwijd.![]()
Ik neem aan dat men toch wel verwacht dat er mensen gaan sneuvelen of in handen van hun vijand vallen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.![]()
Hoe denk je dat Oekrane zich verdedigt tegen Rusland momenteel dan? Allemaal soldaten met familie, velen van hen met nul vechtervaring voor de oorlog en toch dapper terugvechten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IDF-soldaten hebben gewoon familie. Dierbare. Op zo'n kleine bevolking is het natuurlijk wel degelijk van belang hoe hard het verlies gaat zijn voor Israel.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat was vooral (weer) een fout van de media en vervolgens vooral een verzinsel van anti-Isral-figuren dat Isral dat zelf gezegd zou hebben. Die dag begon met een persconferentie voor de media in een isralisch forensisch centrum, en n van de eerste headlines was vervolgens iets als: "victims were tortured, burnt, beheaded victims, 40+ babies killed, ..". En niet veel later verscheen toen ook "40 babies killed, beheaded" en uiteindelijk "40+ babies beheaded" headlines. Dat dat waarschijnlijk niet klopte was voor vele volgens mij vrij snel duidelijk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 17:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Geloof jij nog steeds in de 40 onthoofdingsverhaal? Terwijl het algemeen bekend is geworden dat het een verzinsel was van Isral? Biden heeft zelfs moeten terugkrabbelen omdat hij openlijk gelogen heeft daaarover.
Feit blijft iig das Hamas schandalig heeft huisgehouden op 7 oktober en iedereen die de daden van Hamas niet ondubbelzinnig veroordeeld (dus zonder enig ge'maar..') niet helemaal lekker in z'n eigen bovenkamer is:
https://themedialine.org/(...)ms-hamas-atrocities/![]()
Ik blijf het sowieso een treurige discussie vinden. Er zijn 40+ baby's op brute wijze vermoord, wat kan mij het verrotten op welke manier dat is geweest? Het moet gewoon keihard afgekeurd worden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:46 schreef Rollo het volgende:
[..]
Dat was vooral (weer) een fout van de media en vervolgens vooral een verzinsel van anti-Isral-figuren dat Isral dat zelf gezegd zou hebben. Die dag begon met een persconferentie voor de media in een isralisch forensisch centrum, en n van de eerste headlines was vervolgens iets als: "victims were tortured, burnt, beheaded victims, 40+ babies killed, ..". En niet veel later verscheen toen ook "40 babies killed, beheaded" en uiteindelijk "40+ babies beheaded" headlines. Dat dat waarschijnlijk niet klopte was voor vele volgens mij vrij snel duidelijk.
Feit blijft iig das Hamas schandalig heeft huisgehouden op 7 oktober en iedereen die de daden van Hamas niet ondubbelzinnig veroordeeld (dus zonder enig ge'maar..') niet helemaal lekker in z'n eigen bovenkamer is:
https://themedialine.org/(...)ms-hamas-atrocities/100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:46 schreef Rollo het volgende:
[..]
Dat was vooral (weer) een fout van de media en vervolgens vooral een verzinsel van anti-Isral-figuren dat Isral dat zelf gezegd zou hebben. Die dag begon met een persconferentie voor de media in een isralisch forensisch centrum, en n van de eerste headlines was vervolgens iets als: "victims were tortured, burnt, beheaded victims, 40+ babies killed, ..". En niet veel later verscheen toen ook "40 babies killed, beheaded" en uiteindelijk "40+ babies beheaded" headlines. Dat dat waarschijnlijk niet klopte was voor vele volgens mij vrij snel duidelijk.
https://themedialine.org/(...)ms-hamas-atrocities/
Ik vind dat downplayen en bagatelliseren van wat Hamas in Isral aangericht heeft, echt zum kotsen. Mensen gemarteld en vermoord. De grootste moordpartij sinds de Einzatsgruppen op joden.
En dan gaan zeuren of een baby al dan niet onthoofd of enkel verbrand was.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Want Hamas gaat niks verliezen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:44 schreef theunderdog het volgende:
IDF-soldaten hebben gewoon familie. Dierbare. Op zo'n kleine bevolking is het natuurlijk wel degelijk van belang hoe hard het verlies gaat zijn voor Israel.![]()
Je hebt ervaring met gevechten op korte afstand? En zo een stad innemen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef AchJa het volgende:
Hier maar even heen verplaatst:
[..]
Jawel, dat voelt prima.![]()
Oekraine had geen keuze.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Oekrane zich verdedigt tegen Rusland momenteel dan? Allemaal soldaten met familie, velen van hen met nul vechtervaring voor de oorlog en toch dapper terugvechten.![]()
Logisch want ik stelde geen vraagquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet goed wat je vraag nu precies is.
Iemand zei dat de IDF er niet klaar voor was want kijk maar naar de oorlog in Zuid Libanon
Ik stel dat dit appels met peren vergelijken isOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Gezien de duur van de dienstplicht en de continu oorlogdreiging waarmee Israel te maken heeft sinds zijn bestaan gaat de vergelijking met WOI nogal mank mijnsinziens.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Oh...quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:45 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij ref. naar dat in WO1 er bij bepaalde groepen wel optimisme was, a'la we gaan dit ff doen, voor kerst weer terug, etc.![]()
Hamas is een ideologie. Al slacht je iedereen in Gaza af, de Hamas-leiders bouwen gewoon verder in hun villa's.quote:![]()
Israel wel wil je zeggen? Of je moet oprecht geloven dat nu alle wapens neerleggen het conflict magisch oplost.quote:
Heel Israel staat keihard achter het besluit om Hamas weg te vagen, je onderschat dat echt gigantisch. Of je projecteert gewoon wat je zelf zou doen in zo'n situatie op de Israelirs, maar dan zou je een mietje genoemd worden door de rest van de reservisten..100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Israel heeft net zo goed geen andere keuze, dan zwaar vergelden, om niet als zwak te boek komen te staan, in de regio.quote:![]()
Vechten in oorden is per definitie kut ja.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:48 schreef Jaroon het volgende:
Je hebt ervaring met gevechten op korte afstand? En zo een stad innemen?![]()
En dan hebben we het nog niet eens over het hoge moreel en de motivatie en het besef waar het om gaat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gezien de duur van de dienstplicht en de continu oorlogdreiging waarmee Israel te maken heeft sinds zijn bestaan gaat de vergelijking met WOI nogal mank mijnsinziens.
Vergelijk dat eens met school-, volks- en boerenjongens die de loopgraven in geschoven werden gewoon omdat.![]()
Ik stel nergens dat Israel hun wapens moeten neerleggen. Het beschermen van Israel zou topprioriteit moeten zijn. En precies daarom is het nogal een schande om eerst de mensen rondom Gaza op te offeren (door daar nauwelijks soldaten te stationeren) om vervolgens met zo'n absurd plan als een grondoffensief te komen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israel wel wil je zeggen? Of je moet oprecht geloven dat nu alle wapens neerleggen het conflict magisch oplost.
Heel Israel staat keihard achter het besluit om Hamas weg te vagen, je onderschat dat echt gigantisch. Of je projecteert gewoon wat je zelf zou doen in zo'n situatie op de Israelirs, maar dan zou je een mietje genoemd worden door de rest van de reservisten..![]()
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Isral? Of werkt dat anders?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Hamas wegvagen vraagt nogal een tol wss. De vraag is of je de echte oorlog moet strijden tegen mensen die niet je werkelijk gewapend weerstand bieden in een gebied dat van hun was/is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israel wel wil je zeggen? Of je moet oprecht geloven dat nu alle wapens neerleggen het conflict magisch oplost.
Heel Israel staat keihard achter het besluit om Hamas weg te vagen, je onderschat dat echt gigantisch. Of je projecteert gewoon wat je zelf zou doen in zo'n situatie op de Israelirs, maar dan zou je een mietje genoemd worden door de rest van de reservisten..![]()
Vergelding is niet rationeel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Israel heeft net zo goed geen andere keuze, dan zwaar vergelden, om niet als zwak te boek komen te staan, in de regio.![]()
Eerst was het probleem dat de vechtbereidheid en/of moraal onder de reservisten laag zou zijn, en nu op eens is het probleem dat dit besluit van hogerhand wordt genomen. Merk je al dat je aan het schuiven bent?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat Israel hun wapens moeten neerleggen. Het beschermen van Israel zou topprioriteit moeten zijn. En precies daarom is het nogal een schande om eerst de mensen rondom Gaza op te offeren (door daar nauwelijks soldaten te stationeren) om vervolgens met zo'n absurd plan als een grondoffensief te komen.
En ik herhaal mezelf maar weer: heel Israel staat praktisch onvoorwaardelijk achter deze missie. Daar is geen enkele twijfel over mogelijk, dus daar heb je het maar mee te doen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zorgen voor je eigen veiligheid wel.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Deze reactie: "ja maar".quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Isral? Of werkt dat anders?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat is precies wat het is. Mensen zijn niet instaat om de boel rationeel te benaderen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Isral? Of werkt dat anders?
Rationeel = bij beide volkeren is de wil tot verdediging van eigen belangen volstrekt logisch. Mogen de beste winnen. En op dit moment is dat Israel.![]()
Dit zei ik nergens.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerst was het probleem dat de vechtbereidheid en/of moraal onder de reservisten laag zou zijn, en nu op eens is het probleem dat dit besluit van hogerhand wordt genomen. Merk je al dat je aan het schuiven bent?
En ik herhaal mezelf maar weer: heel Israel staat praktisch onvoorwaardelijk achter deze missie. Daar is geen enkele twijfel over mogelijk, dus daar heb je het maar mee te doen.![]()
Ik mag er toch wel van uit gaan dan de mensen die erover gaan niet van plan zijn om gewoon dom en zonder plan wat soldaten die kant op te sturen. Volgens mij denken sommigen hier oprecht dat ze a la Rusland de meat grinder worden ingestuurd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hamas wegvagen vraagt nogal een tol wss. De vraag is of je de echte oorlog moet straten tegen mensen die niet je werkelijk gewapend weerstand bieden in een gebied dat van hun was/is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Werd de Gazastrook aangevallen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Isral? Of werkt dat anders?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dat heeft Israel nou juist niet gedaan. Hamas heeft 6 uur lang Joden afgeslacht en lopen livestreamen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zorgen voor je eigen veiligheid wel.![]()
Ik heb echt huisinvallen gedaan. .Als niet militair. .Minimale schade het objectief. Buitenland. Jij ook? Hoe ga je zo een wijk door. De afspraken zijn er.....de werkelijkheid is anders. Ja. Mss wel een granaat in een huis en 2 kinderen dood. Je kan dit niet aan soldaten vragen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vechten in oorden is per definitie kut ja.![]()
Het argument van zelfverdediging gaat op als je wordt aangevallen. Dat was op 7 oktober niet het geval, en terroristische aanslagen hebben niets met zelfverdediging te maken.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Isral? Of werkt dat anders?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, dus willen ze dergelijke ellende voor de toekomst voorkomen. Of de weg de juiste is daar kun je lang over twisten, maar het doel is volkomen legitiem.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat heeft Israel nou juist niet gedaan. Hamas heeft 6 uur lang Joden afgeslacht en lopen livestreamen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Persoonlijk vind ik met 1000 man uit je plaat van de captagon door dorpen trekken en iedereen op gruwelijke wijze afslachten geen 'gewapend verzet', maar daarover zijn de meningen blijkbaar verdeeld.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Isral? Of werkt dat anders?And what rough beast, its hour come round at last,
Nee, waarom niet?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:56 schreef Qarrad het volgende:
Is hier al besproken dat de komst van Macron mogelijk niet doorgaat?
Er zouden t/m dinsdag meer leiders een bezoek brengen aan, las ik ergens.Zonder wrijving geen glans![]()
Niet met die woorden nee, maar je begon wel over de lijkzakken, IS-filmpjes en familie. En je impliceerde dat heel dit alles enkel bestaat voor het ego van een minister-president.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hoe denk je werkelijk Gaza in te nemen dan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag er toch wel van uit gaan dan de mensen die erover gaan niet van plan zijn om gewoon dom en zonder plan wat soldaten die kant op te sturen. Volgens mij denken sommigen hier oprecht dat ze a la Rusland de meat grinder worden ingestuurd.![]()
Genocide is dat wel, maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.quote:Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Niemand betwist het doel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dus willen ze dergelijke ellende voor de toekomst voorkomen. Of de weg de juiste is daar kun je lang over twisten, maar het doel is volkomen legitiem.![]()
Leuk dat je denkt dat ik een generaal in de IDF ben, maar dat is helaas niet het geval. Ik ga er gewoon van uit dat ze weten wat ze doen, want zij hebben ervoor geleerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe denk je werkelijk Gaza in te nemen dan?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
zwaar vergelden op de burgerbevolking zodat een hezbollah zich koest houdt?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Israel heeft net zo goed geen andere keuze, dan zwaar vergelden, om niet als zwak te boek komen te staan, in de regio.
Die mensen raken alleen maar meer gefrustreerd en dat doet de zaak geen goed![]()
Neuh, dat heb jij erin gelezen. Kan gebeuren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet met die woorden nee, maar je begon wel over de lijkzakken, IS-filmpjes en familie. En je impliceerde dat heel dit alles enkel bestaat voor het ego van een minister-president.![]()
Het is niet mogelijk zonder zeer veel doden. Is het het waard?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk dat je denkt dat ik een generaal in de IDF ben, maar dat is helaas niet het geval. Ik ga er gewoon van uit dat ze weten wat ze doen, want zij hebben ervoor geleerd.![]()
Nee, op hamas leden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zwaar vergelden op de burgerbevolking zodat een hezbollah zich koest houdt?![]()
Dus we kunnen het erover eens zijn dat dit niet om het ego van een minister-president en dat alle reservisten gewoon bereid zijn om te vechten voor hun land, onvoorwaardelijk?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh, dat heb jij erin gelezen. Kan gebeuren.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Aaah, semantiek dus. Ongelovig of niet ongelovig; ze hebben een bloedhekel aan Joden. Niets voor niets vind je vrijwel nergens in de Islamitische wereld nog Joden, waar die eerder wijd verspreid waren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:51 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Aaah. Subjectief dus.
Volgens de Islam is een jood niet ongelovig.
Dan kun je ze als moslim nog zo gelovig vinden, ze zijn er niet minder om dood gemaakt en verjaagd. Het is uiteindelijk toch het 'verkeerde' geloof h."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
Dat weet jij niet. Dat is gewoon Hamas propaganda.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk zonder zeer veel doden.
En ik ga er ook wel van uit dat ze een weloverwogen beslissing maken in de legerleiding.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Welke vraag precies?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja ik vind het wel goed. Je ontwijkt mijn vraag. Ik ga eten maken.![]()
Jammer dat er niet meer drones in de lucht zijn daar om die Hezbolla's te detecteren en te grazen te nemen voor ze een beetje kunnen mikken met zo'n ATGM.And what rough beast, its hour come round at last,
Wat is jouw ervaring met een belegerende stad innemen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat weet jij niet. Dat is gewoon Hamas propaganda.
En ik ga er ook wel van uit dat ze een weloverwogen beslissing maken in de legerleiding.
Dat is de vraag/ Men dreigde heel veel. Moest ook.![]()
Nee. We kunnen concluderen dat het beleid wordt gemaakt door een groot ego, en dat de Israelische bevolking (en dus ook de reservisten) uit zijn op wraak. Waardoor ze de boel niet meer rationeel zien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus we kunnen het erover eens zijn dat dit niet om het ego van een minister-president en dat alle reservisten gewoon bereid zijn om te vechten voor hun land, onvoorwaardelijk?![]()
4 jaar geleden en nu?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)Gaza_border_protests
https://www.statista.com/(...)a-and-the-west-bank/
Keiharde feitenVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Nou jij had het over de leugens van Isral. Daarop vroeg ik of je de Hamas raket op een ziekenhuis die als bom van Isral werd neer gezet al vergeten was.quote:![]()
Het is een afweging tussen veel burgerdoden en eigen (IDF) doden:quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk zonder zeer veel doden. Is het het waard?
Het gebied platbombarderen geeft heel veel burgerdoden en weinig IDF doden, een grondaanval geeft veel IDF doden en minder burgerdoden.
Israel zal voor een tussenoplossing kiezen.
Overigens geloof ik dat er allang IDF commandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporenExaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee, waarom niet?
Er zouden t/m dinsdag meer leiders een bezoek brengen aan, las ik ergens.
Ik weet niet waarom niet. Al Arabiya meldt het. Vertaling is:
Israeli sources: Macron decided to postpone his scheduled visit to Israel on Tuesday and did not set another date![]()
Ik ga geen discussies voeren over jouw aannames, het spijt me. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik geloof dat de legerleiding van Israel weet wat ze doen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring met een belegerende stad innemen?
Dat is de vraag/ Men dreigde heel veel. Moest ook.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dus iedereen snapt er niks van, behalve theunderdog van het FOK! forum die van z'n veilige Nederlandse zolderkamer even gaat bepalen wat het beste is voor iedereen in de regio, puur omdat ie de mp niet mag.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. We kunnen concluderen dat het beleid wordt gemaakt door een groot ego, en dat de Israelische bevolking (en dus ook de reservisten) uit zijn op wraak. Waardoor ze de boel niet meer rationeel zien.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
29 VN-medewerkers gedood in Gazastrook
Tot nu toe zijn er 29 medewerkers van de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA) omgekomen in de Gazastrook, meldt de organisatie. "De helft van deze collega's waren UNRWA-leraren", aldus de organisatie op X. "In shock en in rouw."
Daar bovenop zijn volgens de UNRWA twaalf ontheemde Palestijnen omgekomen die onderdak hadden gevonden in VN-scholen. 180 van hen raakten bij Isralische luchtaanvallen gewond.
Ook waarschuwde de hulporganisatie dat ze vreest binnen drie dagen zonder brandstof te zitten. "Zonder brandstof is er geen water en zijn er geen functionerende ziekenhuizen of bakkerijen. Zonder brandstof is er geen hulp", aldus de UNRWA.
Nu liveblog![]()
Jij zit in Israel? dat wist ik niet. Dan wil ik mijn excuus aanbieden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus iedereen snapt er niks van, behalve theunderdog van het FOK! forum die van z'n veilige Nederlandse zolderkamer even gaat bepalen wat het beste is voor iedereen in de regio, puur omdat ie de mp niet mag.
Want als jij echt in de strijd zit, dan is mijn mening inderdaad was misplaatst.![]()
Ja. Men kan kiezen. Niet de Palestijnse bevolking aan te pakken. Zou politiek ook erg verstandig zijn. Daarnaast geef je als land aan dat je Hamas 1 op 1 gaat pakken. Dat mag even tijd kosten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is een afweging tussen veel burgerdoden en eigen (IDF) doden:
Het gebied platbombarderen geeft eel veel burgerdoden en weinig IDF doden, een grondaanval geeft veel IDF doden en minder burgerdoden.
Overigens geloof ik dat er allang IDF coandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporen![]()
Weinig met cultuur te maken. Ik kom niet uit een nationalistisch of conservatieve gezin. Geen sprake van indoctrinatie. Ook nooit lid geweest van een bepaalde sekte of lessen bijgewoond die expliciet gaat over nationalisme etc. Ben dus absoluut niet benvloed geweest door externe zaken. Je kunt niet ontkennen dat er specifieke kenmerken zijn die een natie van een andere onderscheidt. Dat is al vanaf het begin zo geweest. Hollanders bijvoorbeeld zullen niet een twee vechten voor hun eigen land, laat staan doodgaan voor hun eigen land. Bij de Turken is dat anders. Maar goed ook, anders bestonden de Turken niet meer.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja denk eerder in cultuur dan DNA. Heb TV programma's gezien waar mensen (beide ouders Nederlands) verhuisd zijn naar de VS als jong volwassene, daar kinderen kregen en dat die kinderen eigenlijk nauwelijks Nederlands kunnen.
Het is bekend dat naast ziekenhuizen,en scholen ook VN gebouwen door Hamas als wapenopslag plaatsen en lanceerpunten worden gebruiktquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:09 schreef Momo het volgende:
29 VN-medewerkers gedood in Gazastrook
Tot nu toe zijn er 29 medewerkers van de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA) omgekomen in de Gazastrook, meldt de organisatie. "De helft van deze collega's waren UNRWA-leraren", aldus de organisatie op X. "In shock en in rouw."
Daar bovenop zijn volgens de UNRWA twaalf ontheemde Palestijnen omgekomen die onderdak hadden gevonden in VN-scholen. 180 van hen raakten bij Isralische luchtaanvallen gewond.
Ook waarschuwde de hulporganisatie dat ze vreest binnen drie dagen zonder brandstof te zitten. "Zonder brandstof is er geen water en zijn er geen functionerende ziekenhuizen of bakkerijen. Zonder brandstof is er geen hulp", aldus de UNRWA.
Nu liveblogExaudi orationem meam
Dat wordt een catastrofe en Hamas rekent erop.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga geen discussies voeren over jouw aannames, het spijt me. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik geloof dat de legerleiding van Israel weet wat ze doen.![]()
Netanyahu being Netanyahu, onschuld zelve uiteraard
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is setting up the military to take the fall for the failure to foresee Hamas’ attack two weeks ago, defense sources say, taking steps such as appointing a new spokesman in his office to liaise with military correspondents just four days into the war.
“Netanyahu is campaigning,” said one source. “He’s collecting evidence against the army, explaining in private talks why he’s not to blame and that he didn’t get the intelligence.” According to another official, “It’s clear what Netanyahu is doing: I’ve already about him defaming officers from a military correspondent. It’s disgraceful.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Kun je even je post opnieuw quoten want ik heb nergens die vraag over ziekenhuis etc. gezien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou jij had het over de leugens van Isral. Daarop vroeg ik of je de Hamas raket op een ziekenhuis die als bom van Isral werd neer gezet al vergeten was.![]()
quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gebied platbombarderen geeft heel veel burgerdoden en weinig IDF doden, een grondaanval geeft veel IDF doden en minder burgerdoden.
Overigens geloof ik dat er allang IDF commandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporen
Volgens mij al eerder gepost door Ali maar met een wat minder duidelijk gefundeerde bron.And what rough beast, its hour come round at last,
Dat zit 100% in het DNA. Rijk of arm, bij een oorlog staat iedereen klaar. Tenzij het om verraders gaat natuurlijk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ben jij 1e of 2de generatie?
Zit niet in het DNA. Het zijn meestal moslims uot een sociale klasse die zo denken. Ik denk meer van dan ga je toch lekker daar wonen.
Ik voel mij trouwens ook geen NL-er meer. Maar dat gejank om Turkije heb ik niet.![]()
Nee, de kern van het probleem. Je kan geen recht op zelfverdediging claimen als je actief meer land bezet, doorkoloniseert, nederzettingen jarenlang alleen maar uitbreid, effectief probeert demografische veranderingen te bewerkstelligen ten faveure van joden en ten koste van niet-joden in “Judea en Samaria”. Dat in zichzelf houdt al in dat je met een expansie bezig bent, offensief vooruit, helemaal geen moer met zelfverdediging te maken. De enige die zich hier moet verdedigen om proberen te voorkomen dat ze niet volledig alles kwijt raken zijn absoluut niet Isralirs maar Palestijnen, waaronder ook een minderheid aan Christenen in de Westbank.quote:
Dit is het echte geluid dat in ieder geval achter de schermen Biden Netanyahu moet vertellen. Maar goed, zo werkt het natuurlijk allemaal niet. Belangen, etc etc.
De Palestijnse Autoriteit, Abbas die al lang geweld afzweert, heeft alleen maar meer nederzettingen om zijn oren gekregen. Misschien kunnen wij ze een prijs geven voor het feit dat in ieder geval in de Westbank ze wel de andere wang toekeren? En dan kunnen wij doen alsof “het daar wel vrede is”.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Ik heb geen idee hoe goed Hamas zich kan verdedigen, misschien valt dat reuze mee. Het is n ding om raketten af te schieten en om onschuldige burgers te vermoorden, maar het is iets heel erg anders om een grondoorlog te voeren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wordt een catastrofe en Hamas rekent erop.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit is idd de methode wil je de verliezen aan beide kanten zo laag mogelijk houden en misschien nog wat gijzelaarsbevrijden....quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens mij al eerder gepost door Ali maar met een wat minder duidelijk gefundeerde bron.Exaudi orationem meam
Dat laatste lijkt mij ook. Naast dat er onderhandelingen zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Overigens geloof ik dat er allang IDF commandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporen![]()
Ik ga niet alles teruglezen. Wellicht kun je de vraag die ik mijn post wederom stelde beantwoorden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:11 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kun je even je post opnieuw quoten want ik heb nergens die vraag over ziekenhuis etc. gezien.![]()
Wat is israel van plan. Echt elke, nog overeindstaande, deur af, lijkt me idd niet verstandig.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wordt een catastrofe en Hamas rekent erop.![]()
Je praat onzin.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Aaah, semantiek dus. Ongelovig of niet ongelovig; ze hebben een bloedhekel aan Joden. Niets voor niets vind je vrijwel nergens in de Islamitische wereld nog Joden, waar die eerder wijd verspreid waren.
Dan kun je ze als moslim nog zo gelovig vinden, ze zijn er niet minder om dood gemaakt en verjaagd. Het is uiteindelijk toch het 'verkeerde' geloof h.
Dat westerlingen dit durven te claimen. WW2 was hier, hoor. Stond gisteren op een plein waar 85 jaar geleden Heil Hitler stond.
Over wijdverspreid gesproken, je begrijpt waarom de staat Israel in leven geroepen is en de meeste joden hier wel weg zijn? 😆
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2023 20:16:28 ]![]()
Ze hebben volgens mij geen gebrek aan wapens en vechten in eigen steden tussen burgers.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe goed Hamas zich kan verdedigen, misschien valt dat reuze mee. Het is n ding om raketten af te schieten en om onschuldige burgers te vermoorden, maar het is iets heel erg anders om een grondoorlog te voeren.![]()
Even gewoon voor mijn beeld:quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee, de kern van het probleem. Je kan geen recht op zelfverdediging claimen als je actief meer land bezet, doorkoloniseert, nederzettingen jarenlang alleen maar uitbreid, effectief probeert demografische veranderingen te bewerkstelligen ten faveure van joden en ten koste van niet-joden in “Judea en Samaria”. Dat in zichzelf houdt al in dat je met een expansie bezig bent, offensief vooruit, helemaal geen moer met zelfverdediging te maken. De enige die zich hier moet verdedigen om proberen te voorkomen dat ze niet volledig alles kwijt raken zijn absoluut niet Isralirs maar Palestijnen, waaronder ook een minderheid aan Christenen in de Westbank.
Dit is het echte geluid dat in ieder geval achter de schermen Biden Netanyahu moet vertellen. Maar goed, zo werkt het natuurlijk allemaal niet. Belangen, etc etc.
De Palestijnse Autoriteit, Abbas die al lang geweld afzweert, heeft alleen maar meer nederzettingen om zijn oren gekregen. Misschien kunnen wij ze een prijs geven voor het feit dat in ieder geval in de Westbank ze wel de andere wang toekeren? En dan kunnen wij doen alsof “het daar wel vrede is”.
1. Ben je bekend met de rol van de tereurbeweging Hamas binnen de grenzen van de officieel Palestijnse gebieden?
2. Ben je bekend met de Palestijnse burgeroorlog en de gevolgen van deze oorlog?
3. Erken je Hamas als rechtvaardige machthebber over alle Palestijnse gebieden?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Denk dat beiden wel geraakt worden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat moet nog gebeuren, de bevolking wordt al twee weken zwaar geraakt![]()
Dat is niet zo, geen zorgen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:17 schreef theunderdog het volgende:
@:nattekat. Sorry man. Ik wist echt niet dat jij direct betrokken was bij deze ellende. Excuus.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Beide is fout. Waarbij de ststematische vernietiging binnen Europa natuurlijk extreem buitensporig was (ik kan daar geen goede term voor vinden). Dat maakt echter Arabieren niet onschuldig tegen Joden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:15 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je praat onzin.
Dat westerlingen dit durven te claimen. WW2 was hier, hoor. Stond gisteren op een plein waar 85 jaar geleden Heil Hitler stond.
Over wijdverspreid gesproken, je begrijpt waarom de staat Israel in leven geroepen is en de meeste joden hier wel weg zijn? 😆
Maar vingertje wijzen vanuit Europa is soms wel pijnlijk om te zien. En dan bedoel ik de manier waarop soms.![]()
Laat maar opnieuw kiezen dan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even gewoon voor mijn beeld:
1. Ben je bekend met de rol van de tereurbeweging Hamas binnen de grenzen van de officieel Palestijnse gebieden?
2. Ben je bekend met de Palestijnse burgeroorlog en de gevolgen van deze oorlog?
3. Erken je Hamas als rechtvaardige machthebber over alle Palestijnse gebieden?![]()
LOLquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zit 100% in het DNA. Rijk of arm, bij een oorlog staat iedereen klaar. Tenzij het om verraders gaat natuurlijk.
Eckte Trkse eer.![]()
Het democratische westen vindt dat grotendeels acceptabel en de rest van de wereld niet. Ik ben blijkbaar in de verkeerde wereld geborenquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)Gaza_border_protests
https://www.statista.com/(...)a-and-the-west-bank/
Keiharde feiten![]()
Even voor mijn beeld want je wil maar niet antwoorden; hebben Palestijnen nou ook dat recht op zelfverdediging of niet? Wanneer al jarenlang zij met toenemende nederzettingen en kolonisten hebben te maken, op grond dat is afgenomen van lokale niet-joden. Iets dat tot op de dag van vandaag nog gebeurd.quote:
Even voor mijn beeld hoor. Daarna antwoord ik om jouw beeld over mij wat scherper te stellen.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
Iemand die in de context van deze oorlog op eens begint over de Palestijnse autoriteit en nederzettingen snapt niet helemaal waar dit allemaal om gaat meestal, dus je kan dat maar beter dubbel checken.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
![]()
Net een gesprek gehad met @IsraeliPM
Netanyahu. Ik heb hem allereerst gevraagd om te helpen duidelijkheid te krijgen over de Nederlandse vrouw die is omgekomen in Gaza. Mijn gedachten zijn bij haar nabestaanden.
De tragische situatie in Gaza vraagt om humanitaire pauzes om hoognodige hulp voor de onschuldige burgers van Gaza door te laten. Het is goed dat humanitaire hulp op gang is gekomen, maar veel meer is snel nodig. Gaza heeft een duurzame humanitaire corridor nodig voor hulp en essentile goederen zoals voedsel, water en brandstof.
We zijn de gruwelijke terreuraanvallen van twee weken geleden niet vergeten. Isral heeft het recht om zichzelf te verdedigen en moet de dreiging van Hamas wegnemen en alles op alles zetten om gegijzelden vrij te krijgen, waarbij zelfverdediging onlosmakelijk verbonden is met proportionaliteit en in lijn moet zijn met het humanitair oorlogsrecht. Isral moet er alles aan doen om te voorkomen dat burgers het slachtoffer worden van de strijd tegen Hamas. Ook een regionale escalatie moet koste wat het kost worden voorkomen. Dat alles vereist ook terughoudendheid van Isralische zijde bij het gebruik van geweld.
Het is nu moeilijk voor te stellen, maar uiteindelijk is duurzame vrede en veiligheid voor Isralirs en Palestijnen de enige weg voorwaarts. Een tweestatenoplossing is harder nodig dan ooit.![]()
Ik ga niet antwoorden voor je mij beantwoord hebt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld want je wil maar niet antwoorden; hebben Palestijnen nou ook dat recht op zelfverdediging of niet? Wanneer al jarenlang zij met toenemende nederzettingen en kolonisten hebben te maken, op grond dat is afgenomen van lokale niet-joden. Iets dat tot op de dag van vandaag nog gebeurd.
Even voor mijn beeld hoor. Daarna antwoord ik om jouw beeld over mij wat scherper te stellen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Waar lees je dat ik iets niet fout vind? Ze moeten eens stoppen met doen als jodenvervolging een islamitisch goed is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide is fout. Waarbij de ststematische vernietiging binnen Europa natuurlijk extreem buitensporig was (ik kan daar geen goede term voor vinden). Dat maakt echter Arabieren niet onschuldig tegen Joden.
Maar vingertje wijzen vanuit Europa is soms wel pijnlijk om te zien. En dan bedoel ik de manier waarop soms.![]()
Dat is het probleem deels. Men wordt vertegenwoordigd door de foute mensen als onschuldige burger.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die in de context van deze oorlog op eens begint over de Palestijnse autoriteit en nederzettingen snapt niet helemaal waar dit allemaal om gaat meestal, dus je kan dat maar beter dubbel checken.![]()
Nee tuurlijk niet. Ze kunnen maximaal recht hebben op een huisneger te zijn voor hun joodse meesters.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:20 schreef Aloulu het volgende:
hebben Palestijnen nou ook dat recht op zelfverdediging of niet?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Moest wel lachen om die interviews met protestanten. Die mensen hadden echt geen enkel benul waar ze zich nou eigenlijk mee bemoeiden, maar ze hebben gehoord dat Israel een onderdrukker is en Palestina de onderdrukte, dus de hokjes zijn duidelijk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het probleem deels. Men wordt vertegenwoordigd door de foute mensen als onschuldige burger.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik zie eerder dat we mars koloniseren dan een twee staat oplossingquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
. Een tweestatenoplossing is harder nodig dan ooit.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zionistisch you meanquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Ze kunnen maximaal recht hebben op een huisneger te zijn voor hun joodse meesters.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: