Dit zei ik nergens.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerst was het probleem dat de vechtbereidheid en/of moraal onder de reservisten laag zou zijn, en nu op eens is het probleem dat dit besluit van hogerhand wordt genomen. Merk je al dat je aan het schuiven bent?
En ik herhaal mezelf maar weer: heel Israel staat praktisch onvoorwaardelijk achter deze missie. Daar is geen enkele twijfel over mogelijk, dus daar heb je het maar mee te doen.
Ik mag er toch wel van uit gaan dan de mensen die erover gaan niet van plan zijn om gewoon dom en zonder plan wat soldaten die kant op te sturen. Volgens mij denken sommigen hier oprecht dat ze a la Rusland de meat grinder worden ingestuurd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hamas wegvagen vraagt nogal een tol wss. De vraag is of je de echte oorlog moet straten tegen mensen die niet je werkelijk gewapend weerstand bieden in een gebied dat van hun was/is.
Werd de Gazastrook aangevallen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Israël? Of werkt dat anders?
Dat heeft Israel nou juist niet gedaan. Hamas heeft 6 uur lang Joden afgeslacht en lopen livestreamen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zorgen voor je eigen veiligheid wel.
Ik heb echt huisinvallen gedaan. .Als niet militair. .Minimale schade het objectief. Buitenland. Jij ook? Hoe ga je zo een wijk door. De afspraken zijn er.....de werkelijkheid is anders. Ja. Mss wel een granaat in een huis en 2 kinderen dood. Je kan dit niet aan soldaten vragen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vechten in oorden is per definitie kut ja.
Het argument van zelfverdediging gaat op als je wordt aangevallen. Dat was op 7 oktober niet het geval, en terroristische aanslagen hebben niets met zelfverdediging te maken.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Palestijnen hebben toch ook geen andere keuze dan gewapend verzet? Dat argument van zelfverdediging gaat toch voor hen net zo op als Israël? Of werkt dat anders?
Ja, dus willen ze dergelijke ellende voor de toekomst voorkomen. Of de weg de juiste is daar kun je lang over twisten, maar het doel is volkomen legitiem.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat heeft Israel nou juist niet gedaan. Hamas heeft 6 uur lang Joden afgeslacht en lopen livestreamen.
Persoonlijk vind ik met 1000 man uit je plaat van de captagon door dorpen trekken en iedereen op gruwelijke wijze afslachten geen 'gewapend verzet', maar daarover zijn de meningen blijkbaar verdeeld.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee, waarom niet?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:56 schreef Qarrad het volgende:
Is hier al besproken dat de komst van Macron mogelijk niet doorgaat?
Niet met die woorden nee, maar je begon wel over de lijkzakken, IS-filmpjes en familie. En je impliceerde dat heel dit alles enkel bestaat voor het ego van een minister-president.quote:
Hoe denk je werkelijk Gaza in te nemen dan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag er toch wel van uit gaan dan de mensen die erover gaan niet van plan zijn om gewoon dom en zonder plan wat soldaten die kant op te sturen. Volgens mij denken sommigen hier oprecht dat ze a la Rusland de meat grinder worden ingestuurd.
Genocide is dat wel, maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.quote:
Niemand betwist het doel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dus willen ze dergelijke ellende voor de toekomst voorkomen. Of de weg de juiste is daar kun je lang over twisten, maar het doel is volkomen legitiem.
Leuk dat je denkt dat ik een generaal in de IDF ben, maar dat is helaas niet het geval. Ik ga er gewoon van uit dat ze weten wat ze doen, want zij hebben ervoor geleerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoe denk je werkelijk Gaza in te nemen dan?
zwaar vergelden op de burgerbevolking zodat een hezbollah zich koest houdt?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Israel heeft net zo goed geen andere keuze, dan zwaar vergelden, om niet als zwak te boek komen te staan, in de regio.
Neuh, dat heb jij erin gelezen. Kan gebeuren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet met die woorden nee, maar je begon wel over de lijkzakken, IS-filmpjes en familie. En je impliceerde dat heel dit alles enkel bestaat voor het ego van een minister-president.
Het is niet mogelijk zonder zeer veel doden. Is het het waard?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk dat je denkt dat ik een generaal in de IDF ben, maar dat is helaas niet het geval. Ik ga er gewoon van uit dat ze weten wat ze doen, want zij hebben ervoor geleerd.
Nee, op hamas leden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zwaar vergelden op de burgerbevolking zodat een hezbollah zich koest houdt?
Dus we kunnen het erover eens zijn dat dit niet om het ego van een minister-president en dat alle reservisten gewoon bereid zijn om te vechten voor hun land, onvoorwaardelijk?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh, dat heb jij erin gelezen. Kan gebeuren.
Aaah, semantiek dus. Ongelovig of niet ongelovig; ze hebben een bloedhekel aan Joden. Niets voor niets vind je vrijwel nergens in de Islamitische wereld nog Joden, waar die eerder wijd verspreid waren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:51 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Aaah. Subjectief dus.
Volgens de Islam is een jood niet ongelovig.
Dat weet jij niet. Dat is gewoon Hamas propaganda.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk zonder zeer veel doden.
Welke vraag precies?quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja ik vind het wel goed. Je ontwijkt mijn vraag. Ik ga eten maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |