In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte.
Recente frontpage berichten 21 oktober met dank aan @Jippie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Extreem conservatief religieuze achterlijkheid extra bescherming bieden heeft echt geen ene kut met progressief te maken.
Het is het knuffelen van minderheden dat progressief en deze extreem rechtse antisemitische gekken tot een perfect maar hallucinant verstandshuwelijk verleidde. Wil je vrouwen onderdrukken, prima, als je maar het sausje van religie gebruikt, nietwaar? Misogynie ten top
Een soort van stockholm syndroom is nu nog het enige fundament onder deze verstandhouding, want geloof je werkelijk dat die religekken ook maar iets geven om gelijkwaardigheid, klimaat en weet ik het? Welnee daar is een woord voor, opportunisme...
Extreem religieuze gekte is per definitie niet progressief maar conservatief
[ Bericht 2% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 22-10-2023 15:38:17 ]
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Welke 'links progressieve deugshit', exact? Want verschillende meningen zijn er natuurlijk altijd geweest, alleen heb je tegenwoordig ook vooral veel figuren die lles wat niet in hun straatje past ietwat woest en op een negatieve manier aanduiden met 'woke!1!!' en 'deuger!!!'.
We weten allemaal - dit is een feit van algemene bekendheid - dat als die demonstranten, de Palestijnen en Iran de partij waren met superieure wapens, Isral en haar vrienden allang uitgeroeid waren.
Dat woekerde al decennialang binnen bepaalde takken van de academische wereld, met de komst van het internet en social media heeft het echt grip kunnen krijgen op de mainstream.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Extreem conservatief religieuze achterlijkheid extra bescherming bieden heeft echt geen ene kut met progressief te maken.
Het is het knuffelen van minderheden dat progressief en deze extreem rechtse antisemitische gekken tot een perfect huwelijk verleidde.
Een soort van stockholm syndroom is nu nog het enige fundament onder deze verstandhouding, want geloof je werkelijk dat die religekken ook maar iets geven om gelijkwaardigheid, klimaat en weet ik het? Welnee daar is een woord voor, opportunisme...
Extreem religieuze gekte is per definitie niet progressief maar conservatief
Op zondag 22 oktober 2023 15:29 schreef MissButterflyy het volgende: Lekker joh, op zondagmiddag Twitter berichten bekijken over demonstraties en opgeilen aan het idee van een oorlog hier.
Ik claim niet dat er nu sprake is van een burgeroorlog. Nu zijn het 'slechts' gewelddadige protesten door een vijfde colonne. Naarmate die colonne groter wordt, worden die protesten ook groter, gewelddadiger en op enig moment kun je je afvragen of je nog kunt spreken van een protest of domweg rebellie. En daarmee de facto een burgeroorlog.
In NL valt het mee. In Frankrijk zijn ze al een heel eind op weg. In Duitsland schrikken ze zich nu de tering, omdat het behoorlijk tegenvalt. Het is nog geen Frankrijk echter..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey; Where wealth accumulates, and men decay" - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
14 minuten geleden Ook trucks met brandstof naar Gaza via Egypte Voor het eerst in twee weken zijn er tankwagens de Gazastrook binnengereden. Het gaat om zes wagens met brandstof om generatoren van twee ziekenhuizen van stroom te voorzien, meldt agentschap van de Verenigde Naties voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA).
De tankwagens arriveerden via de grensovergang Rafah, tussen Egypte en het Palestijnse gebied.
[..] Welke 'links progressieve deugshit', exact? Want verschillende meningen zijn er natuurlijk altijd geweest, alleen heb je tegenwoordig ook vooral veel figuren die lles wat niet in hun straatje past ietwat woest en op een negatieve manier aanduiden met 'woke!1!!' en 'deuger!!!'.
Ja dat we die hele hordes Islamieten allemaal maar gewoon grenzeloos hier heen moeten halen.
Zal wel aan die vluchtelingenverdragen van na WO2 liggen of niet?
[..] Dat woekerde al decennialang binnen bepaalde takken van de academische wereld, met de komst van het internet en social media heeft het echt grip kunnen krijgen op de mainstream.
Hoe kunnen deze mensen zo compleet van de realiteit losgezongen zijn? En dan te bedenken dat ze vaak ook goed vertegenwoordigd zijn in de academische wereld. Wat is het toch dat mensen drijft naar deze zelfdestructieve en krankzinnige ideologien?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Hoe kunnen deze mensen zo compleet van de realiteit losgezongen zijn? En dan te bedenken dat ze vaak ook goed vertegenwoordigd zijn in de academische wereld. Wat is het toch dat mensen drijft naar deze zelfdestructieve en krankzinnige ideologien?
Dat heet het fabeltjesfuikeffect van Lubach
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] Ja dat we die hele hordes Islamieten allemaal maar gewoon grenzeloos hier heen moeten halen.
Zal wel aan die vluchtelingenverdragen van na WO2 liggen of niet?
Ah zo. Nou ja, dat is natuurlijk niet 'links progressieve deugshit' en niet iets waarvan iemand op een gegeven moment dacht "kom, we moeten grenzeloos alle Islamieten hierheen halen!".
Het is meer een gevolg van allerlei andere zaken. Want nee, ook de onder een bepaald slag volk zo gehate GroenLinks, SP etc heeft niet "Haal alle extremisten naar Nederland, dat is ons doel!" als slogan
[..] Hoe kunnen deze mensen zo compleet van de realiteit losgezongen zijn? En dan te bedenken dat ze vaak ook goed vertegenwoordigd zijn in de academische wereld. Wat is het toch dat mensen drijft naar deze zelfdestructieve en krankzinnige ideologien?
Jarenlange indoctrinatie op universiteiten en door de media.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Breder misschien, maar voorlopig godzijdank lang zo diep niet, maar we moeten wel nu, Europees, handelen en keihard ingrijpen, want als we antisemitisme toestaan, nog meer dan nu het geval is, is de deksel van de dam
Zo open en bloot is vrij ongekend, een aantal landen worstelen met de legitimiteit ervan zoals Frankrijk en Duitsland maar hier laten we de brand gewoon woeden.
[..] Zo open en bloot is vrij ongekend, een aantal landen worstelen met de legitimiteit ervan zoals Frankrijk en Duitsland maar hier laten we de brand gewoon woeden.
Voor wo2 was het verborgen?
Op zondag 22 oktober 2023 15:44 schreef Discombobulate het volgende: Die moeder van die jongen die video's gemaakt had voor de NOS is dus gedood. In een vluchtelingenkamp in het zuiden. Op een avondmarkt.
Lijkt allemaal heel proportioneel wat Isral aan het doen is.
Die vrouw van 33 hoefde absoluut niet dood van me, vreselijk nieuws is dat en dat gun je niemand
Wat me dan wel enorm verbaast... Waarom ga je in hemelsnaam met je gezin samen op ziekenbezoek op de frigging Gazastrook wat al jaren extreem rood gekleurd is qua veiligheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Daarom moet israel ook gewoon rap doordouwen. Dan houd het op nieuws te zijn, en dan is er voor allerhande volk wat "the need" voelt om de demonstrant uit te hangen geen gelegenheid meer.
[..] Ik claim niet dat er nu sprake is van een burgeroorlog. Nu zijn het 'slechts' gewelddadige protesten door een vijfde colonne. Naarmate die colonne groter wordt, worden die protesten ook groter, gewelddadiger en op enig moment kun je je afvragen of je nog kunt spreken van een protest of domweg rebellie. En daarmee de facto een burgeroorlog.
In NL valt het mee. In Frankrijk zijn ze al een heel eind op weg. In Duitsland schrikken ze zich nu de tering, omdat het behoorlijk tegenvalt. Het is nog geen Frankrijk echter..
Je vergelijkt landen met elkaar die politiek gezien niet op elkaar lijken.
Ben het met je eens dat bepaalde lieden hier niet horen, maar de meeste mensen protesteren alleen.
Het nieuws kwam denk ik wat moeilijker door op die bakelieten telefoons toen
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Molo het volgende: Die vrouw van 33 hoefde absoluut niet dood van me, vreselijk nieuws is dat en dat gun je niemand
Wat me dan wel enorm verbaast... Waarom ga je in hemelsnaam met je gezin samen op ziekenbezoek op de frigging Gazastrook wat al jaren extreem rood gekleurd is qua veiligheid
Ik vind het ook niet slim, maar die familie kan vanuit Gaza natuurlijk niet naar Nederland, is nog moeilijker. Misschien hadden ze het al vaker gedaan en niemand had gedacht dat het daar nu zo uit de hand zou lopen.
[..] Daarom moet israel ook gewoon rap doordouwen. Dan houd het op nieuws te zijn, en dan is er voor allerhande volk wat "the need" voelt om de demonstrant uit te hangen geen gelegenheid meer.
Ik denk dat dit nog veel erger gaat worden als Isral daadwerkelijk tot bezetting over gaat.
[..] Breder misschien, maar voorlopig godzijdank lang zo diep niet, maar we moeten wel nu, Europees, handelen en keihard ingrijpen, want als we antisemitisme toestaan, nog meer dan nu het geval is, is de deksel van de dam
Been there done that, aldus NL en DL. En dat zonder moslims.
[..] Daarom moet israel ook gewoon rap doordouwen. Dan houd het op nieuws te zijn, en dan is er voor allerhande volk wat "the need" voelt om de demonstrant uit te hangen geen gelegenheid meer.
Dat denk ik soms ook: doorpakken en kritiek tijdelijk negeren. De meeste van deze demonstraten zijn volgens mij in ieder mogelijk scenario anti-Isral. Wat Isral daarbij doet of laat maakt dan vrij weinig uit.
[..] Ik vind het ook niet slim, maar die familie kan vanuit Gaza natuurlijk niet naar Nederland, is nog moeilijker. Misschien hadden ze het al vaker gedaan en niemand had gedacht dat het daar nu zo uit de hand zou lopen.
Vreselijk kut voor oma die ziek is hoor, maar ik zou nooit mijn kinderen meenemen naar zo'n gebied
Jongen spreekt ook niet echt fantastisch Nederlands, ben ook wel benieuwd of het kort bezoek was of ze er langere tijd zaten.
Ik snap er niks van iig dat je dat risico neemt
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Op zondag 22 oktober 2023 15:44 schreef Discombobulate het volgende: Die moeder van die jongen die video's gemaakt had voor de NOS is dus gedood. In een vluchtelingenkamp in het zuiden. Op een avondmarkt.
Ja, en die mensen hebben dus gewoon gedaan wat ze geadviseerd is door Nederland. Naar het zuiden gaan vanuit het noorden, naar de grensovergang waar ze meerdere keren geweigerd waren, eerst was er sprake dat buitenlanders de grens over zouden mogen gaan. Dus wachten in het vluchtelingenkamp en dan een bom op je hoofd krijgen. Of het nou een Israel bombardement was of een Hamas afzwaaier. Impact lijkt wel heel groot als je de beelden ziet bij NOS
Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Molo het volgende: Die vrouw van 33 hoefde absoluut niet dood van me, vreselijk nieuws is dat en dat gun je niemand
Wat ik opmerkelijk vind aan die hele situatie, als ik in een land woonde dat er zo aan toe was, en ik wist dat mijn kinderen en kleinkinderen in een land wonen als dit, dan zou ik ze nooit, maar dan ook nooit meer op bezoek willen.
Kweenie...
En ja ik snap de naastenliefde van die kinderen/kleinkinderen, maar man
[..] Wat ik opmerkelijk vind aan die hele situatie, als ik in een land woonde dat er zo aan toe was, en ik wist dat mijn kinderen en kleinkinderen in een land wonen als dit, dan zou ik ze nooit, maar dan ook nooit meer op bezoek willen.
Kweenie...
En ja ik snap de naastenliefde van die kinderen/kleinkinderen, maar man
Ja dat ook ja
Wonderlijk
[..] Ah zo. Nou ja, dat is natuurlijk niet 'links progressieve deugshit' en niet iets waarvan iemand op een gegeven moment dacht "kom, we moeten grenzeloos alle Islamieten hierheen halen!".
Het is meer een gevolg van allerlei andere zaken. Want nee, ook de onder een bepaald slag volk zo gehate GroenLinks, SP etc heeft niet "Haal alle extremisten naar Nederland, dat is ons doel!" als slogan
Je kunt zeker het argument maken dat er meerdere factoren meespelen, maar partijen zoals GroenLinks gaan niet het zero tolerance beleid implementeren dat nodig is. Zij kijken te veel weg en zijn veel te toegeeflijk naar bepaalde mensen die voor problemen zorgen. Neem het recente terugkrabbelen rondom de steunbetuiging voor Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Vreselijk kut voor oma die ziek is hoor, maar ik zou nooit mijn kinderen meenemen naar zo'n gebied
Jongen spreekt ook niet echt fantastisch Nederlands, ben ook wel benieuwd of het kort bezoek was of ze er langere tijd zaten.
Ik snap er niks van iig dat je dat risico neemt
Ze zaten er al enkele weken en zouden een jaar blijven. Vind het een schande dat hier blijkbaar ouders zijn die hun kinderen mee kunnen nemen naar een conflict gebied waarvan ze zelf voor naar Nederland gevlucht zijn en daar ook nog vrij voor krijgen van school. Hier mogen Kamervragen over gesteld worden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Ze zaten er al enkele maanden en zouden een jaar blijven. Vind het een schande dat hier blijkbaar ouders zijn die hun kinderen mee kunnen nemen naar een conflict gebied waarvan ze gevlucht zijn en daar ook nog vrij voor krijgen van school. Hier mogen Kamervragen over gesteld worden.
[..] Ze zaten er al enkele maanden en zouden een jaar blijven. Vind het een schande dat hier blijkbaar ouders zijn die hun kinderen mee kunnen nemen naar een conflict gebied waarvan ze gevlucht zijn en daar ook nog vrij voor krijgen van school. Hier mogen Kamervragen over gesteld worden.
Ja net of mensen expliciet gaan aangeven dat ze hun kinderen van school meenemen omdt ze naar een rood conflictgebied willen reizen
Heeft niets met die school te maken, en alles met verantwoordelijk van dat gezin zelf
Ik snap je niet? Wat is wel proportioneel volgens jou?
[..] Je kunt zeker het argument maken dat er meerdere factoren meespelen, maar partijen zoals GroenLinks gaan niet het zero tolerance beleid implementeren dat nodig is. Zij kijken te veel weg en zijn veel te toegeeflijk naar bepaalde mensen die voor problemen zorgen. Neem het recente terugkrabbelen rondom de steunbetuiging voor Isral.
Ja, maar je hebt hele hordes mensen die eigenlijk zeggen dat je simpelweg 'fout' bent als je net een zero-tolerancebeleid wilt, voor hen is het f dat f je bent een soort verrader. Dat is een van de grote problemen, dat veel mensen totaal niet kunnen accepteren dat mensen niet gelijk een halve landverrader zijn als ze dingen anders zien.
[..] Ik denk dat dit nog veel erger gaat worden als Isral daadwerkelijk tot bezetting over gaat.
Op den duur, zal niet eens gek lang duren, gaan overheden het gehad hebben met de laagelleterde aanhangers van mohammed, die wel even denken te kunnen gaan rellen.
En dan gaat de reactie van die overheden progressief draconischer worden.
En, wat ik zeg: israel moet gas geven. Hoe sneller dit achter de rug is, hoe beter.
Het heeft vooral een andere vorm aangenomen. Dit terwijl een beweging als Hamas (en ook de verdere Arabische wereld) openlijker antisemitisch zijn dan velen in de Tweede Wereldoorlog waren.
[..] Op den duur, zal niet eens gek lang duren, gaan overheden het gehad hebben met de laagelleterde aanhangers van mohammed, die wel even denken te kunnen gaan rellen.
En, wat ik zeg: israel moet gas geven. Hoe sneller dit achter de rug is, hoe beter.
[..] Op den duur, zal niet eens gek lang duren, gaan overheden het gehad hebben met de laagelleterde aanhangers van mohammed, die wel even denken te kunnen gaan rellen.
Ja en dan staat er een nieuwe groep op in Gaza en dan kunnen we over 5 jaar weer opnieuw. Alleen dan met nog meer haatbaarden hier.
[..] Zullen we samen met een keppeltje (ik), zo'n berenmuts (jij), een grote fopneus en een Isralische vlag een ommetje gaan maken in Den Haag?
Waa het voor wo2 dan verborgen?
[..] Even opgezocht, enkele weken, heb het aangepast. Dacht dat ik ergens enkele maanden had gelezen.
Misschien hebben ze gevraagd voor 1 of 2 weken extra en dan de week herfstvakantie erbij.
Ik vind het ook bedenkelijk maar niemand verdiend het nu met z’n gezin in zo’n situatie te zitten. Als ze dat hadden geweten waren ze vast niet gegaan.
[..] Misschien hebben ze gevraagd voor 1 of 2 weken extra en dan de week herfstvakantie erbij.
Ik vind het ook bedenkelijk maar niemand verdiend het nu met z’n gezin in zo’n situatie te zitten. Als ze dat hadden geweten waren ze vast niet gegaan.
ze hadden sowieso niet moeten gaan, shit is nooit echt veilig
[..] Als jij het antisemitisme van 32 minder erg vindt dan dat van nu kan ik je niet serieus nemen. [..] Had dat gekund in 1938 toen in West-Eu actief werd opgeroepen geen boodschappen te doen bij joden?
Flikker op. Je bent echt ziek in je hoofd. Al die moslims die je zo vervloekt hebben niet eens gedaan wat het Westen die groep heeft aangedaan. Daarom zijn de meesten weg hier.
[..] Misschien hebben ze gevraagd voor 1 of 2 weken extra en dan de week herfstvakantie erbij.
Dat is toch exct waar code rood voor waarschuwt??
Je hebt geen verzekering, geen recht op bijstand vanuit Nederland, niets, dat is niet zo maar. Veel te gevaarlijk om heen te gaan
Waarom ga je dan toch?
quote:
Rood: niet reizen Reis niet naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever. Het is te gevaarlijk om naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever te reizen. Wat uw situatie ook is: ga er niet naartoe. Gaat u toch naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. De Nederlandse vertegenwoordiging in de Palestijnse Gebieden kan geen consulaire bijstand verlenen als u in de problemen komt.
Ook al waren die kinderen driedubbel leerplichtig, heeft die familie gelogen over hun vluchtverhaal en zaten ze er al drie jaar, feit blijft dat ze burgers zijn die niet betrokken waren bij gevechtshandelingen en de instructies hebben opgevolgd in de hoop naar de veiligheid te ontkomen.
Die vader slaat zichzelf wel genoeg voor hun kop dat ze die kant op zijn gegaan lijkt me. Hij verdient een boete of misschien een rechtszaak over zijn status, niet dat zijn vrouw de dood vindt in een conflict waar ze geen rol in heeft gespeeld.
[..] 1932 is nog wel een heeeeeel eindje van de tweede wereldoorlog af.
Was het toen dan verborgen?
"If I'm weak, how can I negotiate? If I'm strong, why should I negotiate"
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Kan het eerste artikel wat ik over dit gezin las niet meer vinden maar daar stond in dat ze een jaar zouden blijven.
Tuurlijk zouden ze niet zijn gegaan dan, die hebben echt pech gehad dat ze aankwamen net voor nu de grootste escalatie in tientallen jaren plaats vind. Volgens mij had die jongen ook meerdere jonge broertjes/zusjes die zijn nu hun moeder verloren...
Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Qarrad het volgende: Ook al waren die kinderen driedubbel leerplichtig, heeft die familie gelogen over hun vluchtverhaal en zaten ze er al drie jaar, feit blijft dat ze burgers zijn die niet betrokken waren bij gevechtshandelingen en de instructies hebben opgevolgd in de hoop naar de veiligheid te ontkomen.
Die vader slaat zichzelf wel genoeg voor hun kop dat ze die kant op zijn gegaan lijkt me. Hij verdient een boete of misschien een rechtszaak over zijn status, niet dat zijn vrouw de dood vindt in een conflict waar ze geen rol in heeft gespeeld.
Daarom begon ik mijn betoog daar ook mee Die vrouw verdiende de dood niet en niemand met zinnig verstand gunt dat gezin dat
Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Qarrad het volgende: Ook al waren die kinderen driedubbel leerplichtig, heeft die familie gelogen over hun vluchtverhaal en zaten ze er al drie jaar, feit blijft dat ze burgers zijn die niet betrokken waren bij gevechtshandelingen en de instructies hebben opgevolgd in de hoop naar de veiligheid te ontkomen.
Er gebeuren wel meer dingen die mensen niet verdienen maar wel zelf opzoeken
[..] Ja, maar je hebt hele hordes mensen die eigenlijk zeggen dat je simpelweg 'fout' bent als je net een zero-tolerancebeleid wilt, voor hen is het f dat f je bent een soort verrader. Dat is een van de grote problemen, dat veel mensen totaal niet kunnen accepteren dat mensen niet gelijk een halve landverrader zijn als ze dingen anders zien.
Landverraders? Daar is helemaal geen sprake van. En ik denk ook dat er allerlei meningen en visies kunnen zijn, dat komt de publieke discussie alleen maar ten goede. Maar als je na brute slachtpartijen in een land, waarbij burgers op de meest zieke en wrede manier zijn afgeslacht, niet volmondig je steun kunt uitspreken voor dat land, gaat er echt iets mis. Helemaal met de Tweede Wereldoorlog in het achterhoofd.
Om nog maar te zwijgen over het constante wegkijken en bagatelliseren van bepaalde zaken binnen dat soort partijen als het niet strookt met het eigen woke en intersectionele gedachtegoed.
Ook wel treurig en wrang dat ze gevlucht zijn vanuit noordelijk Gaza, zoals opgedragen door het IDF.
[..] Tuurlijk zouden ze niet zijn gegaan dan, die hebben echt pech gehad dat ze aankwamen net voor nu de grootste escalatie in tientallen jaren plaats vind. Volgens mij had die jongen ook meerdere jonge broertjes/zusjes die zijn nu hun moeder verloren...
Dit gold al
quote:
Rood: niet reizen Reis niet naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever. Het is te gevaarlijk om naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever te reizen. Wat uw situatie ook is: ga er niet naartoe. Gaat u toch naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. De Nederlandse vertegenwoordiging in de Palestijnse Gebieden kan geen consulaire bijstand verlenen als u in de problemen komt.
Dan weet je dat dus en ga je (wel)overwogen
[..] Landverraders? Daar is helemaal geen sprake van. En ik denk ook dat er allerlei meningen en visies kunnen zijn, dat komt de publieke discussie alleen maar ten goede. Maar als je na brute slachtpartijen in een land, waarbij burgers op de meest zieke en wrede manier zijn afgeslacht, niet volmondig je steun kunt uitspreken voor dat land, gaat er echt iets mis.
Terwijl het natuurlijk ook volledig valide is als je de walgelijke terreuraanval volmondig afkeurt n je tegen Isral's algehele houding en handelen in de afgelopen decennia bent. Zoals Lubach al aangaf: je kunt prima het n n het ander vinden, zonder dat die twee elkaar uitsluiten.
[..] Dat is toch exct waar code rood voor waarschuwt??
Je hebt geen verzekering, geen recht op bijstand vanuit Nederland, niets, dat is niet zo maar. Veel te gevaarlijk om heen te gaan
Waarom ga je dan toch? [..]
Ik kan niet in hun hoofd kijken Molo. Misschien gaan ze ook af op wat de familie daar zegt… en zijn ze overmoedig omdat ze het gebied kennen omdat ze er zelf vandaan komen.
En er zijn heel veel mensen die niet eens een reisverzekering afsluiten en op reis gaan en domme dingen doen. Het is alsnog erg sneu dat het zo eindigt voor de moeder.
[..] Terwijl het natuurlijk ook volledig valide is als je de walgelijke terreuraanval volmondig afkeurt n je tegen Isral's algehele houding en handelen in de afgelopen decennia bent. Zoals Lubach al aangaf: je kunt prima het n n het ander vinden, zonder dat die twee elkaar uitsluiten.
Waarom moet je dat er berhaupt bij betrekken? Daar gaat het dus alweer mis. Het is juist zo opvallend dat terreur niet zonder die kanttekening kan worden afgekeurd als het om Isral gaat.
[..] Waarom moet je dat er berhaupt bij betrekken? Daar gaat het dus alweer mis. Het is juist zo opvallend dat terreur niet zonder die kanttekening kan worden afgekeurd als het om Isral gaat.
het hoeft niet maar echt opvallend is het nu ook weer niet
Wat maakt het uit of die familie schuld heeft aan hun verblijf die kant op? Slim? Nee. Maar maakt dat het minder erg ofzo? Feit blijft dat het IDF mensen naar het Zuiden heeft geadviseerd om daar vervolgens een bom te droppen.
[..] Ik kan niet in hun hoofd kijken Molo. Misschien gaan ze ook af op wat de familie daar zegt… en zijn ze overmoedig omdat ze het gebied kennen omdat ze er zelf vandaan komen.
En er zijn heel veel mensen die niet eens een reisverzekering afsluiten en op reis gaan en domme dingen doen. Het is alsnog erg sneu dat het zo eindigt voor de moeder.
Mensen zijn gewoon idioten, dat blijkt maar weer
Op zondag 22 oktober 2023 16:08 schreef Rupibma het volgende: Wat maakt het uit of die familie schuld heeft aan hun verblijf die kant op? Slim? Nee. Maar maakt dat het minder erg ofzo? Feit blijft dat het IDF mensen naar het Zuiden heeft geadviseerd om daar vervolgens een bom te droppen.
Op zondag 22 oktober 2023 16:08 schreef Rupibma het volgende: Wat maakt het uit of die familie schuld heeft aan hun verblijf die kant op? Slim? Nee. Maar maakt dat het minder erg ofzo? Feit blijft dat het IDF mensen naar het Zuiden heeft geadviseerd om daar vervolgens een bom te droppen.
Vreemd dat de afkeur dan minder is.
We weten natuurlijk niet van welke kant de bom kwam. Daar zullen Hamas en Isral ook wel weer in naar elkaar wijzen.
Vreemd dat de afkeur dan minder is.
Nergens nog een claim gezien dat het de IDF was, ze is dood hoe weet niemand. Kan net zo goed weer een Hamas raket zijn geweest of Hamas terroristen die burgers executeren omdat ze niet tegen Isral willen vechten.
[..] Tsja, ik snap ook niet waarom je in godsnaam als buitenlander naar een muziekfestival naast de Gazastrook zou gaan
Maar dan alsnog niet eigen schuld, dikke bult
Nja... tot de openbare oorlogsverklaring van Hamas aan Isral was het op zich relatief rustig in Isral en niet te vergelijken met de humanitaire ramp (afgezien nog aan wie dat ligt) die al jaren plaatsvindt in Gaza
Edit: Er was notabene een schoolreisje van Nederlandse kinderen in Isral, dat is geen code oranje ofzo
[..] Nergens nog een claim gezien dat het de IDF was, ze is dood hoe weet niemand. Kan net zo goed weer een Hamas raket zijn geweest of Hamas terroristen die burgers executeren omdat ze niet tegen Isral willen vechten.
Dat je je dan daar op focust ook. Ik las het in dit topic. Boeie, feit blijft dat men zich richt op het waarom. Want dan kan collectief gezegd worden: eigen schuld.
[..] Nja... tot de openbare oorlogsverklaring van Hamas aan Isral was het op zich relatief rustig in Isral en niet te vergelijken met de humanitaire ramp (afgezien nog aan wie dat ligt) die al jaren plaatsvindt in Gaza
Isral is zachtjes in slaap gesust speciaal voor deze aanval door Hamas.
Ik sluit zelfs nog niet helemaal uit dat ze boots on the ground naar binnen willen lokken.
[..] Dat je je dan daar op focust ook. Ik las het in dit topic. Boeie, feit blijft dat men zich richt op het waarom. Want dan kan collectief gezegd worden: eigen schuld.
De focus lag terecht op je naieve aanname. Als je dat nou wou, schrijf het dan niet
Dit is een sterk staaltje "alternative facts" van de Duitse minister van buitenlandse zaken.
Terwijl de Isralisch voor 2,5 miljoen mensen water, voedsel en energie afsluiten. Hele wijken platgooien. Hele families uitroeien met 1 druk op de knop. De israelische minister van defensie naar Palestijnen refereert als "mens-dieren". De Isralische president zegt, "ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza".
Zegt bearbock "de Isralisch hebben tegen mij gezegd dat ze geven om de mensen in Gaza"
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Het is best bijzonder dat pro-Palestina demonstranten het zo ontiegelijk kunnen verpesten voor de Palestijnse zaak. Je hebt het qua moraliteit er zo goed voor staan. Je komt op voor een volk zonder leger, waar een deel van quasi opgesloten zit (Gaza), en een ander deeltje te maken heeft met constant getreiter van kolonisten (WestBank). En dan kies je ervoor om te gaan demonstreren met de vlag van de jihad (die veel mensen associren met IS).
Verschrikkelijk voor alle onschuldige Palestijnen, maar dit zorgt er wel voor dat ik niet enkel vanuit geopolitieke context Israel steun, maar ook vanuit moreel opzicht. Wel met kiespijn overigens.
1 terrorist die zich sinds 7 okt al 2 weken had verstopt in Israel is gisteren gevangen genomen... 2 anderen wilden weer terug Gaza in vluchten. Ze werden opgehaald door Hamas leden bij de grens maar het gehele groepje werd uitgeschakeld met een airstrike.
============= https://www.timesofisrael(...)r-fateful-ground-op/ On Saturday evening, a member of Hamas’s Nukhba commando forces was captured by Israeli forces while attempting to return to the Gaza Strip. He was described by the military as being “exhausted” after spending more than two weeks hiding in Israel.
The IDF said Sunday morning that it had killed two Nukhba members in an airstrike near the Gaza border fence the previous evening. The military said other Hamas terrorists were also killed in the same strike, but did not elaborate further.
Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef theunderdog het volgende: Het is best bijzonder dat pro-Palestina demonstranten het zo ontiegelijk kunnen verpesten voor de Palestijnse zaak. Je hebt het qua moraliteit er zo goed voor staan. Je komt op voor een volk zonder leger, waar een deel van quasi opgesloten zit (Gaza), en een ander deeltje te maken heeft met constant getreiter van kolonisten (WestBank). En dan kies je ervoor om te gaan demonstreren met de vlag van de jihad (die veel mensen associren met IS).
Verschrikkelijk voor alle onschuldige Palestijnen, maar dit zorgt er wel voor dat ik niet enkel vanuit geopolitieke context Israel steun, maar ook vanuit moreel opzicht. Wel met kiespijn overigens.
De protesten zijn dan ook anti-Isral in plaats van pro-Palestina.
En een hoop van die simpeltjes die alleen even willen rellen.
[..] Dat je je dan daar op focust ook. Ik las het in dit topic. Boeie, feit blijft dat men zich richt op het waarom. Want dan kan collectief gezegd worden: eigen schuld.
Dat is dus absoluut het doel niet. Maar als iemand omkomt door een lawine (bijvoorbeeld he) dan scheelt het wel of het buiten de piste was of in het Sneeuwwitje parcours
En dat is het punt, je moet gaan en staan waar je wil, je moet doen wat je wil, maar als je de risico's niet aanvaard van je acties... ja daar is een naam voor...
Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef Slayage het volgende: Dit is een sterk staaltje "alternative facts" van de Duitse minister van buitenlandse zaken.
Terwijl de Isralisch voor 2,5 miljoen mensen water, voedsel en energie afsluiten. Hele wijken platgooien. Hele families uitroeien met 1 druk op de knop. De israelische minister van defensie naar Palestijnen refereert als "mens-dieren". De Isralische president zegt, "ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza".
Zegt bearbock "de Isralisch hebben tegen mij gezegd dat ze geven om de mensen in Gaza"
Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef theunderdog het volgende: Het is best bijzonder dat pro-Palestina demonstranten het zo ontiegelijk kunnen verpesten voor de Palestijnse zaak. Je hebt het qua moraliteit er zo goed voor staan. Je komt op voor een volk zonder leger, waar een deel van quasi opgesloten zit (Gaza), en een ander deeltje te maken heeft met constant getreiter van kolonisten (WestBank). En dan kies je ervoor om te gaan demonstreren met de vlag van de jihad (die veel mensen associren met IS).
Ze demonstreren ook niet om onze sympathie te krijgen, ik heb Youness Ouaali een bekende Nederlands Marokkaanse influencer horen zeggen 'zal ik een ongelovig persoon respecteren? Nooit van mijn leven' 'wel accepteer ik ze' ..
En zo denken veel moslims, het enige wat telt zijn hun eigen broeders, de rest is voor hun lucht.
[..] Schattige nuance. Maar het is volstrekt irrelevant.
Dit zijn de demonstranten die beweren voor Palestina te demonsteren. En constant komt dat tuig (uit diaspora) uit die hoek.
Pro Hamas manifesten, meer niet, je ziet en hoort ze niet als het over Jemen gaat, de Oeigoeren, het boeit niemand ene flikker tot er Joden gehaat kunnen worden
dan gaan ze vlagvreten en leraarsteken
nja... ik vind dat maf gedrag
[..] Dat is dus absoluut het doel niet. Maar als iemand omkomt door een lawine (bijvoorbeeld he) dan scheelt het wel of het buiten de piste was of in het Sneeuwwitje parcours
En dat is het punt, je moet gaan en staan waar je wil, je moet doen wat je wil, maar als je de risico's niet aanvaard van je acties... ja daar is een naam voor...
Niemand die dat zei over de broer van Willem Alexander die een hoge prijs betaalde voor skin buiten de piste.
[..] Ze demonstreren ook niet om onze sympathie te krijgen, ik heb Youness Ouaali een bekende Nederlands Marokkaanse influencer horen zeggen 'zal ik een ongelovig persoon respecteren? Nooit van mijn leven' 'wel accepteer ik ze' ..
En zo denken veel moslims, het enige wat telt zijn hun eigen broeders, de rest is voor hun lucht.
Lijkt mij een buitengewoon constructieve houding om andere te overtuigen van het vreselijke lot van de Palestijnen.
[..] Pro Hamas manifesten, meer niet, je ziet en hoort ze niet als het over Jemen gaat, de Oeigoeren, het boeit niemand ene flikker tot er Joden gehaat kunnen worden dan gaan ze vlagvreten en leraarsteken
nja... ik vind dat maf gedrag
Vooral als je bedenkt dat veel van die lui op Europese pleinen Soennitisch zijn en echt een tering hekel hebben aan Shi'iten. En laat Hamas als verlengstuk van het Iraanse regime nu juist dat zijn. Ze staan feitelijk op een pro-Iran demonstratie.Dat verklaart ook waarom de Egyptenaren hun grens in principe dicht houden.
Maar goed, de volgorde zal wel zijn: eerst de ongelovigen, dan elkaar. En van de ongelovigen vinden ze Joden het ergst, dat mag wel duidelijk zijn inmiddels.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey; Where wealth accumulates, and men decay" - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
[..] Nee, ik heb het niet over dat zelfgefabriceerd tekeningetje van je.
Nou ja, dit 'zelfgefabriceerde tekeningetje' komt gewoon uit de Wall Street Journal. Ook in het filmpje dat eerder vandaag al voorbij is gekomen, kun je ze goed zien trouwens (vanaf 3:56, ik help je wel even):
Nee, blijkbaar heb je een klad waarin je de quotes opslaat. Alsof dat niet levenloos genoeg is gebruik je het ook niet eens tegen jezelf.
Dat heet - nogmaals - Mycroft. Probeer het eens. Als het ware een spiegel van jezelf. Al weet ik niet of dat in jouw geval heel verstandig is, maar goed.
Zo moeilijk was het niet trouwens, die quotes bij elkaar schrapen. Buiten n van die quotes kwamen ze allemaal binnen dezelfde ochtend/middag. Misschien ander repertoire aan taal bezigen voortaan? Komt een beetje repetitief over. Daarmee verlies je je publiek. Just sayin'.
quote:
Het is al wel weer genoeg geweest met inhoudsloze persoonlijke aanvallen.
Oei, ik ging te ver?
quote:
Vanaf nu jij ook op negeer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
En Jihad voor jezelf betekend innerlijk strijd, wat geen ander mens interesseert. De jihadvlag op zo'n demonstratie staat voor islamitische overwinning door geweld.
[..] Vooral als je bedenkt dat veel van die lui op Europese pleinen Soennitisch zijn en echt een tering hekel hebben aan Shi'iten. En laat Hamas als verlengstuk van het Iraanse regime nu juist dat zijn. Ze staan feitelijk op een pro-Iran demonstratie.Dat verklaart ook waarom de Egyptenaren hun grens in principe dicht houden.
Maar goed, de volgorde zal wel zijn: eerst de ongelovigen, dan elkaar. En van de ongelovigen vinden ze Joden het ergst, dat mag wel duidelijk zijn inmiddels.
Soeniten, Sjiiten... ze doen maar, net als Urk en Volendam die al eeuwen strijden om wel gek pakkie nu het beste staat.
Compleet geschift
Ik zie veel klachten over mondiaal links, maar degene die momenteel het meeste doet om de misdaden van Hamas in de schaduw te stellen is de Isralische regering met haar moordzuchtige beleid in Gaza. Waar er geen respect is voor het menselijk leven, zal er geen respect zijn voor het menselijk leven.
twitter
Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef Slayage het volgende: Dit is een sterk staaltje "alternative facts" van de Duitse minister van buitenlandse zaken.
Vreemd dat Isral de Palestijnen van het water afsluit, als men maar 7% van het water levert. Hele families uitroeien is geen doel, maar dat er burgerslachtoffers vallen mag je op het conto schrijven van Hamas. Die verschuilen zich en hun ammunitie tussen deze mensen. Dat is een oorlogsmisdaad.
En ten slotte, de referentie van Gallant over 'menselijke dieren' ging om Hamas, niet de Palestijnen. De Isralische overheid heeft telkens heel duidelijk gemaakt dat zij in oorlog zijn met Hamas, niet de Palestijnen. Kortom, de Duitsers hebben hier gewoon helemaal gelijk waar jij juist de realiteit probeert te verdraaien.
[..] En Jihad voor jezelf betekend innerlijk strijd, wat geen ander mens interesseert. De jihadvlag op zo'n demonstratie staat voor islamitische overwinning door geweld.
Het kan voor verschillende dingen staan. Maar als demonstrant die iets wil bereiken, moet je je bewust zijn van beeldvorming. Dat is het gehele punt.
Eens, hoewel het verkrachten, martelen en het rond rijden als trofeen van onschuldige burgers gaf voor mij de doorslag, gecombineerd met hun rellende aanhang in Europa inclusief aanslagen, en ondertussen maar Klagen over het westen.
Deelnemen aan een bezettingsleger heeft zo zijn risicos.
[..] Dat is dus absoluut het doel niet. Maar als iemand omkomt door een lawine (bijvoorbeeld he) dan scheelt het wel of het buiten de piste was of in het Sneeuwwitje parcours
Mensen kunnen naief zijn. Achtergrond is onduidelijk. Niemand weet het. Jullie vragen altijd om voorzichtigheid en geen aannames. Nu dan ook svp.
[..] Jij denkt dus oprecht dat onvoorwaardelijk steun sturen altijd standaard bij de mensen komt, in plaats van de terroristen?
Nee, ik denk juist dat de Europese noodsteun aan de Gazastrook een averechts effect heeft doordat het voor een vorm van stabiliteit zorgt waar Hamas van profiteert.
Op zondag 22 oktober 2023 16:28 schreef UitStraling het volgende: Het is ook een kwestie van menselijkheid en beschaving, geef de Palestijnen de wapens van Isral en laatstgenoemde bestaat morgen niet meer.
Inderdaad. Dat zegt ook genoeg over beide partijen. Als het aan Hamas lag zouden ze met heel Isral (en de complete Joodse diaspora) willen doen wat ze in het zuiden van het land hebben gedaan. Maar volgens sommigen zijn het zogenaamd alleen maar 'verzetsstrijders' die een tweestatenoplossing willen en is Isral de bad guy.
Koekoek.
🤡
[..] Nee, ik denk juist dat de Europese noodsteun aan de Gazastrook een averechts effect heeft doordat het voor een vorm van stabiliteit zorgt waar Hamas van profiteert.
Hebben we het niet over steun zoals voeding, medicatie, voedsel? Eerste basis behoeftes?
[..] Vooral als je bedenkt dat veel van die lui op Europese pleinen Soennitisch zijn en echt een tering hekel hebben aan Shi'iten. En laat Hamas als verlengstuk van het Iraanse regime nu juist dat zijn. Ze staan feitelijk op een pro-Iran demonstratie.Dat verklaart ook waarom de Egyptenaren hun grens in principe dicht houden.
Waaruit blijkt dat moslims joden als ongelovig zien? Ben benieuwd.
[..] Eens, hoewel het verkrachten, martelen en het rond rijden als trofeen van onschuldige burgers gaf voor mij de doorslag, gecombineerd met hun rellende aanhang in Europa inclusief aanslagen, en ondertussen maar Klagen over het westen.
De misdaden daar geven voor mij geen 'doorslag'. Gezien je dan afkeurend kan zijn naar beide partijen.
Dus vanuit moreel opzicht heb ik met beide kanten bar weinig. Maar als dan de pro-Palestina diaspora hier zich voornamelijk als debielen aan het gedragen is, neig ik iets naar Israel. Maar echt maar iets. Want dat land is ook mongool.
Reuters: An explosion and the sound of ambulances being heard near the Rafah crossing
Is er al meer bekend over die explosie van gistermiddag op/bij het vluchtelingenkamp in het midden van Gaza? Eerste bericht was dat dat waarschijnlijk een afgezwaaide gefaalde launch was van Hamas, maar verder niets meer van vernomen.
FOX News’ Trey Yingst reports on the IDF claiming to have killed a senior Hamas commander as they ramp up their attacks on Gaza Zou gaan om een 'deputy commander of the rocket launching unit' van Hamas.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Deze wilde ik serieus zelf al eens maken paar dagen terug. Israel-Palestina en Rusland-Oekraine.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon voor de gein.
Maar als ze er niets om geven, waarom ligt heel Gaza dan nog niet plat? Dat zou (schat ik) in enkele uren gebeurd zijn, als ze geen enkele rekening houden met wie of wat zich in die gebouwen begeven.
Als je argument daarvoor "de gijzelaars in Gaza" is: die overleven ook niet zonder water, voedsel en energie.
Dit is niet om lijnrecht tegen jou in te gaan en Isral als de grote weldoener af te schilderen. Ik vraag het me oprecht af, want ik zie vaker de opmerking dat Isral niets om Palestijnen zou geven en ze allemaal, zonder uitzondering, weg wil vagen. De vraag die dan steevast naar boven komt bij mij is: waarom hebben ze dat dan niet al lang gedaan en waarom doen ze dat tot nu toe nog steeds niet? Het is niet dat ze daar de mogelijkheid niet toe hebben. Op die vraag heb ik nog geen duidelijk antwoord gezien.
Deze wilde ik serieus zelf al eens maken paar dagen terug. Israel-Palestina en Rusland-Oekraine.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon voor de gein.
SPOILER
[..] Het is inderdaad treurig nieuws dat deze Nederlandse vrouw om het leven is gekomen. Trouwens wel een aantal stevige claims in deze tweet. Omgebracht door Isral? 4000 onschuldige burgers omgebracht? Het ontbreekt hier aan de nodige onderbouwing.
Als je de twitter feed van die 'journalist' bekijkt wordt het al snel duidelijk. Geeft je een goed beeld van hoe bepaalde groepen in het leven staan (en wie hun vijand is).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Hebben we het niet over steun zoals voeding, medicatie, voedsel? Eerste basis behoeftes?
Moeten die mensen dan maar allemaal doodgaan?
Zulke zaken horen door hun eigen overheid verzorgd te worden ipv dat die zich met terrorisme bezig houdt. Als er Palestijnen in de Gazastrook door hongersnood of gebrek aan medicijnen sterven is daar maar n partij verantwoordelijk voor; Hamas.
[..] Zulke zaken horen door hun eigen overheid verzorgd te worden ipv dat die zich met terrorisme bezig houdt. Als er Palestijnen in de Gazastrook door hongersnood of gebrek aan medicijnen sterven is daar maar n partij verantwoordelijk voor; Hamas.
God, wat een simpele gedachtengang.
Verder ga ik die discussie niet eens voeren. Sim-pel
[..] Zulke zaken horen door hun eigen overheid verzorgd te worden ipv dat die zich met terrorisme bezig houdt. Als er Palestijnen in de Gazastrook door hongersnood of gebrek aan medicijnen sterven is daar maar n partij verantwoordelijk voor; Hamas.
Nee hier ben ik het ook niet mee eens, geen financile hulp is wat mij betreft helemaal prima, maar we gaan geen holomodor organiseren he... dat is echt heel naar gedrag, en ik keur dat af
Voedsel en medicijnen moet gewoon beschikbaar zijn, geen enkele discussie mogelijk, zowel dan moet je hulp zoeken, die bied ik niet
14 minuten geleden Ook trucks met brandstof naar Gaza via Egypte Voor het eerst in twee weken zijn er tankwagens de Gazastrook binnengereden. Het gaat om zes wagens met brandstof om generatoren van twee ziekenhuizen van stroom te voorzien, meldt agentschap van de Verenigde Naties voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA).
De tankwagens arriveerden via de grensovergang Rafah, tussen Egypte en het Palestijnse gebied.
Eerder zag ik dit op een livestream [ afbeelding ]
Mooi! Dan kunnen de strijders nog een paar weken langer in de tunnels blijven!
The targets hit included Hamas assets in multi-story buildings, tunnel shafts, weapons storage sites, command centers, mosques used as war rooms by the terror group, and a weapons production site, according to the IDF.
Strikes in recent days have included targeting high-rise buildings that Hamas was allegedly using as sniper positions and anti-tank guided missile positions.
[..] Niet te vergelijken. Dat was vanwege de Nakba. Maar juist sindsdien hebben Arabische landen geen moer meer voor de Palestijnen gedaan.
Nadat Irak in 1991 Kuwait was binnengevallen en daarna door de Amerikanen eruit werd getrapt heeft Kuwait en buurlanden alle 400k Palestijnen eruit gewipt de meeste daarvan zijn in Jordan terecht gekomen.
De Jordaanse koningen hebben tot 1988 nooit ontkend dat Jordani Palestina is. Nog in 1981 herhaalde koning Hussein: 'Jordani is Palestina en Palestina is Jordani.'
[..] Het is een stuk breder dan religie. Het zionistische project was in den beginne niet religieus.
Leg uit, ik leer graag... voor mij zijn het allemaal heilige oorlogen, maar als je enige ratio in de zaak kan brengen, ik ben u zeer dankbaar. Let wel, ik ben vrij moeilijk te overtuigen, dat komt omdat slechts mensen met een groot intellect het vermogen om hun mening te wijzigen bezitten.
Dus dat wordt wel een uitdaging
edit:
Mijn parate kennis gaat ongeveer tot het koninkrijk van David, dus heb geduld, de rest zal ik moeten nalezen, deze materie is zo nieuw voor me
[..] Nadat Irak in 1991 Kuwait was binnengevallen en daarna door de Amerikanen eruit werd getrapt heeft Kuwait en buurlanden alle 400k Palestijnen eruit gewipt de meeste daarvan zijn in Jordan terecht gekomen.
[..] Onder andere Jordani heeft al heel veel Palestijnse vluchtelingen opgevangen, die er al heel lang zitten.
Ja dat is ook zo'n geweldig succesverhaal, de Jordaanse koning noemt niet voor niets uit angst voor zijn positie en hoofd dat Jordani eigenlijk Nieuw Palestina is.
Nee, in 2015 waren er zoveel in Jordani. En in Syri en Libanon zitten er ook nog 500.000. Dus nog een miljoen samen. In Egypte 200.0000.
En dan hebben we het nog niet over alle Syrische vluchtelingen die er ook nog bij zijn gekomen afgelopen jaren. Daar vangt Turkije er ontzettend veel van op.
[..] Nee, in 2015 waren er zoveel in Jordani. En in Syri en Libanon zitten er ook nog 500.000. Dus nog een miljoen samen. In Egypte 200.0000.
En dan hebben we het nog niet over alle Syrische vluchtelingen die er ook nog bij zijn gekomen afgelopen jaren. Daar vangt Turkije er ontzettend veel van op.
De regio zit al behoorlijk vol h.
Wat heeft dit allemaal te maken met het feit dat Arabische landen de Palestijnen in de steek hebben gelaten?
[..] Wat heeft dit allemaal te maken met het feit dat Arabische landen de Palestijnen in de steek hebben gelaten?
Omdat de steun die Palestijnen sowieso kunnen verwachten van hun bloedbroeders is louter vlagvreten en leraarsteken, verder geen enkele solidariteit, welnee... dat zit niet in die mensen he, die gillen liever, op straat helaas....
[..] Nee, in 2015 waren er zoveel in Jordani. En in Syri en Libanon zitten er ook nog 500.000. Dus nog een miljoen samen. In Egypte 200.0000.
De regio zit al behoorlijk vol h.
Die hele golfregio heeft nog genoeg speling.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
Verder ga ik die discussie niet eens voeren. Sim-pel
Het is inderdaad veel verstandiger om Hamas' rug vrij te houden door je om de Palestijnen te bekommeren zodat Hamas lekker ongestoord en zorgeloos de terrorist uit kan hangen. Misschien moeten we in de EU maar weer eens gaan collecteren voor nieuwe Palestijnse waterleidingen...
[..] Omdat de steun die Palestijnen sowieso kunnen verwachten van hun bloedbroeders is louter vlagvreten en leraarsteken, verder geen enkele solidariteit, welnee... dat zit niet in die mensen he, die gillen liever, op straat helaas....
Ik heb liever niet dat je met xenofobie op mij reageert. Het Midden-Oosten heeft culturele problematiek, maar dit zegt niets over individuele gevallen.
- Death toll update: Nearly 5,000 in Palestine, 1,400 in Israel, 27 in Lebanon
- Israel and Hezbollah traded missile and artillery fire on Sunday morning as tensions continue to mount along the frontier
- Israel’s economy minister said Iran and Hezbollah would be attacked if the Lebanese group entered the current conflict between Israel and Hamas
- The Archbishop of Canterbury told MEE "all bombing is wrong" and called for a Gaza ceasefire - directly contradicting British government policy
- Israeli officers threatened to assassinate Jenin fighters in phone calls to their families on Sunday, shortly after they bombed a mosque in the West Bank city in a pre-dawn air strike
- Israel's relentless bombing of Gaza has damaged half of the besieged enclave's residential units and displaced 70 percent of the population, Palestinian officials said
- Israeli officers threatened to assassinate Jenin fighters in phone calls to their families on Sunday, shortly after they bombed a mosque in the West Bank city in a pre-dawn air strike
Hoezo threatened to assassinate? Israel is in oorlog met die gasten dus waarom die waarschuwing en niet gewoon doen?
[..] Nee hier ben ik het ook niet mee eens, geen financile hulp is wat mij betreft helemaal prima, maar we gaan geen holomodor organiseren he... dat is echt heel naar gedrag, en ik keur dat af
Voedsel en medicijnen moet gewoon beschikbaar zijn, geen enkele discussie mogelijk, zowel dan moet je hulp zoeken, die bied ik niet
Dat voedsel en die medicijnen kunnen ze kopen, zoals de bevolking van normale landen doet.
En als er buitenlandse noodhulp aan de Gazastrook geleverd wordt hoort die door VN troepen onder de lokale bevolking verdeeld te worden ipv door terroristen die daarmee goodwill onder die bevolking kweken.
[..] Hoezo threatened to assassinate? Israel is in oorlog met die gasten dus waarom die waarschuwing en niet gewoon doen?
Omdat een spelletje is van Israel. Ze bellen om te waarschuwen, en zorgen er vervolgens voor dat ze zo snel toeslaan dat vluchten voor hen onmogelijk is.
Wel lachen als het om dit soort tuig gaat, wat minder als ze het ook doen met willekeurige burgers (ja fanboys, dat gebeurd).
[..] Ik heb liever niet dat je met xenofobie op mij reageert. Het Midden-Oosten heeft culturele problematiek, maar dit zegt niets over individuele gevallen.
Nou ja, die problematiek hebben we natuurlijk ook hier.
En er zullen individuele gevallen zijn, maar zoals we gezien hebben de afgelopen weken is het toch een groepsverbinding (die er niet is met Nederland). Ook uiteraard omdat het er vanaf vroegs af aan is ingestampt.
Ben echt blij dat mijn ouders me gewoon vrij hebben gelaten om te doen en laten wat ik wil. Vooral omdat dit ook niet mijn vaderland is. Wanneer je het slecht treft kun je zo tegen mensen of een land worden opgezet (een kind is daar heel gevoelig voor).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Op zondag 22 oktober 2023 17:13 schreef viagraap het volgende: Waarom noemt het Journaal dit nog een oorlog eigenlijk? Dit is niets meer dan een eenzijdige terreurcampagne geworden.
Het gebeurt in conflicten wel vaker dat het initiatief van de ene partij naar de andere gaat. Maar het is wel vreemd om over de handelingen van de partij die het initiatief kwijt is, maar te doen alsof die niet gebeurt zijn, ofzo.
Op zondag 22 oktober 2023 17:13 schreef viagraap het volgende: Waarom noemt het Journaal dit nog een oorlog eigenlijk? Dit is niets meer dan een eenzijdige terreurcampagne geworden.
Hamas vuurt nog steeds terug toch? Daarnaast houden ze ook nog altijd de gijzelaars in gevangenschap.
Waarom post je zulke dingen? je hebt geen idee of het waar is, maar je weet dat mensen die toch al een ernstig onderbuik hebben jegens alles wat Arabisch is dit blindelings geloven.
[..] Nou ja, die problematiek hebben we natuurlijk ook hier.
En er zullen individuele gevallen zijn, maar zoals we gezien hebben de afgelopen weken is het toch een groepsverbinding (die er niet is met Nederland). Ook uiteraard omdat het er vanaf vroegs af aan is ingestampt.
Ben echt blij dat mijn ouders me gewoon vrij hebben gelaten om te doen en laten wat ik wil. Vooral omdat dit ook niet mijn vaderland is. Wanneer je het slecht treft kun je zo tegen mensen of een land worden opgezet (een kind is daar heel gevoelig voor).
Ik ben midden oosters en mij zal je daar niet zien. Lekker he al die vooroordelen.
[..] Nou ja, dit 'zelfgefabriceerde tekeningetje' komt gewoon uit de Wall Street Journal. Ook in het filmpje dat eerder vandaag al voorbij is gekomen, kun je ze goed zien trouwens (vanaf 3:56, ik help je wel even):
Hier: [ afbeelding ] [..] Dat heet - nogmaals - Mycroft. Probeer het eens. Als het ware een spiegel van jezelf. Al weet ik niet of dat in jouw geval heel verstandig is, maar goed.
Zo moeilijk was het niet trouwens, die quotes bij elkaar schrapen. Buiten n van die quotes kwamen ze allemaal binnen dezelfde ochtend/middag. Misschien ander repertoire aan taal bezigen voortaan? Komt een beetje repetitief over. Daarmee verlies je je publiek. Just sayin'. [..] Oei, ik ging te ver? [..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja wat? Bewijs je nu het tegendeel of zo? Alsof de bron van die tekeningen afkomstig zijn van een militaire inlichtingendienst. Roflmao.
[..] Ik heb liever niet dat je met xenofobie op mij reageert. Het Midden-Oosten heeft culturele problematiek, maar dit zegt niets over individuele gevallen.
Wauw...
ok ik negeer je voortaan, je was sowieso niet heel erg indrukwekkend... succes ermee he
Waarom post je zulke dingen? je hebt geen idee of het waar is, maar je weet dat mensen die toch al een ernstig onderbuik hebben jegens alles wat Arabisch is dit blindelings geloven.
Om te vragen of het klopt. Niet dus, wat ik niet verwachtte omdat ik een aantal woorden meende te herkennen. Ik haal het weg, doe jij dat ook?
Bijzonder om de hersenkronkels van zo'n jongen te zien.
'Moeten onze moslimbroeders steunen' 'Isral heeft een ziekenhuis gebombardeerd' 'Palestijnen leven onder bezetting' 'Palestijnen hebben n raket afgevuurd en daarna heeft Isral gezegd land van Palestijnen met de grond gelijk te maken' 'Isral mag wel bestaan, maar niet in dit gebied' 'Of Isral zou moeten accepteren dat ze hier moeten leven onder Palestijnse en Islamtische wetten' 'Ik steun de acties van Hamas'
twitter
[..] Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
Dit, het probleem zit hem niet bij het feit dat je midden oosters bent of groenlinks, maar of je meehost en taart gaat uitdelen als mensen doormidden gesneden worden.
Daar zit voor mij gewoon een dingetje...
''Topgeheime militaire gegevens, oefeningsgegevens en personeelsgegevens van het Isralische Ministerie van Defensie werden gehackt en in beslag genomen door het Ayyıldız-team.
Op zondag 22 oktober 2023 17:32 schreef Werkperd het volgende: [ afbeelding ] ''Topgeheime militaire gegevens, oefeningsgegevens en personeelsgegevens van het Isralische Ministerie van Defensie werden gehackt en in beslag genomen door het Ayyıldız-team.
Op zondag 22 oktober 2023 17:32 schreef Werkperd het volgende: [ afbeelding ] ''Topgeheime militaire gegevens, oefeningsgegevens en personeelsgegevens van het Isralische Ministerie van Defensie werden gehackt en in beslag genomen door het Ayyıldız-team.
[..] Het is letterlijk 2 sec werk. Ze is de vriendin van de social-media propagandist van Netanyahu.
Voor mensen met jouw brille en kennis wel ja. Andere mensen vragen het dus even na. Maar ja, die hebben dan ook geen konijnen te voeren dus die hebben wat meer tijd te besteden.
[..] Dit, het probleem zit hem niet bij het feit dat je midden oosters bent of groenlinks, maar of je meehost en taart gaat uitdelen als mensen doormidden gesneden worden.
[..] Kan gebeuren, zo'n tank is een ingewikkeld apparaat hoor.
"Haha, wow moet je kijken Lavi, je kunt vanaf hier als je maximaal inzoomt helemaal dat krakkemikkige Egyptische wachthuisje zien. Nee niet daarop leunen!!!1"
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Voor mensen met jouw brille en kennis wel ja. Andere mensen vragen het dus even na. Maar ja, die hebben dan ook geen konijnen te voeren dus die hebben wat meer tijd te besteden.
Volgende keer post je iets van Ben Gvir, met de vraag: klopt dit?
"De mensen die het conflict kennen die weten wel wat daar speelt. Maar door sociale media kan iedereen het nu real time zien. Vijf minuten na een bombardement zie ik de eerste berichten op mijn tijdlijn. Ook zie je dat, doordat er meer informatie beschikbaar is, feiten beter geverifieerd kunnen worden, waardoor de Isralische regering niet meer lijkt weg te komen met leugens", zegt Suudi.
Hamas schiet een raket af, beschuldigd Isral van een bombardement op een ziekenhuis. Vervolgens kan Isral niet meer weg komen met leugens. Heel apart.
Wil alleen aangeven dat vroeg of laat Turkije hoogstwaarschijnlijk gaat ingrijpen omdat alle politieke bewegingen in Turkije richting een kant op gaan. De maat is gewoon vol en Turkije kan het niet langer verdragen dat kinderen roekeloos vermoord worden door Isral.
[..] Wil alleen aangeven dat vroeg of laat Turkije hoogstwaarschijnlijk gaat ingrijpen omdat alle politieke bewegingen in Turkije richting een kant op gaan. De maat is gewoon vol en Turkije kan het niet langer verdragen dat kinderen roekeloos vermoord worden door Isral.
Vergeten we dan voor het gemak die 1400 gedode Israli's, dat waar het allemaal mee begonnen is weet je nog?
[..] Wil alleen aangeven dat vroeg of laat Turkije hoogstwaarschijnlijk gaat ingrijpen omdat alle politieke bewegingen in Turkije richting een kant op gaan. De maat is gewoon vol en Turkije kan het niet langer verdragen dat kinderen roekeloos vermoord worden door Isral.
Je hebt een rijke fantasie. Als jij daar een warm gevoel van krijgt, dan moet je dat geloven.
In de echte wereld is er 0,0 kans dat zoiets gebeurt. Al dat soort praatjes van Turkse politici zijn voor interne Turkse consumptie, mensen zoals jij smullen daarvan.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Ja wat? Bewijs je nu het tegendeel of zo? Alsof de bron van die tekeningen afkomstig zijn van een militaire inlichtingendienst. Roflmao.
Ehm, ja.
quote:
The map above shows tunnels as they have been identified by the Israel Defence Forces running underneath Gaza City and other locations in the Palestinian enclave.
Maar het is nogal lastig met een user die zo'n ontzettende plaat voor zijn kop heeft zitten, die weigert feiten in te zien zoals ze er liggen en zijn meningen daarop af te stemmen en aan te passen.
Het ziet er grappig uit, ware het niet dat het tegelijkertijd zo in- en intriest is. Onvolwassen en niet-intelligent, zeg maar.
Op zondag 22 oktober 2023 17:52 schreef Werkperd het volgende: Wil ook ff duidelijk maken aan mijn forumgenootjes dat bij een mogelijke mobilisatie ik ook moet gaan.
Als Nederlands staatsburger bij een Turkse moblisatie?
Turkije is helemaal niet bij macht om dat te doen.
Op zondag 22 oktober 2023 17:52 schreef Werkperd het volgende: Wil ook ff duidelijk maken aan mijn forumgenootjes dat bij een mogelijke mobilisatie ik ook moet gaan.
Wat als Nederland mee gaat vechten aan de kant van de Amerikanen?
[..] Je hebt een rijke fantasie. Als jij daar een warm gevoel van krijgt, dan moet je dat geloven.
In de echte wereld is er 0,0 kans dat zoiets gebeurt. Al dat soort praatjes van Turkse politici zijn voor interne Turkse consumptie, mensen zoals jij smullen daarvan.
Ja maar dat zei jij ook voordat het Turkse leger Noord-Syri binnenviel. Wat is er achteraf gebeurd? Toch binnengevallen he..
Nou dan kun je rustig slapen, want dat gaat niet gebeuren.
[..] Ja maar dat zei jij ook voordat het Turkse leger Noord-Syri binnenviel. Wat is er achteraf gebeurd? Toch binnengevallen he..
Zei ik dat? Dan heb je een beter geheugen dan ik. Of heb je toevallig ook een linkje paraat?
Maar een beetje rommelen langs je landsgrens in gebied waar een burgeroorlog heerst is wel van heel andere orde dan een kernmacht aanvallen die een bestie is van de VS.
[..] Welke leugens? De enige leugen in deze oorlog die ik heb gespot kwam van Hamas met dat ziekenhuis waar achteraf gewoon een eigen raket op geland is.
Geloof jij nog steeds in de 40 onthoofdingsverhaal? Terwijl het algemeen bekend is geworden dat het een verzinsel was van Isral? Biden heeft zelfs moeten terugkrabbelen omdat hij openlijk gelogen heeft daaarover.