Graag gedaan Truusquote:
Ik heb het ook koud! Bahquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:17 schreef Molo het volgende:
Tijd om te gaan shoppen hier
Sloffen en elektrische dekens, is in Nederland wel weer nodig
De protesten zijn dan ook anti-Isral in plaats van pro-Palestina.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef theunderdog het volgende:
Het is best bijzonder dat pro-Palestina demonstranten het zo ontiegelijk kunnen verpesten voor de Palestijnse zaak. Je hebt het qua moraliteit er zo goed voor staan. Je komt op voor een volk zonder leger, waar een deel van quasi opgesloten zit (Gaza), en een ander deeltje te maken heeft met constant getreiter van kolonisten (WestBank). En dan kies je ervoor om te gaan demonstreren met de vlag van de jihad (die veel mensen associren met IS).
Verschrikkelijk voor alle onschuldige Palestijnen, maar dit zorgt er wel voor dat ik niet enkel vanuit geopolitieke context Israel steun, maar ook vanuit moreel opzicht. Wel met kiespijn overigens.
Dat is dus absoluut het doel niet. Maar als iemand omkomt door een lawine (bijvoorbeeld he) dan scheelt het wel of het buiten de piste was of in het Sneeuwwitje parcoursquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:13 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dat je je dan daar op focust ook. Ik las het in dit topic. Boeie, feit blijft dat men zich richt op het waarom. Want dan kan collectief gezegd worden: eigen schuld.
Schattige nuance. Maar het is volstrekt irrelevant.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De protesten zijn dan ook anti-Isral in plaats van pro-Palestina.
En een hoop van die simpeltjes die alleen even willen rellen.
In '32 staken ze o.a. geen baby's in brand?quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:51 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als jij het antisemitisme van 32 minder erg vindt dan dat van nu kan ik je niet serieus nemen.
Het groene boekje be like: het meervoud van Israli is Israli's. Het bijvoeglijk naamwoord van Isral is Isralisch y'all.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef Slayage het volgende:
Dit is een sterk staaltje "alternative facts" van de Duitse minister van buitenlandse zaken.
Terwijl de Isralisch voor 2,5 miljoen mensen water, voedsel en energie afsluiten. Hele wijken platgooien. Hele families uitroeien met 1 druk op de knop. De israelische minister van defensie naar Palestijnen refereert als "mens-dieren". De Isralische president zegt, "ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza".
Zegt bearbock "de Isralisch hebben tegen mij gezegd dat ze geven om de mensen in Gaza"![]()
[ twitter ]
Ze demonstreren ook niet om onze sympathie te krijgen, ik heb Youness Ouaali een bekende Nederlands Marokkaanse influencer horen zeggen 'zal ik een ongelovig persoon respecteren? Nooit van mijn leven' 'wel accepteer ik ze' ..quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef theunderdog het volgende:
Het is best bijzonder dat pro-Palestina demonstranten het zo ontiegelijk kunnen verpesten voor de Palestijnse zaak. Je hebt het qua moraliteit er zo goed voor staan. Je komt op voor een volk zonder leger, waar een deel van quasi opgesloten zit (Gaza), en een ander deeltje te maken heeft met constant getreiter van kolonisten (WestBank). En dan kies je ervoor om te gaan demonstreren met de vlag van de jihad (die veel mensen associren met IS).
Verschrikkelijk voor alle onschuldige Palestijnen, maar dit zorgt er wel voor dat ik niet enkel vanuit geopolitieke context Israel steun, maar ook vanuit moreel opzicht. Wel met kiespijn overigens.
Pro Hamas manifesten, meer niet, je ziet en hoort ze niet als het over Jemen gaat, de Oeigoeren, het boeit niemand ene flikker tot er Joden gehaat kunnen wordenquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Schattige nuance. Maar het is volstrekt irrelevant.
Dit zijn de demonstranten die beweren voor Palestina te demonsteren. En constant komt dat tuig (uit diaspora) uit die hoek.
Niemand die dat zei over de broer van Willem Alexander die een hoge prijs betaalde voor skin buiten de piste.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat is dus absoluut het doel niet. Maar als iemand omkomt door een lawine (bijvoorbeeld he) dan scheelt het wel of het buiten de piste was of in het Sneeuwwitje parcours
En dat is het punt, je moet gaan en staan waar je wil, je moet doen wat je wil, maar als je de risico's niet aanvaard van je acties... ja daar is een naam voor...
Nog niet. Dat kwam later.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In '32 staken ze o.a. geen baby's in brand?
Oh ik wel hoorquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niemand die dat zei over de broer van Willem Alexander die een hoge prijs betaalde voor skin buiten de piste.
Lijkt mij een buitengewoon constructieve houding om andere te overtuigen van het vreselijke lot van de Palestijnen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:22 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ze demonstreren ook niet om onze sympathie te krijgen, ik heb Youness Ouaali een bekende Nederlands Marokkaanse influencer horen zeggen 'zal ik een ongelovig persoon respecteren? Nooit van mijn leven' 'wel accepteer ik ze' ..
En zo denken veel moslims, het enige wat telt zijn hun eigen broeders, de rest is voor hun lucht.
Vooral als je bedenkt dat veel van die lui op Europese pleinen Soennitisch zijn en echt een tering hekel hebben aan Shi'iten. En laat Hamas als verlengstuk van het Iraanse regime nu juist dat zijn. Ze staan feitelijk op een pro-Iran demonstratie.Dat verklaart ook waarom de Egyptenaren hun grens in principe dicht houden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Pro Hamas manifesten, meer niet, je ziet en hoort ze niet als het over Jemen gaat, de Oeigoeren, het boeit niemand ene flikker tot er Joden gehaat kunnen worden
dan gaan ze vlagvreten en leraarsteken
nja... ik vind dat maf gedrag
Nou ja, dit 'zelfgefabriceerde tekeningetje' komt gewoon uit de Wall Street Journal.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:51 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over dat zelfgefabriceerd tekeningetje van je.
Dat heet - nogmaals - Mycroft. Probeer het eens. Als het ware een spiegel van jezelf. Al weet ik niet of dat in jouw geval heel verstandig is, maar goed.quote:Nee, blijkbaar heb je een klad waarin je de quotes opslaat. Alsof dat niet levenloos genoeg is gebruik je het ook niet eens tegen jezelf.
Oei, ik ging te ver?quote:Het is al wel weer genoeg geweest met inhoudsloze persoonlijke aanvallen.
quote:Vanaf nu jij ook op negeer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
En Jihad voor jezelf betekend innerlijk strijd, wat geen ander mens interesseert. De jihadvlag op zo'n demonstratie staat voor islamitische overwinning door geweld.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef theunderdog het volgende:
Soeniten, Sjiiten... ze doen maar, net als Urk en Volendam die al eeuwen strijden om wel gek pakkie nu het beste staat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vooral als je bedenkt dat veel van die lui op Europese pleinen Soennitisch zijn en echt een tering hekel hebben aan Shi'iten. En laat Hamas als verlengstuk van het Iraanse regime nu juist dat zijn. Ze staan feitelijk op een pro-Iran demonstratie.Dat verklaart ook waarom de Egyptenaren hun grens in principe dicht houden.
Maar goed, de volgorde zal wel zijn: eerst de ongelovigen, dan elkaar. En van de ongelovigen vinden ze Joden het ergst, dat mag wel duidelijk zijn inmiddels.
Haha, over 'alternative facts' gesproken:quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef Slayage het volgende:
Dit is een sterk staaltje "alternative facts" van de Duitse minister van buitenlandse zaken.
Terwijl de Isralisch voor 2,5 miljoen mensen water, voedsel en energie afsluiten. Hele wijken platgooien. Hele families uitroeien met 1 druk op de knop. De israelische minister van defensie naar Palestijnen refereert als "mens-dieren". De Isralische president zegt, "ik accepteer niet dat er burgers zijn in Gaza".
Zegt bearbock "de Isralisch hebben tegen mij gezegd dat ze geven om de mensen in Gaza"![]()
[ twitter ]
Het kan voor verschillende dingen staan. Maar als demonstrant die iets wil bereiken, moet je je bewust zijn van beeldvorming. Dat is het gehele punt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:25 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En Jihad voor jezelf betekend innerlijk strijd, wat geen ander mens interesseert. De jihadvlag op zo'n demonstratie staat voor islamitische overwinning door geweld.
Bah bah.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Explosie(s) gehoord bij de grensovergang volgens livemap
Reuters: An explosion and the sound of ambulances being heard near the Rafah crossing
Eens, hoewel het verkrachten, martelen en het rond rijden als trofeen van onschuldige burgers gaf voor mij de doorslag, gecombineerd met hun rellende aanhang in Europa inclusief aanslagen, en ondertussen maar Klagen over het westen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef theunderdog het volgende:
Deelnemen aan een bezettingsleger heeft zo zijn risicos.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi leven in Washington DC en dan ben je dood...
[ twitter ]
Mensen kunnen naief zijn. Achtergrond is onduidelijk. Niemand weet het. Jullie vragen altijd om voorzichtigheid en geen aannames. Nu dan ook svp.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat is dus absoluut het doel niet. Maar als iemand omkomt door een lawine (bijvoorbeeld he) dan scheelt het wel of het buiten de piste was of in het Sneeuwwitje parcours
En dat is het punt, je moet gaan en staan waar je wil, je moet doen wat je wil, maar als je de risico's niet aanvaard van je acties... ja daar is een naam voor...
Nee, ik denk juist dat de Europese noodsteun aan de Gazastrook een averechts effect heeft doordat het voor een vorm van stabiliteit zorgt waar Hamas van profiteert.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dus oprecht dat onvoorwaardelijk steun sturen altijd standaard bij de mensen komt, in plaats van de terroristen?
Inderdaad. Dat zegt ook genoeg over beide partijen. Als het aan Hamas lag zouden ze met heel Isral (en de complete Joodse diaspora) willen doen wat ze in het zuiden van het land hebben gedaan. Maar volgens sommigen zijn het zogenaamd alleen maar 'verzetsstrijders' die een tweestatenoplossing willen en is Isral de bad guy.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:28 schreef UitStraling het volgende:
Het is ook een kwestie van menselijkheid en beschaving, geef de Palestijnen de wapens van Isral en laatstgenoemde bestaat morgen niet meer.
Hebben we het niet over steun zoals voeding, medicatie, voedsel? Eerste basis behoeftes?quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:30 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee, ik denk juist dat de Europese noodsteun aan de Gazastrook een averechts effect heeft doordat het voor een vorm van stabiliteit zorgt waar Hamas van profiteert.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vooral als je bedenkt dat veel van die lui op Europese pleinen Soennitisch zijn en echt een tering hekel hebben aan Shi'iten. En laat Hamas als verlengstuk van het Iraanse regime nu juist dat zijn. Ze staan feitelijk op een pro-Iran demonstratie.Dat verklaart ook waarom de Egyptenaren hun grens in principe dicht houden.
Maar goed, de volgorde zal wel zijn: eerst de ongelovigen, dan elkaar. En van de ongelovigen vinden ze Joden het ergst, dat mag wel duidelijk zijn inmiddels.
De misdaden daar geven voor mij geen 'doorslag'. Gezien je dan afkeurend kan zijn naar beide partijen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens, hoewel het verkrachten, martelen en het rond rijden als trofeen van onschuldige burgers gaf voor mij de doorslag, gecombineerd met hun rellende aanhang in Europa inclusief aanslagen, en ondertussen maar Klagen over het westen.
In 1940 wel inmiddels. Gaat snel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In '32 staken ze o.a. geen baby's in brand?
Is er al meer bekend over die explosie van gistermiddag op/bij het vluchtelingenkamp in het midden van Gaza?quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Explosie(s) gehoord bij de grensovergang volgens livemap
Reuters: An explosion and the sound of ambulances being heard near the Rafah crossing
quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:34 schreef Momo het volgende:
Zag dit spectrum voorbij komen op twitter lol
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon voor de gein.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Maar als ze er niets om geven, waarom ligt heel Gaza dan nog niet plat? Dat zou (schat ik) in enkele uren gebeurd zijn, als ze geen enkele rekening houden met wie of wat zich in die gebouwen begeven.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:16 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Je weet toch wat er oa met dat geld gebeurt?quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hebben we het niet over steun zoals voeding, medicatie, voedsel? Eerste basis behoeftes?
Moeten die mensen dan maar allemaal doodgaan?
https://www.google.com/am(...)ijk-mee-stoppen/amp/quote:Nederlandse ontwikkelingshulp naar Palestijnse terroristen: ‘Daar moet je natuurlijk onmiddellijk mee stoppen’
quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:36 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Deze wilde ik serieus zelf al eens maken paar dagen terug.
Israel-Palestina en Rusland-Oekraine.Je ziet fok graag branden volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon voor de gein.![]()
quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:36 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Deze wilde ik serieus zelf al eens maken paar dagen terug.
Israel-Palestina en Rusland-Oekraine.Zet mij maar rechtsonder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon voor de gein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |