abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211041353
Samenvatting 7 oktober tot 21 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte.

Recente frontpage berichten 21 oktober met dank aan @Jippie

Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Israël en Gaza
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:32:33 #2
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211041367
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:28 schreef KoningWouter het volgende:
Wie heeft die hele links progressieve deugshit eigenlijk bedacht?
Extreem conservatief religieuze achterlijkheid extra bescherming bieden heeft echt geen ene kut met progressief te maken.

Het is het knuffelen van minderheden dat progressief en deze extreem rechtse antisemitische gekken tot een perfect maar hallucinant verstandshuwelijk verleidde. Wil je vrouwen onderdrukken, prima, als je maar het sausje van religie gebruikt, nietwaar? Misogynie ten top

Een soort van stockholm syndroom is nu nog het enige fundament onder deze verstandhouding, want geloof je werkelijk dat die religekken ook maar iets geven om gelijkwaardigheid, klimaat en weet ik het? Welnee daar is een woord voor, opportunisme...

Extreem religieuze gekte is per definitie niet progressief maar conservatief

[ Bericht 2% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 22-10-2023 15:38:17 ]
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 oktober 2023 @ 15:33:06 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211041375
quote:
Welke 'links progressieve deugshit', exact? Want verschillende meningen zijn er natuurlijk altijd geweest, alleen heb je tegenwoordig ook vooral veel figuren die álles wat niet in hun straatje past ietwat woest en op een negatieve manier aanduiden met 'woke!1!!' en 'deuger!!!'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211041392
We weten allemaal - dit is een feit van algemene bekendheid - dat als die demonstranten, de Palestijnen en Iran de partij waren met superieure wapens, Israël en haar vrienden allang uitgeroeid waren.

Dat geeft te denken.
pi_211041395
quote:
Dat woekerde al decennialang binnen bepaalde takken van de academische wereld, met de komst van het internet en social media heeft het echt grip kunnen krijgen op de mainstream.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:34:52 #6
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211041397
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Extreem conservatief religieuze achterlijkheid extra bescherming bieden heeft echt geen ene kut met progressief te maken.

Het is het knuffelen van minderheden dat progressief en deze extreem rechtse antisemitische gekken tot een perfect huwelijk verleidde.

Een soort van stockholm syndroom is nu nog het enige fundament onder deze verstandhouding, want geloof je werkelijk dat die religekken ook maar iets geven om gelijkwaardigheid, klimaat en weet ik het? Welnee daar is een woord voor, opportunisme...

Extreem religieuze gekte is per definitie niet progressief maar conservatief
Bedankt voor je uitleg.
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:35:03 #7
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211041399
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:29 schreef MissButterflyy het volgende:
Lekker joh, op zondagmiddag Twitter berichten bekijken over demonstraties en opgeilen aan het idee van een oorlog hier.

Sommigen hebben er al zin in lijkt het.
Liever niet.
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:35:30 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211041402
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Doe even normaal, man. Met je burgeroorlog.
Ik claim niet dat er nu sprake is van een burgeroorlog. Nu zijn het 'slechts' gewelddadige protesten door een vijfde colonne. Naarmate die colonne groter wordt, worden die protesten ook groter, gewelddadiger en op enig moment kun je je afvragen of je nog kunt spreken van een protest of domweg rebellie. En daarmee de facto een burgeroorlog.

In NL valt het mee. In Frankrijk zijn ze al een heel eind op weg. In Duitsland schrikken ze zich nu de tering, omdat het behoorlijk tegenvalt. Het is nog geen Frankrijk echter..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:36:55 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211041414
&lt;signature here&gt;.
pi_211041417
Da's mooi!
Nu.nl: https://www.nu.nl/buitenl(...)naar-gazastrook.html

14 minuten geleden
Ook trucks met brandstof naar Gaza via Egypte
Voor het eerst in twee weken zijn er tankwagens de Gazastrook binnengereden. Het gaat om zes wagens met brandstof om generatoren van twee ziekenhuizen van stroom te voorzien, meldt agentschap van de Verenigde Naties voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA).

De tankwagens arriveerden via de grensovergang Rafah, tussen Egypte en het Palestijnse gebied.

Eerder zag ik dit op een livestream
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:37:15 #11
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211041418
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Welke 'links progressieve deugshit', exact? Want verschillende meningen zijn er natuurlijk altijd geweest, alleen heb je tegenwoordig ook vooral veel figuren die álles wat niet in hun straatje past ietwat woest en op een negatieve manier aanduiden met 'woke!1!!' en 'deuger!!!'.
Ja dat we die hele hordes Islamieten allemaal maar gewoon grenzeloos hier heen moeten halen.

Zal wel aan die vluchtelingenverdragen van na WO2 liggen of niet?
pi_211041422
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211041436
quote:
13s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat woekerde al decennialang binnen bepaalde takken van de academische wereld, met de komst van het internet en social media heeft het echt grip kunnen krijgen op de mainstream.
Dat, en icm de mars door de instituties.
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:39:05 #14
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211041438
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:34 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitleg.
:D ja ik heb echt een buitenproportioneel groot hoofd, schijnt vooral ventrikel te zijn maar ik heb geen idee wat dat is
pi_211041444
Het antisemitisme is groter nu dan in 1932 in ieder geval.
pi_211041461
quote:
7s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:36 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kunnen deze mensen zo compleet van de realiteit losgezongen zijn? En dan te bedenken dat ze vaak ook goed vertegenwoordigd zijn in de academische wereld. Wat is het toch dat mensen drijft naar deze zelfdestructieve en krankzinnige ideologieën?
pi_211041468
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:39 schreef UitStraling het volgende:
Waarom denk je dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211041478
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hoe kunnen deze mensen zo compleet van de realiteit losgezongen zijn? En dan te bedenken dat ze vaak ook goed vertegenwoordigd zijn in de academische wereld. Wat is het toch dat mensen drijft naar deze zelfdestructieve en krankzinnige ideologieën?
Dat heet het fabeltjesfuikeffect van Lubach
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 oktober 2023 @ 15:43:24 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211041483
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:37 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja dat we die hele hordes Islamieten allemaal maar gewoon grenzeloos hier heen moeten halen.

Zal wel aan die vluchtelingenverdragen van na WO2 liggen of niet?
Ah zo. Nou ja, dat is natuurlijk niet 'links progressieve deugshit' en niet iets waarvan iemand op een gegeven moment dacht "kom, we moeten grenzeloos alle Islamieten hierheen halen!".

Het is meer een gevolg van allerlei andere zaken. Want nee, ook de onder een bepaald slag volk zo gehate GroenLinks, SP etc heeft niet "Haal alle extremisten naar Nederland, dat is ons doel!" als slogan :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211041486
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Jarenlange indoctrinatie op universiteiten en door de media.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:44:02 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211041488
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:39 schreef UitStraling het volgende:
Breder misschien, maar voorlopig godzijdank lang zo diep niet, maar we moeten wel nu, Europees, handelen en keihard ingrijpen, want als we antisemitisme toestaan, nog meer dan nu het geval is, is de deksel van de dam
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:44:22 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211041493
quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
:D ja ik heb echt een buitenproportioneel groot hoofd, schijnt vooral ventrikel te zijn maar ik heb geen idee wat dat is
Holte :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211041495
Die moeder van die jongen die video's gemaakt had voor de NOS is dus gedood. In een vluchtelingenkamp in het zuiden. Op een avondmarkt.

Lijkt allemaal heel proportioneel wat Israël aan het doen is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211041501
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?
Zo open en bloot is vrij ongekend, een aantal landen worstelen met de legitimiteit ervan zoals Frankrijk en Duitsland maar hier laten we de brand gewoon woeden.
pi_211041507
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo open en bloot is vrij ongekend, een aantal landen worstelen met de legitimiteit ervan zoals Frankrijk en Duitsland maar hier laten we de brand gewoon woeden.
Voor wo2 was het verborgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')