quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:44 schreef Discombobulate het volgende:
Die moeder van die jongen die video's gemaakt had voor de NOS is dus gedood. In een vluchtelingenkamp in het zuiden. Op een avondmarkt.
Lijkt allemaal heel proportioneel wat Israël aan het doen is.
Daarom moet israel ook gewoon rap doordouwen. Dan houd het op nieuws te zijn, en dan is er voor allerhande volk wat "the need" voelt om de demonstrant uit te hangen geen gelegenheid meer.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hoe kunnen deze mensen zo compleet van de realiteit losgezongen zijn? En dan te bedenken dat ze vaak ook goed vertegenwoordigd zijn in de academische wereld. Wat is het toch dat mensen drijft naar deze zelfdestructieve en krankzinnige ideologieën?
Je vergelijkt landen met elkaar die politiek gezien niet op elkaar lijken.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik claim niet dat er nu sprake is van een burgeroorlog. Nu zijn het 'slechts' gewelddadige protesten door een vijfde colonne. Naarmate die colonne groter wordt, worden die protesten ook groter, gewelddadiger en op enig moment kun je je afvragen of je nog kunt spreken van een protest of domweg rebellie. En daarmee de facto een burgeroorlog.
In NL valt het mee. In Frankrijk zijn ze al een heel eind op weg. In Duitsland schrikken ze zich nu de tering, omdat het behoorlijk tegenvalt. Het is nog geen Frankrijk echter..
Het nieuws kwam denk ik wat moeilijker door op die bakelieten telefoons toenquote:
Ik vind het ook niet slim, maar die familie kan vanuit Gaza natuurlijk niet naar Nederland, is nog moeilijker. Misschien hadden ze het al vaker gedaan en niemand had gedacht dat het daar nu zo uit de hand zou lopen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Molo het volgende:
Die vrouw van 33 hoefde absoluut niet dood van me, vreselijk nieuws is dat en dat gun je niemand
Wat me dan wel enorm verbaast... Waarom ga je in hemelsnaam met je gezin samen op ziekenbezoek op de frigging Gazastrook wat al jaren extreem rood gekleurd is qua veiligheid
Ik denk dat dit nog veel erger gaat worden als Israël daadwerkelijk tot bezetting over gaat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom moet israel ook gewoon rap doordouwen. Dan houd het op nieuws te zijn, en dan is er voor allerhande volk wat "the need" voelt om de demonstrant uit te hangen geen gelegenheid meer.
Zo fantastisch scherp, lief dat je mijn grapje wilde uitleggenquote:
Been there done that, aldus NL en DL. En dat zonder moslims.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Breder misschien, maar voorlopig godzijdank lang zo diep niet, maar we moeten wel nu, Europees, handelen en keihard ingrijpen, want als we antisemitisme toestaan, nog meer dan nu het geval is, is de deksel van de dam
Ze protesteren tegen de Palestijnen maar ze zijn te onontwikkeld en waarschijnlijk ook simpelweg niet slim genoeg om zich dat te beseffen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je vergelijkt landen met elkaar die politiek gezien niet op elkaar lijken.
Ben het met je eens dat bepaalde lieden hier niet horen, maar de meeste mensen protesteren alleen.
Niet mee eens. Ik gun dit Putin bijvoorbeeld welquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Molo het volgende:
vreselijk nieuws is dat en dat gun je niemand
Ben je serieus 😂quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:39 schreef UitStraling het volgende:
Het antisemitisme is groter nu dan in 1932 in ieder geval.
Dat denk ik soms ook: doorpakken en kritiek tijdelijk negeren. De meeste van deze demonstraten zijn volgens mij in ieder mogelijk scenario anti-Israël. Wat Israël daarbij doet of laat maakt dan vrij weinig uit.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom moet israel ook gewoon rap doordouwen. Dan houd het op nieuws te zijn, en dan is er voor allerhande volk wat "the need" voelt om de demonstrant uit te hangen geen gelegenheid meer.
Vreselijk kut voor oma die ziek is hoor, maar ik zou nooit mijn kinderen meenemen naar zo'n gebiedquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet slim, maar die familie kan vanuit Gaza natuurlijk niet naar Nederland, is nog moeilijker. Misschien hadden ze het al vaker gedaan en niemand had gedacht dat het daar nu zo uit de hand zou lopen.
It's more complicated than that.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Rupibma het volgende:
maar de meeste mensen protesteren alleen.
Ja, en die mensen hebben dus gewoon gedaan wat ze geadviseerd is door Nederland. Naar het zuiden gaan vanuit het noorden, naar de grensovergang waar ze meerdere keren geweigerd waren, eerst was er sprake dat buitenlanders de grens over zouden mogen gaan. Dus wachten in het vluchtelingenkamp en dan een bom op je hoofd krijgen. Of het nou een Israel bombardement was of een Hamas afzwaaier. Impact lijkt wel heel groot als je de beelden ziet bij NOSquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:44 schreef Discombobulate het volgende:
Die moeder van die jongen die video's gemaakt had voor de NOS is dus gedood. In een vluchtelingenkamp in het zuiden. Op een avondmarkt.
Lijkt allemaal heel proportioneel wat Israël aan het doen is.
Had de context gemist en ken jou niet als userquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Zo fantastisch scherp, lief dat je mijn grapje wilde uitleggen
Als jij het antisemitisme van 32 minder erg vindt dan dat van nu kan ik je niet serieus nemen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ze protesteren tegen de Palestijnen maar ze zijn te onontwikkeld en waarschijnlijk ook simpelweg niet slim genoeg om zich dat te beseffen.
Wat ik opmerkelijk vind aan die hele situatie, als ik in een land woonde dat er zo aan toe was, en ik wist dat mijn kinderen en kleinkinderen in een land wonen als dit, dan zou ik ze nooit, maar dan ook nooit meer op bezoek willen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:46 schreef Molo het volgende:
Die vrouw van 33 hoefde absoluut niet dood van me, vreselijk nieuws is dat en dat gun je niemand
Wat me dan wel enorm verbaast... Waarom ga je in hemelsnaam met je gezin samen op ziekenbezoek op de frigging Gazastrook wat al jaren extreem rood gekleurd is qua veiligheid
In mij heeft niet kunnen postvatten. Gelukkig. Volgens mij moet je ook al een zekere levenshaat hebben wil je hier überhaupt gevoelig voor zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jarenlange indoctrinatie op universiteiten en door de media.
Wat zeg jij nouquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:39 schreef UitStraling het volgende:
Het antisemitisme is groter nu dan in 1932 in ieder geval.
Zullen we samen met een keppeltje (ik), zo'n berenmuts (jij), een grote fopneus en een Israëlische vlag een ommetje gaan maken in Den Haag?quote:
Ja dat ook jaquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat ik opmerkelijk vind aan die hele situatie, als ik in een land woonde dat er zo aan toe was, en ik wist dat mijn kinderen en kleinkinderen in een land wonen als dit, dan zou ik ze nooit, maar dan ook nooit meer op bezoek willen.
Kweenie...
En ja ik snap de naastenliefde van die kinderen/kleinkinderen, maar man
Je kunt zeker het argument maken dat er meerdere factoren meespelen, maar partijen zoals GroenLinks gaan niet het zero tolerance beleid implementeren dat nodig is. Zij kijken te veel weg en zijn veel te toegeeflijk naar bepaalde mensen die voor problemen zorgen. Neem het recente terugkrabbelen rondom de steunbetuiging voor Israël.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah zo. Nou ja, dat is natuurlijk niet 'links progressieve deugshit' en niet iets waarvan iemand op een gegeven moment dacht "kom, we moeten grenzeloos alle Islamieten hierheen halen!".
Het is meer een gevolg van allerlei andere zaken. Want nee, ook de onder een bepaald slag volk zo gehate GroenLinks, SP etc heeft niet "Haal alle extremisten naar Nederland, dat is ons doel!" als slogan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |