Ze zaten er al enkele weken en zouden een jaar blijven. Vind het een schande dat hier blijkbaar ouders zijn die hun kinderen mee kunnen nemen naar een conflict gebied waarvan ze zelf voor naar Nederland gevlucht zijn en daar ook nog vrij voor krijgen van school. Hier mogen Kamervragen over gesteld worden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Vreselijk kut voor oma die ziek is hoor, maar ik zou nooit mijn kinderen meenemen naar zo'n gebied
Jongen spreekt ook niet echt fantastisch Nederlands, ben ook wel benieuwd of het kort bezoek was of ze er langere tijd zaten.
Ik snap er niks van iig dat je dat risico neemt
Daar hoef je geen Israëlische vlag voor mee te nemen om in elkaar gebeukt te wordenquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zullen we samen met een keppeltje (ik), zo'n berenmuts (jij), een grote fopneus en een Israëlische vlag een ommetje gaan maken in Den Haag?
Ja zaten ze er al enkele maanden?quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze zaten er al enkele maanden en zouden een jaar blijven. Vind het een schande dat hier blijkbaar ouders zijn die hun kinderen mee kunnen nemen naar een conflict gebied waarvan ze gevlucht zijn en daar ook nog vrij voor krijgen van school. Hier mogen Kamervragen over gesteld worden.
Ja net of mensen expliciet gaan aangeven dat ze hun kinderen van school meenemen omdàt ze naar een rood conflictgebied willen reizenquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ze zaten er al enkele maanden en zouden een jaar blijven. Vind het een schande dat hier blijkbaar ouders zijn die hun kinderen mee kunnen nemen naar een conflict gebied waarvan ze gevlucht zijn en daar ook nog vrij voor krijgen van school. Hier mogen Kamervragen over gesteld worden.
Ik snap je niet? Wat is wel proportioneel volgens jou?quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:44 schreef Discombobulate het volgende:
Die moeder van die jongen die video's gemaakt had voor de NOS is dus gedood. In een vluchtelingenkamp in het zuiden. Op een avondmarkt.
Lijkt allemaal heel proportioneel wat Israël aan het doen is.
Ja, maar je hebt hele hordes mensen die eigenlijk zeggen dat je simpelweg 'fout' bent als je níet een zero-tolerancebeleid wilt, voor hen is het óf dat óf je bent een soort verrader. Dat is een van de grote problemen, dat veel mensen totaal niet kunnen accepteren dat mensen niet gelijk een halve landverrader zijn als ze dingen anders zien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt zeker het argument maken dat er meerdere factoren meespelen, maar partijen zoals GroenLinks gaan niet het zero tolerance beleid implementeren dat nodig is. Zij kijken te veel weg en zijn veel te toegeeflijk naar bepaalde mensen die voor problemen zorgen. Neem het recente terugkrabbelen rondom de steunbetuiging voor Israël.
Op den duur, zal niet eens gek lang duren, gaan overheden het gehad hebben met de laagelleterde aanhangers van mohammed, die wel even denken te kunnen gaan rellen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:48 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik denk dat dit nog veel erger gaat worden als Israël daadwerkelijk tot bezetting over gaat.
Het heeft vooral een andere vorm aangenomen. Dit terwijl een beweging als Hamas (en ook de verdere Arabische wereld) openlijker antisemitisch zijn dan velen in de Tweede Wereldoorlog waren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:39 schreef UitStraling het volgende:
Het antisemitisme is groter nu dan in 1932 in ieder geval.
Even opgezocht, enkele weken, heb het aangepast. Dacht dat ik ergens enkele maanden had gelezen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja zaten ze er al enkele maanden?
gaat over 2 jaar gewoon weer verderquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op den duur, zal niet eens gek lang duren, gaan overheden het gehad hebben met de laagelleterde aanhangers van mohammed, die wel even denken te kunnen gaan rellen.
En dan gaat de reactie van die overheden progressief draconischer worden.
En, wat ik zeg: israel moet gas geven. Hoe sneller dit achter de rug is, hoe beter.
Ja en dan staat er een nieuwe groep op in Gaza en dan kunnen we over 5 jaar weer opnieuw. Alleen dan met nog meer haatbaarden hier.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op den duur, zal niet eens gek lang duren, gaan overheden het gehad hebben met de laagelleterde aanhangers van mohammed, die wel even denken te kunnen gaan rellen.
En dan gaat de reactie van die overheden progressief draconischer worden.
En, wat ik zeg: israel moet gas geven. Hoe sneller dit achter de rug is, hoe beter.
Vraag me ook af hoe het met de leerplicht staat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Vreselijk kut voor oma die ziek is hoor, maar ik zou nooit mijn kinderen meenemen naar zo'n gebied
Jongen spreekt ook niet echt fantastisch Nederlands, ben ook wel benieuwd of het kort bezoek was of ze er langere tijd zaten.
Waa het voor wo2 dan verborgen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zullen we samen met een keppeltje (ik), zo'n berenmuts (jij), een grote fopneus en een Israëlische vlag een ommetje gaan maken in Den Haag?
Misschien hebben ze gevraagd voor 1 of 2 weken extra en dan de week herfstvakantie erbij.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Even opgezocht, enkele weken, heb het aangepast. Dacht dat ik ergens enkele maanden had gelezen.
ze hadden sowieso niet moeten gaan, shit is nooit echt veiligquote:Op zondag 22 oktober 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien hebben ze gevraagd voor 1 of 2 weken extra en dan de week herfstvakantie erbij.
Ik vind het ook bedenkelijk maar niemand verdiend het nu met z’n gezin in zo’n situatie te zitten. Als ze dat hadden geweten waren ze vast niet gegaan.
1932 is nog wel een heeeeeel eindje van de tweede wereldoorlog af.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waa het voor wo2 dan verborgen?
Ga eens koken.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:59 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als jij het antisemitisme van 32 minder erg vindt dan dat van nu kan ik je niet serieus nemen.
[..]
Had dat gekund in 1938 toen in West-Eu actief werd opgeroepen geen boodschappen te doen bij joden?
Flikker op. Je bent echt ziek in je hoofd. Al die moslims die je zo vervloekt hebben niet eens gedaan wat het Westen die groep heeft aangedaan. Daarom zijn de meesten weg hier.
Dat is toch exàct waar code rood voor waarschuwt??quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien hebben ze gevraagd voor 1 of 2 weken extra en dan de week herfstvakantie erbij.
Ik vind het ook bedenkelijk maar niemand verdiend het nu met z’n gezin in zo’n situatie te zitten. Als ze dat hadden geweten waren ze vast niet gegaan.
quote:Rood: niet reizen
Reis niet naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever. Het is te gevaarlijk om naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever te reizen. Wat uw situatie ook is: ga er niet naartoe.
Gaat u toch naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. De Nederlandse vertegenwoordiging in de Palestijnse Gebieden kan geen consulaire bijstand verlenen als u in de problemen komt.
Was het toen dan verborgen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
1932 is nog wel een heeeeeel eindje van de tweede wereldoorlog af.
Kan het eerste artikel wat ik over dit gezin las niet meer vinden maar daar stond in dat ze een jaar zouden blijven.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tuurlijk zouden ze niet zijn gegaan dan, die hebben echt pech gehad dat ze aankwamen net voor nu de grootste escalatie in tientallen jaren plaats vind. Volgens mij had die jongen ook meerdere jonge broertjes/zusjes die zijn nu hun moeder verloren...quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daarom begon ik mijn betoog daar ook meequote:Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Ook al waren die kinderen driedubbel leerplichtig, heeft die familie gelogen over hun vluchtverhaal en zaten ze er al drie jaar, feit blijft dat ze burgers zijn die niet betrokken waren bij gevechtshandelingen en de instructies hebben opgevolgd in de hoop naar de veiligheid te ontkomen.
Die vader slaat zichzelf wel genoeg voor hun kop dat ze die kant op zijn gegaan lijkt me. Hij verdient een boete of misschien een rechtszaak over zijn status, niet dat zijn vrouw de dood vindt in een conflict waar ze geen rol in heeft gespeeld.
Er gebeuren wel meer dingen die mensen niet verdienen maar wel zelf opzoekenquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Ook al waren die kinderen driedubbel leerplichtig, heeft die familie gelogen over hun vluchtverhaal en zaten ze er al drie jaar, feit blijft dat ze burgers zijn die niet betrokken waren bij gevechtshandelingen en de instructies hebben opgevolgd in de hoop naar de veiligheid te ontkomen.
Die vader slaat zichzelf wel genoeg voor hun kop dat ze die kant op zijn gegaan lijkt me. Hij verdient een boete of misschien een rechtszaak over zijn status, niet dat zijn vrouw de dood vindt in een conflict waar ze geen rol in heeft gespeeld.
Landverraders? Daar is helemaal geen sprake van. En ik denk ook dat er allerlei meningen en visies kunnen zijn, dat komt de publieke discussie alleen maar ten goede. Maar als je na brute slachtpartijen in een land, waarbij burgers op de meest zieke en wrede manier zijn afgeslacht, niet volmondig je steun kunt uitspreken voor dat land, gaat er echt iets mis. Helemaal met de Tweede Wereldoorlog in het achterhoofd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt hele hordes mensen die eigenlijk zeggen dat je simpelweg 'fout' bent als je níet een zero-tolerancebeleid wilt, voor hen is het óf dat óf je bent een soort verrader. Dat is een van de grote problemen, dat veel mensen totaal niet kunnen accepteren dat mensen niet gelijk een halve landverrader zijn als ze dingen anders zien.
Ook wel treurig en wrang dat ze gevlucht zijn vanuit noordelijk Gaza, zoals opgedragen door het IDF.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Qarrad het volgende:
Dit gold alquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Tuurlijk zouden ze niet zijn gegaan dan, die hebben echt pech gehad dat ze aankwamen net voor nu de grootste escalatie in tientallen jaren plaats vind. Volgens mij had die jongen ook meerdere jonge broertjes/zusjes die zijn nu hun moeder verloren...
Dan weet je dat dus en ga je (wel)overwogenquote:Rood: niet reizen
Reis niet naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever. Het is te gevaarlijk om naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever te reizen. Wat uw situatie ook is: ga er niet naartoe.
Gaat u toch naar Gaza of de Westelijke Jordaanoever? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. De Nederlandse vertegenwoordiging in de Palestijnse Gebieden kan geen consulaire bijstand verlenen als u in de problemen komt.
Terwijl het natuurlijk ook volledig valide is als je de walgelijke terreuraanval volmondig afkeurt én je tegen Israël's algehele houding en handelen in de afgelopen decennia bent. Zoals Lubach al aangaf: je kunt prima het één én het ander vinden, zonder dat die twee elkaar uitsluiten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Landverraders? Daar is helemaal geen sprake van. En ik denk ook dat er allerlei meningen en visies kunnen zijn, dat komt de publieke discussie alleen maar ten goede. Maar als je na brute slachtpartijen in een land, waarbij burgers op de meest zieke en wrede manier zijn afgeslacht, niet volmondig je steun kunt uitspreken voor dat land, gaat er echt iets mis.
Ik kan niet in hun hoofd kijken Molo. Misschien gaan ze ook af op wat de familie daar zegt… en zijn ze overmoedig omdat ze het gebied kennen omdat ze er zelf vandaan komen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is toch exàct waar code rood voor waarschuwt??
Je hebt geen verzekering, geen recht op bijstand vanuit Nederland, niets, dat is niet zo maar. Veel te gevaarlijk om heen te gaan
Waarom ga je dan toch?
[..]
Waarom moet je dat er überhaupt bij betrekken? Daar gaat het dus alweer mis. Het is juist zo opvallend dat terreur niet zonder die kanttekening kan worden afgekeurd als het om Israël gaat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Terwijl het natuurlijk ook volledig valide is als je de walgelijke terreuraanval volmondig afkeurt én je tegen Israël's algehele houding en handelen in de afgelopen decennia bent. Zoals Lubach al aangaf: je kunt prima het één én het ander vinden, zonder dat die twee elkaar uitsluiten.
nee dit dus, ook als moeder van die jongen, kom we gaan naar oma op de krim... doe normaal...quote:Op zondag 22 oktober 2023 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben ik de enige die deze zwartgallige grap kan waarderen?quote:
het hoeft niet maar echt opvallend is het nu ook weer nietquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moet je dat er überhaupt bij betrekken? Daar gaat het dus alweer mis. Het is juist zo opvallend dat terreur niet zonder die kanttekening kan worden afgekeurd als het om Israël gaat.
Mensen zijn gewoon idioten, dat blijkt maar weerquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan niet in hun hoofd kijken Molo. Misschien gaan ze ook af op wat de familie daar zegt… en zijn ze overmoedig omdat ze het gebied kennen omdat ze er zelf vandaan komen.
En er zijn heel veel mensen die niet eens een reisverzekering afsluiten en op reis gaan en domme dingen doen. Het is alsnog erg sneu dat het zo eindigt voor de moeder.
Zonder uitzonderingquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen zijn gewoon idioten, dat blijkt maar weer
quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:08 schreef Rupibma het volgende:
Wat maakt het uit of die familie schuld heeft aan hun verblijf die kant op?
Slim? Nee. Maar maakt dat het minder erg ofzo?
Feit blijft dat het IDF mensen naar het Zuiden heeft geadviseerd om daar vervolgens een bom te droppen.
Vreemd dat de afkeur dan minder is.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarom begon ik mijn betoog daar ook mee
Die vrouw verdiende de dood niet en niemand met zinnig verstand gunt dat gezin dat
Tsja, ik snap ook niet waarom je in godsnaam als buitenlander naar een muziekfestival naast de Gazastrook zou gaanquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is toch exàct waar code rood voor waarschuwt??
Je hebt geen verzekering, geen recht op bijstand vanuit Nederland, niets, dat is niet zo maar. Veel te gevaarlijk om heen te gaan
Waarom ga je dan toch?
[..]
We weten natuurlijk niet van welke kant de bom kwam. Daar zullen Hamas en Israël ook wel weer in naar elkaar wijzen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:08 schreef Rupibma het volgende:
Feit blijft dat het IDF mensen naar het Zuiden heeft geadviseerd om daar vervolgens een bom te droppen.
Nergens nog een claim gezien dat het de IDF was, ze is dood hoe weet niemand. Kan net zo goed weer een Hamas raket zijn geweest of Hamas terroristen die burgers executeren omdat ze niet tegen Israël willen vechten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:08 schreef Rupibma het volgende:
Eens. Het geeft wel aan dat bijna niemand heeft kunnen voorzien hoe het uit de hand zou lopen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, ik snap ook niet waarom je in godsnaam als buitenlander naar een muziekfestival naast de Gazastrook zou gaan
Maar dan alsnog niet eigen schuld, dikke bult
Nja... tot de openbare oorlogsverklaring van Hamas aan Israël was het op zich relatief rustig in Israël en niet te vergelijken met de humanitaire ramp (afgezien nog aan wie dat ligt) die al jaren plaatsvindt in Gazaquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, ik snap ook niet waarom je in godsnaam als buitenlander naar een muziekfestival naast de Gazastrook zou gaan
Naïeve hippies.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je je dan daar op focust ook. Ik las het in dit topic. Boeie, feit blijft dat men zich richt op het waarom. Want dan kan collectief gezegd worden: eigen schuld.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nergens nog een claim gezien dat het de IDF was, ze is dood hoe weet niemand. Kan net zo goed weer een Hamas raket zijn geweest of Hamas terroristen die burgers executeren omdat ze niet tegen Israël willen vechten.
Israël is zachtjes in slaap gesust speciaal voor deze aanval door Hamas.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:11 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nja... tot de openbare oorlogsverklaring van Hamas aan Israël was het op zich relatief rustig in Israël en niet te vergelijken met de humanitaire ramp (afgezien nog aan wie dat ligt) die al jaren plaatsvindt in Gaza
Ik heb verkeerd gelezen denk ik dacht zoiets te lezen hier.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We weten natuurlijk niet van welke kant de bom kwam. Daar zullen Hamas en Israël ook wel weer in naar elkaar wijzen.
Daar was het wel onveiliger dan in Spanje natuurlijk, maar voor zover ik weet geen code roodquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
De focus lag terecht op je naieve aanname. Als je dat nou wou, schrijf het dan nietquote:Op zondag 22 oktober 2023 16:13 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dat je je dan daar op focust ook. Ik las het in dit topic. Boeie, feit blijft dat men zich richt op het waarom. Want dan kan collectief gezegd worden: eigen schuld.
Ok, Sjoerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De focus lag terecht op je naieve aanname. Als je dat nou wou, schrijf het dan niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |