Omdat het IDF na 2006 daar geen ervaring meer in heeft. En Zuid-Libanon was een vernedering.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waar haal je de wijsheid vandaan dat het IDF niet klaar is voor een dergelijke strijd?
Hm aanvullend.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:14 schreef opgebaarde het volgende:
https://www.wsj.com/video(...)37-BC4141FEFB00.html
Prettige video op de site van WSJ die laat zien hoe een raket vanuit Gaza de schade bij het ziekenhuis heeft aangericht
Dat veel israeli's tot wraak uitzijn (en daarbij lastig onderscheid weten te maken tussen politieke entiteiten en burgerbevolking) is niet zo gek na de walgelijke daad van Hamas.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, leuk geprobeerd.
Maar ik had het er over hoe jij dit reduceert tot netanyahu's very own militaire ego-trip.
Maar in de praktijk denk ik dat merendeel van alle israeli's wel achter deze actie staan.
Zuid Libanon is dan ook een heel ander feestje dan de bezette gebiedenquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat het IDF na 2006 daar geen ervaring meer in heeft. En Zuid-Libanon was een vernedering.
Maar die dienstpichtigen laten dus niet het leven, vanwege zijn ego?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat veel israeli's tot wraak uitzijn (en daarbij lastig onderscheid weten te maken tussen politieke entiteiten en burgerbevolking) is niet zo gek na de walgelijke daad van Hamas.
Dit maakt het niet minder Netanyahu's ego.
Gaza is niet bezet.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zuid Libanon is dan ook een heel ander feestje dan de bezette gebieden
Netanyahu is de wraakgevoelens van Israeli's aan het uitbuiten, vanwege zijn ego.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die dienstpichtigen laten dus niet het leven, vanwege zijn ego?
Want dat zei je.
Een nieuwe dag, een nieuwe waarschuwing van Iran.quote:
Jij denkt dat een ander politicus dan hem 1500 burgerdoden wel over z'n kant had laten gaan?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:27 schreef theunderdog het volgende:
Netanyahu is de wraakgevoelens van Israeli's aan het uitbuiten,
Toen ze hun ervaring er opdeden welquote:
En dan? Hamas kan vrolijk verder blijven gaan met waar ze mee bezig zijn, nog betere wapens krijgen, tot nog meer in staat zijn, etc. Ondertussen ben je wel talloze manschappen kwijt aan het bewaken van die kutgrens. Dat is toch geen permanente oplossing?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IDF soldaten niet allemaal stationeren op de WestBank, de Gaza grens weer goed beschermen. Zodat 7 oktober nooit meer gebeurd. Ondertussen werk verzetten om de daders te krijgen. Via inlichtingenwerk.
65% volgens deze site:quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, leuk geprobeerd.
Maar ik had het er over hoe jij dit reduceert tot netanyahu's very own militaire ego-trip.
Maar in de praktijk denk ik dat merendeel van alle israeli's wel achter deze actie staan.
quote:There is support for a ground invasion, per a limited poll from the Israeli newspaper Ma’ariv; 65 percent of Israelis believe it’s the correct response.
Stropop.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij denkt dat een ander politicus dan hem 1500 burgerdoden wel over z'n kant had laten gaan?
Die nationale regering is niet louter voor de buhne geformeerd. Geeft wel netjes aan dat israel, verenigd, dit gevecht aan gaat.
Jaja, terug in je mand.quote:
Hoeveel vermiste en vermoorde militairen vindt de Isralische burger acceptabel voor het grondoffensief? @Qarrad wat lees jij in de media?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israeli opposition leader Yair Lapid: "The news that the USA wants us to postpone the ground operation is false.", "Everyone is aware that we need to enter Gaza to end the Hamas rule."
Ik lees dat 65% nu al achter een grondoffensief staat, bericht is van gisteren:quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoeveel vermiste en vermoorde militairen vindt de Isralische burger acceptabel voor het grondoffensief? @:qarrad wat lees jij in de media?
Permanente oplossing is genocide.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan? Hamas kan vrolijk verder blijven gaan met waar ze mee bezig zijn, nog betere wapens krijgen, tot nog meer in staat zijn, etc. Ondertussen ben je wel talloze manschappen kwijt aan het bewaken van die kutgrens. Dat is toch geen permanente oplossing?
Niet mijn fout dat jullie elke dag zwaar achterlopen op het nieuwsquote:
Ik bedoelde Iran.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet mijn fout dat jullie elke dag zwaar achterlopen op het nieuws
En als het je niet bevalt dan lees je het toch niet
Geef maar gewoon antwoord.quote:
Zal dat niet afhangen van de bodycount aan Hamaszijde?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel vermiste en vermoorde militairen vindt de Isralische burger acceptabel voor het grondoffensief?
En dus is het een vergelijkbaar gevecht als in Zuid Libanon of waar geen de doelpalen nu eigenlijk heen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet voor de lol teruggetrokken.
Dus dan maar het alternatief: grondinvasie. Het is voor Israel de beste optie, en eentje die van links tot rechts gesteund wordt..quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Permanente oplossing is genocide.
Maar ik word daar niet vrolijk van.
Ik had het al een keer of drie gelezen hierquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niet mijn fout dat jullie elke dag zwaar achterlopen op het nieuws
En als het je niet bevalt dan lees je het toch niet
Ik begrijp ook niet goed wat je vraag nu precies is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
En dus is het een vergelijkbaar gevecht als in Zuid Libanon of waar geen de doelpalen nu eigenlijk heen?
Zeg het dan ook erbijquote:
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus dan maar het alternatief: grondinvasie. Het is voor Israel de beste optie, en eentje die van links tot rechts gesteund wordt..
Happy for you broquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik had het al een keer of drie gelezen hier
Je doet net alsof iedereen vrolijk de oorlog in gaat als een soort hobbyquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.
Jij denkt dat IDF een soort elite-eenheid is ofzo?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je doet net alsof iedereen vrolijk de oorlog in gaat als een soort hobby
Het is geen 1914 meer h.
Hoe erg dat ook is het is geen reden om het maar niet te doen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:
Tot de IDF lijkenzakken komen. Of tot je IS-filmpjes met IDF soldaten gaat zien.
Uh wat?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
Jij denkt dat IDF een soort elite-eenheid is ofzo?
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914
Ze hebben iig wel hippe gear. Prima logistiek en medische zorg. Uitstekende training. Goede bevelhebbers.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk vaak jonge jongens die maar wat doen. Het is daar nog best wel 1914
Kap even met doen alsof ik niet weet waar ik het over heb, dat is echt dodelijk vermoeiend.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IDF-soldaten hebben gewoon familie. Dierbare. Op zo'n kleine bevolking is het natuurlijk wel degelijk van belang hoe hard het verlies gaat zijn voor Israel.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe erg dat ook is het is geen reden om het maar niet te doen.
Volgens mij ref. naar dat in WO1 er bij bepaalde groepen wel optimisme was, a'la we gaan dit ff doen, voor kerst weer terug, etc.quote:
Waar heb je het allemaal over.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap even met doen alsof ik niet weet waar ik het over heb, dat is echt dodelijk vermoeiend.
En als je echt denkt dat al die jongeren deze oorlog in gaan zoals dat ook in 1914 gebeurde, kan je niet verder naast de waarheid zitten. Het is 2023, we hebben het internet, talloze verhalen van andere oorlogen en het hele fabeltje dat oorlogen een mooi iets zijn is allang kapot, wereldwijd.
Ik neem aan dat men toch wel verwacht dat er mensen gaan sneuvelen of in handen van hun vijand vallen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe denk je dat Oekrane zich verdedigt tegen Rusland momenteel dan? Allemaal soldaten met familie, velen van hen met nul vechtervaring voor de oorlog en toch dapper terugvechten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
IDF-soldaten hebben gewoon familie. Dierbare. Op zo'n kleine bevolking is het natuurlijk wel degelijk van belang hoe hard het verlies gaat zijn voor Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |