Jawel, dat voelt prima.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:23 schreef Jaroon het volgende:
Okay. Dat begrijp ik. Heel iets anders maar mss heb je ervaring in. Gaza binnenvallen voelt voor jou toch ook niet goed?
In zekere zin doe je dat al, maar dan als poppetje op het spelbord.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Krijg wel weer zin om Civ te spelen zo
Hoe heette dat andere spel ook weer waar je voor God mocht spelen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Krijg wel weer zin om Civ te spelen zo
Met einddoel bedoel ik een weg naar buiten. Stel dat jij op de troon van Israël zat, wat zou jij anders doen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb geen einddoel, want: geen belangen in dit conflict. Althans, geen individuele belangen.
Jij bent degene die zo partij kiest.
Hoe anders kun je legitimiteit, vanuit het perspectief van een volk bepalen?quote:
Black and white?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hoe heette dat andere spel ook weer waar je voor God mocht spelen?
Age of Empires?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Age of Wonders?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Als in: in het gehele conflict, of specifiek deze recente Hamas terreur en Israelisch reactie daarop?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met einddoel bedoel ik een weg naar buiten. Stel dat jij op de troon van Israël zat, wat zou jij anders doen?
Je hebt helemaal gelijk, ze hebben er zelfs een woord voor uitgevonden, genaamd rage baitingquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh. Maar hoop van die posters, roepen heel trotst als er morgen een conflict komt tussen babies and bulldozers "I STAND WITH THE BULLDOZERS!".
Als het maar controversieel is, als het maar kliks oplevert. Leuk om te rellen, maar qua nieuwsgaring van generlei waarde.
Je hebt kritiek op het besluit om een grondinvasie uit te voeren, je denkt dus dat er betere oplossingen zijn, wat zijn die oplossingen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als in: in het gehele conflict, of specifiek deze recente Hamas terreur en Israelisch reactie daarop?
Maar dat is jouw mening, niet die van hem. Misschien kun je solliciteren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer 'ik heb een grote fout gemaakt. We moeten Hamas hard bestrijden, maar het IDF is niet klaar voor 1 op 1 gevechten in Gaza. We moeten leren van Zuid-Libanon 2006. Wij offeren geen dienstplichtige op'.
Als jij van mening bent dat geopolitiek beleid, af moet hangen van wat de meerderheid van je eigen volk vindt dan kom je tot vreemd beleid, hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe anders kun je legitimiteit, vanuit het perspectief van een volk bepalen?
Nu komt je argument net zo dom over als dat "dienstplichtigen in WO2 opgeofferd werden voor de ego's van churchill en roosevelt".
Nevermind dat de noodzaak zeer breed gedragen werd, hé?
"Gelijk plat..." Lieve schat, even realistisch zijn. Zo makkelijk gaat dat helemaal niet.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Daarom dus het uitstellen van de grondoorlog in Gaza, zodat de 2e aircraft carrier group en de vliegtuigen in Jordan/UAE zich kunnen voorbereiden om Hezbollah gelijk plat te bombarderen en de schade aan Israel te verminderen.
IDF soldaten niet allemaal stationeren op de WestBank, de Gaza grens weer goed beschermen. Zodat 7 oktober nooit meer gebeurd. Ondertussen werk verzetten om de daders te krijgen. Via inlichtingenwerk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt kritiek op het besluit om een grondinvasie uit te voeren, je denkt dus dat er betere oplossingen zijn, wat zijn die oplossingen?
Waar haal je de wijsheid vandaan dat het IDF niet klaar is voor een dergelijke strijd?quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meer 'ik heb een grote fout gemaakt. We moeten Hamas hard bestrijden, maar het IDF is niet klaar voor 1 op 1 gevechten in Gaza. We moeten leren van Zuid-Libanon 2006. Wij offeren geen dienstplichtige op'.
Nee. Het is uiteraard helemaal niet het enige wat hij kan zeggen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is jouw mening, niet die van hem. Misschien kun je solliciteren.
De grondaanval gaat er komen. En in die context is dit het enige wat de man kan zeggen. Ik vraag me zelf overigens ook wel af of het een slim idee is, maar eigenlijk zijn alle opties slecht.
Ja, leuk geprobeerd.quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij van mening bent dat geopolitiek beleid, af moet hangen van wat de meerderheid van je eigen volk vindt dan kom je tot vreemd beleid, hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |