Wat is jouw ervaring met een belegerende stad innemen?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat weet jij niet. Dat is gewoon Hamas propaganda.
En ik ga er ook wel van uit dat ze een weloverwogen beslissing maken in de legerleiding.
Nee. We kunnen concluderen dat het beleid wordt gemaakt door een groot ego, en dat de Israelische bevolking (en dus ook de reservisten) uit zijn op wraak. Waardoor ze de boel niet meer rationeel zien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus we kunnen het erover eens zijn dat dit niet om het ego van een minister-president en dat alle reservisten gewoon bereid zijn om te vechten voor hun land, onvoorwaardelijk?
4 jaar geleden en nu?quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)Gaza_border_protests
https://www.statista.com/(...)a-and-the-west-bank/
Keiharde feiten
Nou jij had het over de leugens van Israël. Daarop vroeg ik of je de Hamas raket op een ziekenhuis die als bom van Israël werd neer gezet al vergeten was.quote:
Het is een afweging tussen veel burgerdoden en eigen (IDF) doden:quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk zonder zeer veel doden. Is het het waard?
quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee, waarom niet?
Er zouden t/m dinsdag meer leiders een bezoek brengen aan, las ik ergens.
Ik ga geen discussies voeren over jouw aannames, het spijt me. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik geloof dat de legerleiding van Israel weet wat ze doen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring met een belegerende stad innemen?
Dat is de vraag/ Men dreigde heel veel. Moest ook.
Dus iedereen snapt er niks van, behalve theunderdog van het FOK! forum die van z'n veilige Nederlandse zolderkamer even gaat bepalen wat het beste is voor iedereen in de regio, puur omdat ie de mp niet mag.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. We kunnen concluderen dat het beleid wordt gemaakt door een groot ego, en dat de Israelische bevolking (en dus ook de reservisten) uit zijn op wraak. Waardoor ze de boel niet meer rationeel zien.
Jij zit in Israel? dat wist ik niet. Dan wil ik mijn excuus aanbieden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus iedereen snapt er niks van, behalve theunderdog van het FOK! forum die van z'n veilige Nederlandse zolderkamer even gaat bepalen wat het beste is voor iedereen in de regio, puur omdat ie de mp niet mag.
Ja. Men kan kiezen. Niet de Palestijnse bevolking aan te pakken. Zou politiek ook erg verstandig zijn. Daarnaast geef je als land aan dat je Hamas 1 op 1 gaat pakken. Dat mag even tijd kosten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is een afweging tussen veel burgerdoden en eigen (IDF) doden:
Het gebied platbombarderen geeft eel veel burgerdoden en weinig IDF doden, een grondaanval geeft veel IDF doden en minder burgerdoden.
Israel zal voor een tussenoplossing kiezen.
Overigens geloof ik dat er allang IDF coandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporen
Weinig met cultuur te maken. Ik kom niet uit een nationalistisch of conservatieve gezin. Geen sprake van indoctrinatie. Ook nooit lid geweest van een bepaalde sekte of lessen bijgewoond die expliciet gaat over nationalisme etc. Ben dus absoluut niet beïnvloed geweest door externe zaken. Je kunt niet ontkennen dat er specifieke kenmerken zijn die een natie van een andere onderscheidt. Dat is al vanaf het begin zo geweest. Hollanders bijvoorbeeld zullen niet een twee vechten voor hun eigen land, laat staan doodgaan voor hun eigen land. Bij de Turken is dat anders. Maar goed ook, anders bestonden de Turken niet meer.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja denk eerder in cultuur dan DNA. Heb TV programma's gezien waar mensen (beide ouders Nederlands) verhuisd zijn naar de VS als jong volwassene, daar kinderen kregen en dat die kinderen eigenlijk nauwelijks Nederlands kunnen.
Ik heb zelf overgrootouders die geboren zijn in andere landen, maar ik heb helemaal niet die grote cultuur connectie nog daarmee.
Het is bekend dat naast ziekenhuizen,en scholen ook VN gebouwen door Hamas als wapenopslag plaatsen en lanceerpunten worden gebruiktquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:09 schreef Momo het volgende:
29 VN-medewerkers gedood in Gazastrook
Tot nu toe zijn er 29 medewerkers van de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA) omgekomen in de Gazastrook, meldt de organisatie. "De helft van deze collega's waren UNRWA-leraren", aldus de organisatie op X. "In shock en in rouw."
Daar bovenop zijn volgens de UNRWA twaalf ontheemde Palestijnen omgekomen die onderdak hadden gevonden in VN-scholen. 180 van hen raakten bij Israëlische luchtaanvallen gewond.
Ook waarschuwde de hulporganisatie dat ze vreest binnen drie dagen zonder brandstof te zitten. "Zonder brandstof is er geen water en zijn er geen functionerende ziekenhuizen of bakkerijen. Zonder brandstof is er geen hulp", aldus de UNRWA.
Nu liveblog
Dat wordt een catastrofe en Hamas rekent erop.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga geen discussies voeren over jouw aannames, het spijt me. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik geloof dat de legerleiding van Israel weet wat ze doen.
Kun je even je post opnieuw quoten want ik heb nergens die vraag over ziekenhuis etc. gezien.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou jij had het over de leugens van Israël. Daarop vroeg ik of je de Hamas raket op een ziekenhuis die als bom van Israël werd neer gezet al vergeten was.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gebied platbombarderen geeft heel veel burgerdoden en weinig IDF doden, een grondaanval geeft veel IDF doden en minder burgerdoden.
Overigens geloof ik dat er allang IDF commandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporen
Dat zit 100% in het DNA. Rijk of arm, bij een oorlog staat iedereen klaar. Tenzij het om verraders gaat natuurlijk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 18:25 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ben jij 1e of 2de generatie?
Zit niet in het DNA. Het zijn meestal moslims uot een sociale klasse die zo denken. Ik denk meer van dan ga je toch lekker daar wonen.
Ik voel mij trouwens ook geen NL-er meer. Maar dat gejank om Turkije heb ik niet.
Nee, de kern van het probleem. Je kan geen recht op zelfverdediging claimen als je actief meer land bezet, doorkoloniseert, nederzettingen jarenlang alleen maar uitbreid, effectief probeert demografische veranderingen te bewerkstelligen ten faveure van joden en ten koste van niet-joden in “Judea en Samaria”. Dat in zichzelf houdt al in dat je met een expansie bezig bent, offensief vooruit, helemaal geen moer met zelfverdediging te maken. De enige die zich hier moet verdedigen om proberen te voorkomen dat ze niet volledig alles kwijt raken zijn absoluut niet Israëliërs maar Palestijnen, waaronder ook een minderheid aan Christenen in de Westbank.quote:
Ik heb geen idee hoe goed Hamas zich kan verdedigen, misschien valt dat reuze mee. Het is één ding om raketten af te schieten en om onschuldige burgers te vermoorden, maar het is iets heel erg anders om een grondoorlog te voeren.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wordt een catastrofe en Hamas rekent erop.
Dit is idd de methode wil je de verliezen aan beide kanten zo laag mogelijk houden en misschien nog wat gijzelaarsbevrijden....quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens mij al eerder gepost door Ali maar met een wat minder duidelijk gefundeerde bron.
Dat laatste lijkt mij ook. Naast dat er onderhandelingen zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het gebied platbombarderen geeft heel veel burgerdoden en weinig IDF doden, een grondaanval geeft veel IDF doden en minder burgerdoden.
Overigens geloof ik dat er allang IDF commandos in GAZA zijn, voor waarneming, sabbotage en pogingen om de gijzelaars op te sporen
Ik ga niet alles teruglezen. Wellicht kun je de vraag die ik mijn post wederom stelde beantwoorden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:11 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kun je even je post opnieuw quoten want ik heb nergens die vraag over ziekenhuis etc. gezien.
Wat is israel van plan. Echt elke, nog overeindstaande, deur af, lijkt me idd niet verstandig.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wordt een catastrofe en Hamas rekent erop.
Je praat onzin.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Aaah, semantiek dus. Ongelovig of niet ongelovig; ze hebben een bloedhekel aan Joden. Niets voor niets vind je vrijwel nergens in de Islamitische wereld nog Joden, waar die eerder wijd verspreid waren.
Dan kun je ze als moslim nog zo gelovig vinden, ze zijn er niet minder om dood gemaakt en verjaagd. Het is uiteindelijk toch het 'verkeerde' geloof hè.
Ze hebben volgens mij geen gebrek aan wapens en vechten in eigen steden tussen burgers.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe goed Hamas zich kan verdedigen, misschien valt dat reuze mee. Het is één ding om raketten af te schieten en om onschuldige burgers te vermoorden, maar het is iets heel erg anders om een grondoorlog te voeren.
Even gewoon voor mijn beeld:quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee, de kern van het probleem. Je kan geen recht op zelfverdediging claimen als je actief meer land bezet, doorkoloniseert, nederzettingen jarenlang alleen maar uitbreid, effectief probeert demografische veranderingen te bewerkstelligen ten faveure van joden en ten koste van niet-joden in “Judea en Samaria”. Dat in zichzelf houdt al in dat je met een expansie bezig bent, offensief vooruit, helemaal geen moer met zelfverdediging te maken. De enige die zich hier moet verdedigen om proberen te voorkomen dat ze niet volledig alles kwijt raken zijn absoluut niet Israëliërs maar Palestijnen, waaronder ook een minderheid aan Christenen in de Westbank.
Dit is het echte geluid dat in ieder geval achter de schermen Biden Netanyahu moet vertellen. Maar goed, zo werkt het natuurlijk allemaal niet. Belangen, etc etc.
De Palestijnse Autoriteit, Abbas die al lang geweld afzweert, heeft alleen maar meer nederzettingen om zijn oren gekregen. Misschien kunnen wij ze een prijs geven voor het feit dat in ieder geval in de Westbank ze wel de andere wang toekeren? En dan kunnen wij doen alsof “het daar wel vrede is”.
Denk dat beiden wel geraakt worden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat moet nog gebeuren, de bevolking wordt al twee weken zwaar geraakt
Dat is niet zo, geen zorgen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:17 schreef theunderdog het volgende:
@:nattekat. Sorry man. Ik wist echt niet dat jij direct betrokken was bij deze ellende. Excuus.
Beide is fout. Waarbij de ststematische vernietiging binnen Europa natuurlijk extreem buitensporig was (ik kan daar geen goede term voor vinden). Dat maakt echter Arabieren niet onschuldig tegen Joden.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:15 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je praat onzin.
Dat westerlingen dit durven te claimen. WW2 was hier, hoor. Stond gisteren op een plein waar 85 jaar geleden Heil Hitler stond.
Over wijdverspreid gesproken, je begrijpt waarom de staat Israel in leven geroepen is en de meeste joden hier wel weg zijn? 😆
Laat maar opnieuw kiezen dan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even gewoon voor mijn beeld:
1. Ben je bekend met de rol van de tereurbeweging Hamas binnen de grenzen van de officieel Palestijnse gebieden?
2. Ben je bekend met de Palestijnse burgeroorlog en de gevolgen van deze oorlog?
3. Erken je Hamas als rechtvaardige machthebber over alle Palestijnse gebieden?
LOLquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:13 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zit 100% in het DNA. Rijk of arm, bij een oorlog staat iedereen klaar. Tenzij het om verraders gaat natuurlijk.
Het democratische westen vindt dat grotendeels acceptabel en de rest van de wereld niet. Ik ben blijkbaar in de verkeerde wereld geborenquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:02 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)Gaza_border_protests
https://www.statista.com/(...)a-and-the-west-bank/
Keiharde feiten
Even voor mijn beeld want je wil maar niet antwoorden; hebben Palestijnen nou ook dat recht op zelfverdediging of niet? Wanneer al jarenlang zij met toenemende nederzettingen en kolonisten hebben te maken, op grond dat is afgenomen van lokale niet-joden. Iets dat tot op de dag van vandaag nog gebeurd.quote:
Iemand die in de context van deze oorlog op eens begint over de Palestijnse autoriteit en nederzettingen snapt niet helemaal waar dit allemaal om gaat meestal, dus je kan dat maar beter dubbel checken.quote:
Ik ga niet antwoorden voor je mij beantwoord hebt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld want je wil maar niet antwoorden; hebben Palestijnen nou ook dat recht op zelfverdediging of niet? Wanneer al jarenlang zij met toenemende nederzettingen en kolonisten hebben te maken, op grond dat is afgenomen van lokale niet-joden. Iets dat tot op de dag van vandaag nog gebeurd.
Even voor mijn beeld hoor. Daarna antwoord ik om jouw beeld over mij wat scherper te stellen.
Waar lees je dat ik iets niet fout vind? Ze moeten eens stoppen met doen als jodenvervolging een islamitisch goed is.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide is fout. Waarbij de ststematische vernietiging binnen Europa natuurlijk extreem buitensporig was (ik kan daar geen goede term voor vinden). Dat maakt echter Arabieren niet onschuldig tegen Joden.
Maar vingertje wijzen vanuit Europa is soms wel pijnlijk om te zien. En dan bedoel ik de manier waarop soms.
Dat is het probleem deels. Men wordt vertegenwoordigd door de foute mensen als onschuldige burger.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand die in de context van deze oorlog op eens begint over de Palestijnse autoriteit en nederzettingen snapt niet helemaal waar dit allemaal om gaat meestal, dus je kan dat maar beter dubbel checken.
Nee tuurlijk niet. Ze kunnen maximaal recht hebben op een huisneger te zijn voor hun joodse meesters.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:20 schreef Aloulu het volgende:
hebben Palestijnen nou ook dat recht op zelfverdediging of niet?
Moest wel lachen om die interviews met protestanten. Die mensen hadden echt geen enkel benul waar ze zich nou eigenlijk mee bemoeiden, maar ze hebben gehoord dat Israel een onderdrukker is en Palestina de onderdrukte, dus de hokjes zijn duidelijk.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het probleem deels. Men wordt vertegenwoordigd door de foute mensen als onschuldige burger.
Ik zie eerder dat we mars koloniseren dan een twee staat oplossingquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:21 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
. Een tweestatenoplossing is harder nodig dan ooit.
Zionistisch you meanquote:Op zondag 22 oktober 2023 20:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Ze kunnen maximaal recht hebben op een huisneger te zijn voor hun joodse meesters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |