Nou, bij ons op kantoor zie ik die wel.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef Purrito het volgende:
Ja, je hoort je gepast te kleden. Je gaat ook niet met een croptop aan naar kantoor, of met badslippers aan een college geven.
Raar, bij ons was een bloesje/ top en een donkere broek het meest casualquote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, bij ons op kantoor zie ik die wel.
Belachelijk jaquote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Een korte broek niet toegestaan? Het is 30 graden.
Alsof je dan doodgaat met een lange broek lmaoquote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Heb je ook een bron? Anders is een VERhuizing aanstaandequote:Op donderdag 7 september 2023 22:20 schreef DjDaano het volgende:
" De strekking: gepaste kleding en niet te bloot. Het leverde gefronste wenkbrauwen op bij pubers én hun ouders. ‘Mijn dochter mag geen crop tops meer dragen’, schrijft een ouder verontwaardigd in een mail aan deze krant. ,‘Als je toch dit draagt moet je naar huis om wat anders aan te doen. Dat is toch niet meer van deze tijd?’
Niet te bloot
Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté. Middelbare scholen in Twente en ver daarbuiten worstelen met de outfits die hun leerlingen dragen. Wat kan wel en wat kan niet? En is het aan een school om hier iets van te zeggen? Afgelopen juni kwam een school in het Limburgse Heerlen in het nieuws. De onderwijsinstelling vroeg leerlingen via de nieuwsbrief zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."
Kan een openbare school dit zomaar eisen? De hoofdreden lijkt te zijn dat anders de leraren teveel afgeleid worden maar dat lijkt me toch niet echt een argument om de vrijheid van anderen te beperken. Op een Christelijke school kan ik mij nog iets bij voorstellen aangezien je daar als leerling bewust voor kiest.
Je gaat er niet dood aan maar het is een beetje kansloos dat die kids een lange broek aan moeten omdat anders de leraar te geil word om les te geven. Een beetje de omgekeerde wereld lijkt me.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Alsof je dan doodgaat met een lange broek lmao
Het zijn kinderen. Laat ze gewoon een korte broek dragen bij dit weer, of wanneer ze willen.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Alsof je dan doodgaat met een lange broek lmao
quote:Op donderdag 7 september 2023 22:32 schreef DjDaano het volgende:
Of je hebt kledingvoorschriften of niet. Volgens mij zijn kledingvoorschriften niet toegestaan op openbare scholen dus dan bestaat er ook niet iets als te bloot. Behalve als je echt halfnaakt naar school gaat maar daar is gewoon wetgeving voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
Ik weet dat het voor Nederlanders moeilijk is maar leer je kinderen vooral representatief te kleden.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn kinderen. Laat ze gewoon een korte broek dragen bij dit weer, of wanneer ze willen.
Lekker ook op school van die debiele kantoorregels hanteren. Alles en iedereen steunt en zucht onder de hitte? Jammer joh, lange broek, want ja....dat heurde ooit zoquote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je gaat er niet dood aan maar het is een beetje kansloos dat die kids een lange broek aan moeten omdat anders de leraar te geil word om les te geven. Een beetje de omgekeerde wereld lijkt me.
Zie OPquote:Op donderdag 7 september 2023 22:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb je ook een bron? Anders is een VERhuizing aanstaande
Jij hebt geen nette luchtige lange broek voor warme temperaturen?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker ook op school van die debiele kantoorregels hanteren. Alles en iedereen steunt en zucht onder de hitte? Jammer joh, lange broek
Verbaast mij ook helemaal niets als ik zie hoe volwassenen zich hier kleden, wat een boeren. Weten zich absoluut niet te kleden.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:37 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor Nederlanders moeilijk is maar leer je kinderen vooral representatief te kleden.
Denk je serieus dat ze dat aan elk meisje met een korte broek vragen? Of hebben ze het wellicht toch voornamelijk over hotpants-achtige korte broekjes, die nog amper broek te noemen zijn?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
School vraagt het helemaal niet aan alle leerlingen.
School legt het expliciet aan meisjes alleen op.
'Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté'.
Echt Wouw. Als meisje geen korte broek meer mogen dragen.
Wat is dit, de jaren 50?
Ja whutt?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
Haal je dat uit het artikel? Dat dat de reden is? (kan best hoor, artikel zit voor mij achter een paywall)quote:Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je gaat er niet dood aan maar het is een beetje kansloos dat die kids een lange broek aan moeten omdat anders de leraar te geil word om les te geven. Een beetje de omgekeerde wereld lijkt me.
Ik mag hopen dat ze met kortje broekjes dit bedoelen:quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
Hoeveel cm boven de knie moet de broek / rok zijn dan? Lijkt toch echt op de jaren 50 hoor... Of is het afhankelijk van de bui / geilheid van de betreffende leraar op die dag?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Denk je serieus dat ze dat aan elk meisje met een korte broek vragen? Of hebben ze het wellicht toch voornamelijk over hotpants-achtige korte broekjes, die nog amper broek te noemen zijn?
Dat ben je nou wel leuk steeds aan het insinueren.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:51 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Hoeveel cm boven de knie moet de broek / rok zijn dan? Lijkt toch echt op de jaren 50 hoor... Of is het afhankelijk van de bui / geilheid van de betreffende leraar op die dag?
Het komt nogal subjectief over allemaal.
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen? En volgens welke regels? Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Denk je serieus dat ze dat aan elk meisje met een korte broek vragen? Of hebben ze het wellicht toch voornamelijk over hotpants-achtige korte broekjes, die nog amper broek te noemen zijn?
Ja, dit dus.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:54 schreef Selenophilia het volgende:
Je hebt korte broekjes en je hebt korte broekjes. Moeten ze voor die autistische ouders er letterlijk bij schrijven dat ze er niet zo ordinair bij moeten lopen?
Eerste is ook gewoon netjes. Loop eens voor de lol naar een basisschool en kijk hoe de meeste groep 8 meisjes erbij lopen tegenwoordig. Niet zo iigquote:Op donderdag 7 september 2023 22:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze met kortje broekjes dit bedoelen:
[ afbeelding ]
En niet dit:
[ afbeelding ]
Nou, blijkbaar het docenten-team.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen?
Geen idee. Waar vind je normaliter onze fatsoensregels opgeschreven?quote:En volgens welke regels?
Leuke insinuatie wel hoor.quote:Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?
Wellicht omdat het dus niet om korte broeken draait, maar daadwerkelijk om korte broekjes. Kan jij je een verschil tussen die twee voorstellen? Vind ik niet zo moeilijk namelijk.quote:Er staat letterlijk 'korte broekjes'. Ook dat verkleinwoord alleen al.![]()
Precies. Blijkbaar moeten een stel pubers vanuit de school meekrijgen dat ze zich wat fatsoenlijker dienen te kleden. Ouders die hun puber een 'ja eh, zo ga jij de deur niet uit hoor' meegeven is blijkbaar te veel gevraagd. Weer een onnodige taak voor de school die eigenlijk gewoon van huis uit geleerd zou moeten worden.quote:Wat is hier nog een wereld te winnen.
Ik zie hoe mijn buurmeisje van 17 met deze temperaturen naar school loopt: een bodysuit waar de billen nét niet onder vandaan piepen. M'n man vind het een kittig outfitjequote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
Moet ze het grootste deel van de dag inderdaad helemaal zelf weten.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie hoe mijn buurmeisje van 17 met deze temperaturen naar school loopt: een bodysuit waar de billen nét niet onder vandaan piepen. M'n man vind het een kittig outfitje. Ik persoonlijk vind het eerder iets voor een dance festival of discotheek. Maar hey ho, ze is 17, ze heeft een fantastisch lijf en ze moet het zelf weten.
Ik denk niet dat ik mijn dochter zo naar school zou laten gaan, iets met je kleden voor de gelegenheid. Korte broek, prima. Maar een outfit waar de pitspoezen van weleer nog wat van kunnen leren naar school.. mwah, dan denk ik dat je als ouder iets te doen staat.
Wat jij fatsoenlijk vind is volledig anders dan wat ik fatsoenlijk vind of Rachid en Mohammed fatsoenlijk vinden. Dus dan maar voor "zekerheid" kiezen en alle meisjes een boerka aantrekken?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar het docenten-team.
[..]
Geen idee. Waar vind je normaliter onze fatsoensregels opgeschreven?
[..]
Leuke insinuatie wel hoor.
[..]
Wellicht omdat het dus niet om korte broeken draait, maar daadwerkelijk om korte broekjes. Kan jij je een verschil tussen die twee voorstellen? Vind ik niet zo moeilijk namelijk.
[..]
Precies. Blijkbaar moeten een stel pubers vanuit de school meekrijgen dat ze zich wat fatsoenlijker dienen te kleden. Ouders die hun puber een 'ja eh, zo ga jij de deur niet uit hoor' meegeven is blijkbaar te veel gevraagd. Weer een onnodige taak voor de school die eigenlijk gewoon van huis uit geleerd zou moeten worden.
Hotpants heten ze. Of is het daisy dukes?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen? En volgens welke regels? Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?
Er staat letterlijk 'korte broekjes'. Ook dat verkleinwoord alleen al.![]()
Wat is hier nog een wereld te winnen.
Het is niet “korte broek” het is “short shorts die je bilnaad in kruipen”quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
Wellicht dragen de jongens geen korte broekjes waar hun kont half onder uit komt. En sure, wellicht zit ik er helemaal naast en is die school hartstikke seksistisch met een stel oude geile lullen. Maar om daar nou meteen van uit te gaan, zonder dat we als lezer echt weten wat ze nou bedoelen met korte broekjes en wel/niet acceptabel. Dan geef ik de school toch net even het voordeel van de twijfel over het beoordelingsvermogen van een stel tieners.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
Zouden ze het bij jongens ook 'korte broekjes' noemen?
Of is dat woord expliciet alleen voor meiden bedoelt?
'Jongens in korte broekjes', klinkt wat Van het Reve achtig.
Niets mis met jongens in korte broekjes.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef core2duo het volgende:
Het wordt tijd dat er weer meer hiërarchie komt. Nog even en leerlingen gaan in strandkleding naar school. Een school is geen camping/strand.
En een beetje sneu om als tegenargument te geven dat er aan kledingvrijheid voor meisjes wordt getornd doirdat de mannen zich niet kunnen beheersen. Dubbele standaard, jongens/mannen hebben maar heel weinig kledingkeuze.
Ah, dus je eerste insteek in dit topic steunt op efebofilische insinuaties die je vooralsnog nergens hard kan maken, en nu geef je er een ridiculisering / glijdende schaal drogreden achtige draai aan?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Wat jij fatsoenlijk vind is volledig anders dan wat ik fatsoenlijk vind of Rachid en Mohammed fatsoenlijk vinden. Dus dan maar voor "zekerheid" kiezen en alle meisjes een boerka aantrekken?
Nee hoor ik probeer je gewoon uit te leggen dat iedereen een andere interpretatie van fatsoen heeft en als je dat gaat gebruiken dan vervallen we weer terug naar de jaren 50.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, dus je eerste insteek in dit topic steunt op efebofilische insinuaties die je vooralsnog nergens hard kan maken, en nu geef je er een ridiculisering / glijdende schaal drogreden achtige draai aan?
Ach, en waar kom jij vandaan?quote:Op donderdag 7 september 2023 22:37 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik weet dat het voor Nederlanders moeilijk is maar leer je kinderen vooral representatief te kleden.
Omdat (meestal/normaliter ongeschreven) fatsoensregels lastig te definiëren en te beoordelen zijn, moeten we ze dus maar laten, totalevrijheidblijheid!? Want fatsoensregels hebben en handhaven staat weer meteen gelijk aan de onderdrukkende genderrollen en normen van de jaren 50? What's next? De pastoor die langskomt om te zeggen dat het nou echt weer eens tijd wordt om een volgend kind te baren?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:13 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee hoor ik probeer je gewoon uit te leggen dat iedereen een andere interpretatie van fatsoen heeft en als je dat gaat gebruiken dan vervallen we weer terug naar de jaren 50.
Nee hoor, dat is mijn doel niet. Maar als jij graag wilt doen alsof terwijl je insinueert dat het probleem een stel geile docenten is, dan ga jij lekker je gang maar.quote:Maar blijkbaar is dat ook je doel ik begrijp alleen niet waarom je dat zou moeten willen.
Maar blijkbaar is meteen in een 'waaat??? korte broekjes?? dus korte broeken mogen niet meer of zo? Seksistisch!" spagaat schieten toch net even iets leuker voor sommigen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht dragen de jongens geen korte broekjes waar hun kont half onder uit komt. En sure, wellicht zit ik er helemaal naast en is die school hartstikke seksistisch met een stel oude geile lullen. Maar om daar nou meteen van uit te gaan, zonder dat we als lezer echt weten wat ze nou bedoelen met korte broekjes en wel/niet acceptabel. Dan geef ik de school toch net even het voordeel van de twijfel over het beoordelingsvermogen van een stel tieners.
Yep aangezien we in een vrij land wonen. Zolang de ouders / verzorgers het goed vinden dan zou een leraar hier niets over te zeggen moeten hebben.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat (meestal/normaliter ongeschreven) fatsoensregels lastig te definiëren en te beoordelen zijn, moeten we ze dus maar laten, totalevrijheidblijheid!?
[
Waarschijnlijk omdat ze ook écht korte broekJES bedoelen i.p.v. korte broekenquote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
Volgens mij zijn er meer videos van deze lerares? Ik zag een andere van haar waarin ze wilde weten wie wat naar een schoolbord had gegooid waar ze zelf ook stond en ging ze bekvechten met een leerling en liet ze haar afvoeren door de politie (zal wel campus politie zijn geweest)quote:
Maar travestie in het openbaar bij kleine kinderen van 3-7 jaar oud vind je dan weer wel dikke prima. Of ben ik nu in de war met ene Wantie?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat (meestal/normaliter ongeschreven) fatsoensregels lastig te definiëren en te beoordelen zijn, moeten we ze dus maar laten, totalevrijheidblijheid!? Want fatsoensregels hebben en handhaven staat weer meteen gelijk aan de onderdrukkende genderrollen en normen van de jaren 50? What's next? De pastoor die langskomt om te zeggen dat het nou echt weer eens tijd wordt om een volgend kind te baren?
[..]
Nee hoor, dat is mijn doel niet. Maar als jij graag wilt doen alsof terwijl je insinueert dat het probleem een stel geile docenten is, dan ga jij lekker je gang maar.
Volgens mij is mijn standpunt vrij duidelijk. Korte zomerkleding, dikke prima. Kleding waar een kont half onder vandaan komt, is dat imo niet op een school.
Verder:
[..]
Maar blijkbaar is meteen in een 'waaat??? korte broekjes?? dus korte broeken mogen niet meer of zo? Seksistisch!" spagaat schieten toch net even iets leuker voor sommigen.
Er staat in de tekst ook 'diepe decolletés' en niet 'zichtbare decolletés', en volgens mij snapt iedereen hier toch wel gewoon het verschil tussen die twee.
Als ik het goed vind dat mijn kind een ander kind verbaal pest, of zich als een respectloze klootzak gedraagt naar anderen, of afval op de grond pleurt, of continue op een mobiel zit (of welke fatsoensnorm je je ook kan bedenken) dan heeft de school daar geen fuck over te zeggen?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:23 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Yep aangezien we in een vrij land wonen. Zolang de ouders / verzorgers het goed vinden dan zou een leraar hier niets over te zeggen moeten hebben.
Ik denk dit:quote:Op donderdag 7 september 2023 22:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze met kortje broekjes dit bedoelen:
[ afbeelding ]
En niet dit:
[ afbeelding ]
Ik vind dit toch ietsie anders voor mijn gevoel. Ik weet ook niet waarom.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:14 schreef RAVW het volgende:
Wat een geblaat eind jaren 80 liepen er bij ons op school veel dames er zo bij , nooit 1 klacht gehoord
[ link | afbeelding ]
Ze zaten zelfs topless op zomerkamp
Dus ach niemand deed daar moeilijk over
we smeerde de dames gewoon in met zonnebrand olie waar de leraren bij zaten
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Ik vind dit toch ietsie anders voor mijn gevoel. Ik weet ook niet waarom.
Topless insmeren waar de leraren bij waren dat geloof ik weer niet.
Heb je een bron?quote:
Wat? Waar ouders hun kind wel of niet naar meesleuren zal me een rotzorg zijn. Ik heb er in sommige zaken best een eigen mening over of kijk op, maar ik kan me helemaal voorstellen dat ouders een broertje dood hebben aan mijn mening.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:26 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Maar travestie in het openbaar bij kleine kinderen van 3-7 jaar oud vind je dan weer wel dikke prima. Of ben ik nu in de war met ene Wantie?
Zelfontplooiing is nog beterquote:Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Is goed voor kinderen. Uniformiteit en discipline
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:23 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Yep aangezien we in een vrij land wonen. Zolang de ouders / verzorgers het goed vinden dan zou een leraar hier niets over te zeggen moeten hebben.
Je blijft maar gewoon aannames maken he?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Dat is een aanname van jouquote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Je blijft maar gewoon aannames maken he?
Apetrots natuurlijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
Tja je mag ook niet in je boxershort in de klas zitten, terwijl die dezelfde lengte hebben als de broekjes van sommige dames.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Fair point. Gezien haar andere posts in dit topic ga ik er inderdaad van uit dat Caprica geen ouder is met een kind op een van de scholen die kledingsnormen wil gaan hanteren, of in Heerlen woont en een brief op de mat heeft zien vallen met het verzoek zich "zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."quote:Op donderdag 7 september 2023 23:39 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat is een aanname van jou
Lol. Kijk mam ik pas in maat 36! Meid wat eniggquote:
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
Simpel.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.
Daarnaast is sportkleding geen gewone kleding. Je gaat ook niet in alleen je zwempak/bikini of judopak etc. in de klas zitten..
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Simpel.
"Wij hoeven ons als school niet te schikken naar uw fatsoensnormen gedurende onze lessen. Fijne dag nog."
quote:
quote:Op donderdag 7 september 2023 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen? En volgens welke regels? Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?
Er staat letterlijk 'korte broekjes'. Ook dat verkleinwoord alleen al.![]()
Wat is hier nog een wereld te winnen.
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"quote:Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
Zouden ze het bij jongens ook 'korte broekjes' noemen?
Of is dat woord expliciet alleen voor meiden bedoelt?
'Jongens in korte broekjes', klinkt wat Van het Reve achtig.
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets mis met jongens in korte broekjes.
Dat vind ik eerder van jouw reactiesquote:
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:53 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.
En ik probeer je te laten inzien dat een argument in het extreme trekken een drogreden is.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:58 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:54 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
[..]
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"
En dan een:
[..]
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.quote:
Aannames, mijn beste.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.
"Jongens waren we, maar aardige jongens"quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
bij ons, klein kantoor, daar mocht het in de zomer gewoon, flipflops en korte broek helemaal primaquote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, bij ons op kantoor zie ik die wel.
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiënische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:01 schreef Shreyas het volgende:
Wederom een hoop ophef om niets, het goede nieuws is dat als we ons in dit land hier al druk om maken, het allemaal nog niet zo slecht gesteld is hier.
Ja, een ander die betekenis geeft aan je woorden; niets dan aannames.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Aannames, mijn beste.
[..]
"Jongens waren we, maar aardige jongens"
Wat is dan de functie dat meisjes geen korte broek aan mogen, zoals de jongens, maar een strakke korte legging?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.
Was toen in die tijd normaalquote:Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Ik vind dit toch ietsie anders voor mijn gevoel. Ik weet ook niet waarom.
Topless insmeren waar de leraren bij waren dat geloof ik weer niet.
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiënische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.
Dat hier een stel doet alsof het opleggen van enkele nog niet nader gespecificeerde fatsoensnormen wel meteen gelijk moeten staan aan vrijheidsbeknotting en/of jaren 50 seksisme, vind ik echter wel bizarre onzin.
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:23 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
het zijn ook mensen met gevoel .. ja sommige leerlingen zijn er echt op uit om dan betere cijfers te behalen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.
Ik ken ouders die gewoon hun kinderen met een trui aan naar school brengen en een lange broek ..quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen.²
Korte broek of een hotpants waar de billen uithangen? Daar zie ik namelijk regelmatig jonge tieners mee rond paraderen.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Daar komen leerlingen niet inderdaad.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef Purrito het volgende:
Ja, je hoort je gepast te kleden. Je gaat ook niet met een croptop aan naar kantoor, of met badslippers aan een college geven.
Ditja, iedereen gelijk, mensen met minder geld worden zo ook wat meer ondersteund.quote:
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:47 schreef HSG het volgende:
Ik spreek wel een docenten van de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.
En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.
Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Toen ik op de middelbare school zat wel.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten. scholieren.
Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.quote:
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.
Waarom een bikini dan weer niet? Zo'n crop top met een zeer korte broek is zowat hetzelfde.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:31 schreef mschol het volgende:
mja men moet daari zelf de keus kunnen maken, zolang je niet in bikini naar school komt zie ik absoluut geen probleem
we leven in een vrije wereld, later als je groot bent gaan ze vanzelf zich wat meer toedekken
dan is de jacht op mannen ook wat veranderd
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?
Op zich eens, maar een van de argumenten om niet zo naar school te kunnen, is dat dat later op het werk ook niet kan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.
Zo bedoel ik het.. Puur vanuit de school gedacht. Bij scholen gaat het om de resultaten van het leren.
Het is echt bizar héquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef Cupfighter het volgende:
Waar trek je de grens, een korte broek of naveltopje moet kunnen vind ik, als je billen of borsten teveel ziet dan ga je de grens wel over als ik door de stad loop met dit weer lijkt het soms wel een grote tippelzone zo lopen die jonge meiden erbij
Boomer gespot.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst
Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze isquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:25 schreef Kanaroe het volgende:
Toevallig hoorde ik gisteren van een kennis dat haar ZOON van 17 jaar niet in een korte broek naar zijn MBO IT-opleiding mocht komen.
De jongens moesten zich al vast richten op hun toekomst in het werkzame leven waar ze 'netjes' gekleed moeten zijn.
Persoonlijk vind ik dat alle leerlingen m/v/x vrij mogen zijn in wat ze dragen, het zijn pubers. Laat ze!
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed, oudere generaties die zeuren over wat jongere generaties wel of niet doen is zo oud als de mensheid.
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil.quote:Onze school staat open voor alle kinderen, ongeacht hun levensovertuiging, godsdienst, politieke gezindheid, afkomst, geslacht of seksuele geaardheid.
@HSG moest van de leerkracht altijd beide handjes óp z'n tafeltje neerleggen, anders ging het fout.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar de in puberteit heb je als ouder weinig meer op te voeden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is![]()
Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Er is niks mis met een normale korte broek aan doen naar school. Niks treurigs aan ook.quote:Op vrijdag 8 september 2023 02:51 schreef trein2000 het volgende:
Een korte broek in een dergelijke setting heeft iets treurigs. Maar om het nou te gaan verbieden, heb je niet wat beters te doen denk ik dan.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst
Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
Echt? waaaaaawquote:
Moeten ze lekker zelf weten. Het is aan de leraren daar vooral niet aan te gaan zitten. Stelletje pedo'squote:de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.
En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.
Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.
Kan me niks ander herinneren van de jaren '90/'00.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleemquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Juist. Het is in dit verhaal 100% het meisje wat er op aangesproken wordt. En niet de jongen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Waarom en voor wie?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem
pedo much?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen?
Mijne zonder gaten. Ze (14) gaat niet in blote benen naar school, vindt ze nu nog vreselijk. Wel een kort shirtje waardoor er een klein reepje buik te zien is. Daarover dan wel een zomerjas, want het zou wel eens fris kunnen wordenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Overigens heb ik me deze week enorm gestoord aan de kledingkeuze van mijn oudste dochter (13).Ondanks de 30 graden wilde mevrouw elke dag een lange spijkerbroek aan (weliswaar met van die gaten bij de knieëen, dus dat zal wel voor nog iets van koelte hebben gezorgd).
Dat maakt bij deze temperaturen ook niks uit, je hebt het toch warm.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Overigens heb ik me deze week enorm gestoord aan de kledingkeuze van mijn oudste dochter (13).Ondanks de 30 graden wilde mevrouw elke dag een lange spijkerbroek aan (weliswaar met van die gaten bij de knieëen, dus dat zal wel voor nog iets van koelte hebben gezorgd).
Ja er gaan wel korte topjes op de spijkerbroek, dat scheelt dan nog iets qua warmte. De middelste (9) kreeg het eerder deze week voor elkaar om een lange spijkerbroek aan te doen, een t-shirt, een vest en een zomerjas. Echt wtf hee.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijne zonder gaten. Ze (14) gaat niet in blote benen naar school, vindt ze nu nog vreselijk. Wel een kort shirtje waardoor er een klein reepje buik te zien is. Daarover dan wel een zomerjas, want het zou wel eens fris kunnen worden
Tieners...
Misschien heeft het niks met "verkeerd gedrag uitlokken" te maken en alles met "je passend (leren) kleden voor de gelegenheid"quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
Uhh, wat? Natuurlijk wel, dat heet opvoeden. Zou een mooie boel worden als kinderen niet meer opgevoed werden..quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is![]()
Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Niemand zegt dat meisjes geen korte broek aan mogen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.
Nu betreft het weer een 'inclusieve' school.
[..]
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil.
Mijn oudste dochter haalt prima cijfers op een categoraal gymnasium. Wat mij betreft doet ze aan wat ze wil.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van aantrekken waar je zin in hebt maar ik kan me niet voorstellen dat je als ouder je kind in een hotpants en croptopje naar school laat gaan
Ja, inderdaad. Wat is er mis met "je kleden naar de gelegenheid"? Je gaat naar school, niet naar het strand of de disco/club.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Omdat het niet past bij de gelegenheid. En voor iedereen.quote:
doen ze hun "nette/saaie/niet populaire" kleding op school uit voor wat andersquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van aantrekken waar je zin in hebt maar ik kan me niet voorstellen dat je als ouder je kind in een hotpants en croptopje naar school laat gaan
Denk dat dat ook niet veel gebeurd. Volgens mij kleden dames zich niet bloter nu dan in de jaren 90 of jaren 00. Je hebt natuurlijk altijd kledingtrends.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem
Past prima bij de gelegenheid. Het is geen advocatenkantoor he. En anders moet de school maar uniformen instellen, voor iedereen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het niet past bij de gelegenheid. En voor iedereen.
Jup want die lekkere docent kon haar ogen niet van mijn 30 cm afhouden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
@:HSG moest van de leerkracht altijd beide handjes óp z'n tafeltje neerleggen, anders ging het fout.
Jup er zijn nog mensen in Nederland die weten hoe ze met elkaar moeten praten.quote:
Het resultaat van incompetente ouders.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:37 schreef Red_85 het volgende:
Moeten ze lekker zelf weten. Het is aan de leraren daar vooral niet aan te gaan zitten. Stelletje pedo's
Ik zou mijn zoontje niet bijbrengen dat ie met zijn ogen dicht moet zitten, zodat mijn dochtertje ongehinderd in volledig doorschijnende kleding naar school kan. Sorry.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
volgens mij is dat ook niet het problematische gedrag waaraan wordt gerefereerd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou mijn zoontje niet bijbrengen dat ie met zijn ogen dicht moet zitten, zodat mijn dochtertje ongehinderd in volledig doorschijnende kleding naar school kan. Sorry.
dit ja... een hoop mannetje laten zich wel kennen in dit topic... die beginnen blijkbaar gelijk te kwijlen en een stijfje te voelen als er een meisje van 14 in een croptop langs loopt...quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Als je als volwassene verkeerde gedachten krijgt van wat kinder/tiener tietjes, dan is er serieus wat mis met je.
Het is ook niet het strand of een club.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Past prima bij de gelegenheid. Het is geen advocatenkantoor he. En anders moet de school maar uniformen instellen, voor iedereen.
Jij bent de ouder dus neem je verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou mijn zoontje niet bijbrengen dat ie met zijn ogen dicht moet zitten, zodat mijn dochtertje ongehinderd in volledig doorschijnende kleding naar school kan. Sorry.
Er wordt door verschillende users opgemerkt dat je inderdaad meisjes in allerlei kleding ziet geschikt voor de tippelzone gewoon buiten. Dus niet op school. De kledingkeuze van meisjes staat dus overal al onder druk, want als je je kleedt zoals je wil als je niet naar school gaat en dat is in hotpants, dan ben je kennelijk al een hoer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Wat is er mis met "je kleden naar de gelegenheid"? Je gaat naar school, niet naar het strand of de disco/club.
Nou ja een substantieel deel van de mode nu is gewoon een throwback naar de jaren 90 (en periodes ervoor) bijvoorbeeld van die cargobroeken die interessant genoeg niet dichtgeknoopt worden en omlaag gerold, of soms al met een diepe v geproduceerd zijn om de blik van een omstander richting de schaamstreek te trekken. Gecombineerd met zo'n naveltruitje. Dat is gewoon destiny's child in een nieuw jasje.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan me niks ander herinneren van de jaren '90/'00.
Ik denk eerder dat het een lesje "je passend kleden voor de gelegenheid" is dan "mag niet, anders raken docenten/klasgenoten opgewonden wat kan leiden tot ongewenst gedrag".quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Als je als volwassene verkeerde gedachten krijgt van wat kinder/tiener tietjes, dan is er serieus wat mis met je.
Waarom past het niet bij de gelegenheid?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het niet past bij de gelegenheid. En voor iedereen.
Je vindt het wel een goed idee da tienerjongetjes worden afgeleid van de les door al die tienertietjes en kontjes?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Nee hoor gelukkig niet maar ik kan me voorstellen dat de concentratie wat minder is als er een paar van die schaars geklede jongedames in het lokaal zittenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit ja... een hoop mannetje laten zich wel kennen in dit topic... die beginnen blijkbaar gelijk te kwijlen en een stijfje te voelen als er een meisje van 14 in een croptop langs loopt...
Er zijn ook wel heel veel verschillende modellen korte broek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom past het niet bij de gelegenheid?
Zoals @:Nielsch al zegt: mijn dochter doet het prima op school, haalt goede cijfers, leert goed, heeft geen problemen met docenten of andere leerlingen. Waarom zou ze dan niet in heel korte broek naar school mogen? De gelegenheid is: onderwijs volgen. Als ze dat kennelijk goed doet, past de kleding kennelijk bij de gelegenheid.
De ervaring leert dat dat ook vaak gebeurt, inderdaad. En nog wel jonger dan 14. Zo gauw ze maar iets beginnen te ontwikkelen waardoor ze op een vrouw beginnen te lijken, zijn ze onderwerp van staren (en erger) van dit soort mannetjes.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit ja... een hoop mannetje laten zich wel kennen in dit topic... die beginnen blijkbaar gelijk te kwijlen en een stijfje te voelen als er een meisje van 14 in een croptop langs loopt...
Dat is natuurlijk gewoon onzin. Topadvocaten dan ook maar in zwemslip naar de rechtbank? Ze zijn immers goed in hun werk, dus wat doet hun kledingkeuze er dan toe?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom past het niet bij de gelegenheid?
Zoals @:Nielsch al zegt: mijn dochter doet het prima op school, haalt goede cijfers, leert goed, heeft geen problemen met docenten of andere leerlingen. Waarom zou ze dan niet in heel korte broek naar school mogen? De gelegenheid is: onderwijs volgen. Als ze dat kennelijk goed doet, past de kleding kennelijk bij de gelegenheid.
Wie bepaalt wat passend is?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
"je passend kleden voor de gelegenheid"
Ik had dezelfde gedachte, 'dat gedoe hadden we in de 90's ook al.' Er was halverwege m'n middelbare schooltijd al zo'n periode.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou ja een substantieel deel van de mode nu is gewoon een throwback naar de jaren 90 (en periodes ervoor) bijvoorbeeld van die cargobroeken die interessant genoeg niet dichtgeknoopt worden en omlaag gerold, of soms al met een diepe v geproduceerd zijn om de blik van een omstander richting de schaamstreek te trekken. Gecombineerd met zo'n naveltruitje. Dat is gewoon destiny's child in een nieuw jasje.
Voor haar misschien niet, maar ik denk dat voor die school dit meer een reactie is op blikvangers dan een aanrandingsprobleem dat ze proberen op te lossen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volgens mij is dat ook niet het problematische gedrag waaraan wordt gerefereerd.
Jij ziet niet het verschil tussen school waar jongeren rondlopen die nog van alles moeten leren, die nog moeten ontwikkelen, groeien, zichzelf moeten leren kennen, en een professionele omgeving?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon onzin. Topadvocaten dan ook maar in zwemslip naar de rechtbank? Ze zijn immers goed in hun werk, dus wat doet hun kledingkeuze er dan toe?
Nee. Leren je passend te kleden voor de gelegenheid is ook een deel van de opvoeding. Als de ouders het niet doen, dan de school maar. School en opvoeden zijn een voorbereiding op volwassenheid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen school waar jongeren rondlopen die nog van alles moeten leren, die nog moeten ontwikkelen, groeien, zichzelf moeten leren kennen, en een professionele omgeving?
Deze vergelijking gaat zo vreselijk mank.
Maar als je wil dat ze wat leren, dan moet je ze daar af en toe wel een handje bij helpen. Dat is het vraagstuk dat voorligt - hoe ver moet je daarin gaan? Dat vraagstuk is veel breder dan alleen kleding.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Jij ziet niet het verschil tussen school waar jongeren rondlopen die nog van alles moeten leren, die nog moeten ontwikkelen, groeien, zichzelf moeten leren kennen, en een professionele omgeving?
Precies, leren, voorbereiding. Ze zijn nog niet zo ver en het komt nog niet zo nauw. Er is geen enkele scholier van nu die dadelijk in hemdje en zwembroek of hotpants en topje naar een zitting gaat als advocaatquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Leren je passend te kleden voor de gelegenheid is ook een deel van de opvoeding. Als de ouders het niet doen, dan de school maar. School en opvoeden zijn een voorbereiding op volwassenheid.
wel vervrissend als dat zou gebeuren, doorbreekt dat stijve ouwe lullen imogo watquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, leren, voorbereiding. Ze zijn nog niet zo ver en het komt nog niet zo nauw. Er is geen enkele scholier van nu die dadelijk in hemdje en zwembroek of hotpants en topje naar een zitting gaat als advocaat
Je bent ook wel erg naief om te denken dat er niet gestaard of gegeild wordtquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ervaring leert dat dat ook vaak gebeurt, inderdaad. En nog wel jonger dan 14. Zo gauw ze maar iets beginnen te ontwikkelen waardoor ze op een vrouw beginnen te lijken, zijn ze onderwerp van staren (en erger) van dit soort mannetjes.
Jeetje, een jongen vindt een meisje er goed uit zien. Het is allemaal wat zeg.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je bent ook wel erg naief om te denken dat er niet gestaard of gegeild wordtElke gezonde jongen in de puberteit doet dat.
Ze zijn prima zo ver. Ze zijn geen 5 meer, het gaat hier over de middelbare school.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, leren, voorbereiding. Ze zijn nog niet zo ver en het komt nog niet zo nauw. Er is geen enkele scholier van nu die dadelijk in hemdje en zwembroek of hotpants en topje naar een zitting gaat als advocaat
Volgens mij schrijf ik dat het gezond is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, een jongen vindt een meisje er goed uit zien. Het is allemaal wat zeg.
Dat is m.i. het punt ook helemaal niet (ook niet vd school).quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, een jongen vindt een meisje er goed uit zien. Het is allemaal wat zeg.
Dan ga je niet meteen diegene op de kont slaan of whatever.
Snel alles volledig insnoeren, bedekken en tot onder de enkels onzichtbaar makenquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ervaring leert dat dat ook vaak gebeurt, inderdaad. En nog wel jonger dan 14. Zo gauw ze maar iets beginnen te ontwikkelen waardoor ze op een vrouw beginnen te lijken, zijn ze onderwerp van staren (en erger) van dit soort mannetjes.
Eens. Daarin hebben ze natuurlijk nog best wel een weg te gaan. Voor ze daadwerkelijk als topadvovaat ter zitting gaan, gaan er nog vele jaren voorbij. Jaren waarin ze groeien en ontwikkelen, van hun ouders zien hoe zij gekleed gaan naar de verschillende gelegenheden, klasgenoten hun kleding zien veranderen, naar de universiteit gaan, stage lopen, etc.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je wil dat ze wat leren, dan moet je ze daar af en toe wel een handje bij helpen. Dat is het vraagstuk dat voorligt - hoe ver moet je daarin gaan? Dat vraagstuk is veel breder dan alleen kleding.
Moet ie zelf weten. Als hij maar weet dat hij er verder met zijn handen vanaf blijft, dat ze er niet zo bij lopen om hem op te geilen en zich netjes gedraagt door niet te opvallend en creepy te gaan staren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je bent ook wel erg naief om te denken dat er niet gestaard of gegeild wordtElke gezonde jongen in de puberteit doet dat.
Jouw vergelijking gaat juist ontzettend mank, vandaar mijn voorbeeld. Dat je ergens goed in bent wil niet zeggen dat dús alle regels (inclusief kledingvoorschriften) maar overboord kunnen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Snel alles volledig insnoeren, bedekken en tot onder de enkels onzichtbaar maken![]()
De MaNnEn KuNnEn zIcH nIeT BeHeErSeN![]()
En dus moet de vrouw onzichtbaar worden
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet ie zelf weten. Als hij maar weet dat hij er verder met zijn handen vanaf blijft, dat ze er niet zo bij lopen om hem op te geilen en zich netjes gedraagt door niet te opvallend en creepy te gaan staren.
Met deze cijfers kun je er vergif op in nemen dat jullie dochters een target zijn. Wanneer je dan uitdagend gekleed gaat ben je misschien nog wel meer een target. Maar goed dat zal dan onderdeel zijn van volwassen worden. Succes met de gesprekken.quote:Bijna de helft van de jonge vrouwen van 16 tot 18 jaar, en ruim de helft van 18 tot 24 jaar, is in 2022 slachtoffer geweest van grensoverschrijdend gedrag
Je houdt het allemaal wel goed in de gaten he. Zit jij soms met een verrekijker in de bosjes naast het schoolplein?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou ja een substantieel deel van de mode nu is gewoon een throwback naar de jaren 90 (en periodes ervoor) bijvoorbeeld van die cargobroeken die interessant genoeg niet dichtgeknoopt worden en omlaag gerold, of soms al met een diepe v geproduceerd zijn om de blik van een omstander richting de schaamstreek te trekken.
Wie zegt dat? Nogmaals: mij lijkt het eerder een lesje "je passend leren kleden" dan "docenten en klasgenoten zouden wel eens opgewonden kunnen raken wat kan leiden tot ongewenst gedrag".quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Snel alles volledig insnoeren, bedekken en tot onder de enkels onzichtbaar maken![]()
De MaNnEn KuNnEn zIcH nIeT BeHeErSeN![]()
En dus moet de vrouw onzichtbaar worden
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je houdt het allemaal wel goed in de gaten he. Zit jij soms met een verrekijker in de bosjes naast het schoolplein?
dit inderdaadquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit gezeik was twintig jaar geleden ook al en ik kan je melden dat dat soms nog een stuk uitdagender was. Incluis opgetrokken strings.
Volgens mij is dat het probleem ook niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het gaat op en neer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit gezeik was twintig jaar geleden ook al en ik kan je melden dat dat soms nog een stuk uitdagender was. Incluis opgetrokken strings.
Bedankt kledingpolitie, we nemen het mee naar achteren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:20 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat kinderen fatsoenlijk gekleed naar school moeten. Niet ordinair en niet te bloot. Maar goed, dat is subjectief.
We weten niet met welke kleding deze jongedames naar huis gestuurd zijn en kunnen ook niet oordelen of de school te strikt is, of gelijk heeft.
Een korte broek tot minimaal halverwege het bovenbeen, is wmb kort genoeg en niet te bloot. Verder moet een mouwloos t-shirt ook gewoon kunnen, maar geen blote buik. Teenslippers vind ik ook iets te, om de hele dag mee te lopen op school. Maar sandalen moeten wel kunnen.
Toen mijn dochter 11 was en net borstontwikkeling had, werd ze al ongemakkelijk van het staren van volwassen kerels. En toen had ze echt een gewone spijkerbroek en een oversized sweater aan. Geloof me, die gesprekken zijn al jaren gaande en gaan nog jaren door. En ik zal haar voor alles waarschuwen. En dan nog mag ze aantrekken wat ze wil, en zal ik als er iets gebeurt nog altijd de kerel die het deed de schuld geven en niet zeggen dat ze zich anders had moeten kleden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Met deze cijfers kun je er vergif op in nemen dat jullie dochters een target zijn. Wanneer je dan uitdagend gekleed gaat ben je misschien nog wel meer een target. Maar goed dat zal dan onderdeel zijn van volwassen worden. Succes met de gesprekken.
Die worden dat sowieso wel, maar je begrijpt dat dit geen goed uitgangspunt is?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:01 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je vindt het wel een goed idee da tienerjongetjes worden afgeleid van de les door al die tienertietjes en kontjes?
Maar er is nog wel een verschil tussen victimblamen en je passend kleden voor de gelegenheid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen mijn dochter 11 was en net borstontwikkeling had, werd ze al ongemakkelijk van het staren van volwassen kerels. En toen had ze echt een gewone spijkerbroek en een oversized sweater aan. Geloof me, die gesprekken zijn al jaren gaande en gaan nog jaren door. En ik zal haar voor alles waarschuwen. En dan nog mag ze aantrekken wat ze wil, en zal ik als er iets gebeurt nog altijd de kerel die het deed de schuld geven en niet zeggen dat ze zich anders had moeten kleden.
Ja met rolmodellen als r Kelly, 50 cent die het over "ill milk in your mouth girl not your hand" hadden in liedjes, liedjes die je gewoon op de radio of schoolfeest hoorde hoorquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit inderdaad
bij ons werd er bij tijd en wijlen ook over gemiept en volgens mij waren we als maatschappij toen een stuk minder preuts hoor toen
whataboutwhataboutwhatabout...quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar er is nog wel een verschil tussen victimblamen en je passend kleden voor de gelegenheid.
Vind ik tenminste.
Zou je je dochter met een hotpants naar een begrafenis laten gaan?
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bedankt kledingpolitie, we nemen het mee naar achteren.
De geile gluiperds doen dat toch wel. Tijden veranderen en de jeugd loopt niet meer tot 16 jaar rond in My little pony truienquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toen mijn dochter 11 was en net borstontwikkeling had, werd ze al ongemakkelijk van het staren van volwassen kerels. En toen had ze echt een gewone spijkerbroek en een oversized sweater aan. Geloof me, die gesprekken zijn al jaren gaande en gaan nog jaren door. En ik zal haar voor alles waarschuwen. En dan nog mag ze aantrekken wat ze wil, en zal ik als er iets gebeurt nog altijd de kerel die het deed de schuld geven en niet zeggen dat ze zich anders had moeten kleden.
niemand gaat zo naar school tsjap, dus dit soort valse voorstellingen van zaken geven is niet nodig.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar er is nog wel een verschil tussen victimblamen en je passend kleden voor de gelegenheid.
Vind ik tenminste.
Zou je je dochter met een hotpants naar een begrafenis laten gaan? Zo eentje?
[ afbeelding ]
Als je nergens een grens trekt is dat toegelaten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
niemand gaat zo naar school tsjap, dus dit soort valse voorstellingen van zaken geven is niet nodig.
Ja R Kelly lustte er wel pap van die had een minderjarige vriendinquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja met rolmodellen als r Kelly, 50 cent die het over "ill milk in your mouth girl not your hand" hadden in liedjes, liedjes die je gewoon op de radio of schoolfeest hoorde hoor
Als een school daadwerkelijk in hun schoolplan al jaren dezelfde kledingvoorschriften hanteert en er wordt door ouders en leerlingen bewust gekozen voor die school, dient met zich aan die voorschriften te houden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jouw vergelijking gaat juist ontzettend mank, vandaar mijn voorbeeld. Dat je ergens goed in bent wil niet zeggen dat dús alle regels (inclusief kledingvoorschriften) maar overboord kunnen.
Meerdere, dacht ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja R Kelly lustte er wel pap van die had een minderjarige vriendin
Ik stuur mijn moeder zelfs terug naar boven als ze een date heeft en te sexy gekleed isquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als ze wel op hun 16e nog in My little pony truien willen lopen, moet dat ook prima zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
[..]
De geile gluiperds doen dat toch wel. Tijden veranderen en de jeugd loopt niet meer tot 16 jaar rond in My little pony truien
Wat snap je niet aan de afkorting wmb?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bedankt kledingpolitie, we nemen het mee naar achteren.
Er is een verschil tussen wat toegelaten zou worden en wat ook daadwerkelijk gebeurt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als je nergens een grens trekt is dat toegelaten.
whehehequote:Op vrijdag 8 september 2023 10:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja met rolmodellen als r Kelly, 50 cent die het over "ill milk in your mouth girl not your hand" hadden in liedjes, liedjes die je gewoon op de radio of schoolfeest hoorde hoor
Als ex-puberjongetje kan ik je garanderen dat minder kledij voor meer afleiding staat. Maar nee, waarom is dit geen goed uitgangspunt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die worden dat sowieso wel, maar je begrijpt dat dit geen goed uitgangspunt is?
zeker wel, en die mening nemen we mee naar achteren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de afkorting wmb?
Mag ik er een mening over hebben?
Omdat jouw gebrek aan concentratievermogen niet op het bord van de meisjes hoeft te worden gelegd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als ex-puberjongetje kan ik je garanderen dat minder kledij voor meer afleiding staat. Maar nee, waarom is dit geen goed uitgangspunt?
Het signaal dat je op je vijftiende moeder wilt zijn?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:28 schreef RamboDirk het volgende:
Ik stuur mijn moeder zelfs terug naar boven als ze een date heeft en te sexy gekleed is Rot op joh, welk signaal wil je uitzenden. Niet net doen alsof hotpants, zichtbare strings, lage decolleté truitjes, bad girl glitter truitjes etc. functioneel zijn en prettig zitten. Anyway ieder zijn ding.
En er lopen tegenwoordig heel veel mannen rond voor wie een bermuda met basic t-shirt al sexy is. Zelfs los lang haar is al sexy.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
[..]
De geile gluiperds doen dat toch wel. Tijden veranderen en de jeugd loopt niet meer tot 16 jaar rond in My little pony truien
what about hotpants naar een begrafenis is geen whataboutisme? weird...quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nee. hoezo is dat whataboutisme?
Je hebt gelijk, Nielsch.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
what about hotpants naar een begrafenis is geen whataboutisme? weird...
Als er wat Islamitische jongens in de klas zitten die blote armen nog te uitdagend zouden vinden, moeten meisjes dan altijd maar lange mouwen aan? Want dat krijg je als afleiding het uitgangspunt is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als ex-puberjongetje kan ik je garanderen dat minder kledij voor meer afleiding staat. Maar nee, waarom is dit geen goed uitgangspunt?
Zijn punt is natuurlijk dat een aantal hier onder het mom van leuk en vrijheid blijheid aangeven dat hun zoon of dochter lekker zelf moet bepalen wat ze aantrekken. Terwijl pubers soms nog niet helemaal de gevolgen kunnen overzien van bepaalde keuzes. Daarvoor zijn de hersenen nu eenmaal niet volledig ontwikkelt. Dan grijp je als ouder in, dat is opvoeden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
what about hotpants naar een begrafenis is geen whataboutisme? weird...
Dat ligt er maar aan in hoeverre je jongens een kans wil geven om te slagen op school. Het is niet alsof ze de keuze maken met hormonen overladen te worden. Als volwassenen kunnen we dit toch gewoon pragmatisch benaderen ipv dat je volhard in een misplaatste feministische invalshoek?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat jouw gebrek aan concentratievermogen niet op het bord van de meisjes hoeft te worden gelegd.
Je moet inderdaad ergens een grens trekken. Of weiger je dat in alle gevallen?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als er wat Islamitische jongens in de klas zitten die blote armen nog te uitdagend zouden vinden, moeten meisjes dan altijd maar lange mouwen aan? Want dat krijg je als afleiding het uitgangspunt is.
Wat als los haar, of überhaupt haar, te afleidend is voor sommige leerlingen? Daar ook maar aan toegeven? Want ja, afleiding moeten we niet willen hoor.
Dat is geen probleem, want dat is gewoonweg een mening of kwalificatie van iemand. En dat mag ook. Alleen laat dat lekker bij jezelf.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
En er lopen tegenwoordig heel veel mannen rond voor wie een bermuda met basic t-shirt al sexy is. Zelfs los lang haar is al sexy.
Dus het uitdagende aspect moet geen rol spelen, vind ik. Puur fatsoen. Maar dat is, zoals ik al zei subjectief.
Jouw mening. Die leraren of mensen die daar commentaar op hebben, kunnen hun mening ook bij zich houden. Ook een keuze.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup want die lekkere docent kon haar ogen niet van mijn 30 cm afhouden.
[..]
Jup er zijn nog mensen in Nederland die weten hoe ze met elkaar moeten praten.
[..]
Het resultaat van incompetente ouders.
Zaken tot het absurde trekken is een drogreden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als er wat Islamitische jongens in de klas zitten die blote armen nog te uitdagend zouden vinden, moeten meisjes dan altijd maar lange mouwen aan? Want dat krijg je als afleiding het uitgangspunt is.
Wat als los haar, of überhaupt haar, te afleidend is voor sommige leerlingen? Daar ook maar aan toegeven? Want ja, afleiding moeten we niet willen hoor.
Jongens van die leeftijd hebben maar weinig controle over hun hormonen, daar mag inderdaad wel bij stil worden gestaan. Dat is wie ze zijn, en niet alsof ze dat kunnen veranderen. Hell, dat geldt zelfs voor mannen in het algemeen. We worden nog wel eens opgewonden; en niet altijd gepland.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan in hoeverre je jongens een kans wil geven om te slagen op school. Het is niet alsof ze de keuze maken met hormonen overladen te worden. Als volwassenen kunnen we dit toch gewoon pragmatisch benaderen ipv dat je volhard in een misplaatste feministische invalshoek?
Ja: andere docenten zoeken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?
Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
Daar gaat het hier toch helemaal niet over? het is uiteraard nooit de schuld van het slachtoffer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben een oud vies mannetje, maar als een 16-jarig meisje met dikke tieten een strak topje draagt dat laag uitgesneden is en dan erboven bedekt, zodat je het effect van een luikje krijgt. Of dus zo'n cargobroek waar letterlijk een v-opening richting de schaamstreek loopt dan trekt dat mijn blik. Ook juist wanneer ik dat niet wil, dan ben ik zeer actief bezig met niet kijken. Zo zie ik ook weleens dames in string en bh, met een volledig doorschijnende jurk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Meisjes moeten op hun manier ook met hun hormonen leren dealen. Het is niet anders. Als een jongen wil slagen op school, moet hij hard werken en zijn best doen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan in hoeverre je jongens een kans wil geven om te slagen op school. Het is niet alsof ze de keuze maken met hormonen overladen te worden. Als volwassenen kunnen we dit toch gewoon pragmatisch benaderen ipv dat je volhard in een misplaatste feministische invalshoek?
Als ze daar ongemakkelijk van werd, dan zou ik haar een shirt aantrekken dat zo gesneden is dat de blik van zelfs de minst oversekste man ernaartoe getrokken wordt en haar vertellen dat die perverts maar moeten leren om niet te kijken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, maar school heeft een bepaalde functie dus het lijkt me niet gek dat je dáár de prioriteit legt ipv bij de vrijheid om je te kunnen kleden naar wens.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jongens van die leeftijd hebben maar weinig controle over hun hormonen, daar mag inderdaad wel bij stil worden gestaan. Dat is wie ze zijn, en niet alsof ze dat kunnen veranderen. Hell, dat geldt zelfs voor mannen in het algemeen. We worden nog wel eens opgewonden; en niet altijd gepland.
Alleen niet eerlijk om dan van meisjes te verwachten dat ze zich maar netter kleden; omdat de jongens anders wel eens opgewonden zouden kunnen worden.
Moet een beetje van twee kanten komen. Zo’n jongen is niet meteen een viezerik omdat hij opgewonden raakt, want daar kan hij niks aan doen en dat zou niet geshamed moeten worden (zolang hij er verder niks mee doet uiteraard), maar andersom mag het niet als argument worden gebruikt om van meisjes te vragen dat ze maar wat meer kleding aan doen.
Ja, die docenten op een cursus doen hoe niet afgeleid te worden door leerlingen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?
Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
+1quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jongens van die leeftijd hebben maar weinig controle over hun hormonen, daar mag inderdaad wel bij stil worden gestaan. Dat is wie ze zijn, en niet alsof ze dat kunnen veranderen. Hell, dat geldt zelfs voor mannen in het algemeen. We worden nog wel eens opgewonden; en niet altijd gepland.
Alleen niet eerlijk om dan van meisjes te verwachten dat ze zich maar netter kleden; omdat de jongens anders wel eens opgewonden zouden kunnen worden.
Moet een beetje van twee kanten komen. Zo’n jongen is niet meteen een viezerik omdat hij opgewonden raakt, want daar kan hij niks aan doen en dat zou niet geshamed moeten worden (zolang hij er verder niks mee doet uiteraard), maar andersom mag het niet als argument worden gebruikt om van meisjes te vragen dat ze maar wat meer kleding aan doen.
Ik blijf graag up to date en je hebt jong en jong, dus ja ik weet waarover ik praat en help graag het schetsen voor iedereen die denkt dat die school alle meisjes in boerka wil hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je houdt het allemaal wel goed in de gaten he. Zit jij soms met een verrekijker in de bosjes naast het schoolplein?
Nou ja, ik denk niet dat de meeste leerkrachten die hier over klagen worden afgeleid door een beetje been en een beetje buik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die docenten op een cursus doen hoe niet afgeleid te worden door leerlingen.
"Korte broekjes" hoeft niet hetzelfde te zijn als een korte broek.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
Wat is dit, de jaren 50?
Het gaat erover omdat een user hierboven het nodig vond om uit te leggen dat veel meisjes en vrouwen slachtoffer worden van grensoverschrijdend gedrag en dat het dan misschien toch handigr is om je anders te kleden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het hier toch helemaal niet over? het is uiteraard nooit de schuld van het slachtoffer.
Alleen hier gaat het om het simpele gegeven dat leerkrachten blijkbaar teveel afgeleid zijn, om fatsoenlijk en goed les te geven. Daar kun je van alles van vinden. Maar mij lijkt goed onderwijs van groter belang dan het dragen van een crop top.
Eens hoor, maar waar leg je die grens? Kinderen moeten ook zichzelf kunnen zijn. Gebruiken die tijd om hun stijl te vinden ook. Het moet wel heel extreem zijn om iets te gaan verbieden imo. Zolang; zoals ik al zei; er wel wat begrip is als het andere geslacht wellicht kijkt of er opgewonden van raakt. Op die leeftijd zijn er bij iedereen zoveel hormonen; ze kunnen er weinig aan doen en met wat kijken is niks mis imo (beide kanten op).quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Eens, maar school heeft een bepaalde functie dus het lijkt me niet gek dat je dáár de prioriteit legt ipv bij de vrijheid om je te kunnen kleden naar wens.
Je bent niet serieus te nemen, dusquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Als ze daar ongemakkelijk van werd, dan zou ik haar een shirt aantrekken dat zo gesneden is dat de blik van zelfs de minst oversekste man ernaartoe getrokken wordt en haar vertellen dat die perverts maar moeten leren om niet te kijken.
Onder andere corona heeft ons toch geleerd dat school veel meer functies heeft dan alleen het cognitieve ontwikkelen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Eens, maar school heeft een bepaalde functie dus het lijkt me niet gek dat je dáár de prioriteit legt ipv bij de vrijheid om je te kunnen kleden naar wens.
Wanneer docenten dusdanig geil afgeleid worden door wat 14-jarigen in minirokjes dat de kwaliteit van onderwijs eronder lijdt dan zijn ze ongeschikt voor hun vak.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha ja. Want het onderwijs stikt van het personeel.
Kom, probeer het nog eens.
1: Oke.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat erover omdat een user hierboven het nodig vond om uit te leggen dat veel meisjes en vrouwen slachtoffer worden van grensoverschrijdend gedrag en dat het dan misschien toch handigr is om je anders te kleden.
En als volwassen kerels echt niet in staat zijn om zich te beheersen en niet af te laten leiden, horen ze wellicht niet thuis in een dergelijke omgeving.
En wie bepaalt of het provocerend gedrag is of dat ze het gewoon zelf mooi vinden of lekker vinden zitten?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk niet dat de meeste leerkrachten die hier over klagen worden afgeleid door een beetje been en een beetje buik.
Er werd hier al gezegd dat meiden zich niet kleden zodat jongens/mannen zich kunnen verlekkeren. Maar bij deze gevallen is het best aannemelijk dat er ook hoop meiden zijn die zich zo kleden om uit te dagen. Ook dat is een stukje hormonen. Dus als je jongens berispt dat ze op een normale manier met hun hormonen om moeten gaan door niet te staren kan je dat toch ook toepassen op provocerend gedrag door middel van kledingkeuze?
Buitengewoon toxic dit. Lady's dragen gewoon crop tops because its hot.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk niet dat de meeste leerkrachten die hier over klagen worden afgeleid door een beetje been en een beetje buik.
Er werd hier al gezegd dat meiden zich niet kleden zodat jongens/mannen zich kunnen verlekkeren. Maar bij deze gevallen is het best aannemelijk dat er ook hoop meiden zijn die zich zo kleden om uit te dagen. Ook dat is een stukje hormonen. Dus als je jongens berispt dat ze op een normale manier met hun hormonen om moeten gaan door niet te staren kan je dat toch ook toepassen op provocerend gedrag door middel van kledingkeuze?
Dus iedereen die op papier geschikt is moet dan maar docent kunnen worden? Ook als er incidenten zijn geweest, of een veroordeling, want ach, we hebben toch al een tekort?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Oke.
2: Ja, klopt ook. Enkel nog open vacatures voor a-seksuele in het onderwijs.
Kan best. Het stikt toch van de leerkrachten.
Alleen maar homoseksuele docenten aanstellenquote:
Ja dat is lastig inderdaad. Maar je snapt mijn punt wel een beetje toch? Je kan niet zeggen dat alle naar school gaande pubermeiden alleen hun kleding dragen omdat ze het lekker vinden zitten?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wie bepaalt of het provocerend gedrag is of dat ze het gewoon zelf mooi vinden of lekker vinden zitten?
Realistisch.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer docenten dusdanig geil afgeleid worden door wat 14-jarigen in minirokjes dat de kwaliteit van onderwijs eronder lijdt dan zijn ze ongeschikt voor hun vak.
Nou echt extreem toxic een genuanceerde postquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Buitengewoon toxic dit. Lady's dragen gewoon crop tops because its hot.
Just behave jezelf..
Ja maar het lijkt me niet verkeerd als volwassenen die zoektocht/vrijheid enigszins afbakenen. Dat wat pubers (denken te) willen is vaak al aangestuurd door (influencer)marketing, een gelimiteerd aanbod in de (populaire) winkels, etc. Ouders gaan er in mee omdat kind anders benadeeld wordt tov haar/zijn peers, maar eigenlijk zouden zij het op de eerste plaats met de portemonnee moeten reguleren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens hoor, maar waar leg je die grens? Kinderen moeten ook zichzelf kunnen zijn. Gebruiken die tijd om hun stijl te vinden ook. Het moet wel heel extreem zijn om iets te gaan verbieden imo. Zolang; zoals ik al zei; er wel wat begrip is als het andere geslacht wellicht kijkt of er opgewonden van raakt. Op die leeftijd zijn er bij iedereen zoveel hormonen; ze kunnen er weinig aan doen en met wat kijken is niks mis imo (beide kanten op).
Veroordeling? we hebben het hier over leerkrachten die aangegeven afgeleid te zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus iedereen die op papier geschikt is moet dan maar docent kunnen worden? Ook als er incidenten zijn geweest, of een veroordeling, want ach, we hebben toch al een tekort?
genuanceerd?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou echt extreem toxic een genuanceerde post
Maar zoals Janneke141 al zei: neem dan de echte extremen even apart en ga 1 op 1 in gesprek over dat een iets langer broekje en een wat minder bloot hemdje op school toch wat beter op zijn plek is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is lastig inderdaad. Maar je snapt mijn punt wel een beetje toch? Je kan niet zeggen dat alle naar school gaande pubermeiden alleen hun kleding dragen omdat ze het lekker vinden zitten?
Dan herpakken ze zich maar.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veroordeling? we hebben het hier over leerkrachten die aangegeven afgeleid te zijn.
Ja, ok. Eens.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zoals Janneke141 al zei: neem dan de echte extremen even apart en ga 1 op 1 in gesprek over dat een iets langer broekje en een wat minder bloot hemdje op school toch wat beter op zijn plek is.
Want nu wordt dus alle meisjes verteld dat ze op moeten letten en minder bloot gekleed moeten gaan, en jongens en mannen krijgen dus wederom de boodschap dat zij er niets aan kunnen doen en meisjes/vrouwen zich moeten aanpassen om het hen gemakkelijker te maken.
Ik ben ook wel eens afgeleid op werk. Vervolgens focus ik weer op wat ik moet doen. Het is niet zo moeilijk hoor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veroordeling? we hebben het hier over leerkrachten die aangegeven afgeleid te zijn.
Natuurlijk kun je die hebben. Ik denk alleen dat over het algemeen jongeren best voor redelijke gesprekken en argumenten vatbaar zijn. Niet dat ze dat dan zullen zeggen, en ze zullen mokken en er stom over doen, maar de gemiddelde puber gaat dan echt wel iets doen met wat er is besproken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ok. Eens.
Maar het is wel zo dat je ook bij het eerste geval waarschijnlijk een ouder hebt die zegt : 'moet mijn kind zelf weten!!'.
Dat is sowieso al een goed uitgangspunt om de dialoog aan te gaan. Alleen als je niet enige vorm van kledingvoorschriften hanteert, krijg je dan niet het geval dat de 'extreme' gevallen meer de norm worden? Dan hebben die 1 op 1 gesprekken weinig zin en krijg je alleen maar meer leerkrachten die dit aangeven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zoals Janneke141 al zei: neem dan de echte extremen even apart en ga 1 op 1 in gesprek over dat een iets langer broekje en een wat minder bloot hemdje op school toch wat beter op zijn plek is.
Realistisch? Ze leren er maar mee om te gaan.quote:
Je stond niet vooraan qua wijsheid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Realistisch? Ze leren er maar mee om te gaan.
Zou wat zijn dat leerlingen zich moeten aanpassen om te voorkomen dat de meester geil wordt. Koekoek.
Uhhh....quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je die hebben. Ik denk alleen dat over het algemeen jongeren best voor redelijke gesprekken en argumenten vatbaar zijn. Niet dat ze dat dan zullen zeggen, en ze zullen mokken en er stom over doen, maar de gemiddelde puber gaat dan echt wel iets doen met wat er is besproken.
Nee joh. Dat valt echt reuze mee. En die echte hotpants zoals op die foto hierboven wordt echt niet of nauwelijks op school gedragen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is sowieso al een goed uitgangspunt om de dialoog aan te gaan. Alleen als je niet enige vorm van kledingvoorschriften hanteert, krijg je dan niet het geval dat de 'extreme' gevallen meer de norm worden? Dan hebben die 1 op 1 gesprekken weinig zin en krijg je alleen maar meer leerkrachten die dit aangeven.
Je mening over het afgeleid zijn, is irrelevant.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens afgeleid op werk. Vervolgens focus ik weer op wat ik moet doen. Het is niet zo moeilijk hoor.
Dat is toch de basis in dit geval? Het afgeleid zijn en dus het aangepaste kledingvoorschrift?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je mening over het afgeleid zijn, is irrelevant.
Het was geen mening maar een feit. En verder....hoezo met de leraar zijn commentaar voor zich houden? Ouders willen toch dat de leerkracht hun kind gaat opvoeden? Moet je niet gaan piepen over dat ze ergens commentaar op hebben.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jouw mening. Die leraren of mensen die daar commentaar op hebben, kunnen hun mening ook bij zich houden. Ook een keuze.
Nee.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je mening over het afgeleid zijn, is irrelevant.
Nee, de basis is dat het zo is. De leerkrachten ZIJN afgeleid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch de basis in dit geval? Het afgeleid zijn en dus het aangepaste kledingvoorschrift?
Ja dat is allemaal acceptabel inderdaad.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee joh. Dat valt echt reuze mee. En die echte hotpants zoals op die foto hierboven wordt echt niet of nauwelijks op school gedragen.
Er zijn wat korte broekjes, er zijn navelvrije topjes, een enkel hemdje, maar doorgaans lopen ze er echt met best wat bloot aan armen en benen, maar toch redelijk decent bij.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal acceptabel inderdaad.
Maar nog even terugkomend op het lekker zitten van kleding. Als je als meisje ervoor kiest om ipv naveltruitje er voor kiest om een topje te dragen wat alleen tot bh-hoogte bedekt mag je wel neigen naar provocatief kleden toch? Want lekker zitten of mooi of niet zal niet veel verschil uitmaken gok ik zo
Zou jij dat als extreem geval zien? Bij je dochter bijv
Welke van die 8 zou je dan niet oke vinden voor schoolse kleding?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:24 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hangt natuurlijk ook heel erg af hoe je een naveltruitje draagt
En dat blijkt uit ... ?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je stond niet vooraan qua wijsheid.
Dat vind ik lastig. Ik vind dat mijn dochter zich mooi en netjes kleedt. Ze is zelf heel erg bang om iets te veel bloot te laten zien, dus ik kan het me bij haar niet zo goed voorstellen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal acceptabel inderdaad.
Maar nog even terugkomend op het lekker zitten van kleding. Als je als meisje ervoor kiest om ipv naveltruitje er voor kiest om een topje te dragen wat alleen tot bh-hoogte bedekt mag je wel neigen naar provocatief kleden toch? Want lekker zitten of mooi of niet zal niet veel verschil uitmaken gok ik zo
Zou jij dat als extreem geval zien? Bij je dochter bijv
Ik denk dat mevrouw rechtsboven wel iets te ver vind gaan misschien met dat korte broekje in combinatie met dat topje voor school. Ook links-rechtsonder eventueel twijfelgeval is wel heel kort topje. De rest vind ik wel ok.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Welke van die 8 zou je dan niet oke vinden voor schoolse kleding?
Voor mij gaan ze allemaal te ver. We moeten weer terug naar de basis. We gaan naar school om te leren en niet om allerlei activaties te bewerkstelligen in de pants van andere (wildvreemde) mannen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat mevrouw rechtsboven wel iets te ver vind gaan misschien met dat korte broekje in combinatie met dat topje voor school. Ook linksonder eventueel twijfelgeval is wel heel kort topje. De rest vind ik wel ok.
Naakt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik lastig. Ik vind dat mijn dochter zich mooi en netjes kleedt. Ze is zelf heel erg bang om iets te veel bloot te laten zien, dus ik kan het me bij haar niet zo goed voorstellen.
Ik zie natuurlijk ook wel eens meisjes waarvan ik denk "van mij mag het ook wel ietsje minder" maar ik zie dat echt als mijn mening. Als zij het mooi vindt en zich er fijn in voelt, wie ben ik dan om te vinden dat het minder moet. Ik ben zelf geen fan van dergelijke korte topjes. Ik zou mijn dochter wellicht wel ter overweging geven op bepaalde momenten of dit de gelegenheid is om dat aan te trekken, maar ik zou me wel bij haar keuze neerleggen. Dat is wat mij betreft opvoeden van tieners: adviseren, ergens bewust van maken dmv vragen stellen, maar ook voorleven.
Een meisje met een dergelijk kort topje zou dus een verzoek voor een gesprekje met de mentor kunnen krijgen voor een 1 op 1 gesprek. Maar of het per se provocatief is in de zin zoals je het bedoelt, weet ik niet. Tieners zijn op zichzelf met bijna alles wat ze wel of niet doen provocatief. Dat hoort sowieso bij de leeftijd, denk ik.
Als mijn dochter nr 4 of 5 als outfit zou kiezen voor school, zou ik vragen of ze dat echt geschikt vindt, en als ze ja zegt, gaat ze daarin naar school.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Welke van die 8 zou je dan niet oke vinden voor schoolse kleding?
Want naakt is hetzelfde als gekleed?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naakt?
Je moet toch ergens een grens trekken? ja of niet. Maar dan mogen leerlingen ook naakt naar school. En de leerkrachten eigenlijk ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |