Ja, een ander die betekenis geeft aan je woorden; niets dan aannames.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Aannames, mijn beste.
[..]
"Jongens waren we, maar aardige jongens"
Wat is dan de functie dat meisjes geen korte broek aan mogen, zoals de jongens, maar een strakke korte legging?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.
Was toen in die tijd normaalquote:Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Ik vind dit toch ietsie anders voor mijn gevoel. Ik weet ook niet waarom.
Topless insmeren waar de leraren bij waren dat geloof ik weer niet.
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiënische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.
Dat hier een stel doet alsof het opleggen van enkele nog niet nader gespecificeerde fatsoensnormen wel meteen gelijk moeten staan aan vrijheidsbeknotting en/of jaren 50 seksisme, vind ik echter wel bizarre onzin.
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:23 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
School vraagt het helemaal niet aan alle leerlingen.
School legt het expliciet aan meisjes alleen op.
'Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté'.
Echt Wouw. Als meisje geen korte broek meer mogen dragen.
Wat is dit, de jaren 50?
het zijn ook mensen met gevoel .. ja sommige leerlingen zijn er echt op uit om dan betere cijfers te behalen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:31 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.
Ik ken ouders die gewoon hun kinderen met een trui aan naar school brengen en een lange broek ..quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen.²
Korte broek of een hotpants waar de billen uithangen? Daar zie ik namelijk regelmatig jonge tieners mee rond paraderen.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Een korte broek niet toegestaan? Het is 30 graden.
Daar komen leerlingen niet inderdaad.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef Purrito het volgende:
Ja, je hoort je gepast te kleden. Je gaat ook niet met een croptop aan naar kantoor, of met badslippers aan een college geven.
Ditja, iedereen gelijk, mensen met minder geld worden zo ook wat meer ondersteund.quote:
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:47 schreef HSG het volgende:
Ik spreek wel een docenten van de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.
En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.
Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Je gaat er niet dood aan maar het is een beetje kansloos dat die kids een lange broek aan moeten omdat anders de leraar te geil word om les te geven. Een beetje de omgekeerde wereld lijkt me.
Toen ik op de middelbare school zat wel.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten. scholieren.
Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.quote:
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.
Waarom een bikini dan weer niet? Zo'n crop top met een zeer korte broek is zowat hetzelfde.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:31 schreef mschol het volgende:
mja men moet daari zelf de keus kunnen maken, zolang je niet in bikini naar school komt zie ik absoluut geen probleem
we leven in een vrije wereld, later als je groot bent gaan ze vanzelf zich wat meer toedekken
dan is de jacht op mannen ook wat veranderd
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?
Op zich eens, maar een van de argumenten om niet zo naar school te kunnen, is dat dat later op het werk ook niet kan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.
Zo bedoel ik het.. Puur vanuit de school gedacht. Bij scholen gaat het om de resultaten van het leren.
Het is echt bizar héquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef Cupfighter het volgende:
Waar trek je de grens, een korte broek of naveltopje moet kunnen vind ik, als je billen of borsten teveel ziet dan ga je de grens wel over als ik door de stad loop met dit weer lijkt het soms wel een grote tippelzone zo lopen die jonge meiden erbij
Boomer gespot.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst
Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze isquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:25 schreef Kanaroe het volgende:
Toevallig hoorde ik gisteren van een kennis dat haar ZOON van 17 jaar niet in een korte broek naar zijn MBO IT-opleiding mocht komen.
De jongens moesten zich al vast richten op hun toekomst in het werkzame leven waar ze 'netjes' gekleed moeten zijn.
Persoonlijk vind ik dat alle leerlingen m/v/x vrij mogen zijn in wat ze dragen, het zijn pubers. Laat ze!
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed, oudere generaties die zeuren over wat jongere generaties wel of niet doen is zo oud als de mensheid.
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil.quote:Onze school staat open voor alle kinderen, ongeacht hun levensovertuiging, godsdienst, politieke gezindheid, afkomst, geslacht of seksuele geaardheid.
@HSG moest van de leerkracht altijd beide handjes óp z'n tafeltje neerleggen, anders ging het fout.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar de in puberteit heb je als ouder weinig meer op te voeden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is![]()
Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Er is niks mis met een normale korte broek aan doen naar school. Niks treurigs aan ook.quote:Op vrijdag 8 september 2023 02:51 schreef trein2000 het volgende:
Een korte broek in een dergelijke setting heeft iets treurigs. Maar om het nou te gaan verbieden, heb je niet wat beters te doen denk ik dan.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst
Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
Echt? waaaaaawquote:
Moeten ze lekker zelf weten. Het is aan de leraren daar vooral niet aan te gaan zitten. Stelletje pedo'squote:de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.
En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.
Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.
Kan me niks ander herinneren van de jaren '90/'00.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleemquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Juist. Het is in dit verhaal 100% het meisje wat er op aangesproken wordt. En niet de jongen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Waarom en voor wie?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem
pedo much?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen?
Mijne zonder gaten. Ze (14) gaat niet in blote benen naar school, vindt ze nu nog vreselijk. Wel een kort shirtje waardoor er een klein reepje buik te zien is. Daarover dan wel een zomerjas, want het zou wel eens fris kunnen wordenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Overigens heb ik me deze week enorm gestoord aan de kledingkeuze van mijn oudste dochter (13).Ondanks de 30 graden wilde mevrouw elke dag een lange spijkerbroek aan (weliswaar met van die gaten bij de knieëen, dus dat zal wel voor nog iets van koelte hebben gezorgd).
Dat maakt bij deze temperaturen ook niks uit, je hebt het toch warm.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Overigens heb ik me deze week enorm gestoord aan de kledingkeuze van mijn oudste dochter (13).Ondanks de 30 graden wilde mevrouw elke dag een lange spijkerbroek aan (weliswaar met van die gaten bij de knieëen, dus dat zal wel voor nog iets van koelte hebben gezorgd).
Ja er gaan wel korte topjes op de spijkerbroek, dat scheelt dan nog iets qua warmte. De middelste (9) kreeg het eerder deze week voor elkaar om een lange spijkerbroek aan te doen, een t-shirt, een vest en een zomerjas. Echt wtf hee.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijne zonder gaten. Ze (14) gaat niet in blote benen naar school, vindt ze nu nog vreselijk. Wel een kort shirtje waardoor er een klein reepje buik te zien is. Daarover dan wel een zomerjas, want het zou wel eens fris kunnen worden
Tieners...
Misschien heeft het niks met "verkeerd gedrag uitlokken" te maken en alles met "je passend (leren) kleden voor de gelegenheid"quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
Uhh, wat? Natuurlijk wel, dat heet opvoeden. Zou een mooie boel worden als kinderen niet meer opgevoed werden..quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is![]()
Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Niemand zegt dat meisjes geen korte broek aan mogen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.
Nu betreft het weer een 'inclusieve' school.
[..]
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil.
Mijn oudste dochter haalt prima cijfers op een categoraal gymnasium. Wat mij betreft doet ze aan wat ze wil.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van aantrekken waar je zin in hebt maar ik kan me niet voorstellen dat je als ouder je kind in een hotpants en croptopje naar school laat gaan
Ja, inderdaad. Wat is er mis met "je kleden naar de gelegenheid"? Je gaat naar school, niet naar het strand of de disco/club.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Omdat het niet past bij de gelegenheid. En voor iedereen.quote:
doen ze hun "nette/saaie/niet populaire" kleding op school uit voor wat andersquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van aantrekken waar je zin in hebt maar ik kan me niet voorstellen dat je als ouder je kind in een hotpants en croptopje naar school laat gaan
Denk dat dat ook niet veel gebeurd. Volgens mij kleden dames zich niet bloter nu dan in de jaren 90 of jaren 00. Je hebt natuurlijk altijd kledingtrends.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem
Past prima bij de gelegenheid. Het is geen advocatenkantoor he. En anders moet de school maar uniformen instellen, voor iedereen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het niet past bij de gelegenheid. En voor iedereen.
Jup want die lekkere docent kon haar ogen niet van mijn 30 cm afhouden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
@:HSG moest van de leerkracht altijd beide handjes óp z'n tafeltje neerleggen, anders ging het fout.
Jup er zijn nog mensen in Nederland die weten hoe ze met elkaar moeten praten.quote:
Het resultaat van incompetente ouders.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:37 schreef Red_85 het volgende:
Moeten ze lekker zelf weten. Het is aan de leraren daar vooral niet aan te gaan zitten. Stelletje pedo's
Ik zou mijn zoontje niet bijbrengen dat ie met zijn ogen dicht moet zitten, zodat mijn dochtertje ongehinderd in volledig doorschijnende kleding naar school kan. Sorry.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
volgens mij is dat ook niet het problematische gedrag waaraan wordt gerefereerd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou mijn zoontje niet bijbrengen dat ie met zijn ogen dicht moet zitten, zodat mijn dochtertje ongehinderd in volledig doorschijnende kleding naar school kan. Sorry.
dit ja... een hoop mannetje laten zich wel kennen in dit topic... die beginnen blijkbaar gelijk te kwijlen en een stijfje te voelen als er een meisje van 14 in een croptop langs loopt...quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Als je als volwassene verkeerde gedachten krijgt van wat kinder/tiener tietjes, dan is er serieus wat mis met je.
Het is ook niet het strand of een club.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Past prima bij de gelegenheid. Het is geen advocatenkantoor he. En anders moet de school maar uniformen instellen, voor iedereen.
Jij bent de ouder dus neem je verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou mijn zoontje niet bijbrengen dat ie met zijn ogen dicht moet zitten, zodat mijn dochtertje ongehinderd in volledig doorschijnende kleding naar school kan. Sorry.
Er wordt door verschillende users opgemerkt dat je inderdaad meisjes in allerlei kleding ziet geschikt voor de tippelzone gewoon buiten. Dus niet op school. De kledingkeuze van meisjes staat dus overal al onder druk, want als je je kleedt zoals je wil als je niet naar school gaat en dat is in hotpants, dan ben je kennelijk al een hoer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Wat is er mis met "je kleden naar de gelegenheid"? Je gaat naar school, niet naar het strand of de disco/club.
Nou ja een substantieel deel van de mode nu is gewoon een throwback naar de jaren 90 (en periodes ervoor) bijvoorbeeld van die cargobroeken die interessant genoeg niet dichtgeknoopt worden en omlaag gerold, of soms al met een diepe v geproduceerd zijn om de blik van een omstander richting de schaamstreek te trekken. Gecombineerd met zo'n naveltruitje. Dat is gewoon destiny's child in een nieuw jasje.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan me niks ander herinneren van de jaren '90/'00.
Ik denk eerder dat het een lesje "je passend kleden voor de gelegenheid" is dan "mag niet, anders raken docenten/klasgenoten opgewonden wat kan leiden tot ongewenst gedrag".quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Als je als volwassene verkeerde gedachten krijgt van wat kinder/tiener tietjes, dan is er serieus wat mis met je.
Waarom past het niet bij de gelegenheid?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het niet past bij de gelegenheid. En voor iedereen.
Je vindt het wel een goed idee da tienerjongetjes worden afgeleid van de les door al die tienertietjes en kontjes?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit.
Nee hoor gelukkig niet maar ik kan me voorstellen dat de concentratie wat minder is als er een paar van die schaars geklede jongedames in het lokaal zittenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit ja... een hoop mannetje laten zich wel kennen in dit topic... die beginnen blijkbaar gelijk te kwijlen en een stijfje te voelen als er een meisje van 14 in een croptop langs loopt...
Er zijn ook wel heel veel verschillende modellen korte broek.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom past het niet bij de gelegenheid?
Zoals @:Nielsch al zegt: mijn dochter doet het prima op school, haalt goede cijfers, leert goed, heeft geen problemen met docenten of andere leerlingen. Waarom zou ze dan niet in heel korte broek naar school mogen? De gelegenheid is: onderwijs volgen. Als ze dat kennelijk goed doet, past de kleding kennelijk bij de gelegenheid.
De ervaring leert dat dat ook vaak gebeurt, inderdaad. En nog wel jonger dan 14. Zo gauw ze maar iets beginnen te ontwikkelen waardoor ze op een vrouw beginnen te lijken, zijn ze onderwerp van staren (en erger) van dit soort mannetjes.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit ja... een hoop mannetje laten zich wel kennen in dit topic... die beginnen blijkbaar gelijk te kwijlen en een stijfje te voelen als er een meisje van 14 in een croptop langs loopt...
Dat is natuurlijk gewoon onzin. Topadvocaten dan ook maar in zwemslip naar de rechtbank? Ze zijn immers goed in hun werk, dus wat doet hun kledingkeuze er dan toe?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom past het niet bij de gelegenheid?
Zoals @:Nielsch al zegt: mijn dochter doet het prima op school, haalt goede cijfers, leert goed, heeft geen problemen met docenten of andere leerlingen. Waarom zou ze dan niet in heel korte broek naar school mogen? De gelegenheid is: onderwijs volgen. Als ze dat kennelijk goed doet, past de kleding kennelijk bij de gelegenheid.
Wie bepaalt wat passend is?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
"je passend kleden voor de gelegenheid"
Ik had dezelfde gedachte, 'dat gedoe hadden we in de 90's ook al.' Er was halverwege m'n middelbare schooltijd al zo'n periode.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nou ja een substantieel deel van de mode nu is gewoon een throwback naar de jaren 90 (en periodes ervoor) bijvoorbeeld van die cargobroeken die interessant genoeg niet dichtgeknoopt worden en omlaag gerold, of soms al met een diepe v geproduceerd zijn om de blik van een omstander richting de schaamstreek te trekken. Gecombineerd met zo'n naveltruitje. Dat is gewoon destiny's child in een nieuw jasje.
Voor haar misschien niet, maar ik denk dat voor die school dit meer een reactie is op blikvangers dan een aanrandingsprobleem dat ze proberen op te lossen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
volgens mij is dat ook niet het problematische gedrag waaraan wordt gerefereerd.
Jij ziet niet het verschil tussen school waar jongeren rondlopen die nog van alles moeten leren, die nog moeten ontwikkelen, groeien, zichzelf moeten leren kennen, en een professionele omgeving?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon onzin. Topadvocaten dan ook maar in zwemslip naar de rechtbank? Ze zijn immers goed in hun werk, dus wat doet hun kledingkeuze er dan toe?
Nee. Leren je passend te kleden voor de gelegenheid is ook een deel van de opvoeding. Als de ouders het niet doen, dan de school maar. School en opvoeden zijn een voorbereiding op volwassenheid.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen school waar jongeren rondlopen die nog van alles moeten leren, die nog moeten ontwikkelen, groeien, zichzelf moeten leren kennen, en een professionele omgeving?
Deze vergelijking gaat zo vreselijk mank.
Maar als je wil dat ze wat leren, dan moet je ze daar af en toe wel een handje bij helpen. Dat is het vraagstuk dat voorligt - hoe ver moet je daarin gaan? Dat vraagstuk is veel breder dan alleen kleding.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:05 schreef miss_sly het volgende:
Jij ziet niet het verschil tussen school waar jongeren rondlopen die nog van alles moeten leren, die nog moeten ontwikkelen, groeien, zichzelf moeten leren kennen, en een professionele omgeving?
Precies, leren, voorbereiding. Ze zijn nog niet zo ver en het komt nog niet zo nauw. Er is geen enkele scholier van nu die dadelijk in hemdje en zwembroek of hotpants en topje naar een zitting gaat als advocaatquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Leren je passend te kleden voor de gelegenheid is ook een deel van de opvoeding. Als de ouders het niet doen, dan de school maar. School en opvoeden zijn een voorbereiding op volwassenheid.
wel vervrissend als dat zou gebeuren, doorbreekt dat stijve ouwe lullen imogo watquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, leren, voorbereiding. Ze zijn nog niet zo ver en het komt nog niet zo nauw. Er is geen enkele scholier van nu die dadelijk in hemdje en zwembroek of hotpants en topje naar een zitting gaat als advocaat
Je bent ook wel erg naief om te denken dat er niet gestaard of gegeild wordtquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ervaring leert dat dat ook vaak gebeurt, inderdaad. En nog wel jonger dan 14. Zo gauw ze maar iets beginnen te ontwikkelen waardoor ze op een vrouw beginnen te lijken, zijn ze onderwerp van staren (en erger) van dit soort mannetjes.
Jeetje, een jongen vindt een meisje er goed uit zien. Het is allemaal wat zeg.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je bent ook wel erg naief om te denken dat er niet gestaard of gegeild wordtElke gezonde jongen in de puberteit doet dat.
Ze zijn prima zo ver. Ze zijn geen 5 meer, het gaat hier over de middelbare school.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, leren, voorbereiding. Ze zijn nog niet zo ver en het komt nog niet zo nauw. Er is geen enkele scholier van nu die dadelijk in hemdje en zwembroek of hotpants en topje naar een zitting gaat als advocaat
Volgens mij schrijf ik dat het gezond is.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, een jongen vindt een meisje er goed uit zien. Het is allemaal wat zeg.
Dat is m.i. het punt ook helemaal niet (ook niet vd school).quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jeetje, een jongen vindt een meisje er goed uit zien. Het is allemaal wat zeg.
Dan ga je niet meteen diegene op de kont slaan of whatever.
Snel alles volledig insnoeren, bedekken en tot onder de enkels onzichtbaar makenquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ervaring leert dat dat ook vaak gebeurt, inderdaad. En nog wel jonger dan 14. Zo gauw ze maar iets beginnen te ontwikkelen waardoor ze op een vrouw beginnen te lijken, zijn ze onderwerp van staren (en erger) van dit soort mannetjes.
Eens. Daarin hebben ze natuurlijk nog best wel een weg te gaan. Voor ze daadwerkelijk als topadvovaat ter zitting gaan, gaan er nog vele jaren voorbij. Jaren waarin ze groeien en ontwikkelen, van hun ouders zien hoe zij gekleed gaan naar de verschillende gelegenheden, klasgenoten hun kleding zien veranderen, naar de universiteit gaan, stage lopen, etc.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je wil dat ze wat leren, dan moet je ze daar af en toe wel een handje bij helpen. Dat is het vraagstuk dat voorligt - hoe ver moet je daarin gaan? Dat vraagstuk is veel breder dan alleen kleding.
Moet ie zelf weten. Als hij maar weet dat hij er verder met zijn handen vanaf blijft, dat ze er niet zo bij lopen om hem op te geilen en zich netjes gedraagt door niet te opvallend en creepy te gaan staren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je bent ook wel erg naief om te denken dat er niet gestaard of gegeild wordtElke gezonde jongen in de puberteit doet dat.
Jouw vergelijking gaat juist ontzettend mank, vandaar mijn voorbeeld. Dat je ergens goed in bent wil niet zeggen dat dús alle regels (inclusief kledingvoorschriften) maar overboord kunnen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |