abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210564660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Aannames, mijn beste.
[..]
"Jongens waren we, maar aardige jongens"
Ja, een ander die betekenis geeft aan je woorden; niets dan aannames.

Waarom nog modereren dan. Allemaal aannames over de bedoelingen van andermans posts.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210564663
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.
Wat is dan de functie dat meisjes geen korte broek aan mogen, zoals de jongens, maar een strakke korte legging?
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:19:32 #103
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210564669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Ik vind dit toch ietsie anders voor mijn gevoel. Ik weet ook niet waarom.

Topless insmeren waar de leraren bij waren dat geloof ik weer niet.
Was toen in die tijd normaal
Wat nu zwaar en te strengste verboden is op school deden wij gewoon zonder dat er gevolgen waren
we leefde toen veel vrijer.

Ik heb zelf nog de fotos van de topless kamp
dat mocht gewoon ........

Dingen die nu als zwaar grensoverschrijdend zijn , dar hielde we ons echt niet mee bezig , nu word bij elke zucht wat er niet bevalt de rechter er bij gehaald .......

gemengd douchen , gebeurde gewoon ... moet je nu eens doen :-)
Niemand die een verkeer ding deed omdat we wisten hoe we met elkaar om moesten gaan.
respect was er toen veel meer ..... en ook de controle naar elkaar toe
Dus je deed sowieso al geen verkeerde dingen , nu is de maatschappij meer IK en IK
dat was toen niet.

Roken met de Leeraar inde klas , en als je geen vuur had kwam die het gewoon geven.
Zelfs toen er een rook verbod kwam deden we het nog ( reis asbakken meenemen + raam open)
Zelfs de leeraar deed mee ...
denk je nu echt dat als je 3 uur les had en in het lokaal moest blijven dat je dan zonder roken ging zitten ... not
Maar dat is nu helemaal niet meer denkbaar , ik ben erg blij dat ik die tijd heb mee mogen maken.

Kwam toen ook best wel vaak thuis met zuigzoenen in me nek of op andere plekken, en er werd echt wel heel wat meer gedaan.
want je moet het toch een keer uit proberen
Jongens en meisjes slaapzaal op kamp , ja leuk de eerste nacht
Daarna wachten tot de leeraren en zo gingen slapen en de boel lag weer bij elkaar
Disco avonden de La bamba draaien , in een kring gaan staan met de mannen , en dames in het midden je kon alleen afwisselen door iemand een zoen te geven , er zijn heel wat verliefde paartje toen gekomen.
En fietsenrekken en gymspullenhok waren vaak bezet :-)
je heb het hier over de leeftijd van 13 /17

Ik heb nog lijfstraffen mee gemaakt met een liniaal een tik op de vingers geven op school
moet je nu eens doen :X :X ( voor 1983)

[ Bericht 10% gewijzigd door RAVW op 08-09-2023 00:32:52 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_210564684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiënische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.

Dat hier een stel doet alsof het opleggen van enkele nog niet nader gespecificeerde fatsoensnormen wel meteen gelijk moeten staan aan vrijheidsbeknotting en/of jaren 50 seksisme, vind ik echter wel bizarre onzin.
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....
pi_210564698
Haha zijn er nog vacatures voor leraar
pi_210564710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:23 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210564728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:34:41 #108
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210564740
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
School vraagt het helemaal niet aan alle leerlingen.
School legt het expliciet aan meisjes alleen op.
'Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté'.

Echt Wouw. Als meisje geen korte broek meer mogen dragen.
Wat is dit, de jaren 50?
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:35:17 #109
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210564742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:31 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.
het zijn ook mensen met gevoel .. ja sommige leerlingen zijn er echt op uit om dan betere cijfers te behalen.
het gaat twee kanten uit , het is niet alleen de leerkracht maar de leerlingen weten ook op je gevoel te spelen.
Zo lang er gaan foute dingen gebeuren.
Het is ook gewoon de grenzen opzoeken voor sommige ( Pubers)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:36:50 #110
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210564748
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen. :N

:{²
Ik ken ouders die gewoon hun kinderen met een trui aan naar school brengen en een lange broek ..
Maar dochter dan even naar de wc gaat en zich omkleed .
Want die truien zijn lastig :-)
Dus de ouders kunnen zo veel willen maar dochter heeft ook een eigen wil ..
pi_210564765
Bikini moet ook gewoon kunnen en voor jongens een hemdje en een fijne Speedo. Het is warm en die docenten maken toch zeker niet uit hoe onze kinderen gekleed moeten komen? Hoe durven ze onze prinsen en prinsessen iets in de weg te leggen. Het schijnt dat sommige van die docenten wel vijftig jaar zijn, stelletje smeerlappen.
anonieme razernist
pi_210565049
Een korte broek in een dergelijke setting heeft iets treurigs. Maar om het nou te gaan verbieden, heb je niet wat beters te doen denk ik dan.
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 september 2023 @ 07:15:33 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210565454
Tja, lastig. Als je met dit soort weer op het schoolplein kijkt dan vraag je je wel af of je een school bent of toch een camping of strandtent. En fatsoensnormen horen toch wel bij je opvoedende taken als school.

Het probleem van algemeen gecommuniceerde kledingregels is, naast dat het bijna niet te handhaven is omdat er heel veel in een grijs gebied zit, dat het leidt tot veel ophef van mensen die het niet begrijpen (zie dit topic) en er dan allerlei redenen op gaan plakken die helemaal niet van toepassing zijn. Volgens mij ben je, uit pedagogisch oogpunt, beter af door degenen die echt over de grens gaan 1 op 1 aan te spreken en uit te leggen waarom ze misschien niet zo'n handige keuze maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210565511
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Een korte broek niet toegestaan? Het is 30 graden.
Korte broek of een hotpants waar de billen uithangen? Daar zie ik namelijk regelmatig jonge tieners mee rond paraderen.
pi_210565532
NLse kortzichtigheid dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210565562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef Purrito het volgende:
Ja, je hoort je gepast te kleden. Je gaat ook niet met een croptop aan naar kantoor, of met badslippers aan een college geven.
Daar komen leerlingen niet inderdaad.
pi_210565590
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
Top. Schooluniformen next *O*
Ditja, iedereen gelijk, mensen met minder geld worden zo ook wat meer ondersteund.

Volgens mij zijn wij een van de weinige landen waar er geen schooluniformen zijn
pi_210565801
Ik spreek wel eens docenten van de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.

En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.

Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 08-09-2023 09:52:11 ]
Corporate translator
pi_210565847
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:47 schreef HSG het volgende:
Ik spreek wel een docenten van de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.

En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.

Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210565857
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.
Corporate translator
pi_210565885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je gaat er niet dood aan maar het is een beetje kansloos dat die kids een lange broek aan moeten omdat anders de leraar te geil word om les te geven. Een beetje de omgekeerde wereld lijkt me.
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten.
pi_210565888
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.
Toen ik op de middelbare school zat wel. *O* En dat was in de jaren 90 :P
pi_210565890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten. scholieren.
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:05:26 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210565893
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
pi_210565905
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')