abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:09:50 #126
5428 crew  miss_sly
pi_210565918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210565923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:31 schreef mschol het volgende:
mja men moet daari zelf de keus kunnen maken, zolang je niet in bikini naar school komt zie ik absoluut geen probleem

we leven in een vrije wereld, later als je groot bent gaan ze vanzelf zich wat meer toedekken

dan is de jacht op mannen ook wat veranderd
Waarom een bikini dan weer niet? Zo'n crop top met een zeer korte broek is zowat hetzelfde.
pi_210565929
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.

Zo bedoel ik het.. Puur vanuit de school gedacht. Bij scholen gaat het om de resultaten van het leren.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:18:09 #129
5428 crew  miss_sly
pi_210565961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.

Zo bedoel ik het.. Puur vanuit de school gedacht. Bij scholen gaat het om de resultaten van het leren.
Op zich eens, maar een van de argumenten om niet zo naar school te kunnen, is dat dat later op het werk ook niet kan.

Dus moeten jonge mannen leren om met schaars geklede dames in hun omgeving om te gaan, want buiten het werk gaan ze die op heel veel plaatsen tegenkomen. Later als ze groot zijn.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:21:23 #130
5428 crew  miss_sly
pi_210565978
Overigens ben ik van mening dat eenieder zo gekleed moet gaan dat hij/zij zich prettig voelt. Als ouder kun je je kind wel bijbrengen dat een bepaalde manier van kleding beter past bij een bepaalde gelegenheid. Toch vind ik ook dan dat jongeren de ruimte moeten hebben om zich daar niet (volledig) aan te conformeren. Dat is ook onderdeel van opgroeien, ontwikkelen, ontdekken wie je bent en wat je wel en niet wil.

Ik ben het met @Janneke141 eens dat het constructiever is om 1 op 1 met de enkeling die echt wel wat ver gaat een gesprekje te hebben en uitleg te geven.
pi_210565992
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst :)

Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
pi_210566012
Toevallig hoorde ik gisteren van een kennis dat haar ZOON van 17 jaar niet in een korte broek naar zijn MBO IT-opleiding mocht komen.
De jongens moesten zich al vast richten op hun toekomst in het werkzame leven waar ze 'netjes' gekleed moeten zijn.

Persoonlijk vind ik dat alle leerlingen m/v/x vrij mogen zijn in wat ze dragen, het zijn pubers. Laat ze!
pi_210566015
Waar trek je de grens, een korte broek of naveltopje moet kunnen vind ik, als je billen of borsten teveel ziet dan ga je de grens wel over als ik door de stad loop met dit weer lijkt het soms wel een grote tippelzone zo lopen die jonge meiden erbij
pi_210566032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef Cupfighter het volgende:
Waar trek je de grens, een korte broek of naveltopje moet kunnen vind ik, als je billen of borsten teveel ziet dan ga je de grens wel over als ik door de stad loop met dit weer lijkt het soms wel een grote tippelzone zo lopen die jonge meiden erbij
Het is echt bizar hé :') En dan in zo'n kledingzaak helemaal stressen als je onverhoopt een zijkant van een BH ziet, maar ondertussen wel in de blote puni paraderen op het marktplein. Schiet mij maar lek.
pi_210566043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst :)

Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
Boomer gespot.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210566045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:25 schreef Kanaroe het volgende:
Toevallig hoorde ik gisteren van een kennis dat haar ZOON van 17 jaar niet in een korte broek naar zijn MBO IT-opleiding mocht komen.
De jongens moesten zich al vast richten op hun toekomst in het werkzame leven waar ze 'netjes' gekleed moeten zijn.

Persoonlijk vind ik dat alle leerlingen m/v/x vrij mogen zijn in wat ze dragen, het zijn pubers. Laat ze!
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is :)

Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:29:14 #137
236264 crew  capricia
pi_210566047
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210566054
Maar goed, oudere generaties die zeuren over wat jongere generaties wel of niet doen is zo oud als de mensheid.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:33:08 #139
236264 crew  capricia
pi_210566069
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed, oudere generaties die zeuren over wat jongere generaties wel of niet doen is zo oud als de mensheid.
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.

Nu betreft het weer een 'inclusieve' school.
quote:
Onze school staat open voor alle kinderen, ongeacht hun levensovertuiging, godsdienst, politieke gezindheid, afkomst, geslacht of seksuele geaardheid.
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210566072
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
@HSG moest van de leerkracht altijd beide handjes óp z'n tafeltje neerleggen, anders ging het fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 09:35:46 ]
pi_210566074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is :)

Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar de in puberteit heb je als ouder weinig meer op te voeden.
Echt, laat ze maar klooien en voer desnoods een keer een gesprek met ze als je je zorgen maakt, maar iets verbieden heeft in het algemeen een averechts effect :)
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:34:00 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566075
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 02:51 schreef trein2000 het volgende:
Een korte broek in een dergelijke setting heeft iets treurigs. Maar om het nou te gaan verbieden, heb je niet wat beters te doen denk ik dan.
Er is niks mis met een normale korte broek aan doen naar school. Niks treurigs aan ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210566082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:

:O
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:35:26 #144
5428 crew  miss_sly
pi_210566087
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
pi_210566096
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:47 schreef HSG het volgende:
Ik spreek wel een docenten van

Echt? waaaaaaw
quote:
de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.

En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.

Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.
Moeten ze lekker zelf weten. Het is aan de leraren daar vooral niet aan te gaan zitten. Stelletje pedo's :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210566098
NIX18!!!!!
U MAD?
pi_210566099
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Kan me niks ander herinneren van de jaren '90/'00.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:38:27 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566106
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:39:45 #149
236264 crew  capricia
pi_210566114
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Juist. Het is in dit verhaal 100% het meisje wat er op aangesproken wordt. En niet de jongen.

Deze ongelijkheid komt doordat ze het vrouwenlichaam seksualiseren. En dus ook dat van meisjes.
Bij een meisje worden blote benen of een blote buik als sexy gezien, een provicatie, terwijl een jongen in een korte broek dit niet oproept.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:39:55 #150
5428 crew  miss_sly
pi_210566115
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem :P
Waarom en voor wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')