abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 7 september 2023 @ 23:37:11 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210564412
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:23 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Yep aangezien we in een vrij land wonen. Zolang de ouders / verzorgers het goed vinden dan zou een leraar hier niets over te zeggen moeten hebben.
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
pi_210564414
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Je blijft maar gewoon aannames maken he?
"Pools are perfect for holding water"
pi_210564424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is een aanname van jou :{w
pi_210564434
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:

[..]
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
Apetrots natuurlijk.
  donderdag 7 september 2023 @ 23:40:52 #80
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210564438
quote:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Tja je mag ook niet in je boxershort in de klas zitten, terwijl die dezelfde lengte hebben als de broekjes van sommige dames. :P
pi_210564454
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:39 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Dat is een aanname van jou :{w
Fair point. Gezien haar andere posts in dit topic ga ik er inderdaad van uit dat Caprica geen ouder is met een kind op een van de scholen die kledingsnormen wil gaan hanteren, of in Heerlen woont en een brief op de mat heeft zien vallen met het verzoek zich "zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."

Maar hej, als Caprica een van de ouders is aan wiens kind zo'n verzoek gedaan is, dan verneem ik hier heel graag wat meer duidelijkheid over wat de school nou daadwerkelijk als ongepast beschouwt en wat zij wel prima vindt voor haar zoon of dochter.

Post maar dan, de inhoud van die brief en wat fotos van de outfit van je kind. Volgens haar immers geheel gepast (crop het hoofd er maar af voor anonimiteit), dus dat moet dan ook geen enkel probleem zijn.
pi_210564467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ook niet denk ik :+
Lol. Kijk mam ik pas in maat 36! Meid wat enigg

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 23:44:28 ]
  donderdag 7 september 2023 @ 23:45:06 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210564474
quote:
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.
Daarnaast is sportkleding geen gewone kleding. Je gaat ook niet in alleen je zwempak/bikini of judopak etc. in de klas zitten..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210564477
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:

[..]
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210564510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.
Simpel.

"Wij hoeven ons als school niet te schikken naar uw fatsoensnormen gedurende onze lessen. Fijne dag nog."
pi_210564519
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.
Daarnaast is sportkleding geen gewone kleding. Je gaat ook niet in alleen je zwempak/bikini of judopak etc. in de klas zitten..
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?
pi_210564530
Sommige hebben er geen probleem mee

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210564531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Simpel.

"Wij hoeven ons als school niet te schikken naar uw fatsoensnormen gedurende onze lessen. Fijne dag nog."
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.
pi_210564535
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Trololo.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen? En volgens welke regels? Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?
Er staat letterlijk 'korte broekjes'. Ook dat verkleinwoord alleen al. :r
Wat is hier nog een wereld te winnen.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
Zouden ze het bij jongens ook 'korte broekjes' noemen?
Of is dat woord expliciet alleen voor meiden bedoelt?

'Jongens in korte broekjes', klinkt wat Van het Reve achtig.
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"

En dan een:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Niets mis met jongens in korte broekjes.
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.
  donderdag 7 september 2023 @ 23:54:30 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210564538
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Trololo.
Dat vind ik eerder van jouw reacties -O-
  donderdag 7 september 2023 @ 23:55:09 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210564543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.
pi_210564544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:53 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.
pi_210564572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.
pi_210564577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:58 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.
En ik probeer je te laten inzien dat een argument in het extreme trekken een drogreden is.
pi_210564582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:54 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"

En dan een:
[..]
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.
quote:

[..]
~O>
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564598
Wederom een hoop ophef om niets, het goede nieuws is dat als we ons in dit land hier al druk om maken, het allemaal nog niet zo slecht gesteld is hier.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_210564621
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
~O>
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.
pi_210564624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.
Aannames, mijn beste.
quote:

[..]
"Jongens waren we, maar aardige jongens"
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564629
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Nou, bij ons op kantoor zie ik die wel.
bij ons, klein kantoor, daar mocht het in de zomer gewoon, flipflops en korte broek helemaal prima

1 kanttekening: als iemand een mail stuurde dat er klanten langs kwamen, dan was je die dag gewoon aanwezig met lange broek en polo

enige vervelende was dat er soms een vrouwelijke collega was met een ulta dun topje, zonder bh, dan kon je dat als man toch ff niet weerstaan om even te loeren als de nippels hard werden van de airco _O-

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 00:08:44 ]
pi_210564637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:01 schreef Shreyas het volgende:
Wederom een hoop ophef om niets, het goede nieuws is dat als we ons in dit land hier al druk om maken, het allemaal nog niet zo slecht gesteld is hier.
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiėnische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.

Dat hier een stel doet alsof het opleggen van enkele nog niet nader gespecificeerde fatsoensnormen wel meteen gelijk moeten staan aan vrijheidsbeknotting en/of jaren 50 seksisme, vind ik echter wel bizarre onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')