Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:23 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Yep aangezien we in een vrij land wonen. Zolang de ouders / verzorgers het goed vinden dan zou een leraar hier niets over te zeggen moeten hebben.
Je blijft maar gewoon aannames maken he?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Dat is een aanname van jouquote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Je blijft maar gewoon aannames maken he?
Apetrots natuurlijk.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
Tja je mag ook niet in je boxershort in de klas zitten, terwijl die dezelfde lengte hebben als de broekjes van sommige dames.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Fair point. Gezien haar andere posts in dit topic ga ik er inderdaad van uit dat Caprica geen ouder is met een kind op een van de scholen die kledingsnormen wil gaan hanteren, of in Heerlen woont en een brief op de mat heeft zien vallen met het verzoek zich "zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."quote:Op donderdag 7 september 2023 23:39 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat is een aanname van jou
Lol. Kijk mam ik pas in maat 36! Meid wat eniggquote:
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
Simpel.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.
Daarnaast is sportkleding geen gewone kleding. Je gaat ook niet in alleen je zwempak/bikini of judopak etc. in de klas zitten..
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Simpel.
"Wij hoeven ons als school niet te schikken naar uw fatsoensnormen gedurende onze lessen. Fijne dag nog."
quote:
quote:Op donderdag 7 september 2023 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen? En volgens welke regels? Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?
Er staat letterlijk 'korte broekjes'. Ook dat verkleinwoord alleen al.![]()
Wat is hier nog een wereld te winnen.
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"quote:Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
Zouden ze het bij jongens ook 'korte broekjes' noemen?
Of is dat woord expliciet alleen voor meiden bedoelt?
'Jongens in korte broekjes', klinkt wat Van het Reve achtig.
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets mis met jongens in korte broekjes.
Dat vind ik eerder van jouw reactiesquote:
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:53 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.
En ik probeer je te laten inzien dat een argument in het extreme trekken een drogreden is.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:58 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:54 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
[..]
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"
En dan een:
[..]
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.quote:
Aannames, mijn beste.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.
"Jongens waren we, maar aardige jongens"quote:Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:
[..]
bij ons, klein kantoor, daar mocht het in de zomer gewoon, flipflops en korte broek helemaal primaquote:Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nou, bij ons op kantoor zie ik die wel.
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiėnische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:01 schreef Shreyas het volgende:
Wederom een hoop ophef om niets, het goede nieuws is dat als we ons in dit land hier al druk om maken, het allemaal nog niet zo slecht gesteld is hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |