abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210564454
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:39 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Dat is een aanname van jou :{w
Fair point. Gezien haar andere posts in dit topic ga ik er inderdaad van uit dat Caprica geen ouder is met een kind op een van de scholen die kledingsnormen wil gaan hanteren, of in Heerlen woont en een brief op de mat heeft zien vallen met het verzoek zich "zich niet te bloot te kleden. Korte broekjes of blote buiken mochten niet."

Maar hej, als Caprica een van de ouders is aan wiens kind zo'n verzoek gedaan is, dan verneem ik hier heel graag wat meer duidelijkheid over wat de school nou daadwerkelijk als ongepast beschouwt en wat zij wel prima vindt voor haar zoon of dochter.

Post maar dan, de inhoud van die brief en wat fotos van de outfit van je kind. Volgens haar immers geheel gepast (crop het hoofd er maar af voor anonimiteit), dus dat moet dan ook geen enkel probleem zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210564467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]

Dit ook niet denk ik :+
Lol. Kijk mam ik pas in maat 36! Meid wat enigg

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2023 23:44:28 ]
  donderdag 7 september 2023 @ 23:45:06 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210564474
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:36 schreef capricia het volgende:
Ook zo mooi. Wel verplicht in een korte gymbroek of zo'n korte gymlegging (door school 1 maal per jaar verstrekt, je mag kiezen, incl shirt met de naam van de school) moeten gymen, maar je mag niet met diezelfde lengte broek of legging in de klas zitten.
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.
Daarnaast is sportkleding geen gewone kleding. Je gaat ook niet in alleen je zwempak/bikini of judopak etc. in de klas zitten..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210564477
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef maily het volgende:

[..]
Wat zou jij ervan vinden als jouw dochter zo schaarsgekleed naar school zou gaan/willen?
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_210564510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Volgens mij is dat tegenwoordig de normale kledingstijl dus ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik zou haar zo opgevoed hebben dat ze prima eigen keuzes en afwegingen kan maken. Een leraar die een opmerking maakt over de kledingkeuze van mijn kind zou ik een stuk lastiger vinden en dat mag hij daarna even aan mij uit komen leggen.
Simpel.

"Wij hoeven ons als school niet te schikken naar uw fatsoensnormen gedurende onze lessen. Fijne dag nog."
pi_210564519
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zegt wie? Jij doet alsof normale korte broeken niet meer mogen.
Daarnaast is sportkleding geen gewone kleding. Je gaat ook niet in alleen je zwempak/bikini of judopak etc. in de klas zitten..
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?
pi_210564530
Sommige hebben er geen probleem mee

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210564531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Simpel.

"Wij hoeven ons als school niet te schikken naar uw fatsoensnormen gedurende onze lessen. Fijne dag nog."
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.
pi_210564535
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Trololo.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ach ja. En wie gaat dat beoordelen? En volgens welke regels? Of is het de willekeur van een 50 jarige vent die directeur is?
Er staat letterlijk 'korte broekjes'. Ook dat verkleinwoord alleen al. :r
Wat is hier nog een wereld te winnen.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:03 schreef capricia het volgende:
Zouden ze het bij jongens ook 'korte broekjes' noemen?
Of is dat woord expliciet alleen voor meiden bedoelt?

'Jongens in korte broekjes', klinkt wat Van het Reve achtig.
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"

En dan een:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Niets mis met jongens in korte broekjes.
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.
  donderdag 7 september 2023 @ 23:54:30 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210564538
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Trololo.
Dat vind ik eerder van jouw reacties -O-
  donderdag 7 september 2023 @ 23:55:09 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210564543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:51 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Nee maar het is wel gek dat je een probleem hebt met te sexy en ze daarna voor te sporten verplicht net zo sexy aankleed terwijl dit totaal geen functie heeft. Die verplichte korte en strakke sportkleding is toch best een gek verhaal?
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.
pi_210564544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:53 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Dat is dus het mooie jij gaat er vanuit dat een openbare school alles zelf mag bepalen wat gewoon niet klopt.
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.
pi_210564572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ze alles mogen bepalen. Jij bent (ook met dat rare boerka voorbeeld) degene die steeds in dat totale schiet. Ik stel dat ze prima normen mogen stellen aan wel of niet toelaatbare kleding.
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.
pi_210564577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:58 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Omdat ik je duidelijk probeer te maken dat dit niet klopt. Als dat het geval zou zijn dan kun je dus ook eisen dat de kinderen een Boerka aan moeten en dan zou iedereen op zijn achterste poten staan. Ze moeten hierin de wet te volgen en niet met eigen interpretaties gaan strooien.
En ik probeer je te laten inzien dat een argument in het extreme trekken een drogreden is.
pi_210564582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:54 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
"Oeh, broekjes ipv broeken, dat moeten wel viespeuken zijn!"

En dan een:
[..]
Dus eh .. "Trololo". Eensgelijks.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Je blijft maar gewoon aannames maken he?
~O>
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564598
Wederom een hoop ophef om niets, het goede nieuws is dat als we ons in dit land hier al druk om maken, het allemaal nog niet zo slecht gesteld is hier.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_210564621
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:59 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
~O>
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.
pi_210564624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Uhuh, jij had die posts helemaal niet zo bedoeld hoor, de schuld leggende bij enig seksisme opgelegd door een stel oudere mannen vanuit de school. Maak jezelf dat maar leuk wijs.
Aannames, mijn beste.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Je blijft maar gewoon aannames maken he?
"Jongens waren we, maar aardige jongens"
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210564629
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]
Nou, bij ons op kantoor zie ik die wel.
bij ons, klein kantoor, daar mocht het in de zomer gewoon, flipflops en korte broek helemaal prima

1 kanttekening: als iemand een mail stuurde dat er klanten langs kwamen, dan was je die dag gewoon aanwezig met lange broek en polo

enige vervelende was dat er soms een vrouwelijke collega was met een ulta dun topje, zonder bh, dan kon je dat als man toch ff niet weerstaan om even te loeren als de nippels hard werden van de airco _O-

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 00:08:44 ]
pi_210564637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:01 schreef Shreyas het volgende:
Wederom een hoop ophef om niets, het goede nieuws is dat als we ons in dit land hier al druk om maken, het allemaal nog niet zo slecht gesteld is hier.
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiënische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.

Dat hier een stel doet alsof het opleggen van enkele nog niet nader gespecificeerde fatsoensnormen wel meteen gelijk moeten staan aan vrijheidsbeknotting en/of jaren 50 seksisme, vind ik echter wel bizarre onzin.
pi_210564660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Aannames, mijn beste.
[..]
"Jongens waren we, maar aardige jongens"
Ja, een ander die betekenis geeft aan je woorden; niets dan aannames.

Waarom nog modereren dan. Allemaal aannames over de bedoelingen van andermans posts.
pi_210564663
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Bij sportkleding heeft het wel een functie.
Wat is dan de functie dat meisjes geen korte broek aan mogen, zoals de jongens, maar een strakke korte legging?
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:19:32 #103
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210564669
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:33 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Ik vind dit toch ietsie anders voor mijn gevoel. Ik weet ook niet waarom.

Topless insmeren waar de leraren bij waren dat geloof ik weer niet.
Was toen in die tijd normaal
Wat nu zwaar en te strengste verboden is op school deden wij gewoon zonder dat er gevolgen waren
we leefde toen veel vrijer.

Ik heb zelf nog de fotos van de topless kamp
dat mocht gewoon ........

Dingen die nu als zwaar grensoverschrijdend zijn , dar hielde we ons echt niet mee bezig , nu word bij elke zucht wat er niet bevalt de rechter er bij gehaald .......

gemengd douchen , gebeurde gewoon ... moet je nu eens doen :-)
Niemand die een verkeer ding deed omdat we wisten hoe we met elkaar om moesten gaan.
respect was er toen veel meer ..... en ook de controle naar elkaar toe
Dus je deed sowieso al geen verkeerde dingen , nu is de maatschappij meer IK en IK
dat was toen niet.

Roken met de Leeraar inde klas , en als je geen vuur had kwam die het gewoon geven.
Zelfs toen er een rook verbod kwam deden we het nog ( reis asbakken meenemen + raam open)
Zelfs de leeraar deed mee ...
denk je nu echt dat als je 3 uur les had en in het lokaal moest blijven dat je dan zonder roken ging zitten ... not
Maar dat is nu helemaal niet meer denkbaar , ik ben erg blij dat ik die tijd heb mee mogen maken.

Kwam toen ook best wel vaak thuis met zuigzoenen in me nek of op andere plekken, en er werd echt wel heel wat meer gedaan.
want je moet het toch een keer uit proberen
Jongens en meisjes slaapzaal op kamp , ja leuk de eerste nacht
Daarna wachten tot de leeraren en zo gingen slapen en de boel lag weer bij elkaar
Disco avonden de La bamba draaien , in een kring gaan staan met de mannen , en dames in het midden je kon alleen afwisselen door iemand een zoen te geven , er zijn heel wat verliefde paartje toen gekomen.
En fietsenrekken en gymspullenhok waren vaak bezet :-)
je heb het hier over de leeftijd van 13 /17

Ik heb nog lijfstraffen mee gemaakt met een liniaal een tik op de vingers geven op school
moet je nu eens doen :X :X ( voor 1983)

[ Bericht 10% gewijzigd door RAVW op 08-09-2023 00:32:52 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_210564684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Die kleding van kinderen kan me geen ene fuck schelen. Al zitten ze er naakt (ok wellicht heb ik dan toch enige hygiënische bezwaren, maar zelfs dan niet mijn pakkie an, ik hoef niet op hetzelfde meubilair te zitten) of in winterkleding (zolang ze niet oververhit raken want als docent heb je natuurlijk wel enige zorgplicht he). Helemaal lekker zelf weten, het zijn mijn kinderen niet.

Dat hier een stel doet alsof het opleggen van enkele nog niet nader gespecificeerde fatsoensnormen wel meteen gelijk moeten staan aan vrijheidsbeknotting en/of jaren 50 seksisme, vind ik echter wel bizarre onzin.
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....
pi_210564698
Haha zijn er nog vacatures voor leraar
pi_210564710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:23 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Kan me geen fck schelen maar ik stuur wel 20 reacties....
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.
pi_210564728
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Ik stoor me aan je, imo domme, posts. Het onderwerp an sich boeit me niet zo.
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:34:41 #108
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210564740
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
School vraagt het helemaal niet aan alle leerlingen.
School legt het expliciet aan meisjes alleen op.
'Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté'.

Echt Wouw. Als meisje geen korte broek meer mogen dragen.
Wat is dit, de jaren 50?
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:35:17 #109
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210564742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:31 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Of je voelt je betrapt als leraar die niet zo goed kan omgaan met korte broeken en truitjes in je klas.
het zijn ook mensen met gevoel .. ja sommige leerlingen zijn er echt op uit om dan betere cijfers te behalen.
het gaat twee kanten uit , het is niet alleen de leerkracht maar de leerlingen weten ook op je gevoel te spelen.
Zo lang er gaan foute dingen gebeuren.
Het is ook gewoon de grenzen opzoeken voor sommige ( Pubers)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:36:50 #110
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210564748
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk kwalijker dat ouders hier blijkbaar op moeten worden aangesproken. Dat ze dit niet al uit eigen beweging doen is me een raadsel. De ouders zouden zich rot moeten schamen. :N

:{²
Ik ken ouders die gewoon hun kinderen met een trui aan naar school brengen en een lange broek ..
Maar dochter dan even naar de wc gaat en zich omkleed .
Want die truien zijn lastig :-)
Dus de ouders kunnen zo veel willen maar dochter heeft ook een eigen wil ..
pi_210564765
Bikini moet ook gewoon kunnen en voor jongens een hemdje en een fijne Speedo. Het is warm en die docenten maken toch zeker niet uit hoe onze kinderen gekleed moeten komen? Hoe durven ze onze prinsen en prinsessen iets in de weg te leggen. Het schijnt dat sommige van die docenten wel vijftig jaar zijn, stelletje smeerlappen.
anonieme razernist
pi_210565049
Een korte broek in een dergelijke setting heeft iets treurigs. Maar om het nou te gaan verbieden, heb je niet wat beters te doen denk ik dan.
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 september 2023 @ 07:15:33 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210565454
Tja, lastig. Als je met dit soort weer op het schoolplein kijkt dan vraag je je wel af of je een school bent of toch een camping of strandtent. En fatsoensnormen horen toch wel bij je opvoedende taken als school.

Het probleem van algemeen gecommuniceerde kledingregels is, naast dat het bijna niet te handhaven is omdat er heel veel in een grijs gebied zit, dat het leidt tot veel ophef van mensen die het niet begrijpen (zie dit topic) en er dan allerlei redenen op gaan plakken die helemaal niet van toepassing zijn. Volgens mij ben je, uit pedagogisch oogpunt, beter af door degenen die echt over de grens gaan 1 op 1 aan te spreken en uit te leggen waarom ze misschien niet zo'n handige keuze maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210565511
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:34 schreef capricia het volgende:
Een korte broek niet toegestaan? Het is 30 graden.
Korte broek of een hotpants waar de billen uithangen? Daar zie ik namelijk regelmatig jonge tieners mee rond paraderen.
pi_210565532
NLse kortzichtigheid dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210565562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:22 schreef Purrito het volgende:
Ja, je hoort je gepast te kleden. Je gaat ook niet met een croptop aan naar kantoor, of met badslippers aan een college geven.
Daar komen leerlingen niet inderdaad.
pi_210565590
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
Top. Schooluniformen next *O*
Ditja, iedereen gelijk, mensen met minder geld worden zo ook wat meer ondersteund.

Volgens mij zijn wij een van de weinige landen waar er geen schooluniformen zijn
pi_210565801
Ik spreek wel eens docenten van de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.

En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.

Jammer dat Nederlandse ouders te zwak zijn om er wat aan te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 08-09-2023 09:52:11 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210565847
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:47 schreef HSG het volgende:
Ik spreek wel een docenten van de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.

En dan doel ik dat ze b.v. gewoon een korte broek en een t-shirt aan hebben maar echt een croptop en extreem korte broekjes waarbij bijna de halve billen bloot zijn. Of hele kortje rokjes en topjes met flinke inkijk.

Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210565857
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ga me niet vertellen dat je hier, toen je zelf op de middelbare school zat, last van had.
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210565885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:36 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je gaat er niet dood aan maar het is een beetje kansloos dat die kids een lange broek aan moeten omdat anders de leraar te geil word om les te geven. Een beetje de omgekeerde wereld lijkt me.
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten.
pi_210565888
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Toen ik op de middelbare school zat kwam dat nog niet voor.
Toen ik op de middelbare school zat wel. *O* En dat was in de jaren 90 :P
pi_210565890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Misschien leidt het ook teveel af voor de mannelijke studenten. scholieren.
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:05:26 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210565893
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
pi_210565905
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:09:50 #126
5428 crew  miss_sly
pi_210565918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ja, ik kan me voorstellen als je geschiedenis staat te geven, en de halve klas zit vol met sexy meisjes, dat je er niet veel van opsteekt. Vooral niet met al die hormonen op die leeftijd.
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210565923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:31 schreef mschol het volgende:
mja men moet daari zelf de keus kunnen maken, zolang je niet in bikini naar school komt zie ik absoluut geen probleem

we leven in een vrije wereld, later als je groot bent gaan ze vanzelf zich wat meer toedekken

dan is de jacht op mannen ook wat veranderd
Waarom een bikini dan weer niet? Zo'n crop top met een zeer korte broek is zowat hetzelfde.
pi_210565929
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien is het dan handig dat deze jonge mannen leren daarmee om te gaan, omdat ze dat ook later in het leven nog vaak zullen zien rondlopen?
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.

Zo bedoel ik het.. Puur vanuit de school gedacht. Bij scholen gaat het om de resultaten van het leren.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:18:09 #129
5428 crew  miss_sly
pi_210565961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:13 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Van mij mag een meisje in haar bikini naar school, maar ik probeer me in de scholen te verplaatsen. Scholen zijn eigenlijk om iets te leren.

Zo bedoel ik het.. Puur vanuit de school gedacht. Bij scholen gaat het om de resultaten van het leren.
Op zich eens, maar een van de argumenten om niet zo naar school te kunnen, is dat dat later op het werk ook niet kan.

Dus moeten jonge mannen leren om met schaars geklede dames in hun omgeving om te gaan, want buiten het werk gaan ze die op heel veel plaatsen tegenkomen. Later als ze groot zijn.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:21:23 #130
5428 crew  miss_sly
pi_210565978
Overigens ben ik van mening dat eenieder zo gekleed moet gaan dat hij/zij zich prettig voelt. Als ouder kun je je kind wel bijbrengen dat een bepaalde manier van kleding beter past bij een bepaalde gelegenheid. Toch vind ik ook dan dat jongeren de ruimte moeten hebben om zich daar niet (volledig) aan te conformeren. Dat is ook onderdeel van opgroeien, ontwikkelen, ontdekken wie je bent en wat je wel en niet wil.

Ik ben het met @Janneke141 eens dat het constructiever is om 1 op 1 met de enkeling die echt wel wat ver gaat een gesprekje te hebben en uitleg te geven.
pi_210565992
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst :)

Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
pi_210566012
Toevallig hoorde ik gisteren van een kennis dat haar ZOON van 17 jaar niet in een korte broek naar zijn MBO IT-opleiding mocht komen.
De jongens moesten zich al vast richten op hun toekomst in het werkzame leven waar ze 'netjes' gekleed moeten zijn.

Persoonlijk vind ik dat alle leerlingen m/v/x vrij mogen zijn in wat ze dragen, het zijn pubers. Laat ze!
pi_210566015
Waar trek je de grens, een korte broek of naveltopje moet kunnen vind ik, als je billen of borsten teveel ziet dan ga je de grens wel over als ik door de stad loop met dit weer lijkt het soms wel een grote tippelzone zo lopen die jonge meiden erbij
pi_210566032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef Cupfighter het volgende:
Waar trek je de grens, een korte broek of naveltopje moet kunnen vind ik, als je billen of borsten teveel ziet dan ga je de grens wel over als ik door de stad loop met dit weer lijkt het soms wel een grote tippelzone zo lopen die jonge meiden erbij
Het is echt bizar hé :') En dan in zo'n kledingzaak helemaal stressen als je onverhoopt een zijkant van een BH ziet, maar ondertussen wel in de blote puni paraderen op het marktplein. Schiet mij maar lek.
pi_210566043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:23 schreef Solispolar het volgende:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen? Nee, natuurlijk niet. Dat is de schuld van de ouders. Er komt nu sowieso een generatie van patatjeugd aan (veel rechten, vooral geen plichten) en dat is voor 90% te wijten aan de huidige generatie van (jonge) ouders. Allemaal de ambitie om te werken en ondertussen de kinderen maar op een zijspoor opvoeden. Wat je zaait is wat je oogst :)

Het ergste zijn de sportscholen. Daar lopen jongedames echt dusdanig schaars gekleed dat je je afvraagt waarom ze überhaupt nog de moeite nemen om iets over het ondergoed aan te trekken.
Boomer gespot.
pi_210566045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:25 schreef Kanaroe het volgende:
Toevallig hoorde ik gisteren van een kennis dat haar ZOON van 17 jaar niet in een korte broek naar zijn MBO IT-opleiding mocht komen.
De jongens moesten zich al vast richten op hun toekomst in het werkzame leven waar ze 'netjes' gekleed moeten zijn.

Persoonlijk vind ik dat alle leerlingen m/v/x vrij mogen zijn in wat ze dragen, het zijn pubers. Laat ze!
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is :)

Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:29:14 #137
236264 crew  capricia
pi_210566047
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210566054
Maar goed, oudere generaties die zeuren over wat jongere generaties wel of niet doen is zo oud als de mensheid.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:33:08 #139
236264 crew  capricia
pi_210566069
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:30 schreef xpompompomx het volgende:
Maar goed, oudere generaties die zeuren over wat jongere generaties wel of niet doen is zo oud als de mensheid.
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.

Nu betreft het weer een 'inclusieve' school.
quote:
Onze school staat open voor alle kinderen, ongeacht hun levensovertuiging, godsdienst, politieke gezindheid, afkomst, geslacht of seksuele geaardheid.
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210566072
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
@HSG moest van de leerkracht altijd beide handjes óp z'n tafeltje neerleggen, anders ging het fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 09:35:46 ]
pi_210566074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja, laat ze! Want puber staan erom bekend dat ze de juiste keuzes maken en weten wat goed voor ze is :)

Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen), maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Ik weet niet of je zelf kinderen hebt, maar de in puberteit heb je als ouder weinig meer op te voeden.
Echt, laat ze maar klooien en voer desnoods een keer een gesprek met ze als je je zorgen maakt, maar iets verbieden heeft in het algemeen een averechts effect :)
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:34:00 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566075
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 02:51 schreef trein2000 het volgende:
Een korte broek in een dergelijke setting heeft iets treurigs. Maar om het nou te gaan verbieden, heb je niet wat beters te doen denk ik dan.
Er is niks mis met een normale korte broek aan doen naar school. Niks treurigs aan ook.
pi_210566082
quote:

:O
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:35:26 #144
5428 crew  miss_sly
pi_210566087
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat deze kleding tot ongewenst gedrag leidt, dan moet je dat gedrag aanpakken en niet de kleding. Met een verbod leg je namelijk de verantwoordelijkheid bij de meisjes en niet bij degenen die zich verkeerd gedragen.
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
pi_210566096
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:47 schreef HSG het volgende:
Ik spreek wel een docenten van

Echt? waaaaaaw
quote:
de middelbare school en als je ziet hoe sommige meisjes zich kleden dan zou je ze zo bij de tippelzone neer willen zetten.

Moeten ze lekker zelf weten. Het is aan de leraren daar vooral niet aan te gaan zitten. Stelletje pedo's :D
1947-2016
pi_210566098
NIX18!!!!!
U MAD?
pi_210566099
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar de brugklas ging hadden meisjes ook naveltruitjes aan en iedereen droeg wel een korte broek als het 30 graden was, ook boven de knieën.
Kan me niks ander herinneren van de jaren '90/'00.
1947-2016
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:38:27 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566106
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:05 schreef Momo het volgende:
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem :P
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:39:45 #149
236264 crew  capricia
pi_210566114
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Juist. Het is in dit verhaal 100% het meisje wat er op aangesproken wordt. En niet de jongen.

Deze ongelijkheid komt doordat ze het vrouwenlichaam seksualiseren. En dus ook dat van meisjes.
Bij een meisje worden blote benen of een blote buik als sexy gezien, een provicatie, terwijl een jongen in een korte broek dit niet oproept.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:39:55 #150
5428 crew  miss_sly
pi_210566115
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Boven de knieën an sich is ook geen probleem. Boven de billen/zo goed als boven de billen is een probleem :P
Waarom en voor wie?
pi_210566116
quote:
Kinderen van tegenwoordig kleden zich sowieso alsof ze bijbeunen op de wallen. Is dat de schuld van de kinderen?
pedo much?
pi_210566124
Overigens heb ik me deze week enorm gestoord aan de kledingkeuze van mijn oudste dochter (13).Ondanks de 30 graden wilde mevrouw elke dag een lange spijkerbroek aan (weliswaar met van die gaten bij de knieëen, dus dat zal wel voor nog iets van koelte hebben gezorgd).
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 09:42:34 #153
5428 crew  miss_sly
pi_210566129
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Overigens heb ik me deze week enorm gestoord aan de kledingkeuze van mijn oudste dochter (13).Ondanks de 30 graden wilde mevrouw elke dag een lange spijkerbroek aan (weliswaar met van die gaten bij de knieëen, dus dat zal wel voor nog iets van koelte hebben gezorgd).
Mijne zonder gaten. Ze (14) gaat niet in blote benen naar school, vindt ze nu nog vreselijk. Wel een kort shirtje waardoor er een klein reepje buik te zien is. Daarover dan wel een zomerjas, want het zou wel eens fris kunnen worden :')

Tieners... :D
pi_210566131
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:41 schreef Nielsch het volgende:
Dat maakt bij deze temperaturen ook niks uit, je hebt het toch warm.
pi_210566146
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijne zonder gaten. Ze (14) gaat niet in blote benen naar school, vindt ze nu nog vreselijk. Wel een kort shirtje waardoor er een klein reepje buik te zien is. Daarover dan wel een zomerjas, want het zou wel eens fris kunnen worden :')

Tieners... :D
Ja er gaan wel korte topjes op de spijkerbroek, dat scheelt dan nog iets qua warmte. De middelste (9) kreeg het eerder deze week voor elkaar om een lange spijkerbroek aan te doen, een t-shirt, een vest en een zomerjas. Echt wtf hee.
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:46:13 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566158
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef capricia het volgende:
Misschien heeft het niks met "verkeerd gedrag uitlokken" te maken en alles met "je passend (leren) kleden voor de gelegenheid" ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:29 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Ik snap echt wel dat je kinderen niet in een keurslijf moet stoppen (of uberhaupt iets op moet dringen)
, maar als je 's ochtends niet kan inschatten of ze naar school of naar de Wallen gaan dan gaat er toch wel echt iets mis in de opvoeding.
Uhh, wat? Natuurlijk wel, dat heet opvoeden. Zou een mooie boel worden als kinderen niet meer opgevoed werden..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-09-2023 09:52:57 ]
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:47:13 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566166
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit. Het gesprek is van alle tijden. En iedere zomer duikt het weer op.

Nu betreft het weer een 'inclusieve' school.
[..]
Behalve als je als meisje een korte broek aan wil. :')
Niemand zegt dat meisjes geen korte broek aan mogen.
pi_210566172
Ik ben ook een groot voorstander van aantrekken waar je zin in hebt maar ik kan me niet voorstellen dat je als ouder je kind in een hotpants en croptopje naar school laat gaan
pi_210566189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:48 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben ook een groot voorstander van aantrekken waar je zin in hebt maar ik kan me niet voorstellen dat je als ouder je kind in een hotpants en croptopje naar school laat gaan
Mijn oudste dochter haalt prima cijfers op een categoraal gymnasium. Wat mij betreft doet ze aan wat ze wil.
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:50:52 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210566192
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. Wat is er mis met "je kleden naar de gelegenheid"? Je gaat naar school, niet naar het strand of de disco/club.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')