abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 10:29:08 #226
5428 crew  miss_sly
pi_210566545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Als je nergens een grens trekt is dat toegelaten.
Er is een verschil tussen wat toegelaten zou worden en wat ook daadwerkelijk gebeurt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 10:29:30 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210566549
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja met rolmodellen als r Kelly, 50 cent die het over "ill milk in your mouth girl not your hand" hadden in liedjes, liedjes die je gewoon op de radio of schoolfeest hoorde hoor _O-
whehehe _O-

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210566550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die worden dat sowieso wel, maar je begrijpt dat dit geen goed uitgangspunt is?
Als ex-puberjongetje kan ik je garanderen dat minder kledij voor meer afleiding staat. Maar nee, waarom is dit geen goed uitgangspunt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210566560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan de afkorting wmb?
Mag ik er een mening over hebben?
zeker wel, en die mening nemen we mee naar achteren.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 10:30:51 #230
5428 crew  miss_sly
pi_210566561
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als ex-puberjongetje kan ik je garanderen dat minder kledij voor meer afleiding staat. Maar nee, waarom is dit geen goed uitgangspunt?
Omdat jouw gebrek aan concentratievermogen niet op het bord van de meisjes hoeft te worden gelegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210566571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:28 schreef RamboDirk het volgende:
Ik stuur mijn moeder zelfs terug naar boven als ze een date heeft en te sexy gekleed is Rot op joh, welk signaal wil je uitzenden. Niet net doen alsof hotpants, zichtbare strings, lage decolleté truitjes, bad girl glitter truitjes etc. functioneel zijn en prettig zitten. Anyway ieder zijn ding.
Het signaal dat je op je vijftiende moeder wilt zijn?

(dat was een grapje)

Al heb ik het hier wel echt meegemaakt. :{w Gelukkig niet bij mijn eigen kinderen.

Maar inderdaad, ieder zijn ding :)
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:33:04 #232
3542 Gia
User under construction
pi_210566576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
[..]
De geile gluiperds doen dat toch wel. Tijden veranderen en de jeugd loopt niet meer tot 16 jaar rond in My little pony truien
En er lopen tegenwoordig heel veel mannen rond voor wie een bermuda met basic t-shirt al sexy is. Zelfs los lang haar is al sexy.
Dus het uitdagende aspect moet geen rol spelen, vind ik. Puur fatsoen. Maar dat is, zoals ik al zei subjectief.
pi_210566577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:26 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Nee. hoezo is dat whataboutisme?
what about hotpants naar een begrafenis is geen whataboutisme? weird...
pi_210566592
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, Nielsch. :)

Prettige voortzetting. ;)
pi_210566606
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als er wat Islamitische jongens in de klas zitten die blote armen nog te uitdagend zouden vinden, moeten meisjes dan altijd maar lange mouwen aan? Want dat krijg je als afleiding het uitgangspunt is.

Wat als los haar, of überhaupt haar, te afleidend is voor sommige leerlingen? Daar ook maar aan toegeven? Want ja, afleiding moeten we niet willen hoor.
pi_210566611
Lastige kwestie wel, want waar leg je de grens als je bepaalde kleding wil gaan verbieden op scholen? Kledingkeuze die ik passend zou vinden voor school zal anders zijn dan de kledingkeuze die een ander random persoon normaal zou vinden. Ik vind het niet heel gek om te vragen dat scholieren zich niet al te bloot kleden, maar again: waar leg je de grens?
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:37:33 #237
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_210566624
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zijn punt is natuurlijk dat een aantal hier onder het mom van leuk en vrijheid blijheid aangeven dat hun zoon of dochter lekker zelf moet bepalen wat ze aantrekken. Terwijl pubers soms nog niet helemaal de gevolgen kunnen overzien van bepaalde keuzes. Daarvoor zijn de hersenen nu eenmaal niet volledig ontwikkelt. Dan grijp je als ouder in, dat is opvoeden.
pi_210566635
Wtf???

Een school wil niet dat leerlingen gekleed gaan op een manier alsof hun loverboy de stylist is? jeetje..

Fophef !!
pi_210566640
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat jouw gebrek aan concentratievermogen niet op het bord van de meisjes hoeft te worden gelegd.
Dat ligt er maar aan in hoeverre je jongens een kans wil geven om te slagen op school. Het is niet alsof ze de keuze maken met hormonen overladen te worden. Als volwassenen kunnen we dit toch gewoon pragmatisch benaderen ipv dat je volhard in een misplaatste feministische invalshoek?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210566647
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Als er wat Islamitische jongens in de klas zitten die blote armen nog te uitdagend zouden vinden, moeten meisjes dan altijd maar lange mouwen aan? Want dat krijg je als afleiding het uitgangspunt is.

Wat als los haar, of überhaupt haar, te afleidend is voor sommige leerlingen? Daar ook maar aan toegeven? Want ja, afleiding moeten we niet willen hoor.
Je moet inderdaad ergens een grens trekken. Of weiger je dat in alle gevallen?
pi_210566648
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je ziet het in veel reacties, waarin de kledingkeuze van meisjes wordt bestempeld als voor hoeren, de tippelzone, op de Wallen. Daar zit gewoon al een probleem, vind ik.
Dat is geen probleem, want dat is gewoonweg een mening of kwalificatie van iemand. En dat mag ook. Alleen laat dat lekker bij jezelf.
Denk vooral dat een bepaald soort volk er niet mee om kan gaan en dan 'jij hoer, je halve kont staat open' gaat roepen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210566659
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:33 schreef Gia het volgende:

[..]
En er lopen tegenwoordig heel veel mannen rond voor wie een bermuda met basic t-shirt al sexy is. Zelfs los lang haar is al sexy.
Dus het uitdagende aspect moet geen rol spelen, vind ik. Puur fatsoen. Maar dat is, zoals ik al zei subjectief.
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?

Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
pi_210566663
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Jup want die lekkere docent kon haar ogen niet van mijn 30 cm afhouden.
[..]
Jup er zijn nog mensen in Nederland die weten hoe ze met elkaar moeten praten.
[..]
Het resultaat van incompetente ouders.
Jouw mening. Die leraren of mensen die daar commentaar op hebben, kunnen hun mening ook bij zich houden. Ook een keuze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210566668
Dan kijk je toch niet :6

Alleen zo'n regenjas biedt voldoende ventilatie met dit warme weer

We leven toch niet in de jaren 50 :X :r :r :r
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210566685
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zaken tot het absurde trekken is een drogreden.

Het is niet omdat iets kan doorslaan, dat het nooit relevant kan zijn.
pi_210566686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat ligt er maar aan in hoeverre je jongens een kans wil geven om te slagen op school. Het is niet alsof ze de keuze maken met hormonen overladen te worden. Als volwassenen kunnen we dit toch gewoon pragmatisch benaderen ipv dat je volhard in een misplaatste feministische invalshoek?
Jongens van die leeftijd hebben maar weinig controle over hun hormonen, daar mag inderdaad wel bij stil worden gestaan. Dat is wie ze zijn, en niet alsof ze dat kunnen veranderen. Hell, dat geldt zelfs voor mannen in het algemeen. We worden nog wel eens opgewonden; en niet altijd gepland.

Alleen niet eerlijk om dan van meisjes te verwachten dat ze zich maar netter kleden; omdat de jongens anders wel eens opgewonden zouden kunnen worden.

Moet een beetje van twee kanten komen. Zo’n jongen is niet meteen een viezerik omdat hij opgewonden raakt, want daar kan hij niks aan doen en dat zou niet geshamed moeten worden (zolang hij er verder niks mee doet uiteraard), maar andersom mag het niet als argument worden gebruikt om van meisjes te vragen dat ze maar wat meer kleding aan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 10:48:59 ]
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:48:04 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210566692
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?

Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
Ja: andere docenten zoeken.
Huilen dan.
pi_210566712
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toen mijn dochter 11 was en net borstontwikkeling had, werd ze al ongemakkelijk van het staren van volwassen kerels. En toen had ze echt een gewone spijkerbroek en een oversized sweater aan. Geloof me, die gesprekken zijn al jaren gaande en gaan nog jaren door. En ik zal haar voor alles waarschuwen. En dan nog mag ze aantrekken wat ze wil, en zal ik als er iets gebeurt nog altijd de kerel die het deed de schuld geven en niet zeggen dat ze zich anders had moeten kleden.
Daar gaat het hier toch helemaal niet over? het is uiteraard nooit de schuld van het slachtoffer.

Alleen hier gaat het om het simpele gegeven dat leerkrachten blijkbaar teveel afgeleid zijn, om fatsoenlijk en goed les te geven. Daar kun je van alles van vinden. Maar mij lijkt goed onderwijs van groter belang dan het dragen van een crop top.
pi_210566715
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja: andere docenten zoeken.
Hahaha ja. Want het onderwijs stikt van het personeel.

Kom, probeer het nog eens.
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:53:20 #250
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210566725
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dit.

Als je als volwassene verkeerde gedachten krijgt van wat kinder/tiener tietjes, dan is er serieus wat mis met je. :)
Nou ja, ik ben een oud vies mannetje, maar als een 16-jarig meisje met dikke tieten een strak topje draagt dat laag uitgesneden is en dan erboven bedekt, zodat je het effect van een luikje krijgt. Of dus zo'n cargobroek waar letterlijk een v-opening richting de schaamstreek loopt dan trekt dat mijn blik. Ook juist wanneer ik dat niet wil, dan ben ik zeer actief bezig met niet kijken. Zo zie ik ook weleens dames in string en bh, met een volledig doorschijnende jurk.

Is het zo gek dat er een punt komt dat dit een overweging wordt voor een school? Zijn dat allemaal viespeuken of mensen die vinden dat seksueel misbruik de schuld van het slachtoffer is? Of is er toch wel ergens een punt waar met recht iets over gezegd kan worden en je kan erkennen dat deze kleding bewust gemaakt wordt om de focus op die punten te leggen? Iets wat ook gezien kan worden als de draagster minderjarig is en de aanschouwer meerderjarig.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 08-09-2023 11:00:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')