abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:11:23 #276
5428 crew  miss_sly
pi_210566886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Veroordeling? we hebben het hier over leerkrachten die aangegeven afgeleid te zijn.
Dan herpakken ze zich maar.

Jezus, kom op zeg, het zijn volwassen kerels. Enige zelfbeheersing kunnen ze vast betrachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210566894
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar zoals Janneke141 al zei: neem dan de echte extremen even apart en ga 1 op 1 in gesprek over dat een iets langer broekje en een wat minder bloot hemdje op school toch wat beter op zijn plek is.

Want nu wordt dus alle meisjes verteld dat ze op moeten letten en minder bloot gekleed moeten gaan, en jongens en mannen krijgen dus wederom de boodschap dat zij er niets aan kunnen doen en meisjes/vrouwen zich moeten aanpassen om het hen gemakkelijker te maken.
Ja, ok. Eens.

Maar het is wel zo dat je ook bij het eerste geval waarschijnlijk een ouder hebt die zegt : 'moet mijn kind zelf weten!!'.
pi_210566899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Veroordeling? we hebben het hier over leerkrachten die aangegeven afgeleid te zijn.
Ik ben ook wel eens afgeleid op werk. Vervolgens focus ik weer op wat ik moet doen. Het is niet zo moeilijk hoor.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:13:28 #279
5428 crew  miss_sly
pi_210566908
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, ok. Eens.

Maar het is wel zo dat je ook bij het eerste geval waarschijnlijk een ouder hebt die zegt : 'moet mijn kind zelf weten!!'.
Natuurlijk kun je die hebben. Ik denk alleen dat over het algemeen jongeren best voor redelijke gesprekken en argumenten vatbaar zijn. Niet dat ze dat dan zullen zeggen, en ze zullen mokken en er stom over doen, maar de gemiddelde puber gaat dan echt wel iets doen met wat er is besproken.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:14:01 #280
319979 Fok-it
All is well
pi_210566917
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar zoals Janneke141 al zei: neem dan de echte extremen even apart en ga 1 op 1 in gesprek over dat een iets langer broekje en een wat minder bloot hemdje op school toch wat beter op zijn plek is.
Dat is sowieso al een goed uitgangspunt om de dialoog aan te gaan. Alleen als je niet enige vorm van kledingvoorschriften hanteert, krijg je dan niet het geval dat de 'extreme' gevallen meer de norm worden? Dan hebben die 1 op 1 gesprekken weinig zin en krijg je alleen maar meer leerkrachten die dit aangeven.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:14:14 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210566918
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Realistisch.
Realistisch? Ze leren er maar mee om te gaan.

Zou wat zijn dat leerlingen zich moeten aanpassen om te voorkomen dat de meester geil wordt. Koekoek :') .
Huilen dan.
pi_210566933
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Realistisch? Ze leren er maar mee om te gaan.

Zou wat zijn dat leerlingen zich moeten aanpassen om te voorkomen dat de meester geil wordt. Koekoek :') .
Je stond niet vooraan qua wijsheid.
pi_210566937
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk kun je die hebben. Ik denk alleen dat over het algemeen jongeren best voor redelijke gesprekken en argumenten vatbaar zijn. Niet dat ze dat dan zullen zeggen, en ze zullen mokken en er stom over doen, maar de gemiddelde puber gaat dan echt wel iets doen met wat er is besproken.
Uhhh....

Oke dan.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:16:39 #284
5428 crew  miss_sly
pi_210566941
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is sowieso al een goed uitgangspunt om de dialoog aan te gaan. Alleen als je niet enige vorm van kledingvoorschriften hanteert, krijg je dan niet het geval dat de 'extreme' gevallen meer de norm worden? Dan hebben die 1 op 1 gesprekken weinig zin en krijg je alleen maar meer leerkrachten die dit aangeven.
Nee joh. Dat valt echt reuze mee. En die echte hotpants zoals op die foto hierboven wordt echt niet of nauwelijks op school gedragen.

Er zijn wat korte broekjes, er zijn navelvrije topjes, een enkel hemdje, maar doorgaans lopen ze er echt met best wat bloot aan armen en benen, maar toch redelijk decent bij.

Mijn dochter is heel voorzichtig, maar ook haar vriendinnen zijn ook met dit weer best gekleed. En ik heb ook nog niets gehoord over te bloot gekleed en dat zou ik zeker gehoord hebben, want daar zou ze schande van spreken :D Het is een school van ruim 2.000 leerlingen.
pi_210566947
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik ben ook wel eens afgeleid op werk. Vervolgens focus ik weer op wat ik moet doen. Het is niet zo moeilijk hoor.
Je mening over het afgeleid zijn, is irrelevant.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:17:38 #286
5428 crew  miss_sly
pi_210566950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is toch de basis in dit geval? Het afgeleid zijn en dus het aangepaste kledingvoorschrift?
pi_210566957
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jouw mening. Die leraren of mensen die daar commentaar op hebben, kunnen hun mening ook bij zich houden. Ook een keuze.
Het was geen mening maar een feit. En verder....hoezo met de leraar zijn commentaar voor zich houden? Ouders willen toch dat de leerkracht hun kind gaat opvoeden? Moet je niet gaan piepen over dat ze ergens commentaar op hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210566958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee.
pi_210566972
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is toch de basis in dit geval? Het afgeleid zijn en dus het aangepaste kledingvoorschrift?
Nee, de basis is dat het zo is. De leerkrachten ZIJN afgeleid.

Je mening daarover doet niet echt ter zake. Gezien het onderwijs niet in de luxe positie zit, om te kunnen zeggen : 'pech gehad, voor jou 100000 andere'.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:21:24 #290
319979 Fok-it
All is well
pi_210566985
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee joh. Dat valt echt reuze mee. En die echte hotpants zoals op die foto hierboven wordt echt niet of nauwelijks op school gedragen.

Er zijn wat korte broekjes, er zijn navelvrije topjes, een enkel hemdje, maar doorgaans lopen ze er echt met best wat bloot aan armen en benen, maar toch redelijk decent bij.

Ja dat is allemaal acceptabel inderdaad.

Maar nog even terugkomend op het lekker zitten van kleding. Als je als meisje ervoor kiest om ipv naveltruitje er voor kiest om een topje te dragen wat alleen tot bh-hoogte bedekt mag je wel neigen naar provocatief kleden toch? Want lekker zitten of mooi of niet zal niet veel verschil uitmaken gok ik zo

Zou jij dat als extreem geval zien? Bij je dochter bijv
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:22:22 #291
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210567002
Ik moet altijd weer lachen als hier keiharde biologie wordt genegeerd. :')

Ja, mannen kijken graag naar dames. Wil je les krijgen van je leraar of dat hij gaat kwijlen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:24:04 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210567032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Maar nog even terugkomend op het lekker zitten van kleding. Als je als meisje ervoor kiest om ipv naveltruitje er voor kiest om een topje te dragen wat alleen tot bh-hoogte bedekt mag je wel neigen naar provocatief kleden toch? Want lekker zitten of mooi of niet zal niet veel verschil uitmaken gok ik zo

Hangt natuurlijk ook heel erg af hoe je een naveltruitje draagt
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:25:27 #293
319979 Fok-it
All is well
pi_210567054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:24 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hangt natuurlijk ook heel erg af hoe je een naveltruitje draagt
Welke van die 8 zou je dan niet oke vinden voor schoolse kleding?
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:25:50 #294
13462 BansheeBoy
pi_210567059
Als je als (ruwe) vader je dochter naar school laat gaan in een outfit die nog geen 15 jaar geleden enkel werd gedragen door dames van lichte zeden is er wat goed met je mis. :N

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:26:56 #295
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210567068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je stond niet vooraan qua wijsheid.
En dat blijkt uit ... ?
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:27:06 #296
5428 crew  miss_sly
pi_210567069
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat vind ik lastig. Ik vind dat mijn dochter zich mooi en netjes kleedt. Ze is zelf heel erg bang om iets te veel bloot te laten zien, dus ik kan het me bij haar niet zo goed voorstellen.

Ik zie natuurlijk ook wel eens meisjes waarvan ik denk "van mij mag het ook wel ietsje minder" maar ik zie dat echt als mijn mening. Als zij het mooi vindt en zich er fijn in voelt, wie ben ik dan om te vinden dat het minder moet. Ik ben zelf geen fan van dergelijke korte topjes. Ik zou mijn dochter wellicht wel ter overweging geven op bepaalde momenten of dit de gelegenheid is om dat aan te trekken, maar ik zou me wel bij haar keuze neerleggen. Dat is wat mij betreft opvoeden van tieners: adviseren, ergens bewust van maken dmv vragen stellen, maar ook voorleven.

Een meisje met een dergelijk kort topje zou dus een verzoek voor een gesprekje met de mentor kunnen krijgen voor een 1 op 1 gesprek. Maar of het per se provocatief is in de zin zoals je het bedoelt, weet ik niet. Tieners zijn op zichzelf met bijna alles wat ze wel of niet doen provocatief. Dat hoort sowieso bij de leeftijd, denk ik.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:27:56 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210567079
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik denk dat mevrouw rechtsboven wel iets te ver vind gaan misschien met dat korte broekje in combinatie met dat topje voor school. Ook links-rechtsonder eventueel twijfelgeval is wel heel kort topje. De rest vind ik wel ok.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:29:58 #298
13462 BansheeBoy
pi_210567103
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat mevrouw rechtsboven wel iets te ver vind gaan misschien met dat korte broekje in combinatie met dat topje voor school. Ook linksonder eventueel twijfelgeval is wel heel kort topje. De rest vind ik wel ok.
Voor mij gaan ze allemaal te ver. We moeten weer terug naar de basis. We gaan naar school om te leren en niet om allerlei activaties te bewerkstelligen in de pants van andere (wildvreemde) mannen.

pi_210567105
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik lastig. Ik vind dat mijn dochter zich mooi en netjes kleedt. Ze is zelf heel erg bang om iets te veel bloot te laten zien, dus ik kan het me bij haar niet zo goed voorstellen.

Ik zie natuurlijk ook wel eens meisjes waarvan ik denk "van mij mag het ook wel ietsje minder" maar ik zie dat echt als mijn mening. Als zij het mooi vindt en zich er fijn in voelt, wie ben ik dan om te vinden dat het minder moet. Ik ben zelf geen fan van dergelijke korte topjes. Ik zou mijn dochter wellicht wel ter overweging geven op bepaalde momenten of dit de gelegenheid is om dat aan te trekken, maar ik zou me wel bij haar keuze neerleggen. Dat is wat mij betreft opvoeden van tieners: adviseren, ergens bewust van maken dmv vragen stellen, maar ook voorleven.

Een meisje met een dergelijk kort topje zou dus een verzoek voor een gesprekje met de mentor kunnen krijgen voor een 1 op 1 gesprek. Maar of het per se provocatief is in de zin zoals je het bedoelt, weet ik niet. Tieners zijn op zichzelf met bijna alles wat ze wel of niet doen provocatief. Dat hoort sowieso bij de leeftijd, denk ik.
Naakt?

Je moet toch ergens een grens trekken? ja of niet. Maar dan mogen leerlingen ook naakt naar school. En de leerkrachten eigenlijk ook.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:30:20 #300
5428 crew  miss_sly
pi_210567108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als mijn dochter nr 4 of 5 als outfit zou kiezen voor school, zou ik vragen of ze dat echt geschikt vindt, en als ze ja zegt, gaat ze daarin naar school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')