abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 10:56:21 #251
5428 crew  miss_sly
pi_210566743
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat ligt er maar aan in hoeverre je jongens een kans wil geven om te slagen op school. Het is niet alsof ze de keuze maken met hormonen overladen te worden. Als volwassenen kunnen we dit toch gewoon pragmatisch benaderen ipv dat je volhard in een misplaatste feministische invalshoek?
Meisjes moeten op hun manier ook met hun hormonen leren dealen. Het is niet anders. Als een jongen wil slagen op school, moet hij hard werken en zijn best doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:56:22 #252
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210566744
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Toen mijn dochter 11 was en net borstontwikkeling had, werd ze al ongemakkelijk van het staren van volwassen kerels. En toen had ze echt een gewone spijkerbroek en een oversized sweater aan. Geloof me, die gesprekken zijn al jaren gaande en gaan nog jaren door. En ik zal haar voor alles waarschuwen. En dan nog mag ze aantrekken wat ze wil, en zal ik als er iets gebeurt nog altijd de kerel die het deed de schuld geven en niet zeggen dat ze zich anders had moeten kleden.
Als ze daar ongemakkelijk van werd, dan zou ik haar een shirt aantrekken dat zo gesneden is dat de blik van zelfs de minst oversekste man ernaartoe getrokken wordt en haar vertellen dat die perverts maar moeten leren om niet te kijken.
pi_210566746
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Jongens van die leeftijd hebben maar weinig controle over hun hormonen, daar mag inderdaad wel bij stil worden gestaan. Dat is wie ze zijn, en niet alsof ze dat kunnen veranderen. Hell, dat geldt zelfs voor mannen in het algemeen. We worden nog wel eens opgewonden; en niet altijd gepland.

Alleen niet eerlijk om dan van meisjes te verwachten dat ze zich maar netter kleden; omdat de jongens anders wel eens opgewonden zouden kunnen worden.

Moet een beetje van twee kanten komen. Zo’n jongen is niet meteen een viezerik omdat hij opgewonden raakt, want daar kan hij niks aan doen en dat zou niet geshamed moeten worden (zolang hij er verder niks mee doet uiteraard), maar andersom mag het niet als argument worden gebruikt om van meisjes te vragen dat ze maar wat meer kleding aan doen.
Eens, maar school heeft een bepaalde functie dus het lijkt me niet gek dat je dáár de prioriteit legt ipv bij de vrijheid om je te kunnen kleden naar wens.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 10:57:28 #254
5428 crew  miss_sly
pi_210566752
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het uitdagende effect moet geen hoofddoel spelen. Eens. Maar het mag toch wel meespelen in een besluit?

Stel je bent directeur van een school. En de overgrote meerderheid van de mannelijke leerkrachten geeft aan 'afgeleid' te zijn vanwege de kledingstijl van de leerlingen. Dan moet je daar toch wat mee?
Ja, die docenten op een cursus doen hoe niet afgeleid te worden door leerlingen.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 10:58:38 #255
5428 crew  miss_sly
pi_210566766
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Jongens van die leeftijd hebben maar weinig controle over hun hormonen, daar mag inderdaad wel bij stil worden gestaan. Dat is wie ze zijn, en niet alsof ze dat kunnen veranderen. Hell, dat geldt zelfs voor mannen in het algemeen. We worden nog wel eens opgewonden; en niet altijd gepland.

Alleen niet eerlijk om dan van meisjes te verwachten dat ze zich maar netter kleden; omdat de jongens anders wel eens opgewonden zouden kunnen worden.

Moet een beetje van twee kanten komen. Zo’n jongen is niet meteen een viezerik omdat hij opgewonden raakt, want daar kan hij niks aan doen en dat zou niet geshamed moeten worden (zolang hij er verder niks mee doet uiteraard), maar andersom mag het niet als argument worden gebruikt om van meisjes te vragen dat ze maar wat meer kleding aan doen.
+1
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:58:59 #256
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_210566770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je houdt het allemaal wel goed in de gaten he. Zit jij soms met een verrekijker in de bosjes naast het schoolplein?
Ik blijf graag up to date en je hebt jong en jong, dus ja ik weet waarover ik praat en help graag het schetsen voor iedereen die denkt dat die school alle meisjes in boerka wil hebben.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:00:39 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_210566782
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, die docenten op een cursus doen hoe niet afgeleid te worden door leerlingen.
Nou ja, ik denk niet dat de meeste leerkrachten die hier over klagen worden afgeleid door een beetje been en een beetje buik.

Er werd hier al gezegd dat meiden zich niet kleden zodat jongens/mannen zich kunnen verlekkeren. Maar bij deze gevallen is het best aannemelijk dat er ook hoop meiden zijn die zich zo kleden om uit te dagen. Ook dat is een stukje hormonen. Dus als je jongens berispt dat ze op een normale manier met hun hormonen om moeten gaan door niet te staren kan je dat toch ook toepassen op provocerend gedrag door middel van kledingkeuze?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:00:52 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210566785
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 22:45 schreef capricia het volgende:
School vraagt het helemaal niet aan alle leerlingen.
School legt het expliciet aan meisjes alleen op.
'Naveltruitjes, korte broekjes of een diep decolleté'.

Echt Wouw. Als meisje geen korte broek meer mogen dragen.
Wat is dit, de jaren 50?
"Korte broekjes" hoeft niet hetzelfde te zijn als een korte broek.

Als het een broekje is dat zo hoog is dat je er een string onder aan moet omdat een gewoon slipje er onderuit zou komen dan is dat een ander verhaal dan een korte broek die gewoon tot op de benen is en de billen bedekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:01:42 #259
5428 crew  miss_sly
pi_210566793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Daar gaat het hier toch helemaal niet over? het is uiteraard nooit de schuld van het slachtoffer.

Alleen hier gaat het om het simpele gegeven dat leerkrachten blijkbaar teveel afgeleid zijn, om fatsoenlijk en goed les te geven. Daar kun je van alles van vinden. Maar mij lijkt goed onderwijs van groter belang dan het dragen van een crop top.
Het gaat erover omdat een user hierboven het nodig vond om uit te leggen dat veel meisjes en vrouwen slachtoffer worden van grensoverschrijdend gedrag en dat het dan misschien toch handigr is om je anders te kleden.

En als volwassen kerels echt niet in staat zijn om zich te beheersen en niet af te laten leiden, horen ze wellicht niet thuis in een dergelijke omgeving.
pi_210566798
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Eens, maar school heeft een bepaalde functie dus het lijkt me niet gek dat je dáár de prioriteit legt ipv bij de vrijheid om je te kunnen kleden naar wens.
Eens hoor, maar waar leg je die grens? Kinderen moeten ook zichzelf kunnen zijn. Gebruiken die tijd om hun stijl te vinden ook. Het moet wel heel extreem zijn om iets te gaan verbieden imo. Zolang; zoals ik al zei; er wel wat begrip is als het andere geslacht wellicht kijkt of er opgewonden van raakt. Op die leeftijd zijn er bij iedereen zoveel hormonen; ze kunnen er weinig aan doen en met wat kijken is niks mis imo (beide kanten op).
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:03:07 #261
5428 crew  miss_sly
pi_210566814
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Als ze daar ongemakkelijk van werd, dan zou ik haar een shirt aantrekken dat zo gesneden is dat de blik van zelfs de minst oversekste man ernaartoe getrokken wordt en haar vertellen dat die perverts maar moeten leren om niet te kijken.
Je bent niet serieus te nemen, dus :{w
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:03:43 #262
5428 crew  miss_sly
pi_210566822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Onder andere corona heeft ons toch geleerd dat school veel meer functies heeft dan alleen het cognitieve ontwikkelen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:03:43 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210566823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha ja. Want het onderwijs stikt van het personeel.

Kom, probeer het nog eens.
Wanneer docenten dusdanig geil afgeleid worden door wat 14-jarigen in minirokjes dat de kwaliteit van onderwijs eronder lijdt dan zijn ze ongeschikt voor hun vak.
Huilen dan.
pi_210566824
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat erover omdat een user hierboven het nodig vond om uit te leggen dat veel meisjes en vrouwen slachtoffer worden van grensoverschrijdend gedrag en dat het dan misschien toch handigr is om je anders te kleden.

En als volwassen kerels echt niet in staat zijn om zich te beheersen en niet af te laten leiden, horen ze wellicht niet thuis in een dergelijke omgeving.
1: Oke.

2: Ja, klopt ook. Enkel nog open vacatures voor a-seksuele in het onderwijs.

Kan best. Het stikt toch van de leerkrachten.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:04:47 #265
5428 crew  miss_sly
pi_210566836
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja, ik denk niet dat de meeste leerkrachten die hier over klagen worden afgeleid door een beetje been en een beetje buik.

Er werd hier al gezegd dat meiden zich niet kleden zodat jongens/mannen zich kunnen verlekkeren. Maar bij deze gevallen is het best aannemelijk dat er ook hoop meiden zijn die zich zo kleden om uit te dagen. Ook dat is een stukje hormonen. Dus als je jongens berispt dat ze op een normale manier met hun hormonen om moeten gaan door niet te staren kan je dat toch ook toepassen op provocerend gedrag door middel van kledingkeuze?
En wie bepaalt of het provocerend gedrag is of dat ze het gewoon zelf mooi vinden of lekker vinden zitten?
pi_210566846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Buitengewoon toxic dit. Lady's dragen gewoon crop tops because its hot.

Just behave jezelf..
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:06:34 #267
5428 crew  miss_sly
pi_210566848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Oke.

2: Ja, klopt ook. Enkel nog open vacatures voor a-seksuele in het onderwijs.

Kan best. Het stikt toch van de leerkrachten.
Dus iedereen die op papier geschikt is moet dan maar docent kunnen worden? Ook als er incidenten zijn geweest, of een veroordeling, want ach, we hebben toch al een tekort?
pi_210566852
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja: andere docenten zoeken.
Alleen maar homoseksuele docenten aanstellen
Probleem opgelost ^O^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:07:21 #269
319979 Fok-it
All is well
pi_210566853
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wie bepaalt of het provocerend gedrag is of dat ze het gewoon zelf mooi vinden of lekker vinden zitten?
Ja dat is lastig inderdaad. Maar je snapt mijn punt wel een beetje toch? Je kan niet zeggen dat alle naar school gaande pubermeiden alleen hun kleding dragen omdat ze het lekker vinden zitten?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210566855
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer docenten dusdanig geil afgeleid worden door wat 14-jarigen in minirokjes dat de kwaliteit van onderwijs eronder lijdt dan zijn ze ongeschikt voor hun vak.
Realistisch.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:07:50 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_210566857
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Buitengewoon toxic dit. Lady's dragen gewoon crop tops because its hot.

Just behave jezelf..
Nou echt extreem toxic een genuanceerde post :')
pi_210566859
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Eens hoor, maar waar leg je die grens? Kinderen moeten ook zichzelf kunnen zijn. Gebruiken die tijd om hun stijl te vinden ook. Het moet wel heel extreem zijn om iets te gaan verbieden imo. Zolang; zoals ik al zei; er wel wat begrip is als het andere geslacht wellicht kijkt of er opgewonden van raakt. Op die leeftijd zijn er bij iedereen zoveel hormonen; ze kunnen er weinig aan doen en met wat kijken is niks mis imo (beide kanten op).
Ja maar het lijkt me niet verkeerd als volwassenen die zoektocht/vrijheid enigszins afbakenen. Dat wat pubers (denken te) willen is vaak al aangestuurd door (influencer)marketing, een gelimiteerd aanbod in de (populaire) winkels, etc. Ouders gaan er in mee omdat kind anders benadeeld wordt tov haar/zijn peers, maar eigenlijk zouden zij het op de eerste plaats met de portemonnee moeten reguleren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 08-09-2023 11:13:26 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210566863
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus iedereen die op papier geschikt is moet dan maar docent kunnen worden? Ook als er incidenten zijn geweest, of een veroordeling, want ach, we hebben toch al een tekort?
Veroordeling? we hebben het hier over leerkrachten die aangegeven afgeleid te zijn.
pi_210566865
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou echt extreem toxic een genuanceerde post :')
genuanceerd?

Walgelijk !!!
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 11:10:02 #275
5428 crew  miss_sly
pi_210566874
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja dat is lastig inderdaad. Maar je snapt mijn punt wel een beetje toch? Je kan niet zeggen dat alle naar school gaande pubermeiden alleen hun kleding dragen omdat ze het lekker vinden zitten?
Maar zoals Janneke141 al zei: neem dan de echte extremen even apart en ga 1 op 1 in gesprek over dat een iets langer broekje en een wat minder bloot hemdje op school toch wat beter op zijn plek is.

Want nu wordt dus alle meisjes verteld dat ze op moeten letten en minder bloot gekleed moeten gaan, en jongens en mannen krijgen dus wederom de boodschap dat zij er niets aan kunnen doen en meisjes/vrouwen zich moeten aanpassen om het hen gemakkelijker te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')