ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Den Haag - Hoorn met Mat'64 was ook wel een uitdaging qua comfort. Maar wel jammer dat die lijn niet meer bestaat, was altijd wel een mooie verbinding. Een soort west-coast main line.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.
[..] Dat is niet juist wat hier staat, in brief aan locov staat dat NS deze trein nog niet rijdt ivm verminderde vraag + personeelskrapte.
In plaats van opheffen is hij toch gewoon helemaal uit de dienstregeling geschrapt? Nu hij weg is geloof ik ook niet dat hij weer gaat terugkeren. Als spitstrein was het sowieso niet zo'n groot succes volgens mij. Hij zit/zat niet meer zo vol als vroeger.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Snap dat het balen is dat er minder treinen rijden, maar dat kaasmarkt argument slaat echt nergens op, niemand die dat wat boeit. In ieder geval verre van genoeg mensen om een kwartiersdienst te rechtvaardigen.
Kaasmarkt is geen argument. Wel zijn er forensen die dagelijks van Alkmaar naar Haarlem reizen. De sneltrein doet er 10 minuten minder over. Als ze nou alleen de spitstreinen weer terug brengen, in de spitsrichting.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Als de toeristen meer betalen dan de forensen (die voor een groot deel op vrijdagen toch "thuiswerken"), dan vind ik dat zij meer recht hebben op een goede verbinding.
Echter denk ik dat toeristen, iig in de zomermaanden, veel vaker het traject Asd - Zaandijk afleggen. Daar rijden in het weekend netjes 4 sprinters per uur.
[..] Snap dat het balen is dat er minder treinen rijden, maar dat kaasmarkt argument slaat echt nergens op, niemand die dat wat boeit. In ieder geval verre van genoeg mensen om een kwartiersdienst te rechtvaardigen.
Ja, dat ze de kaasmarkt er bij betrekken, dat slaat nergens op
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op woensdag 2 augustus 2023 11:01 schreef spectrumanalyser het volgende: Kaasmarkt is geen argument. Wel zijn er forensen die dagelijks van Alkmaar naar Haarlem reizen. De sneltrein doet er 10 minuten minder over. Als ze nou alleen de spitstreinen weer terug brengen, in de spitsrichting.....
En in omgekeerde richting zit het vol met scholieren die in Alkmaar naar school gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Deutsche Bahn heeft bij Siemens 90 nieuwe treinen besteld voor de S-Bahn van München. Deze dingen gaan vanaf eind 2028 instromen. Het gaat om treinen van 202 meter lang, bestaande uit 13 bakken (met jacobsdraaistellen).
Daarnaast meldt de Oostenrijkse krant 'Der Standard' dat ÖBB voor Siemens heeft gekozen voor de levering van nieuwe regionale treinen, Siemens Mobility zou de voorkeursleverancier zijn voor een raamwerkovereenkomst tot 540 treinstellen van het type Mireo.
Op woensdag 2 augustus 2023 13:02 schreef exelletor het volgende: Als de toeristen meer betalen dan de forensen (die voor een groot deel op vrijdagen toch "thuiswerken"), dan vind ik dat zij meer recht hebben op een goede verbinding.
Echter denk ik dat toeristen, iig in de zomermaanden, veel vaker het traject Asd - Zaandijk afleggen. Daar rijden in het weekend netjes 4 sprinters per uur.
Ieder stuk onderzoek: Thuiswerken is een stuk efficiënter en levert een massa meer productie op. Daarnaast haalt het in Nederland een bak met verkeer van de weg waardoor er geen verbreding of uitbreiding van de dienstregeling hoeft te komen tegen astronomische kosten. Jij: "thuiswerken op vrijdag"
Ik hoop dat je op heel veel lego gaat staan, met blote voeten.
Op woensdag 2 augustus 2023 13:02 schreef exelletor het volgende: Als de toeristen meer betalen dan de forensen (die voor een groot deel op vrijdagen toch "thuiswerken"), dan vind ik dat zij meer recht hebben op een goede verbinding.
Echter denk ik dat toeristen, iig in de zomermaanden, veel vaker het traject Asd - Zaandijk afleggen. Daar rijden in het weekend netjes 4 sprinters per uur.
Onzin, er moet gewoon altijd een betrouwbare en frequente dienstregeling zijn, anders jaag je mensen andere modaliteiten in.
Ik heb vandaag een dromedaris geaaid en wortels gevoerd. En walvissen uit de pacifische oceaan zien springen. Het leven is vurrukkeluk <3
Juanita heette de dromedaris.
De walvis was te ver weg en ik kan niet zo goed walvis' als Dory dus geen idee hoe die heette. Oh er is ook echt op het vaste land geloof ik binnen een afstand van zo'n 1300 kilometer geen spoorlijn te vinden. Aan de andere kant van de Mar de Cortez ligt er geloof ik wel een en dat is pak 'm beet 250km verderop.
Op woensdag 2 augustus 2023 23:36 schreef James1988 het volgende: Deutsche Bahn heeft bij Siemens 90 nieuwe treinen besteld voor de S-Bahn van München. Deze dingen gaan vanaf eind 2028 instromen. Het gaat om treinen van 202 meter lang, bestaande uit 13 bakken (met jacobsdraaistellen).
Daarnaast meldt de Oostenrijkse krant 'Der Standard' dat ÖBB voor Siemens heeft gekozen voor de levering van nieuwe regionale treinen, Siemens Mobility zou de voorkeursleverancier zijn voor een raamwerkovereenkomst tot 540 treinstellen van het type Mireo.
Vrijdag op kantoor vind ik geen straf hoor, helemaal niet als het een beetje mooi weer is. Lekker rustig in de trein en op het station. Ik ga graag naar kantoor. Er wordt tegenwoordig van ons verwacht dat we tussen eventuele afspraken door zoveel mogelijk elkaar opzoeken en met de collega's een beetje informeel praten en overleggen. Ik vind het heel erg prettig werken maar ik heb ook collega's die 5 dagen in de week naar kantoor willen en alles daar willen doen.
Ieder z'n meug Die laatste categorie is trouwens wel degene die consequent anderen niet vertrouwen dat ze thuis wel aan het werk zijn als ze dat zeggen. Het kan niet voor alle beroepen natuurlijk, maar voor mijn beroep gaat het perfect. Ik heb veel lange-afstandsvergaderingen, ook vaak intercontinentaal, dus digitaal vergaderen was ik al gewend en dit is alleen maar een evolutie daarvan.
Dring gewoon je eigen mening niet op aan anderen denk ik, het is niet alsof die ene collega voor wie de term "thuiswerken" opgaat op kantoor wel productief is ofzo. En tevens; zoals de waard is vertrouwt 'ie z'n gasten is denk ik ook een van de grootste redenen van het wantrouwen.
Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie gaat met de drukte in de trein in de ochtendspits, aangezien ik vrij veel afspraken heb op locatie en ook veel in de spits ga reizen.
Report 08/2023: Collision between two freight trains at Loversall Carr Junction RAIB has today released its report into a collision between two freight trains at Loversall Carr Junction, Doncaster, 5 July 2022.
In het kort: machinist reed waarschijnlijk met verminderde concentratie en handelde 'op de automaat', miste een stoptonend sein en ramde een andere trein van achteren. En doordat de infrastructuur niet voldeed aan recente ontwerpvoorschriften was er minder achtervang dan elders het geval zou zijn.
Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven. Het viel me niet tegen in de eerste klas. De stoelen zitten beter dan waar ik bang voor was. Wel is de ruimte tussen de stoelen beperkter dan de huidige IC's en de voetensteun zit zo idioot hoog dat het onbruikbaar is.
Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Hi_flyer het volgende: Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven.
Sinds ongeveer een maand nu.
quote:
Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten. Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus
Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende: Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Dat is echt volkomen gestoord.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.
Ja dat is echt wel een dingetje ja. Het is fijn dat er eindelijk tafels zijn, maar die dingen staan nét te ver weg van de stoel om er lekker aan te kunnen werken. Zo'n uittrekbaar tafelblad, of een klaptafeltje zoals bijv. in de FLIRTs van Keolis, zou handiger zijn geweest.
Niet alleen dat, er zijn aanpassingen in het hele land. De IC Zwolle - Roosendaal rijdt bijvoorbeeld maar 1x/u, met daarbovenop een non-stop pendel Zwolle - Deventer.
[..] Ieder stuk onderzoek: Thuiswerken is een stuk efficiënter en levert een massa meer productie op. Daarnaast haalt het in Nederland een bak met verkeer van de weg waardoor er geen verbreding of uitbreiding van de dienstregeling hoeft te komen tegen astronomische kosten. Jij: "thuiswerken op vrijdag"
Ik hoop dat je op heel veel lego gaat staan, met blote voeten.
Volgens mij valt dat in de praktijk nogal tegen, er wordt meer thuisgewerkt dan ooit tevoren maar voor de filedruk geldt helaas ook dat die een stuk hoger is dan pre-covid. Ik heb eigenlijk nog geen goede verklaring gezien over de oorzaak daarvan, wellicht werd er door de rustige wegen tijdens Covid latente vraag geactiveerd die nu niet meer verdwijnt.
[..] Sinds ongeveer een maand nu. [..] Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
Vanochtend Rdam->Breda werd er echt 200 km/h gereden en stonden we een aantal extra minuten stil op Breda.
[..] Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten. Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus
Haha zou kunnen. Mijn vouwfiets bepaalt waar ik kan zitten. Hij paste mooi tussen mijn stoel en een glaswand. Hopelijk heb ik op de terugweg weer een ICNG en zal ik eens een paar stoelen uitproberen.
Ja klopt, er wordt wel 200 gereden wanneer het kan (vinden de machinisten ook maar wat leuk, denk ik) maar de dienstregeling is er nog niet op aangepast.
Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten
Op vrijdag 4 augustus 2023 12:13 schreef James1988 het volgende: Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten
Op dinsdag 1 augustus 2023 21:05 schreef Janneke141 het volgende: Ik heb in zes Duitse treinen gezeten vandaag en er hadden er vijf vertraging. Wat een puinhoop zeg.
Weten jullie trouwens de herkomst van de blauwe bankjes in de DB treinen? Zie je tegenwoordig bijna overal in de regionale treinen. Maar het past eigenlijk niet bij de rode huisstijl, vind ik.
Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende: Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over
[..] Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over
Ja je kan wel zo doen maar misschien moet de conclusie zijn "daar hadden meer mensen zich druk over moeten maken/vocaler moeten zijn" in plaats van "als je dan niet zeikt mag je nu ook niet zeiken".
Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende: Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden juist extra intercities. Vind de impact nog best meevallen eigenlijk.
Vandaag niets te doen dus heb ik even een ritje gemaakt met de nieuwe intercity: Amsterdam - Rotterdam - Amsterdam. Poah! Wat is die comfortabel en ruim zeg Ik ben echt positief verrast! Wat ik wel een minpuntje vind is de lawaaiige airco of luchtsysteem. Die klinkt tijdens het rijden als het openstaande rooster op de bovenverdieping van een DDAR. Verder waren ook nog wat storingen bij vertrek uit Amsterdam en bij Rotterdam. Maar dit zijn kinderziektes vertelde de conducteur.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.
Op zaterdag 5 augustus 2023 15:38 schreef derLudolf het volgende: Ik ga morgen denk ik een rondje Duitsland doen. Nog geen idee waarheen, ik kan niets vinden over bijzondere materiaal inzet ofzo.
Hoeveel vertraging ga je hebben?
stupidity has become as common as common sense was before
Wat mij trouwens opvalt elke keer als ik naar Emmerich ga, ik wel gecontroleerd wordt, maar dat zodra de conducteur m'n ov-chipkaart ziet verder loopt zonder te controleren of ik wel ingecheckt ben Moet er elke keer weer om lachen
Op zaterdag 5 augustus 2023 15:38 schreef derLudolf het volgende: Ik ga morgen denk ik een rondje Duitsland doen. Nog geen idee waarheen, ik kan niets vinden over bijzondere materiaal inzet ofzo.
ICB
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Wat je vindt mag je houden Naar beide willen graag mensen. Aan NS om dat te regelen, om verkeersinfarcten te voorkomen.
Het ene is een vervuilend en lawaaiig circus, het andere een wandelevenement. Het eerste zou sowieso niet gefaciliteerd moeten worden. Je weet hoe ik denk over fossielen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 06-08-2023 10:19:14 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het leeuwendeel van de mensen komt niet naar de vierdaagse om te wandelen: 1,6 miljoen bezoekers - dat zal wel over de hele week zijn - tegen 50.000 lopers
Op zondag 6 augustus 2023 10:11 schreef derLudolf het volgende: Het leeuwendeel van de mensen komt niet naar de vierdaagse om te wandelen: 1,6 miljoen bezoekers - dat zal wel over de hele week zijn - tegen 50.000 lopers
Hoeveel mensen racen er daadwerkelijk op Zandvoort?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 5 augustus 2023 19:11 schreef DJMO het volgende: Wat mij trouwens opvalt elke keer als ik naar Emmerich ga, ik wel gecontroleerd wordt, maar dat zodra de conducteur m'n ov-chipkaart ziet verder loopt zonder te controleren of ik wel ingecheckt ben Moet er elke keer weer om lachen
Als de conducteur een Duitser is is dat omdat hun apparatuur niets kan met een OV-chipkaart.
Tussen Zevenaar en Arnhem wordt er in die treinen ook wel eens gecontroleerd door een controleploeg van Arriva, zij kunnen het wel.
En, ja, hij heeft vertraging. Münster richting Essen is bijna altijd raak zo lijkt het.
Ziet er naar uit dat de tijd (en dan waarschijnlijk ook de datum) wel kloppen. Dat is niet zomaar een vanzelfsprekendheidje. Er zijn al een tijdje treinen, verspreid over blijkbaar heel Duitsland, die precies 7168 dagen en 1 uur achter lopen. Ra ra hoe kan dat
Dat ene uur zou de zomertijd geweest kunnen zijn. Maar welk systeem is er ergens rond 16 augustus 2019 hard gereset en op 1 januari 2000 verder gegaan, zonder dat iemand er verder een neuk om gaf of capabel was om er iets aan te doen? Of wat is er anders aan de hand?
Via GPS wordt doorgegeven wat het huidige weeknummer is, en het aantal secondes dat is verstreken sinds het begin van de week. Apparaten kunnen dat gebruiken om de huidige datum/tijd te bepalen ten opzichte van een ijkdatum.
Echter, het huidige weeknummer wordt doorgegeven als een 10-bits getal. Na 1024 weken is dit getal vol en staat de teller weer op 0. Bij een apparaat dat een datum in 2003 als ijkdatum gebruikt, gebeurt die reset dit jaar.
Op zondag 6 augustus 2023 13:59 schreef Dr_Flash het volgende: Dat ene uur zou de zomertijd geweest kunnen zijn. Maar welk systeem is er ergens rond 16 augustus 2019 hard gereset en op 1 januari 2000 verder gegaan, zonder dat iemand er verder een neuk om gaf of capabel was om er iets aan te doen? Of wat is er anders aan de hand?
Op zondag 6 augustus 2023 14:33 schreef James1988 het volgende: Via GPS wordt doorgegeven wat het huidige weeknummer is, en het aantal secondes dat is verstreken sinds het begin van de week. Apparaten kunnen dat gebruiken om de huidige datum/tijd te bepalen ten opzichte van een ijkdatum.
Echter, het huidige weeknummer wordt doorgegeven als een 10-bits getal. Na 1024 weken is dit getal vol en staat de teller weer op 0. Bij een apparaat dat een datum in 2003 als ijkdatum gebruikt, gebeurt die reset dit jaar.
[..] Jawel, door de software van dat systeem te updaten en te voorzien van een nieuwe ijkdatum.
Dus het is niet zo dat de helft van de treinen in Duitsland naar een verkeerde timeserver staat te wijzen, maar dat dit per apparaat optreedt als ik het goed begrijp. Maar wanneer is dit probleem dan begonnen? Kunnen we dat ook bepalen?
Dit spul is inmiddels zo'n 20 jaar oud, toen was mobiele internettoegang nog niet zo vanzelfsprekend als het vandaag de dag is. Die reisinformatiesystemen werken offline, op basis van een GPS-locatie + datum/tijd en een dienstregeling.
Voor treinen die in 2003 zijn geproduceerd zal het probleem ergens dit jaar zijn ontstaan, voor treinen waarbij de software van het reisinformatiesysteem een latere ijkdatum heeft zal hetzelfde probleem zich bijvoorbeeld in 2024 of 2025 gaan voordoen.
Op zondag 6 augustus 2023 20:22 schreef Peterselieman het volgende: Het vernieuwde hoofdstation van Groningen gaat te krap zijn als alle plannen rond de Nedersaksenlijn en Lelylijn doorgaan.
Nu is er aan de westzijde buiten het station wel een keerspoor, maar ideaal is het niet
ik zou nog twee andere wijzigingen op jouw plan doen: links van de brug over het Noord-Willemskanaal een wissel van Groningen Noord naar het spoor uit Leeuwarden en ten oosten van het hoofdstation (langs de Verlengde J.H. Feithstraat een keerspoor. Dat ligt er nu al, maar misschien nog iets verlengen als het kan.
Op zondag 6 augustus 2023 10:32 schreef derLudolf het volgende: Conducteur wordt racist genoemd omdat ze iemand (met kleurtje) aanspreekt op het reizen met een NRW ticket in NDS.
Gewoon netjes, dat dat ticket vanaf Rheine geldig is "Ja maar het is toch Westfalenbahn?" Wat gemompel en toen werd de racismekaart getrokken
Maar het is wel om gek van te worden daar in Duitsland, wanneer je fiets ook mee moet. Dan weer wel, dan weer niet betalen. Maar de conducteurs zijn wel redelijk schappelijk.
In Saarland mocht er een Afrikaanse jongeman zonder fietskaartje en vóór 09:00 op het eerste beste station uitstappen zonder boete maar wel verder fietsen. In Sachsen mocht een zwartrijdertje een kaartje uit de automaat halen, wat hij niet wilde dus werd het treuzelen tot en met maar uiteindelijk werd het kaartje wel gekocht en de omstanders lachten besmuikt. Om maart aan te geven dat ze redelijk coulant zijn bij onze oosterburen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Op zaterdag 5 augustus 2023 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.
ICNG is zeker wel wat lawaaiiger, ja. Het is eigenlijk een opgevoerde en beter uitgeruste sprinter.
Het is een mooie en fijne trein, maar een TGV is het zeer zeker niet wanneer het bijvoorbeeld gaat om geluidsniveau.
Op zondag 6 augustus 2023 21:26 schreef b2py het volgende: Wanneer is dat project aan de markt voorgelegd? Lang voordat er überhaupt over al die ideeen weer serieus werd gesproken…
Goed voorbeeld van waarom je het niet aan een markt moet voorleggen maar er zelf over moet nadenken.
Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.
Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
Op zaterdag 5 augustus 2023 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.
Ja Hoeft van mij ook niet stil te zijn. Liever een beetje geluid dan elke ademhaling horen van medereizigers Maar de geluid van de airco was wel irritant. Verder hoor je ook bij het afremmen ook het bekende doedelzak gepiep wat tot een paar jaar geleden in de oude virms te horen was. Al is het niet zo hard en vervelend als in de virms.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 7 augustus 2023 09:03 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.
Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
En zo blijven we bezig met verbouwen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Goed voorbeeld van waarom je het niet aan een markt moet voorleggen maar er zelf over moet nadenken.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-08-2023 16:57:23 ]
Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.
Prachttrein, maar ik krijg nog koude rillingen als ik denk aan de tijd dat ik met dit ding Castricum - Leiden doordeweeks moest doen. Altijd overstappen in Haarlem op de IC van vijf minuutjes later; comfort.
[..] Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
[..] Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
Ja, want met die extra kopspoortjes was de Nedersaksenlijn sowieso geen issue geweest.
Overigens is wel de vraag wat men daar zou willen rijden. De huidige Veendammer stoptrein doortrekken naar Emmen past ook op het huidige plan. Kennelijk willen ze een sneltrein vergelijkbaar met die naar Winschoten. Tussen Zuidbroek en Groningen zou dat makkelijk moeten passen in het andere kwartier dan de Winschoter sneltrein. Kennelijk gaat er iets mis in de knoop in relatie tot wanneer er wel en geen trein van/naar Leeuwarden rijdt want richting Sauwerd is een kwartierdienst voorzien in plaats van de huidige gebundelde halfuurdiensten naar Delfzijl/Roodeschool.
Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.
Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
[..] Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
Ja daar kwam ik later ook achter, vandaar de daarna wat langere reactie.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij dat twee maanden geleden of zo heb besloten deze zomer maar de auto te gaan pakken tussen DE en NL en er niet op gegokt heb dat het goed gaat met deze ICEs deze maanden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op dinsdag 8 augustus 2023 12:46 schreef exelletor het volgende: Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.
Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
Op dinsdag 8 augustus 2023 15:35 schreef Hojdhopper het volgende: Gelukkig is er wel verbetering op komst. Zo stromen er vanaf volgend jaar zowel op de ICE naar Frankfurt als de IC naar Brussel nieuwe treinstellen in (respectievelijk de ICE3neo en de ICNG-B). Daarvan zal er straks meer materieel beschikbaar zijn, zodat de capaciteit verhoogd kan worden. Bovendien hoopt de NS dat die treinen betrouwbaarder zijn
ja dat hoopt iedereen.
Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk
Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk
Haha ja dat gebruik van het woord "hoopt" door de NS geeft nou niet veel vertrouwen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Goed, mijn achtdaagse ronde door Duitsland zit erop en je moet daar inderdaad wel de tijd voor nemen. Nou had ik die ook, dus dat is verder prima, maar er rijdt inderdaad heel erg weinig op tijd. Nou ja, behalve die ene trein waar je graag je aansluiting op wil halen, die dus wel. Ik blijf me echt verbazen over de lage frequenties tussen diverse grote steden, met achterlijk volle treinen tot gevolg die dan ook hun eigen vertraging in de hand werken, want voordat iemand met een kinderwagen zich over een balkon met 30 staande mensen met koffers heeft doorgeworsteld, ben je gewoon een paar minuten verder. Negatieve uitschieter hierin was de RE van Leipzig naar Nürnberg. De natte droom van Wouter Koolmees waarschijnlijk, want tot Bamberg (een rit van meer dan drie uur) was de bezetting meer dan 100%. Een Flirt-4 of zoiets, dus enige ruimte voor het vergroten van de capaciteit was er nog wel Wel een erg mooi traject trouwens.
Positieve uitzondering was echt Bayern. Frequente verbindingen, schone treinen, voldoende capaciteit en heel weinig vertragingen (niet alleen op mijn eigen ritten, maar ook als je in pakweg Nürnberg of München op de vertrekborden keek. Dat is in Düsseldorf wel anders). Het is echt een genot om daar met de trein te reizen. En je kunt daar op bijna alle stations gewoon filterkoffie (dus uit de kan geschonken!) krijgen, daar word ik dan ook wel weer blij van
Andere uitzondering de S-Bahn van Berlijn. Al rijdt dat allemaal zo vaak dat je niet eens door hebt als er eens wat vertraagd is. Maar zo gauw ik, na het mooie reisje langs de Rijn, in Koblenz weer in de buurt kwam van de RRX was het direct ellende. Volgens mij hebben die dingen nog nooit ergens op tijd gereden. Met +15 vertrokken, met +42 in Düsseldorf (keurig voor het inrijsein wachten tot de RE naar Arnhem vertrokken is) en zwaaien naar de achterlichten. Nou kun je van Düsseldorf via 3 routes naar Nijmegen, en die duren allemaal even lang. Maar de ene was net weg (Arnhem) en de andere reed helemaal niet (Kleve) dus dan maar naar Venlo. Zijn we tenminste ook weer eens in het immer sfeervolle Mönchengladbach geweest.
Tl;dr: als je lekker wil treinen in Duitsland, doe het dan in Bayern
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.
Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Op woensdag 9 augustus 2023 23:00 schreef Peterselieman het volgende: Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.
Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Had ik al wel verwacht, 7 Linten is namelijk gewoon te weinig. En de machinisten worden toch al opgeleid voor de GTW, aangezien ze ook op Zutphen-Apeldoorn ingezet gaan worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraan
Ik kwam gisteren van vakantie thuis na 1 maand en een paar dagen weg te zijn geweest en trof thuis dus niet functionerende wifi aan en een bekabeld apparaat was er ook mee opgehouden. Dat is echt vrij onprettig als je 24 uur op bent.
Heb nog steeds geen idee wat er mis is gegaan, het is bijna alsof er een tweede DHCP-server met een ander subnet in m'n netwerk heeft gezeten maar ik kan niets vinden. Oh well.
Het vliegtuig moest ook al drie keer gereboot worden.
De moraal van dit verhaal: IT is overal een puinhoop en het is inherent aan de discipline.
In September zullen er een boel Trax locomotieven terug gaan naar de leasemaatschappij. Het beoogde plan was dat ICNG op dit tijdstip in voldoende mate zou rijden om de e-locs te kunnen inleveren. Aangezien de rijtuigen ook al aan de kant zouden gaan.....
De reactie hierop is dat ICNG in de fabriek wel wat sneller kan worden afgebouwd zodat de instroom vlotter gaat
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De Noorse spoorwegen staan voor enkele uitdagingen tgv het regenachtige weer. Bij Ringebu is een deel van een spoorbrug verschoven. Op andere plekken heeft men te maken met ondergelopen en weggespoelde delen en aardlawines.
Op vrijdag 11 augustus 2023 12:32 schreef TjjWester het volgende: NS verliest het alleenrecht op buitenlandse verbindingen kopt de NOS, alsof ze die hadden.......
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloeg
Op vrijdag 11 augustus 2023 17:10 schreef b2py het volgende: [ twitter ]de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
Mooi zooitje. Voor wie het niet gezien had, onderaan de eerste link staan wat plaatjes van de schade.
Onderzoekje van een Oostenrijkse krant naar de kwaliteit van de nachttrein, met name geënt op de beloofde rijtuigcomposities en de gerealiseerde composities. Leuk om te lezen :-)
Kennelijk willen Arriva en Stadler haast maken met het toelaten van de vernieuwde noordelijke GTW's met Indusi. Vanochtend zijn maar liefst 4 stellen vanuit Onnen naar Braunschweig gebracht voor testdoeleinden. Alle 4 hebben geen Indusi en ze voegen zich tijdelijk bij stel 10303 die daar al lange tijd staat. Het zou gaan om 10 stellen die voor weging over worden gebracht en daarna weer terug gaan.
Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
Op zondag 13 augustus 2023 13:58 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden
[..] 49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
Ja ook dat al meegemaakt. En dan moet je ook nog eens je fiets met bagage bij je hebben. Zo goed gepland om op het vertrekstation van de route over te stappen, Wesel, en dan wordt er doodleuk meegedeeld dat de binnenkomende trein wegens vertraging elders niet verder kwam dan Oberhausen en daar rechtsomkeer maakte. Dat maak je zelfs bij NS niet mee. Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen alleen 2 uur later dan gepland in Magdeburg aangekomen. Voor de rest waren het 2 fantastische trips de afgelopen tween maanden van combi Regional Bahn en fietsen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
quote:
NS en de Belgische vervoerder NMBS verdubbelen het aantal Intercitytreinen tussen Nederland en Brussel van 16 naar 32 per dag. In de dienstregeling van 2025 komt er een nieuwe, snelle verbinding bij. Met die verbinding zijn reizigers zo’n 45 minuten korter onderweg dan nu. In iets meer dan twee uur verbinden we Amsterdam met Brussel. NS zet hiervoor de nieuwe Intercity (ICNG) in die met een maximumsnelheid van 200 km per uur over de hogesnelheidslijn rijdt. Deze verbinding komt boven op een intercityverbinding tussen Rotterdam, Breda en Brussel.
Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende: Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen: [..] https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
En hoeveel 100den procenten extra moet hiervoor betaald worden? En reserveringsplicht erbij?
stupidity has become as common as common sense was before
Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende: Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen: [..] https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
En nu maar hopen dat de nieuwe IC geen bodemplaten verliest
Maar geen Benelux meer vanaf A'dam CS dus. Dat is wel jammer! Waarom is er gekozen voor Amsterdam Zuid? Daar wil toch geen toerist heen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Wat ik wel positief vind is dat de 3400 terug MOET in de spits
Extra volume in zowel de brede ochtend- als de brede avondspits, in beide richtingen (optioneel op vrijdagen) + 2 Alkmaar - Haarlem (v.v. circa 6.30-9.30 / 15.00-19.00)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Waarom is er gekozen voor Amsterdam Zuid? Daar wil toch geen toerist heen?
In 2025 moet de Airportsprinter gaan rijden tussen Schiphol en Amsterdam C, én gaat Amsterdam C op de schop. Door beide dingen is er gewoon geen capaciteit.
[..] In 2025 moet de Airportsprinter gaan rijden tussen Schiphol en Amsterdam C, én gaat Amsterdam C op de schop. Door beide dingen is er gewoon geen capaciteit.
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het prima
Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Een beetje afhankelijk van waar je in het centrum moet zijn ben je via station Zuid en de metro ook gewoon even snel, of zelfs sneller.
Als ik aan internationale treinen denk, dan denk ik altijd aan het grootste station van de stad met de meeste verbindingen. Niet alleen het centrum maar ook andere bestemmingen in NL. Maar dat is misschien ouderwets van mij?
Maar als de Eurostar naar Amsterdam Zuid moet. Dan is die dure verbouwing op CS dus maar voor een jaartje plezier?
En gaat de IC naar Berlijn net als jaaaaren geleden dan ook weer vertrekken vanaf Schiphol?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende: Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen: [..] https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.
Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
Pagina 103-108 van bijlage 2 staan basisfrequenties vanaf 2025 en het model 2033, dan wordt het echt interessant. Zo wordt voor 2033 8x per uur voorzien tussen Utrecht en Amstel/Centraal en Utrecht en Bijlmer/Schiphol.
Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende: Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.
Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
Je hebt niet veel keuze als je nog een derde perron erbij wilt leggen. En meer spoor tussen Riekerpolder en Sloterdijk - Amsterdam C is ook passen en meten..
Ben benieuwd trouwens hoe dat straks in de praktijk werkt met open-access HSL. 2x Eindhoven - Den Haag, 2x Amsterdam - Brussel, 2 keer Rotterdam - Brussel via Breda en 1 keer per uur Thalys/Eurostar. Moet allemaal door de flessenhals Willemsspoortunnel en er moet nog ruimte zijn/komen/gemaakt worden voor open-access vervoer.
[..] Je hebt niet veel keuze als je nog een derde perron erbij wilt leggen. En meer spoor tussen Riekerpolder en Sloterdijk - Amsterdam C is ook passen en meten..
Nee dat is ook zo, en het is en blijft een zakencentrum waar het buiten kantooruren vrij doods is.
Ik stoor me meer aan de gemaakte architectuurkeuzes, ik vind die impressie echt helemaal niks. Prima voor een halte als Dronten of Utrecht Lunetten, maar uitermate schraal in vergelijking met andere knooppunt- en internationale stations.
[..] Nee, dat gaat nog vele jaren duren. Het verplaatsen van de Eurostar-terminal is maar een klein onderdeeltje van de verbouwing. [..] Langer want de Eurostar gaat voor 2030 niet verhuizen.
Wat gaan ze daar allemaal doen dan? De grote verbouwing van CS is toch net klaar?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende: Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.
Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
Op het bord van de trein staat Uitgeest als bestemming. Komt er ook een verbinding tussen Uitgeest en Amsterdam Zuid?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende: Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen: [..] https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
Prima zaak. Ook de frequentieverhoging. Toevallig zaterdag nog de trein gepakt van Brussel naar Nederland maar het is zo ontzettend langzaam, al die stops in België en die omwegen via Zaventem en Breda. En dat materieel kan echt niet meer.
Al denk ik wel dat die treinbinding eraf moet. Als je elk halfuur rijdt dan is dat toch niet meer nodig, zeker op zo’n korte verbinding?
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
[..] Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
[..] Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Dan moeten ze allemaal door flessenhals Duivendrecht. Lijkt me sterk dat dat zomaar kan met kerende bewegingen enzo. Als je toch al bijna doorrijdt naar Lelystad kan je net zo goed een verbinding aanbieden.
[..] Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.
Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
Zuid is als eindpunt dus ongeschikt. Net als Amsterdam Centraal overigens: niet voor niets hebben onbetekenende gaten als Enkhuizen en Den Helder supergoede intercityverbindingen...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.
Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
Dit zegt denk ik genoeg over de achterkant van De Meer. 13 minuten om vanaf de reinigingsperrons het hoofdspoor te bereiken en dan heb je nog mazzel ook.
je kan tegenwoordig ook vanaf de reinigingssporen achter de bult (325-336) redelijk vlot via 333 naar buiten rijden
not so fun fact: de nieuwe seinen op spoor 333 (rechterspoor 10:50 in die video) storen op de zenders van de 700 loccen waardoor je in je eentje niet meer wegkomt
[ Bericht 54% gewijzigd door Maegrim op 14-08-2023 23:26:19 ]
Watergraafsmeer is/wordt ondergebracht in de centrale verkeersleiding toch? Dat zal i.i.g. wel wat helpen met het instellen van rijwegen, al denk ik niet dat er dan veel reizigerstreinen via de 'Meer zullen gaan rijden.
In Engeland was 2 jaar geleden station Bristol Temple Meads een paar dagen in z'n geheel dicht vanwege grote werkzaamheden aan de seininrichting in dat station. Er is een enkelsporige lijn, de 'Bristol Goods Avoiding Line', die het station ontwijkt, maar die lijn gaat dwars door het opstelterrein 'St Philips Marsh Depot'.
Sommige treinen werden via dat spoor omgeleid. En die treinen zaten vol met enthousiastelingen die een zeldzaamheidje wilden meepakken
Snel gaat het niet, de maximumsnelheid van die lijn is 10 mph (16 km/u), en de sporen van het opstelterrein zelf zijn slechts 5 mph (8 km/u).
Er is v.z.i.w. een ruimtereservering ergens rondom Knooppunt Amstel (A2/A10) voor het keren van internationale treinen (incl. ongelijkvloerse aftakkingen) . Dit is in de oudere tracebesluiten van OV-SAAL nog wel terug te vinden. In hoeverre die nog goed/snel te realiseren valt is nog maar de vraag, ook i.r.t. tot Zuidasdok.
Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef Mr_Klaasje het volgende: Alex bedoelt dat het volledig onderdeel van centraal bediend gebied wordt. Dat is nu gepland voor 2025 uit mijn hoofd.
ah zo. voorlopig zijn ze alleen wissels weg aan het halen
Het komt voor Arriva toch wel goed uit, die NS concessie. Dan kunnen ze doen alsof "geen plek" de reden is dat ze geen internationale treinen gaan rijden ipv het complete gebrek aan materieel en personeel waar ze zelf mee kampen.
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
[..] Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
Ook handig als er werkzaamheden zijn Apeldoorn-Amersfoort in een bus is lang.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
buschauffeurs, die uit Hongarije, Bulgarije en Polen komen. Zij lijken geen idee te hebben van de route die ze moeten rijden en spreken geen Nederlands.
Het heeft denk ik niet zo heel veel met geld te maken. Er zijn in Nederland gewoon vrijwel geen chauffeurs te vinden. Zeker niet in deze tijd van het jaar waarin de touringcarbedrijven al volop werk hebben.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Heerlijk, die buitenlandse buschauffeurs. Het komt voor dat de touringcar-bus zelf ook nog uit het buitenland komt, gezien de buitenlandse kentekenplaten.
En dat de chauffeur geen woord Nederlands verstaat, en daarbij verkeersborden niet begrijpt. Zo'n chauffeur reed hier het hele weekend gewoon de straten in waar verkeersbord C07B aan beide kanten stond. Met een Tomtom uit het jaar kruik lekker rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 11 augustus 2023 17:10 schreef b2py het volgende: [ twitter ]de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
Goederenverkeer kan vanaf 23 augustus weer gebruik maken van een buis in de Gotthardtunnel, personenverkeer rijdt tot minimaal begin 2024 via de panoramaroute. Over 8km moet spoor vervangen waaronder 20000 dwarsliggers en een op maat gemaakte deur van de dwarsverbinding moet overnieuw gemaakt worden: https://news.sbb.ch/artik(...)ehrere-monate-dauern
[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 16-08-2023 21:45:00 ]
[..] Goederenverkeer kan vanaf 23 augustus weer gebruik maken van een buis in de Gotthardtunnel, personenverkeer rijdt tot minimaal begin 2024 via de panoramaroute. Over 8km moet spoor vervangen waaronder 20000 dwarsliggers en een op maat gemaakte deur van de dwarsverbinding moet overnieuw gemaakt worden: https://news.sbb.ch/artik(...)ehrere-monate-dauern
Per stoel was het het zwaarste materieel wat er in Europa rondreed toen het op de rails kwam. Mat '64 was het lichtste treinstel wat er per stoel rondreed.
[..] Het is sloom maar 125 seconden lijkt mij wel heel erg traag. Heb je niet stiekem het getal van 0-140?
Mja, ik ben jaren met dat ding naar Hengelo gegaan en het bordje 100 stond wel net buiten Zwolle maar die 100 reden ze pas bij als je al tussen de grasvelden reed. Met de blauwnet rij je bij de Mac al 140.
[..] Mja, ik ben jaren met dat ding naar Hengelo gegaan en het bordje 100 stond wel net buiten Zwolle maar die 100 reden ze pas bij als je al tussen de grasvelden reed. Met de blauwnet rij je bij de Mac al 140.
Met een Blauwnet FLIRT3?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
[..] Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
De Emmer stellen konden die wel gebruiken ivm de krappe dienstregeling.
Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Even als herinnering: vandaag is de laatste dag dat je Weekend Vrij met 50% korting kunt aanschaffen. Een maand onbeperkt reizen in het weekend (vr 18:30 tot ma 4:00) voor maar ¤17,47.
(zeg je hem niet op dan betaal je daarna ¤34,95 per maand)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het lijkt mij ook dat de combinatie 1700 en DDAR het snelst is. Er staat dan 4500 kilowatt aan vermogen voor of achter zo'n trein. Ik kan amper geloven dat zo'n 1700 loc evenveel weegt als een Plan V, echter staat het er wel voor. Een Plan V heeft iets meer dan een kwart van het vermogen van een 1700 e-loc.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Op welke manier heeft dat invloed op overwegen? Die worden gebouwd op de maximale snelheid die er op dat stuk geldt, niet op de delta-V van het materieel...
Volgens mij speelt dat bij stop/door-schakelingen, waarbij het sein op veilig komt wanneer de bomen beginnen te sluiten. Als het materieel sneller optrekt dan waarmee is gerekend kan de trein bij de overweg zijn nog voordat de bomen geheel omlaag zijn.
Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
Op zondag 20 augustus 2023 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende: Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
Ja en ik denk dan waarom is er niet een mogelijkheid om in de rijcomputer een waarschuwing op te nemen voor die plek bij dat vertrek. Soort van flitsmeister maar dan voor relevante algemene aanwijzingen ook.
Ik geloof dat men bij de uitrol van ERTMS ook spoorwegovergangen meer dynamisch wil gaan maken afhankelijk van de snelheid, maar geen idee in hoeverre dat realiteit gaat worden.
Wat mij bij de overwegen opvalt is dat als een trein bij calamiteiten terug wilt rijden, dat dan de overwegen pas dicht gaan als de trein op enkele meters genaderd is.
Kortom, de overwegen werken alleen normaal in de ingestelde rijrichting. De andere kant op over hetzelfde spoor moet dan altijd gepaard gaan met het gebruiken van de tyfoon.
Heel vroeger had je nog weleens een eerste trein die over het andere spoor van Alkmaar naar Uitgeest ging. Een soort roestrijden. Die had er dan geen last van.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dat heeft te maken met hoe het baanvakbeveiligingssysteem werkt. Afhankelijk van het type baanvakbeveiliging kan de rijrichting wel of niet gekeerd worden terwijl er zich een trein op een baanvak bevindt. Bij baanvakken waar de rijrichting niet zomaar gekeerd kan worden of automatisch vrijgegeven wordt na het passeren van een trein (veelal oudere baanvakken) zullen inderdaad de overwegaankondigingen alleen in de ingestelde rijrichting werken (je wilt immers dat de overwegen meteen weer open gaan na het passeren van de trein, en niet moeten wachten tot de trein een kilometer verderop is). Als een trein dan opeens moet keren, dan zullen dus de reguliere aankondigingssecties niet werken omdat de rijrichting nog steeds de andere kant op staat, en moet de overweg 'aangereden' worden. De trein moet daarvoor de middensectie van de overweg activeren, waarbij de trein eigenlijk al half op de overweg staat.
Als het een regulier ingestelde rijweg is, dan werken de aankondigingssecties gewoon omdat de juiste rijrichting is ingesteld.
[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 21-08-2023 09:03:24 ]
Eh, wat?! Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
Eh, wat?! Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.
Eh, wat?! Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
Wtf Dan zetten ze er toch gewoon een verkeersregelaar neer?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Wtf Dan zetten ze er toch gewoon een verkeersregelaar neer?
Die staan er ook al 2 maanden. Formeel is het nu omdat de veiligheid niet geborgd worden door grote hoeveelheid scholieren die er langs komen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Overigens is er wel heel weinig liefde voor dit stukje spoor. Al jaren geen doorgaande sprinter naar Rotterdam meer. Met de F1 wordt er niet gereden en nu dit ook weer.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
[..] De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.
Meest idiote is dat de maatregel wordt genomen vanwege de veiligheid. Met specifiek als onderbouwing de schoolgaande jeugd.
Het valt me keer op keer op dat als Prorail het over veiligheid heeft zij daar een hele enge ‘spoordefinitie’ van hanteren. Maar verkeerskundig behoor je niet enkel de situatie bij de overweg te beschouwen maar juist integraal af te wegen. Dus rekening houdend met o.a.: - reizigers die nu voor een onveiligere modaliteit kiezen. E.g. auto of bus in plaats van trein. - effect op de omgeving, zoals het rijden van ieder kwartier een bus over erftoegangswegen. Met bijkomende risico’s op dodehoek ongevallen met langzaam verkeer.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op maandag 21 augustus 2023 17:39 schreef ijs_beer het volgende: Overigens is er wel heel weinig liefde voor dit stukje spoor. Al jaren geen doorgaande sprinter naar Rotterdam meer. Met de F1 wordt er niet gereden en nu dit ook weer.
Ik heb goed nieuws, die doorgaande sprinter is er weer in de superdaluren
Op maandag 21 augustus 2023 17:39 schreef ijs_beer het volgende: Overigens is er wel heel weinig liefde voor dit stukje spoor. Al jaren geen doorgaande sprinter naar Rotterdam meer. Met de F1 wordt er niet gereden en nu dit ook weer.
's Avonds en in het weekend rijdt-ie wel tussen Roosendaal - Dordrecht - Den Haag in één stuk.
Jaren geleden werd er toen geknipt in Dordrecht zodat er op Den Haag - Dordrecht ander materieel kon worden ingezet dan op Dordrecht - Roosendaal. Tegenwoordig is dat niet meer het geval, er rijdt alleen korter materieel.
In de avonduren is er zelfs weer een doorgaande verbinding Den Haag - Roosendaal.
Maar als ik het goed begrijp is het zo: beveiligingssysteem geladen van een situatie buiten die er (nog) niet is, vervolgens zijn er bij haltering hele lange dichtligtijden en omdat die zo lang zijn zijn ze bang voor meer spoorlopers doordat het zo lang dicht ligt wordt het treinverkeer stilgelegd. Want verkeersregelaars kunnen het blijkbaar niet oplossen.
Hoe werkt dat in de herfst? Dan worden die schakelingen toch ook aangepast ivm doorglijden?
[..] Er zijn ook meerdere incidenten met de verkeersregelaars zelf geweest.
Eigenwijze Brabo's, dat waren ze al toen ik er tot 25 jaar geleden woonde. Die laten zich de les niet lezen door een verkeersregelaar en bepalen zelf wel of het veilig is om de overweg over te steken. Ja echt he....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Wat is het verschil met de situatie in Oudenbosch? Dat zijn ook vier treinen per uur per richting. Ergo, ProRail accepteert op de ene plek een onveilige situatie wel en op een andere niet. Het is gewoon inconsequent beleid. Gooi dan of ieder station dicht waar de situatie zich ook kan voordoen of stel je niet zo aan in Oudenbosch.
Eh, wat?! Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
oh laat maar, ik ben alleen al vijf GODDAMN uur zoet om zo snel mogelijk vanuit Harwich in Euston te komen als ik daar eenmaal ben durf ik niet eens meer weg.
Op dinsdag 22 augustus 2023 17:44 schreef Dr_Flash het volgende: oh laat maar, ik ben alleen al vijf GODDAMN uur zoet om zo snel mogelijk vanuit Harwich in Euston te komen als ik daar eenmaal ben durf ik niet eens meer weg.
Het kan veel sneller als je de metro neemt. Harwich Int-Liverpool Street is net geen 2,5 uur, en dan is het een stuk of 4 haltes met de metro. Idem vanuit Cambridge: rechtstreeks naar KC, en dan 1 halte met de metro.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Het kan veel sneller als je de metro neemt. Harwich Int-Liverpool Street is net geen 2,5 uur, en dan is het een stuk of 4 haltes met de metro. Idem vanuit Cambridge: rechtstreeks naar KC, en dan 1 halte met de metro.
Oh dan moet ik dat eens gaan onderzoeken. Wou eigenlijk vooral voorkomen dat ik met mijn bagage de hele dag door London loop te sjokken maar als de halve dag al aan treinen opgaat lost dat ook wel weer een deel van het probleem op.
[..] Oh dan moet ik dat eens gaan onderzoeken. Wou eigenlijk vooral voorkomen dat ik met mijn bagage de hele dag door London loop te sjokken maar als de halve dag al aan treinen opgaat lost dat ook wel weer een deel van het probleem op.
Doe vooral wat je zelf het fijnste vindt, maar als ik zou moeten kiezen tussen de metro tussen 2 van de terminals in Londen of op een paar obscure voorstadsstations gaan overstappen en daar met mijn bagage sjouwen om zo precies op Euston uit te komen, dan wist ik het wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Doe vooral wat je zelf het fijnste vindt, maar als ik zou moeten kiezen tussen de metro tussen 2 van de terminals in Londen of op een paar obscure voorstadsstations gaan overstappen en daar met mijn bagage sjouwen om zo precies op Euston uit te komen, dan wist ik het wel.
ja de trein-optie zit ook 500 meter lopen tussen Hackney Downs en Hackney Central in. Geen idee nog wat dat is.
Op dinsdag 22 augustus 2023 17:44 schreef Dr_Flash het volgende: oh laat maar, ik ben alleen al vijf GODDAMN uur zoet om zo snel mogelijk vanuit Harwich in Euston te komen
[..] Harwich Int-Liverpool Street is net geen 2,5 uur,
Op welke datum? Misschien heb je net pech door stakingen of werkzaamheden (komt beide nogal vaak voor tegenwoordig)... Het zou als alles normaal rijdt niet zo lang moeten duren.
Dat die driedelige FLIRTs nu al gebouwd worden terwijl er nog geen plek is waar ze gebruikt kunnen worden, zal wellicht te maken hebben met het contract met Stadler? Nog langer wachten betekent misschien dat die treinen helemaal niet meer komen.
Dat de elektrificatie van de Maaslijn maar blijft duren is ook een tegenvaller voor Arriva, had dat niet een paar jaar geleden al afgerond moeten zijn?
Op woensdag 23 augustus 2023 15:57 schreef James1988 het volgende: Dat de elektrificatie van de Maaslijn maar blijft duren is ook een tegenvaller voor Arriva, had dat niet een paar jaar geleden al afgerond moeten zijn?
Ja, dat had eigenlijk in 2020 klaar moeten zijn. Later uitgesteld tot 2024, op zich niet zo gek dat Stadler nu die stellen bouwt, het zou mooi op tijd zijn geweest als die elektrificatie vorig jaar niet opnieuw uitgesteld was.
[..] Ja, dat had eigenlijk in 2020 klaar moeten zijn. Later uitgesteld tot 2024, op zich niet zo gek dat Stadler nu die stellen bouwt, het zou mooi op tijd zijn geweest als die elektrificatie vorig jaar niet opnieuw uitgesteld was.
Volgens mij staat er nog geen paal in de grond toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Venlo heb ik wat uurtjes naar locwissels staan kijken zeg hey.
En het omschakelen van de bovenleiding.
Zelf denk ik dat het jammer is dat ze bij het ontwerp van de ondertunneling van de overweg Vierpaardjes geen rekening hebben gehouden met de elektrificatie van de Maaslijn. Anders had je eventueel een tunneltje onder het emplacement door kunnen laten lopen voor de Maaslijn.
Zelf denk ik dat het jammer is dat ze bij het ontwerp van de ondertunneling van de overweg Vierpaardjes geen rekening hebben gehouden met de elektrificatie van de Maaslijn. Anders had je eventueel een tunneltje onder het emplacement door kunnen laten lopen voor de Maaslijn.
Was er niet ooit een plan om heel Venlo om te bouwen naar 1500 V en een spanningssluis te bouwen in de buurt van Kaldenkirchen?