abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:03:16 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210193850
Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.

Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:32:54 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210194157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.
Ja :Y Hoeft van mij ook niet stil te zijn. Liever een beetje geluid dan elke ademhaling horen van medereizigers :Y Maar de geluid van de airco was wel irritant. Verder hoor je ook bij het afremmen ook het bekende doedelzak gepiep wat tot een paar jaar geleden in de oude virms te horen was. Al is het niet zo hard en vervelend als in de virms.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:34:30 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210194171
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.

Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
En zo blijven we bezig met verbouwen :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210199693
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Goed voorbeeld van waarom je het niet aan een markt moet voorleggen maar er zelf over moet nadenken.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-08-2023 16:57:23 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:03 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210201213
In Zweden is een SJ X55 ontspoord. 3 gewonden

https://nos.nl/artikel/24(...)-ontspoord-in-zweden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210201291
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
In Zweden is een SJ X55 ontspoord. 3 gewonden

https://nos.nl/artikel/24(...)-ontspoord-in-zweden
quote:
Storm Hans treft zuiden Scandinavië, trein ontspoord in Zweden
Bedankt Hans :')
  maandag 7 augustus 2023 @ 18:43:29 #107
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_210201369
quote:
84s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 19:33 schreef Starhopper het volgende:
De 3400 gaat nu definitief verdwijnen lees ik: https://www.nhnieuws.nl/n(...)arkt-hiervan-de-dupe

Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.

[ afbeelding ]
Prachttrein, maar ik krijg nog koude rillingen als ik denk aan de tijd dat ik met dit ding Castricum - Leiden doordeweeks moest doen. Altijd overstappen in Haarlem op de IC van vijf minuutjes later; comfort. :T
Yea, she's on crack.
pi_210207054
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Nee maar dat bedoelde ik wel :)
Bier.
pi_210207281
Waarom dan je reactie? Op een gegeven moment zal een aannemer met een contract plus ontwerp aan de slag moeten?
pi_210207409
Hoezo waarom je reactie? Je stelt dat er niets aan de markt gevraagd is en ik zeg dat de markt geen oplossing is. Das toch geen hogere wiskunde?
Bier.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:56:10 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210208268
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:59:54 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210208293
quote:
84s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En zo blijven we bezig met verbouwen :') _O-
Ja, want met die extra kopspoortjes was de Nedersaksenlijn sowieso geen issue geweest.

Overigens is wel de vraag wat men daar zou willen rijden. De huidige Veendammer stoptrein doortrekken naar Emmen past ook op het huidige plan. Kennelijk willen ze een sneltrein vergelijkbaar met die naar Winschoten. Tussen Zuidbroek en Groningen zou dat makkelijk moeten passen in het andere kwartier dan de Winschoter sneltrein. Kennelijk gaat er iets mis in de knoop in relatie tot wanneer er wel en geen trein van/naar Leeuwarden rijdt want richting Sauwerd is een kwartierdienst voorzien in plaats van de huidige gebundelde halfuurdiensten naar Delfzijl/Roodeschool.
pi_210210013
Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.

Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
pi_210211393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
Ja daar kwam ik later ook achter, vandaar de daarna wat langere reactie.
pi_210211977
ICE Tussen Nederland en Duitsland kampt opnieuw met grote problemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij dat twee maanden geleden of zo heb besloten deze zomer maar de auto te gaan pakken tussen DE en NL en er niet op gegokt heb dat het goed gaat met deze ICEs deze maanden. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_210213896
De Zwitsers hebben er schoon genoeg van: https://www.suedkurier.de(...);art1371848,11672486

edit; je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen, het is vakantie zullen we maar zeggen
Bier.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:51:42 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210214757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen
Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraan :s)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:06:04 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210215016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 12:46 schreef exelletor het volgende:
Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.

Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
Collega van mij heeft regelmatig hetzelfde ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:31:19 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210215300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Gelukkig is er wel verbetering op komst. Zo stromen er vanaf volgend jaar zowel op de ICE naar Frankfurt als de IC naar Brussel nieuwe treinstellen in (respectievelijk de ICE3neo en de ICNG-B). Daarvan zal er straks meer materieel beschikbaar zijn, zodat de capaciteit verhoogd kan worden. Bovendien hoopt de NS dat die treinen betrouwbaarder zijn
ja dat hoopt iedereen.

Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210215834
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Zwitsers hebben er schoon genoeg van: https://www.suedkurier.de(...);art1371848,11672486

edit; je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen, het is vakantie zullen we maar zeggen
Wat een soap, dat van die aangereden spoorbrug had ik nog niet als excuus gelezen.
pi_210223067
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja dat hoopt iedereen.

Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk _O_
Haha ja dat gebruik van het woord "hoopt" door de NS geeft nou niet veel vertrouwen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:18:27 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210223450
Goed, mijn achtdaagse ronde door Duitsland zit erop en je moet daar inderdaad wel de tijd voor nemen. Nou had ik die ook, dus dat is verder prima, maar er rijdt inderdaad heel erg weinig op tijd. Nou ja, behalve die ene trein waar je graag je aansluiting op wil halen, die dus wel. Ik blijf me echt verbazen over de lage frequenties tussen diverse grote steden, met achterlijk volle treinen tot gevolg die dan ook hun eigen vertraging in de hand werken, want voordat iemand met een kinderwagen zich over een balkon met 30 staande mensen met koffers heeft doorgeworsteld, ben je gewoon een paar minuten verder. Negatieve uitschieter hierin was de RE van Leipzig naar Nürnberg. De natte droom van Wouter Koolmees waarschijnlijk, want tot Bamberg (een rit van meer dan drie uur) was de bezetting meer dan 100%. Een Flirt-4 of zoiets, dus enige ruimte voor het vergroten van de capaciteit was er nog wel :') Wel een erg mooi traject trouwens.

Positieve uitzondering was echt Bayern. Frequente verbindingen, schone treinen, voldoende capaciteit en heel weinig vertragingen (niet alleen op mijn eigen ritten, maar ook als je in pakweg Nürnberg of München op de vertrekborden keek. Dat is in Düsseldorf wel anders). Het is echt een genot om daar met de trein te reizen. En je kunt daar op bijna alle stations gewoon filterkoffie (dus uit de kan geschonken!) krijgen, daar word ik dan ook wel weer blij van :)

Andere uitzondering de S-Bahn van Berlijn. Al rijdt dat allemaal zo vaak dat je niet eens door hebt als er eens wat vertraagd is. Maar zo gauw ik, na het mooie reisje langs de Rijn, in Koblenz weer in de buurt kwam van de RRX was het direct ellende. Volgens mij hebben die dingen nog nooit ergens op tijd gereden. Met +15 vertrokken, met +42 in Düsseldorf (keurig voor het inrijsein wachten tot de RE naar Arnhem vertrokken is) en zwaaien naar de achterlichten. Nou kun je van Düsseldorf via 3 routes naar Nijmegen, en die duren allemaal even lang. Maar de ene was net weg (Arnhem) en de andere reed helemaal niet (Kleve) dus dan maar naar Venlo. Zijn we tenminste ook weer eens in het immer sfeervolle Mönchengladbach geweest.

Tl;dr: als je lekker wil treinen in Duitsland, doe het dan in Bayern :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210227142
geldt ook voor eten en drinken trouwens :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 augustus 2023 @ 23:00:02 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210232096
Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.

Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 10 augustus 2023 @ 00:41:08 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210232670
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.

Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Had ik al wel verwacht, 7 Linten is namelijk gewoon te weinig. En de machinisten worden toch al opgeleid voor de GTW, aangezien ze ook op Zutphen-Apeldoorn ingezet gaan worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 augustus 2023 @ 01:02:35 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210232739
Op Zp-Apd rijdt toch al jaren GTW? :?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 augustus 2023 @ 01:07:49 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210232761
Gaat om de machinisten ;)

Arriva heeft voor Zutphen - Oldenzaal eigenlijk 7,5 lintjes ipv 7 omdat de reserve voor Almelo - Mariënberg natuurlijk gedeeld gaat worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210237928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 18:51 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraan :s)
Ik kwam gisteren van vakantie thuis na 1 maand en een paar dagen weg te zijn geweest en trof thuis dus niet functionerende wifi aan en een bekabeld apparaat was er ook mee opgehouden. Dat is echt vrij onprettig als je 24 uur op bent.

Heb nog steeds geen idee wat er mis is gegaan, het is bijna alsof er een tweede DHCP-server met een ander subnet in m'n netwerk heeft gezeten maar ik kan niets vinden. Oh well.

Het vliegtuig moest ook al drie keer gereboot worden.

De moraal van dit verhaal: IT is overal een puinhoop en het is inherent aan de discipline.
Bier.
pi_210239974
In September zullen er een boel Trax locomotieven terug gaan naar de leasemaatschappij. Het beoogde plan was dat ICNG op dit tijdstip in voldoende mate zou rijden om de e-locs te kunnen inleveren. Aangezien de rijtuigen ook al aan de kant zouden gaan.....

De reactie hierop is dat ICNG in de fabriek wel wat sneller kan worden afgebouwd zodat de instroom vlotter gaat :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210240652
De Noorse spoorwegen staan voor enkele uitdagingen tgv het regenachtige weer.
Bij Ringebu is een deel van een spoorbrug verschoven. Op andere plekken heeft men te maken met ondergelopen en weggespoelde delen en aardlawines.
pi_210245251
Kabinet wil spoor verder liberaliseren en staat spitsheffing toe. Tevens krijgt NS subsidie voor het HRN in plaats van ervoor te betalen: https://archive.ph/2023.0(...)itsheffing~be08e322/
pi_210247207
NS verliest het alleenrecht op buitenlandse verbindingen kopt de NOS, alsof ze die hadden.......
speak only if it improves the silence.
pi_210247312
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:32 schreef TjjWester het volgende:
NS verliest het alleenrecht op buitenlandse verbindingen kopt de NOS, alsof ze die hadden.......
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloeg
pi_210247410
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloeg
Eurostar en thalys voornamelijk vanwege de hsl deal.

Maar feitelijk is het grensverkeer al lang geliberaliseerd.
speak only if it improves the silence.
pi_210250117
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Eurostar en thalys voornamelijk vanwege de hsl deal.

Maar feitelijk is het grensverkeer al lang geliberaliseerd.
Denk dat vooral wordt bedoeld dat de hsl dus niet meer exclusief NS wordt, wat opzich prima is.
pi_210250136
twitter
de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
pi_210256260
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:10 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
Mooi zooitje. Voor wie het niet gezien had, onderaan de eerste link staan wat plaatjes van de schade.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:12:42 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210257988
Zo... :X
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210264214
https://www.derstandard.a(...)b-nightjets-in-daten

Onderzoekje van een Oostenrijkse krant naar de kwaliteit van de nachttrein, met name geënt op de beloofde rijtuigcomposities en de gerealiseerde composities. Leuk om te lezen :-)
pi_210268725
twitter


:P
pi_210269523
Als iemand een paar miljardjes bijlegt weet ik zeker dat NS ook wel een maandabonnement voor die prijs wil introduceren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 augustus 2023 @ 13:14:20 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210269995
Kennelijk willen Arriva en Stadler haast maken met het toelaten van de vernieuwde noordelijke GTW's met Indusi. Vanochtend zijn maar liefst 4 stellen vanuit Onnen naar Braunschweig gebracht voor testdoeleinden. Alle 4 hebben geen Indusi en ze voegen zich tijdelijk bij stel 10303 die daar al lange tijd staat. Het zou gaan om 10 stellen die voor weging over worden gebracht en daarna weer terug gaan.

https://www.somda.nl/foru(...)-dingen-13-augustus/

https://www.facebook.com/groups/1509847352595953/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:58:38 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210270492
Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210272272
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:54 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

:P
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 augustus 2023 @ 19:01:17 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210274376
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 19:15:25 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_210274526
quote:
5s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden :?
Ze zijn er, maar je moet GOED zoeken. Op de begane grond: zie https://www.bahnhof.de/downloads/station-plans/1071.pdf
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:14:07 #147
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_210275789
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
Ja ook dat al meegemaakt. En dan moet je ook nog eens je fiets met bagage bij je hebben. Zo goed gepland om op het vertrekstation van de route over te stappen, Wesel, en dan wordt er doodleuk meegedeeld dat de binnenkomende trein wegens vertraging elders niet verder kwam dan Oberhausen en daar rechtsomkeer maakte. Dat maak je zelfs bij NS niet mee.
Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen alleen 2 uur later dan gepland in Magdeburg aangekomen.
Voor de rest waren het 2 fantastische trips de afgelopen tween maanden van combi Regional Bahn en fietsen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_210277493
Dat heb ik bij NS toch echt diverse keren meegemaakt bij een verstoring.
Bier.
pi_210278303
Hoe heette dat treingebeuren in Baskenland ook alweer? Dennis was daar toch?
pi_210278361
Euskotren :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')