Jaquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.
En zo blijven we bezig met verbouwenquote:Op maandag 7 augustus 2023 09:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.
Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Goed voorbeeld van waarom je het niet aan een markt moet voorleggen maar er zelf over moet nadenken.
quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
In Zweden is een SJ X55 ontspoord. 3 gewonden
https://nos.nl/artikel/24(...)-ontspoord-in-zweden
Bedankt Hansquote:Storm Hans treft zuiden Scandinavië, trein ontspoord in Zweden
Prachttrein, maar ik krijg nog koude rillingen als ik denk aan de tijd dat ik met dit ding Castricum - Leiden doordeweeks moest doen. Altijd overstappen in Haarlem op de IC van vijf minuutjes later; comfort.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:33 schreef Starhopper het volgende:
De 3400 gaat nu definitief verdwijnen lees ik: https://www.nhnieuws.nl/n(...)arkt-hiervan-de-dupe
Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.
[ afbeelding ]
Nee maar dat bedoelde ik welquote:Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.quote:Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Ja, want met die extra kopspoortjes was de Nedersaksenlijn sowieso geen issue geweest.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En zo blijven we bezig met verbouwen![]()
Ja daar kwam ik later ook achter, vandaar de daarna wat langere reactie.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij dat twee maanden geleden of zo heb besloten deze zomer maar de auto te gaan pakken tussen DE en NL en er niet op gegokt heb dat het goed gaat met deze ICEs deze maanden.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraanquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen
Collega van mij heeft regelmatig hetzelfde ...quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 12:46 schreef exelletor het volgende:
Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.
Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
ja dat hoopt iedereen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Gelukkig is er wel verbetering op komst. Zo stromen er vanaf volgend jaar zowel op de ICE naar Frankfurt als de IC naar Brussel nieuwe treinstellen in (respectievelijk de ICE3neo en de ICNG-B). Daarvan zal er straks meer materieel beschikbaar zijn, zodat de capaciteit verhoogd kan worden. Bovendien hoopt de NS dat die treinen betrouwbaarder zijn
Wat een soap, dat van die aangereden spoorbrug had ik nog niet als excuus gelezen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Zwitsers hebben er schoon genoeg van: https://www.suedkurier.de(...);art1371848,11672486
edit; je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen, het is vakantie zullen we maar zeggen
Haha ja dat gebruik van het woord "hoopt" door de NS geeft nou niet veel vertrouwen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat hoopt iedereen.
Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk
Had ik al wel verwacht, 7 Linten is namelijk gewoon te weinig. En de machinisten worden toch al opgeleid voor de GTW, aangezien ze ook op Zutphen-Apeldoorn ingezet gaan worden.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.
Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Ik kwam gisteren van vakantie thuis na 1 maand en een paar dagen weg te zijn geweest en trof thuis dus niet functionerende wifi aan en een bekabeld apparaat was er ook mee opgehouden. Dat is echt vrij onprettig als je 24 uur op bent.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraan
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloegquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:32 schreef TjjWester het volgende:
NS verliest het alleenrecht op buitenlandse verbindingen kopt de NOS, alsof ze die hadden.......
Eurostar en thalys voornamelijk vanwege de hsl deal.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloeg
Denk dat vooral wordt bedoeld dat de hsl dus niet meer exclusief NS wordt, wat opzich prima is.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:55 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Eurostar en thalys voornamelijk vanwege de hsl deal.
Maar feitelijk is het grensverkeer al lang geliberaliseerd.
Mooi zooitje. Voor wie het niet gezien had, onderaan de eerste link staan wat plaatjes van de schade.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:10 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.quote:
Ze zijn er, maar je moet GOED zoeken. Op de begane grond: zie https://www.bahnhof.de/downloads/station-plans/1071.pdfquote:Op zondag 13 augustus 2023 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden
Ja ook dat al meegemaakt. En dan moet je ook nog eens je fiets met bagage bij je hebben. Zo goed gepland om op het vertrekstation van de route over te stappen, Wesel, en dan wordt er doodleuk meegedeeld dat de binnenkomende trein wegens vertraging elders niet verder kwam dan Oberhausen en daar rechtsomkeer maakte. Dat maak je zelfs bij NS niet mee.quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |