quote:buschauffeurs, die uit Hongarije, Bulgarije en Polen komen. Zij lijken geen idee te hebben van de route die ze moeten rijden en spreken geen Nederlands.
Het heeft denk ik niet zo heel veel met geld te maken. Er zijn in Nederland gewoon vrijwel geen chauffeurs te vinden. Zeker niet in deze tijd van het jaar waarin de touringcarbedrijven al volop werk hebben.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
NS zet bussen in. Het mocht zeker niet te veel kosten. https://nos.nl/artikel/24(...)e-maar-weet-niet-hoe
[..]
Eerder gebrek aan Nederlanders lijkt me. Denk ook dat bedrijven chauffeurs liever op groepsreizen inzetten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
NS zet bussen in. Het mocht zeker niet te veel kosten. https://nos.nl/artikel/24(...)e-maar-weet-niet-hoe
[..]
Goederenverkeer kan vanaf 23 augustus weer gebruik maken van een buis in de Gotthardtunnel, personenverkeer rijdt tot minimaal begin 2024 via de panoramaroute. Over 8km moet spoor vervangen waaronder 20000 dwarsliggers en een op maat gemaakte deur van de dwarsverbinding moet overnieuw gemaakt worden: https://news.sbb.ch/artik(...)ehrere-monate-dauernquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:10 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
Dat is een mooi tochtje voor het personenvervoer.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Goederenverkeer kan vanaf 23 augustus weer gebruik maken van een buis in de Gotthardtunnel, personenverkeer rijdt tot minimaal begin 2024 via de panoramaroute. Over 8km moet spoor vervangen waaronder 20000 dwarsliggers en een op maat gemaakte deur van de dwarsverbinding moet overnieuw gemaakt worden: https://news.sbb.ch/artik(...)ehrere-monate-dauern
Ja met 50 jaar interrail erop ook en zoquote:
Per stoel was het het zwaarste materieel wat er in Europa rondreed toen het op de rails kwam. Mat '64 was het lichtste treinstel wat er per stoel rondreed.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een Buffel. Mat'54 is zwaar en heeft erg weinig vermogen.
Het is sloom maar 125 seconden lijkt mij wel heel erg traag. Heb je niet stiekem het getal van 0-140?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Een Buffel is met 125 seconden voor 0-100 ook niet bepaald snel
Mja, ik ben jaren met dat ding naar Hengelo gegaan en het bordje 100 stond wel net buiten Zwolle maar die 100 reden ze pas bij als je al tussen de grasvelden reed. Met de blauwnet rij je bij de Mac al 140.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is sloom maar 125 seconden lijkt mij wel heel erg traag. Heb je niet stiekem het getal van 0-140?
Met een Blauwnet FLIRT3?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Mja, ik ben jaren met dat ding naar Hengelo gegaan en het bordje 100 stond wel net buiten Zwolle maar die 100 reden ze pas bij als je al tussen de grasvelden reed. Met de blauwnet rij je bij de Mac al 140.
Loc+DDAR is verreweg snelste tot 100, tot 140 is een mddm een stuk sneller. Bijzonder.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren niet echt heel snel en gloednieuw zullen ze ongetwijfeld een stukje sneller zijn geweest.
Kwam dit topic tegen: https://www.somda.nl/forum/8277/Acceleraties-materieel/
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 23:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Loc+DDAR is verreweg snelste tot 100, tot 140 is een mddm een stuk sneller. Bijzonder.
De apenkoppen zijn sneller dan SLT?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren niet echt heel snel en gloednieuw zullen ze ongetwijfeld een stukje sneller zijn geweest.
Kwam dit topic tegen: https://www.somda.nl/forum/8277/Acceleraties-materieel/
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De apenkoppen zijn sneller dan SLT?![]()
![]()
![]()
![]()
De Emmer stellen konden die wel gebruiken ivm de krappe dienstregeling.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
Op welke manier heeft dat invloed op overwegen? Die worden gebouwd op de maximale snelheid die er op dat stuk geldt, niet op de delta-V van het materieel...quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Daarom heeft ie ook een knop om de aanzet te begrenzen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een motorpost gaat in 55 seconde van 0 naar 125 km/uur.
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
Ja en ik denk dan waarom is er niet een mogelijkheid om in de rijcomputer een waarschuwing op te nemen voor die plek bij dat vertrek. Soort van flitsmeister maar dan voor relevante algemene aanwijzingen ook.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch
Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |