De apenkoppen zijn sneller dan SLT?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren niet echt heel snel en gloednieuw zullen ze ongetwijfeld een stukje sneller zijn geweest.
Kwam dit topic tegen: https://www.somda.nl/forum/8277/Acceleraties-materieel/
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De apenkoppen zijn sneller dan SLT?![]()
![]()
![]()
![]()
De Emmer stellen konden die wel gebruiken ivm de krappe dienstregeling.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
Op welke manier heeft dat invloed op overwegen? Die worden gebouwd op de maximale snelheid die er op dat stuk geldt, niet op de delta-V van het materieel...quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Daarom heeft ie ook een knop om de aanzet te begrenzen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een motorpost gaat in 55 seconde van 0 naar 125 km/uur.
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
Ja en ik denk dan waarom is er niet een mogelijkheid om in de rijcomputer een waarschuwing op te nemen voor die plek bij dat vertrek. Soort van flitsmeister maar dan voor relevante algemene aanwijzingen ook.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch
Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |