abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210351572
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:51 schreef Duvel het volgende:

[..]
Met een Blauwnet FLIRT3?
Ja.
Bier.
  zondag 20 augustus 2023 @ 10:31:31 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210351621
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren niet echt heel snel en gloednieuw zullen ze ongetwijfeld een stukje sneller zijn geweest.

Kwam dit topic tegen: https://www.somda.nl/forum/8277/Acceleraties-materieel/
De apenkoppen zijn sneller dan SLT? :D :D :D _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210351785
quote:
84s.gif Op zondag 20 augustus 2023 10:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De apenkoppen zijn sneller dan SLT? :D :D :D _O- _O-
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 augustus 2023 @ 12:47:58 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210353241
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
De Emmer stellen konden die wel gebruiken ivm de krappe dienstregeling.

Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 20 augustus 2023 @ 13:02:10 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210353387
Even als herinnering: vandaag is de laatste dag dat je Weekend Vrij met 50% korting kunt aanschaffen. Een maand onbeperkt reizen in het weekend (vr 18:30 tot ma 4:00) voor maar ¤17,47.

(zeg je hem niet op dan betaal je daarna ¤34,95 per maand)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_210353396
Het lijkt mij ook dat de combinatie 1700 en DDAR het snelst is. Er staat dan 4500 kilowatt aan vermogen voor of achter zo'n trein. Ik kan amper geloven dat zo'n 1700 loc evenveel weegt als een Plan V, echter staat het er wel voor.
Een Plan V heeft iets meer dan een kwart van het vermogen van een 1700 e-loc.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210353911
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Op welke manier heeft dat invloed op overwegen? Die worden gebouwd op de maximale snelheid die er op dat stuk geldt, niet op de delta-V van het materieel...
Bier.
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:55:43 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210354112
Volgens mij speelt dat bij stop/door-schakelingen, waarbij het sein op veilig komt wanneer de bomen beginnen te sluiten. Als het materieel sneller optrekt dan waarmee is gerekend kan de trein bij de overweg zijn nog voordat de bomen geheel omlaag zijn.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:03:03 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210354221
Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 augustus 2023 @ 18:54:08 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210358410
Net de 0-100 van de Wink kunnen meten. Kwam tot 76 seconden

Helaas niet helemaal representatief omdat de stoptrein keurig op tijd reed waardoor de noodzaak er niet was om voluit te vertrekken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210359732
Een motorpost gaat in 55 seconde van 0 naar 125 km/uur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 20 augustus 2023 @ 20:53:50 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210359750
Die joekel van Galdbach naar Dalheim is het snelst optrekkende mat ter wereld, dat weet ik wel .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 20 augustus 2023 @ 21:27:23 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210360130
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een motorpost gaat in 55 seconde van 0 naar 125 km/uur.
Daarom heeft ie ook een knop om de aanzet te begrenzen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 20 augustus 2023 @ 21:29:21 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210360152
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210360785
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
Ja en ik denk dan waarom is er niet een mogelijkheid om in de rijcomputer een waarschuwing op te nemen voor die plek bij dat vertrek. Soort van flitsmeister maar dan voor relevante algemene aanwijzingen ook.
Bier.
pi_210360902
Ik geloof dat men bij de uitrol van ERTMS ook spoorwegovergangen meer dynamisch wil gaan maken afhankelijk van de snelheid, maar geen idee in hoeverre dat realiteit gaat worden.
pi_210361187
Het spoor kennende zal de overweg alleen maar langer dicht liggen
  maandag 21 augustus 2023 @ 00:16:57 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210361915
Overwegen waarvan de aankondigingstijd wordt aangepast aan de snelheid van de naderende trein zijn mooi, maar dan moet het mechanisme wel goed werken :s)
pi_210363069
Wat mij bij de overwegen opvalt is dat als een trein bij calamiteiten terug wilt rijden, dat dan de overwegen pas dicht gaan als de trein op enkele meters genaderd is.

Kortom, de overwegen werken alleen normaal in de ingestelde rijrichting. De andere kant op over hetzelfde spoor moet dan altijd gepaard gaan met het gebruiken van de tyfoon.

Heel vroeger had je nog weleens een eerste trein die over het andere spoor van Alkmaar naar Uitgeest ging. Een soort roestrijden. Die had er dan geen last van.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210363379
Dat heeft te maken met hoe het baanvakbeveiligingssysteem werkt.
Afhankelijk van het type baanvakbeveiliging kan de rijrichting wel of niet gekeerd worden terwijl er zich een trein op een baanvak bevindt.
Bij baanvakken waar de rijrichting niet zomaar gekeerd kan worden of automatisch vrijgegeven wordt na het passeren van een trein (veelal oudere baanvakken) zullen inderdaad de overwegaankondigingen alleen in de ingestelde rijrichting werken (je wilt immers dat de overwegen meteen weer open gaan na het passeren van de trein, en niet moeten wachten tot de trein een kilometer verderop is).
Als een trein dan opeens moet keren, dan zullen dus de reguliere aankondigingssecties niet werken omdat de rijrichting nog steeds de andere kant op staat, en moet de overweg 'aangereden' worden. De trein moet daarvoor de middensectie van de overweg activeren, waarbij de trein eigenlijk al half op de overweg staat.

Als het een regulier ingestelde rijweg is, dan werken de aankondigingssecties gewoon omdat de juiste rijrichting is ingesteld.

[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 21-08-2023 09:03:24 ]
pi_210364533
FS heeft in onderzoek om Amsterdam - Parijs treinen te gaan rijden: https://t.co/xaMa0tdv67 of https://www.ft.com/content/7ccb3037-64f8-45f1-9368-cdc09bd33362
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:28:40 #247
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210366306
Dat zal vast zo zijn.

Overigens grappig dat ze overal Brussel-centraal opschrijven en in de dienstregeling toch nog Brussel-Zuid opschrijven
pi_210366971
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch

Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden 8)7
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 augustus 2023 @ 16:31:20 #250
408813 crew  trein2000
pi_210368937
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch

Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden 8)7
De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')