abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 augustus 2023 @ 19:38:24 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210285220
De Brusselaar rijdt door naar Lelijkstad?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 augustus 2023 @ 19:51:25 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210285333
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op het bord van de trein staat Uitgeest als bestemming. Komt er ook een verbinding tussen Uitgeest en Amsterdam Zuid?
Op een ander bord staat ook genoemd Amsterdam Centraal, met tussenstops in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, ...

Plaatje uit de kast getrokken dat ze al hadden liggen :Y
pi_210285356
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
De Brusselaar rijdt door naar Lelijkstad?
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
pi_210286558
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
pi_210286573
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:25 schreef b2py het volgende:

[..]
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Dan moeten ze allemaal door flessenhals Duivendrecht. Lijkt me sterk dat dat zomaar kan met kerende bewegingen enzo. Als je toch al bijna doorrijdt naar Lelystad kan je net zo goed een verbinding aanbieden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_210286622
Met 12 treinen per uur door Duivendrecht moet daar een kering naar Diemen wel tussenpassen
pi_210286908
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:25 schreef b2py het volgende:

[..]
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.

Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
  maandag 14 augustus 2023 @ 22:46:34 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210287320
Zuid is als eindpunt dus ongeschikt. Net als Amsterdam Centraal overigens: niet voor niets hebben onbetekenende gaten als Enkhuizen en Den Helder supergoede intercityverbindingen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 augustus 2023 @ 22:59:16 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210287469
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.

Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
Dit zegt denk ik genoeg over de achterkant van De Meer. 13 minuten om vanaf de reinigingsperrons het hoofdspoor te bereiken en dan heb je nog mazzel ook.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210287682
je kan tegenwoordig ook vanaf de reinigingssporen achter de bult (325-336) redelijk vlot via 333 naar buiten rijden

not so fun fact: de nieuwe seinen op spoor 333 (rechterspoor 10:50 in die video) storen op de zenders van de 700 loccen waardoor je in je eentje niet meer wegkomt ^O^

[ Bericht 54% gewijzigd door Maegrim op 14-08-2023 23:26:19 ]
  maandag 14 augustus 2023 @ 23:50:21 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210287914
Watergraafsmeer is/wordt ondergebracht in de centrale verkeersleiding toch? Dat zal i.i.g. wel wat helpen met het instellen van rijwegen, al denk ik niet dat er dan veel reizigerstreinen via de 'Meer zullen gaan rijden.

In Engeland was 2 jaar geleden station Bristol Temple Meads een paar dagen in z'n geheel dicht vanwege grote werkzaamheden aan de seininrichting in dat station. Er is een enkelsporige lijn, de 'Bristol Goods Avoiding Line', die het station ontwijkt, maar die lijn gaat dwars door het opstelterrein 'St Philips Marsh Depot'.

Sommige treinen werden via dat spoor omgeleid. En die treinen zaten vol met enthousiastelingen die een zeldzaamheidje wilden meepakken :D

Snel gaat het niet, de maximumsnelheid van die lijn is 10 mph (16 km/u), en de sporen van het opstelterrein zelf zijn slechts 5 mph (8 km/u).



[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 15-08-2023 00:00:55 ]
pi_210289664
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 23:50 schreef James1988 het volgende:
Watergraafsmeer is/wordt ondergebracht in de centrale verkeersleiding toch?
da's al een paar jaar rond inderdaad, ze zitten nu bij prorail naast amsterdam CS
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:20:06 #189
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210290005
Alex bedoelt dat het volledig onderdeel van centraal bediend gebied wordt. Dat is nu gepland voor 2025 uit mijn hoofd.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:36:36 #190
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_210290228
Er is v.z.i.w. een ruimtereservering ergens rondom Knooppunt Amstel (A2/A10) voor het keren van internationale treinen (incl. ongelijkvloerse aftakkingen) . Dit is in de oudere tracebesluiten van OV-SAAL nog wel terug te vinden. In hoeverre die nog goed/snel te realiseren valt is nog maar de vraag, ook i.r.t. tot Zuidasdok.
pi_210290732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Alex bedoelt dat het volledig onderdeel van centraal bediend gebied wordt. Dat is nu gepland voor 2025 uit mijn hoofd.
ah zo. voorlopig zijn ze alleen wissels weg aan het halen :s)


https://prorail.projectat(...)afsmeer/projectkaart

overbodig in 2025 ja ^p^
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:17:47 #192
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210292604
Zal de IC Dordrecht-Eindhoven ooit nog terugkeren? ;(
pi_210293295
Nee
pi_210296576
Zonder betaalmuur: https://archive.is/5MLek
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_210297479
Het komt voor Arriva toch wel goed uit, die NS concessie. Dan kunnen ze doen alsof "geen plek" de reden is dat ze geen internationale treinen gaan rijden ipv het complete gebrek aan materieel en personeel waar ze zelf mee kampen.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:39:04 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210298146
quote:
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:51:22 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210299452
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
Ook handig als er werkzaamheden zijn :Y Apeldoorn-Amersfoort in een bus is lang.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210300013
Is Socios nog onder ons?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 16 augustus 2023 @ 10:05:16 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210301529
Spoor-adisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')