Je hebt Euskotren en FEVE die daar op smalspoor rijden. En je reist daar met de Barik-kaart.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:19 schreef b2py het volgende:
Hoe heette dat treingebeuren in Baskenland ook alweer? Dennis was daar toch?
Mwoah. Hoort gewoon een 103 voor vind ik.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het Rheingold jasje staat een BR101 goed
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/quote:NS en de Belgische vervoerder NMBS verdubbelen het aantal Intercitytreinen tussen Nederland en Brussel van 16 naar 32 per dag. In de dienstregeling van 2025 komt er een nieuwe, snelle verbinding bij. Met die verbinding zijn reizigers zo’n 45 minuten korter onderweg dan nu. In iets meer dan twee uur verbinden we Amsterdam met Brussel. NS zet hiervoor de nieuwe Intercity (ICNG) in die met een maximumsnelheid van 200 km per uur over de hogesnelheidslijn rijdt. Deze verbinding komt boven op een intercityverbinding tussen Rotterdam, Breda en Brussel.
En hoeveel 100den procenten extra moet hiervoor betaald worden? En reserveringsplicht erbij?quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
En nu maar hopen dat de nieuwe IC geen bodemplaten verliestquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
Ploatje:
[ afbeelding ]
In 2025 moet de Airportsprinter gaan rijden tussen Schiphol en Amsterdam C, én gaat Amsterdam C op de schop. Door beide dingen is er gewoon geen capaciteit.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is er gekozen voor Amsterdam Zuid? Daar wil toch geen toerist heen?
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het primaquote:Op maandag 14 augustus 2023 18:03 schreef MTL het volgende:
[..]
In 2025 moet de Airportsprinter gaan rijden tussen Schiphol en Amsterdam C, én gaat Amsterdam C op de schop. Door beide dingen is er gewoon geen capaciteit.
Internationale verbindingen moeten naar Amsterdam Zuid. Ook Eurostar moet daarheen straks.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het prima![]()
Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Een beetje afhankelijk van waar je in het centrum moet zijn ben je via station Zuid en de metro ook gewoon even snel, of zelfs sneller.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het prima![]()
Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Internationale verbindingen moeten naar Amsterdam Zuid. Ook Eurostar moet daarheen straks.
Als ik aan internationale treinen denk, dan denk ik altijd aan het grootste station van de stad met de meeste verbindingen. Niet alleen het centrum maar ook andere bestemmingen in NL. Maar dat is misschien ouderwets van mij?quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een beetje afhankelijk van waar je in het centrum moet zijn ben je via station Zuid en de metro ook gewoon even snel, of zelfs sneller.
Wat onder druk van concurrentie al wel niet mogelijk is, en zoals altijd: eerst zien dan geloven.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
Ploatje:
[ afbeelding ]
Nee, dat gaat nog vele jaren duren. Het verplaatsen van de Eurostar-terminal is maar een klein onderdeeltje van de verbouwing.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Langer want de Eurostar gaat voor 2030 niet verhuizen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar als de Eurostar naar Amsterdam Zuid moet. Dan is die dure verbouwing op CS dus maar voor een jaartje plezier?![]()
Je hebt niet veel keuze als je nog een derde perron erbij wilt leggen. En meer spoor tussen Riekerpolder en Sloterdijk - Amsterdam C is ook passen en meten..quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.
Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
https://vimeo.com/850516979
Nee dat is ook zo, en het is en blijft een zakencentrum waar het buiten kantooruren vrij doods is.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt niet veel keuze als je nog een derde perron erbij wilt leggen. En meer spoor tussen Riekerpolder en Sloterdijk - Amsterdam C is ook passen en meten..
Wat gaan ze daar allemaal doen dan? De grote verbouwing van CS is toch net klaar?quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nog vele jaren duren. Het verplaatsen van de Eurostar-terminal is maar een klein onderdeeltje van de verbouwing.
[..]
Langer want de Eurostar gaat voor 2030 niet verhuizen.
Op het bord van de trein staat Uitgeest als bestemming. Komt er ook een verbinding tussen Uitgeest en Amsterdam Zuid?quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.
Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
https://vimeo.com/850516979
quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat gaan ze daar allemaal doen dan? De grote verbouwing van CS is toch net klaar?
Ik heb geen idee hoe het in de praktijk is, maar proberen ze niet te mikken op zakenreizigers in plaats van toeristen?quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
Prima zaak. Ook de frequentieverhoging. Toevallig zaterdag nog de trein gepakt van Brussel naar Nederland maar het is zo ontzettend langzaam, al die stops in België en die omwegen via Zaventem en Breda. En dat materieel kan echt niet meer.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.
Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/
Ploatje:
[ afbeelding ]
Op een ander bord staat ook genoemd Amsterdam Centraal, met tussenstops in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, ...quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op het bord van de trein staat Uitgeest als bestemming. Komt er ook een verbinding tussen Uitgeest en Amsterdam Zuid?
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
De Brusselaar rijdt door naar Lelijkstad?
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuidquote:Op maandag 14 augustus 2023 19:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
Dan moeten ze allemaal door flessenhals Duivendrecht. Lijkt me sterk dat dat zomaar kan met kerende bewegingen enzo. Als je toch al bijna doorrijdt naar Lelystad kan je net zo goed een verbinding aanbieden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Dit zegt denk ik genoeg over de achterkant van De Meer. 13 minuten om vanaf de reinigingsperrons het hoofdspoor te bereiken en dan heb je nog mazzel ook.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.
Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
da's al een paar jaar rond inderdaad, ze zitten nu bij prorail naast amsterdam CSquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:50 schreef James1988 het volgende:
Watergraafsmeer is/wordt ondergebracht in de centrale verkeersleiding toch?
ah zo. voorlopig zijn ze alleen wissels weg aan het halenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Alex bedoelt dat het volledig onderdeel van centraal bediend gebied wordt. Dat is nu gepland voor 2025 uit mijn hoofd.
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:52 schreef pitboer het volgende:
En toch maar niet.
https://www.destentor.nl/(...)n-deventer~a9a67bfa/
Ook handig als er werkzaamheden zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |