abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:03:16 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210193850
Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.

Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:32:54 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210194157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 17:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.
Ja :Y Hoeft van mij ook niet stil te zijn. Liever een beetje geluid dan elke ademhaling horen van medereizigers :Y Maar de geluid van de airco was wel irritant. Verder hoor je ook bij het afremmen ook het bekende doedelzak gepiep wat tot een paar jaar geleden in de oude virms te horen was. Al is het niet zo hard en vervelend als in de virms.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 7 augustus 2023 @ 09:34:30 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210194171
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het lag ook bepaald niet voor de hand dat er een Lelylijn zou komen of een Nedersaksenlijn toen deze layout gekozen is. Wel was er al direct kritiek dat het voor zowel de dagdagelijkse logistieke uitwerking en in de toekomst een extra spitstrein het laten liggen van enkele kopspoortjes in het regionale deel geen overbodige luxe zou zijn geweest. Het mocht niet zo zijn.

Als er een Lelylijn komt, ligt het sowieso voor de hand dat er naast de huidige lijn naar Leeuwarden de Lelylijn er tweesporig naast gelegd wordt. Die lijn moet ook gaan aanlanden op perronsporen waar je een Nederlandse standaard-IC op spitslengte kunt afhandelen. Inmengen in de regionale sporen is dan vooral onhandig.
En zo blijven we bezig met verbouwen :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210199693
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Goed voorbeeld van waarom je het niet aan een markt moet voorleggen maar er zelf over moet nadenken.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-08-2023 16:57:23 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:03 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210201213
In Zweden is een SJ X55 ontspoord. 3 gewonden

https://nos.nl/artikel/24(...)-ontspoord-in-zweden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210201291
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
In Zweden is een SJ X55 ontspoord. 3 gewonden

https://nos.nl/artikel/24(...)-ontspoord-in-zweden
quote:
Storm Hans treft zuiden Scandinavië, trein ontspoord in Zweden
Bedankt Hans :')
  maandag 7 augustus 2023 @ 18:43:29 #107
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_210201369
quote:
84s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 19:33 schreef Starhopper het volgende:
De 3400 gaat nu definitief verdwijnen lees ik: https://www.nhnieuws.nl/n(...)arkt-hiervan-de-dupe

Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.

[ afbeelding ]
Prachttrein, maar ik krijg nog koude rillingen als ik denk aan de tijd dat ik met dit ding Castricum - Leiden doordeweeks moest doen. Altijd overstappen in Haarlem op de IC van vijf minuutjes later; comfort. :T
Yea, she's on crack.
pi_210207054
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Nee maar dat bedoelde ik wel :)
Bier.
pi_210207281
Waarom dan je reactie? Op een gegeven moment zal een aannemer met een contract plus ontwerp aan de slag moeten?
pi_210207409
Hoezo waarom je reactie? Je stelt dat er niets aan de markt gevraagd is en ik zeg dat de markt geen oplossing is. Das toch geen hogere wiskunde?
Bier.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:56:10 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210208268
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 16:34 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, was meer de termijn dat de aanbesteding van de verbouwing startte. Een jaar voor dat moment liggen de grote ontwerpkeuzes allang vast. Zie dat gunning eind mei 2019 aan Strukton is gegund. Dan hebben ze eind 2017 de grote lijnen allang bepaald in het schetsontwerp. Toen waren ze nog lang niet serieus bezig met die lijntjes waar ze nu zo over vallen.
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:59:54 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210208293
quote:
84s.gif Op maandag 7 augustus 2023 09:34 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En zo blijven we bezig met verbouwen :') _O-
Ja, want met die extra kopspoortjes was de Nedersaksenlijn sowieso geen issue geweest.

Overigens is wel de vraag wat men daar zou willen rijden. De huidige Veendammer stoptrein doortrekken naar Emmen past ook op het huidige plan. Kennelijk willen ze een sneltrein vergelijkbaar met die naar Winschoten. Tussen Zuidbroek en Groningen zou dat makkelijk moeten passen in het andere kwartier dan de Winschoter sneltrein. Kennelijk gaat er iets mis in de knoop in relatie tot wanneer er wel en geen trein van/naar Leeuwarden rijdt want richting Sauwerd is een kwartierdienst voorzien in plaats van de huidige gebundelde halfuurdiensten naar Delfzijl/Roodeschool.
pi_210210013
Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.

Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
pi_210211393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Je schreef iets wat voor veel interpretaties vatbaar zou zijn zonder deze context. Ik had het ook kunnen opvatten als dat aannemende partijen wat van het eindplan konden vinden of vervoerders dat zouden doen. Hoe dan ook, de post was net iets te kort en de term markt net iets te algemeen om een juiste richting te geven.
Ja daar kwam ik later ook achter, vandaar de daarna wat langere reactie.
pi_210211977
ICE Tussen Nederland en Duitsland kampt opnieuw met grote problemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blij dat twee maanden geleden of zo heb besloten deze zomer maar de auto te gaan pakken tussen DE en NL en er niet op gegokt heb dat het goed gaat met deze ICEs deze maanden. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_210213896
De Zwitsers hebben er schoon genoeg van: https://www.suedkurier.de(...);art1371848,11672486

edit; je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen, het is vakantie zullen we maar zeggen
Bier.
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:51:42 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210214757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen
Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraan :s)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:06:04 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210215016
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 12:46 schreef exelletor het volgende:
Bijzonder systeem dat ovpay. Bij een poortje netjes ingechekt, in de trein bij controle kon de check-in echter niet gevonden worden. Bij aankomst wel netjes kunnen uitchecken. Gelukkig liet de conductrice mij zitten.

Eerder ook al een probleempje gehad waarbij ik bij uitchecken na een busrit meteen werd ingecheckt.
Collega van mij heeft regelmatig hetzelfde ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:31:19 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210215300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:35 schreef Hojdhopper het volgende:
Gelukkig is er wel verbetering op komst. Zo stromen er vanaf volgend jaar zowel op de ICE naar Frankfurt als de IC naar Brussel nieuwe treinstellen in (respectievelijk de ICE3neo en de ICNG-B). Daarvan zal er straks meer materieel beschikbaar zijn, zodat de capaciteit verhoogd kan worden. Bovendien hoopt de NS dat die treinen betrouwbaarder zijn
ja dat hoopt iedereen.

Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210215834
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Zwitsers hebben er schoon genoeg van: https://www.suedkurier.de(...);art1371848,11672486

edit; je zou denken dat een ICTer wel een URL kan plaatsen, het is vakantie zullen we maar zeggen
Wat een soap, dat van die aangereden spoorbrug had ik nog niet als excuus gelezen.
pi_210223067
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja dat hoopt iedereen.

Maar STEL dat dat ECHT zo is, dan NOG komen we dus niet in de buurt van het aanbod dat er in 2013 "al", na vele jaren vertraging, had moeten zijn. Wonderlijk _O_
Haha ja dat gebruik van het woord "hoopt" door de NS geeft nou niet veel vertrouwen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 12:18:27 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210223450
Goed, mijn achtdaagse ronde door Duitsland zit erop en je moet daar inderdaad wel de tijd voor nemen. Nou had ik die ook, dus dat is verder prima, maar er rijdt inderdaad heel erg weinig op tijd. Nou ja, behalve die ene trein waar je graag je aansluiting op wil halen, die dus wel. Ik blijf me echt verbazen over de lage frequenties tussen diverse grote steden, met achterlijk volle treinen tot gevolg die dan ook hun eigen vertraging in de hand werken, want voordat iemand met een kinderwagen zich over een balkon met 30 staande mensen met koffers heeft doorgeworsteld, ben je gewoon een paar minuten verder. Negatieve uitschieter hierin was de RE van Leipzig naar Nürnberg. De natte droom van Wouter Koolmees waarschijnlijk, want tot Bamberg (een rit van meer dan drie uur) was de bezetting meer dan 100%. Een Flirt-4 of zoiets, dus enige ruimte voor het vergroten van de capaciteit was er nog wel :') Wel een erg mooi traject trouwens.

Positieve uitzondering was echt Bayern. Frequente verbindingen, schone treinen, voldoende capaciteit en heel weinig vertragingen (niet alleen op mijn eigen ritten, maar ook als je in pakweg Nürnberg of München op de vertrekborden keek. Dat is in Düsseldorf wel anders). Het is echt een genot om daar met de trein te reizen. En je kunt daar op bijna alle stations gewoon filterkoffie (dus uit de kan geschonken!) krijgen, daar word ik dan ook wel weer blij van :)

Andere uitzondering de S-Bahn van Berlijn. Al rijdt dat allemaal zo vaak dat je niet eens door hebt als er eens wat vertraagd is. Maar zo gauw ik, na het mooie reisje langs de Rijn, in Koblenz weer in de buurt kwam van de RRX was het direct ellende. Volgens mij hebben die dingen nog nooit ergens op tijd gereden. Met +15 vertrokken, met +42 in Düsseldorf (keurig voor het inrijsein wachten tot de RE naar Arnhem vertrokken is) en zwaaien naar de achterlichten. Nou kun je van Düsseldorf via 3 routes naar Nijmegen, en die duren allemaal even lang. Maar de ene was net weg (Arnhem) en de andere reed helemaal niet (Kleve) dus dan maar naar Venlo. Zijn we tenminste ook weer eens in het immer sfeervolle Mönchengladbach geweest.

Tl;dr: als je lekker wil treinen in Duitsland, doe het dan in Bayern :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210227142
geldt ook voor eten en drinken trouwens :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 augustus 2023 @ 23:00:02 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210232096
Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.

Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 10 augustus 2023 @ 00:41:08 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210232670
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva zwemt kennelijk in de GTW's in Noord-Nederland, want er gaan 2 stellen rijden op Zutphen - Oldenzaal naast de 7 Linten die uit Limburg overkomen.

Er was al bekend dat 2 GTW's uit het noorden naar Limburg vertrekken.
Had ik al wel verwacht, 7 Linten is namelijk gewoon te weinig. En de machinisten worden toch al opgeleid voor de GTW, aangezien ze ook op Zutphen-Apeldoorn ingezet gaan worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 augustus 2023 @ 01:02:35 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210232739
Op Zp-Apd rijdt toch al jaren GTW? :?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 augustus 2023 @ 01:07:49 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210232761
Gaat om de machinisten ;)

Arriva heeft voor Zutphen - Oldenzaal eigenlijk 7,5 lintjes ipv 7 omdat de reserve voor Almelo - Mariënberg natuurlijk gedeeld gaat worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210237928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 18:51 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ach ja, bij de loodgieter thuis lekt de kraan :s)
Ik kwam gisteren van vakantie thuis na 1 maand en een paar dagen weg te zijn geweest en trof thuis dus niet functionerende wifi aan en een bekabeld apparaat was er ook mee opgehouden. Dat is echt vrij onprettig als je 24 uur op bent.

Heb nog steeds geen idee wat er mis is gegaan, het is bijna alsof er een tweede DHCP-server met een ander subnet in m'n netwerk heeft gezeten maar ik kan niets vinden. Oh well.

Het vliegtuig moest ook al drie keer gereboot worden.

De moraal van dit verhaal: IT is overal een puinhoop en het is inherent aan de discipline.
Bier.
pi_210239974
In September zullen er een boel Trax locomotieven terug gaan naar de leasemaatschappij. Het beoogde plan was dat ICNG op dit tijdstip in voldoende mate zou rijden om de e-locs te kunnen inleveren. Aangezien de rijtuigen ook al aan de kant zouden gaan.....

De reactie hierop is dat ICNG in de fabriek wel wat sneller kan worden afgebouwd zodat de instroom vlotter gaat :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210240652
De Noorse spoorwegen staan voor enkele uitdagingen tgv het regenachtige weer.
Bij Ringebu is een deel van een spoorbrug verschoven. Op andere plekken heeft men te maken met ondergelopen en weggespoelde delen en aardlawines.
pi_210245251
Kabinet wil spoor verder liberaliseren en staat spitsheffing toe. Tevens krijgt NS subsidie voor het HRN in plaats van ervoor te betalen: https://archive.ph/2023.0(...)itsheffing~be08e322/
pi_210247207
NS verliest het alleenrecht op buitenlandse verbindingen kopt de NOS, alsof ze die hadden.......
speak only if it improves the silence.
pi_210247312
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:32 schreef TjjWester het volgende:
NS verliest het alleenrecht op buitenlandse verbindingen kopt de NOS, alsof ze die hadden.......
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloeg
pi_210247410
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:45 schreef PS. het volgende:

[..]
Op papier wel, want zowel ICE als Eurostar en Thalys vielen in Nederland onder NS international. Wat natuurlijk nergens op sloeg
Eurostar en thalys voornamelijk vanwege de hsl deal.

Maar feitelijk is het grensverkeer al lang geliberaliseerd.
speak only if it improves the silence.
pi_210250117
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Eurostar en thalys voornamelijk vanwege de hsl deal.

Maar feitelijk is het grensverkeer al lang geliberaliseerd.
Denk dat vooral wordt bedoeld dat de hsl dus niet meer exclusief NS wordt, wat opzich prima is.
pi_210250136
twitter
de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
pi_210256260
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:10 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]de gotthardbasistunnel is dicht vanwege een ontsporing, tot minimaal 16 augustus middernacht. Treinen worden nu omgeleid over de oude route :-)
Mooi zooitje. Voor wie het niet gezien had, onderaan de eerste link staan wat plaatjes van de schade.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:12:42 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210257988
Zo... :X
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210264214
https://www.derstandard.a(...)b-nightjets-in-daten

Onderzoekje van een Oostenrijkse krant naar de kwaliteit van de nachttrein, met name geënt op de beloofde rijtuigcomposities en de gerealiseerde composities. Leuk om te lezen :-)
pi_210268725
twitter


:P
pi_210269523
Als iemand een paar miljardjes bijlegt weet ik zeker dat NS ook wel een maandabonnement voor die prijs wil introduceren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 augustus 2023 @ 13:14:20 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210269995
Kennelijk willen Arriva en Stadler haast maken met het toelaten van de vernieuwde noordelijke GTW's met Indusi. Vanochtend zijn maar liefst 4 stellen vanuit Onnen naar Braunschweig gebracht voor testdoeleinden. Alle 4 hebben geen Indusi en ze voegen zich tijdelijk bij stel 10303 die daar al lange tijd staat. Het zou gaan om 10 stellen die voor weging over worden gebracht en daarna weer terug gaan.

https://www.somda.nl/foru(...)-dingen-13-augustus/

https://www.facebook.com/groups/1509847352595953/
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:58:38 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210270492
Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210272272
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:54 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

:P
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 augustus 2023 @ 19:01:17 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210274376
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 13 augustus 2023 @ 19:15:25 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_210274526
quote:
5s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg hoe zat dat ook weer met die toiletten in Berlin Hbf? Staat me wat van bij dat na 12 jaar bouwen en meer dan een miljard Euro het station eindelijk klaar was, en dat ze toen vergeten waren toiletten mee te nemen in het ontwerp. En dat dat niet meer aangepast kon worden want huu huu intellectueel eigendom van de architect etc. Kan er niks meer over vinden :?
Ze zijn er, maar je moet GOED zoeken. Op de begane grond: zie https://www.bahnhof.de/downloads/station-plans/1071.pdf
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:14:07 #147
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_210275789
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:10 schreef Ireyon het volgende:

[..]
49 euro om een maand lang op allerlei kutstations te stranden en samen met 500 anderen op de boemeltrein van 2 uur later te wachten, wat een superdeal.
Ja ook dat al meegemaakt. En dan moet je ook nog eens je fiets met bagage bij je hebben. Zo goed gepland om op het vertrekstation van de route over te stappen, Wesel, en dan wordt er doodleuk meegedeeld dat de binnenkomende trein wegens vertraging elders niet verder kwam dan Oberhausen en daar rechtsomkeer maakte. Dat maak je zelfs bij NS niet mee.
Uiteindelijk allemaal wel goed gekomen alleen 2 uur later dan gepland in Magdeburg aangekomen.
Voor de rest waren het 2 fantastische trips de afgelopen tween maanden van combi Regional Bahn en fietsen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_210277493
Dat heb ik bij NS toch echt diverse keren meegemaakt bij een verstoring.
Bier.
pi_210278303
Hoe heette dat treingebeuren in Baskenland ook alweer? Dennis was daar toch?
pi_210278361
Euskotren :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210279911
Gracias
  Redactie Sport maandag 14 augustus 2023 @ 11:29:52 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210280052
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 08:19 schreef b2py het volgende:
Hoe heette dat treingebeuren in Baskenland ook alweer? Dennis was daar toch?
Je hebt Euskotren en FEVE die daar op smalspoor rijden. En je reist daar met de Barik-kaart.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 11:30:16 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210280054
quote:
Mwoah. Hoort gewoon een 103 voor vind ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210283877
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.

Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:

quote:
NS en de Belgische vervoerder NMBS verdubbelen het aantal Intercitytreinen tussen Nederland en Brussel van 16 naar 32 per dag. In de dienstregeling van 2025 komt er een nieuwe, snelle verbinding bij. Met die verbinding zijn reizigers zo’n 45 minuten korter onderweg dan nu. In iets meer dan twee uur verbinden we Amsterdam met Brussel. NS zet hiervoor de nieuwe Intercity (ICNG) in die met een maximumsnelheid van 200 km per uur over de hogesnelheidslijn rijdt. Deze verbinding komt boven op een intercityverbinding tussen Rotterdam, Breda en Brussel.
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/

Ploatje:
pi_210283910
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.

Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/

En hoeveel 100den procenten extra moet hiervoor betaald worden? En reserveringsplicht erbij?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210284273
Geen idee over tarieven, maar de huidige tickets kennen al deels treinbinding. Het zou mij niet verbazen als die gewoon standaard wordt.

Overigens blijft binnenlands reizen tegen binnenlands tarief/vervoersbewijs gewoon mogelijk.
  maandag 14 augustus 2023 @ 17:53:43 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210284331
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.

Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/

Ploatje:
[ afbeelding ]
En nu maar hopen dat de nieuwe IC geen bodemplaten verliest :T :')

Maar geen Benelux meer vanaf A'dam CS dus. Dat is wel jammer! Waarom is er gekozen voor Amsterdam Zuid? Daar wil toch geen toerist heen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 augustus 2023 @ 17:59:48 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210284396
Wat ik wel positief vind is dat de 3400 terug MOET in de spits :Y

Extra volume in zowel de brede ochtend- als de brede avondspits, in beide richtingen (optioneel op vrijdagen)
+ 2 Alkmaar - Haarlem (v.v. circa 6.30-9.30 / 15.00-19.00)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210284423
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom is er gekozen voor Amsterdam Zuid? Daar wil toch geen toerist heen?
In 2025 moet de Airportsprinter gaan rijden tussen Schiphol en Amsterdam C, én gaat Amsterdam C op de schop. Door beide dingen is er gewoon geen capaciteit.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:09:12 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210284470
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:03 schreef MTL het volgende:

[..]
In 2025 moet de Airportsprinter gaan rijden tussen Schiphol en Amsterdam C, én gaat Amsterdam C op de schop. Door beide dingen is er gewoon geen capaciteit.
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het prima :)

Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:12:04 #161
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210284494
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het prima :)

Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Internationale verbindingen moeten naar Amsterdam Zuid. Ook Eurostar moet daarheen straks.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:14:16 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210284504
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh dat wist ik niet. Ja, als er een betere verbinding is tussen Schiphol en Amsterdam C vind ik het prima :)

Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Een beetje afhankelijk van waar je in het centrum moet zijn ben je via station Zuid en de metro ook gewoon even snel, of zelfs sneller.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:21:18 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210284569
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Internationale verbindingen moeten naar Amsterdam Zuid. Ook Eurostar moet daarheen straks.
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een beetje afhankelijk van waar je in het centrum moet zijn ben je via station Zuid en de metro ook gewoon even snel, of zelfs sneller.
Als ik aan internationale treinen denk, dan denk ik altijd aan het grootste station van de stad met de meeste verbindingen. Niet alleen het centrum maar ook andere bestemmingen in NL. Maar dat is misschien ouderwets van mij?

Maar als de Eurostar naar Amsterdam Zuid moet. Dan is die dure verbouwing op CS dus maar voor een jaartje plezier? :')

En gaat de IC naar Berlijn net als jaaaaren geleden dan ook weer vertrekken vanaf Schiphol?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210284609
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.

Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/

Ploatje:
[ afbeelding ]
Wat onder druk van concurrentie al wel niet mogelijk is, en zoals altijd: eerst zien dan geloven.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:28:17 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210284616
Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.

Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.

https://vimeo.com/850516979
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:31:41 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210284646
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Amsterdam C op de schop? Alleen paar maandjes voor de Eurostar toch?
Nee, dat gaat nog vele jaren duren. Het verplaatsen van de Eurostar-terminal is maar een klein onderdeeltje van de verbouwing.

quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Maar als de Eurostar naar Amsterdam Zuid moet. Dan is die dure verbouwing op CS dus maar voor een jaartje plezier? :')
Langer want de Eurostar gaat voor 2030 niet verhuizen.
pi_210284687
Pagina 103-108 van bijlage 2 staan basisfrequenties vanaf 2025 en het model 2033, dan wordt het echt interessant. Zo wordt voor 2033 8x per uur voorzien tussen Utrecht en Amstel/Centraal en Utrecht en Bijlmer/Schiphol.
pi_210284704
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.

Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.

https://vimeo.com/850516979
Je hebt niet veel keuze als je nog een derde perron erbij wilt leggen. En meer spoor tussen Riekerpolder en Sloterdijk - Amsterdam C is ook passen en meten..
pi_210284736
Ben benieuwd trouwens hoe dat straks in de praktijk werkt met open-access HSL. 2x Eindhoven - Den Haag, 2x Amsterdam - Brussel, 2 keer Rotterdam - Brussel via Breda en 1 keer per uur Thalys/Eurostar. Moet allemaal door de flessenhals Willemsspoortunnel en er moet nog ruimte zijn/komen/gemaakt worden voor open-access vervoer.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:47:11 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210284786
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:37 schreef b2py het volgende:

[..]
Je hebt niet veel keuze als je nog een derde perron erbij wilt leggen. En meer spoor tussen Riekerpolder en Sloterdijk - Amsterdam C is ook passen en meten..
Nee dat is ook zo, en het is en blijft een zakencentrum waar het buiten kantooruren vrij doods is.

Ik stoor me meer aan de gemaakte architectuurkeuzes, ik vind die impressie echt helemaal niks. Prima voor een halte als Dronten of Utrecht Lunetten, maar uitermate schraal in vergelijking met andere knooppunt- en internationale stations.
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:47:31 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210284789
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:31 schreef ReisT het volgende:

[..]
Nee, dat gaat nog vele jaren duren. Het verplaatsen van de Eurostar-terminal is maar een klein onderdeeltje van de verbouwing.
[..]
Langer want de Eurostar gaat voor 2030 niet verhuizen.
Wat gaan ze daar allemaal doen dan? De grote verbouwing van CS is toch net klaar?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 augustus 2023 @ 18:49:12 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210284803
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Ah ja, het prachtige project Zuidasdok. Een gigantisch dure onderneming om een verschrikkelijk voorstadsstation dat ligt ingeklemd tussen snelwegen wat op te leuken.

Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.

https://vimeo.com/850516979
Op het bord van de trein staat Uitgeest als bestemming. Komt er ook een verbinding tussen Uitgeest en Amsterdam Zuid?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210284817
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat gaan ze daar allemaal doen dan? De grote verbouwing van CS is toch net klaar?
  maandag 14 augustus 2023 @ 19:10:07 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_210284977
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:

Maar het blijft een armetierig voorstadsstation waar je als toerist niet wilt zijn.
Ik heb geen idee hoe het in de praktijk is, maar proberen ze niet te mikken op zakenreizigers in plaats van toeristen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_210285166
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:10 schreef MTL het volgende:
Het ontwerp van de nieuwe hoofdrailnetconcessie is inmiddels naar de kamer gestuurd. Aanbiedingsbrief en alle documenten zijn hier te vinden.

Aangezien in de nieuwe concessie ook de nieuwe verbinding met Brussel opgenomen is kon NS niet anders dan de veranderingen aan de IC Brussel officieel aankondigen:
[..]
https://nieuws.ns.nl/ns-e(...)r-trein-naar-belgie/

Ploatje:
[ afbeelding ]
Prima zaak. Ook de frequentieverhoging. Toevallig zaterdag nog de trein gepakt van Brussel naar Nederland maar het is zo ontzettend langzaam, al die stops in België en die omwegen via Zaventem en Breda. En dat materieel kan echt niet meer.

Al denk ik wel dat die treinbinding eraf moet. Als je elk halfuur rijdt dan is dat toch niet meer nodig, zeker op zo’n korte verbinding?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 augustus 2023 @ 19:38:24 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210285220
De Brusselaar rijdt door naar Lelijkstad?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 augustus 2023 @ 19:51:25 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210285333
quote:
84s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op het bord van de trein staat Uitgeest als bestemming. Komt er ook een verbinding tussen Uitgeest en Amsterdam Zuid?
Op een ander bord staat ook genoemd Amsterdam Centraal, met tussenstops in Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, ...

Plaatje uit de kast getrokken dat ze al hadden liggen :Y
pi_210285356
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
De Brusselaar rijdt door naar Lelijkstad?
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
pi_210286558
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Ja, die vormt samen met de 1x/uur de 2400 een halfuurdienst Lelystad - Schiphol - Rotterdam. Treinen starten of eindigen op Amsterdam Zuid is praktisch onmogelijk.
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
pi_210286573
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:25 schreef b2py het volgende:

[..]
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Dan moeten ze allemaal door flessenhals Duivendrecht. Lijkt me sterk dat dat zomaar kan met kerende bewegingen enzo. Als je toch al bijna doorrijdt naar Lelystad kan je net zo goed een verbinding aanbieden.
Bier.
pi_210286622
Met 12 treinen per uur door Duivendrecht moet daar een kering naar Diemen wel tussenpassen
pi_210286908
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:25 schreef b2py het volgende:

[..]
Je kan prima naar de Watergraafsmeer of keren op Diemen-Zuid
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.

Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
  maandag 14 augustus 2023 @ 22:46:34 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210287320
Zuid is als eindpunt dus ongeschikt. Net als Amsterdam Centraal overigens: niet voor niets hebben onbetekenende gaten als Enkhuizen en Den Helder supergoede intercityverbindingen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 augustus 2023 @ 22:59:16 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210287469
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Naar de Watergraafsmeer kost ontzettend veel tijd, omdat je bij Diemen-Zuid dan lang moet wachten op een gat in de dienstregeling om over te kunnen steken. Daarnaast is het opstelterrein in- en uitrijden langs die kant sowieso een tijdrovende route omdat er stapvoets gereden moet worden.

Op Diemen-Zuid zelf kun je geen personeel wisselen en geen schoonmakers rond laten gaan dus dat valt ook al snel af.
Dit zegt denk ik genoeg over de achterkant van De Meer. 13 minuten om vanaf de reinigingsperrons het hoofdspoor te bereiken en dan heb je nog mazzel ook.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210287682
je kan tegenwoordig ook vanaf de reinigingssporen achter de bult (325-336) redelijk vlot via 333 naar buiten rijden

not so fun fact: de nieuwe seinen op spoor 333 (rechterspoor 10:50 in die video) storen op de zenders van de 700 loccen waardoor je in je eentje niet meer wegkomt ^O^

[ Bericht 54% gewijzigd door Maegrim op 14-08-2023 23:26:19 ]
  maandag 14 augustus 2023 @ 23:50:21 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210287914
Watergraafsmeer is/wordt ondergebracht in de centrale verkeersleiding toch? Dat zal i.i.g. wel wat helpen met het instellen van rijwegen, al denk ik niet dat er dan veel reizigerstreinen via de 'Meer zullen gaan rijden.

In Engeland was 2 jaar geleden station Bristol Temple Meads een paar dagen in z'n geheel dicht vanwege grote werkzaamheden aan de seininrichting in dat station. Er is een enkelsporige lijn, de 'Bristol Goods Avoiding Line', die het station ontwijkt, maar die lijn gaat dwars door het opstelterrein 'St Philips Marsh Depot'.

Sommige treinen werden via dat spoor omgeleid. En die treinen zaten vol met enthousiastelingen die een zeldzaamheidje wilden meepakken :D

Snel gaat het niet, de maximumsnelheid van die lijn is 10 mph (16 km/u), en de sporen van het opstelterrein zelf zijn slechts 5 mph (8 km/u).



[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 15-08-2023 00:00:55 ]
pi_210289664
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 23:50 schreef James1988 het volgende:
Watergraafsmeer is/wordt ondergebracht in de centrale verkeersleiding toch?
da's al een paar jaar rond inderdaad, ze zitten nu bij prorail naast amsterdam CS
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:20:06 #189
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210290005
Alex bedoelt dat het volledig onderdeel van centraal bediend gebied wordt. Dat is nu gepland voor 2025 uit mijn hoofd.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:36:36 #190
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_210290228
Er is v.z.i.w. een ruimtereservering ergens rondom Knooppunt Amstel (A2/A10) voor het keren van internationale treinen (incl. ongelijkvloerse aftakkingen) . Dit is in de oudere tracebesluiten van OV-SAAL nog wel terug te vinden. In hoeverre die nog goed/snel te realiseren valt is nog maar de vraag, ook i.r.t. tot Zuidasdok.
pi_210290732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 09:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Alex bedoelt dat het volledig onderdeel van centraal bediend gebied wordt. Dat is nu gepland voor 2025 uit mijn hoofd.
ah zo. voorlopig zijn ze alleen wissels weg aan het halen :s)


https://prorail.projectat(...)afsmeer/projectkaart

overbodig in 2025 ja ^p^
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:17:47 #192
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210292604
Zal de IC Dordrecht-Eindhoven ooit nog terugkeren? ;(
pi_210293295
Nee
pi_210296576
Zonder betaalmuur: https://archive.is/5MLek
Bier.
pi_210297479
Het komt voor Arriva toch wel goed uit, die NS concessie. Dan kunnen ze doen alsof "geen plek" de reden is dat ze geen internationale treinen gaan rijden ipv het complete gebrek aan materieel en personeel waar ze zelf mee kampen.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:39:04 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210298146
quote:
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:51:22 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210299452
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nog een perron Barneveld Noord aan de kant van het spoor Amersfoort - Apeldoorn, zodat je ook vanuit Barneveld naar Apeldoorn kunt zonder eerst naar Amersfoort te gaan.
Ook handig als er werkzaamheden zijn :Y Apeldoorn-Amersfoort in een bus is lang.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210300013
Is Socios nog onder ons?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 16 augustus 2023 @ 10:05:16 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210301529
Spoor-adisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')