abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 augustus 2023 @ 19:35:14 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210148254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]
Hippe dingen, worden ze nog wel rood?
Denk het niet, al het promomateriaal heeft deze kleurstelling.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 18:49 schreef b2py het volgende:
5 jaar van contract tot eerste indienststelling, kan dat niet korter my god
Nieuw type voertuig dat alleen nog op de tekentafel bestaat. Nee dus. :P
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:37:57 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210149277
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 05:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Jij: "thuiswerken op vrijdag"

Ik werk vrijdag liever op locatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210154245
quote:
7s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik werk vrijdag liever op locatie.
Vrijdag op kantoor vind ik geen straf hoor, helemaal niet als het een beetje mooi weer is. Lekker rustig in de trein en op het station. Ik ga graag naar kantoor. Er wordt tegenwoordig van ons verwacht dat we tussen eventuele afspraken door zoveel mogelijk elkaar opzoeken en met de collega's een beetje informeel praten en overleggen. Ik vind het heel erg prettig werken maar ik heb ook collega's die 5 dagen in de week naar kantoor willen en alles daar willen doen.

Ieder z'n meug :) Die laatste categorie is trouwens wel degene die consequent anderen niet vertrouwen dat ze thuis wel aan het werk zijn als ze dat zeggen. Het kan niet voor alle beroepen natuurlijk, maar voor mijn beroep gaat het perfect. Ik heb veel lange-afstandsvergaderingen, ook vaak intercontinentaal, dus digitaal vergaderen was ik al gewend en dit is alleen maar een evolutie daarvan.

Dring gewoon je eigen mening niet op aan anderen denk ik, het is niet alsof die ene collega voor wie de term "thuiswerken" opgaat op kantoor wel productief is ofzo. En tevens; zoals de waard is vertrouwt 'ie z'n gasten is denk ik ook een van de grootste redenen van het wantrouwen.

Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie gaat met de drukte in de trein in de ochtendspits, aangezien ik vrij veel afspraken heb op locatie en ook veel in de spits ga reizen.
Bier.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:16:20 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210154461
Kantoor, wat is dat? :@
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:19:51 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210154507
Iemand nog interesse in een onderzoeksrapport?

Report 08/2023: Collision between two freight trains at Loversall Carr Junction
RAIB has today released its report into a collision between two freight trains at Loversall Carr Junction, Doncaster, 5 July 2022.

Rapport is hier te vinden: https://www.gov.uk/govern(...)ersall-carr-junction

In het kort: machinist reed waarschijnlijk met verminderde concentratie en handelde 'op de automaat', miste een stoptonend sein en ramde een andere trein van achteren. En doordat de infrastructuur niet voldeed aan recente ontwerpvoorschriften was er minder achtervang dan elders het geval zou zijn.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:54:38 #31
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210154887
Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven. Het viel me niet tegen in de eerste klas. De stoelen zitten beter dan waar ik bang voor was. Wel is de ruimte tussen de stoelen beperkter dan de huidige IC's en de voetensteun zit zo idioot hoog dat het onbruikbaar is.

Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
pi_210154990
Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden.
Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd.
Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:06:17 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210155050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven.
Sinds ongeveer een maand nu.
quote:
Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
pi_210155123
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Hi_flyer het volgende:Wel is de ruimte tussen de stoelen beperkter dan de huidige IC's
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.
Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus :D
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:17:15 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210155187
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden.
Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd.
Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Dat is echt volkomen gestoord.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:20:09 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210155220
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:12 schreef MTL het volgende:

[..]
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.
Ja dat is echt wel een dingetje ja. Het is fijn dat er eindelijk tafels zijn, maar die dingen staan nét te ver weg van de stoel om er lekker aan te kunnen werken. Zo'n uittrekbaar tafelblad, of een klaptafeltje zoals bijv. in de FLIRTs van Keolis, zou handiger zijn geweest.

quote:
4s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:17 schreef Duvel het volgende:

[..]
Dat is echt volkomen gestoord.
Niet alleen dat, er zijn aanpassingen in het hele land. De IC Zwolle - Roosendaal rijdt bijvoorbeeld maar 1x/u, met daarbovenop een non-stop pendel Zwolle - Deventer.
pi_210155697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 05:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ieder stuk onderzoek: Thuiswerken is een stuk efficiënter en levert een massa meer productie op. Daarnaast haalt het in Nederland een bak met verkeer van de weg waardoor er geen verbreding of uitbreiding van de dienstregeling hoeft te komen tegen astronomische kosten.
Jij: "thuiswerken op vrijdag"

Ik hoop dat je op heel veel lego gaat staan, met blote voeten.
Volgens mij valt dat in de praktijk nogal tegen, er wordt meer thuisgewerkt dan ooit tevoren maar voor de filedruk geldt helaas ook dat die een stuk hoger is dan pre-covid. Ik heb eigenlijk nog geen goede verklaring gezien over de oorzaak daarvan, wellicht werd er door de rustige wegen tijdens Covid latente vraag geactiveerd die nu niet meer verdwijnt.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:00:27 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_210155757
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:06 schreef James1988 het volgende:

[..]
Sinds ongeveer een maand nu.
[..]
Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
Vanochtend Rdam->Breda werd er echt 200 km/h gereden en stonden we een aantal extra minuten stil op Breda.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:12 schreef MTL het volgende:

[..]
Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus :D
Haha zou kunnen. Mijn vouwfiets bepaalt waar ik kan zitten. Hij paste mooi tussen mijn stoel en een glaswand. Hopelijk heb ik op de terugweg weer een ICNG en zal ik eens een paar stoelen uitproberen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:13:43 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210155961
Ja klopt, er wordt wel 200 gereden wanneer het kan (vinden de machinisten ook maar wat leuk, denk ik) maar de dienstregeling is er nog niet op aangepast.

Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten _O-
pi_210157450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:13 schreef James1988 het volgende:
Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten
Mooi tijd om alle bodemplaten op te gaan halen :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210160025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb in zes Duitse treinen gezeten vandaag en er hadden er vijf vertraging. Wat een puinhoop zeg.
pi_210160900
Altijd lachen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210163391
Weten jullie trouwens de herkomst van de blauwe bankjes in de DB treinen? Zie je tegenwoordig bijna overal in de regionale treinen. Maar het past eigenlijk niet bij de rode huisstijl, vind ik.
pi_210165558
quote:
Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over :{w
pi_210166824
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:42 schreef b2py het volgende:

[..]
Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over :{w
Ja je kan wel zo doen maar misschien moet de conclusie zijn "daar hadden meer mensen zich druk over moeten maken/vocaler moeten zijn" in plaats van "als je dan niet zeikt mag je nu ook niet zeiken".

Maak 't ff :P
Bier.
pi_210167198
quote:
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden juist extra intercities. Vind de impact nog best meevallen eigenlijk.
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:14:39 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210171116
Voor de vierdaagse werden toch geen diensten verbust?

Sowieso vind ik de vierdaagse sympathieker dan de Formule 1.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:28:26 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210171283
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 15:14 schreef Duvel het volgende:
Voor de vierdaagse werden toch geen diensten verbust?

Sowieso vind ik de vierdaagse sympathieker dan de Formule 1.
Wat je vindt mag je houden :P
Naar beide willen graag mensen. Aan NS om dat te regelen, om verkeersinfarcten te voorkomen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:33:52 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210171342
Vandaag niets te doen dus heb ik even een ritje gemaakt met de nieuwe intercity: Amsterdam - Rotterdam - Amsterdam. Poah! Wat is die comfortabel en ruim zeg _O_ Ik ben echt positief verrast! Wat ik wel een minpuntje vind is de lawaaiige airco of luchtsysteem. Die klinkt tijdens het rijden als het openstaande rooster op de bovenverdieping van een DDAR. Verder waren ook nog wat storingen bij vertrek uit Amsterdam en bij Rotterdam. Maar dit zijn kinderziektes vertelde de conducteur.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:38:01 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210171389
Ik ga morgen denk ik een rondje Duitsland doen. Nog geen idee waarheen, ik kan niets vinden over bijzondere materiaal inzet ofzo.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')