Denk het niet, al het promomateriaal heeft deze kleurstelling.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Hippe dingen, worden ze nog wel rood?
Nieuw type voertuig dat alleen nog op de tekentafel bestaat. Nee dus.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 18:49 schreef b2py het volgende:
5 jaar van contract tot eerste indienststelling, kan dat niet korter my god
Ik werk vrijdag liever op locatie.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 05:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jij: "thuiswerken op vrijdag"
Vrijdag op kantoor vind ik geen straf hoor, helemaal niet als het een beetje mooi weer is. Lekker rustig in de trein en op het station. Ik ga graag naar kantoor. Er wordt tegenwoordig van ons verwacht dat we tussen eventuele afspraken door zoveel mogelijk elkaar opzoeken en met de collega's een beetje informeel praten en overleggen. Ik vind het heel erg prettig werken maar ik heb ook collega's die 5 dagen in de week naar kantoor willen en alles daar willen doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 20:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik werk vrijdag liever op locatie.
Sinds ongeveer een maand nu.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven.
Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.quote:Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Hi_flyer het volgende:Wel is de ruimte tussen de stoelen beperkter dan de huidige IC's
Dat is echt volkomen gestoord.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden.
Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd.
Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Ja dat is echt wel een dingetje ja. Het is fijn dat er eindelijk tafels zijn, maar die dingen staan nét te ver weg van de stoel om er lekker aan te kunnen werken. Zo'n uittrekbaar tafelblad, of een klaptafeltje zoals bijv. in de FLIRTs van Keolis, zou handiger zijn geweest.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.
Niet alleen dat, er zijn aanpassingen in het hele land. De IC Zwolle - Roosendaal rijdt bijvoorbeeld maar 1x/u, met daarbovenop een non-stop pendel Zwolle - Deventer.quote:
Volgens mij valt dat in de praktijk nogal tegen, er wordt meer thuisgewerkt dan ooit tevoren maar voor de filedruk geldt helaas ook dat die een stuk hoger is dan pre-covid. Ik heb eigenlijk nog geen goede verklaring gezien over de oorzaak daarvan, wellicht werd er door de rustige wegen tijdens Covid latente vraag geactiveerd die nu niet meer verdwijnt.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 05:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ieder stuk onderzoek: Thuiswerken is een stuk efficiënter en levert een massa meer productie op. Daarnaast haalt het in Nederland een bak met verkeer van de weg waardoor er geen verbreding of uitbreiding van de dienstregeling hoeft te komen tegen astronomische kosten.
Jij: "thuiswerken op vrijdag"
Ik hoop dat je op heel veel lego gaat staan, met blote voeten.
Vanochtend Rdam->Breda werd er echt 200 km/h gereden en stonden we een aantal extra minuten stil op Breda.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sinds ongeveer een maand nu.
[..]
Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
Haha zou kunnen. Mijn vouwfiets bepaalt waar ik kan zitten. Hij paste mooi tussen mijn stoel en een glaswand. Hopelijk heb ik op de terugweg weer een ICNG en zal ik eens een paar stoelen uitproberen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.
Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus
Mooi tijd om alle bodemplaten op te gaan halenquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:13 schreef James1988 het volgende:
Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb in zes Duitse treinen gezeten vandaag en er hadden er vijf vertraging. Wat een puinhoop zeg.
Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand overquote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden.
Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd.
Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Ja je kan wel zo doen maar misschien moet de conclusie zijn "daar hadden meer mensen zich druk over moeten maken/vocaler moeten zijn" in plaats van "als je dan niet zeikt mag je nu ook niet zeiken".quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden juist extra intercities. Vind de impact nog best meevallen eigenlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat je vindt mag je houdenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 15:14 schreef Duvel het volgende:
Voor de vierdaagse werden toch geen diensten verbust?
Sowieso vind ik de vierdaagse sympathieker dan de Formule 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |