ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Den Haag - Hoorn met Mat'64 was ook wel een uitdaging qua comfort. Maar wel jammer dat die lijn niet meer bestaat, was altijd wel een mooie verbinding. Een soort west-coast main line.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik vind het wel droevig. Ik heb fijne herinneringen aan dit treintje. Zeker toen hij nog reed als sneltrein van Hoorn naar Den Haag. Hieronder een foto uit 2008 van een Plan T op spoor 5 in Haarlem. Dit is voor mij de ultieme herinnering aan deze trein.
[..] Dat is niet juist wat hier staat, in brief aan locov staat dat NS deze trein nog niet rijdt ivm verminderde vraag + personeelskrapte.
In plaats van opheffen is hij toch gewoon helemaal uit de dienstregeling geschrapt? Nu hij weg is geloof ik ook niet dat hij weer gaat terugkeren. Als spitstrein was het sowieso niet zo'n groot succes volgens mij. Hij zit/zat niet meer zo vol als vroeger.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Snap dat het balen is dat er minder treinen rijden, maar dat kaasmarkt argument slaat echt nergens op, niemand die dat wat boeit. In ieder geval verre van genoeg mensen om een kwartiersdienst te rechtvaardigen.
Kaasmarkt is geen argument. Wel zijn er forensen die dagelijks van Alkmaar naar Haarlem reizen. De sneltrein doet er 10 minuten minder over. Als ze nou alleen de spitstreinen weer terug brengen, in de spitsrichting.....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Als de toeristen meer betalen dan de forensen (die voor een groot deel op vrijdagen toch "thuiswerken"), dan vind ik dat zij meer recht hebben op een goede verbinding.
Echter denk ik dat toeristen, iig in de zomermaanden, veel vaker het traject Asd - Zaandijk afleggen. Daar rijden in het weekend netjes 4 sprinters per uur.
[..] Snap dat het balen is dat er minder treinen rijden, maar dat kaasmarkt argument slaat echt nergens op, niemand die dat wat boeit. In ieder geval verre van genoeg mensen om een kwartiersdienst te rechtvaardigen.
Ja, dat ze de kaasmarkt er bij betrekken, dat slaat nergens op
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op woensdag 2 augustus 2023 11:01 schreef spectrumanalyser het volgende: Kaasmarkt is geen argument. Wel zijn er forensen die dagelijks van Alkmaar naar Haarlem reizen. De sneltrein doet er 10 minuten minder over. Als ze nou alleen de spitstreinen weer terug brengen, in de spitsrichting.....
En in omgekeerde richting zit het vol met scholieren die in Alkmaar naar school gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Deutsche Bahn heeft bij Siemens 90 nieuwe treinen besteld voor de S-Bahn van München. Deze dingen gaan vanaf eind 2028 instromen. Het gaat om treinen van 202 meter lang, bestaande uit 13 bakken (met jacobsdraaistellen).
Daarnaast meldt de Oostenrijkse krant 'Der Standard' dat ÖBB voor Siemens heeft gekozen voor de levering van nieuwe regionale treinen, Siemens Mobility zou de voorkeursleverancier zijn voor een raamwerkovereenkomst tot 540 treinstellen van het type Mireo.
Op woensdag 2 augustus 2023 13:02 schreef exelletor het volgende: Als de toeristen meer betalen dan de forensen (die voor een groot deel op vrijdagen toch "thuiswerken"), dan vind ik dat zij meer recht hebben op een goede verbinding.
Echter denk ik dat toeristen, iig in de zomermaanden, veel vaker het traject Asd - Zaandijk afleggen. Daar rijden in het weekend netjes 4 sprinters per uur.
Ieder stuk onderzoek: Thuiswerken is een stuk efficiënter en levert een massa meer productie op. Daarnaast haalt het in Nederland een bak met verkeer van de weg waardoor er geen verbreding of uitbreiding van de dienstregeling hoeft te komen tegen astronomische kosten. Jij: "thuiswerken op vrijdag"
Ik hoop dat je op heel veel lego gaat staan, met blote voeten.
Op woensdag 2 augustus 2023 13:02 schreef exelletor het volgende: Als de toeristen meer betalen dan de forensen (die voor een groot deel op vrijdagen toch "thuiswerken"), dan vind ik dat zij meer recht hebben op een goede verbinding.
Echter denk ik dat toeristen, iig in de zomermaanden, veel vaker het traject Asd - Zaandijk afleggen. Daar rijden in het weekend netjes 4 sprinters per uur.
Onzin, er moet gewoon altijd een betrouwbare en frequente dienstregeling zijn, anders jaag je mensen andere modaliteiten in.
Ik heb vandaag een dromedaris geaaid en wortels gevoerd. En walvissen uit de pacifische oceaan zien springen. Het leven is vurrukkeluk <3
Juanita heette de dromedaris.
De walvis was te ver weg en ik kan niet zo goed walvis' als Dory dus geen idee hoe die heette. Oh er is ook echt op het vaste land geloof ik binnen een afstand van zo'n 1300 kilometer geen spoorlijn te vinden. Aan de andere kant van de Mar de Cortez ligt er geloof ik wel een en dat is pak 'm beet 250km verderop.
Op woensdag 2 augustus 2023 23:36 schreef James1988 het volgende: Deutsche Bahn heeft bij Siemens 90 nieuwe treinen besteld voor de S-Bahn van München. Deze dingen gaan vanaf eind 2028 instromen. Het gaat om treinen van 202 meter lang, bestaande uit 13 bakken (met jacobsdraaistellen).
Daarnaast meldt de Oostenrijkse krant 'Der Standard' dat ÖBB voor Siemens heeft gekozen voor de levering van nieuwe regionale treinen, Siemens Mobility zou de voorkeursleverancier zijn voor een raamwerkovereenkomst tot 540 treinstellen van het type Mireo.
Vrijdag op kantoor vind ik geen straf hoor, helemaal niet als het een beetje mooi weer is. Lekker rustig in de trein en op het station. Ik ga graag naar kantoor. Er wordt tegenwoordig van ons verwacht dat we tussen eventuele afspraken door zoveel mogelijk elkaar opzoeken en met de collega's een beetje informeel praten en overleggen. Ik vind het heel erg prettig werken maar ik heb ook collega's die 5 dagen in de week naar kantoor willen en alles daar willen doen.
Ieder z'n meug Die laatste categorie is trouwens wel degene die consequent anderen niet vertrouwen dat ze thuis wel aan het werk zijn als ze dat zeggen. Het kan niet voor alle beroepen natuurlijk, maar voor mijn beroep gaat het perfect. Ik heb veel lange-afstandsvergaderingen, ook vaak intercontinentaal, dus digitaal vergaderen was ik al gewend en dit is alleen maar een evolutie daarvan.
Dring gewoon je eigen mening niet op aan anderen denk ik, het is niet alsof die ene collega voor wie de term "thuiswerken" opgaat op kantoor wel productief is ofzo. En tevens; zoals de waard is vertrouwt 'ie z'n gasten is denk ik ook een van de grootste redenen van het wantrouwen.
Ben benieuwd hoe het na de zomervakantie gaat met de drukte in de trein in de ochtendspits, aangezien ik vrij veel afspraken heb op locatie en ook veel in de spits ga reizen.
Report 08/2023: Collision between two freight trains at Loversall Carr Junction RAIB has today released its report into a collision between two freight trains at Loversall Carr Junction, Doncaster, 5 July 2022.
In het kort: machinist reed waarschijnlijk met verminderde concentratie en handelde 'op de automaat', miste een stoptonend sein en ramde een andere trein van achteren. En doordat de infrastructuur niet voldeed aan recente ontwerpvoorschriften was er minder achtervang dan elders het geval zou zijn.
Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven. Het viel me niet tegen in de eerste klas. De stoelen zitten beter dan waar ik bang voor was. Wel is de ruimte tussen de stoelen beperkter dan de huidige IC's en de voetensteun zit zo idioot hoog dat het onbruikbaar is.
Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 4 augustus 2023 10:54 schreef Hi_flyer het volgende: Vandaag voor het eerst in de ICNG gezeten, die blijkbaar sinds deze week (?) rijdt op het traject Den Haag-Eindhoven.
Sinds ongeveer een maand nu.
quote:
Verder rijdt de trein lekker 200 km/h op het HSL-deel en wordt die tijdwinst verspeeld door langer stil te staan op Breda. Ik neem aan dat als al het oude materieel vervangen is, de dienstregeling ook wordt aangepast?
Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten. Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus
Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende: Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Dat is echt volkomen gestoord.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten.
Ja dat is echt wel een dingetje ja. Het is fijn dat er eindelijk tafels zijn, maar die dingen staan nét te ver weg van de stoel om er lekker aan te kunnen werken. Zo'n uittrekbaar tafelblad, of een klaptafeltje zoals bijv. in de FLIRTs van Keolis, zou handiger zijn geweest.
Niet alleen dat, er zijn aanpassingen in het hele land. De IC Zwolle - Roosendaal rijdt bijvoorbeeld maar 1x/u, met daarbovenop een non-stop pendel Zwolle - Deventer.
[..] Ieder stuk onderzoek: Thuiswerken is een stuk efficiënter en levert een massa meer productie op. Daarnaast haalt het in Nederland een bak met verkeer van de weg waardoor er geen verbreding of uitbreiding van de dienstregeling hoeft te komen tegen astronomische kosten. Jij: "thuiswerken op vrijdag"
Ik hoop dat je op heel veel lego gaat staan, met blote voeten.
Volgens mij valt dat in de praktijk nogal tegen, er wordt meer thuisgewerkt dan ooit tevoren maar voor de filedruk geldt helaas ook dat die een stuk hoger is dan pre-covid. Ik heb eigenlijk nog geen goede verklaring gezien over de oorzaak daarvan, wellicht werd er door de rustige wegen tijdens Covid latente vraag geactiveerd die nu niet meer verdwijnt.
[..] Sinds ongeveer een maand nu. [..] Op dit moment wordt er nog in een 160-pad gereden omdat de inzet van ICNG op het laatste moment kan veranderen (want nog altijd proefbedrijf). En in de richting Rotterdam > Breda rijdt het ding kort achter de IC Amsterdam - Breda - Brussel, waardoor eerder in Breda aankomen er sowieso niet bij is.
Vanochtend Rdam->Breda werd er echt 200 km/h gereden en stonden we een aantal extra minuten stil op Breda.
[..] Over het algemeen is de beenruimte juist vergroot. Zelfs zo groot dat er klachten zijn dat mensen te ver moeten reiken zodat ze niet fijn achter de laptop kunnen zitten. Slechts enkele stoelen hebben iets minder beenruimte, maar dat zijn er niet veel. Heb je net de verkeerde stoel uitgekozen dus
Haha zou kunnen. Mijn vouwfiets bepaalt waar ik kan zitten. Hij paste mooi tussen mijn stoel en een glaswand. Hopelijk heb ik op de terugweg weer een ICNG en zal ik eens een paar stoelen uitproberen.
Ja klopt, er wordt wel 200 gereden wanneer het kan (vinden de machinisten ook maar wat leuk, denk ik) maar de dienstregeling is er nog niet op aangepast.
Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten
Op vrijdag 4 augustus 2023 12:13 schreef James1988 het volgende: Dat was met de V250 ook zo tussen Amsterdam en Rotterdam, men reed 250 waar en wanneer het kan en stond vervolgens voor het inrijsein te wachten
Op dinsdag 1 augustus 2023 21:05 schreef Janneke141 het volgende: Ik heb in zes Duitse treinen gezeten vandaag en er hadden er vijf vertraging. Wat een puinhoop zeg.
Weten jullie trouwens de herkomst van de blauwe bankjes in de DB treinen? Zie je tegenwoordig bijna overal in de regionale treinen. Maar het past eigenlijk niet bij de rode huisstijl, vind ik.
Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende: Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over
[..] Laatst zijn ook een hele week treinen geschrapt voor de vierdaagse, hoorde je niemand over
Ja je kan wel zo doen maar misschien moet de conclusie zijn "daar hadden meer mensen zich druk over moeten maken/vocaler moeten zijn" in plaats van "als je dan niet zeikt mag je nu ook niet zeiken".
Op vrijdag 4 augustus 2023 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende: Over 3 weken is de Grand Prix, waarvoor er 12 treinen van Amsterdam Centraal naar Zandvoort aan Zee rijden. Om die dienstregeling mogelijk te maken zijn treinverbindingen elders in het land opgeofferd. Het gaat om Ede-wageningen - Arnhem, en Dordrecht - Roosendaal. Tussen die twee stations rijden vanaf vrijdag tot en met zondag bussen in plaats van treinen.
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden juist extra intercities. Vind de impact nog best meevallen eigenlijk.
Vandaag niets te doen dus heb ik even een ritje gemaakt met de nieuwe intercity: Amsterdam - Rotterdam - Amsterdam. Poah! Wat is die comfortabel en ruim zeg Ik ben echt positief verrast! Wat ik wel een minpuntje vind is de lawaaiige airco of luchtsysteem. Die klinkt tijdens het rijden als het openstaande rooster op de bovenverdieping van een DDAR. Verder waren ook nog wat storingen bij vertrek uit Amsterdam en bij Rotterdam. Maar dit zijn kinderziektes vertelde de conducteur.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Oh hij is lawaaiiger? Mooi zo. Juist die verschuiving naar stiller materieel binnen ben ik nooit zo'n fan van geweest omdat ik vaak liever white noise als achtergrondgeluid heb dan de gesprekken van mijn medereizigers.