De apenkoppen zijn sneller dan SLT?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ze waren niet echt heel snel en gloednieuw zullen ze ongetwijfeld een stukje sneller zijn geweest.
Kwam dit topic tegen: https://www.somda.nl/forum/8277/Acceleraties-materieel/
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De apenkoppen zijn sneller dan SLT?![]()
![]()
![]()
![]()
De Emmer stellen konden die wel gebruiken ivm de krappe dienstregeling.quote:Op zondag 20 augustus 2023 10:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Men vergeet dat er een stand op zit die op de meeste units afgesloten was, P4 (P=Parallel) meen ik me te herinneren. Overdrive. Ik geloof ook direct dat 1700+DDAR de snelste combinatie is.
Op welke manier heeft dat invloed op overwegen? Die worden gebouwd op de maximale snelheid die er op dat stuk geldt, niet op de delta-V van het materieel...quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel modern materieel kan wel sneller optrekken, maar is in vermogen beperkt. Heeft er onder meer mee te maken dat anders overwegen mogelijk niet tijdig dicht kunnen liggen.
Daarom heeft ie ook een knop om de aanzet te begrenzen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een motorpost gaat in 55 seconde van 0 naar 125 km/uur.
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Onderandere. Er zijn ook overwegen (Bunnik, Dordrecht zuid) waar de aankondigingsweg voor stoppende treinen korter is rekening houdende met de aanzetkromme die soms ook beperkt wordt met een aanvullende snelheidsbeperking. Deze kromme is te vinden in de Regeling indienststelling spoorvoertuigen. Hij is afgeleid van de maatgevende combinatie van een oudere losse loc (1300 waarschijnlijk) en een motorpost.
Ja en ik denk dan waarom is er niet een mogelijkheid om in de rijcomputer een waarschuwing op te nemen voor die plek bij dat vertrek. Soort van flitsmeister maar dan voor relevante algemene aanwijzingen ook.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het blijft voor mij raar dat je nieuwe, snelle treinen (zoals Flirt) moet begrenzen omdat iemand ooit ergens een timer zonder verdere voorwaarden in een overwegontwerp heeft opgenomen. En dat dat op een gegeven moment per ongeluk uit de Ris verdwenen was (want ERA, etc).
De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch
Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
Hetzelfde NS dat op 25-27 augustus ook al niet van plan was op deze stations wil stoppen omdat ze een evenement in Zandvoort belangrijker vinden?quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NS zou dit gewoon moeten weigeren.
Wtfquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch
Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
Die staan er ook al 2 maanden. Formeel is het nu omdat de veiligheid niet geborgd worden door grote hoeveelheid scholieren die er langs komen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
WtfDan zetten ze er toch gewoon een verkeersregelaar neer?
Meest idiote is dat de maatregel wordt genomen vanwege de veiligheid. Met specifiek als onderbouwing de schoolgaande jeugd.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De NS zou dit gewoon moeten weigeren. Het wordt steeds maffer.
Ik heb goed nieuws, die doorgaande sprinter is er weer in de superdalurenquote:Op maandag 21 augustus 2023 17:39 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens is er wel heel weinig liefde voor dit stukje spoor. Al jaren geen doorgaande sprinter naar Rotterdam meer. Met de F1 wordt er niet gereden en nu dit ook weer.
's Avonds en in het weekend rijdt-ie wel tussen Roosendaal - Dordrecht - Den Haag in één stuk.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:39 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens is er wel heel weinig liefde voor dit stukje spoor. Al jaren geen doorgaande sprinter naar Rotterdam meer. Met de F1 wordt er niet gereden en nu dit ook weer.
Er zijn ook meerdere incidenten met de verkeersregelaars zelf geweest.quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Die staan er ook al 2 maanden. Formeel is het nu omdat de veiligheid niet geborgd worden door grote hoeveelheid scholieren die er langs komen.
Eigenwijze Brabo's, dat waren ze al toen ik er tot 25 jaar geleden woonde. Die laten zich de les niet lezen door een verkeersregelaar en bepalen zelf wel of het veilig is om de overweg over te steken. Ja echt he....quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:21 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Er zijn ook meerdere incidenten met de verkeersregelaars zelf geweest.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:29 schreef MTL het volgende:
https://www.prorail.nl/ni(...)bergen-en-oudenbosch
Eh, wat?!
Even 5 weken lang niet stoppen op Zevenbergen en Oudenbosch omdat ze de stop-doorschakelingen niet werkend hebben gekregen. Het moet niet gekker worden
Ab dem 23. Dezember soll der Ski Express dann auch in Köln, Bonn, Koblenz und Frankfurt haltenquote:Op maandag 21 augustus 2023 23:22 schreef b2py het volgende:
GCT zou een koop van 75 rijtuigen hebben gerealiseerd met NS met een optie tot nog eens 175: https://www.handelsblatt.(...)n-will/29340610.html
Frankfurt a/O klinkt logischer toch?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 07:16 schreef derLudolf het volgende:
Frankfurt a/M Hbf? Daarmee verlies je een hoop tijd lijkt me. Of vind daar sowieso pas de locwissel plaats?
Frankfurt (Oder)quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Frankfurt a/O klinkt logischer toch?
En van wie verwacht je een nuttig antwoord? We kennen enkel hetzelfde artikel..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, daarom staat er een vraagteken
Het antwoord van boriq vind ik best nuttig.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En van wie verwacht je een nuttig antwoord? We kennen enkel hetzelfde artikel..
Het kan veel sneller als je de metro neemt. Harwich Int-Liverpool Street is net geen 2,5 uur, en dan is het een stuk of 4 haltes met de metro. Idem vanuit Cambridge: rechtstreeks naar KC, en dan 1 halte met de metro.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
oh laat maar, ik ben alleen al vijf GODDAMN uur zoet om zo snel mogelijk vanuit Harwich in Euston te komenals ik daar eenmaal ben durf ik niet eens meer weg.
Oh dan moet ik dat eens gaan onderzoeken. Wou eigenlijk vooral voorkomen dat ik met mijn bagage de hele dag door London loop te sjokken maar als de halve dag al aan treinen opgaat lost dat ook wel weer een deel van het probleem op.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kan veel sneller als je de metro neemt. Harwich Int-Liverpool Street is net geen 2,5 uur, en dan is het een stuk of 4 haltes met de metro. Idem vanuit Cambridge: rechtstreeks naar KC, en dan 1 halte met de metro.
Doe vooral wat je zelf het fijnste vindt, maar als ik zou moeten kiezen tussen de metro tussen 2 van de terminals in Londen of op een paar obscure voorstadsstations gaan overstappen en daar met mijn bagage sjouwen om zo precies op Euston uit te komen, dan wist ik het wel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dan moet ik dat eens gaan onderzoeken. Wou eigenlijk vooral voorkomen dat ik met mijn bagage de hele dag door London loop te sjokken maar als de halve dag al aan treinen opgaat lost dat ook wel weer een deel van het probleem op.
ja de trein-optie zit ook 500 meter lopen tussen Hackney Downs en Hackney Central in. Geen idee nog wat dat is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Doe vooral wat je zelf het fijnste vindt, maar als ik zou moeten kiezen tussen de metro tussen 2 van de terminals in Londen of op een paar obscure voorstadsstations gaan overstappen en daar met mijn bagage sjouwen om zo precies op Euston uit te komen, dan wist ik het wel.
https://www.openstreetmap.org/#map=17/51.54738/-0.05909quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja de trein-optie zit ook 500 meter lopen tussen Hackney Downs en Hackney Central in. Geen idee nog wat dat is.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
oh laat maar, ik ben alleen al vijf GODDAMN uur zoet om zo snel mogelijk vanuit Harwich in Euston te komen
Op welke datum? Misschien heb je net pech door stakingen of werkzaamheden (komt beide nogal vaak voor tegenwoordig)... Het zou als alles normaal rijdt niet zo lang moeten duren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Harwich Int-Liverpool Street is net geen 2,5 uur,
Na de toelating verhuren aan NS als intercity?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben echt benieuwd wat Arriva met de FLIRT voor de Maaslijn gaat doen
Waarschijnlijk geen reizigers vervoeren met die massale treinuitval die ze daar hebbenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben echt benieuwd wat Arriva met de FLIRT voor de Maaslijn gaat doen
Je bent de draad een beetje kwijt?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geen reizigers vervoeren met die massale treinuitval die ze daar hebben
Ik zie dagelijks berichten van Arriva voorbij komen over plotselinge treinuitval door personeelsproblemen, van Groningen tot aan Maastrichtquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bent de draad een beetje kwijt?
Ja, dat had eigenlijk in 2020 klaar moeten zijn. Later uitgesteld tot 2024, op zich niet zo gek dat Stadler nu die stellen bouwt, het zou mooi op tijd zijn geweest als die elektrificatie vorig jaar niet opnieuw uitgesteld was.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:57 schreef James1988 het volgende:
Dat de elektrificatie van de Maaslijn maar blijft duren is ook een tegenvaller voor Arriva, had dat niet een paar jaar geleden al afgerond moeten zijn?
Volgens mij staat er nog geen paal in de grond toch?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, dat had eigenlijk in 2020 klaar moeten zijn. Later uitgesteld tot 2024, op zich niet zo gek dat Stadler nu die stellen bouwt, het zou mooi op tijd zijn geweest als die elektrificatie vorig jaar niet opnieuw uitgesteld was.
Klopt en voor Venlo moet ook nog een oplossing bedacht wordenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er nog geen paal in de grond toch?
Beton d'rop.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt en voor Venlo moet ook nog een oplossing bedacht worden
En het omschakelen van de bovenleiding.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Beton d'rop.
Venlo heb ik wat uurtjes naar locwissels staan kijken zeg hey.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |