abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:21:51 #1
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209979468
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:26:22 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_209979552
@Medusa666, just out of curiosity, waarom post je hier dagelijks je eetlijstjes? Want als je het post gaan mensen er feedback op geven.

En het is ook zeker niet zo dat je zelf eerst iets tot de perfectie moet beheersen voordat je je mond open mag trekken toch? :D

We worstelen allemaal met hetzelfde, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar als je niet worstelt, helemaal blij bent met je eetpatroon en ook nog eens als een malle afvalt,tsja! Wat voegt posten dan toe voor je?
disclaimer
pi_209979608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:21 schreef IJsdraakje het volgende: [..] Het werd bestempeld als maagvulling, maar niet voedzaam. Aka de hoeveelheid stoffen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, valt tegen. Da's wat anders dan vullend of niet. Wel goed lezen he. :P
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)


Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel
meer calorieen en ongezonder.

Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vreten _O- Als je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt :+
pi_209979642
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:26 schreef SQ het volgende:
@:Medusa666, just out of curiosity, waarom post je hier dagelijks je eetlijstjes? Want als je het post gaan mensen er feedback op geven.

En het is ook zeker niet zo dat je zelf eerst iets tot de perfectie moet beheersen voordat je je mond open mag trekken toch? :D

We worstelen allemaal met hetzelfde, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar als je niet worstelt, helemaal blij bent met je eetpatroon en ook nog eens als een malle afvalt,tsja! Wat voegt posten dan toe voor je?
Anderen kunnen inspiratie opdoen van mijn lijstje en andersom. En jullie kunnen altijd tips en meningen geven op mijn lijstje, maar ook niet verbaasd zijn als ik daar ook weer mijn mening op geef :)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:33:31 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_209979643
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)


Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel
meer calorieen en ongezonder.

Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vreten _O- Als je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt :+
Haha lol. Je riep zelf dat je lijstje best voedzaam was omdat er komkommer en fruit op stond he. Het enige wat we deden was die stelling weerleggen :')!

En nu ben ik er wel klaar mee, blijf gewoon doen waar jij je goed bij voelt, het kan me bijzonder weinig schelen hoe je dat verder doet ;) hopelijk bereik je je eigen doelen en voel je je er goed bij, want daar gaat het om.
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:45:42 #6
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209979765
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)

Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel
meer calorieen en ongezonder.

Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vreten _O- Als je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt :+
Ja, nee, mensen te kakken zetten vanwege hun eten is mij een brug te ver.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209979785
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.
Eat that Exode van 5 maanden geleden ;)

(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)

Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Morgen gaan we de bergen weer in voor wat wandelingen op mijn wandelschoenen!
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:47:53 #8
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209979799
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.
Eat that Exode van 5 maanden geleden ;)

(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)

Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Morgen gaan we de bergen weer in voor wat wandelingen op mijn wandelschoenen!
Echt super, die vooruitgang. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:49:22 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_209979810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.
Eat that Exode van 5 maanden geleden ;)

(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)

Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Morgen gaan we de bergen weer in voor wat wandelingen op mijn wandelschoenen!
Dan moet de nood om te wassen toch best hoog zijn, ik vind het soms al te veel moeite om de was van de eerste verdieping te plukken :D
Good busy!
disclaimer
pi_209979812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Echt super, die vooruitgang. O+
Luchtvochtigheid is hier nu 82%, een paar maanden geleden zou ik dan amper kunnen bewegen van de benauwdheid. Nu gewoon 3 kilometer gelopen :)
Echt, ik ben blij dat ik zo goed afval, maar die fitheid, daar deed ik het voor.
pi_209979826
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Dan moet de nood om te wassen toch best hoog zijn, ik vind het soms al te veel moeite om de was van de eerste verdieping te plukken :D
Good busy!
B is op zijn 9e al een stinkende puber. De stank uit de waszak vol sokken, ondergroed en zijn shirts was niet meer te harden...
pi_209979881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, nee, mensen te kakken zetten vanwege hun eten is mij een brug te ver.
Ja sure, maar mij te kakken zetten in het vorige topic met hele sarcastische comments mag wel. Dubbele standaarden etc.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:47:08 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_209980440
Tijd dat iedereen weer even wat eet.
disclaimer
pi_209980484
Ik kan wel een lijstje posten, maar het is voor mij obvious waarom ik aangekomen ben ipv afgevallen :+
pi_209980540
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Tijd dat iedereen weer even wat eet.
Get a snickers :P
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:57:22 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_209980565
Ja niemand komt aan van te veel water drinken :P

Ik wil ook best een lijstje posten:

L: broodje filet americain met ei en zo'n bakje peulvruchten-geitenkaassalade (AH to go lunch :'))
D: pasta met groenten, gehakt, rode saus en kaas

Inb4 "dat is veel te weinig!" ;)
(1400 kcal. Gisteren 3 miljoen. )
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:18:40 #17
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209980825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Get a snickers :P
I don't like peanuts. :+ (Te makkelijk met de username _O- )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209980828
Die was moest ik ook weer ophalen he, hatsa, 6 kilometer vandaag.

Vanmiddag doe ik niets meer, het regent en het gaat onweren. Mijn middag bestaat uit sauna en jacuzzi in.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 2 wasa crackers met kaas
T: banaan
L: 1 kaiserbroodje met kip, 1 ondefinieerbaar bruin broodje met jam
T: rijstewafel
A: rijst, kip, paprika, wortel, komkommer
Toen de kinderen in bed lagen een vigin mojito in de jacuzzi :) :)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:28:01 #19
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209980967
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:57 schreef SQ het volgende:
Ja niemand komt aan van te veel water drinken :P
Leugens, de weegschaal gaat heus wel wat anders zeggen als ik tussen twee weegmomenten een liter water wegklok. :{w
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209981064
Ik zal afgelopen maandag ook even posten. Ik was die dag jarig en wilde nergens op letten:

O: aardbeienschnitt, kaiserbroodje jam
T: banaan
L: grooooote wienerschnitzel met veul friet mayo en veenbessensaus met een enorm glas cola
T: niets want ik zat ramvol
D: broodjes kaas, ham, nutella
A: waterijsje

Beweging: die afdaling dus, we zijn er 3 uur zoet mee geweest.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:35:09 #21
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209981123
En even m'n week bekeken, achteraf verbaast het me niet dat ik snaaitrek had, zo heel veel hadden m'n maaltijden ook weer niet om het lijf. :+ Als ik even m'n chocopasta-misbruik weg denk, zat ik op zeg 1400-1600 gemiddeld en ik mik op 1700-1800 (qua verdere stats, ik ben 1.75 en zo rond de 90kg). Nu vind ik het zelf niet zo'n punt om m'n weekenden te balanceren met m'n doordeweeks, maar snaaibuien wil ik wel voorkomen, dus daar moet ik een en ander aanpassen.

Wel positief: m'n eiwitdoelen halen gaat best goed al! Ik loop dus bij een PT (vandaag wat minder lopen, want sodeju, spierpijn) en daarmee heb ik afgesproken dat ik langzaam m'n eiwitten omhoog ga gooien. Afgelopen week dus één dag waarop ik echt wat te weinig had, de rest is mooi volgens m'n richtlijn.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 13:44:02 #22
5428 crew  miss_sly
pi_209981302
Ik doe IF 16:8, eet tussen 12-20 uur en probeer dan vier eetmomenten te hebben met ieder 20-25 gram eiwit. Ik moet zeggen dat als het lukt (en dat is vrij vaak) ik ook geen honger of snaaitrek heb. Ik merk het ook vrij snel als het niet gelukt is, want dan krijg ik echt trek in van alles. Die eiwitten zijn echt goed tegen hongergevoel en zin in suiker en andere troep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:49:21 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_209981416
Hoe zien jouw eetmomenten er dan ongeveer uit miss_sly?

Ik merk nu dus dat ik best heel goed ga op 2 maaltijden per dag. Ik eet nog steeds wel graag grote porties omdat ik me anders niet voldaan voel. Als ik meer eetmomenten zou pakken wordt dat al een stuk lastiger.
Ik eet dan meestal tussen 12 en 1 en tussen half zeven en half acht. Buiten die 2 blokken probeer ik zo min mogelijk te consumeren. En ik eet dan voor de lunch bijvoorbeeld restjes warm eten van de vorige dag (meestal gewoon een volledige portie) of een grote omelet met kaas, of 4-5 boterhammen, en dan daarbij nog 1-2 stuks fruit en/of snackgroenten.
disclaimer
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:00:41 #24
5428 crew  miss_sly
pi_209981625
Als ik heb gesport, eet ik bij thuiskomst (ik sport in de ochtend) twee koolhydraatarme boterhamen met twee gebakken eitjes. Als ik niet heb gesport twee koolhydraatarme boterhammen, eentje met kaas en ei/komkommer en eentje met pindakaas.
Om 15 uur eet ik een schaaltje eiwitrijke yoghurt met aardbeien, pecannoten en een heel klein beetje granola.
Avondeten, dat is nog het lastigste om die 20-25 gram in te verwerken, want we eten gewoon avondeten en doen ook nog vaak HelloFrhs o Greenchef.
Net voor 20 uur eet ik dan nog een proteine toetje of een proteine reep.

Als ik niet heb gesport, laat ik dat laatste wat vaker achterwege.

Wat voor mij dus vooral heel erg goed werkt, is dat ik er niet over na hoef te denken. Dit is wat ik eet. Saai, maar duidelijk. Op vrijdag- en zaterdagavond als man en kind als lekkers een mars ofzo eten, eet ik een proteine reep.

En het heeft dus ook resultaat. Sinds ik na de meivakantie hieraan ben begonnen, geeft mijn eigen weegschaal aan dat ik een ruime kilo ben afgevallen. De weegschaal op de sportschool zegt 900 gram vet minder, 600 gram spieren erbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:08:49 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_209981768
Sinds de meivakantie een kilo er af, dat zou ik zelf dus frustrerend weinig vinden als ik in zo'n strak regime zat :@ maar merk je zelf wel verandering in je lichaam?

(Ik schommel regelmatig 2 kilo in 2 dagen, dus mijn referentiekader is ook wel verziekt :'))
disclaimer
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:14:11 #26
5428 crew  miss_sly
pi_209981857
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:08 schreef SQ het volgende:
Sinds de meivakantie een kilo er af, dat zou ik zelf dus frustrerend weinig vinden als ik in zo'n strak regime zat :@ maar merk je zelf wel verandering in je lichaam?

(Ik schommel regelmatig 2 kilo in 2 dagen, dus mijn referentiekader is ook wel verziekt :'))
Ik zat al meer dan een jaar op hetzelfde gewicht, dus een kilo eraf is zeker niet frustrerend.
Daarnaast merk ik zeker heel erg veel aan mijn lichaam. Het is een stuk strakker, minder buik, meer spieren, en zelfs al een beginnende spierdefinitie op mijn bovenarmen en schouders.

Dus nee, ik ervaar het niet als frustrerend. Ik hoef ook geen grote hoeveelheid gewicht kwijt, een kilo of 4 zou al prima zijn.

O, en ik vind het eigenlijk helemaal geen strak regime. Ik ervaar het helemaal niet zo. Ik eet eigenlijk allemaal lekkere dingen, voor mijn gevoel. Ik snoep alleen niet en heb de alcohol vrijwel laten staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:21:55 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_209982021
Haha nee ik zeg ook niet dat jíj het frustrerend moet vinden ;)

En als je veel verschil merkt aan je lichaam is dat sowieso erg fijn :Y
disclaimer
pi_209983091
Ik weeg dus bewust alleen op de sportschool. Daar wordt alles gemeten en niet alleen gewicht. Daardoor focus ik me daar niet volledig op.

Deze vakantie is wel een extra eyeopener. Ik voel me al een paar maanden goed. Nu ik dus 3 dagen veel te vet heb gegeten, ben ik misselijk, buikpijn, slaap slecht etc.
Dat was 3 jaar heel normaal, maar ik weet nu dus dat het helemaal niet normaal is. Een x friet is prima, maar nou ja, die balans is dus belangrijk.
pi_209983495
Mijn lijstje vandaag O+

Ochtend: homemade “gezonde” tiramisu van eierkoek magere kwark, koffie en cacaopoeder.
T: manderijn
M: - grote salademelange met tonijn
- Wortelpatatjes (zelfgesneden) uit de airfryer met Heinz zero ketchup
- een tosti van 2 sneetjes volkorenbrood, 15+ smeerkaas en kalkoenfilet
A: curry met groenten en bonen en ongeveer 250-300 gram rijst.

2 glazen versegeperste sinaasappelsap
1 koffie met melk en suiker

[ Bericht 0% gewijzigd door Medusa666 op 21-07-2023 16:31:04 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 16:32:08 #30
5428 crew  miss_sly
pi_209983622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:57 schreef exode het volgende:
Ik weeg dus bewust alleen op de sportschool. Daar wordt alles gemeten en niet alleen gewicht. Daardoor focus ik me daar niet volledig op.

Deze vakantie is wel een extra eyeopener. Ik voel me al een paar maanden goed. Nu ik dus 3 dagen veel te vet heb gegeten, ben ik misselijk, buikpijn, slaap slecht etc.
Dat was 3 jaar heel normaal, maar ik weet nu dus dat het helemaal niet normaal is. Een x friet is prima, maar nou ja, die balans is dus belangrijk.
Ik weeg me bewust beide. Thuis om mijn gewicht in de gaten te houden, zodat het niet ongemerkt dus weer omhoog gaat. Op de sportschool om de vooruitgang in spiermassa te zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209983915
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weeg me bewust beide. Thuis om mijn gewicht in de gaten te houden, zodat het niet ongemerkt dus weer omhoog gaat. Op de sportschool om de vooruitgang in spiermassa te zien.
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Maar jullie kunnen er dus wel echt progressie op zien?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:55:39 #32
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209983985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:49 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Maar jullie kunnen er dus wel echt progressie op zien?
Je moet het zo zien: die weegschalen voor thuis geven inderdaad geen accuraat beeld, dus het heeft geen zin om die metingen met een profi ding te vergelijken. Vooruitgang ten opzichte van eerdere metingen op hetzelfde ding kan je ze daarentegen wél voor gebruiken. Als je gewicht bijvoorbeeld stil blijft staan, maar je vetpercentage zakt, is dat een mooie bevestiging van dat je op de goede weg zit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:57:34 #33
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_209984000
Da's in ieder geval waar ik de mijne voor gebruik.

Helaas voor mij liegt 'ie niet en geeft 'ie braaf een hoger vetpercentage dan me lief is aan. :')

Alleen dus niet schrikken als 'ie hoger of lager aangeeft dan je verwacht, want dat is de valkuil van alleen voeten als contactpunt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 16:59:05 #34
5428 crew  miss_sly
pi_209984018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:49 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Maar jullie kunnen er dus wel echt progressie op zien?
Het zal zeker niet exact kloppen, maar ik zie er wel degelijk progressie mee. Met die van de sportschool, wat wel weer een andere is dan de huis-tuin-en-keukenpersonenweegschaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209984054
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe IF 16:8, eet tussen 12-20 uur en probeer dan vier eetmomenten te hebben met ieder 20-25 gram eiwit. Ik moet zeggen dat als het lukt (en dat is vrij vaak) ik ook geen honger of snaaitrek heb. Ik merk het ook vrij snel als het niet gelukt is, want dan krijg ik echt trek in van alles. Die eiwitten zijn echt goed tegen hongergevoel en zin in suiker en andere troep.
4? :o Knap :Y
Ik zit vaak op 2 echte en een snaai (tegenwoordig meestal 2 nectarines) tussendoor.
Als ik netjes IF. Nu even minder.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 19:29:12 #36
5428 crew  miss_sly
pi_209985828
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
4? :o Knap :Y
Ik zit vaak op 2 echte en een snaai (tegenwoordig meestal 2 nectarines) tussendoor.
Als ik netjes IF. Nu even minder.
Ik IF nu heel netjes, en dan eet ik echt op dezelfde tijdstippen. Die structuur werkt voor mij.

Ik zet overigens ook meer in op spiergroei dan afvallen, dus vandaar vier proteine-momenten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209986252
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik IF nu heel netjes, en dan eet ik echt op dezelfde tijdstippen. Die structuur werkt voor mij.

Ik zet overigens ook meer in op spiergroei dan afvallen, dus vandaar vier proteine-momenten.
Ik denk altijd dat ik genoeg vet heb om de spiergroei te faciliteren :7

Mijn nieuwe fit20 hobby ondersteunt die assumptie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_209998964
Ik wil toch even mijn pizza experiment hier delen. Ik ben een enorme liefhebber van pizza en zou het prima iedere dag kunnen eten. Gezien het afvallen past een pizza echt wel af en toe erin, maar niet al te vaak, dus ben op zoek naar wat meer low kcal alternatieven. Probeersels met wraps enzo waren niet echt een succes. Vandaag met flatbread geprobeerd, en dat was echt super lekker! Stuk steviger dan wraps en wel lekker het krokante van een pizzabodem. Had hierbij zelf kipshoarma gemaakt (kip gekruid :P), groente en 30+ kaas erop en afmaken met wat knoflooksaus (kan je natuurlijk ook prima zelf maken). Al met al een heerlijke 'pizza' voor 650 kcal met 61 gram eiwitten.
pi_209999813
Klinkt wel als een prima alternatief voor je!

Ik had nog HelloFresh tegoed, dus heb maar weer een box besteld. 6 recepten voor 2 personen. Ben alleen natuurlijk, dus plan is om ofwel van elk gerecht een portie in de vriezen, ofwel als niet alles geschikt iig te zorgen dat er 6 bakjes eten de vriezer in gaan. Dubbel winnen: weer even wat ritme in het koken, wat meer variatie in wat ik eet én alvast wat vriezervoorraad voor drukke werkdagen wanneer mn vakantie voorbij is. Voor komende week een weekmenu gemaakt, behalve dinsdag en woensdag want dan ben ik bij mn ouders. Maar dat is altijd wel gezond. Maandag kijkt de PT even mee met mn schema, of de verhoudingen kh/eiwit/vet enzo er beetje goed uitzien.

Spierpijn trouwens van de PT van donderdag.. hij was 4wk weg en ik had in tussentijd maar 2x gesport door veel te druk op werk. Dat voel ik nu wel :+
pi_210000076
Vandaag door slechte (lees; geen) voorbereiding ruim 4 uur gelopen. Berg op en af. Die ga ik weer voelen hoor.

De rest van het gezin at vanavond pannekoeken, dat vind ik mwaoh dus broodjes op en opkikkertje.

Hoe bevalt Fit20 Vanyel?
pi_210000124
@Pinuts, ik eet ook regelmatig plaatbroodpizza, ik ben er gek op. :Y En ook deze vind ik best een fijne optie vanwege snel en zonder oven: https://www.jamieoliver.c(...)cipes/no-oven-pizza/

Maar het liefst maak ik echt pizzadeeg en gebruik dan gewoon de helft ipv een hele pizza. Komt ook op hetzelfde neer qua kcal trouwens. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210000264
Mijn lijstje vandaag:
O: 2 crackers smeerkaas
L: 3 pannenkoeken met spek en stroop en bruine suiker
B: 2 uur moestuinen.
T: banaan en halve komkommer
A: kip kerrie met bonen en rijst, magnum toe.


Morgen balansdag.
O: 2 crackers met kaas
B: 2 uur zwembad
L: 1 pistoletje, roerei van 3 eieren, hamblokjes, tomaatjes, uitje en courgette en een scheutje melk, iets van fruit
A: mais/courgettekoekjes met gehaktballetjes en veenbessencompote.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210011449
Nou, drie dagen uitgebreid koken voor gasten en ook uitgebreid eten (en drinken ;)) leverde niet eens noemenswaardig extra gewicht op.
Gister na de uitgebreide maaltijd vertrokken de gasten. 's Avonds aten wij eenvoudig: pasta met tomatensaus en geraspte kaas. Boekweitpudding toe.

Vandaag een 'gewoon' ontbijt: vette kwark & fruit, noten pitten zaden.
Avondeten:
Vooraf wat salade.
Hoofd: Witlof met banaan, ham & kaas uit de oven. Met een klein beetje krieltjes.
Toe: warme boekweitpudding met spekvet & boter & ahornsiroop
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210011699
Morgen is de vakantie voorbij dus maar weer eens een poging doen tot normaal doen.

Lijstje voor morgen:
L: 2 vlamtostis (nog even het eten van de vakantie opmaken :+ )
D: vega chicken tender en geroosterde kikkererwten
T: proteīne toetje, handje nootjes en iets van fruit

Verder blijft het bij elke dag 10k stappen zetten. Als alles weer wat rustiger is geworden eens kijken of ik weer iets van sport er bij wil doen.
pi_210012193
Vandaag in een bergrestaurant geluncht, Käseknödel met zuurkool en spekjes. Drijvend in het vet. Hier is niet tegenop te balansen ;) maar lekker!

Wel weer veel gelopen, vooral omdat de lager gelegen restaurants dicht waren.
pi_210012365
Ik was goed bezig vandaag. Maar kwam net pas thuis en mijn gerecht voor vanavond duurt 45 min om te koken en heb echt honger. Dus gezwicht en vanavond eet ik friet. Morgen wel koken. Normaal zou ik het 'vervelender' hebben gevonden maar probeer nu echt in mijn achterhoofd te houden dat het lange termijn is en niet even in x weken x kg afvallen.
pi_210012941
Ik at geen fruit (want de kinderen aten alles op :p ) en vanavond zijn we spontaan uit eten geweest bij de pizzaria. Maar geen brood vooraf en geen ijs toe, dus dat kon prima voor vandaag.

Morgen:
O: 2 boterhammen met beleg
L: restje kip kerrie met rijst, komkommer en stuk naanbrood erbij
A: de courgettekoekjes met gehaktballetjes en veenbessencompote die we vandaag zouden eten.

En waarschijnlijk nog een T, want kantoordag, maar ik weet nog niet wat.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210013052
O: fruitsalade en
- Muesli met melk en beetje honing
M: eierkoek, koffie, magere yoghurt en cacaopoeder
T: Een banaan
A: 6 kippenpootjes omring met taki’s en patatjes met cheddarkaas en jalapenos

Heb nog zin in een proteinepudding :@ Maar doe het maar niet.
pi_210013700
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:09 schreef Medusa666 het volgende:
Heb nog zin in een proteinepudding :@ Maar doe het maar niet.
Heb je die nieuwe proteine chocolademousse van ah huismerk al geprobeerd? Die is echt goddelijk !
pi_210017088
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Heb je die nieuwe proteine chocolademousse van ah huismerk al geprobeerd? Die is echt goddelijk !
Wel die mousse, maar die vond ik niet zo lekker. Die caramel daarentegen :9

Maar goede tip. Zal het een keertje proberen.
pi_210017463
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:15 schreef exode het volgende:

Hoe bevalt Fit20 Vanyel?
Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210031194
Eerste kilo vocht is er alweer af.

Lijstje:
L: tomatensoep met vega ballen en 1 broodje
T: aardbeien, proteīne toetje en handje nootjes
D: Tasty grill + zoete aardappelpuree met zongedroogde tomaatjes en nootjes
pi_210031324
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 23:18 schreef Vanyel het volgende:

Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij :Y
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210031365
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug :X
Ja ze zijn ook duur :Y Al valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210031436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:36 schreef Vanyel het volgende:

Ja ze zijn ook duur :Y Al valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
Goede regeling wel ^O^

Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk :+ ) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.

Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:32:40 #56
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210031969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Goede regeling wel ^O^

Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk :+ ) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.

Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
Is small group training dan niet wat voor je?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210032006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
Ik weet niet waar je woont maar in sommige steden heb je dit oprecht. Ene keer apekooi, dan badminton, trefbal, etc.
pi_210032198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:

Is small group training dan niet wat voor je?
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.

(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:36:39 #59
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210032634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.

(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
Sportscholen hebben het, maar er zijn ook pt's die het aanbieden. Voordeel is wel dat het afgesproken momenten zijn, dat maakt voor mij de drempel om te skippen in ieder geval al groter. :P

Maar was vooral bedoeld als term om in je omgeving te kunnen rondkijken. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210032646
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:44:48 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210034958
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.

Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht :s)

Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.

En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
Spoilers!
pi_210035097
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
Absoluut interessant.

quote:
“69% of doctors, 46% of nurses and 37% of dietitians report biased attitudes against people living with obesity”.
Die 69% valt me nog mee :@ Ik heb zoveel voorbeelden uit de praktijk :X En dat zeiden ze openlijk tegen mij, zelf niet bepaald de slankste. (ik geloof dat het nooit tégen mij gericht was overigens)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:00:36 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210035186
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
Zeer interessant inderdaad. Ik ben blij dat ik niet de verantwoordelijkheid heb over wat ik kinderen leer over voedsel.
Spoilers!
pi_210035324
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo :+ ) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was :') Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210038736
Op vakantie in de ardennen!

O: banaan en manderijn
M: Twee boterhammen met kaas
-Een boterham met halve plak kaas
-Een boterham met Kipfilet en sla
-Een mini Krentenbolletje
- Een petit chocoladebroodje
T: maiswafels 4x
Manderijn
Breaker proteins
A: Een bordje nasi met kipfilet en groenten

En gehiked. Ongeveer 8500 stappen maar wel de hoogte in. Was nog best zwaar.
pi_210041401
Nog een halve vochtkilo er af :W
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.

Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 10:23:58 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210042449
Vanmorgen 93,5kg schoon aan de haak. Dat is toch al gauw 11kg meer dan ik in de afgelopen jaren op zijn laagst heb gewogen. Dat was overigens na een buikgriep in Indonesië, dus dat telt niet echt.

Het streven is om weer naar de 85kg te gaan. Dat is beter voor mijn spieren (ik heb een spierziekte en ik merk dat het al die kilo's extra meezeulen te zwaar voor me wordt) en is ook beter tegen de spit (ben het afgelopen jaar een paar keer door mijn rug gegaan).

Beweging krijg ik op zich wel genoeg. Loop dagelijks naar en van mijn werk (totaal zo'n 8km), een enkele keer doe ik dat fietsend en de tram pak ik alleen als het regent. En 's avonds wandelen mijn vrouw en ik een rondje door het Vondelpark (3,5km). Verder stap ik wekelijks wel op de racefiets voor een rondje van gemiddeld 40km en af en toe doe ik mee met de 50+donderdagavondbadmintonclub ( :') ).

Hier ga ik wel weer fitness aan toevoegen. Dat deed ik altijd al vanwege mijn spierziekte bij het revalidatiecentrum, maar dat stopte tijdens de corona-pandemie en sindsdien is daar een andere uitbater voor de fitness en heb ik het daarbij aanmelden iedere keer voor mij uitgeschoven. Tijd voor actie dus. Kan ik ook beter aan mijn core werken als preventief middel tegen de spit. Dat mes snijdt aan meerdere kanten. B-).

Maar goed, het grootste probleem voor mij is drank en voedsel. Op een terras drink ik echt geen glas water. Dat wordt dan gelijk wijn. En daar hoort natuurlijk ook een hapje bij. Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf. Maar in je eentje zo'n reeks gaande houden werkte uiteindelijk ook niet meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210042764
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf.
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.

Maar misschien iemand anders wel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 13:52:15 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210044777
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:53 schreef sigme het volgende:
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.

Maar misschien iemand anders wel?
Nee, dank je. Van die calorieën-tellers is aan mij niet besteed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210049075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo :+ ) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was :') Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
Sommige mensen hebben echt belachelijk veel aanleg terwijl een ander letterlijk kan eten wat hij wil :Y

Momenteel eet ik ook teveel en beweeg te weinig door een beenblessure. Waar ik voorheen naar de sportschool ging duik ik nu het terras op, dus dat gaan we weer omdraaien. Oh en alleen nog maaltijd salades pokebowl enzo, koolhydraten zijn hier echt een katalysator om snel dik te worden.
blablablabla
pi_210049183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 08:36 schreef Sarabi het volgende:
Nog een halve vochtkilo er af :W
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.

Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
We gingen onverwacht brouwen en daar hoort bier bij :+ dus er komen nog wat speciaal biertjes bij het lijstje.

Het ging toch al 2 dagen goed :')
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 14:02:48 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210057719
Hier geen bijzonderheden te melden. Ben toe aan wat mooier weer voor wat langere fietstochten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210058199
Ik heb weer even een haat liefde verhouding met de weegschaal. Hele week braaf geweest maar weegschaal doet niks. Maarja, ik voel me lekker en ik weet dat ik goed bezig bent dus komt vast vanzelf wel.
pi_210058458
Ik bleek gisterochtend op de weegschaal bij mn ouders toch 7 ons lichter dan de laatste keer dat ik er was (10 dagen geleden). Had ik niet verwacht. Bij mn ouders wegen is sowieso leuker, want daar weeg ik minder dan op mn eigen :+ .

Morgenochtend weer even bij de PT sportschool erop, die hebben zo'n fancy InBody ding met ook hendels voor je handen enzo. Benieuwd of die ook wat verschil aangeeft (daar is dan 20 en 28 juli, bij ouders was ik 16 en 26 juli).

HelloFresh Box binnen ook. Vandaag een Japanse stijl bowl met kipgehaktballetjes.
pi_210068593
Weegschaal PT zei -0.5kg, wel vooral spier. Nou ja, het is een begin ;)

Lijst vandaag:
S: uur krachttraining met PT, met daarbij 1 dextro en 400ml isostar drink (half zo sterk aangemaakt als instructie verpakking)
L1: flesje protein drink chocolade, 125g blauwe bessen
L2: omelet van 3 eieren, 100g paprika en 35g jong belegen kaas
D: 250g broccoli met 75g rijst
T: 250g kwark, 25g tasty basics muesli, 5g gebroken lijnzaad, 1 banaan, 125g blauwe bessen
1554 kcal; 46% koolhydraten, 30% eiwit, 24% vet, 27.5g vezels.
pi_210073953
Op vakantie geweest naar de ardennen en nu terug. Ik heb niet op calorieën gelet maar gewoon alles gegeten wat ik wilde, maar met mate ongezonde producten (koekjes, chips etc) en geprobeerd junkfood zoveel mogelijk te laten staan. En van die thuisworkouts in de ochtend gedaan.

Ben ik alsnog een kilo ongeveer afgevallen! :) Dus ben blij.

En met een wafel, ijs, chocoladebroodjes en burger deze week :)
pi_210073961
En ik had geen lange spiegel of weegschaal daar en dat werkte ook heel fijn ofzo eigenlijk. Dan let je meer op hoe je je voelt dan hoe je eruit ziet.
pi_210092280
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210092530
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.

Dit weekend niet super netjes maar ook niet dramatisch. Vanavond pizza met familie eten, maar rest van de dag is netjes, dus dat is prima. En al gesport + 7000 stappen gezet. Waar ik me daar vroeger echt druk over kon maken denk ik nu echt tja life happens. 1 of 2x per week ongezonder eten want vrienden/familie hoort er nou eenmaal bij.
pi_210114066
Veel twijfel, maar ik denk dat ik mijn dure sportschoolabbonement ga opzeggen. Ik train nu bij een strenght en conditioninggym, 2x per week, maar merk dat ik het steeds minder leuk vind en ook met werk onregelmatiger werk waardoor ik soms een training mis. En het kost 80 euro per maand, dus een training missen is toch 10 euro. Er is een sportschool op het werk waar ik gratis gebruik van kan maken, dus ipv bij de goede gym (waar ik overigens wel super veel leer!) wil ik dan daar 2x per week krachttraining gaan doen.
pi_210114545
Op 2 juli ben ik overgestapt naar twee keer per dag eten.

Het was wel even een uitdaging om tussen de eetmomenten door te overbruggen.

2 juli en vandaag:


Nu alweer benieuwd naar de komende maanden. Ik woog in oktober voor 't laatst 81.1kg en al heel lang niet onder de 81 geweest.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:20:45 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210116097
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210116159
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Ik denk dat ze nu wel open zijn en kan je mooi nu bellen.

(zegt de persoon die net een hele lijst met veel te lang uitgestelde belangrijke to do dingen heeft afgewerkt *O* )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210116682
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Wanneer meld je je aan bij de sportschool?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210116959
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Donderdagochtend wegen na het poepen en je zit wel weer op die 92,9, daarna in het weekend weer volproppen. 8-)
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:56 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210117124
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:03 schreef sigme het volgende:
Wanneer meld je je aan bij de sportschool?
Zodra de prijzen weer zakken. :{

Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.

Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur. ;(. Ik moet ook nog werken. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:51:44 #87
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210117172
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:31 schreef Jeroboam het volgende:

Donderdagochtend wegen na het poepen en je zit wel weer op die 92,9, daarna in het weekend weer volproppen. 8-)
Ik weeg altijd schoon aan de haak. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210117201
2,5 week vakantie achter de rug, buiten iets meer eten alleen 'gezondigd' met 3x friet, 1x dikke vette knakworsten, 2 dagen frisdrank in Legoland, 1x apfelstrudel, 1x taart (want jarig) en 1 x uitgebreid uit eten.

Wel veel gelopen. Vrijdag wegen, ben benieuwd, merk nu vooral onrust in mijn lichaam, morgen ga ik iig sporten.
pi_210117205
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Zodra de prijzen weer zakken. :{

Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.

Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur. ;(. Ik moet ook nog werken. :').
Heeft je werk geen sportschool-fiscaalgunstig-regeling?
En anders: het heeft voordelen om te werken aan je 'fuck you'. Dus gewoon naar de gewone sportschool en je ding doen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210117392
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Zodra de prijzen weer zakken. :{

Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.

Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur. ;(. Ik moet ook nog werken. :').
Poeh, dat zijn wel ongunstige voorwaarden.

Mijn revalidatiecentrum vraagt 25 euro per maand voor onbeperkt sporten plus 1 begeleide groepsles per week. Dat is dan weer extreem goedkoop, ik heb het echt getroffen.

Ik kan 5 dagen per week terecht tussen 8.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 9 en 12.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 01-08-2023 13:23:06 ]
Spoilers!
pi_210117547
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

Poeh, dat zijn wel ongunstige voorwaarden.

Mijn revalidatiecentrum vraagt 25 euro per maand voor onbeperkt sporten plus 1 begeleide groepsles per week. Dat is dan weer extreem goedkoop, ik heb het echt getroffen.

Ik kan 5 dagen per week terecht tussen 8.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 9 en 12.

Mijn centrum heeft blijkbaar een regeling waarbij 2 keer sporten als 1 fysiobehandeling geldt of iets in die richting. Ik hoorde het van mijn groepsgenoten en moet de details nog uitzoeken. Heeft jouw verzekeringspolis misschien medisch fitness er in opgenomen?
Nou, dat is absoluut goedkoop :o Hier 35 euro voor 1x per week en 60 euro voor 2x. Ze hebben geen onbeperkt. Ik vind 50 euro voor 1x per week ook best wel duur. En de openingstijden erg bepekt (van UIO AMS dus)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:34:52 #92
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210118269
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:55 schreef sigme het volgende:
Heeft je werk geen sportschool-fiscaalgunstig-regeling?
Helaas niet, al doen ze wel veel aan vitaliteit op mijn werk. En qua zorgverzekering schiet het ook niet op. Medische fitness alleen op indicatie en die heb ik niet, tenzij ik weer eens een slechte periode heb en daarmee weer de medische mallemolen in moet. Op zich vreemd, omdat dat sporten wel een preventieve werking heeft waardoor ik juist minder slechte periodes heb. Maar goed, ik weet wat ik moet doen om die periodes zo veel mogelijk te voorkomen.

quote:
En anders: het heeft voordelen om te werken aan je 'fuck you'. Dus gewoon naar de gewone sportschool en je ding doen.
Met mijn fuck you zit het over het algemeen wel goed. :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:17:05 #93
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_210118786
Ook maar weer eens posten.

Ooit begonnen (2017) op 80kg.
Via Myfitnesspal app in half jaar gezakt naar 74kg.
Op voeding letten, maar ook zeker bewegen. Niet zo zeer (intensief) sporten, maar naast mijn dagelijkse lunchwandeling ook bijna elke dag in avond 30/60minuten te wandelen of stukje fietsen.

Sinds 2018 gemiddeld 2kg per jaar aangekomen.
Net op dat moment ook relatie gekregen (en gaan samenwonen, dus ik kan mijn vriendin de schuld geven :P )

Langzaam de app laten verwateren en in corona tijd en verhuizing/klussen ook minder actief geweest.
Paar keer wel voorzichtig weer begonnen met afvallen, maar niet echt resultaat.
Vorig jaar juli was ik net boven de 80kg.
Na mijn vakantie was ik aangekomen tot boven de 82kg, en sindsdien ook niet meer onder de 82kg uitgekomen :{

Dit jaar begin juli vakantie gehad en met terugkomst weer 2kg erbij (dus 84kg).
Inmiddels weer aan de slag met de app en proberen ook de fiets/wandelactiviteit in avond dagelijks uit te voeren.

Doordeweeks lukt het afvallen goed, maar de weekenden blijven voor mij de 'bottleneck' Moet mezelf echt gaan aanleren om in weekenden ook actiever bezig te zijn.

edit: Frustrerende is dat mijn vriendin door snelwerkende schildklier hetzelfde kan eten en praktisch niet aankomt.
Enkele jaren geleden met een kennis (die relatief slank is) een weekend weg geweest.
in het hotel stond een weegschaal. Beide op een dag exact hetzelfde gegeten/gedronken. Dag later was ik net geen kilo zwaarder, terwijl hij gelijk op gewicht zat -O-
Net efkes anges
pi_210125594
Het was een redelijke dag.

L: 2 harde broodjes met omelet van 1,5 ei, een plakje ham en wat bbqsaus
D: macaroni met deze saus: https://deliciousmagazine(...)-munt-doperwtensaus/
T: skyr, watermeloen, 0.0 radler en 0.0 Gin/Tonic
pi_210128047
Ik was net bij de dietiste en hebben toch maar een keer mijn vetpercentage gemeten. Dat viel me niets tegen *O* 31%
Ik ben natuurlijk al aardig afgevallen, dus het was ongetwijfeld een stuk hoger in januari.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210128239
Lijstje vandaag:

L: 2 harde broodjes met omelet van 1,5 ei, een plakje ham en wat bbqsaus
D: https://brendakookt.nl/recepten/bami-met-spitskool-en-gehakt/
T: frambozen, worteltjes en proteīne toetje
pi_210128248
Regen, regen, regen, maar ik dacht 'Nee geen smoesje, ik moet vandaag naar de sportschool'. Zeiknat geregend, ook al is het maar een minuut of 3 fietsen.

Kom ik daar, sportschool gesloten....vreemd want het is een 24/7 sportschool. Dus ik loop naar de achteringang, allemaal bouwvakkers, zijn ze aan het verbouwen :? Ik weet van niets, geen mail etc, verloofde ook niet. Maar goed, ze gaan zaterdag weer open. Dan is het 3 weken geleden dat ik gesport heb, dat ga ik voeleeeeen.
pi_210128731
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.
1,5 week later is het eigenlijk best te doen. Ik moet scherp op mijn gedachten letten en vooral in de gaten houden dat ik niet eet op de automatische piloot. Maar de afhankelijkheid van eten, hongergevoel of eetverslaving valt eigenlijk heel erg mee. Dat is wel een factor maar gewoonte is een veel grotere factor. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn maaltijden zijn nu echt afgebakende eetmomenten en dat bevalt prima. Het gaat niet elke dag helemaal goed maar er is al echt veel verbetering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-08-2023 11:02:15 ]
Spoilers!
pi_210129175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
1,5 week later is het eigenlijk best te doen. Ik moet scherp op mijn gedachten letten en vooral in de gaten houden dat ik niet eet op de automatische piloot. Maar de afhankelijkheid van eten, hongergevoel of eetverslaving valt eigenlijk heel erg mee. Dat is wel een factor maar [i][gewoonte/i] is een veel grotere factor. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn maaltijden zijn nu echt afgebakende eetmomenten en dat bevalt prima. Het gaat niet elke dag helemaal goed maar er is al echt veel verbetering.
Ik vind het knap!

Ik denk ook altijd meteen aan het volgende moment :@ Ik pak dan niet al iets te eten maar ik denk er toch wel altijd over na.
pi_210129357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind het knap!

Ik denk ook altijd meteen aan het volgende moment :@ Ik pak dan niet al iets te eten maar ik denk er toch wel altijd over na.
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.

Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.

Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia at :7 De rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.

Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Spoilers!
pi_210129475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.

Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.

Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia at :7 De rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.

Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen ^O^
pi_210129493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen ^O^
Thanks. Ik hou jullie op de hoogte. Dat helpt ook weer bij het analyseren van het geheeld dus dat is mooi meegenomen.
Spoilers!
pi_210129551
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.

Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.

1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel! ^O^
pi_210129936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:22 schreef exode het volgende:
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.

Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.

1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel! ^O^
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Spoilers!
pi_210130023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Ik verras mezelf nog steeds, gisterenavond zat ik alleen op de bank, Netflix aan. Dan ging ik altijd aan de chips of chocolade of allebei. Nu merkte ik dat ik trek had en pakte kwark met aardbeien. En het was ook goed daarna. Geen craving, geen 'ach 1 chipje!'

Maar de eerste weken waren echt wel pittig, vooral voor mijn lichaam. Ik had het steeds koud en was enorm moe.

In de vakantie waren we heel actief en ik was zo blij, ik kon met alles mee doen *O*

Ik baal nu ook echt dat de sportschool dicht is, ik merk dat mijn lichaam onrustig is, dat het beweging nodig heeft. Hopelijk vanmiddag een droog moment, ik breng Juul zo naar een vriendinnetje en dan kan ik hopelijk een lange wandeling er achteraan maken.
pi_210136233
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.
Dit heb ik dus afgelopen week gehad :{
Helaas…nu weer goed beginnen.
pi_210142957
Ik had een goede week :)
Vanochtend weer bij PT op de fancy weegschaal gestaan. Doe ik nu elke week, vind ik fijn want motiveert me (als ik bv iets ben aangekomen maar ook spier dan vind ik dat niet zo erg enzo).
Stats: sinds vorige week vrijdag (zelfde tijdstip) -0.4 kg overall, +0.6kg spier en -1.2kg vet :D
Heb ook wel netjes gegeten, meer gewandeld en naast de PT nog een keer beweging gehad waarbij ik al mn spieren wel gebruikt heb (klussen). Dit motiveert wel echt om door te gaan :s)
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 09:48:25 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210194306
Inmiddels op 93,0 kg. Met deze regen kom ik nauwelijks aan voldoende beweging, maar ook dat zal wel weer goedkomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210194440
Vanochtend voor het eerst in 3 weken weer gesport, fijn! Wel vooral pure kracht gedaan, geen uithouding, mijn longen zijn al weken een aandachtspunt. Ben behoorlijk benauwd en moet dus echt uitkijken dat ik ze niet over de grens duw nu.
Maar ik ben er weer, HOPPA.
pi_210196255
Lijst voor vandaag:
L: tomatensoep met vega ballen en een pistolet
D: https://chickslovefood.co(...)et-brie-uit-de-oven/
T: peer, appel en skyr
pi_210201501
Eten afgelopen week helemaal shit. Echt alles gevreten wat lost en vast zat want emotionele week. Dat emotie-eten blijft er toch in zitten...
Maar goed, als we onder de 70 kg willen zitten rond kerst (=-6 kg) moeten we toch echt weer aan de bak dus vandaag het weer goed opgepakt. Net al een heerlijke krachttraining gedaan. Toch scheelt het wel veel tijd zo zonder begeleiding :P
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:11:09 #112
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210203872
Klinkt misschien suf, maar na een enorme prutnacht én veel later thuis van werk dan verwacht toch braaf spullen gehaald voor een "normaal" avondeten (ok, wokken met voorgesneden groente, maar hey, het was geen afhaal).

Wel zo dom geweest om te zwichten voor chocolade, kijken hoe lang ik daar over ga doen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210205844
Vandaag op pad geweest met vrienden

Ochtend: banaan, ruitenbroodje met kaas en manderijn en een high proteine banaan breaker
Middag: twee manderijnen, ruitenbroodje met kaas en een halve croissant.
Avond: visburger en paar frietjes en een salade.

Cappucino
11000 stappen gelopen
pi_210207201
Hoi :W
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs...... :|W
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
pi_210207212
Plan voor vandaag:
O: geskipt, zie gisteravond :X
T: 150g fruitsalade
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes
D: weet ik nog niet, bij date. Waarschijnlijk gezond en eiwitrijk
B: 2x25 min fietsen en een uur krachttraining
pi_210207393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):

Beginnen bij de achterliggende emoties ipv gewoontes? Waarom zou je je kapot schamen omdat je een keer uit de bocht vliegt? Helemaal met jouw hoeveelheid beweging raak je de caloos ook zo weer kwijt, niet.

Je schamen omdat je überhaupt dat gore Hertognepijs eet zou ik wel snappen :P
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:28:18 #117
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210207550
Zeker welkom @Tele6 !
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210208259
Welkom @Tele6!


Lijstjestijd:
L: flammkuchen met zongedroogde tomaatjes, aardbei en burrata
D: tagliatelle met bolognesesaus
T: appel, peer en skyr
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:03:01 #119
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210208316
De reep is trouwens niet in één zitting geīnhaleerd, dus win.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210220581
Weegschaal gaat langzaam naar beneden ^O^

Lijstje:
L: Griekse frittata
D: zoete aardappelfriet, pulled pork en coleslaw
T: appel, peer en skyr
pi_210221077
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Hoi :W
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs...... :|W
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
De podcastpsycholoog (sowieso heel fijne podcast over allerlei onderwerpen) heeft ook een aflevering over Gewoontes veranderen (behoorlijk ver terugscrollen, uit juni 2019). Zij is zelf psycholoog en nodigt voor elke podcast een psycholoog/onderzoeker (meestal iemand die de combi doet van klinisch werk en onderzoek) uit die expertise heeft op het betreffende onderwerp.

En er is echt niet zoveel mis met je lijstje. Ja, ik zou niet elke dag een bak ijs leeg eten, maar ja. Een keertje..

If it makes you feel better: ik was maandag bij vriendin langs, daarna oppassen bij ene buren en daarna oppassen bij andere buren. Bij de laatste buren hadden ze me verteld waar hun hele snoep-koek-chips-chocola voorraad lag :'( en dat eindigde in een bakje met mix van naturel chips, naturel tortilla chips en nacho cheese tortilla chips, een bakje mini stroopwafeltjes, autodropjes en stukje chocola en daarna nog drie mini stroopwafeltjes en drie autodropjes. Ik ben er niet blij mee, maar het was geen heel groot bakje, en als ik diezelfde manden thuis had gehad dan had ik nog 3x zoveel naar binnen gewerkt. Dus eigenlijk ook nog wel een soort van tevreden dat het in elk geval daarbij is gebleven.
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 09:37:48 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210221317
Zo. Het weer wordt weer beter, dus het buiten bewegen lukt weer. Vanochtend naar kantoor gelopen (40 minuten) en vanmiddag weer terug. Vanavond nog een rondje door het park wandelen en dan morgen naar mijn schoonouders om hun tuinmeubelen te schuren en in de olie te zetten. Overmorgen met mijn neef vanuit Den Haag door de duinen naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord fietsen (70km) en dan door naar mijn vader voor een welverdiende BBQ. Dat moet ik mijn vader nog wel even vertellen. :D.

Vanmorgen gaf de weegschaal 93,2 kg weer. Benieuwd wat dat zaterdagmorgen is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210221506
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Hoi :W
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs...... :|W
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
Je zou voor de gein je lijstje en al je beweging eens in een calorieteller app moeten zetten. Ik denk dat het dan allemaal best wel meevalt.

De podcast waar ik graag naar luister is The Change Academy. Dat gaat echt alleen maar over verandering en je eigen mentale circusacts.

Hier gaat het wel ok. Weinig te melden. Ik moet scherp blijven maar heb daar niet altijd zin in. Geen zin hebben is het begin van het einde dus ik moet wel op blijven letten. Volgende week weer vakantie ook dus dat wordt lastiger.
Spoilers!
pi_210221562
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
Als ik gewoon doe wat ik van mezelf verwacht, kan ik dan nog zeggen dat ik mezelf teleurstel?

Er kwam onder andere een halve (omdat er maar een halve was ;)) literbak ijs aan te pas. En twee in één keer geīnhaleerde ( :D ) chocoladerepen, van die Chocolonys, geen idee wat dat precies weegt maar te veel. Moet ik niet kopen want vreet ik in 1 keer op, denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.

Nou ja. Inmiddels ben ik wel weer daar waar ik 30 juli ongeveer was. Dus nu maar eens beter proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 09-08-2023 10:57:41 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210221644
@Tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210221765
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:06 schreef sigme het volgende:
@:tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
Waarschijnlijk zijn de calorieën niet zo'n probleem met hoe veel ik beweeg. Wel voel ik me rottig over het gebrek aan zelfbeheersing en ik hád ook dat aantal calorieën in gezond voedsel kunnen eten -- na zo'n avond met veel suiker slaap ik ook lang niet zo goed bijvoorbeeld
pi_210221929
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
Spoilers!
pi_210221985
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:00 schreef sigme het volgende:
denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.
Dit x1000 :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210223305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
Daarom koop ik alleen teringdure bean to bar chocola voor mezelf. Vind ik zo veel geld voor een reepje dat ik er vanzelf rustig mee doe. Smaak is vaak ook dusdanig dat een hele reep gewoon teveel is..
En ze hebben het niet zomaar in de winkel liggen, dus het is er ook nog eens zelden *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210289770
Laagste gewicht van dit jaar *O* nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.
En daarna mag er nog 2 kilo af :+

Lijstje van gisteren:
L: omelet van 2 eieren op 1 hard broodje
D: pasta bolognese
T: appel, skyr en 0.0 Gin Tonic

Lijstje voor vandaag:
L: tomatensoep met vega ballen en 1 hard broodje
D: vega shoarma met champignons en zilvervliesrijst
T: watermeloen, skyr en vast ook wel weer een 0.0 Gin Tonic want maar 15kcal voor een vol glas.
pi_210297130
Gewogen en ben 57.6 kilo *O*
pi_210300637
Weegschaal ging weer iets naar beneden *O*

Lijstje:
L: romige tomatensoep en 1 hard broodje
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven, skyr, 0.0 G&T
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:16:22 #133
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300646
Welke 0.0 gintonic heb je?

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
pi_210300675
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:
Welke 0.0 gintonic heb je?

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
De 0.0 Gin van Gordons, wel duur maar net zo lekker als de gewone. En verder de light tonic van Royal Club.

Ik heb nu ook wel toevallig 2 magere lijstje achter elkaar, met maar een lunch van 300-400kcal. Vorige week had ik lunches die 2x zo veel waren.
Het is maar net hoe het uitkomt :)
Per week wil ik ongeveer 1500kcal onder wat ik verbrand heb zitten.
pi_210301051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:
Welke 0.0 gintonic heb je?

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:

O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen

Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien :') :')
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
pi_210301141
Gister liep mijn dag in de soep en was mijn lijstje:
O: snelle jelle
L: 2 kaiserbroodjes met veel kaas
T: kitkat
A: broodje kroket met mayo.
T: pasta in a cup.

Dus dan kan je beter veel gezonde dingen eten. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210304361
Ik ben sinds de vakantie weer op zoek naar motivatie …. Maar gister weer begonnen met het invullen van een app voor eten en lunch prep gedaan. Hopelijk gaat het beter want moet over 2,5 week een 1/8e triatlon doen en hoe minder gewicht ik meesleep hoe beter 😁

Vandaag:
O: alpro yoghurt, zelfgemaakte granola, 2 nectarines en beetje pure hagelslag
L: sla met paprika, tomaat, zoete aardappel, champignons, quinoa, slasaus en blauwkaas
T: druiven
D: AVG
B: sportschool legday

Planning morgen:
O: havermout met appel en rozijnen
L: zelfde als vandaag
D: iets uit de vriezer denk ik, anders AVG
B: fietsen / hardlopen / wandelen
pi_210305578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 09:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:

O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen

Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien :') :')
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
Hee Tele, ik weet niet of je zit te wachten op ongevraagde tips. Maar ik las mee in de SC en vroeg me iets af. Eet je niet te weinig overdag, met jouw hoeveelheid beweging en stress? Als ik naar mezelf kijk, zou ik het daar niet op redden en ook bergen troep gaan eten. Zeker als er dan ook nog emoties en slaaptekort mee gaan doen. Ik heb echt meer substantieels nodig, en elke maaltijd meer eiwitten en goede vetten. (Edit: Maar misschien doe je dat normaal wel, gezien je laatste zin.)
pi_210312978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 08:57 schreef Sarabi het volgende:
*O* nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.

Check *O*
pi_210313160
Hier zit het qua motivatie goed. Ben gezond aan het eten, lekker aan het sporten en veel aan het wandelen. Alleen de weegschaal wil nog niet helemaal mee. Maar goed, ik ga gewoon door, komt vanzelf wel.

O: kwark met blauwe bessen
L: 2 boterhammen met 2 eieren, kaas en ham
T: ananas
D: beenham, aardappel en wortels
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_210313676
Hier gaat het op zich goed, eten en drinken nog steeds prima. Lijstje van gisteren:

O: 2 wasa crackers met kipfilet
T: banaan
L: Wrap van KFC (ik weet het geen gezonde lunch, maar ik heb geen friet op *O* )
A: brocolli stam met zoete aardappel uit de oven en gegrilde zalm
T: perenijsje en een klein handje nootjes

Drinken alleen water en zwarte koffie.

Maar beweging is gewoon matig nu. De luchtvochtigheid is zo hoog dat mijn longen het enorm moeilijk hebben. Ik ben benauwd en mijn longen doen pijn bij inspanning. Ik had gehoopt verder te zijn en minder last te hebben. Binnenkort weer een afspraak met de longverpleegkundige want het is een dunne lijn tussen voldoende beweging als het zo gaat en overbelasting van de longen.
pi_210313782
Zo, weer soort van terug in het gareel na een weekend festivallen (ja, ik weet het, het is alweer bijna weekend. :+ )

De schade na het festival lijkt 0 te zijn, een 0.1/0.2 verschil op de weegschaal is gewoon m'n normale schommeling. :D Ik was ook wel verwonderd over hoe goed m'n sporten gisteren ging, benen waren zoals ik al had verwacht nog aardig leeg (zo'n 100k stappen gezet in 4 dagen, dat zijn ze heul niet gewend), maar de rest ging ondanks de vermoeidheid eigenlijk prima. *O*

En, mentale overwinning, ik heb eigenlijk het hele weekend in korte (sport)shorts en bh rondgelopen, voor meer was het me te heet, en ik heb me er geen moment onzeker bij gevoeld. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210313964
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.

Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210313983
Oef, sterkte @miss_sly
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210335905
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel *O*

Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.

Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.

Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?

Mijn lijstje vandaag (gisteren heel veel gegeten, dus vandaag weer wat minder trek)

O: 1 banaan, 2 volkorenbrood. 1 met tonijnsalade en 1 met twentste mango/ kip salade
M: twee volkoren digestive koekjes, met helaas… handjevol vlokken ;(
A: 250/ 300 gram gekookte rijst met kipcurry.
pi_210337482
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Medusa666 het volgende:
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel *O*

Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.

Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.

Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
pi_210337659
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.

Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
Sterkte Sly. Knap dat je nog een ritme aan kunt houden zeg.
Spoilers!
pi_210338002
Dat is vervelend Sly. Hopelijk gaat het snel beter met je moeder!

Hier balen want dit weer is killing voor mijn longen. Ben al buiten adem van mijn veters strikken.
pi_210338336
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
Bedankt! Denk dat ik dat idd dan toch maar ga doen.

En die drop is herkenbaar. Ik lijk die altijd op de woensdag te hebben _O-
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:59:15 #150
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210338787
Sterkte @miss_sly hoe is het inmiddels met je moeder? Is ze al over?

Sterkte jij weer @exode balen is dat hč, zit je in een flow, wordt je weer genekt.

@Medusa666 gewoon volhouden zoals je altijd doet. Des te lastiger is het voor jezelf om dan weer je ritme op te pakken. Ik heb net ook 2 weken vakantie achter de rug en ook gewoon mijn eigen sportritme erin gehouden. Voel je vooral niet schuldig om die vlokken op je koekje. Diëten staat bij mij gelijk aan 'normaal doen' en tussendoor is lekkers geoorloofd.
Ik dieet zelf niet, maar ben bewust van voeding. Met aanpassingen in mijn eten en 3 keer in de week sporten ben ik in een jaar tijd 7 kilo afgevallen. Als je het leuk vind kan ik je via DM wel wat informatie geven :) dat geldt ook voor anderen.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210340434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
Oke blijkbaar is kcal sparen voor een diner toch niet zo'n goed idee want nu wil ik alles eten wat los en vast zit. Tot nu toe de schade nog redelijk beperkt maar het wordt/is geworden:
O: kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
T: bakje chips + proteinemousse
L: zelfgemaakte tomatensoep + pistolet hagelslag
D: a la carte 3 gangen menu

Goede les voor mezelf weer, gewoon 'normaal' eten ook al ga je calorierijker uit eten, want anders wordt het de: boeien vandaag eet ik alles en morgen start ik weer opnieuw.
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 11:32:32 #152
5428 crew  miss_sly
pi_210352321
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210356763
Vandaag een lekker actieve dag. Moet zeggen als het zonnetje zo lekker buiten schijnt heb ik ook meteen zin om naar buiten te gaan!

O: kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen (+15.000 stappen, niet allemaal in de ochtend natuurlijk)
T: eiwitshake
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham en beetje kaas
T: 10 gram chocolade
D: 2 wraps met kip en groente
T: ananas
pi_210357082
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!

(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)

Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 18:31:45 #155
5428 crew  miss_sly
pi_210358163
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!

(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)

Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.

Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.

Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210376179
Lijstje van gisteren:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler

Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven en skyr
pi_210378576
Sterkte @miss_sly :*

Lijstje van gister:
O: havermout, lijnzaad, ongezoete sojamelk, banaan, rozijnen
T: appel, liga
L: 4 boterhammen hummus, 1/3 komkommer
T: handje ongezouten noten, zero mueslireep choco-kokos
D: salade van kikkererwten, sla, rucola, tomaat, paprika, lente-ui, olijven, zongedroogde tomaat
T: nog wat olijven
T: een hele reep melkchocolade :')
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen, 1.5 uur survivalruntraining (5 km rennen + hindernissen)

Idee was eigenlijk om kwark te eten ipv die chocola maar ik had niks lekkers voor in de kwark :')

Iemand tips om kwark een beetje interessanter te maken?

Lijstje van vandaag:
O: zelfde als gisteren (altijd)
L: 4 boterhammen (2 hummus 2 pindakaas denk ik) en wat komkommer/cherrytomaten
T: nootjes en perzik
D: zelfde als gisteren
T: kwark met iets??
B: 2x15 min fietsen, 30-45 min hardlopen en 15-30 min kracht/stretchen
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:04:14 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210378745
Kwark met: nootjes, lijnzaad, fruit. Mijn favoriete muesli is naturel van TastyBasics.
Cacaonibs?
Je kan er ook overnight oats mee maken als ontbijt.
pi_210378792
Sterkte @miss_sly!
@Tele6 de door @Morgane89 genoemde tasty basics muesli vind ik ook erg lekker. Ik gooi er zelf meestal ook iets van fruit door. En als je dan wel even echt behoefte hebt aan wat zoets, gooi er dan een scheutje hagelslag (ik pak dan altijd XL hagelslag, dan zijn het echt stukjes waar je op bijt en echt proeft zegmaar) door. Dan heb je wel de chocoladesmaak, maar niet meteen een hele reep ;)
pi_210379213
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.

Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.

Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
Zo'n uitspraak kan echt niet. Je hebt waarschijnlijk nu andere dingen aan je hoofd maar als het goed is is dit opgenomen en zou ik een klacht indienen. Sterkte!
pi_210379761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:52 schreef Tele6 het volgende:
om kwark een beetje interessanter te maken
Dan zou ik deze bestellen: https://www.bionoot.nl/biologische-ontbijtmix
Biologisch, erg lekker, en nota bene goedkoper dan die muesli.

Ik heb 'm ook altijd in de kwark :9

[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 22-08-2023 13:13:28 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210379854
Ik sluit me hier ook maar weer eens bij aan. Terug van vakantie, aan het werk, dus tijd voor ritme en structuur!
Zelfs mijn hardloopschoenen weer tevoorschijn gehaald. Les 1 van Evy. Net nog 35 kilo overgewicht viel het niet mee :X Maar goed, begin is er en ga net zo lang les 1 herhalen totdat dat redelijk goed gaat. Eten gaat wat dat betreft makkelijker :')
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:08:19 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_210380721
De vakantie is weer voorbij volgens mij!

Heb het topic wel een beetje verwaarloosd de afgelopen maand dus ik ben helemaal niet op de hoogte wat er bij iedereen speelt nu, mijn excuses alvast.

Ik had allerlei leuke voornemens voor IF op de camping maar who was I kidding :')

Volle bak regen gehad dus was wel blij met de alcoholische verzetjes. Lekker buiten koken en licht bbq-en zat er ook niet in, dus hoppa toch weer 5 kilo meegenomen *O*

Alzo, vakantie voorbij. Tijd voor berusting. Wordt toch ook weer lastig met allemaal dingen in het vooruitzicht, maar we maken er maar het beste van ;)

Succes weer, allen!
disclaimer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:09:09 #164
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210380731
Dat vind ik een heel goede reden om van je plan af te wijken...pure overmacht! 8-)
pi_210381729
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan. ^O^

Die mix van @sigme klinkt ook goed :Y
pi_210382446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan. ^O^

Die mix van @:sigme klinkt ook goed :Y
Goed zo, fruit in de kwark is ook erg lekker. Ik mik er desnoods wat hagelslag in om het wat minder saai te maken.
pi_210382792
@Tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is anders :+ maar ik hou erg van de smaak van citroen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210382812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:07 schreef Isabeau het volgende:
@:tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is anders :+ maar ik hou erg van de smaak van citroen.
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
pi_210382813
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
Stress = chaos = probleem wbt gezond doen.
Heel herkenbaar. Hopelijk is de bron van alle stress zsm voorbij :*

Oh, hier gaat het vandaag goed. Dit lijkt dan de 2e dag op rij te zijn waarbij 'het goed' gaat. Ik wil niet te snel juichen, maar 2 dagen is een ware streak momenteel, dus ik ben er blij mee. Wat een ellende sinds eind juni. Zal het de zomer zijn? Ik ben wel vaker gestrand (the only way is up! baby! - van de weegschaal dus) in de zomer. Dat was ik nu eigenlijk niet van plan. alle keren er voor was ik het overigens ook niet van plan :")
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210382816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
Je moet wel even je best doen het goed te verdelen. Met een kloppertje of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210390251
-300gr tegenover vorige week.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:17 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje van gisteren:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler

Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven en skyr
Druiven en Skyr werden gisteren 1 mini Magnum :+ qua kcal zelfs beter maar natuurlijk niet de gezondste keuze. Maar al lang blij dat het hier bij bleef. Vanwege slecht nieuws had ik eigenlijk trek in veel meer slechte dingen.

Vandaag:
L: hetzelfde als gisteren
D: 2 chicken tenders en zoete aardappelfriet
T: druiven en skyr
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 10:44:31 #172
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210391558
Afgelopen weekend een BBQ gehouden met natuurlijk veel te veel eten in huis dat de dagen erna ook nog op moest. Weer terug bij af dus op 93,5kg. :').
BBQ was het waard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210393349
Aangezien de kinderen vanaf dit schooljaar continuerooster met 5 gelijke dagen hebben, we de boodschappen niet meer elke woensdagochtend laten bezorgen en ik dus ineens zeeen van tijd heb op mijn vrije woensdag:
Ik ben vanochtend gaan sporten. Met tegenzin want ik wilde eigenlijk op de bank ploffen met een kop koffie aangezien het weer eens de leukste tijd van de maand is. Dus extra trots.

De score na 6 weken een volledig ander ritme, 3 weken helemaal niet sporten, 2 weken een soort van sporten en geen strak voedingsschema 0 Kilo aangekomen.
Ik heb al die weken overigens nog steeds geen chipje, alcohol etc aangeraakt en alleen op mijn eigen verjaardag een stukje taart op. Verder alle feestjes zonder taart en andere versnaperingen.

Vanaf volgende week weer sporten met de PT en strak voedingsschema. Ik wil er nog 10 kilo af en ik merk dat mijn conditie echt nog een weg te gaan heeft. Mijn abo met de PT loopt nog 4,5 maand, daarna ga ik zelf er weer voor. De afgelopen 6 weken hebben mij goede moed gegeven dat ik dus wel zelf kan. Want als die 10 er eenmaal af zijn, is niets meer aankomen of afvallen perfect natuurlijk.

Schema voor vandaag:
O: 2 wasa crackers met kipfilet
T: 2 maiswafels
L: omelet met ham en 2 volkoren boterhammen
T: appel
A: Nasi
T: kwark met veel fruit

3 kwartier krachttraining gedaan en ik moet vanmiddag 4 kilometer fietsen op de loodzware moederfiets met Juul achterop dus hoppa.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:24:12 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210394843
Ah lijstjes, ik post de mijne van vandaag:

Ontbijt: 4 kwarkpannenkoekjes met (proteīne) vanille pudding, verse aardbei en Oreokruimels
Tussendoor: restant aardbei en een perzik (100 gram samen)
Lunch: 4 volkoren boterhammen met pindakaas, kipfilet en ham
Tussendoor: 2 krenten-mueslibollen
Avond: pompoensoep met stokbrood en home-made tonijnsalade
Tussendoor/afsluiting: dat weet ik nog niet, ik neig naar een bakje kwark met wat verse noten.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210394846
Mijn moeder en zus zijn met de taxi onderweg en ik ben net thuis.

Op 15 uur na ben ik een maand van huis geweest. Beetje structuur en gezond eten heb ik echt wel weer zin in. Morgen eens wegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:25:12 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210394855
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder en zus zijn met de taxi onderweg en ik ben net thuis.

Op 15 uur na ben ik een maand van huis geweest. Beetje structuur en gezond eten heb ik echt wel weer zin in. Morgen eens wegen.
Welkom thuis Sly, succes met het oppakken van je ritme weer.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:08:10 #177
5428 crew  miss_sly
pi_210416445
Gisterochtend gewogen en er was op de weegschaal geen schade *O* Exact hetzelfde gewicht als toen ik vertrok.

Door gebrek aan krachttraining zal ik wel wat spieren kwijt zijn en wat vet rijker, maar dat is dan maar zo. Nu weer een beetje in het ritme voor de laatste vakantieweek. Morgen weer sporten O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210416529
Fijn dat jullie weer thuis zijn Miss Sly!

Ik heb net weer een sessie met mijn PT gehad. Heel fijn (en zwaar!). Alleen kracht omdat mijn longen echt niet willen. Zit alweer op de gewichten van voor de vakantie. Dus going strong.
Moet wel echt weer in het ritme komen merk ik. Echt even ertoe zetten, maar.....mijn PT zei 'en dat is waar veel mensen afhaken' dus trots dat ik nu doorzet.

Vanavond uit eten met een vriendin, wel behoorlijk healthy want zij is en vegan en nog fanatieker met sporten dan ik.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:18:06 #179
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210416562
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar. :D

* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210416719
Ik zit opzich ook in een lekkere flow. Veel wandelen helpt me ook echt om ook de rest van de dag gezonde keuzes te maken. Ofja veel, zo'n 10.000 stappen. Maar met een kantoorbaan voelt dat toch als veel :P. Morgen weer weegdag en savonds lekker uit eten. Heb geleerd van de vorige keer en ga niet kcal sparen voor de avond want dan krijg ik honger en vreet ik uiteindelijk meer dan dat ik normaal zou doen.

Lijstje vandaag:
O: Kwark met blauwe bessen
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham en kaas
T: verse ananas
D: 2 wraps met kipfilet en groente
S: 75 min boksen
T: eiwitshake

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 27-08-2023 08:28:33 ]
pi_210416887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar. :D

* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Dat is waar, zij gaat inderdaad wel voor de gezonde varianten.
pi_210417016
Vanochten woog ik bijzonder weinig, en toen heb ik mijn voortgangstatistiekjes eens even bekeken.
Ik weeg augustus 2023 gemiddeld *exact* hetzelfde als augustus 2022 :D. Ik heb nogal een jaar-patroon geloof ik.


Inzoomend op afgelopen half jaar is er een duidelijke piek die vast niet toevallig samenvalt met het laten inslapen van hond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210417831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar. :D

* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Haha ja, friet is ook (meestal) vegan. :9
pi_210439735
Ik ben trots op mezelf. Ik wist al dat ik gisteren pizza ging eten en had me voorgenomen gedurende de dag gewoon 'normaal' te doen. Maar gedurende de dag kreeg ik ineens weer stemmetjes van; je kunt ook gewoon vandaag chips/chocolade/alles eten, want pizza is toch al slecht. Eet je vandaag gewoon even alles waar je zin in hebt en begin je morgen gewoon weer opnieuw.
Maar heb streng tegen mezelf gezegd, nee die Pinuts bestaat niet meer.
En ben braaf gaan sporten en gewoon 'normaal' gegeten en s'avonds lekker van de pizza genoten. Echt wel overwinning op mezelf *O*
pi_210439799
Wat goed, Pinuts *O* *O* Dat stemmetje negeren is best moeilijk namelijk _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210439838
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Wat goed, Pinuts *O* *O* Dat stemmetje negeren is best moeilijk namelijk _O_
Ik stond ook echt op het punt om naar de supermarkt te rijden en chips te gaan kopen. Maar toen heb ik de interne discussie met mezelf gevoerd dat ik mezelf beloofd had om nooit meer opnieuw te beginnen en hoe ik me dan vandaag zou voelen. En moet zeggen toen ik even wat gegeten had en minder honger had was de drang er ook al meteen minder.
pi_210442298
Nou terug van all inclusive trip. Was heel leuk! En echt alles gegeten wat ik wilde :@ Maar geen spijt ervan.

Ben 2,5/3 kilo aangekomen, maar dat gaat er wel vanaf heb ik vertrouwen in met paar weken :)
pi_210463820
Gisteren was een interessante dag :')
L/D: 1 NY pizza
T: taart en 1 speciaal bier

Vandaag:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: vega kip, spitskool in ketjap met rijst.
T: watermeloen en skyr
pi_210469446
Hoi :W
In OUD werd er verwezen naar dit topic en aangezien ik wat gewicht kwijt wil kan ik soms wat extra motivatie gebruiken. Ik ben op 4 jaar tijd 20 kilo aangekomen. Dat gebeurde een beetje in fases:
Zomer en vakantie (2018): 4kg
Ivf + miskraam: 7kg
Corona: 5 kg
Zwangerschap: 4kg

Vreemd genoeg geraak ik extra gewicht na een zwangerschap redelijk vlot kwijt, het zijn de andere kilo's die lastiger zijn.
Op een jaar tijd zijn de eerste 9kg er al af, nu de zwaardere tweede helft. Het eerste half jaar heb ik vooral gefocust op weer sterker worden aangezien ik door bekkenklachten na de bevalling helemaal vanaf 0 moest beginnen.

Ik weet nog niet of ik vaak lijstjes erin gooi maar laat ik vandaag maar eentje doen :)

O: 1 boterham met zoet
T: banaan
L: 2 boterhammen met ham
T: Appel
A: gehaktschnitzel, pommes duchesse en witloof

Ik spaar meestal op voor het avondeten. Overdag heb ik geen moeite met eten laten staan, ik ben echt een avondsnaaier. En zo kan ik als avondeten wat meer eten. Dinsdagen zijn vaak met een makkelijke snelle maaltijd.
pi_210472069
Nog meer OUDaanwas. Welkom! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:51:13 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210472649
goedemorgen!

Ik ben ook weer terug van vakantie, en ondanks dat het een vreet alles wat je wil vakantie was, werd er ook gesport.. ik pakte hardlopen met Evy weer eens op ( voorlopig op de loopband) en heb dat gister thuis op de loopband lekker voortgezet.. heerlijk!

per 1 september gaat ook het dieet weer wat strakker aan, en aangezien ik nu hele dagen thuis ben moet ik eens goed uit gaan zoeken wat er op mijn eet lijstjes komt en vooral, me er aan gaan houden :o

het doel is om 10 kilo voor de kerst kwijt te zijn..
van 95 naar 85 moet mogelijk zijn ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 30 augustus 2023 @ 13:12:57 #192
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210474565
93,0 kg vanmorgen schoon aan de haak. Gaat dus langzaam weer de goede kant op.

Vind het overigens wel vreemd om in deze dieetclubreeks te posten i.p.v. de slankreeks. Doe namelijk niet aan een dieet. Gezond eten gaat redelijk makkelijk. Het is vooral het bewegen waar ik op moet letten. Dat gaat de afgelopen week trouwens wel goed.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210475688
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
93,0 kg vanmorgen schoon aan de haak. Gaat dus langzaam weer de goede kant op.

Vind het overigens wel vreemd om in deze dieetclubreeks te posten i.p.v. de slankreeks. Doe namelijk niet aan een dieet. Gezond eten gaat redelijk makkelijk. Het is vooral het bewegen waar ik op moet letten. Dat gaat de afgelopen week trouwens wel goed.
Volgens mij zijn we nog maar weinig hier die een dieet volgen :)
pi_210475720
Het is meer dat de reeks al zo heette ja. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210495653
Deze week begonnen de volleybaltrainingen weer. En ondanks dat ik de hele zomer best goed heb doortraint merk je toch wel even dat het weer een andere sport/belasting is dan normaal. Gisteren wel pittige training gehad. Maar goed, vandaag nog een bokstraining en dan hebben we morgen een rustdag. Mentaal zit ik ook echt lekker erin. Het eten gaat me goed af en wordt ook steeds beter in 'ongezond' er tussendoor fietsen. Morgen weer weegdag dus ben benieuwd want vorig weekend wel 2 uit etentjes erbij gehad. Dus alles wat omlaag is, is al fijn.

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren plakje ham, beetje kaas
T: mango, klein blokje chocolade
D: 2 wraps met kip en groente
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:15:25 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_210495834
Dit is al eeuwen de die eet club 8-)

De OP legt het trouwens prima uit.

Fok is nou eenmaal niet meer druk genoeg om meerdere reeksen over gezonder eten en leven te onderhouden.
disclaimer
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:22:41 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_210495890
Hier gaat t ook weer lekker, eindelijk, maar wel met het weekend voor de deur dus de race is nog niet uitgelopen. Heb me deze week tamelijk religieus aan IF gehouden en ik zou het graag een maand ononderbroken houden zodat ik echt het verschil kan inschatten.

Voorheen brak ik bijna altijd in het weekend en kwam daar ook alcohol bij, nu wil ik dat dus even niet doen.

Mijn uitgangspunt blijft: 2 maaltijden per dag (tussen 12 en 1 en tussen 6 en 7), 1 keer een tussendoortje tussen 3 en 4, hier buiten niets behalve water en zwarte koffie / thee. Dus ook geen light frisdrank ofzo.

Wat zijn m'n challenges deze maand?

Ik heb volgende week een borrel, en een wine & dine met collega's, dat wordt dan voor mij een water & dine.
Ik heb een bruiloft. Ga wel de bob zijn, dat scheelt alweer in verleidingen.
Ik ben jarig :') ik vier het niet echt, en probeer mijn stukje taart in mijn eetwindow te integreren.
Ik heb een groot afdelingsfeest met veel drank en eten. Dat wordt voor mij dus water en een beetje eten.
We hebben partneravond op de kookclub, dat is klassiek met veel alcohol. Het eten gaat dan ook door tot middernacht. Dat kan ik dus niet ontwijken. De alcohol is een keuze.
Mijn man houdt een teambarbecue bij ons thuis. Veel drank en eten.

Jezus, september. Ik denk dat september nog moeilijker is dan december. Maar, als ik dit kan, dan kan ik het écht.
disclaimer
pi_210495918
Tijdje geleden hebben lief & ik besloten om wat minder gezamelijk te eten; hij wil in verband met maagklachten wat vaker eten en wat kleinere porties terwijl ik beter maar 1 of hooguit 2 keer per dag kan eten. Dus nu eten we gezellig samen warm ergens eind van de middag, maar doen we op dagen dat het wel zou kunnen niet per se aan samen ontbijten/middageten.

Het lijkt er op dat dat voor ons beiden ook in gewicht erg positief werkt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210495929
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 08:48 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik stond ook echt op het punt om naar de supermarkt te rijden en chips te gaan kopen. Maar toen heb ik de interne discussie met mezelf gevoerd dat ik mezelf beloofd had om nooit meer opnieuw te beginnen en hoe ik me dan vandaag zou voelen. En moet zeggen toen ik even wat gegeten had en minder honger had was de drang er ook al meteen minder.
Op dat soort momenten springt mijn Mrs in de auto om de chips te halen. Vieze feeder is het.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210495964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Op dat soort momenten springt mijn Mrs in de auto om de chips te halen. Vieze feeder is het.
Mijn feeder - en ik- wonen boven een supermarkt of 3, een slijter en 3 ijssalons. O en een snackbar en een pizzatent.

Wee ons. Wij hebben het zwaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:44:54 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_210496026
Omg ja dat is wel het voordeel van wonen in een suffe randgemeente. De drempel om schrans te halen is net iets groter.

Al blijven hier de supermarkten ook tot steeds later open :')

Nee ik ben echt heel vastbesloten nu. Ik hoop zoooo dat dit gevoel blijft :@

Ik weet door de jaren en de schade en schande wel hoe snel dat kan omslaan.

Ik heb na de geboorte van mijn jongste ook al eens 80.0 gezien op de weegschaal en toch vond ik het nodig om er weer bijna 15 kilo aan te vreten.

Ik heb geen grijs. Dus dan maar kiezen voor wit.
disclaimer
pi_210496039
Oh wow SQ, knap als je dat gaat volhouden!

September is altijd wel een maand vol feestjes, maar niets waar ik echt moeite mee zal hebben. Oh ja we gaan met collega's een uitje met eten doen. Dat is het enige moment dat ik bewuste keuzes moet maken.

Deze week 3x gesport, dat ging op zich prima, maar ik had wel even moeite om de oefeningen logisch in te plannen. Zo had ik vandaag nog spierpijn in mijn benen van woensdag. Dus eigenlijk alleen schouders, borst en rug getraind en dat voelt stom genoeg half.
pi_210496049
-2,5 kilo afgelopen maand *O* sowieso het minste dat ik in jaren gewogen heb.
Eens kijken wat deze nieuwe maand gaat brengen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 10:01:21 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_210496138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:48 schreef exode het volgende:
Oh wow SQ, knap als je dat gaat volhouden!

September is altijd wel een maand vol feestjes, maar niets waar ik echt moeite mee zal hebben. Oh ja we gaan met collega's een uitje met eten doen. Dat is het enige moment dat ik bewuste keuzes moet maken.

Deze week 3x gesport, dat ging op zich prima, maar ik had wel even moeite om de oefeningen logisch in te plannen. Zo had ik vandaag nog spierpijn in mijn benen van woensdag. Dus eigenlijk alleen schouders, borst en rug getraind en dat voelt stom genoeg half.
Ja dat is lastig met spieren vind ik altijd. Ik heb nu elke 3 dagen sport ingepland, dan zit je wel steeds op een andere weekdag naar het kwam verrassend goed uit op de kalender. Daarmee heb ik net genoeg hersteltijd merk ik.
disclaimer
pi_210496575
Goed bezig iedereen!
Hier is de score na 1 maand -4,2kg. Het lijkt veel maar het startgewicht was vlak na een week vakantie en er kwam deze maand ook een buikgriepje voorbij, dat wens ik niet elke maand te herhalen. Ik denk dat het gecorrigeerd zo'n 2kg is, mooi tempo. Maar belangrijker is dat mijn kleren al wat ruimer zitten en mijn buik wat minder geworden is.
Volgende week een weekendje weg en daar ga ik gewoon van genieten. Het doel is tegen kerst nog 5-6 kg kwijt te zijn, met het idee om met speciale gelegenheden niet op te moeten letten. Ik heb alleen een beetje schrik voor dit weekend. We hebben een week met slechte nachten en van vermoeidheid wil ik altijd meer en ongezonder eten. Gelukkig wonen we in een dorp en heb ik thuis een anti-feeder die zelf alles opeet :)
Maar 1 vast sportmoment per week (gisteren, dus vandaag spierpijn). Voor de rest probeer ik zoveel mogeijk dingen te voet te doen. Straks nog even naar het centrum wandelen en als het droog is de kinderen te voet ophalen.

IF lijkt mij heel interessant. Ik heb in een ver verleden de 5 dagen gewoon, 2 dagen vasten gedaan en dat beviel wel. Het is alleen nu geen optie want ik heb als harde regel dat ik samen met de kinderen eet. En dan ook zoveel mogelijk hetzelfde. Wel salade als lunch bv ipv boterhammen maar avondeten pas ik niet aan.
pi_210496577
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Omg ja dat is wel het voordeel van wonen in een suffe randgemeente. De drempel om schrans te halen is net iets groter.
Al blijven hier de supermarkten ook tot steeds later open :')
Echt hoor. Soms vind ik het heerlijk dat de supermarkt op 5 minuten lopen ligt, maar af en toe is het ook echt een nadeel. Soms lijkt het me heerlijk als je eerst 20 minuten moet rijden want dan is de zin wel over :P
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:04:09 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_210496642
Bottoms_up, ik eet ook altijd samen met mijn kinderen. Ik zit altijd aan de ontbijttafel met ze met een bordje voor mijn neus. Ik eet er alleen niet van :D

Ze hebben het ook echt niet in de gaten _O- ik help met boterhammen smeren en ik drink koffie.

Ik wil ook niet dat ze er iets van mee krijgen, eerlijk gezegd. Het verbaast me ook, maar het werkt!
disclaimer
pi_210496652
Wij wonen 200 meter van een hele goede bakker. Het ruikt in ons huis daardoor 's ochtends al naar oliebollen of kaasbroodjes of andere dingen die ik veel te lekker vind. Maar ik ben daar nu heel strikt in, gewoon niets van dat alles eten.
Klinkt juist lastig, maar door die hele duidelijke keuze, gewoon niet, is het voor mij makkelijk.

Ja, dat herstel is inderdaad een dingetje SQ, bij meerdere keren sporten. Zo te lezen heb jij dat prima ingepland. Ik zit alleen aan de maandag vast, want dan train ik met een PT. Op dinsdag en donderdag kan ik niet gaan sporten. Maar ik fiets wel 20 kilometer op dinsdag (10 heen en 10 terug).
Ik merk vooral dat legpresses en squats killing zijn. Van andere oefeningen heb ik nooit spierpijn. Zelfs niet als mijn spieren tijdens de oefening zeggen 'zak erin, ik stop ermee'.
pi_210496671
Dat is hier wel een ding trouwens, B en Juul weten een beetje waar ik mee bezig ben. Ze zien natuurlijk dat ik niet meer snoep, dat ik sport etc. B is nogal nieuwsgierig en die weet dat ik op kcal let. Dus hij leest op ELKE verpakking hoeveel erin zit. Hij doet niets met die informatie verder, maar hij leest het dus hardop. Op zich niets mis met wat bewustwording, maar ik wil niet dat hij dingen gaan laten staan. Dus ik vermijd het onderwerp nu omdat ik niet wil dat zij daarmee bezig zijn.
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:11:46 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_210496697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:54 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Echt hoor. Soms vind ik het heerlijk dat de supermarkt op 5 minuten lopen ligt, maar af en toe is het ook echt een nadeel. Soms lijkt het me heerlijk als je eerst 20 minuten moet rijden want dan is de zin wel over :P
20 minuten rijden voor een supermarkt kom je in Nederland niet meer tegen vrees ik.
Voor mij is het zo'n 8 minuten lopen, maar dat is wel een stuk hoogdrempeliger dan de 75 seconden in mijn vorige woonplaats :')
disclaimer
pi_210496803
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:04 schreef SQ het volgende:
Bottoms_up, ik eet ook altijd samen met mijn kinderen. Ik zit altijd aan de ontbijttafel met ze met een bordje voor mijn neus. Ik eet er alleen niet van :D

Ze hebben het ook echt niet in de gaten _O- ik help met boterhammen smeren en ik drink koffie.

Ik wil ook niet dat ze er iets van mee krijgen, eerlijk gezegd. Het verbaast me ook, maar het werkt!
Dan is het nog iets om te overwegen. Ik eet nu weinig in de ochtend maar daar krijg ik vrij snel honger van.
Ik wil ook niet dat ze er iets van merken. Daarom ben ik ook extra gemotiveerd om het nu te doen, ze zijn nog vrij klein. De oudste vraag wel regelmatig waarom ik een salade eet en geen boterham. Maar "dat vind ik lekker" vindt hij een prima antwoord. Ik ben alleen vaak een groot deel van mijn gekookt ei en/of kip kwijt :(
pi_210496841
Dorp en 3 supermarkten op minder dan 10 minuten lopen. Een 4de zal er net niet binnen vallen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:29:12 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_210496854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:24 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dan is het nog iets om te overwegen. Ik eet nu weinig in de ochtend maar daar krijg ik vrij snel honger van.
Ik wil ook niet dat ze er iets van merken. Daarom ben ik ook extra gemotiveerd om het nu te doen, ze zijn nog vrij klein. De oudste vraag wel regelmatig waarom ik een salade eet en geen boterham. Maar "dat vind ik lekker" vindt hij een prima antwoord. Ik ben alleen vaak een groot deel van mijn gekookt ei en/of kip kwijt :(
Daar zou ik wel op anticiperen en alvast wat extra ei / kip voor ze maken. Als je al salade eet moet je niet ook nog eens alles wat voedzaam is er uit halen :D

Mijn kinderen vragen er ook niet zo vaak naar. Soms vraagt de oudste wel waarom ik geen chips pak bijvoorbeeld, maar dan zeg ik gewoon dat ik nog vol zit van het avondeten of geen trek heb in chips en dan is t ook goed.
disclaimer
pi_210497562
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Daar zou ik wel op anticiperen en alvast wat extra ei / kip voor ze maken. Als je al salade eet moet je niet ook nog eens alles wat voedzaam is er uit halen :D

Mijn kinderen vragen er ook niet zo vaak naar. Soms vraagt de oudste wel waarom ik geen chips pak bijvoorbeeld, maar dan zeg ik gewoon dat ik nog vol zit van het avondeten of geen trek heb in chips en dan is t ook goed.
Ja ik heb wat bijgeleerd voorbije maand. Voedsel onverwacht delen is ook echt een dingetje. Hoezo enig kind :')

Ik hou ook goed bij hoeveel ik eet zodat het niet te weinig is. Echt bijzonder, als ik probeer af te vallen ga ik intuitief gewoon veel te laag zitten. En anderzijds kan ik een lays partypack in 1 zitting op zonder daar hinder van te ondervinden :D
pi_210497947
Mijn kinderen weten wel dat ik niet ontbijt. De jongste besloot dat (controle) ook niet meer te doen.
Niet over geklaagd, maar hij merkt nu (wij merken!) dat ie daar heel chagrijnig van wordt dus hij gaat weer gewoon eten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:13:14 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_210498051
Nou ja op zich is dat ook niet zo gek, ik zit ook liever aan de veilige kant van het spectrum wat dat betreft.

Ik ging uit lunchen met een oud-collega maar de salade bevatte ook echt alleen sla en garnalen dus het was weinig bevredigend. Nu dus maar de wortels bunkeren die ik nog bij me had.
Ook weinig bevredigend. :')
disclaimer
pi_210498160
Ik weet dat (bijna) alles een kwestie van wennen is maar worden jullie niet helemaal naar van niet eten 's ochtends? Ik sport dus 3 ochtenden en minstens 1 ochtend fiets ik 10 kilometer. Dat red ik net op mijn ontbijt, daarna werk ik een banaan naar binnen omdat ik anders naar word.

Ik overweeg IF niet omdat dit voor mij nu goed werkt, maar ik vraag het me gewoon af.
pi_210498223
Ik train altijd op de nuchtere maag, anders nekken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210498384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Ik weet dat (bijna) alles een kwestie van wennen is maar worden jullie niet helemaal naar van niet eten 's ochtends? Ik sport dus 3 ochtenden en minstens 1 ochtend fiets ik 10 kilometer. Dat red ik net op mijn ontbijt, daarna werk ik een banaan naar binnen omdat ik anders naar word.

Ik overweeg IF niet omdat dit voor mij nu goed werkt, maar ik vraag het me gewoon af.
Nee. Ik heb het de allereerste keer in stapjes opgebouwd, steeds een half uur later, maar nu eet ik zonder problemen de ene keer om 10 uur (jaja, weekend) en de andere tegen 12.
Soms ben ik druk en realiseer ik me om 14u dat ik inmiddels toch wel schreeuwende honger heb.

Maar wat IF voor mij heeft gedaan is me leren dat honger geen wereldramp is. Het is zelfs geen naar gevoel dat direct moet worden opgelost. Ik registreer het wel, maar zie het niet als belemmerend.
Sterker nog, als ik niet eet ben ik in de ochtend veel productiever.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:41:42 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_210498467
Nee, juist omdat je lichaam er aan went dat het niet altijd voeding krijgt is het erg goed vol te houden. Het is eigenlijk heel natuurlijk. In het wild (ja ja) zijn dieren juist het minst actief als ze net hebben gegeten.

Voor mij is het ontbijt het makkelijkst te skippen van alles, maar er zijn ook mensen die IF doen zonder avondeten. Het is maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt.
disclaimer
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:42:08 #221
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210498473
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Ik weet dat (bijna) alles een kwestie van wennen is maar worden jullie niet helemaal naar van niet eten 's ochtends? Ik sport dus 3 ochtenden en minstens 1 ochtend fiets ik 10 kilometer. Dat red ik net op mijn ontbijt, daarna werk ik een banaan naar binnen omdat ik anders naar word.

Ik overweeg IF niet omdat dit voor mij nu goed werkt, maar ik vraag het me gewoon af.
Net wat je gewend bent en hoe je lichaam werkt. Ik doe geen IF, maar in de ochtend heb ik eigenlijk nul honger, dat komt zo rond half twaalf/twaalf uur pas. Dus eet ik niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210498509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Ik weet dat (bijna) alles een kwestie van wennen is maar worden jullie niet helemaal naar van niet eten 's ochtends? Ik sport dus 3 ochtenden en minstens 1 ochtend fiets ik 10 kilometer. Dat red ik net op mijn ontbijt, daarna werk ik een banaan naar binnen omdat ik anders naar word.

Ik overweeg IF niet omdat dit voor mij nu goed werkt, maar ik vraag het me gewoon af.
Ik sport ook altijd op nuchtere maag, dat deed ik altijd al want eerst (iets) eten en daarna sportschool of hardlopen wordt kramp.
Nu fiets ik op kantoorwerkdagen 20km heen op nuchtere maag (en ook terug, nog steeds nuchter, want ik eet pas thuis), en ik heb daar geen enkel probleem mee.

Ik denk dat je het goed kan afmeten aan je voorkeur qua maagvulling voor sport, juist wel wat er in of juist niet. En voor wie daar wat tussenin hangt is het misschien een kwestie van wennen/trainen. Maar vooral: niet iedereen is gelijk en het is de kunst iets te vinden wat bij jou past.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:45:30 #223
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210498537
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:44 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat je het goed kan afmeten aan je voorkeur qua maagvulling voor sport, juist wel wat er in of juist niet.
Goeie wel dit, eten voor het sporten is voor mij ook echt een nope. :r
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210498811
Bij mij is het niet zozeer honger maar gewoon echt misselijk worden. Ik heb ooit 1 keer gefietst nadat ik veel te licht had ontbeten, toen maakte ik kennis met het fenomeen flauwvallen.

Fijn dat het zo goed werkt!

Ik ontbijt vrij licht, 2 wasa crackers met kip of smeerkaas. Dat verwerk ik vast heel snel :D
pi_210498961
Ik moet ook vrij snel na het opstaan iets eten, anders ga ik tegen de vlakte.
pi_210498975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:07 schreef exode het volgende:
Bij mij is het niet zozeer honger maar gewoon echt misselijk worden. Ik heb ooit 1 keer gefietst nadat ik veel te licht had ontbeten, toen maakte ik kennis met het fenomeen flauwvallen.

Fijn dat het zo goed werkt!

Ik ontbijt vrij licht, 2 wasa crackers met kip of smeerkaas. Dat verwerk ik vast heel snel :D
Flauwvallen en hongerklop zijn wel echt zaken die je lichaam kan afleren door een heel andere energiehuishouding.

IF en dergelijke kunnen dat veranderen, maar ook een tijd koolhydraatarm kan daarin veel verschil maken. Ikzelf moet dus vooral veel minder koolhydraten eten dan ik vroeger deed; dan heb ik minder honger. Maar echt koolhydraatarm (Atkins / keto / paleo etc) is voor mij niet nodig maar was wel een tijdje fijn om er goed in te komen (en nieuwe eetpatronen & recepten te ontdekken).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210499026
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Flauwvallen en hongerklop zijn wel echt zaken die je lichaam kan afleren door een heel andere energiehuishouding.

IF en dergelijke kunnen dat veranderen, maar ook een tijd koolhydraatarm kan daarin veel verschil maken. Ikzelf moet dus vooral veel minder koolhydraten eten dan ik vroeger deed; dan heb ik minder honger. Maar echt koolhydraatarm (Atkins / keto / paleo etc) is voor mij niet nodig maar was wel een tijdje fijn om er goed in te komen (en nieuwe eetpatronen & recepten te ontdekken).
Best wel wat aanpassingen en gewenning dus.

Interessant, maar niet interessant genoeg voor mij nu. Fijn al die uitleg want ik vroeg me echt af of het dus zonder issues kan.
pi_210499093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:24 schreef exode het volgende:

[..]
Best wel wat aanpassingen en gewenning dus.

Interessant, maar niet interessant genoeg voor mij nu. Fijn al die uitleg want ik vroeg me echt af of het dus zonder issues kan.
De kunst is voor iedereen om te leven zoals goed bij je past, en dat wordt gevormd door zoveel zaken dat het echt heel raar is dat veel mensen denken dat 'je gewoon dit-of-dat' moet doen. Of laten.
En het moet maar net uitkomen om te experimenteren met veranderingen daarin, dat is gewoon heel vaak niet goed in te passen in de rest van het leven ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210499108
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:30 schreef sigme het volgende:

[..]
De kunst is voor iedereen om te leven zoals goed bij je past, en dat wordt gevormd door zoveel zaken dat het echt heel raar is dat veel mensen denken dat 'je gewoon dit-of-dat' moet doen. Of laten.
En het moet maar net uitkomen om te experimenteren met veranderingen daarin, dat is gewoon heel vaak niet goed in te passen in de rest van het leven ;).
Zeker!
Ik vind het fijn om juist hier te lezen hoe iedereen het aanpakt en de beste manier voor zichzelf vindt en er resultaat mee haalt. Leerzaam ook.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:20:46 #230
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210499683
Eten voor goede workout; check!
Op traindagen is dat standaard Brinta 250 ml melk en 10 scheppen Brinta.

Crackers doe ik als ontbijt mijn maal niet mee, als ik niets te verbranden heb, vreet ik mijn spieren op. #zondevandeenergie

Vanmiddag had ik een broodje zalm, dat was erg lekker! Op 2 bruine volkoren boterhammen.

Vanavond eten we zelfgemaakte Turkse Pizza, daar heb ik wel trek in. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:24:40 #231
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210499716
10 scheppen Brinta op 250ml, wordt dat geen schokbeton? :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:25:14 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_210499724
Brrrrrinta. Smeriger kan haast niet, in mijn ogen. Zoveel mensen zoveel smaken :D
disclaimer
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:30:26 #233
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210499782
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:25 schreef SQ het volgende:
Brrrrrinta. Smeriger kan haast niet, in mijn ogen. Zoveel mensen zoveel smaken :D
Eens, ik mijd het zelf als de pest. :Y

Maar wel oprecht nieuwsgierig naar de structuur die je krijgt bij 10 scheppen. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210499873
Ik heb ook snel last van eten voor het sporten. Ik sport in principe altijd om 10.30 met PT, als ik dan om 7.30 een kleine banaan of plakje ontbijtkoek eet dan gaat dat nog wel soort van oke, maar later echt niet. Ik heb soort tussenoplossing: ik eet niet tevoren, maar drink wel sportdrank (isostar of isotone AA) tijdens. Want ik merk dat dat toch net wat meer energie geeft voor tijdens het sporten dan helemaal niks. Soms ook een dextro erbij.

Maar ik heb sowieso in de ochtend vrijwel nooit echt trek. Dus meestal doe ik IF gewoon omdat ik sowieso niet echt ontbijt, voor sport maak ik dan met sportdrank en dextro een uitzondering omdat ik wel net even die extra energie nodig heb dan.

Met hockey heb ik het ook, dat ik niet goed kan eten ervoor. Op dinsdag is dat wat onhandig, want dan heb ik 20-21.30 training. Ik probeer dan warm te lunchen, en dan om 16u een banaantje, daarna eet ik dan niet meer. Op zondag ligt het aan hoe laat ik speel. Als ik 13u speel dan eet ik wel een banaantje vooraf, als ik om 11u speel meestal niks maar dan wel sportdrank en dextro. Als ik om 15u speel dan ontbijt ik wel, maar lunch ik niet. Ik vind het wel irritant, want ik merk dat ik eigenlijk wel wat energie tekort kom om echt vol te gaan (zeker bij hockey, een wedstrijd is zo 900-1000kcal inclusief inlopen etc) maar echt iets substantieels eten ervoor kan dus meestal niet want misselijk dan zodra ik ga sporten.
pi_210500014
Ik sport om 20u en probeer dan vroeg te eten, rond 17u30 (anders red ik het ook gewoon niet). En dan gewoon warm eten en ik heb nergens last van.
Behalve bij yoga, toen ik dat deed kon ik niet meer dan een cracker eten op voorhand. En dan nog werd ik misselijk bij erg gedraaide houdingen. En die met de billen omhoog en knieën langs je oren, hoe die ook heet.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:55:46 #236
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210500027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef IJsdraakje het volgende:
10 scheppen Brinta op 250ml, wordt dat geen schokbeton? :D
Haha.. betonmortel O-)
Nee, dat vind ik dus meevallen. Maar zoals ik al zei, ik moet iets te verbranden hebben. Ik verbrand vrij snel, anders moet ik tijdens het trainen gaan eten, niet erg maar het duurt ruim 20 minuten voordat mijn lichaam iets goed opneemt.

Maar goed, ik doe geen eetlepels met een top erop hč, dat scheelt wel.

Isotone frisdrank drink ik al helemaal niet tijdens het trainen. Dat zijn instant suikerboosters voor mij, waardoor suikerwaarden als een malle de lucht in gaan en je lijf vervolgens in korte tijd weer snakt naar energie. Een cirkeltje dus. Voor mij een goed ontbijt en veeeeel water drinken.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:58:14 #237
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210500052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Haha.. betonmortel O-)
Nee, dat vind ik dus meevallen. Maar zoals ik al zei, ik moet iets te verbranden hebben. Ik verbrand vrij snel, anders moet ik tijdens het trainen gaan eten, niet erg maar het duurt ruim 20 minuten voordat mijn lichaam iets goed opneemt.

Maar goed, ik doe geen eetlepels met een top erop hč, dat scheelt wel.

Isotone frisdrank drink ik al helemaal niet tijdens het trainen. Dat zijn instant suikerboosters voor mij, waardoor suikerwaarden als een malle de lucht in gaan en vervolgens in korte tijd weer snakt naar energie. Een cirkeltje dus. Voor mij een goed ontbijt en veeeeel water drinken.
Was ook niet bedoeld als kritiek hoor. :D Ik vind het altijd wel leuk om die verschillende voorkeuren te horen, vooral wanneer het zoveel afwijkt van wat ik zelf prettig vind. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210500189
Ik hou van Brinta, is mijn favoriete ontbijt in de winter. Eens vragen tegen die tijd aan mijn coach of het mag in mijn eetschema.
Maar ik gooi er wel diepvries fruit doorheen.
pi_210500211
Fit20 heeft nu ook confetti als je iets goed doet *O* *O* *O*

Die confetti komt niet consistent -O- -O- -O-

Afgebeuld :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:13:02 #240
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210500226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Was ook niet bedoeld als kritiek hoor. :D Ik vind het altijd wel leuk om die verschillende voorkeuren te horen, vooral wanneer het zoveel afwijkt van wat ik zelf prettig vind. :P
Daarom zei ik ook, betonmortel?
Want dat hoor ik ook ontzettend vaak, Brinta moet je echt kunnen eten, net als kwark. Ik vind de laatste dus alleen goed en lekker als het magere kwark is, Franse magere kwark dus weer niet, die consistentie.. bwuhhh :X :r
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:14:27 #241
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210500244
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:12 schreef Vanyel het volgende:
Fit20 heeft nu ook confetti als je iets goed doet *O* *O* *O*

Die confetti komt niet consistent -O- -O- -O-

Afgebeuld :'(
Hihi, voel je je wel goed? Want dat is ook belangrijk. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210500428
Ik heb juist vrij weinig last van sporten en eten. S'ochtends voor het sporten eet ik niet, maar dat is puur omdat ik normaal altijd pas rond 10 uur ontbijt. En in de avond eet ik prima om 18 uur als ik om 19 uur moet trainen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:55:27 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_210500607
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:32 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb juist vrij weinig last van sporten en eten. S'ochtends voor het sporten eet ik niet, maar dat is puur omdat ik normaal altijd pas rond 10 uur ontbijt. En in de avond eet ik prima om 18 uur als ik om 19 uur moet trainen.
Ik ook niet, vreet gerust om 19u een bord pasta om om 20:00 twee uur te sporten.

De gore oprispingen komen dan overigens wel na het sporten, maar goed, dan lig ik op de bank dus /care.
disclaimer
pi_210500796
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Hihi, voel je je wel goed? Want dat is ook belangrijk. :)
Nu voel ik me even afgebeuld.
Maar zonder kilos kwijt te raken pas ik nog steeds elke week beter in mijn kleren, dus dikke win.

Tevens kweek ik onder mijn pens echt killer buikspieren *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210500947
Ik heb nooit last van wel eten, was het maar zo. :P
pi_210501923
Ik kan wel weer een schop onder de kont gebruiken. Het gaat niet slecht maar ook niet zo goed als het zou kunnen gaan. Te veel sociale dingen en een huis vol ongezondheid.

Ik heb net wel een half uur op halve kracht gesport. En ipv zoutjes net paprika, komkommer, druif en appel op. Dat zal vast de 2 ongezonde lunches, 2 ongezonde diners en verjaardag van dit weekend compenseren *O*
Spoilers!
pi_210502133
Het is beter dan op de bank zitten en bierdrinken. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210502163
Ik neem bewust isotone sportdrank ipv gewone (hypertone), daar zit veel minder suiker in namelijk. De isostar maak ik ook half zo sterk aan als volgens verpakking moet. Dan kom je op 75 kcal en 14g suiker op een halve liter. Ik heb gelukkig geen last van suikerdips daarvan. Wel interessant en grappig om te lezen hoe erg dat kan verschillen tussen personen, een Brinta ontbijt zou mijn lijf dan juist weer heel slecht op reageren. Het blijft toch voor iedereen uitvinden wat specifiek voor jezelf werkt.

Schopje voor @Lucky_Strike, en veel plezier dit weekend!
pi_210503109
Godver, ik had vandaag echt zin om even te knallen met boksen. Was er bijna niemand en moest ik met een meisje wat net 1 maand bokste. Tja, ik boks zelf al 5 jaar dus heb letterlijk geen druppel gezweet. Iedereen moet het leren, maar toch wel frustrerend :X
pi_210516243
Dit weekend loopt vrij rommelig. Gisteren werd het door een slechte planning lunch bij McDonalds. Avondeten braaf wat soep en mijn lunchsalade opgegeten. Om dan 's avonds het restant van de happy meals op te warmen :')
Calorietechnisch valt het gelukkig nog mee voor een weekenddag. Maar toch.

Ik heb nu maar een winterjas besteld in een maat te klein. Nu moet ik wel toch?
(Dan vergeet ik maar even dat ik vorig jaar hetzelfde gedaan heb en ik pas eind van de winter mij erin geperst kreeg. Maar hey, nu pas ik 'm wel :+ )
pi_210516323
Ik had afgelopen winter een wat krappe winterjas gekocht en die past nu prima *O* Dus deze jas gaat je ook weer lukken, Bottoms_up!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 09:23:06 #252
5428 crew  miss_sly
pi_210516339
Ik liep gisteren de Airborne wandeling en kocht er een t-shirt van. Het is eigenlijk wat aan de strakke kant (naar mijn mening, ik heb het graag wat ruim) maar ik ga me er ook gewoon in trainen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 september 2023 @ 11:00:25 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_210516985
Net ruim 50 minuten interval gedaan op lege maag en de laatste 10 minuten moest ik wel echt op wilskracht doen zeg _O-

Normaal sport ik altijd na het avondeten, met een pond voer in je maag is de balans wel anders ;)
disclaimer
pi_210517625
Heb ik al geklaagd dat mijn trainer TWEE WEKEN op vakantie gaat?


Heb ik me al verbaasd dat dit niet voelt als een opluchting, maar ik er echt van baal?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210518631
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 12:15 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik al geklaagd dat mijn trainer TWEE WEKEN op vakantie gaat?


Heb ik me al verbaasd dat dit niet voelt als een opluchting, maar ik er echt van baal?
Nog niet. Ga je gang. In zit er klaar voor.
Spoilers!
pi_210518684
Ik kreeg gisteren 2 complimenten over mijn uiterlijk. Precies in een periode dat ik me vadsiger dan ooit voel. Dat zit dan blijkbaar toch deels in mijn hoofd.

Morgen ga ik weer echt doorzetten met het afleren van slechte gewoontes. De koelkast is ontdaan van alle restjes van eten voor visite. Er is een gezond weekmenu voor lunch en diner.

De barbecue van vanavond wordt niet al te ongezond. 1 klein stukje vlees, 1 vegadinges, 3 soorten gegrilde groente en een gepofte aardappel. Dat alles met een kwarksausje.
Spoilers!
  zondag 3 september 2023 @ 13:46:56 #257
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210518789
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 12:15 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik al geklaagd dat mijn trainer TWEE WEKEN op vakantie gaat?


Heb ik me al verbaasd dat dit niet voelt als een opluchting, maar ik er echt van baal?
Ik snap je heel goed, want eerlijk, als je in zo'n goede flow zit wil je ineens door hė.

Leuk om te lezen dat er meerdere hier zo'n lekkere vibe te pakken hebben. Ook qua kleren. Ik mocht gisteren mijn piercing laten downsizen (maatje kleiner) en ik heb 1 oorbel laten omwisselen voor een hele mooie Trinity-Pin. Happy camper hier :) O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210518945
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nog niet. Ga je gang. In zit er klaar voor.
Nah, die kerel heeft gewoon een briefje ophangen dat ie de week na komende wieberen is. Twee keer niet trainen. Wie bedenkt zoiets? Dan regel je toch vervanging. Of je gaat lekker door zodat mensen niet met lege handen staan. Toch?

Beetje ondernemer fixt dat voor zijn klanten. Beetje voor zichzelf zorgen ipv voor ons :{w
Een gotspe is het }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210519952
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 13:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nah, die kerel heeft gewoon een briefje ophangen dat ie de week na komende wieberen is. Twee keer niet trainen. Wie bedenkt zoiets? Dan regel je toch vervanging. Of je gaat lekker door zodat mensen niet met lege handen staan. Toch?

Beetje ondernemer fixt dat voor zijn klanten. Beetje voor zichzelf zorgen ipv voor ons :{w
Een gotspe is het }:|
Schande :Y }:|
Spoilers!
pi_210523310
Vandaag afvaltechnisch niet de beste dag, maar wel veel bewogen. Spontaan gaan lunchen met een vriendin, en had ik besloten dat ik s'avonds friet ging eten gezien ik hier al een tijdje zin in had en het ook wel weer even geleden was. Wel veel bewogen (+10.000 stappen en 75 min gebokst). Ach, af en toe zijn die dagen goed voor de balans zullen we maar zeggen. En moet ook zeggen dat ik nu meer 'rust' heb dit soort dagen. Vroeger zou ik meer gestrest hebben van hoe ga ik dat dan doen, en dadelijk eet ik 'teveel'. Terwijl ik nu meer denk, ja dit soort dagen horen nu eenmaal bij het leven en als ik de rest van de week gewoon prima eet zal ik vast evengoed wel afvallen. En zo niet? Wat maakt die ene week dan uit. Overigens was de weging gisteren -0.4 tov vorige week, dus prima score. Nog 4.3 kg te gaan om mijn doel dit jaar te halen.

O: kwark
L: uiensoep met kaas, ham kaas tosti van bruin brood
T: klein stukje chocolade
D: friet met een kroket
  zondag 3 september 2023 @ 19:02:43 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_210523809
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 13:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nah, die kerel heeft gewoon een briefje ophangen dat ie de week na komende wieberen is. Twee keer niet trainen. Wie bedenkt zoiets? Dan regel je toch vervanging. Of je gaat lekker door zodat mensen niet met lege handen staan. Toch?

Beetje ondernemer fixt dat voor zijn klanten. Beetje voor zichzelf zorgen ipv voor ons :{w
Een gotspe is het }:|
Oh de hele tent is meteen dicht?
disclaimer
pi_210524256
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 19:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh de hele tent is meteen dicht?
Ja :'(

Eenmanszaak
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 4 september 2023 @ 09:30:54 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_210528054
Dat is wel kak, Vanyel. Hoe ga je de void vullen?

Ik heb nu een volle week écht religieus IF gedaan. Dus ook geen biertje op vrijdagavond en ook geen banaantje na het sporten in de avond enzo.

Ik kan nog niet zeggen dat ik echt verschil merk in mijn energiebalans. Ik voel me toch wel vrij moe vaak, maar misschien komt het ook wel door het sporten? Wanneer gingen jullie echt verschil merken?

Weegschaal gaat wel aardig mee verder. -2,4 ten opzichte van vorige week, dat zal netto ongeveer een kilo zijn. Prima.
disclaimer
  maandag 4 september 2023 @ 09:32:14 #264
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210528064
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 09:30 schreef SQ het volgende:
Dat is wel kak, Vanyel. Hoe ga je de void vullen?

Ik heb nu een volle week écht religieus IF gedaan. Dus ook geen biertje op vrijdagavond en ook geen banaantje na het sporten in de avond enzo.

Ik kan nog niet zeggen dat ik echt verschil merk in mijn energiebalans. Ik voel me toch wel vrij moe vaak, maar misschien komt het ook wel door het sporten? Wanneer gingen jullie echt verschil merken?

Weegschaal gaat wel aardig mee verder. -2,4 ten opzichte van vorige week, dat zal netto ongeveer een kilo zijn. Prima.
Ik heb nooit een verschil gemerkt, daarom ben ik er weer mee gekapt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 4 september 2023 @ 09:35:03 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_210528090
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik heb nooit een verschil gemerkt, daarom ben ik er weer mee gekapt. :')
Hahaha dat is al zeer hoopvol _O-
Nou ja, ik blijf het wel even doen omdat het gewichtstechnisch wel echt fantastisch is. En dan hoef ik geen muizenmaaltijden te eten, omdat ik maar 2 keer eet kan ik me ook 2 keer lekker volproppen natuurlijk 8-)
disclaimer
  maandag 4 september 2023 @ 09:45:57 #266
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210528157
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 13:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nah, die kerel heeft gewoon een briefje ophangen dat ie de week na komende wieberen is. Twee keer niet trainen. Wie bedenkt zoiets? Dan regel je toch vervanging. Of je gaat lekker door zodat mensen niet met lege handen staan. Toch?

Beetje ondernemer fixt dat voor zijn klanten. Beetje voor zichzelf zorgen ipv voor ons :{w
Een gotspe is het }:|
Najaaaaa.

Wel blij dat m'n trainer een paar invallers heeft om in te kunnen schakelen. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 4 september 2023 @ 09:55:17 #267
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210528219
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 09:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik heb nooit een verschil gemerkt, daarom ben ik er weer mee gekapt. :')
Hier moet ik me helaas bij aansluiten :D
pi_210528220
Dat is balen Vanyel!
Ik heb afgelopen zomer 3 weken niet gesport en dat hakte er wel even in.

2 lijstjes :)

Zaterdag cheatdag:
o: wasa crackers met kip
t: banaan
l: 2 bolletjes knak en 1 boterham kaas
t: Rijstewafels met pure chocolade
d: friet, frikandel en 2 mini loempia's uit de airfyer, perenijsje als toetje
t: schaaltje popworks en kwark met fruit, nee niet tegelijk
1 alcoholvrij biertje en verder water, koffie en thee

Zondag normaal doe dag:
o: wasa crackers met kip
t: rijstewafels (1 eigenlijk de andere 2 verdwenen in de monden van de kinderen) met pure chocolade
l: 1 omelet op 2 boterhammen
t: schaaltje popcorn
t: banaan
a: gebakken krieltjes met pangasius filet en gekookte bospeen
t: kwark met wat honing
Veel water, thee en uiteraard koffie

Even kijken hoe ik deze week tot 3 x sporten kan komen. Zo met de PT trainen, normaal zou ik dan woensdag weer gaan maar het lukt me overdag niet en 's avonds ook niet. Dus misschien dit keer donderdag en zaterdag maar gaan. Ben meteen uit mijn ritme als ik er alleen maar aan denk :@
pi_210528351
Ik hou mijn eten meestal netjes bij in Cronometer. Alles groen krijgen is een soort hobby geworden, dwz alle vitamines, mineralen, water, eiwit etc allemaal minstens 100% en dus ook verzadigd vet en zout nog onder de maximaal aanbevolen hoeveelheid.

Gisteren vergeten in te vullen, net nog even gedaan. Ik wist al dat ik te weinig had gegeten en dat klopte: 1325 kcal. Maar alles was wčl groen :o :o :o Dus wat ik heb gegeten had alle vitamines en mineralen en zelfs 100 gram eiwit! Het is meestal super moeilijk van alles voldoende binnen te krijgen onder de 1500 kcal 8)7

gisteren at ik:
ontbijt: smoothie van beetje bevroren banaan, bevroren blauwe bessen, bevroren boerenkool, havermoutzemelen, lijnzaad, amandelmelk, schepje whey

diner: een caesar salade (sla romaine, aardappel, ei, parmezaans kaas), een moot zalmfilet, bloemkool en broccoli

Koffie, thee (zwart en groen) (vitamine B2 en mangaan!)

disclaimer: kcal en vezels was niet groen, maar heb de vezels ook op minimaal 30 gram staan en het was 28 gram en dat is weer wel voldoende voor de Nederlandse norm.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210528456
Daar zou ik ook niet blij van worden Vanyel. Sporten is echt even tijd voor mezelf.

Mooie cijfers SQ! Fijn dat IF goed bevalt.

Gisteren BBQ gedaan, en vandaag dus +0,7 op de weegschaal. Ik weet dat ik over de hele week niet teveel heb gegeten, dus trust the process en zo. Hormonaal belast deze week want eisprong komt eraan dus ik verwacht niet meteen een laag cijfer.

BBQ lijstje:
O: boterham met zoet
L: Salade met kaasschnitzel
A: Kipspies, halve kipburger en lamskarbonade. Aardappelblokjes uit de airfryer en stokbrood (veel!) met allioli. Berg groenvoer. Halve fles wijn. Genoten.

Vandaag:
O: boterham met zoet
T: wortels
L: salade met kip
T: fruit waar ik dan zin in heb
A: pasta met kip, broccoli en pesto.

Beetje eentonig met veel kip zie ik nu. Maar het moet op.
  Moderator maandag 4 september 2023 @ 10:35:05 #271
5428 crew  miss_sly
pi_210528469
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 09:35 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha dat is al zeer hoopvol _O-
Nou ja, ik blijf het wel even doen omdat het gewichtstechnisch wel echt fantastisch is. En dan hoef ik geen muizenmaaltijden te eten, omdat ik maar 2 keer eet kan ik me ook 2 keer lekker volproppen natuurlijk 8-)
Ik doe juist nog steeds IF omdat ik het wél merk op mijn energieniveau, of vooral echt veel minder een vermoeid lijf en gapen enzo. Qua gewichtsverlies doet het voor mij echt nul (meer).
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 4 september 2023 @ 10:37:27 #272
5428 crew  miss_sly
pi_210528481
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou mijn eten meestal netjes bij in Cronometer. Alles groen krijgen is een soort hobby geworden, dwz alle vitamines, mineralen, water, eiwit etc allemaal minstens 100% en dus ook verzadigd vet en zout nog onder de maximaal aanbevolen hoeveelheid.


Dat lijkt me wel tof om bij te houden. Zit die gewoon in de appstore? Welk icoontje hoort erbij, want ik kom er twee tegen als ik op Cronometer zoek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 september 2023 @ 10:48:23 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_210528561
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2023 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik doe juist nog steeds IF omdat ik het wél merk op mijn energieniveau, of vooral echt veel minder een vermoeid lijf en gapen enzo. Qua gewichtsverlies doet het voor mij echt nul (meer).
Nee oké maar gewichtsverlies bereik je niet door enkel IF uiteindelijk. Als je zeg maar in die 8 uur evenveel calorieën nuttigt als je verbrandt dan zul je er niet op afvallen. Dan heb je je balans dus gevonden.

Ik denk dat ik kan concluderen dat ik nog geen conclusies kan trekken :P
disclaimer
  maandag 4 september 2023 @ 10:49:07 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_210528568
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 10:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou mijn eten meestal netjes bij in Cronometer. Alles groen krijgen is een soort hobby geworden, dwz alle vitamines, mineralen, water, eiwit etc allemaal minstens 100% en dus ook verzadigd vet en zout nog onder de maximaal aanbevolen hoeveelheid.

Gisteren vergeten in te vullen, net nog even gedaan. Ik wist al dat ik te weinig had gegeten en dat klopte: 1325 kcal. Maar alles was wčl groen :o :o :o Dus wat ik heb gegeten had alle vitamines en mineralen en zelfs 100 gram eiwit! Het is meestal super moeilijk van alles voldoende binnen te krijgen onder de 1500 kcal 8)7

gisteren at ik:
ontbijt: smoothie van beetje bevroren banaan, bevroren blauwe bessen, bevroren boerenkool, havermoutzemelen, lijnzaad, amandelmelk, schepje whey

diner: een caesar salade (sla romaine, aardappel, ei, parmezaans kaas), een moot zalmfilet, bloemkool en broccoli

Koffie, thee (zwart en groen) (vitamine B2 en mangaan!)

disclaimer: kcal en vezels was niet groen, maar heb de vezels ook op minimaal 30 gram staan en het was 28 gram en dat is weer wel voldoende voor de Nederlandse norm.
Haha mooi!
disclaimer
  maandag 4 september 2023 @ 10:55:18 #275
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210528601
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee oké maar gewichtsverlies bereik je niet door enkel IF uiteindelijk. Als je zeg maar in die 8 uur evenveel calorieën nuttigt als je verbrandt dan zul je er niet op afvallen. Dan heb je je balans dus gevonden.

Ik denk dat ik kan concluderen dat ik nog geen conclusies kan trekken :P
Exact dat ja. :Y

Ik merkte uiteindelijk weinig verschil in energie en qua tijdsrestrictie ging het me tegenstaan, daarom heb ik het losgelaten, want puur als afvalmethode inzetten is imo niet de manier.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 4 september 2023 @ 11:00:48 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_210528629
Ja, dat snap ik ook wel.

Wat ik tot nu toe aantrekkelijk vind aan de methode zijn de duidelijke richtlijnen. Ik hoef vķķr 12 uur en na 20:00 niet te kiezen, want er is maar 1 optie. Dat geeft me rust.
Tussen 12 en 20 ga ik niet volledig los, maar plan ik 2 goed vullende maaltijden. Ik merk dat ik tussendoor weinig behoefte heb aan snaaien.

Verder blijft het vooral een kwestie van bewust kiezen. Gisteren aten we hamburgers. Ik had er best 2 in mijn maag kunnen squeezen, normaal zou ik dat ook doen, maar ik heb er 1 gemaakt met alles er op en er aan en eigenlijk was dat ook voldoende. Ik probeer langzaam weer te leren dat voldaan en propvol niet hetzelfde zijn en dat je niet "nokkievol" hoeft te zitten om toch voldoende te hebben gegeten.
disclaimer
  maandag 4 september 2023 @ 11:06:27 #277
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210528660
Het is ook zeker een methode die het proberen waard is. :Y

Ik ben het toen ook juist gaan uitproberen om m'n 'graasgedrag' wat in te perken, want inderdaad, buiten je window heb je gewoon niet het vraagstuk van "zal ik wat snaaien en wat dan". Helemaal gecombineerd met toch al niet echt ontbijten is het immers maar een klein verschil. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator maandag 4 september 2023 @ 11:22:59 #278
5428 crew  miss_sly
pi_210528776
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee oké maar gewichtsverlies bereik je niet door enkel IF uiteindelijk. Als je zeg maar in die 8 uur evenveel calorieën nuttigt als je verbrandt dan zul je er niet op afvallen. Dan heb je je balans dus gevonden.

Ik denk dat ik kan concluderen dat ik nog geen conclusies kan trekken :P
Uiteraard maakt het uit wat je eet in je window.
Maar ook dan vind ik het voor mij niet heel veel doen, maar ik hoef ook maar een paar kilo kwijt. En die gaan langzaam op mijn leeftijd en in de overgang en zulks. Maar ik merk echt dat ik me energieker voel met IF. In de vakantie heb ik dat losgelaten, onder andere omdat we ook in hotels zaten en dan het ontbijt voor 10 uur moet worden gegeten, bijvoorbeeld. Of dat we pas laat in een restaurant zaten. En dan merk ik toch een verschil met energieniveau.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210528925
Superset legpress, superset leg extension, jumping squats, spanish squats, het was voor mij ook allemaal abracadabra, maar de eindconclusie: PIJN.
Morgen moet ik toch echt 10 kilometer naar mijn werk fietsen, dus dan fiets ik de spierpijn er wel uit.....denk ik.

Oh en voor het eerst de bench press gedaan, kolere zeg.
  Moderator maandag 4 september 2023 @ 11:50:00 #280
5428 crew  miss_sly
pi_210529015
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 11:38 schreef exode het volgende:
Superset legpress, superset leg extension, jumping squats, spanish squats, het was voor mij ook allemaal abracadabra, maar de eindconclusie: PIJN.
Morgen moet ik toch echt 10 kilometer naar mijn werk fietsen, dus dan fiets ik de spierpijn er wel uit.....denk ik.

Oh en voor het eerst de bench press gedaan, kolere zeg.
Ik hou van de bench press O+

Stevig getraind _O_
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 september 2023 @ 11:55:37 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_210529047
Goed bezig exood! Ik hou wel van spierpijn, dan voel je teminste dat je iets hebt gedaan :7
disclaimer
pi_210529132
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 11:55 schreef SQ het volgende:
Goed bezig exood! Ik hou wel van spierpijn, dan voel je teminste dat je iets hebt gedaan :7
Ik begon met spierpijn in mijn hamstrings aan de training van het in de tuin werken dit weekend.....ik denk dat morgen al mijn beenspieren zeggen 'ja doeiiiii'

Maar inderdaad, ik vind dit dus wel heerlijk trainen. Echt het uiterste eruit halen en de volgende dag denken, auch.
pi_210529137
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2023 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hou van de bench press O+

Stevig getraind _O_
Ik was wel blij dat mijn Jersey shore trainer zijn handen klaar hield voor als ik die stang liet vallen op mijn keel.
  Moderator maandag 4 september 2023 @ 12:14:15 #284
5428 crew  miss_sly
pi_210529188
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 12:07 schreef exode het volgende:

[..]
Ik was wel blij dat mijn Jersey shore trainer zijn handen klaar hield voor als ik die stang liet vallen op mijn keel.
Ja, het is wel fijn om het samen te doen, dan kun je wat verder gaan. Dat kan ik helaas maar zelden, dus mijn progressie gaat heul langzaam.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210529262
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2023 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, het is wel fijn om het samen te doen, dan kun je wat verder gaan. Dat kan ik helaas maar zelden, dus mijn progressie gaat heul langzaam.
Voor mijn gevoel heb ik babyspieren hoor, 2 sets met alleen de stang (die 20 kilo weegt) en 1 set met 25 kilo. Dat ging net zeg maar.
Mijn benen zijn een heel stuk sterker, die dragen al een paar jaar teveel gewicht natuurlijk :+
pi_210529616
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 09:30 schreef SQ het volgende:
Dat is wel kak, Vanyel. Hoe ga je de void vullen?
Daar denk ik nog over na.
Vanmorgen bracht ik kind op de fiets naar school. Dat was chagrijnig, dus zette nogal de vaart erin. Vond ik verdomd moeilijk bij te houden. Dus laat ik eens beginnen met dat 2 ā 3 keer per week doen en hem even irriteren net voor we gaan.
quote:
Ik heb nu een volle week écht religieus IF gedaan. Dus ook geen biertje op vrijdagavond en ook geen banaantje na het sporten in de avond enzo.

Ik kan nog niet zeggen dat ik echt verschil merk in mijn energiebalans. Ik voel me toch wel vrij moe vaak, maar misschien komt het ook wel door het sporten? Wanneer gingen jullie echt verschil merken?
Goeie vraag.
Ik denk toen ik geen honger meer had. Maar ook andere omstandigheden die vermoeien, dus moeilijk specifiek aan IF toe te schrijven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210532052
Ik vind IF vooral fijn omdat het beperkt aan snaaien en eetmomenten. En ik merk wel dat het voor mij de middagdip verminderd.
Maar ik ben al heel lang van de wagen gevallen. :P Goede nieuws: ik kom niet aan. Ik schommel door de maand heen zo'n beetje 2 kilo heen en weer en dat is het.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210532661
Godver. Ik ben dus mijn Oordopjes bij een vriendin vergeten en nu moet ik naar de sportschool zonder muziek :(
pi_210532882
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Godver. Ik ben dus mijn Oordopjes bij een vriendin vergeten en nu moet ik naar de sportschool zonder muziek :(
Luisteren naar de muziek van de sportschool zelf :X (die is bij ons echt vreselijk)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 4 september 2023 @ 19:57:18 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_210532890
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 19:34 schreef Pinuts het volgende:
Godver. Ik ben dus mijn Oordopjes bij een vriendin vergeten en nu moet ik naar de sportschool zonder muziek :(
Huuuu :'( ik voel je pijn.

Ik zou dus thuisblijven. :')
disclaimer
pi_210533648
Bij ons staat 538 aan. Echt verschrikkelijk :'(
Spoilers!
pi_210533684
Ik weet niet eens of er muziek is bij ons.
Volgens mij niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_210534047
Alleen muziek tijdens de groepslessen volgens mij. Ik train zonder oortjes. Anders hoor ik alle roddels niet ;)
pi_210536017
Bij ons stond dus sky radio op. Heb het oprecht geprobeerd maar ben na 20 minuten naar huis gegaan...
  dinsdag 5 september 2023 @ 08:42:56 #295
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210536547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 06:38 schreef Pinuts het volgende:
Bij ons stond dus sky radio op. Heb het oprecht geprobeerd maar ben na 20 minuten naar huis gegaan...
Urgh, snap ik.

Nog een reden waarom ik m'n PT O+ O+ : hij heeft verschillende playlists per cliënt. _O_ Degene die voor mij sport, heeft meestal iets als disco, maar ik krijg gitaarherrie. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 5 september 2023 @ 09:22:01 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_210536836
Onze sportschool heeft al een jaar dezelfde playlist dus ik hoor het niet eens meer :')
disclaimer
pi_210536855
Bij ons staat er een generische oppeppende playlist op. En vaak voetbal :) Ik stoor mij er niet aan.
Het is niet het soort sportschool waar iedereen met oortjes in zijn eigen wereld zit te sporten. Niet dat er de hele tijd gekletst wordt, maar er wordt geregeld wel wat gezegd tegen elkaar.
  dinsdag 5 september 2023 @ 09:36:53 #298
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_210536934
Muziek is wel een reden waarom ik niet voor sommige sportscholen kies, ook ooit eens wezen kijken bij eentje waarbij de muziek op standje Thunderdome stond. Ik hoef niet doof yo. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 5 september 2023 @ 10:10:25 #299
5428 crew  miss_sly
pi_210537176
Ik kon de weg naar de sportschool nog vinden *O*
Eindelijk weer alles normaal: man naar een klant, kind naar school, ik sporten en thuiswerken O+

Wij hebben prima muziek op staan. Playlists van Spotify, geen reclame en gesprekken, daar heb ik geen zin in. Verder heb ik alleen maar wat geluid op de achtergrond nodig. Ik hoor het amper, en soms wel en dan zing ik even mee :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 september 2023 @ 10:56:49 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_210537533
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 10:10 schreef miss_sly het volgende:
Ik kon de weg naar de sportschool nog vinden *O*
Eindelijk weer alles normaal: man naar een klant, kind naar school, ik sporten en thuiswerken O+

Wij hebben prima muziek op staan. Playlists van Spotify, geen reclame en gesprekken, daar heb ik geen zin in. Verder heb ik alleen maar wat geluid op de achtergrond nodig. Ik hoor het amper, en soms wel en dan zing ik even mee :')
Fijn zo weer even normaal O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 5 september 2023 @ 11:54:29 #301
5428 crew  miss_sly
pi_210537988
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 10:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Fijn zo weer even normaal O+
Echt O+

Het was ook heerlijk om vakantie te hebben, maar dat liep al anders, en er is geen soort van ritme meer op het einde. Het voelt ook meteen weer zoals het hoort :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')