abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210017463
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:15 schreef exode het volgende:

Hoe bevalt Fit20 Vanyel?
Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210031194
Eerste kilo vocht is er alweer af.

Lijstje:
L: tomatensoep met vega ballen en 1 broodje
T: aardbeien, proteīne toetje en handje nootjes
D: Tasty grill + zoete aardappelpuree met zongedroogde tomaatjes en nootjes
pi_210031324
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 23:18 schreef Vanyel het volgende:

Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij :Y
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210031365
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug :X
Ja ze zijn ook duur :Y Al valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210031436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:36 schreef Vanyel het volgende:

Ja ze zijn ook duur :Y Al valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
Goede regeling wel ^O^

Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk :+ ) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.

Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:32:40 #56
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210031969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Goede regeling wel ^O^

Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk :+ ) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.

Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
Is small group training dan niet wat voor je?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210032006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je woont maar in sommige steden heb je dit oprecht. Ene keer apekooi, dan badminton, trefbal, etc.
pi_210032198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:

Is small group training dan niet wat voor je?
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.

(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:36:39 #59
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210032634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.

(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
Sportscholen hebben het, maar er zijn ook pt's die het aanbieden. Voordeel is wel dat het afgesproken momenten zijn, dat maakt voor mij de drempel om te skippen in ieder geval al groter. :P

Maar was vooral bedoeld als term om in je omgeving te kunnen rondkijken. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210032646
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:44:48 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210034958
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.

Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht :s)

Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.

En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
Spoilers!
pi_210035097
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Absoluut interessant.

quote:
“69% of doctors, 46% of nurses and 37% of dietitians report biased attitudes against people living with obesity”.
Die 69% valt me nog mee :@ Ik heb zoveel voorbeelden uit de praktijk :X En dat zeiden ze openlijk tegen mij, zelf niet bepaald de slankste. (ik geloof dat het nooit tégen mij gericht was overigens)
  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:00:36 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210035186
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Zeer interessant inderdaad. Ik ben blij dat ik niet de verantwoordelijkheid heb over wat ik kinderen leer over voedsel.
Spoilers!
pi_210035324
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo :+ ) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was :') Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
pi_210038736
Op vakantie in de ardennen!

O: banaan en manderijn
M: Twee boterhammen met kaas
-Een boterham met halve plak kaas
-Een boterham met Kipfilet en sla
-Een mini Krentenbolletje
- Een petit chocoladebroodje
T: maiswafels 4x
Manderijn
Breaker proteins
A: Een bordje nasi met kipfilet en groenten

En gehiked. Ongeveer 8500 stappen maar wel de hoogte in. Was nog best zwaar.
pi_210041401
Nog een halve vochtkilo er af :W
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.

Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 10:23:58 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210042449
Vanmorgen 93,5kg schoon aan de haak. Dat is toch al gauw 11kg meer dan ik in de afgelopen jaren op zijn laagst heb gewogen. Dat was overigens na een buikgriep in Indonesië, dus dat telt niet echt.

Het streven is om weer naar de 85kg te gaan. Dat is beter voor mijn spieren (ik heb een spierziekte en ik merk dat het al die kilo's extra meezeulen te zwaar voor me wordt) en is ook beter tegen de spit (ben het afgelopen jaar een paar keer door mijn rug gegaan).

Beweging krijg ik op zich wel genoeg. Loop dagelijks naar en van mijn werk (totaal zo'n 8km), een enkele keer doe ik dat fietsend en de tram pak ik alleen als het regent. En 's avonds wandelen mijn vrouw en ik een rondje door het Vondelpark (3,5km). Verder stap ik wekelijks wel op de racefiets voor een rondje van gemiddeld 40km en af en toe doe ik mee met de 50+donderdagavondbadmintonclub ( :') ).

Hier ga ik wel weer fitness aan toevoegen. Dat deed ik altijd al vanwege mijn spierziekte bij het revalidatiecentrum, maar dat stopte tijdens de corona-pandemie en sindsdien is daar een andere uitbater voor de fitness en heb ik het daarbij aanmelden iedere keer voor mij uitgeschoven. Tijd voor actie dus. Kan ik ook beter aan mijn core werken als preventief middel tegen de spit. Dat mes snijdt aan meerdere kanten. B-).

Maar goed, het grootste probleem voor mij is drank en voedsel. Op een terras drink ik echt geen glas water. Dat wordt dan gelijk wijn. En daar hoort natuurlijk ook een hapje bij. Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf. Maar in je eentje zo'n reeks gaande houden werkte uiteindelijk ook niet meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210042764
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf.
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.

Maar misschien iemand anders wel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 13:52:15 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210044777
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:53 schreef sigme het volgende:
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.

Maar misschien iemand anders wel?
Nee, dank je. Van die calorieën-tellers is aan mij niet besteed.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210049075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo :+ ) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was :') Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
Sommige mensen hebben echt belachelijk veel aanleg terwijl een ander letterlijk kan eten wat hij wil :Y

Momenteel eet ik ook teveel en beweeg te weinig door een beenblessure. Waar ik voorheen naar de sportschool ging duik ik nu het terras op, dus dat gaan we weer omdraaien. Oh en alleen nog maaltijd salades pokebowl enzo, koolhydraten zijn hier echt een katalysator om snel dik te worden.
blablablabla
pi_210049183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 08:36 schreef Sarabi het volgende:
Nog een halve vochtkilo er af :W
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.

Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
We gingen onverwacht brouwen en daar hoort bier bij :+ dus er komen nog wat speciaal biertjes bij het lijstje.

Het ging toch al 2 dagen goed :')
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 14:02:48 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210057719
Hier geen bijzonderheden te melden. Ben toe aan wat mooier weer voor wat langere fietstochten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210058199
Ik heb weer even een haat liefde verhouding met de weegschaal. Hele week braaf geweest maar weegschaal doet niks. Maarja, ik voel me lekker en ik weet dat ik goed bezig bent dus komt vast vanzelf wel.
pi_210058458
Ik bleek gisterochtend op de weegschaal bij mn ouders toch 7 ons lichter dan de laatste keer dat ik er was (10 dagen geleden). Had ik niet verwacht. Bij mn ouders wegen is sowieso leuker, want daar weeg ik minder dan op mn eigen :+ .

Morgenochtend weer even bij de PT sportschool erop, die hebben zo'n fancy InBody ding met ook hendels voor je handen enzo. Benieuwd of die ook wat verschil aangeeft (daar is dan 20 en 28 juli, bij ouders was ik 16 en 26 juli).

HelloFresh Box binnen ook. Vandaag een Japanse stijl bowl met kipgehaktballetjes.
pi_210068593
Weegschaal PT zei -0.5kg, wel vooral spier. Nou ja, het is een begin ;)

Lijst vandaag:
S: uur krachttraining met PT, met daarbij 1 dextro en 400ml isostar drink (half zo sterk aangemaakt als instructie verpakking)
L1: flesje protein drink chocolade, 125g blauwe bessen
L2: omelet van 3 eieren, 100g paprika en 35g jong belegen kaas
D: 250g broccoli met 75g rijst
T: 250g kwark, 25g tasty basics muesli, 5g gebroken lijnzaad, 1 banaan, 125g blauwe bessen
1554 kcal; 46% koolhydraten, 30% eiwit, 24% vet, 27.5g vezels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')