abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:21:51 #1
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209979468
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:26:22 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_209979552
@Medusa666, just out of curiosity, waarom post je hier dagelijks je eetlijstjes? Want als je het post gaan mensen er feedback op geven.

En het is ook zeker niet zo dat je zelf eerst iets tot de perfectie moet beheersen voordat je je mond open mag trekken toch? :D

We worstelen allemaal met hetzelfde, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar als je niet worstelt, helemaal blij bent met je eetpatroon en ook nog eens als een malle afvalt,tsja! Wat voegt posten dan toe voor je?
disclaimer
pi_209979608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:21 schreef IJsdraakje het volgende: [..] Het werd bestempeld als maagvulling, maar niet voedzaam. Aka de hoeveelheid stoffen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, valt tegen. Da's wat anders dan vullend of niet. Wel goed lezen he. :P
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)

Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel
meer calorieen en ongezonder.

Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vreten _O- Als je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt :+
pi_209979642
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:26 schreef SQ het volgende:
@:Medusa666, just out of curiosity, waarom post je hier dagelijks je eetlijstjes? Want als je het post gaan mensen er feedback op geven.

En het is ook zeker niet zo dat je zelf eerst iets tot de perfectie moet beheersen voordat je je mond open mag trekken toch? :D

We worstelen allemaal met hetzelfde, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar als je niet worstelt, helemaal blij bent met je eetpatroon en ook nog eens als een malle afvalt,tsja! Wat voegt posten dan toe voor je?
Anderen kunnen inspiratie opdoen van mijn lijstje en andersom. En jullie kunnen altijd tips en meningen geven op mijn lijstje, maar ook niet verbaasd zijn als ik daar ook weer mijn mening op geef :)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:33:31 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_209979643
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)

Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel

Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vreten _O- Als je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt :+
Haha lol. Je riep zelf dat je lijstje best voedzaam was omdat er komkommer en fruit op stond he. Het enige wat we deden was die stelling weerleggen :')!

En nu ben ik er wel klaar mee, blijf gewoon doen waar jij je goed bij voelt, het kan me bijzonder weinig schelen hoe je dat verder doet ;) hopelijk bereik je je eigen doelen en voel je je er goed bij, want daar gaat het om.
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:45:42 #6
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209979765
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja, nee, mensen te kakken zetten vanwege hun eten is mij een brug te ver.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209979785
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.
Eat that Exode van 5 maanden geleden ;)

(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)

Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Morgen gaan we de bergen weer in voor wat wandelingen op mijn wandelschoenen!
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:47:53 #8
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209979799
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.

(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)

Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Echt super, die vooruitgang. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 21 juli 2023 @ 11:49:22 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_209979810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef exode het volgende:

Dan moet de nood om te wassen toch best hoog zijn, ik vind het soms al te veel moeite om de was van de eerste verdieping te plukken :D
Good busy!
disclaimer
pi_209979812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Echt super, die vooruitgang. O+
Luchtvochtigheid is hier nu 82%, een paar maanden geleden zou ik dan amper kunnen bewegen van de benauwdheid. Nu gewoon 3 kilometer gelopen :)
Echt, ik ben blij dat ik zo goed afval, maar die fitheid, daar deed ik het voor.
pi_209979826
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Dan moet de nood om te wassen toch best hoog zijn, ik vind het soms al te veel moeite om de was van de eerste verdieping te plukken :D
Good busy!
B is op zijn 9e al een stinkende puber. De stank uit de waszak vol sokken, ondergroed en zijn shirts was niet meer te harden...
pi_209979881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ja, nee, mensen te kakken zetten vanwege hun eten is mij een brug te ver.
Ja sure, maar mij te kakken zetten in het vorige topic met hele sarcastische comments mag wel. Dubbele standaarden etc.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:47:08 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_209980440
Tijd dat iedereen weer even wat eet.
disclaimer
pi_209980484
Ik kan wel een lijstje posten, maar het is voor mij obvious waarom ik aangekomen ben ipv afgevallen :+
pi_209980540
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Tijd dat iedereen weer even wat eet.
Get a snickers :P
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:57:22 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_209980565
Ja niemand komt aan van te veel water drinken :P

Ik wil ook best een lijstje posten:

L: broodje filet americain met ei en zo'n bakje peulvruchten-geitenkaassalade (AH to go lunch :'))
D: pasta met groenten, gehakt, rode saus en kaas

Inb4 "dat is veel te weinig!" ;)
(1400 kcal. Gisteren 3 miljoen. )
disclaimer
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:18:40 #17
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209980825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Get a snickers :P
I don't like peanuts. :+ (Te makkelijk met de username _O- )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209980828
Die was moest ik ook weer ophalen he, hatsa, 6 kilometer vandaag.

Vanmiddag doe ik niets meer, het regent en het gaat onweren. Mijn middag bestaat uit sauna en jacuzzi in.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 2 wasa crackers met kaas
T: banaan
L: 1 kaiserbroodje met kip, 1 ondefinieerbaar bruin broodje met jam
T: rijstewafel
A: rijst, kip, paprika, wortel, komkommer
Toen de kinderen in bed lagen een vigin mojito in de jacuzzi :) :)
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:28:01 #19
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209980967
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:57 schreef SQ het volgende:
Ja niemand komt aan van te veel water drinken :P
Leugens, de weegschaal gaat heus wel wat anders zeggen als ik tussen twee weegmomenten een liter water wegklok. :{w
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_209981064
Ik zal afgelopen maandag ook even posten. Ik was die dag jarig en wilde nergens op letten:

O: aardbeienschnitt, kaiserbroodje jam
T: banaan
L: grooooote wienerschnitzel met veul friet mayo en veenbessensaus met een enorm glas cola
T: niets want ik zat ramvol
D: broodjes kaas, ham, nutella
A: waterijsje

Beweging: die afdaling dus, we zijn er 3 uur zoet mee geweest.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:35:09 #21
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209981123
En even m'n week bekeken, achteraf verbaast het me niet dat ik snaaitrek had, zo heel veel hadden m'n maaltijden ook weer niet om het lijf. :+ Als ik even m'n chocopasta-misbruik weg denk, zat ik op zeg 1400-1600 gemiddeld en ik mik op 1700-1800 (qua verdere stats, ik ben 1.75 en zo rond de 90kg). Nu vind ik het zelf niet zo'n punt om m'n weekenden te balanceren met m'n doordeweeks, maar snaaibuien wil ik wel voorkomen, dus daar moet ik een en ander aanpassen.

Wel positief: m'n eiwitdoelen halen gaat best goed al! Ik loop dus bij een PT (vandaag wat minder lopen, want sodeju, spierpijn) en daarmee heb ik afgesproken dat ik langzaam m'n eiwitten omhoog ga gooien. Afgelopen week dus één dag waarop ik echt wat te weinig had, de rest is mooi volgens m'n richtlijn.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 13:44:02 #22
5428 crew  miss_sly
pi_209981302
Ik doe IF 16:8, eet tussen 12-20 uur en probeer dan vier eetmomenten te hebben met ieder 20-25 gram eiwit. Ik moet zeggen dat als het lukt (en dat is vrij vaak) ik ook geen honger of snaaitrek heb. Ik merk het ook vrij snel als het niet gelukt is, want dan krijg ik echt trek in van alles. Die eiwitten zijn echt goed tegen hongergevoel en zin in suiker en andere troep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 21 juli 2023 @ 13:49:21 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_209981416
Hoe zien jouw eetmomenten er dan ongeveer uit miss_sly?

Ik merk nu dus dat ik best heel goed ga op 2 maaltijden per dag. Ik eet nog steeds wel graag grote porties omdat ik me anders niet voldaan voel. Als ik meer eetmomenten zou pakken wordt dat al een stuk lastiger.
Ik eet dan meestal tussen 12 en 1 en tussen half zeven en half acht. Buiten die 2 blokken probeer ik zo min mogelijk te consumeren. En ik eet dan voor de lunch bijvoorbeeld restjes warm eten van de vorige dag (meestal gewoon een volledige portie) of een grote omelet met kaas, of 4-5 boterhammen, en dan daarbij nog 1-2 stuks fruit en/of snackgroenten.
disclaimer
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:00:41 #24
5428 crew  miss_sly
pi_209981625
Als ik heb gesport, eet ik bij thuiskomst (ik sport in de ochtend) twee koolhydraatarme boterhamen met twee gebakken eitjes. Als ik niet heb gesport twee koolhydraatarme boterhammen, eentje met kaas en ei/komkommer en eentje met pindakaas.
Om 15 uur eet ik een schaaltje eiwitrijke yoghurt met aardbeien, pecannoten en een heel klein beetje granola.
Avondeten, dat is nog het lastigste om die 20-25 gram in te verwerken, want we eten gewoon avondeten en doen ook nog vaak HelloFrhs o Greenchef.
Net voor 20 uur eet ik dan nog een proteine toetje of een proteine reep.

Als ik niet heb gesport, laat ik dat laatste wat vaker achterwege.

Wat voor mij dus vooral heel erg goed werkt, is dat ik er niet over na hoef te denken. Dit is wat ik eet. Saai, maar duidelijk. Op vrijdag- en zaterdagavond als man en kind als lekkers een mars ofzo eten, eet ik een proteine reep.

En het heeft dus ook resultaat. Sinds ik na de meivakantie hieraan ben begonnen, geeft mijn eigen weegschaal aan dat ik een ruime kilo ben afgevallen. De weegschaal op de sportschool zegt 900 gram vet minder, 600 gram spieren erbij.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:08:49 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_209981768
Sinds de meivakantie een kilo er af, dat zou ik zelf dus frustrerend weinig vinden als ik in zo'n strak regime zat :@ maar merk je zelf wel verandering in je lichaam?

(Ik schommel regelmatig 2 kilo in 2 dagen, dus mijn referentiekader is ook wel verziekt :'))
disclaimer
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 14:14:11 #26
5428 crew  miss_sly
pi_209981857
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 14:08 schreef SQ het volgende:
Sinds de meivakantie een kilo er af, dat zou ik zelf dus frustrerend weinig vinden als ik in zo'n strak regime zat :@ maar merk je zelf wel verandering in je lichaam?

(Ik schommel regelmatig 2 kilo in 2 dagen, dus mijn referentiekader is ook wel verziekt :'))
Ik zat al meer dan een jaar op hetzelfde gewicht, dus een kilo eraf is zeker niet frustrerend.
Daarnaast merk ik zeker heel erg veel aan mijn lichaam. Het is een stuk strakker, minder buik, meer spieren, en zelfs al een beginnende spierdefinitie op mijn bovenarmen en schouders.

Dus nee, ik ervaar het niet als frustrerend. Ik hoef ook geen grote hoeveelheid gewicht kwijt, een kilo of 4 zou al prima zijn.

O, en ik vind het eigenlijk helemaal geen strak regime. Ik ervaar het helemaal niet zo. Ik eet eigenlijk allemaal lekkere dingen, voor mijn gevoel. Ik snoep alleen niet en heb de alcohol vrijwel laten staan.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 14:21:55 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_209982021
Haha nee ik zeg ook niet dat jíj het frustrerend moet vinden ;)

En als je veel verschil merkt aan je lichaam is dat sowieso erg fijn :Y
disclaimer
pi_209983091
Ik weeg dus bewust alleen op de sportschool. Daar wordt alles gemeten en niet alleen gewicht. Daardoor focus ik me daar niet volledig op.

Deze vakantie is wel een extra eyeopener. Ik voel me al een paar maanden goed. Nu ik dus 3 dagen veel te vet heb gegeten, ben ik misselijk, buikpijn, slaap slecht etc.
Dat was 3 jaar heel normaal, maar ik weet nu dus dat het helemaal niet normaal is. Een x friet is prima, maar nou ja, die balans is dus belangrijk.
pi_209983495
Mijn lijstje vandaag O+

Ochtend: homemade “gezonde” tiramisu van eierkoek magere kwark, koffie en cacaopoeder.
T: manderijn
M: - grote salademelange met tonijn
- Wortelpatatjes (zelfgesneden) uit de airfryer met Heinz zero ketchup
- een tosti van 2 sneetjes volkorenbrood, 15+ smeerkaas en kalkoenfilet
A: curry met groenten en bonen en ongeveer 250-300 gram rijst.

2 glazen versegeperste sinaasappelsap
1 koffie met melk en suiker

[ Bericht 0% gewijzigd door Medusa666 op 21-07-2023 16:31:04 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 16:32:08 #30
5428 crew  miss_sly
pi_209983622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:57 schreef exode het volgende:
Ik weeg dus bewust alleen op de sportschool. Daar wordt alles gemeten en niet alleen gewicht. Daardoor focus ik me daar niet volledig op.

Deze vakantie is wel een extra eyeopener. Ik voel me al een paar maanden goed. Nu ik dus 3 dagen veel te vet heb gegeten, ben ik misselijk, buikpijn, slaap slecht etc.
Dat was 3 jaar heel normaal, maar ik weet nu dus dat het helemaal niet normaal is. Een x friet is prima, maar nou ja, die balans is dus belangrijk.
Ik weeg me bewust beide. Thuis om mijn gewicht in de gaten te houden, zodat het niet ongemerkt dus weer omhoog gaat. Op de sportschool om de vooruitgang in spiermassa te zien.
pi_209983915
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weeg me bewust beide. Thuis om mijn gewicht in de gaten te houden, zodat het niet ongemerkt dus weer omhoog gaat. Op de sportschool om de vooruitgang in spiermassa te zien.
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Maar jullie kunnen er dus wel echt progressie op zien?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:55:39 #32
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209983985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:49 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Je moet het zo zien: die weegschalen voor thuis geven inderdaad geen accuraat beeld, dus het heeft geen zin om die metingen met een profi ding te vergelijken. Vooruitgang ten opzichte van eerdere metingen op hetzelfde ding kan je ze daarentegen wél voor gebruiken. Als je gewicht bijvoorbeeld stil blijft staan, maar je vetpercentage zakt, is dat een mooie bevestiging van dat je op de goede weg zit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:57:34 #33
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209984000
Da's in ieder geval waar ik de mijne voor gebruik.

Helaas voor mij liegt 'ie niet en geeft 'ie braaf een hoger vetpercentage dan me lief is aan. :')

Alleen dus niet schrikken als 'ie hoger of lager aangeeft dan je verwacht, want dat is de valkuil van alleen voeten als contactpunt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 16:59:05 #34
5428 crew  miss_sly
pi_209984018
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:49 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Het zal zeker niet exact kloppen, maar ik zie er wel degelijk progressie mee. Met die van de sportschool, wat wel weer een andere is dan de huis-tuin-en-keukenpersonenweegschaal.
pi_209984054
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 13:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe IF 16:8, eet tussen 12-20 uur en probeer dan vier eetmomenten te hebben met ieder 20-25 gram eiwit. Ik moet zeggen dat als het lukt (en dat is vrij vaak) ik ook geen honger of snaaitrek heb. Ik merk het ook vrij snel als het niet gelukt is, want dan krijg ik echt trek in van alles. Die eiwitten zijn echt goed tegen hongergevoel en zin in suiker en andere troep.
4? :o Knap :Y
Ik zit vaak op 2 echte en een snaai (tegenwoordig meestal 2 nectarines) tussendoor.
Als ik netjes IF. Nu even minder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 19:29:12 #36
5428 crew  miss_sly
pi_209985828
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
4? :o Knap :Y
Ik zit vaak op 2 echte en een snaai (tegenwoordig meestal 2 nectarines) tussendoor.
Als ik netjes IF. Nu even minder.
Ik IF nu heel netjes, en dan eet ik echt op dezelfde tijdstippen. Die structuur werkt voor mij.

Ik zet overigens ook meer in op spiergroei dan afvallen, dus vandaar vier proteine-momenten.
pi_209986252
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik IF nu heel netjes, en dan eet ik echt op dezelfde tijdstippen. Die structuur werkt voor mij.

Ik zet overigens ook meer in op spiergroei dan afvallen, dus vandaar vier proteine-momenten.
Ik denk altijd dat ik genoeg vet heb om de spiergroei te faciliteren :7

Mijn nieuwe fit20 hobby ondersteunt die assumptie.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209998964
Ik wil toch even mijn pizza experiment hier delen. Ik ben een enorme liefhebber van pizza en zou het prima iedere dag kunnen eten. Gezien het afvallen past een pizza echt wel af en toe erin, maar niet al te vaak, dus ben op zoek naar wat meer low kcal alternatieven. Probeersels met wraps enzo waren niet echt een succes. Vandaag met flatbread geprobeerd, en dat was echt super lekker! Stuk steviger dan wraps en wel lekker het krokante van een pizzabodem. Had hierbij zelf kipshoarma gemaakt (kip gekruid :P), groente en 30+ kaas erop en afmaken met wat knoflooksaus (kan je natuurlijk ook prima zelf maken). Al met al een heerlijke 'pizza' voor 650 kcal met 61 gram eiwitten.
pi_209999813
Klinkt wel als een prima alternatief voor je!

Ik had nog HelloFresh tegoed, dus heb maar weer een box besteld. 6 recepten voor 2 personen. Ben alleen natuurlijk, dus plan is om ofwel van elk gerecht een portie in de vriezen, ofwel als niet alles geschikt iig te zorgen dat er 6 bakjes eten de vriezer in gaan. Dubbel winnen: weer even wat ritme in het koken, wat meer variatie in wat ik eet én alvast wat vriezervoorraad voor drukke werkdagen wanneer mn vakantie voorbij is. Voor komende week een weekmenu gemaakt, behalve dinsdag en woensdag want dan ben ik bij mn ouders. Maar dat is altijd wel gezond. Maandag kijkt de PT even mee met mn schema, of de verhoudingen kh/eiwit/vet enzo er beetje goed uitzien.

Spierpijn trouwens van de PT van donderdag.. hij was 4wk weg en ik had in tussentijd maar 2x gesport door veel te druk op werk. Dat voel ik nu wel :+
pi_210000076
Vandaag door slechte (lees; geen) voorbereiding ruim 4 uur gelopen. Berg op en af. Die ga ik weer voelen hoor.

De rest van het gezin at vanavond pannekoeken, dat vind ik mwaoh dus broodjes op en opkikkertje.

Hoe bevalt Fit20 Vanyel?
pi_210000124
@Pinuts, ik eet ook regelmatig plaatbroodpizza, ik ben er gek op. :Y En ook deze vind ik best een fijne optie vanwege snel en zonder oven: https://www.jamieoliver.c(...)cipes/no-oven-pizza/

Maar het liefst maak ik echt pizzadeeg en gebruik dan gewoon de helft ipv een hele pizza. Komt ook op hetzelfde neer qua kcal trouwens. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210000264
Mijn lijstje vandaag:
O: 2 crackers smeerkaas
L: 3 pannenkoeken met spek en stroop en bruine suiker
B: 2 uur moestuinen.
T: banaan en halve komkommer
A: kip kerrie met bonen en rijst, magnum toe.

Morgen balansdag.
O: 2 crackers met kaas
B: 2 uur zwembad
L: 1 pistoletje, roerei van 3 eieren, hamblokjes, tomaatjes, uitje en courgette en een scheutje melk, iets van fruit
A: mais/courgettekoekjes met gehaktballetjes en veenbessencompote.
pi_210011449
Nou, drie dagen uitgebreid koken voor gasten en ook uitgebreid eten (en drinken ;)) leverde niet eens noemenswaardig extra gewicht op.
Gister na de uitgebreide maaltijd vertrokken de gasten. 's Avonds aten wij eenvoudig: pasta met tomatensaus en geraspte kaas. Boekweitpudding toe.

Vandaag een 'gewoon' ontbijt: vette kwark & fruit, noten pitten zaden.
Avondeten:
Vooraf wat salade.
Hoofd: Witlof met banaan, ham & kaas uit de oven. Met een klein beetje krieltjes.
Toe: warme boekweitpudding met spekvet & boter & ahornsiroop
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210011699
Morgen is de vakantie voorbij dus maar weer eens een poging doen tot normaal doen.

Lijstje voor morgen:
L: 2 vlamtostis (nog even het eten van de vakantie opmaken :+ )
D: vega chicken tender en geroosterde kikkererwten
T: proteīne toetje, handje nootjes en iets van fruit

Verder blijft het bij elke dag 10k stappen zetten. Als alles weer wat rustiger is geworden eens kijken of ik weer iets van sport er bij wil doen.
pi_210012193
Vandaag in een bergrestaurant geluncht, Käseknödel met zuurkool en spekjes. Drijvend in het vet. Hier is niet tegenop te balansen ;) maar lekker!

Wel weer veel gelopen, vooral omdat de lager gelegen restaurants dicht waren.
pi_210012365
Ik was goed bezig vandaag. Maar kwam net pas thuis en mijn gerecht voor vanavond duurt 45 min om te koken en heb echt honger. Dus gezwicht en vanavond eet ik friet. Morgen wel koken. Normaal zou ik het 'vervelender' hebben gevonden maar probeer nu echt in mijn achterhoofd te houden dat het lange termijn is en niet even in x weken x kg afvallen.
pi_210012941
Ik at geen fruit (want de kinderen aten alles op :p ) en vanavond zijn we spontaan uit eten geweest bij de pizzaria. Maar geen brood vooraf en geen ijs toe, dus dat kon prima voor vandaag.

Morgen:
O: 2 boterhammen met beleg
L: restje kip kerrie met rijst, komkommer en stuk naanbrood erbij
A: de courgettekoekjes met gehaktballetjes en veenbessencompote die we vandaag zouden eten.

En waarschijnlijk nog een T, want kantoordag, maar ik weet nog niet wat.
pi_210013052
O: fruitsalade en
- Muesli met melk en beetje honing
M: eierkoek, koffie, magere yoghurt en cacaopoeder
T: Een banaan
A: 6 kippenpootjes omring met taki’s en patatjes met cheddarkaas en jalapenos

Heb nog zin in een proteinepudding :@ Maar doe het maar niet.
pi_210013700
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:09 schreef Medusa666 het volgende:
Heb nog zin in een proteinepudding :@ Maar doe het maar niet.
Heb je die nieuwe proteine chocolademousse van ah huismerk al geprobeerd? Die is echt goddelijk !
pi_210017088
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Heb je die nieuwe proteine chocolademousse van ah huismerk al geprobeerd? Die is echt goddelijk !
Wel die mousse, maar die vond ik niet zo lekker. Die caramel daarentegen :9

Maar goede tip. Zal het een keertje proberen.
pi_210017463
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:15 schreef exode het volgende:

Hoe bevalt Fit20 Vanyel?
Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij :Y
pi_210031194
Eerste kilo vocht is er alweer af.

Lijstje:
L: tomatensoep met vega ballen en 1 broodje
T: aardbeien, proteīne toetje en handje nootjes
D: Tasty grill + zoete aardappelpuree met zongedroogde tomaatjes en nootjes
pi_210031324
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 23:18 schreef Vanyel het volgende:

Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij :Y
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210031365
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug :X
Ja ze zijn ook duur :Y Al valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
pi_210031436
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:36 schreef Vanyel het volgende:

Ja ze zijn ook duur :Y Al valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
Goede regeling wel ^O^

Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk :+ ) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.

Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:32:40 #56
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210031969
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Goede regeling wel ^O^

Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk :+ ) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.

Ik wil schoolgym 2x per week -O- Van alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
Is small group training dan niet wat voor je?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210032006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je woont maar in sommige steden heb je dit oprecht. Ene keer apekooi, dan badminton, trefbal, etc.
pi_210032198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:

Is small group training dan niet wat voor je?
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.

(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:36:39 #59
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210032634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.

(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
Sportscholen hebben het, maar er zijn ook pt's die het aanbieden. Voordeel is wel dat het afgesproken momenten zijn, dat maakt voor mij de drempel om te skippen in ieder geval al groter. :P

Maar was vooral bedoeld als term om in je omgeving te kunnen rondkijken. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210032646
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:44:48 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210034958
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.

Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht :s)

Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.

En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
Spoilers!
pi_210035097
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Absoluut interessant.

quote:
“69% of doctors, 46% of nurses and 37% of dietitians report biased attitudes against people living with obesity”.
Die 69% valt me nog mee :@ Ik heb zoveel voorbeelden uit de praktijk :X En dat zeiden ze openlijk tegen mij, zelf niet bepaald de slankste. (ik geloof dat het nooit tégen mij gericht was overigens)
  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:00:36 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210035186
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Zeer interessant inderdaad. Ik ben blij dat ik niet de verantwoordelijkheid heb over wat ik kinderen leer over voedsel.
Spoilers!
pi_210035324
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo :+ ) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was :') Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
pi_210038736
Op vakantie in de ardennen!

O: banaan en manderijn
M: Twee boterhammen met kaas
-Een boterham met halve plak kaas
-Een boterham met Kipfilet en sla
-Een mini Krentenbolletje
- Een petit chocoladebroodje
T: maiswafels 4x
Manderijn
Breaker proteins
A: Een bordje nasi met kipfilet en groenten

En gehiked. Ongeveer 8500 stappen maar wel de hoogte in. Was nog best zwaar.
pi_210041401
Nog een halve vochtkilo er af :W
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.

Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 10:23:58 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210042449
Vanmorgen 93,5kg schoon aan de haak. Dat is toch al gauw 11kg meer dan ik in de afgelopen jaren op zijn laagst heb gewogen. Dat was overigens na een buikgriep in Indonesië, dus dat telt niet echt.

Het streven is om weer naar de 85kg te gaan. Dat is beter voor mijn spieren (ik heb een spierziekte en ik merk dat het al die kilo's extra meezeulen te zwaar voor me wordt) en is ook beter tegen de spit (ben het afgelopen jaar een paar keer door mijn rug gegaan).

Beweging krijg ik op zich wel genoeg. Loop dagelijks naar en van mijn werk (totaal zo'n 8km), een enkele keer doe ik dat fietsend en de tram pak ik alleen als het regent. En 's avonds wandelen mijn vrouw en ik een rondje door het Vondelpark (3,5km). Verder stap ik wekelijks wel op de racefiets voor een rondje van gemiddeld 40km en af en toe doe ik mee met de 50+donderdagavondbadmintonclub ( :') ).

Hier ga ik wel weer fitness aan toevoegen. Dat deed ik altijd al vanwege mijn spierziekte bij het revalidatiecentrum, maar dat stopte tijdens de corona-pandemie en sindsdien is daar een andere uitbater voor de fitness en heb ik het daarbij aanmelden iedere keer voor mij uitgeschoven. Tijd voor actie dus. Kan ik ook beter aan mijn core werken als preventief middel tegen de spit. Dat mes snijdt aan meerdere kanten. B-).

Maar goed, het grootste probleem voor mij is drank en voedsel. Op een terras drink ik echt geen glas water. Dat wordt dan gelijk wijn. En daar hoort natuurlijk ook een hapje bij. Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf. Maar in je eentje zo'n reeks gaande houden werkte uiteindelijk ook niet meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210042764
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf.
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.

Maar misschien iemand anders wel?
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 13:52:15 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210044777
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:53 schreef sigme het volgende:
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.

Maar misschien iemand anders wel?
Nee, dank je. Van die calorieën-tellers is aan mij niet besteed.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210049075
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo :+ ) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was :') Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
Sommige mensen hebben echt belachelijk veel aanleg terwijl een ander letterlijk kan eten wat hij wil :Y

Momenteel eet ik ook teveel en beweeg te weinig door een beenblessure. Waar ik voorheen naar de sportschool ging duik ik nu het terras op, dus dat gaan we weer omdraaien. Oh en alleen nog maaltijd salades pokebowl enzo, koolhydraten zijn hier echt een katalysator om snel dik te worden.
blablablabla
pi_210049183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 08:36 schreef Sarabi het volgende:
Nog een halve vochtkilo er af :W
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.

Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
We gingen onverwacht brouwen en daar hoort bier bij :+ dus er komen nog wat speciaal biertjes bij het lijstje.

Het ging toch al 2 dagen goed :')
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 14:02:48 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210057719
Hier geen bijzonderheden te melden. Ben toe aan wat mooier weer voor wat langere fietstochten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210058199
Ik heb weer even een haat liefde verhouding met de weegschaal. Hele week braaf geweest maar weegschaal doet niks. Maarja, ik voel me lekker en ik weet dat ik goed bezig bent dus komt vast vanzelf wel.
pi_210058458
Ik bleek gisterochtend op de weegschaal bij mn ouders toch 7 ons lichter dan de laatste keer dat ik er was (10 dagen geleden). Had ik niet verwacht. Bij mn ouders wegen is sowieso leuker, want daar weeg ik minder dan op mn eigen :+ .

Morgenochtend weer even bij de PT sportschool erop, die hebben zo'n fancy InBody ding met ook hendels voor je handen enzo. Benieuwd of die ook wat verschil aangeeft (daar is dan 20 en 28 juli, bij ouders was ik 16 en 26 juli).

HelloFresh Box binnen ook. Vandaag een Japanse stijl bowl met kipgehaktballetjes.
pi_210068593
Weegschaal PT zei -0.5kg, wel vooral spier. Nou ja, het is een begin ;)

Lijst vandaag:
S: uur krachttraining met PT, met daarbij 1 dextro en 400ml isostar drink (half zo sterk aangemaakt als instructie verpakking)
L1: flesje protein drink chocolade, 125g blauwe bessen
L2: omelet van 3 eieren, 100g paprika en 35g jong belegen kaas
D: 250g broccoli met 75g rijst
T: 250g kwark, 25g tasty basics muesli, 5g gebroken lijnzaad, 1 banaan, 125g blauwe bessen
1554 kcal; 46% koolhydraten, 30% eiwit, 24% vet, 27.5g vezels.
pi_210073953
Op vakantie geweest naar de ardennen en nu terug. Ik heb niet op calorieën gelet maar gewoon alles gegeten wat ik wilde, maar met mate ongezonde producten (koekjes, chips etc) en geprobeerd junkfood zoveel mogelijk te laten staan. En van die thuisworkouts in de ochtend gedaan.

Ben ik alsnog een kilo ongeveer afgevallen! :) Dus ben blij.

En met een wafel, ijs, chocoladebroodjes en burger deze week :)
pi_210073961
En ik had geen lange spiegel of weegschaal daar en dat werkte ook heel fijn ofzo eigenlijk. Dan let je meer op hoe je je voelt dan hoe je eruit ziet.
pi_210092280
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
pi_210092530
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.

Dit weekend niet super netjes maar ook niet dramatisch. Vanavond pizza met familie eten, maar rest van de dag is netjes, dus dat is prima. En al gesport + 7000 stappen gezet. Waar ik me daar vroeger echt druk over kon maken denk ik nu echt tja life happens. 1 of 2x per week ongezonder eten want vrienden/familie hoort er nou eenmaal bij.
pi_210114066
Veel twijfel, maar ik denk dat ik mijn dure sportschoolabbonement ga opzeggen. Ik train nu bij een strenght en conditioninggym, 2x per week, maar merk dat ik het steeds minder leuk vind en ook met werk onregelmatiger werk waardoor ik soms een training mis. En het kost 80 euro per maand, dus een training missen is toch 10 euro. Er is een sportschool op het werk waar ik gratis gebruik van kan maken, dus ipv bij de goede gym (waar ik overigens wel super veel leer!) wil ik dan daar 2x per week krachttraining gaan doen.
pi_210114545
Op 2 juli ben ik overgestapt naar twee keer per dag eten.

Het was wel even een uitdaging om tussen de eetmomenten door te overbruggen.

2 juli en vandaag:

Nu alweer benieuwd naar de komende maanden. Ik woog in oktober voor 't laatst 81.1kg en al heel lang niet onder de 81 geweest.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:20:45 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210116097
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210116159
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Ik denk dat ze nu wel open zijn en kan je mooi nu bellen.

(zegt de persoon die net een hele lijst met veel te lang uitgestelde belangrijke to do dingen heeft afgewerkt *O* )
pi_210116682
quote:
Wanneer meld je je aan bij de sportschool?
pi_210116959
quote:
Donderdagochtend wegen na het poepen en je zit wel weer op die 92,9, daarna in het weekend weer volproppen. 8-)
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:56 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210117124
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:03 schreef sigme het volgende:
Wanneer meld je je aan bij de sportschool?
Zodra de prijzen weer zakken. :{

Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.

Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur. ;(. Ik moet ook nog werken. :').
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:51:44 #87
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210117172
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:31 schreef Jeroboam het volgende:

Donderdagochtend wegen na het poepen en je zit wel weer op die 92,9, daarna in het weekend weer volproppen. 8-)
Ik weeg altijd schoon aan de haak. B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210117201
2,5 week vakantie achter de rug, buiten iets meer eten alleen 'gezondigd' met 3x friet, 1x dikke vette knakworsten, 2 dagen frisdrank in Legoland, 1x apfelstrudel, 1x taart (want jarig) en 1 x uitgebreid uit eten.

Wel veel gelopen. Vrijdag wegen, ben benieuwd, merk nu vooral onrust in mijn lichaam, morgen ga ik iig sporten.
pi_210117205
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.

Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur. ;(. Ik moet ook nog werken. :').
Heeft je werk geen sportschool-fiscaalgunstig-regeling?
En anders: het heeft voordelen om te werken aan je 'fuck you'. Dus gewoon naar de gewone sportschool en je ding doen.
pi_210117392
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Poeh, dat zijn wel ongunstige voorwaarden.

Mijn revalidatiecentrum vraagt 25 euro per maand voor onbeperkt sporten plus 1 begeleide groepsles per week. Dat is dan weer extreem goedkoop, ik heb het echt getroffen.

Ik kan 5 dagen per week terecht tussen 8.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 9 en 12.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 01-08-2023 13:23:06 ]
Spoilers!
pi_210117547
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

Poeh, dat zijn wel ongunstige voorwaarden.

Mijn revalidatiecentrum vraagt 25 euro per maand voor onbeperkt sporten plus 1 begeleide groepsles per week. Dat is dan weer extreem goedkoop, ik heb het echt getroffen.

Ik kan 5 dagen per week terecht tussen 8.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 9 en 12.

Mijn centrum heeft blijkbaar een regeling waarbij 2 keer sporten als 1 fysiobehandeling geldt of iets in die richting. Ik hoorde het van mijn groepsgenoten en moet de details nog uitzoeken. Heeft jouw verzekeringspolis misschien medisch fitness er in opgenomen?
Nou, dat is absoluut goedkoop :o Hier 35 euro voor 1x per week en 60 euro voor 2x. Ze hebben geen onbeperkt. Ik vind 50 euro voor 1x per week ook best wel duur. En de openingstijden erg bepekt (van UIO AMS dus)
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:34:52 #92
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210118269
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:55 schreef sigme het volgende:
Heeft je werk geen sportschool-fiscaalgunstig-regeling?
Helaas niet, al doen ze wel veel aan vitaliteit op mijn werk. En qua zorgverzekering schiet het ook niet op. Medische fitness alleen op indicatie en die heb ik niet, tenzij ik weer eens een slechte periode heb en daarmee weer de medische mallemolen in moet. Op zich vreemd, omdat dat sporten wel een preventieve werking heeft waardoor ik juist minder slechte periodes heb. Maar goed, ik weet wat ik moet doen om die periodes zo veel mogelijk te voorkomen.

quote:
En anders: het heeft voordelen om te werken aan je 'fuck you'. Dus gewoon naar de gewone sportschool en je ding doen.
Met mijn fuck you zit het over het algemeen wel goed. :D
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:17:05 #93
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_210118786
Ook maar weer eens posten.

Ooit begonnen (2017) op 80kg.
Via Myfitnesspal app in half jaar gezakt naar 74kg.
Op voeding letten, maar ook zeker bewegen. Niet zo zeer (intensief) sporten, maar naast mijn dagelijkse lunchwandeling ook bijna elke dag in avond 30/60minuten te wandelen of stukje fietsen.

Sinds 2018 gemiddeld 2kg per jaar aangekomen.
Net op dat moment ook relatie gekregen (en gaan samenwonen, dus ik kan mijn vriendin de schuld geven :P )

Langzaam de app laten verwateren en in corona tijd en verhuizing/klussen ook minder actief geweest.
Paar keer wel voorzichtig weer begonnen met afvallen, maar niet echt resultaat.
Vorig jaar juli was ik net boven de 80kg.
Na mijn vakantie was ik aangekomen tot boven de 82kg, en sindsdien ook niet meer onder de 82kg uitgekomen :{

Dit jaar begin juli vakantie gehad en met terugkomst weer 2kg erbij (dus 84kg).
Inmiddels weer aan de slag met de app en proberen ook de fiets/wandelactiviteit in avond dagelijks uit te voeren.

Doordeweeks lukt het afvallen goed, maar de weekenden blijven voor mij de 'bottleneck' Moet mezelf echt gaan aanleren om in weekenden ook actiever bezig te zijn.

edit: Frustrerende is dat mijn vriendin door snelwerkende schildklier hetzelfde kan eten en praktisch niet aankomt.
Enkele jaren geleden met een kennis (die relatief slank is) een weekend weg geweest.
in het hotel stond een weegschaal. Beide op een dag exact hetzelfde gegeten/gedronken. Dag later was ik net geen kilo zwaarder, terwijl hij gelijk op gewicht zat -O-
Net efkes anges
pi_210125594
Het was een redelijke dag.

L: 2 harde broodjes met omelet van 1,5 ei, een plakje ham en wat bbqsaus
D: macaroni met deze saus: https://deliciousmagazine(...)-munt-doperwtensaus/
T: skyr, watermeloen, 0.0 radler en 0.0 Gin/Tonic
pi_210128047
Ik was net bij de dietiste en hebben toch maar een keer mijn vetpercentage gemeten. Dat viel me niets tegen *O* 31%
Ik ben natuurlijk al aardig afgevallen, dus het was ongetwijfeld een stuk hoger in januari.
pi_210128239
Lijstje vandaag:

L: 2 harde broodjes met omelet van 1,5 ei, een plakje ham en wat bbqsaus
D: https://brendakookt.nl/recepten/bami-met-spitskool-en-gehakt/
T: frambozen, worteltjes en proteīne toetje
pi_210128248
Regen, regen, regen, maar ik dacht 'Nee geen smoesje, ik moet vandaag naar de sportschool'. Zeiknat geregend, ook al is het maar een minuut of 3 fietsen.

Kom ik daar, sportschool gesloten....vreemd want het is een 24/7 sportschool. Dus ik loop naar de achteringang, allemaal bouwvakkers, zijn ze aan het verbouwen :? Ik weet van niets, geen mail etc, verloofde ook niet. Maar goed, ze gaan zaterdag weer open. Dan is het 3 weken geleden dat ik gesport heb, dat ga ik voeleeeeen.
pi_210128731
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.
1,5 week later is het eigenlijk best te doen. Ik moet scherp op mijn gedachten letten en vooral in de gaten houden dat ik niet eet op de automatische piloot. Maar de afhankelijkheid van eten, hongergevoel of eetverslaving valt eigenlijk heel erg mee. Dat is wel een factor maar gewoonte is een veel grotere factor. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn maaltijden zijn nu echt afgebakende eetmomenten en dat bevalt prima. Het gaat niet elke dag helemaal goed maar er is al echt veel verbetering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 02-08-2023 11:02:15 ]
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')