Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:21 schreef IJsdraakje het volgende: [..] Het werd bestempeld als maagvulling, maar niet voedzaam. Aka de hoeveelheid stoffen waar je daadwerkelijk wat aan hebt, valt tegen. Da's wat anders dan vullend of niet. Wel goed lezen he.
![]()
Anderen kunnen inspiratie opdoen van mijn lijstje en andersom. En jullie kunnen altijd tips en meningen geven op mijn lijstje, maar ook niet verbaasd zijn als ik daar ook weer mijn mening op geefquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:26 schreef SQ het volgende:
@:Medusa666, just out of curiosity, waarom post je hier dagelijks je eetlijstjes? Want als je het post gaan mensen er feedback op geven.
En het is ook zeker niet zo dat je zelf eerst iets tot de perfectie moet beheersen voordat je je mond open mag trekken toch?![]()
We worstelen allemaal met hetzelfde, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar als je niet worstelt, helemaal blij bent met je eetpatroon en ook nog eens als een malle afvalt,tsja! Wat voegt posten dan toe voor je?
Haha lol. Je riep zelf dat je lijstje best voedzaam was omdat er komkommer en fruit op stond he. Het enige wat we deden was die stelling weerleggenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:30 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)
Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel
meer calorieen en ongezonder.
Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vretenAls je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt
Ja, nee, mensen te kakken zetten vanwege hun eten is mij een brug te ver.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:30 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik bedoel er praktisch hetzelfde mee. Discussieren over hoe voedzaam een komkommer is :’)
Doet me denken aan een discussie die ik had met een oud huisgenootje (met obesitas overigens) over kip. Had het hoogste woord over kip met vel, want zoveel
meer calorieen en ongezonder.
Volgende dag zie ik haar stiekem kfc op haar kamer vretenAls je zo moeilijk en betweterig gaat doen om dingen als komkommer en kip, dan is het geen wonder dat je het allemaal niet meer volhoudt
Echt super, die vooruitgang.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.
Eat that Exode van 5 maanden geleden
(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)
Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Morgen gaan we de bergen weer in voor wat wandelingen op mijn wandelschoenen!
Dan moet de nood om te wassen toch best hoog zijn, ik vind het soms al te veel moeite om de was van de eerste verdieping te plukkenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:47 schreef exode het volgende:
Ik heb net 1,5 kilometer heen en 1,5 kilometer terug gelopen in de regen, berg op, berg af om was in een wasmachine te doen.
Eat that Exode van 5 maanden geleden
(We zitten in een appartement, alle centrale voorzieningen zitten in een ander complex)
Dat dalen op die berg op hardloopschoenen ipv mijn bergschoenen was overigens geen hele slimme actie maandag. Ik had vrij weinig grip op de niet bepaald makkelijke paden.
Morgen gaan we de bergen weer in voor wat wandelingen op mijn wandelschoenen!
Luchtvochtigheid is hier nu 82%, een paar maanden geleden zou ik dan amper kunnen bewegen van de benauwdheid. Nu gewoon 3 kilometer gelopenquote:
B is op zijn 9e al een stinkende puber. De stank uit de waszak vol sokken, ondergroed en zijn shirts was niet meer te harden...quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan moet de nood om te wassen toch best hoog zijn, ik vind het soms al te veel moeite om de was van de eerste verdieping te plukken![]()
Good busy!
Ja sure, maar mij te kakken zetten in het vorige topic met hele sarcastische comments mag wel. Dubbele standaarden etc.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, nee, mensen te kakken zetten vanwege hun eten is mij een brug te ver.
I don't like peanuts.quote:
Leugens, de weegschaal gaat heus wel wat anders zeggen als ik tussen twee weegmomenten een liter water wegklok.quote:
Ik zat al meer dan een jaar op hetzelfde gewicht, dus een kilo eraf is zeker niet frustrerend.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:08 schreef SQ het volgende:
Sinds de meivakantie een kilo er af, dat zou ik zelf dus frustrerend weinig vinden als ik in zo'n strak regime zatmaar merk je zelf wel verandering in je lichaam?
(Ik schommel regelmatig 2 kilo in 2 dagen, dus mijn referentiekader is ook wel verziekt)
Ik weeg me bewust beide. Thuis om mijn gewicht in de gaten te houden, zodat het niet ongemerkt dus weer omhoog gaat. Op de sportschool om de vooruitgang in spiermassa te zien.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:57 schreef exode het volgende:
Ik weeg dus bewust alleen op de sportschool. Daar wordt alles gemeten en niet alleen gewicht. Daardoor focus ik me daar niet volledig op.
Deze vakantie is wel een extra eyeopener. Ik voel me al een paar maanden goed. Nu ik dus 3 dagen veel te vet heb gegeten, ben ik misselijk, buikpijn, slaap slecht etc.
Dat was 3 jaar heel normaal, maar ik weet nu dus dat het helemaal niet normaal is. Een x friet is prima, maar nou ja, die balans is dus belangrijk.
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weeg me bewust beide. Thuis om mijn gewicht in de gaten te houden, zodat het niet ongemerkt dus weer omhoog gaat. Op de sportschool om de vooruitgang in spiermassa te zien.
Je moet het zo zien: die weegschalen voor thuis geven inderdaad geen accuraat beeld, dus het heeft geen zin om die metingen met een profi ding te vergelijken. Vooruitgang ten opzichte van eerdere metingen op hetzelfde ding kan je ze daarentegen wél voor gebruiken. Als je gewicht bijvoorbeeld stil blijft staan, maar je vetpercentage zakt, is dat een mooie bevestiging van dat je op de goede weg zit.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:49 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Maar jullie kunnen er dus wel echt progressie op zien?
Het zal zeker niet exact kloppen, maar ik zie er wel degelijk progressie mee. Met die van de sportschool, wat wel weer een andere is dan de huis-tuin-en-keukenpersonenweegschaal.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 16:49 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik vraag me dus altijd af in hoeverre zo'n weegschaal die spiermassa weegt werkt. Want heb al vaker overwogen om er zo een aan te schaffen. Maar dan lees ik daarna weer verhalen op internet dat het nergens op slaat en dat dat ding alleen bijv. je benen even door kan meten maar onmogelijk je hele lichaam.
Maar jullie kunnen er dus wel echt progressie op zien?
4?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe IF 16:8, eet tussen 12-20 uur en probeer dan vier eetmomenten te hebben met ieder 20-25 gram eiwit. Ik moet zeggen dat als het lukt (en dat is vrij vaak) ik ook geen honger of snaaitrek heb. Ik merk het ook vrij snel als het niet gelukt is, want dan krijg ik echt trek in van alles. Die eiwitten zijn echt goed tegen hongergevoel en zin in suiker en andere troep.
Ik IF nu heel netjes, en dan eet ik echt op dezelfde tijdstippen. Die structuur werkt voor mij.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
4?Knap
Ik zit vaak op 2 echte en een snaai (tegenwoordig meestal 2 nectarines) tussendoor.
Als ik netjes IF. Nu even minder.
Ik denk altijd dat ik genoeg vet heb om de spiergroei te faciliterenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik IF nu heel netjes, en dan eet ik echt op dezelfde tijdstippen. Die structuur werkt voor mij.
Ik zet overigens ook meer in op spiergroei dan afvallen, dus vandaar vier proteine-momenten.
Heb je die nieuwe proteine chocolademousse van ah huismerk al geprobeerd? Die is echt goddelijk !quote:Op zondag 23 juli 2023 19:09 schreef Medusa666 het volgende:
Heb nog zin in een proteinepuddingMaar doe het maar niet.
Wel die mousse, maar die vond ik niet zo lekker. Die caramel daarentegenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Heb je die nieuwe proteine chocolademousse van ah huismerk al geprobeerd? Die is echt goddelijk !
Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.quote:
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terugquote:Op zondag 23 juli 2023 23:18 schreef Vanyel het volgende:
Top. Ik heb bijna 10 trainingen gedaan, er nog niet tegenop gezien, behoorlijk vooruit gegaan in gewichten daar, maar ook thuis in hoe makkelijk ik even iets weg til, mijn houding en mijn silhouet.
Geld waard voor mij
Ja ze zijn ook duurquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het klinkt echt heel aantrekkelijk, maar ik vind ze ook best duur. En ze zitten hier ergens op het industrieterrein en dan kost het me alsnog veel tijd om er heen te reizen en weer terug
Goede regeling welquote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:36 schreef Vanyel het volgende:
Ja ze zijn ook duurAl valt dat ook weer mee als je mag bedrijfsfitnessen. Ik betaal het van mijn bruto salaris.
Is small group training dan niet wat voor je?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede regeling wel
Nou ja, ik doe voorlopig nog 1x per week zo'n lifestyle interventie groep en gisteren hebben we gewoon echt pittig getraind. Maar eigenlijk vind ik 1x per week te weinig (dit is al 1x meer dan hiervoor natuurlijk) en duurt dit tot december. Moet eens bedenken wat ik verder kan gaan doen. Sportscholen lopen bij mij vaak uit in een sponsorcontract. Sportverenigingen zijn eenzijdig (maar 1 bepaalde sport). Crossfit geeft bij mij blessureassociaties (en ik ben al heel blessuregevoelig) en ik ben totáál niet competitief ingesteld en erger me alleen maar als mensen zouden aanmoedigen.
Ik wil schoolgym 2x per weekVan alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
Ik weet niet waar je woont maar in sommige steden heb je dit oprecht. Ene keer apekooi, dan badminton, trefbal, etc.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil schoolgym 2x per weekVan alles en nog wat met een leuke groep mensen en een coach.
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Is small group training dan niet wat voor je?
Sportscholen hebben het, maar er zijn ook pt's die het aanbieden. Voordeel is wel dat het afgesproken momenten zijn, dat maakt voor mij de drempel om te skippen in ieder geval al groter.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien? Ik ken het niet. Is dat iets dat sportscholen geven oid? Ik geloof dat het fysiotherapiecentrum waar ik de gli volg iets dergelijks heeft (sporten in een klein groepje), maar is ook al 65 euro per maand. Dat is voor mij best veel, helaas.
(vast nog steeds goedkoper dan een personal trainer en dit komt denk ik best dichtbij het hebben van een personal trainer en dan valt de prijs natuurlijk enorm mee)
Absoluut interessant.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
Die 69% valt me nog meequote:“69% of doctors, 46% of nurses and 37% of dietitians report biased attitudes against people living with obesity”.
Zeer interessant inderdaad. Ik ben blij dat ik niet de verantwoordelijkheid heb over wat ik kinderen leer over voedsel.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:38 schreef sigme het volgende:
Over (te) dik zijn, ik vond dit een lezenswaardig artikel
https://www.theguardian.c(...)-virginia-sole-smith
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Ergens bijhouden wat ik dagelijks inneem zoals ik dat in de andere reeks (de slankreeks of zo) deed, werkte wel lekker confronterend voor mijzelf.
Nee, dank je. Van die calorieën-tellers is aan mij niet besteed.quote:Op woensdag 26 juli 2023 10:53 schreef sigme het volgende:
Daar zijn speciale apps voor, is dat niet wat?
Ikzelf ben niet zo appig, dus ik weet niet wat er momenteel op de markt is, qua beste goed/gratis-verhouding.
Maar misschien iemand anders wel?
Sommige mensen hebben echt belachelijk veel aanleg terwijl een ander letterlijk kan eten wat hij wilquote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Overigens ben ik altijd behoorlijk fors geweest als kind en kwam ik er best laat achter (groep 8 of zo) dat ik een stuk dikker dan andere kinderen was en dat dat een Ding was
Vooral door het gedrag van andere kinderen, niet van mijn ouders.
We gingen onverwacht brouwen en daar hoort bier bijquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:36 schreef Sarabi het volgende:
Nog een halve vochtkilo er af
Nu onder het gewicht waarmee ik de vakantie begon. Maar daar moet ook zeker nog 1,5 kilo af.
Lijstje:
L: Chinese tomatensoep met een broodje
D: schnitzel met champignonsaus, beetje coleslaw en een paar frietjes die ik van mijn man jat
T: watermeloen, proteīne toetje, handje nootjes (waar ik deze keer hopelijk geen keelpijn van krijg, anders moet ik op zoek naar een ander tussendoortje)
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen
Ik denk dat ze nu wel open zijn en kan je mooi nu bellen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Wanneer meld je je aan bij de sportschool?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend een verjaardag gehad en nog op bezoek geweest bij mijn schoonouders. Voor het weekend 92,9 kg, vanmorgen 94,1 kg. Dat was te verwachten. Nog niet aangemeld bij de sportschool van het revalidatiecentrum. Dat was ook te verwachten.
Donderdagochtend wegen na het poepen en je zit wel weer op die 92,9, daarna in het weekend weer volproppen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Zodra de prijzen weer zakken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:03 schreef sigme het volgende:
Wanneer meld je je aan bij de sportschool?
Ik weeg altijd schoon aan de haak.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:31 schreef Jeroboam het volgende:
Donderdagochtend wegen na het poepen en je zit wel weer op die 92,9, daarna in het weekend weer volproppen.
Heeft je werk geen sportschool-fiscaalgunstig-regeling?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zodra de prijzen weer zakken.![]()
Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.
Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur.. Ik moet ook nog werken.
.
Poeh, dat zijn wel ongunstige voorwaarden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zodra de prijzen weer zakken.![]()
Bijna 50 euro per maand voor één keer in de week sporten vind ik erg fors, maar dat is de prijs voor sporten bij een revalidatiecentrum. Bij een gewone sportschool ga ik niet, omdat ik het extreem licht moet doen vanwege mijn spierziekte en dan vind ik het vervelend tussen allerlei fitboys en -girls. Ze lachen je niet uit of zo, maar ze kijken wel vreemd naar de gewichten die ik gebruik.
Het kan overigens ook 'onbeperkt' voor 60 euro per maand, maar de openingstijden van het sportcentrum zijn beperkt tot de werkdagen van 8.00 tot 14.00 uur.. Ik moet ook nog werken.
.
Nou, dat is absoluut goedkoopquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh, dat zijn wel ongunstige voorwaarden.
Mijn revalidatiecentrum vraagt 25 euro per maand voor onbeperkt sporten plus 1 begeleide groepsles per week. Dat is dan weer extreem goedkoop, ik heb het echt getroffen.
Ik kan 5 dagen per week terecht tussen 8.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 9 en 12.
Mijn centrum heeft blijkbaar een regeling waarbij 2 keer sporten als 1 fysiobehandeling geldt of iets in die richting. Ik hoorde het van mijn groepsgenoten en moet de details nog uitzoeken. Heeft jouw verzekeringspolis misschien medisch fitness er in opgenomen?
Helaas niet, al doen ze wel veel aan vitaliteit op mijn werk. En qua zorgverzekering schiet het ook niet op. Medische fitness alleen op indicatie en die heb ik niet, tenzij ik weer eens een slechte periode heb en daarmee weer de medische mallemolen in moet. Op zich vreemd, omdat dat sporten wel een preventieve werking heeft waardoor ik juist minder slechte periodes heb. Maar goed, ik weet wat ik moet doen om die periodes zo veel mogelijk te voorkomen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:55 schreef sigme het volgende:
Heeft je werk geen sportschool-fiscaalgunstig-regeling?
Met mijn fuck you zit het over het algemeen wel goed.quote:En anders: het heeft voordelen om te werken aan je 'fuck you'. Dus gewoon naar de gewone sportschool en je ding doen.
1,5 week later is het eigenlijk best te doen. Ik moet scherp op mijn gedachten letten en vooral in de gaten houden dat ik niet eet op de automatische piloot. Maar de afhankelijkheid van eten, hongergevoel of eetverslaving valt eigenlijk heel erg mee. Dat is wel een factor maar gewoonte is een veel grotere factor. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn maaltijden zijn nu echt afgebakende eetmomenten en dat bevalt prima. Het gaat niet elke dag helemaal goed maar er is al echt veel verbetering.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.
Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.
Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |