abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210221765
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:06 schreef sigme het volgende:
@:tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
Waarschijnlijk zijn de calorieën niet zo'n probleem met hoe veel ik beweeg. Wel voel ik me rottig over het gebrek aan zelfbeheersing en ik hád ook dat aantal calorieën in gezond voedsel kunnen eten -- na zo'n avond met veel suiker slaap ik ook lang niet zo goed bijvoorbeeld
pi_210221929
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
Spoilers!
pi_210221985
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:00 schreef sigme het volgende:
denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.
Dit x1000 :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210223305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
Daarom koop ik alleen teringdure bean to bar chocola voor mezelf. Vind ik zo veel geld voor een reepje dat ik er vanzelf rustig mee doe. Smaak is vaak ook dusdanig dat een hele reep gewoon teveel is..
En ze hebben het niet zomaar in de winkel liggen, dus het is er ook nog eens zelden *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210289770
Laagste gewicht van dit jaar *O* nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.
En daarna mag er nog 2 kilo af :+

Lijstje van gisteren:
L: omelet van 2 eieren op 1 hard broodje
D: pasta bolognese
T: appel, skyr en 0.0 Gin Tonic

Lijstje voor vandaag:
L: tomatensoep met vega ballen en 1 hard broodje
D: vega shoarma met champignons en zilvervliesrijst
T: watermeloen, skyr en vast ook wel weer een 0.0 Gin Tonic want maar 15kcal voor een vol glas.
pi_210297130
Gewogen en ben 57.6 kilo *O*
pi_210300637
Weegschaal ging weer iets naar beneden *O*

Lijstje:
L: romige tomatensoep en 1 hard broodje
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven, skyr, 0.0 G&T
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:16:22 #133
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300646
Welke 0.0 gintonic heb je?

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
pi_210300675
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
De 0.0 Gin van Gordons, wel duur maar net zo lekker als de gewone. En verder de light tonic van Royal Club.

Ik heb nu ook wel toevallig 2 magere lijstje achter elkaar, met maar een lunch van 300-400kcal. Vorige week had ik lunches die 2x zo veel waren.
Het is maar net hoe het uitkomt :)
Per week wil ik ongeveer 1500kcal onder wat ik verbrand heb zitten.
pi_210301051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:

Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:

O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen

Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien :') :')
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
pi_210301141
Gister liep mijn dag in de soep en was mijn lijstje:
O: snelle jelle
L: 2 kaiserbroodjes met veel kaas
T: kitkat
A: broodje kroket met mayo.
T: pasta in a cup.

Dus dan kan je beter veel gezonde dingen eten. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210304361
Ik ben sinds de vakantie weer op zoek naar motivatie …. Maar gister weer begonnen met het invullen van een app voor eten en lunch prep gedaan. Hopelijk gaat het beter want moet over 2,5 week een 1/8e triatlon doen en hoe minder gewicht ik meesleep hoe beter 😁

Vandaag:
O: alpro yoghurt, zelfgemaakte granola, 2 nectarines en beetje pure hagelslag
L: sla met paprika, tomaat, zoete aardappel, champignons, quinoa, slasaus en blauwkaas
T: druiven
D: AVG
B: sportschool legday

Planning morgen:
O: havermout met appel en rozijnen
L: zelfde als vandaag
D: iets uit de vriezer denk ik, anders AVG
B: fietsen / hardlopen / wandelen
pi_210305578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 09:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:

O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen

Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien :') :')
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
Hee Tele, ik weet niet of je zit te wachten op ongevraagde tips. Maar ik las mee in de SC en vroeg me iets af. Eet je niet te weinig overdag, met jouw hoeveelheid beweging en stress? Als ik naar mezelf kijk, zou ik het daar niet op redden en ook bergen troep gaan eten. Zeker als er dan ook nog emoties en slaaptekort mee gaan doen. Ik heb echt meer substantieels nodig, en elke maaltijd meer eiwitten en goede vetten. (Edit: Maar misschien doe je dat normaal wel, gezien je laatste zin.)
pi_210312978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 08:57 schreef Sarabi het volgende:
*O* nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.

Check *O*
pi_210313160
Hier zit het qua motivatie goed. Ben gezond aan het eten, lekker aan het sporten en veel aan het wandelen. Alleen de weegschaal wil nog niet helemaal mee. Maar goed, ik ga gewoon door, komt vanzelf wel.

O: kwark met blauwe bessen
L: 2 boterhammen met 2 eieren, kaas en ham
T: ananas
D: beenham, aardappel en wortels
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_210313676
Hier gaat het op zich goed, eten en drinken nog steeds prima. Lijstje van gisteren:

O: 2 wasa crackers met kipfilet
T: banaan
L: Wrap van KFC (ik weet het geen gezonde lunch, maar ik heb geen friet op *O* )
A: brocolli stam met zoete aardappel uit de oven en gegrilde zalm
T: perenijsje en een klein handje nootjes

Drinken alleen water en zwarte koffie.

Maar beweging is gewoon matig nu. De luchtvochtigheid is zo hoog dat mijn longen het enorm moeilijk hebben. Ik ben benauwd en mijn longen doen pijn bij inspanning. Ik had gehoopt verder te zijn en minder last te hebben. Binnenkort weer een afspraak met de longverpleegkundige want het is een dunne lijn tussen voldoende beweging als het zo gaat en overbelasting van de longen.
pi_210313782
Zo, weer soort van terug in het gareel na een weekend festivallen (ja, ik weet het, het is alweer bijna weekend. :+ )

De schade na het festival lijkt 0 te zijn, een 0.1/0.2 verschil op de weegschaal is gewoon m'n normale schommeling. :D Ik was ook wel verwonderd over hoe goed m'n sporten gisteren ging, benen waren zoals ik al had verwacht nog aardig leeg (zo'n 100k stappen gezet in 4 dagen, dat zijn ze heul niet gewend), maar de rest ging ondanks de vermoeidheid eigenlijk prima. *O*

En, mentale overwinning, ik heb eigenlijk het hele weekend in korte (sport)shorts en bh rondgelopen, voor meer was het me te heet, en ik heb me er geen moment onzeker bij gevoeld. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210313964
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.

Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210313983
Oef, sterkte @miss_sly
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210335905
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel *O*

Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.

Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.

Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?

Mijn lijstje vandaag (gisteren heel veel gegeten, dus vandaag weer wat minder trek)

O: 1 banaan, 2 volkorenbrood. 1 met tonijnsalade en 1 met twentste mango/ kip salade
M: twee volkoren digestive koekjes, met helaas… handjevol vlokken ;(
A: 250/ 300 gram gekookte rijst met kipcurry.
pi_210337482
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Medusa666 het volgende:
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel *O*

Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.

Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.

Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
pi_210337659
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.

Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
Sterkte Sly. Knap dat je nog een ritme aan kunt houden zeg.
Spoilers!
pi_210338002
Dat is vervelend Sly. Hopelijk gaat het snel beter met je moeder!

Hier balen want dit weer is killing voor mijn longen. Ben al buiten adem van mijn veters strikken.
pi_210338336
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
Bedankt! Denk dat ik dat idd dan toch maar ga doen.

En die drop is herkenbaar. Ik lijk die altijd op de woensdag te hebben _O-
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:59:15 #150
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210338787
Sterkte @miss_sly hoe is het inmiddels met je moeder? Is ze al over?

Sterkte jij weer @exode balen is dat hè, zit je in een flow, wordt je weer genekt.

@Medusa666 gewoon volhouden zoals je altijd doet. Des te lastiger is het voor jezelf om dan weer je ritme op te pakken. Ik heb net ook 2 weken vakantie achter de rug en ook gewoon mijn eigen sportritme erin gehouden. Voel je vooral niet schuldig om die vlokken op je koekje. Diëten staat bij mij gelijk aan 'normaal doen' en tussendoor is lekkers geoorloofd.
Ik dieet zelf niet, maar ben bewust van voeding. Met aanpassingen in mijn eten en 3 keer in de week sporten ben ik in een jaar tijd 7 kilo afgevallen. Als je het leuk vind kan ik je via DM wel wat informatie geven :) dat geldt ook voor anderen.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')