Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.
Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.
Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia atDe rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.
Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Thanks. Ik hou jullie op de hoogte. Dat helpt ook weer bij het analyseren van het geheeld dus dat is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:22 schreef exode het volgende:
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.
Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.
1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel!
Ik verras mezelf nog steeds, gisterenavond zat ik alleen op de bank, Netflix aan. Dan ging ik altijd aan de chips of chocolade of allebei. Nu merkte ik dat ik trek had en pakte kwark met aardbeien. En het was ook goed daarna. Geen craving, geen 'ach 1 chipje!'quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Dit heb ik dus afgelopen week gehadquote:Op zondag 30 juli 2023 11:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.
Beginnen bij de achterliggende emoties ipv gewoontes? Waarom zou je je kapot schamen omdat je een keer uit de bocht vliegt? Helemaal met jouw hoeveelheid beweging raak je de caloos ook zo weer kwijt, niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS?
Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
De podcastpsycholoog (sowieso heel fijne podcast over allerlei onderwerpen) heeft ook een aflevering over Gewoontes veranderen (behoorlijk ver terugscrollen, uit juni 2019). Zij is zelf psycholoog en nodigt voor elke podcast een psycholoog/onderzoeker (meestal iemand die de combi doet van klinisch werk en onderzoek) uit die expertise heeft op het betreffende onderwerp.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Hoi
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS?
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs......![]()
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
Je zou voor de gein je lijstje en al je beweging eens in een calorieteller app moeten zetten. Ik denk dat het dan allemaal best wel meevalt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Hoi
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS?
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs......![]()
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
Als ik gewoon doe wat ik van mezelf verwacht, kan ik dan nog zeggen dat ik mezelf teleurstel?quote:Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |