abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210129475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.

Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.

Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia at :7 De rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.

Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen ^O^
pi_210129493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen ^O^
Thanks. Ik hou jullie op de hoogte. Dat helpt ook weer bij het analyseren van het geheeld dus dat is mooi meegenomen.
Spoilers!
pi_210129551
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.

Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.

1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel! ^O^
pi_210129936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:22 schreef exode het volgende:
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.

Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.

1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel! ^O^
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Spoilers!
pi_210130023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Ik verras mezelf nog steeds, gisterenavond zat ik alleen op de bank, Netflix aan. Dan ging ik altijd aan de chips of chocolade of allebei. Nu merkte ik dat ik trek had en pakte kwark met aardbeien. En het was ook goed daarna. Geen craving, geen 'ach 1 chipje!'

Maar de eerste weken waren echt wel pittig, vooral voor mijn lichaam. Ik had het steeds koud en was enorm moe.

In de vakantie waren we heel actief en ik was zo blij, ik kon met alles mee doen *O*

Ik baal nu ook echt dat de sportschool dicht is, ik merk dat mijn lichaam onrustig is, dat het beweging nodig heeft. Hopelijk vanmiddag een droog moment, ik breng Juul zo naar een vriendinnetje en dan kan ik hopelijk een lange wandeling er achteraan maken.
pi_210136233
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.
Dit heb ik dus afgelopen week gehad :{
Helaas…nu weer goed beginnen.
pi_210142957
Ik had een goede week :)
Vanochtend weer bij PT op de fancy weegschaal gestaan. Doe ik nu elke week, vind ik fijn want motiveert me (als ik bv iets ben aangekomen maar ook spier dan vind ik dat niet zo erg enzo).
Stats: sinds vorige week vrijdag (zelfde tijdstip) -0.4 kg overall, +0.6kg spier en -1.2kg vet :D
Heb ook wel netjes gegeten, meer gewandeld en naast de PT nog een keer beweging gehad waarbij ik al mn spieren wel gebruikt heb (klussen). Dit motiveert wel echt om door te gaan :s)
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 09:48:25 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210194306
Inmiddels op 93,0 kg. Met deze regen kom ik nauwelijks aan voldoende beweging, maar ook dat zal wel weer goedkomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210194440
Vanochtend voor het eerst in 3 weken weer gesport, fijn! Wel vooral pure kracht gedaan, geen uithouding, mijn longen zijn al weken een aandachtspunt. Ben behoorlijk benauwd en moet dus echt uitkijken dat ik ze niet over de grens duw nu.
Maar ik ben er weer, HOPPA.
pi_210196255
Lijst voor vandaag:
L: tomatensoep met vega ballen en een pistolet
D: https://chickslovefood.co(...)et-brie-uit-de-oven/
T: peer, appel en skyr
pi_210201501
Eten afgelopen week helemaal shit. Echt alles gevreten wat lost en vast zat want emotionele week. Dat emotie-eten blijft er toch in zitten...
Maar goed, als we onder de 70 kg willen zitten rond kerst (=-6 kg) moeten we toch echt weer aan de bak dus vandaag het weer goed opgepakt. Net al een heerlijke krachttraining gedaan. Toch scheelt het wel veel tijd zo zonder begeleiding :P
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:11:09 #112
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210203872
Klinkt misschien suf, maar na een enorme prutnacht én veel later thuis van werk dan verwacht toch braaf spullen gehaald voor een "normaal" avondeten (ok, wokken met voorgesneden groente, maar hey, het was geen afhaal).

Wel zo dom geweest om te zwichten voor chocolade, kijken hoe lang ik daar over ga doen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210205844
Vandaag op pad geweest met vrienden

Ochtend: banaan, ruitenbroodje met kaas en manderijn en een high proteine banaan breaker
Middag: twee manderijnen, ruitenbroodje met kaas en een halve croissant.
Avond: visburger en paar frietjes en een salade.

Cappucino
11000 stappen gelopen
pi_210207201
Hoi :W
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs...... :|W
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
pi_210207212
Plan voor vandaag:
O: geskipt, zie gisteravond :X
T: 150g fruitsalade
T: handje nootjes
D: weet ik nog niet, bij date. Waarschijnlijk gezond en eiwitrijk
B: 2x25 min fietsen en een uur krachttraining
pi_210207393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Beginnen bij de achterliggende emoties ipv gewoontes? Waarom zou je je kapot schamen omdat je een keer uit de bocht vliegt? Helemaal met jouw hoeveelheid beweging raak je de caloos ook zo weer kwijt, niet.

Je schamen omdat je überhaupt dat gore Hertognepijs eet zou ik wel snappen :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:28:18 #117
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210207550
Zeker welkom @Tele6 !
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210208259
Welkom @Tele6!

Lijstjestijd:
L: flammkuchen met zongedroogde tomaatjes, aardbei en burrata
D: tagliatelle met bolognesesaus
T: appel, peer en skyr
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:03:01 #119
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210208316
De reep is trouwens niet in één zitting geīnhaleerd, dus win.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210220581
Weegschaal gaat langzaam naar beneden ^O^

Lijstje:
L: Griekse frittata
D: zoete aardappelfriet, pulled pork en coleslaw
T: appel, peer en skyr
pi_210221077
quote:
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
De podcastpsycholoog (sowieso heel fijne podcast over allerlei onderwerpen) heeft ook een aflevering over Gewoontes veranderen (behoorlijk ver terugscrollen, uit juni 2019). Zij is zelf psycholoog en nodigt voor elke podcast een psycholoog/onderzoeker (meestal iemand die de combi doet van klinisch werk en onderzoek) uit die expertise heeft op het betreffende onderwerp.

En er is echt niet zoveel mis met je lijstje. Ja, ik zou niet elke dag een bak ijs leeg eten, maar ja. Een keertje..

If it makes you feel better: ik was maandag bij vriendin langs, daarna oppassen bij ene buren en daarna oppassen bij andere buren. Bij de laatste buren hadden ze me verteld waar hun hele snoep-koek-chips-chocola voorraad lag :'( en dat eindigde in een bakje met mix van naturel chips, naturel tortilla chips en nacho cheese tortilla chips, een bakje mini stroopwafeltjes, autodropjes en stukje chocola en daarna nog drie mini stroopwafeltjes en drie autodropjes. Ik ben er niet blij mee, maar het was geen heel groot bakje, en als ik diezelfde manden thuis had gehad dan had ik nog 3x zoveel naar binnen gewerkt. Dus eigenlijk ook nog wel een soort van tevreden dat het in elk geval daarbij is gebleven.
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 09:37:48 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210221317
Zo. Het weer wordt weer beter, dus het buiten bewegen lukt weer. Vanochtend naar kantoor gelopen (40 minuten) en vanmiddag weer terug. Vanavond nog een rondje door het park wandelen en dan morgen naar mijn schoonouders om hun tuinmeubelen te schuren en in de olie te zetten. Overmorgen met mijn neef vanuit Den Haag door de duinen naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord fietsen (70km) en dan door naar mijn vader voor een welverdiende BBQ. Dat moet ik mijn vader nog wel even vertellen. :D.

Vanmorgen gaf de weegschaal 93,2 kg weer. Benieuwd wat dat zaterdagmorgen is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210221506
quote:
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Je zou voor de gein je lijstje en al je beweging eens in een calorieteller app moeten zetten. Ik denk dat het dan allemaal best wel meevalt.

De podcast waar ik graag naar luister is The Change Academy. Dat gaat echt alleen maar over verandering en je eigen mentale circusacts.

Hier gaat het wel ok. Weinig te melden. Ik moet scherp blijven maar heb daar niet altijd zin in. Geen zin hebben is het begin van het einde dus ik moet wel op blijven letten. Volgende week weer vakantie ook dus dat wordt lastiger.
Spoilers!
pi_210221562
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
Als ik gewoon doe wat ik van mezelf verwacht, kan ik dan nog zeggen dat ik mezelf teleurstel?

Er kwam onder andere een halve (omdat er maar een halve was ;)) literbak ijs aan te pas. En twee in één keer geīnhaleerde ( :D ) chocoladerepen, van die Chocolonys, geen idee wat dat precies weegt maar te veel. Moet ik niet kopen want vreet ik in 1 keer op, denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.

Nou ja. Inmiddels ben ik wel weer daar waar ik 30 juli ongeveer was. Dus nu maar eens beter proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 09-08-2023 10:57:41 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210221644
@Tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')