abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210129175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
1,5 week later is het eigenlijk best te doen. Ik moet scherp op mijn gedachten letten en vooral in de gaten houden dat ik niet eet op de automatische piloot. Maar de afhankelijkheid van eten, hongergevoel of eetverslaving valt eigenlijk heel erg mee. Dat is wel een factor maar [i][gewoonte/i] is een veel grotere factor. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn maaltijden zijn nu echt afgebakende eetmomenten en dat bevalt prima. Het gaat niet elke dag helemaal goed maar er is al echt veel verbetering.
Ik vind het knap!

Ik denk ook altijd meteen aan het volgende moment :@ Ik pak dan niet al iets te eten maar ik denk er toch wel altijd over na.
pi_210129357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind het knap!

Ik denk ook altijd meteen aan het volgende moment :@ Ik pak dan niet al iets te eten maar ik denk er toch wel altijd over na.
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.

Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.

Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia at :7 De rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.

Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Spoilers!
pi_210129475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.

Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.

Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia at :7 De rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.

Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen ^O^
pi_210129493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen ^O^
Thanks. Ik hou jullie op de hoogte. Dat helpt ook weer bij het analyseren van het geheeld dus dat is mooi meegenomen.
Spoilers!
pi_210129551
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.

Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.

1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel! ^O^
pi_210129936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:22 schreef exode het volgende:
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.

Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.

1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel! ^O^
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Spoilers!
pi_210130023
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Ik verras mezelf nog steeds, gisterenavond zat ik alleen op de bank, Netflix aan. Dan ging ik altijd aan de chips of chocolade of allebei. Nu merkte ik dat ik trek had en pakte kwark met aardbeien. En het was ook goed daarna. Geen craving, geen 'ach 1 chipje!'

Maar de eerste weken waren echt wel pittig, vooral voor mijn lichaam. Ik had het steeds koud en was enorm moe.

In de vakantie waren we heel actief en ik was zo blij, ik kon met alles mee doen *O*

Ik baal nu ook echt dat de sportschool dicht is, ik merk dat mijn lichaam onrustig is, dat het beweging nodig heeft. Hopelijk vanmiddag een droog moment, ik breng Juul zo naar een vriendinnetje en dan kan ik hopelijk een lange wandeling er achteraan maken.
pi_210136233
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:22 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.
Dit heb ik dus afgelopen week gehad :{
Helaas…nu weer goed beginnen.
pi_210142957
Ik had een goede week :)
Vanochtend weer bij PT op de fancy weegschaal gestaan. Doe ik nu elke week, vind ik fijn want motiveert me (als ik bv iets ben aangekomen maar ook spier dan vind ik dat niet zo erg enzo).
Stats: sinds vorige week vrijdag (zelfde tijdstip) -0.4 kg overall, +0.6kg spier en -1.2kg vet :D
Heb ook wel netjes gegeten, meer gewandeld en naast de PT nog een keer beweging gehad waarbij ik al mn spieren wel gebruikt heb (klussen). Dit motiveert wel echt om door te gaan :s)
  Moderator maandag 7 augustus 2023 @ 09:48:25 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210194306
Inmiddels op 93,0 kg. Met deze regen kom ik nauwelijks aan voldoende beweging, maar ook dat zal wel weer goedkomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210194440
Vanochtend voor het eerst in 3 weken weer gesport, fijn! Wel vooral pure kracht gedaan, geen uithouding, mijn longen zijn al weken een aandachtspunt. Ben behoorlijk benauwd en moet dus echt uitkijken dat ik ze niet over de grens duw nu.
Maar ik ben er weer, HOPPA.
pi_210196255
Lijst voor vandaag:
L: tomatensoep met vega ballen en een pistolet
D: https://chickslovefood.co(...)et-brie-uit-de-oven/
T: peer, appel en skyr
pi_210201501
Eten afgelopen week helemaal shit. Echt alles gevreten wat lost en vast zat want emotionele week. Dat emotie-eten blijft er toch in zitten...
Maar goed, als we onder de 70 kg willen zitten rond kerst (=-6 kg) moeten we toch echt weer aan de bak dus vandaag het weer goed opgepakt. Net al een heerlijke krachttraining gedaan. Toch scheelt het wel veel tijd zo zonder begeleiding :P
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:11:09 #112
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210203872
Klinkt misschien suf, maar na een enorme prutnacht én veel later thuis van werk dan verwacht toch braaf spullen gehaald voor een "normaal" avondeten (ok, wokken met voorgesneden groente, maar hey, het was geen afhaal).

Wel zo dom geweest om te zwichten voor chocolade, kijken hoe lang ik daar over ga doen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210205844
Vandaag op pad geweest met vrienden

Ochtend: banaan, ruitenbroodje met kaas en manderijn en een high proteine banaan breaker
Middag: twee manderijnen, ruitenbroodje met kaas en een halve croissant.
Avond: visburger en paar frietjes en een salade.

Cappucino
11000 stappen gelopen
pi_210207201
Hoi :W
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs...... :|W
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
pi_210207212
Plan voor vandaag:
O: geskipt, zie gisteravond :X
T: 150g fruitsalade
T: handje nootjes
D: weet ik nog niet, bij date. Waarschijnlijk gezond en eiwitrijk
B: 2x25 min fietsen en een uur krachttraining
pi_210207393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Beginnen bij de achterliggende emoties ipv gewoontes? Waarom zou je je kapot schamen omdat je een keer uit de bocht vliegt? Helemaal met jouw hoeveelheid beweging raak je de caloos ook zo weer kwijt, niet.

Je schamen omdat je überhaupt dat gore Hertognepijs eet zou ik wel snappen :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:28:18 #117
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210207550
Zeker welkom @Tele6 !
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210208259
Welkom @Tele6!

Lijstjestijd:
L: flammkuchen met zongedroogde tomaatjes, aardbei en burrata
D: tagliatelle met bolognesesaus
T: appel, peer en skyr
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:03:01 #119
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210208316
De reep is trouwens niet in één zitting geīnhaleerd, dus win.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210220581
Weegschaal gaat langzaam naar beneden ^O^

Lijstje:
L: Griekse frittata
D: zoete aardappelfriet, pulled pork en coleslaw
T: appel, peer en skyr
pi_210221077
quote:
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
De podcastpsycholoog (sowieso heel fijne podcast over allerlei onderwerpen) heeft ook een aflevering over Gewoontes veranderen (behoorlijk ver terugscrollen, uit juni 2019). Zij is zelf psycholoog en nodigt voor elke podcast een psycholoog/onderzoeker (meestal iemand die de combi doet van klinisch werk en onderzoek) uit die expertise heeft op het betreffende onderwerp.

En er is echt niet zoveel mis met je lijstje. Ja, ik zou niet elke dag een bak ijs leeg eten, maar ja. Een keertje..

If it makes you feel better: ik was maandag bij vriendin langs, daarna oppassen bij ene buren en daarna oppassen bij andere buren. Bij de laatste buren hadden ze me verteld waar hun hele snoep-koek-chips-chocola voorraad lag :'( en dat eindigde in een bakje met mix van naturel chips, naturel tortilla chips en nacho cheese tortilla chips, een bakje mini stroopwafeltjes, autodropjes en stukje chocola en daarna nog drie mini stroopwafeltjes en drie autodropjes. Ik ben er niet blij mee, maar het was geen heel groot bakje, en als ik diezelfde manden thuis had gehad dan had ik nog 3x zoveel naar binnen gewerkt. Dus eigenlijk ook nog wel een soort van tevreden dat het in elk geval daarbij is gebleven.
  Moderator woensdag 9 augustus 2023 @ 09:37:48 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210221317
Zo. Het weer wordt weer beter, dus het buiten bewegen lukt weer. Vanochtend naar kantoor gelopen (40 minuten) en vanmiddag weer terug. Vanavond nog een rondje door het park wandelen en dan morgen naar mijn schoonouders om hun tuinmeubelen te schuren en in de olie te zetten. Overmorgen met mijn neef vanuit Den Haag door de duinen naar ons voorouderlijk huis in Velsen Noord fietsen (70km) en dan door naar mijn vader voor een welverdiende BBQ. Dat moet ik mijn vader nog wel even vertellen. :D.

Vanmorgen gaf de weegschaal 93,2 kg weer. Benieuwd wat dat zaterdagmorgen is.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210221506
quote:
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS? O+

Je zou voor de gein je lijstje en al je beweging eens in een calorieteller app moeten zetten. Ik denk dat het dan allemaal best wel meevalt.

De podcast waar ik graag naar luister is The Change Academy. Dat gaat echt alleen maar over verandering en je eigen mentale circusacts.

Hier gaat het wel ok. Weinig te melden. Ik moet scherp blijven maar heb daar niet altijd zin in. Geen zin hebben is het begin van het einde dus ik moet wel op blijven letten. Volgende week weer vakantie ook dus dat wordt lastiger.
Spoilers!
pi_210221562
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen :+
Als ik gewoon doe wat ik van mezelf verwacht, kan ik dan nog zeggen dat ik mezelf teleurstel?

Er kwam onder andere een halve (omdat er maar een halve was ;)) literbak ijs aan te pas. En twee in één keer geīnhaleerde ( :D ) chocoladerepen, van die Chocolonys, geen idee wat dat precies weegt maar te veel. Moet ik niet kopen want vreet ik in 1 keer op, denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.

Nou ja. Inmiddels ben ik wel weer daar waar ik 30 juli ongeveer was. Dus nu maar eens beter proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 09-08-2023 10:57:41 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210221644
@Tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210221765
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:06 schreef sigme het volgende:
@:tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
Waarschijnlijk zijn de calorieën niet zo'n probleem met hoe veel ik beweeg. Wel voel ik me rottig over het gebrek aan zelfbeheersing en ik hád ook dat aantal calorieën in gezond voedsel kunnen eten -- na zo'n avond met veel suiker slaap ik ook lang niet zo goed bijvoorbeeld
pi_210221929
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
Spoilers!
pi_210221985
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:00 schreef sigme het volgende:
denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.
Dit x1000 :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210223305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
Daarom koop ik alleen teringdure bean to bar chocola voor mezelf. Vind ik zo veel geld voor een reepje dat ik er vanzelf rustig mee doe. Smaak is vaak ook dusdanig dat een hele reep gewoon teveel is..
En ze hebben het niet zomaar in de winkel liggen, dus het is er ook nog eens zelden *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210289770
Laagste gewicht van dit jaar *O* nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.
En daarna mag er nog 2 kilo af :+

Lijstje van gisteren:
L: omelet van 2 eieren op 1 hard broodje
D: pasta bolognese
T: appel, skyr en 0.0 Gin Tonic

Lijstje voor vandaag:
L: tomatensoep met vega ballen en 1 hard broodje
D: vega shoarma met champignons en zilvervliesrijst
T: watermeloen, skyr en vast ook wel weer een 0.0 Gin Tonic want maar 15kcal voor een vol glas.
pi_210297130
Gewogen en ben 57.6 kilo *O*
pi_210300637
Weegschaal ging weer iets naar beneden *O*

Lijstje:
L: romige tomatensoep en 1 hard broodje
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven, skyr, 0.0 G&T
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:16:22 #133
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210300646
Welke 0.0 gintonic heb je?

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
pi_210300675
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:

Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hier :X wel vaak gezonde dingen, maar toch.
De 0.0 Gin van Gordons, wel duur maar net zo lekker als de gewone. En verder de light tonic van Royal Club.

Ik heb nu ook wel toevallig 2 magere lijstje achter elkaar, met maar een lunch van 300-400kcal. Vorige week had ik lunches die 2x zo veel waren.
Het is maar net hoe het uitkomt :)
Per week wil ik ongeveer 1500kcal onder wat ik verbrand heb zitten.
pi_210301051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:

Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:

O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen

Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien :') :')
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
pi_210301141
Gister liep mijn dag in de soep en was mijn lijstje:
O: snelle jelle
L: 2 kaiserbroodjes met veel kaas
T: kitkat
A: broodje kroket met mayo.
T: pasta in a cup.

Dus dan kan je beter veel gezonde dingen eten. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210304361
Ik ben sinds de vakantie weer op zoek naar motivatie …. Maar gister weer begonnen met het invullen van een app voor eten en lunch prep gedaan. Hopelijk gaat het beter want moet over 2,5 week een 1/8e triatlon doen en hoe minder gewicht ik meesleep hoe beter 😁

Vandaag:
O: alpro yoghurt, zelfgemaakte granola, 2 nectarines en beetje pure hagelslag
L: sla met paprika, tomaat, zoete aardappel, champignons, quinoa, slasaus en blauwkaas
T: druiven
D: AVG
B: sportschool legday

Planning morgen:
O: havermout met appel en rozijnen
L: zelfde als vandaag
D: iets uit de vriezer denk ik, anders AVG
B: fietsen / hardlopen / wandelen
pi_210305578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 09:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:

O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen

Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien :') :')
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
Hee Tele, ik weet niet of je zit te wachten op ongevraagde tips. Maar ik las mee in de SC en vroeg me iets af. Eet je niet te weinig overdag, met jouw hoeveelheid beweging en stress? Als ik naar mezelf kijk, zou ik het daar niet op redden en ook bergen troep gaan eten. Zeker als er dan ook nog emoties en slaaptekort mee gaan doen. Ik heb echt meer substantieels nodig, en elke maaltijd meer eiwitten en goede vetten. (Edit: Maar misschien doe je dat normaal wel, gezien je laatste zin.)
pi_210312978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 08:57 schreef Sarabi het volgende:
*O* nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.

Check *O*
pi_210313160
Hier zit het qua motivatie goed. Ben gezond aan het eten, lekker aan het sporten en veel aan het wandelen. Alleen de weegschaal wil nog niet helemaal mee. Maar goed, ik ga gewoon door, komt vanzelf wel.

O: kwark met blauwe bessen
L: 2 boterhammen met 2 eieren, kaas en ham
T: ananas
D: beenham, aardappel en wortels
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_210313676
Hier gaat het op zich goed, eten en drinken nog steeds prima. Lijstje van gisteren:

O: 2 wasa crackers met kipfilet
T: banaan
L: Wrap van KFC (ik weet het geen gezonde lunch, maar ik heb geen friet op *O* )
A: brocolli stam met zoete aardappel uit de oven en gegrilde zalm
T: perenijsje en een klein handje nootjes

Drinken alleen water en zwarte koffie.

Maar beweging is gewoon matig nu. De luchtvochtigheid is zo hoog dat mijn longen het enorm moeilijk hebben. Ik ben benauwd en mijn longen doen pijn bij inspanning. Ik had gehoopt verder te zijn en minder last te hebben. Binnenkort weer een afspraak met de longverpleegkundige want het is een dunne lijn tussen voldoende beweging als het zo gaat en overbelasting van de longen.
pi_210313782
Zo, weer soort van terug in het gareel na een weekend festivallen (ja, ik weet het, het is alweer bijna weekend. :+ )

De schade na het festival lijkt 0 te zijn, een 0.1/0.2 verschil op de weegschaal is gewoon m'n normale schommeling. :D Ik was ook wel verwonderd over hoe goed m'n sporten gisteren ging, benen waren zoals ik al had verwacht nog aardig leeg (zo'n 100k stappen gezet in 4 dagen, dat zijn ze heul niet gewend), maar de rest ging ondanks de vermoeidheid eigenlijk prima. *O*

En, mentale overwinning, ik heb eigenlijk het hele weekend in korte (sport)shorts en bh rondgelopen, voor meer was het me te heet, en ik heb me er geen moment onzeker bij gevoeld. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210313964
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.

Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210313983
Oef, sterkte @miss_sly
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210335905
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel *O*

Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.

Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.

Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?

Mijn lijstje vandaag (gisteren heel veel gegeten, dus vandaag weer wat minder trek)

O: 1 banaan, 2 volkorenbrood. 1 met tonijnsalade en 1 met twentste mango/ kip salade
M: twee volkoren digestive koekjes, met helaas… handjevol vlokken ;(
A: 250/ 300 gram gekookte rijst met kipcurry.
pi_210337482
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Medusa666 het volgende:
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel *O*

Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.

Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.

Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
pi_210337659
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.

Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
Sterkte Sly. Knap dat je nog een ritme aan kunt houden zeg.
Spoilers!
pi_210338002
Dat is vervelend Sly. Hopelijk gaat het snel beter met je moeder!

Hier balen want dit weer is killing voor mijn longen. Ben al buiten adem van mijn veters strikken.
pi_210338336
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Bedankt! Denk dat ik dat idd dan toch maar ga doen.

En die drop is herkenbaar. Ik lijk die altijd op de woensdag te hebben _O-
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:59:15 #150
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210338787
Sterkte @miss_sly hoe is het inmiddels met je moeder? Is ze al over?

Sterkte jij weer @exode balen is dat hč, zit je in een flow, wordt je weer genekt.

@Medusa666 gewoon volhouden zoals je altijd doet. Des te lastiger is het voor jezelf om dan weer je ritme op te pakken. Ik heb net ook 2 weken vakantie achter de rug en ook gewoon mijn eigen sportritme erin gehouden. Voel je vooral niet schuldig om die vlokken op je koekje. Diëten staat bij mij gelijk aan 'normaal doen' en tussendoor is lekkers geoorloofd.
Ik dieet zelf niet, maar ben bewust van voeding. Met aanpassingen in mijn eten en 3 keer in de week sporten ben ik in een jaar tijd 7 kilo afgevallen. Als je het leuk vind kan ik je via DM wel wat informatie geven :) dat geldt ook voor anderen.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210340434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Oke blijkbaar is kcal sparen voor een diner toch niet zo'n goed idee want nu wil ik alles eten wat los en vast zit. Tot nu toe de schade nog redelijk beperkt maar het wordt/is geworden:
T: bakje chips + proteinemousse
L: zelfgemaakte tomatensoep + pistolet hagelslag

Goede les voor mezelf weer, gewoon 'normaal' eten ook al ga je calorierijker uit eten, want anders wordt het de: boeien vandaag eet ik alles en morgen start ik weer opnieuw.
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 11:32:32 #152
5428 crew  miss_sly
pi_210352321
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
pi_210356763
Vandaag een lekker actieve dag. Moet zeggen als het zonnetje zo lekker buiten schijnt heb ik ook meteen zin om naar buiten te gaan!

S: 75 min boksen (+15.000 stappen, niet allemaal in de ochtend natuurlijk)
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham en beetje kaas
T: 10 gram chocolade
D: 2 wraps met kip en groente
T: ananas
pi_210357082
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!

(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)

Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 18:31:45 #155
5428 crew  miss_sly
pi_210358163
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!

(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)

Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.

Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.

Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
pi_210376179
Lijstje van gisteren:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler

Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
T: druiven en skyr
pi_210378576
Sterkte @miss_sly :*

Lijstje van gister:
O: havermout, lijnzaad, ongezoete sojamelk, banaan, rozijnen
T: appel, liga
L: 4 boterhammen hummus, 1/3 komkommer
T: handje ongezouten noten, zero mueslireep choco-kokos
D: salade van kikkererwten, sla, rucola, tomaat, paprika, lente-ui, olijven, zongedroogde tomaat
T: nog wat olijven
T: een hele reep melkchocolade :')
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen, 1.5 uur survivalruntraining (5 km rennen + hindernissen)

Idee was eigenlijk om kwark te eten ipv die chocola maar ik had niks lekkers voor in de kwark :')

Iemand tips om kwark een beetje interessanter te maken?

Lijstje van vandaag:
O: zelfde als gisteren (altijd)
L: 4 boterhammen (2 hummus 2 pindakaas denk ik) en wat komkommer/cherrytomaten
T: nootjes en perzik
D: zelfde als gisteren
T: kwark met iets??
B: 2x15 min fietsen, 30-45 min hardlopen en 15-30 min kracht/stretchen
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:04:14 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210378745
Kwark met: nootjes, lijnzaad, fruit. Mijn favoriete muesli is naturel van TastyBasics.
Cacaonibs?
Je kan er ook overnight oats mee maken als ontbijt.
pi_210378792
Sterkte @miss_sly!
@Tele6 de door @Morgane89 genoemde tasty basics muesli vind ik ook erg lekker. Ik gooi er zelf meestal ook iets van fruit door. En als je dan wel even echt behoefte hebt aan wat zoets, gooi er dan een scheutje hagelslag (ik pak dan altijd XL hagelslag, dan zijn het echt stukjes waar je op bijt en echt proeft zegmaar) door. Dan heb je wel de chocoladesmaak, maar niet meteen een hele reep ;)
pi_210379213
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.

Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.

Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
Zo'n uitspraak kan echt niet. Je hebt waarschijnlijk nu andere dingen aan je hoofd maar als het goed is is dit opgenomen en zou ik een klacht indienen. Sterkte!
pi_210379761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:52 schreef Tele6 het volgende:
om kwark een beetje interessanter te maken
Dan zou ik deze bestellen: https://www.bionoot.nl/biologische-ontbijtmix
Biologisch, erg lekker, en nota bene goedkoper dan die muesli.

Ik heb 'm ook altijd in de kwark :9

[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 22-08-2023 13:13:28 ]
pi_210379854
Ik sluit me hier ook maar weer eens bij aan. Terug van vakantie, aan het werk, dus tijd voor ritme en structuur!
Zelfs mijn hardloopschoenen weer tevoorschijn gehaald. Les 1 van Evy. Net nog 35 kilo overgewicht viel het niet mee :X Maar goed, begin is er en ga net zo lang les 1 herhalen totdat dat redelijk goed gaat. Eten gaat wat dat betreft makkelijker :')
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:08:19 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_210380721
De vakantie is weer voorbij volgens mij!

Heb het topic wel een beetje verwaarloosd de afgelopen maand dus ik ben helemaal niet op de hoogte wat er bij iedereen speelt nu, mijn excuses alvast.

Ik had allerlei leuke voornemens voor IF op de camping maar who was I kidding :')

Volle bak regen gehad dus was wel blij met de alcoholische verzetjes. Lekker buiten koken en licht bbq-en zat er ook niet in, dus hoppa toch weer 5 kilo meegenomen *O*

Alzo, vakantie voorbij. Tijd voor berusting. Wordt toch ook weer lastig met allemaal dingen in het vooruitzicht, maar we maken er maar het beste van ;)

Succes weer, allen!
disclaimer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:09:09 #164
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210380731
Dat vind ik een heel goede reden om van je plan af te wijken...pure overmacht! 8-)
pi_210381729
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan. ^O^

Die mix van @sigme klinkt ook goed :Y
pi_210382446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan. ^O^

Die mix van @:sigme klinkt ook goed :Y
Goed zo, fruit in de kwark is ook erg lekker. Ik mik er desnoods wat hagelslag in om het wat minder saai te maken.
pi_210382792
@Tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is anders :+ maar ik hou erg van de smaak van citroen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210382812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:07 schreef Isabeau het volgende:
@:tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is anders :+ maar ik hou erg van de smaak van citroen.
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
pi_210382813
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Stress = chaos = probleem wbt gezond doen.
Heel herkenbaar. Hopelijk is de bron van alle stress zsm voorbij :*

Oh, hier gaat het vandaag goed. Dit lijkt dan de 2e dag op rij te zijn waarbij 'het goed' gaat. Ik wil niet te snel juichen, maar 2 dagen is een ware streak momenteel, dus ik ben er blij mee. Wat een ellende sinds eind juni. Zal het de zomer zijn? Ik ben wel vaker gestrand (the only way is up! baby! - van de weegschaal dus) in de zomer. Dat was ik nu eigenlijk niet van plan. alle keren er voor was ik het overigens ook niet van plan :")
pi_210382816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
Je moet wel even je best doen het goed te verdelen. Met een kloppertje of zo.
pi_210390251
-300gr tegenover vorige week.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:17 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje van gisteren:
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler

Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
Druiven en Skyr werden gisteren 1 mini Magnum :+ qua kcal zelfs beter maar natuurlijk niet de gezondste keuze. Maar al lang blij dat het hier bij bleef. Vanwege slecht nieuws had ik eigenlijk trek in veel meer slechte dingen.

Vandaag:
L: hetzelfde als gisteren
D: 2 chicken tenders en zoete aardappelfriet
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 10:44:31 #172
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210391558
Afgelopen weekend een BBQ gehouden met natuurlijk veel te veel eten in huis dat de dagen erna ook nog op moest. Weer terug bij af dus op 93,5kg. :').
BBQ was het waard.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210393349
Aangezien de kinderen vanaf dit schooljaar continuerooster met 5 gelijke dagen hebben, we de boodschappen niet meer elke woensdagochtend laten bezorgen en ik dus ineens zeeen van tijd heb op mijn vrije woensdag:
Ik ben vanochtend gaan sporten. Met tegenzin want ik wilde eigenlijk op de bank ploffen met een kop koffie aangezien het weer eens de leukste tijd van de maand is. Dus extra trots.

De score na 6 weken een volledig ander ritme, 3 weken helemaal niet sporten, 2 weken een soort van sporten en geen strak voedingsschema 0 Kilo aangekomen.
Ik heb al die weken overigens nog steeds geen chipje, alcohol etc aangeraakt en alleen op mijn eigen verjaardag een stukje taart op. Verder alle feestjes zonder taart en andere versnaperingen.

Vanaf volgende week weer sporten met de PT en strak voedingsschema. Ik wil er nog 10 kilo af en ik merk dat mijn conditie echt nog een weg te gaan heeft. Mijn abo met de PT loopt nog 4,5 maand, daarna ga ik zelf er weer voor. De afgelopen 6 weken hebben mij goede moed gegeven dat ik dus wel zelf kan. Want als die 10 er eenmaal af zijn, is niets meer aankomen of afvallen perfect natuurlijk.

Schema voor vandaag:
O: 2 wasa crackers met kipfilet
T: 2 maiswafels
L: omelet met ham en 2 volkoren boterhammen
A: Nasi
T: kwark met veel fruit

3 kwartier krachttraining gedaan en ik moet vanmiddag 4 kilometer fietsen op de loodzware moederfiets met Juul achterop dus hoppa.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:24:12 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210394843
Ah lijstjes, ik post de mijne van vandaag:

Ontbijt: 4 kwarkpannenkoekjes met (proteīne) vanille pudding, verse aardbei en Oreokruimels
Tussendoor: restant aardbei en een perzik (100 gram samen)
Lunch: 4 volkoren boterhammen met pindakaas, kipfilet en ham
Tussendoor: 2 krenten-mueslibollen
Avond: pompoensoep met stokbrood en home-made tonijnsalade
Tussendoor/afsluiting: dat weet ik nog niet, ik neig naar een bakje kwark met wat verse noten.
pi_210394846
Mijn moeder en zus zijn met de taxi onderweg en ik ben net thuis.

Op 15 uur na ben ik een maand van huis geweest. Beetje structuur en gezond eten heb ik echt wel weer zin in. Morgen eens wegen.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:25:12 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210394855
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder en zus zijn met de taxi onderweg en ik ben net thuis.

Op 15 uur na ben ik een maand van huis geweest. Beetje structuur en gezond eten heb ik echt wel weer zin in. Morgen eens wegen.
Welkom thuis Sly, succes met het oppakken van je ritme weer.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:08:10 #177
5428 crew  miss_sly
pi_210416445
Gisterochtend gewogen en er was op de weegschaal geen schade *O* Exact hetzelfde gewicht als toen ik vertrok.

Door gebrek aan krachttraining zal ik wel wat spieren kwijt zijn en wat vet rijker, maar dat is dan maar zo. Nu weer een beetje in het ritme voor de laatste vakantieweek. Morgen weer sporten O+
pi_210416529
Fijn dat jullie weer thuis zijn Miss Sly!

Ik heb net weer een sessie met mijn PT gehad. Heel fijn (en zwaar!). Alleen kracht omdat mijn longen echt niet willen. Zit alweer op de gewichten van voor de vakantie. Dus going strong.
Moet wel echt weer in het ritme komen merk ik. Echt even ertoe zetten, maar.....mijn PT zei 'en dat is waar veel mensen afhaken' dus trots dat ik nu doorzet.

Vanavond uit eten met een vriendin, wel behoorlijk healthy want zij is en vegan en nog fanatieker met sporten dan ik.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:18:06 #179
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210416562
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar. :D

* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210416719
Ik zit opzich ook in een lekkere flow. Veel wandelen helpt me ook echt om ook de rest van de dag gezonde keuzes te maken. Ofja veel, zo'n 10.000 stappen. Maar met een kantoorbaan voelt dat toch als veel :P. Morgen weer weegdag en savonds lekker uit eten. Heb geleerd van de vorige keer en ga niet kcal sparen voor de avond want dan krijg ik honger en vreet ik uiteindelijk meer dan dat ik normaal zou doen.

Lijstje vandaag:
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, Ham en kaas
T: verse ananas
D: 2 wraps met kipfilet en groente

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 27-08-2023 08:28:33 ]
pi_210416887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar. :D

* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Dat is waar, zij gaat inderdaad wel voor de gezonde varianten.
pi_210417016
Vanochten woog ik bijzonder weinig, en toen heb ik mijn voortgangstatistiekjes eens even bekeken.
Ik weeg augustus 2023 gemiddeld *exact* hetzelfde als augustus 2022 :D. Ik heb nogal een jaar-patroon geloof ik.

Inzoomend op afgelopen half jaar is er een duidelijke piek die vast niet toevallig samenvalt met het laten inslapen van hond.
pi_210417831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:

Haha ja, friet is ook (meestal) vegan. :9
pi_210439735
Ik ben trots op mezelf. Ik wist al dat ik gisteren pizza ging eten en had me voorgenomen gedurende de dag gewoon 'normaal' te doen. Maar gedurende de dag kreeg ik ineens weer stemmetjes van; je kunt ook gewoon vandaag chips/chocolade/alles eten, want pizza is toch al slecht. Eet je vandaag gewoon even alles waar je zin in hebt en begin je morgen gewoon weer opnieuw.
Maar heb streng tegen mezelf gezegd, nee die Pinuts bestaat niet meer.
En ben braaf gaan sporten en gewoon 'normaal' gegeten en s'avonds lekker van de pizza genoten. Echt wel overwinning op mezelf *O*
pi_210439799
Wat goed, Pinuts *O* *O* Dat stemmetje negeren is best moeilijk namelijk _O_
pi_210439838
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Wat goed, Pinuts *O* *O* Dat stemmetje negeren is best moeilijk namelijk _O_
Ik stond ook echt op het punt om naar de supermarkt te rijden en chips te gaan kopen. Maar toen heb ik de interne discussie met mezelf gevoerd dat ik mezelf beloofd had om nooit meer opnieuw te beginnen en hoe ik me dan vandaag zou voelen. En moet zeggen toen ik even wat gegeten had en minder honger had was de drang er ook al meteen minder.
pi_210442298
Nou terug van all inclusive trip. Was heel leuk! En echt alles gegeten wat ik wilde :@ Maar geen spijt ervan.

Ben 2,5/3 kilo aangekomen, maar dat gaat er wel vanaf heb ik vertrouwen in met paar weken :)
pi_210463820
Gisteren was een interessante dag :')
L/D: 1 NY pizza
T: taart en 1 speciaal bier

Vandaag:
D: vega kip, spitskool in ketjap met rijst.
T: watermeloen en skyr
pi_210469446
In OUD werd er verwezen naar dit topic en aangezien ik wat gewicht kwijt wil kan ik soms wat extra motivatie gebruiken. Ik ben op 4 jaar tijd 20 kilo aangekomen. Dat gebeurde een beetje in fases:
Zomer en vakantie (2018): 4kg
Ivf + miskraam: 7kg
Corona: 5 kg
Zwangerschap: 4kg

Vreemd genoeg geraak ik extra gewicht na een zwangerschap redelijk vlot kwijt, het zijn de andere kilo's die lastiger zijn.
Op een jaar tijd zijn de eerste 9kg er al af, nu de zwaardere tweede helft. Het eerste half jaar heb ik vooral gefocust op weer sterker worden aangezien ik door bekkenklachten na de bevalling helemaal vanaf 0 moest beginnen.

Ik weet nog niet of ik vaak lijstjes erin gooi maar laat ik vandaag maar eentje doen :)

O: 1 boterham met zoet
T: banaan
L: 2 boterhammen met ham
T: Appel
A: gehaktschnitzel, pommes duchesse en witloof

Ik spaar meestal op voor het avondeten. Overdag heb ik geen moeite met eten laten staan, ik ben echt een avondsnaaier. En zo kan ik als avondeten wat meer eten. Dinsdagen zijn vaak met een makkelijke snelle maaltijd.
pi_210472069
Nog meer OUDaanwas. Welkom! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 09:51:13 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210472649
goedemorgen!

Ik ben ook weer terug van vakantie, en ondanks dat het een vreet alles wat je wil vakantie was, werd er ook gesport.. ik pakte hardlopen met Evy weer eens op ( voorlopig op de loopband) en heb dat gister thuis op de loopband lekker voortgezet.. heerlijk!

per 1 september gaat ook het dieet weer wat strakker aan, en aangezien ik nu hele dagen thuis ben moet ik eens goed uit gaan zoeken wat er op mijn eet lijstjes komt en vooral, me er aan gaan houden :o

het doel is om 10 kilo voor de kerst kwijt te zijn..
van 95 naar 85 moet mogelijk zijn ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 30 augustus 2023 @ 13:12:57 #192
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210474565
93,0 kg vanmorgen schoon aan de haak. Gaat dus langzaam weer de goede kant op.

Vind het overigens wel vreemd om in deze dieetclubreeks te posten i.p.v. de slankreeks. Doe namelijk niet aan een dieet. Gezond eten gaat redelijk makkelijk. Het is vooral het bewegen waar ik op moet letten. Dat gaat de afgelopen week trouwens wel goed.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210475688
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
93,0 kg vanmorgen schoon aan de haak. Gaat dus langzaam weer de goede kant op.

Vind het overigens wel vreemd om in deze dieetclubreeks te posten i.p.v. de slankreeks. Doe namelijk niet aan een dieet. Gezond eten gaat redelijk makkelijk. Het is vooral het bewegen waar ik op moet letten. Dat gaat de afgelopen week trouwens wel goed.
Volgens mij zijn we nog maar weinig hier die een dieet volgen :)
pi_210475720
Het is meer dat de reeks al zo heette ja. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210495653
Deze week begonnen de volleybaltrainingen weer. En ondanks dat ik de hele zomer best goed heb doortraint merk je toch wel even dat het weer een andere sport/belasting is dan normaal. Gisteren wel pittige training gehad. Maar goed, vandaag nog een bokstraining en dan hebben we morgen een rustdag. Mentaal zit ik ook echt lekker erin. Het eten gaat me goed af en wordt ook steeds beter in 'ongezond' er tussendoor fietsen. Morgen weer weegdag dus ben benieuwd want vorig weekend wel 2 uit etentjes erbij gehad. Dus alles wat omlaag is, is al fijn.

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren plakje ham, beetje kaas
T: mango, klein blokje chocolade
D: 2 wraps met kip en groente
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:15:25 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_210495834
Dit is al eeuwen de die eet club 8-)

De OP legt het trouwens prima uit.

Fok is nou eenmaal niet meer druk genoeg om meerdere reeksen over gezonder eten en leven te onderhouden.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')