Ik vind het knap!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
1,5 week later is het eigenlijk best te doen. Ik moet scherp op mijn gedachten letten en vooral in de gaten houden dat ik niet eet op de automatische piloot. Maar de afhankelijkheid van eten, hongergevoel of eetverslaving valt eigenlijk heel erg mee. Dat is wel een factor maar [i][gewoonte/i] is een veel grotere factor. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Mijn maaltijden zijn nu echt afgebakende eetmomenten en dat bevalt prima. Het gaat niet elke dag helemaal goed maar er is al echt veel verbetering.
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het knap!
Ik denk ook altijd meteen aan het volgende momentIk pak dan niet al iets te eten maar ik denk er toch wel altijd over na.
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd of deze manier van kijken naar mijn eten werkt. Lijstjes maken, tellen, streng zijn, goede voornemens, etc werken in elk geval niet. Ik ben dan hoe dan ook de hele dag met eten bezig, misschien nog wel meer dan als ik niet op mijn eten let.
Men zegt dat je een bepaalde gewoonte een X periode of X aantal keer moet herhalen om het te laten beklijven. Dat is zo'n beetje mijn uitgangspunt voor dit alles. Geen idee of ik afval maar een gezondere geest en relatie met eten lijkt wel tot de mogelijkheden te behoren.
Het grote voordeel is dat ik van mezelf niet op mijn eten hoef te letten en dat ik dus gisteren lekker twister fries en een loempia atDe rest van de dag was wel zo goed als gezond en we hadden er een grote salade bij. Maar geen moeilijk gedoe dus over deze uitzondering bij het avondeten.
Nu ik schrijf over de twisters, begint mijn hoofd gelijk aan een plan over meer frituren (airfryer). Dat is dus iets dat ik moet stoppen. Het zien of denken aan eten moet niet gelijk tot een plan leiden tot het opeten.
Thanks. Ik hou jullie op de hoogte. Dat helpt ook weer bij het analyseren van het geheeld dus dat is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind het in ieder geval heel interessant om te lezen
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:22 schreef exode het volgende:
Het heeft bij mij echt wel even geduurd om deze manier van eten en sporten op te kunnen pakken en vervolgens was het een strijd. Mijn lichaam en geest wilden van alles. Ik denk dat het na een week of 5 a 6 makkelijker werd. Mijn lichaam hunkerde niet meer naar suiker en ETEN.
Ik at de hele dag door en nu alleen vaste momenten en vaste dingen. In de vakantie ben ik daar wat van afgeweken en nu weer strikt in het regime terug.
1,5 week is al lang voor je lichaam, je komt er wel!
Ik verras mezelf nog steeds, gisterenavond zat ik alleen op de bank, Netflix aan. Dan ging ik altijd aan de chips of chocolade of allebei. Nu merkte ik dat ik trek had en pakte kwark met aardbeien. En het was ook goed daarna. Geen craving, geen 'ach 1 chipje!'quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij bent ook echt goed bezig he? Het scheelt zo veel als je ook echt merkt in je dagelijks leven dat je iets hebt aan beter eten en/of bewegen. Ik voelde me gewoon miserabel toen ik door vakantie 3 weken niet had gesport. Dat maakt de stap om weer te gaan een stuk kleiner dan als je dat voordeel niet hebt. Dan wint de 'geen zin' veel makkelijker.
Dit heb ik dus afgelopen week gehadquote:Op zondag 30 juli 2023 11:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook vaak. Of, jeej doel gehaald, mag ik mezelf nu wel even belonen met een pizza/chocola/etc en daar blijft ik dan weer te lang in hangen.
Beginnen bij de achterliggende emoties ipv gewoontes? Waarom zou je je kapot schamen omdat je een keer uit de bocht vliegt? Helemaal met jouw hoeveelheid beweging raak je de caloos ook zo weer kwijt, niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS?
Om te beginnen lijstje van gisteren (ik schaam me kapot):
De podcastpsycholoog (sowieso heel fijne podcast over allerlei onderwerpen) heeft ook een aflevering over Gewoontes veranderen (behoorlijk ver terugscrollen, uit juni 2019). Zij is zelf psycholoog en nodigt voor elke podcast een psycholoog/onderzoeker (meestal iemand die de combi doet van klinisch werk en onderzoek) uit die expertise heeft op het betreffende onderwerp.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Hoi
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS?
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs......![]()
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
Je zou voor de gein je lijstje en al je beweging eens in een calorieteller app moeten zetten. Ik denk dat het dan allemaal best wel meevalt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 07:19 schreef Tele6 het volgende:
Hoi
Ik heb hier wel eens eerder iets gepost en toen ben ik weggestuurd, maar het lijkt erop dat het nu wel oké is als mensen vanuit Gezond Slank (rip) hierheen komen?
Mijn eetpatroon is niet zoals ik het zou willen hebben, ik baal ervan en het voelt ook niet goed. Ik zou waarschijnlijk net als @:Lucky_Strike meer met de achterliggende gewoontes bezig moeten gaan. Heb je misschien aanraders voor boeken of podcasts, LS?
O: havermout met ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en banaan
T: appel
L: 4 boterhammen hummus en 1/3 komkommer
T: handje nootjes en een mok automaatchocomel op werk
D: 400g gestoomde broccoli, 6 vega vissticks en wat ketchup
T: zo'n AH bakje kleine groentesalade
T: een hele bak hertog chocolade-ijs......![]()
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen en 1.5 uur survivalruntraining (6 km rennen en tussendoor hindernissen)
Als ik gewoon doe wat ik van mezelf verwacht, kan ik dan nog zeggen dat ik mezelf teleurstel?quote:Op zondag 30 juli 2023 11:00 schreef sigme het volgende:
Deze week de hele week vrij netjes gegeten, en dat zie ik dan ook wel op de weegschaal.
Nu dan eens proberen om dat niet gelijk de komende week geheel eigenhandig om zeep te helpen omdat het zo lekker gaat en 'zie je wel dat het er ook best weer af wil' en andere smoezen
Waarschijnlijk zijn de calorieën niet zo'n probleem met hoe veel ik beweeg. Wel voel ik me rottig over het gebrek aan zelfbeheersing en ik hád ook dat aantal calorieën in gezond voedsel kunnen eten -- na zo'n avond met veel suiker slaap ik ook lang niet zo goed bijvoorbeeldquote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:06 schreef sigme het volgende:
@:tele6 zijn die calorieën van die bak ijs überhaupt een probleem voor jou?
Ikzelf heb met mijn bak ijs (of die chocola) niet zo'n moeite met de extra verbrandingswaarde, maar wel met het gebrek aan zelfbeheersing.
Dit x1000quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:00 schreef sigme het volgende:
denk bij kopen 'dat kan ik vast deze keer wel niet' en dat is dus niet zo.
Daarom koop ik alleen teringdure bean to bar chocola voor mezelf. Vind ik zo veel geld voor een reepje dat ik er vanzelf rustig mee doe. Smaak is vaak ook dusdanig dat een hele reep gewoon teveel is..quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop geen echt lekkere chocolade meer. Ik vind de extra pure van AH net lekker genoeg dat hij mijn chocodrang stilt en niet zo lekker dat het op moet. En het zijn nog ouderwetse repen met van die kleine blokjes dus dat doseert wat handiger.
De 0.0 Gin van Gordons, wel duur maar net zo lekker als de gewone. En verder de light tonic van Royal Club.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:
Welke 0.0 gintonic heb je?
Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hierwel vaak gezonde dingen, maar toch.
Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:quote:Op woensdag 16 augustus 2023 08:16 schreef Morgane89 het volgende:
Welke 0.0 gintonic heb je?
Pff ik heb het gevoel dat ik echt veel meer eet dan jullie hierwel vaak gezonde dingen, maar toch.
Hee Tele, ik weet niet of je zit te wachten op ongevraagde tips. Maar ik las mee in de SC en vroeg me iets af. Eet je niet te weinig overdag, met jouw hoeveelheid beweging en stress? Als ik naar mezelf kijk, zou ik het daar niet op redden en ook bergen troep gaan eten. Zeker als er dan ook nog emoties en slaaptekort mee gaan doen. Ik heb echt meer substantieels nodig, en elke maaltijd meer eiwitten en goede vetten. (Edit: Maar misschien doe je dat normaal wel, gezien je laatste zin.)quote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zal even mijn lijstje van gisteren doen:
O havermout, sojamelk, banaan en rozijnen
T een halve bak druiven
L vier boterhammen (2 hummus, 1 jam, 1 hagelslag)
T een appel en een pakje ciabatta-crackers
D Thaise curry met tofu en veel groenten
T 2 bolletjes Italiaans ijs
T 2 chocolade muffins en een hele zak pinda M&M's
B 2x25 min fietsen en een uur wandelen
Kortom het ging hier 's avonds weer mis.
Ik was te laat thuis om nog m'n 45 min hardlooprondje te doen (vond ik) maar wel op tijd thuis om nog 1,5u te gaan zitten snaaien![]()
![]()
Overdag vrij suikerrijk eten zal ook niet echt geholpen hebben denk ik achteraf.
Checkquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 08:57 schreef Sarabi het volgende:
nog een halve kilo en dan ook het laagste kilo van het jaar daarvoor.
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:30 schreef Medusa666 het volgende:
Volgende week dinsdag op vakantie 6 dagen all inclusive 4 sterren hotel![]()
Op vakantie wil ik niet heel erg op mijn voeding letten want vakantie en ben al best veel afgevallen.
Maar ik merk dat ik vanwege die vakantie nu minder motivatie heb om te sporten en gezond/ minder te eten dan dat ik verbruik.
Herkenbaar? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tot de vakantie nog wel goed volhouden of niet?
Sterkte Sly. Knap dat je nog een ritme aan kunt houden zeg.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Mijn 3 weken vakantie zouden afgelopen zondag voorbij zijn, maar donderdag kreeg ik een telefoontje dat mijn moeder in Oostenrijk opgenomen was in het ziekenhuis. Pneumokokken en sepsis, dus het ging echt behoorlijk slecht. Wij zijn toen vrijdag naar huis gereden en zaterdag ben ik naar Oostenrijk gereden. Daar zit ik nu nog. Als het goed is, kan mijn moeder morgen of zaterdag met de ambulance naar Nederland vervoerd.
Ik zit desalnietemin aardig in een ritme van redelijk netjes eten en bewegen. Dus hopelijk is als ik thuiskom de schade van de vakantie inmiddels verdwenen. Ik heb geen idee hoe groot die schade was, want ik was vergeten zaterdag even op de weegschaal te gaan staan.
Bedankt! Denk dat ik dat idd dan toch maar ga doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.
Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen
Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
Oke blijkbaar is kcal sparen voor een diner toch niet zo'n goed idee want nu wil ik alles eten wat los en vast zit. Tot nu toe de schade nog redelijk beperkt maar het wordt/is geworden:quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.
Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen
Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaanIk wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!
(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)
Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
Zo'n uitspraak kan echt niet. Je hebt waarschijnlijk nu andere dingen aan je hoofd maar als het goed is is dit opgenomen en zou ik een klacht indienen. Sterkte!quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.
Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.
Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
Dan zou ik deze bestellen: https://www.bionoot.nl/biologische-ontbijtmixquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:52 schreef Tele6 het volgende:
om kwark een beetje interessanter te maken
Goed zo, fruit in de kwark is ook erg lekker. Ik mik er desnoods wat hagelslag in om het wat minder saai te maken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan.
Die mix van @:sigme klinkt ook goed
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staanquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:07 schreef Isabeau het volgende:
@:tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is andersmaar ik hou erg van de smaak van citroen.
Stress = chaos = probleem wbt gezond doen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriëring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaanIk wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
Je moet wel even je best doen het goed te verdelen. Met een kloppertje of zo.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
Druiven en Skyr werden gisteren 1 mini Magnumquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:17 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje van gisteren:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler
Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven en skyr
Welkom thuis Sly, succes met het oppakken van je ritme weer.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder en zus zijn met de taxi onderweg en ik ben net thuis.
Op 15 uur na ben ik een maand van huis geweest. Beetje structuur en gezond eten heb ik echt wel weer zin in. Morgen eens wegen.
Dat is waar, zij gaat inderdaad wel voor de gezonde varianten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar.
* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Haha ja, friet is ook (meestal) vegan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik geloof meteen dat de vriendin gaat voor gezond, maar vegan = HELTH is niet perse waar.
* IJsdraakje denkt aan vegan vriendin die zich klem vreet aan vegan Magnums en Kitkats.
Ik stond ook echt op het punt om naar de supermarkt te rijden en chips te gaan kopen. Maar toen heb ik de interne discussie met mezelf gevoerd dat ik mezelf beloofd had om nooit meer opnieuw te beginnen en hoe ik me dan vandaag zou voelen. En moet zeggen toen ik even wat gegeten had en minder honger had was de drang er ook al meteen minder.quote:Op zondag 27 augustus 2023 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Wat goed, Pinuts![]()
Dat stemmetje negeren is best moeilijk namelijk
Volgens mij zijn we nog maar weinig hier die een dieet volgenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
93,0 kg vanmorgen schoon aan de haak. Gaat dus langzaam weer de goede kant op.
Vind het overigens wel vreemd om in deze dieetclubreeks te posten i.p.v. de slankreeks. Doe namelijk niet aan een dieet. Gezond eten gaat redelijk makkelijk. Het is vooral het bewegen waar ik op moet letten. Dat gaat de afgelopen week trouwens wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |