abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210340434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 07:19 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou proberen nog even door te zetten en daarna op vakantie lekker te genieten. En dus niet all out te gaan, maar wel gewoon genieten van al het lekkers.

Mijn weegschaal/mijn lichaam heeft de rare gewoonte om tm vrijdag 'hoog' in gewicht te zitten en dan zaterdag altijd ineens te droppen. Hele week 76,4 gewogen en beetje gebaald. Vandaag ineens 75,2. En heb heel vaak dat de drop op zaterdag komt dus vanaf nu ga ik maar eens proberen om alleen nog maar zaterdagen te wegen :P

Vandaag even kcal sparen voor de avond:
O: Kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
L: Kwark met blauwe bessen en zelfgemaakte tomatensoep
D: a la carte 3 gangen menu
Oke blijkbaar is kcal sparen voor een diner toch niet zo'n goed idee want nu wil ik alles eten wat los en vast zit. Tot nu toe de schade nog redelijk beperkt maar het wordt/is geworden:
O: kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen
T: bakje chips + proteinemousse
L: zelfgemaakte tomatensoep + pistolet hagelslag
D: a la carte 3 gangen menu

Goede les voor mezelf weer, gewoon 'normaal' eten ook al ga je calorierijker uit eten, want anders wordt het de: boeien vandaag eet ik alles en morgen start ik weer opnieuw.
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 11:32:32 #152
5428 crew  miss_sly
pi_210352321
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriėring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210356763
Vandaag een lekker actieve dag. Moet zeggen als het zonnetje zo lekker buiten schijnt heb ik ook meteen zin om naar buiten te gaan!

O: kwark met blauwe bessen
S: 75 min boksen (+15.000 stappen, niet allemaal in de ochtend natuurlijk)
T: eiwitshake
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham en beetje kaas
T: 10 gram chocolade
D: 2 wraps met kip en groente
T: ananas
pi_210357082
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat met mijn moeder wel wat beter, maar met de repatriėring niet. De alarmcentrale van de reisverzekering die dat moet regelen, is onbeschoft en slecht. Daar krijg ik stress van, en dus is het met een beetje structuur, beweging en netjes eten ook wel gedaan :') Ik wil gewoon naar huis en daar weer structuur, beweging en lekker en gezond eten.
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!

(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)

Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 18:31:45 #155
5428 crew  miss_sly
pi_210358163
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, heel fijn dat het met je moeder beter gaat; wel waanzinnig klote dat iets wat veel gemakkelijker gewoon goed zou moeten gaan dat niet gaat. Sterkte er mee!

(PS: ik heb ooit om die reden alle verzekeringen omgezet nadat ik mijn vader thuis moest krijgen vanaf een IC in Frankrijk en hij wel drie verschillende verzekeringen bleek te hebben en ik dus het verschil kon ervaren, en teven de reactie van het ziekenhuispersoneel op de administratie (Oooooh Ah Enne Double-V Beh! Ca c'est bien, va va va! bij regelen dat we de zoekenhuisrekening moesten betalen voordat hij ontslagen werd)

Hier moeten we fruit opeten; en pulled pork, en nieuwe aardappels.
Dus
O: fruit & kwark
W: wordt gebakken nieuwe aardappels, melkzure bonen, gekookte biet, pulled pork.
Toe: ik denk ananas met een likje mascarpone
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.

Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.

Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
pi_210376179
Lijstje van gisteren:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler

Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: druiven en skyr
pi_210378576
Sterkte @miss_sly :*

Lijstje van gister:
O: havermout, lijnzaad, ongezoete sojamelk, banaan, rozijnen
T: appel, liga
L: 4 boterhammen hummus, 1/3 komkommer
T: handje ongezouten noten, zero mueslireep choco-kokos
D: salade van kikkererwten, sla, rucola, tomaat, paprika, lente-ui, olijven, zongedroogde tomaat
T: nog wat olijven
T: een hele reep melkchocolade :')
B: 4x25 min fietsen, 30 min wandelen, 1.5 uur survivalruntraining (5 km rennen + hindernissen)

Idee was eigenlijk om kwark te eten ipv die chocola maar ik had niks lekkers voor in de kwark :')

Iemand tips om kwark een beetje interessanter te maken?

Lijstje van vandaag:
O: zelfde als gisteren (altijd)
L: 4 boterhammen (2 hummus 2 pindakaas denk ik) en wat komkommer/cherrytomaten
T: nootjes en perzik
D: zelfde als gisteren
T: kwark met iets??
B: 2x15 min fietsen, 30-45 min hardlopen en 15-30 min kracht/stretchen
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:04:14 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210378745
Kwark met: nootjes, lijnzaad, fruit. Mijn favoriete muesli is naturel van TastyBasics.
Cacaonibs?
Je kan er ook overnight oats mee maken als ontbijt.
pi_210378792
Sterkte @miss_sly!
@Tele6 de door @Morgane89 genoemde tasty basics muesli vind ik ook erg lekker. Ik gooi er zelf meestal ook iets van fruit door. En als je dan wel even echt behoefte hebt aan wat zoets, gooi er dan een scheutje hagelslag (ik pak dan altijd XL hagelslag, dan zijn het echt stukjes waar je op bijt en echt proeft zegmaar) door. Dan heb je wel de chocoladesmaak, maar niet meteen een hele reep ;)
pi_210379213
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het verschil tussen de ene alarmcentrale en de andere is ook zo levensgroot dat ik mijn verzekeringen en die van mijn moeder zeker na ga kijken als dit achter de rug is. Het toppunt was vandaag wel dat de dossierhouder die ik vandaag sprak al te snel begon te praten voor hij ophing en ik hem hoorde zeggen "Wat een gezeik, ik word er schijtziek van". Ik denk dat je dan misschien niet helemaal goed zit bij een alarmcentrale.

Anyway, vandaag ook niets aan beweging gedaan en voor de derde keer deze week Mac gegeten. Het helpt niet dat hier de supermarkten op zondag alleen een paar uur in de ochtend open zijn en we dat niet wisten.

Nou ja, morgen weer een dag en toch vast binnenkort naar huis.
Zo'n uitspraak kan echt niet. Je hebt waarschijnlijk nu andere dingen aan je hoofd maar als het goed is is dit opgenomen en zou ik een klacht indienen. Sterkte!
pi_210379761
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 11:52 schreef Tele6 het volgende:
om kwark een beetje interessanter te maken
Dan zou ik deze bestellen: https://www.bionoot.nl/biologische-ontbijtmix
Biologisch, erg lekker, en nota bene goedkoper dan die muesli.

Ik heb 'm ook altijd in de kwark :9

[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 22-08-2023 13:13:28 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210379854
Ik sluit me hier ook maar weer eens bij aan. Terug van vakantie, aan het werk, dus tijd voor ritme en structuur!
Zelfs mijn hardloopschoenen weer tevoorschijn gehaald. Les 1 van Evy. Net nog 35 kilo overgewicht viel het niet mee :X Maar goed, begin is er en ga net zo lang les 1 herhalen totdat dat redelijk goed gaat. Eten gaat wat dat betreft makkelijker :')
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:08:19 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_210380721
De vakantie is weer voorbij volgens mij!

Heb het topic wel een beetje verwaarloosd de afgelopen maand dus ik ben helemaal niet op de hoogte wat er bij iedereen speelt nu, mijn excuses alvast.

Ik had allerlei leuke voornemens voor IF op de camping maar who was I kidding :')

Volle bak regen gehad dus was wel blij met de alcoholische verzetjes. Lekker buiten koken en licht bbq-en zat er ook niet in, dus hoppa toch weer 5 kilo meegenomen *O*

Alzo, vakantie voorbij. Tijd voor berusting. Wordt toch ook weer lastig met allemaal dingen in het vooruitzicht, maar we maken er maar het beste van ;)

Succes weer, allen!
disclaimer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:09:09 #164
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210380731
Dat vind ik een heel goede reden om van je plan af te wijken...pure overmacht! 8-)
pi_210381729
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan. ^O^

Die mix van @sigme klinkt ook goed :Y
pi_210382446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n perzik door de kwark gedaan. ^O^

Die mix van @:sigme klinkt ook goed :Y
Goed zo, fruit in de kwark is ook erg lekker. Ik mik er desnoods wat hagelslag in om het wat minder saai te maken.
pi_210382792
@Tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is anders :+ maar ik hou erg van de smaak van citroen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210382812
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:07 schreef Isabeau het volgende:
@:tele6 ik vind een eetlepel lemoncurd in de kwark of yoghurt ook erg lekker. Gezond is anders :+ maar ik hou erg van de smaak van citroen.
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
pi_210382813
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:32 schreef miss_sly het volgende:
Stress = chaos = probleem wbt gezond doen.
Heel herkenbaar. Hopelijk is de bron van alle stress zsm voorbij :*

Oh, hier gaat het vandaag goed. Dit lijkt dan de 2e dag op rij te zijn waarbij 'het goed' gaat. Ik wil niet te snel juichen, maar 2 dagen is een ware streak momenteel, dus ik ben er blij mee. Wat een ellende sinds eind juni. Zal het de zomer zijn? Ik ben wel vaker gestrand (the only way is up! baby! - van de weegschaal dus) in de zomer. Dat was ik nu eigenlijk niet van plan. alle keren er voor was ik het overigens ook niet van plan :")
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210382816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, je brengt me op een idee, ik heb nog een pot staan
Je moet wel even je best doen het goed te verdelen. Met een kloppertje of zo.
pi_210390251
-300gr tegenover vorige week.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 08:17 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje van gisteren:
L: 2 tostis met cheddar en mango/curryspread
D: koude schotel, haring, fruit en stokbrood
T: paprika, druiven, 0.0 Radler

Vandaag:
L: https://chickslovefood.com/recept/ei-avocadosalade/
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
Druiven en Skyr werden gisteren 1 mini Magnum :+ qua kcal zelfs beter maar natuurlijk niet de gezondste keuze. Maar al lang blij dat het hier bij bleef. Vanwege slecht nieuws had ik eigenlijk trek in veel meer slechte dingen.

Vandaag:
L: hetzelfde als gisteren
D: 2 chicken tenders en zoete aardappelfriet
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 10:44:31 #172
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210391558
Afgelopen weekend een BBQ gehouden met natuurlijk veel te veel eten in huis dat de dagen erna ook nog op moest. Weer terug bij af dus op 93,5kg. :').
BBQ was het waard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210393349
Aangezien de kinderen vanaf dit schooljaar continuerooster met 5 gelijke dagen hebben, we de boodschappen niet meer elke woensdagochtend laten bezorgen en ik dus ineens zeeen van tijd heb op mijn vrije woensdag:
Ik ben vanochtend gaan sporten. Met tegenzin want ik wilde eigenlijk op de bank ploffen met een kop koffie aangezien het weer eens de leukste tijd van de maand is. Dus extra trots.

De score na 6 weken een volledig ander ritme, 3 weken helemaal niet sporten, 2 weken een soort van sporten en geen strak voedingsschema 0 Kilo aangekomen.
Ik heb al die weken overigens nog steeds geen chipje, alcohol etc aangeraakt en alleen op mijn eigen verjaardag een stukje taart op. Verder alle feestjes zonder taart en andere versnaperingen.

Vanaf volgende week weer sporten met de PT en strak voedingsschema. Ik wil er nog 10 kilo af en ik merk dat mijn conditie echt nog een weg te gaan heeft. Mijn abo met de PT loopt nog 4,5 maand, daarna ga ik zelf er weer voor. De afgelopen 6 weken hebben mij goede moed gegeven dat ik dus wel zelf kan. Want als die 10 er eenmaal af zijn, is niets meer aankomen of afvallen perfect natuurlijk.

Schema voor vandaag:
O: 2 wasa crackers met kipfilet
T: 2 maiswafels
L: omelet met ham en 2 volkoren boterhammen
T: appel
A: Nasi
T: kwark met veel fruit

3 kwartier krachttraining gedaan en ik moet vanmiddag 4 kilometer fietsen op de loodzware moederfiets met Juul achterop dus hoppa.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:24:12 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210394843
Ah lijstjes, ik post de mijne van vandaag:

Ontbijt: 4 kwarkpannenkoekjes met (proteļne) vanille pudding, verse aardbei en Oreokruimels
Tussendoor: restant aardbei en een perzik (100 gram samen)
Lunch: 4 volkoren boterhammen met pindakaas, kipfilet en ham
Tussendoor: 2 krenten-mueslibollen
Avond: pompoensoep met stokbrood en home-made tonijnsalade
Tussendoor/afsluiting: dat weet ik nog niet, ik neig naar een bakje kwark met wat verse noten.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210394846
Mijn moeder en zus zijn met de taxi onderweg en ik ben net thuis.

Op 15 uur na ben ik een maand van huis geweest. Beetje structuur en gezond eten heb ik echt wel weer zin in. Morgen eens wegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')