abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:44:54 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_210496026
Omg ja dat is wel het voordeel van wonen in een suffe randgemeente. De drempel om schrans te halen is net iets groter.

Al blijven hier de supermarkten ook tot steeds later open :')

Nee ik ben echt heel vastbesloten nu. Ik hoop zoooo dat dit gevoel blijft :@

Ik weet door de jaren en de schade en schande wel hoe snel dat kan omslaan.

Ik heb na de geboorte van mijn jongste ook al eens 80.0 gezien op de weegschaal en toch vond ik het nodig om er weer bijna 15 kilo aan te vreten.

Ik heb geen grijs. Dus dan maar kiezen voor wit.
disclaimer
pi_210496039
Oh wow SQ, knap als je dat gaat volhouden!

September is altijd wel een maand vol feestjes, maar niets waar ik echt moeite mee zal hebben. Oh ja we gaan met collega's een uitje met eten doen. Dat is het enige moment dat ik bewuste keuzes moet maken.

Deze week 3x gesport, dat ging op zich prima, maar ik had wel even moeite om de oefeningen logisch in te plannen. Zo had ik vandaag nog spierpijn in mijn benen van woensdag. Dus eigenlijk alleen schouders, borst en rug getraind en dat voelt stom genoeg half.
pi_210496049
-2,5 kilo afgelopen maand *O* sowieso het minste dat ik in jaren gewogen heb.
Eens kijken wat deze nieuwe maand gaat brengen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 10:01:21 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_210496138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:48 schreef exode het volgende:
Oh wow SQ, knap als je dat gaat volhouden!

September is altijd wel een maand vol feestjes, maar niets waar ik echt moeite mee zal hebben. Oh ja we gaan met collega's een uitje met eten doen. Dat is het enige moment dat ik bewuste keuzes moet maken.

Deze week 3x gesport, dat ging op zich prima, maar ik had wel even moeite om de oefeningen logisch in te plannen. Zo had ik vandaag nog spierpijn in mijn benen van woensdag. Dus eigenlijk alleen schouders, borst en rug getraind en dat voelt stom genoeg half.
Ja dat is lastig met spieren vind ik altijd. Ik heb nu elke 3 dagen sport ingepland, dan zit je wel steeds op een andere weekdag naar het kwam verrassend goed uit op de kalender. Daarmee heb ik net genoeg hersteltijd merk ik.
disclaimer
pi_210496575
Goed bezig iedereen!
Hier is de score na 1 maand -4,2kg. Het lijkt veel maar het startgewicht was vlak na een week vakantie en er kwam deze maand ook een buikgriepje voorbij, dat wens ik niet elke maand te herhalen. Ik denk dat het gecorrigeerd zo'n 2kg is, mooi tempo. Maar belangrijker is dat mijn kleren al wat ruimer zitten en mijn buik wat minder geworden is.
Volgende week een weekendje weg en daar ga ik gewoon van genieten. Het doel is tegen kerst nog 5-6 kg kwijt te zijn, met het idee om met speciale gelegenheden niet op te moeten letten. Ik heb alleen een beetje schrik voor dit weekend. We hebben een week met slechte nachten en van vermoeidheid wil ik altijd meer en ongezonder eten. Gelukkig wonen we in een dorp en heb ik thuis een anti-feeder die zelf alles opeet :)
Maar 1 vast sportmoment per week (gisteren, dus vandaag spierpijn). Voor de rest probeer ik zoveel mogeijk dingen te voet te doen. Straks nog even naar het centrum wandelen en als het droog is de kinderen te voet ophalen.

IF lijkt mij heel interessant. Ik heb in een ver verleden de 5 dagen gewoon, 2 dagen vasten gedaan en dat beviel wel. Het is alleen nu geen optie want ik heb als harde regel dat ik samen met de kinderen eet. En dan ook zoveel mogelijk hetzelfde. Wel salade als lunch bv ipv boterhammen maar avondeten pas ik niet aan.
pi_210496577
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:44 schreef SQ het volgende:
Omg ja dat is wel het voordeel van wonen in een suffe randgemeente. De drempel om schrans te halen is net iets groter.
Al blijven hier de supermarkten ook tot steeds later open :')
Echt hoor. Soms vind ik het heerlijk dat de supermarkt op 5 minuten lopen ligt, maar af en toe is het ook echt een nadeel. Soms lijkt het me heerlijk als je eerst 20 minuten moet rijden want dan is de zin wel over :P
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:04:09 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_210496642
Bottoms_up, ik eet ook altijd samen met mijn kinderen. Ik zit altijd aan de ontbijttafel met ze met een bordje voor mijn neus. Ik eet er alleen niet van :D

Ze hebben het ook echt niet in de gaten _O- ik help met boterhammen smeren en ik drink koffie.

Ik wil ook niet dat ze er iets van mee krijgen, eerlijk gezegd. Het verbaast me ook, maar het werkt!
disclaimer
pi_210496652
Wij wonen 200 meter van een hele goede bakker. Het ruikt in ons huis daardoor 's ochtends al naar oliebollen of kaasbroodjes of andere dingen die ik veel te lekker vind. Maar ik ben daar nu heel strikt in, gewoon niets van dat alles eten.
Klinkt juist lastig, maar door die hele duidelijke keuze, gewoon niet, is het voor mij makkelijk.

Ja, dat herstel is inderdaad een dingetje SQ, bij meerdere keren sporten. Zo te lezen heb jij dat prima ingepland. Ik zit alleen aan de maandag vast, want dan train ik met een PT. Op dinsdag en donderdag kan ik niet gaan sporten. Maar ik fiets wel 20 kilometer op dinsdag (10 heen en 10 terug).
Ik merk vooral dat legpresses en squats killing zijn. Van andere oefeningen heb ik nooit spierpijn. Zelfs niet als mijn spieren tijdens de oefening zeggen 'zak erin, ik stop ermee'.
pi_210496671
Dat is hier wel een ding trouwens, B en Juul weten een beetje waar ik mee bezig ben. Ze zien natuurlijk dat ik niet meer snoep, dat ik sport etc. B is nogal nieuwsgierig en die weet dat ik op kcal let. Dus hij leest op ELKE verpakking hoeveel erin zit. Hij doet niets met die informatie verder, maar hij leest het dus hardop. Op zich niets mis met wat bewustwording, maar ik wil niet dat hij dingen gaan laten staan. Dus ik vermijd het onderwerp nu omdat ik niet wil dat zij daarmee bezig zijn.
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:11:46 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_210496697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:54 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Echt hoor. Soms vind ik het heerlijk dat de supermarkt op 5 minuten lopen ligt, maar af en toe is het ook echt een nadeel. Soms lijkt het me heerlijk als je eerst 20 minuten moet rijden want dan is de zin wel over :P
20 minuten rijden voor een supermarkt kom je in Nederland niet meer tegen vrees ik.
Voor mij is het zo'n 8 minuten lopen, maar dat is wel een stuk hoogdrempeliger dan de 75 seconden in mijn vorige woonplaats :')
disclaimer
pi_210496803
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:04 schreef SQ het volgende:
Bottoms_up, ik eet ook altijd samen met mijn kinderen. Ik zit altijd aan de ontbijttafel met ze met een bordje voor mijn neus. Ik eet er alleen niet van :D

Ze hebben het ook echt niet in de gaten _O- ik help met boterhammen smeren en ik drink koffie.

Ik wil ook niet dat ze er iets van mee krijgen, eerlijk gezegd. Het verbaast me ook, maar het werkt!
Dan is het nog iets om te overwegen. Ik eet nu weinig in de ochtend maar daar krijg ik vrij snel honger van.
Ik wil ook niet dat ze er iets van merken. Daarom ben ik ook extra gemotiveerd om het nu te doen, ze zijn nog vrij klein. De oudste vraag wel regelmatig waarom ik een salade eet en geen boterham. Maar "dat vind ik lekker" vindt hij een prima antwoord. Ik ben alleen vaak een groot deel van mijn gekookt ei en/of kip kwijt :(
pi_210496841
Dorp en 3 supermarkten op minder dan 10 minuten lopen. Een 4de zal er net niet binnen vallen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:29:12 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_210496854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:24 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dan is het nog iets om te overwegen. Ik eet nu weinig in de ochtend maar daar krijg ik vrij snel honger van.
Ik wil ook niet dat ze er iets van merken. Daarom ben ik ook extra gemotiveerd om het nu te doen, ze zijn nog vrij klein. De oudste vraag wel regelmatig waarom ik een salade eet en geen boterham. Maar "dat vind ik lekker" vindt hij een prima antwoord. Ik ben alleen vaak een groot deel van mijn gekookt ei en/of kip kwijt :(
Daar zou ik wel op anticiperen en alvast wat extra ei / kip voor ze maken. Als je al salade eet moet je niet ook nog eens alles wat voedzaam is er uit halen :D

Mijn kinderen vragen er ook niet zo vaak naar. Soms vraagt de oudste wel waarom ik geen chips pak bijvoorbeeld, maar dan zeg ik gewoon dat ik nog vol zit van het avondeten of geen trek heb in chips en dan is t ook goed.
disclaimer
pi_210497562
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Daar zou ik wel op anticiperen en alvast wat extra ei / kip voor ze maken. Als je al salade eet moet je niet ook nog eens alles wat voedzaam is er uit halen :D

Mijn kinderen vragen er ook niet zo vaak naar. Soms vraagt de oudste wel waarom ik geen chips pak bijvoorbeeld, maar dan zeg ik gewoon dat ik nog vol zit van het avondeten of geen trek heb in chips en dan is t ook goed.
Ja ik heb wat bijgeleerd voorbije maand. Voedsel onverwacht delen is ook echt een dingetje. Hoezo enig kind :')

Ik hou ook goed bij hoeveel ik eet zodat het niet te weinig is. Echt bijzonder, als ik probeer af te vallen ga ik intuitief gewoon veel te laag zitten. En anderzijds kan ik een lays partypack in 1 zitting op zonder daar hinder van te ondervinden :D
pi_210497947
Mijn kinderen weten wel dat ik niet ontbijt. De jongste besloot dat (controle) ook niet meer te doen.
Niet over geklaagd, maar hij merkt nu (wij merken!) dat ie daar heel chagrijnig van wordt dus hij gaat weer gewoon eten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:13:14 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_210498051
Nou ja op zich is dat ook niet zo gek, ik zit ook liever aan de veilige kant van het spectrum wat dat betreft.

Ik ging uit lunchen met een oud-collega maar de salade bevatte ook echt alleen sla en garnalen dus het was weinig bevredigend. Nu dus maar de wortels bunkeren die ik nog bij me had.
Ook weinig bevredigend. :')
disclaimer
pi_210498160
Ik weet dat (bijna) alles een kwestie van wennen is maar worden jullie niet helemaal naar van niet eten 's ochtends? Ik sport dus 3 ochtenden en minstens 1 ochtend fiets ik 10 kilometer. Dat red ik net op mijn ontbijt, daarna werk ik een banaan naar binnen omdat ik anders naar word.

Ik overweeg IF niet omdat dit voor mij nu goed werkt, maar ik vraag het me gewoon af.
pi_210498223
Ik train altijd op de nuchtere maag, anders nekken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210498384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Ik weet dat (bijna) alles een kwestie van wennen is maar worden jullie niet helemaal naar van niet eten 's ochtends? Ik sport dus 3 ochtenden en minstens 1 ochtend fiets ik 10 kilometer. Dat red ik net op mijn ontbijt, daarna werk ik een banaan naar binnen omdat ik anders naar word.

Ik overweeg IF niet omdat dit voor mij nu goed werkt, maar ik vraag het me gewoon af.
Nee. Ik heb het de allereerste keer in stapjes opgebouwd, steeds een half uur later, maar nu eet ik zonder problemen de ene keer om 10 uur (jaja, weekend) en de andere tegen 12.
Soms ben ik druk en realiseer ik me om 14u dat ik inmiddels toch wel schreeuwende honger heb.

Maar wat IF voor mij heeft gedaan is me leren dat honger geen wereldramp is. Het is zelfs geen naar gevoel dat direct moet worden opgelost. Ik registreer het wel, maar zie het niet als belemmerend.
Sterker nog, als ik niet eet ben ik in de ochtend veel productiever.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:41:42 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_210498467
Nee, juist omdat je lichaam er aan went dat het niet altijd voeding krijgt is het erg goed vol te houden. Het is eigenlijk heel natuurlijk. In het wild (ja ja) zijn dieren juist het minst actief als ze net hebben gegeten.

Voor mij is het ontbijt het makkelijkst te skippen van alles, maar er zijn ook mensen die IF doen zonder avondeten. Het is maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt.
disclaimer
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:42:08 #221
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210498473
quote:

Net wat je gewend bent en hoe je lichaam werkt. Ik doe geen IF, maar in de ochtend heb ik eigenlijk nul honger, dat komt zo rond half twaalf/twaalf uur pas. Dus eet ik niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210498509
quote:

Ik sport ook altijd op nuchtere maag, dat deed ik altijd al want eerst (iets) eten en daarna sportschool of hardlopen wordt kramp.
Nu fiets ik op kantoorwerkdagen 20km heen op nuchtere maag (en ook terug, nog steeds nuchter, want ik eet pas thuis), en ik heb daar geen enkel probleem mee.

Ik denk dat je het goed kan afmeten aan je voorkeur qua maagvulling voor sport, juist wel wat er in of juist niet. En voor wie daar wat tussenin hangt is het misschien een kwestie van wennen/trainen. Maar vooral: niet iedereen is gelijk en het is de kunst iets te vinden wat bij jou past.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:45:30 #223
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210498537
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:44 schreef sigme het volgende:
Ik denk dat je het goed kan afmeten aan je voorkeur qua maagvulling voor sport, juist wel wat er in of juist niet.
Goeie wel dit, eten voor het sporten is voor mij ook echt een nope. :r
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210498811
Bij mij is het niet zozeer honger maar gewoon echt misselijk worden. Ik heb ooit 1 keer gefietst nadat ik veel te licht had ontbeten, toen maakte ik kennis met het fenomeen flauwvallen.

Fijn dat het zo goed werkt!

Ik ontbijt vrij licht, 2 wasa crackers met kip of smeerkaas. Dat verwerk ik vast heel snel :D
pi_210498961
Ik moet ook vrij snel na het opstaan iets eten, anders ga ik tegen de vlakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')