abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:48:29 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_209876800
Sigrid Kaag wil niet opnieuw lijsttrekker voor D66 worden. De minister van Financiën doet een stap opzij en verlaat na de kabinetsformatie de Haagse politiek.

Dat laat Kaag weten via Trouw. Haar vertrek komt niet als een verrassing. Tijdens het tv-programma College Tour sorteerde ze al voor op een vertrek, nadat haar dochters vertelden te vrezen voor haar leven. ,,Mijn dochters zeggen: 'Het is mooi geweest, mam'. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", nam ze toen al een voorschot op haar vertrek. Ze noemt haar gezin nu ook als de reden.

Topdiplomaat

Kaag werd in 2017 door D66 naar Nederland gehaald om minister voor Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking te worden. Ze was daarvoor topdiplomaat, onder meer bij de VN. Binnen de partij won ze snel aan populariteit en werd ze uiteindelijk lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021.

Daarin wist ze haar partij naar recordhoogte te stuwen met 24 zetels, terwijl de partij normaal gesproken flink verloor na regeringsdeelname. Maar na het verkiezingssucces ging het Kaag moeizamer af. Ze kwam onder vuur te liggen vanwege weinig doortastend optreden in een affaire met grensoverschrijdend gedrag in haar eigen partij. Ook kreeg ze het tijdens de moeilijke kabinetsformatie flink aan de stok met onder meer Rutte en Segers.

Kaag werd daarnaast gekweld door zware bedreigingen aan haar adres. Zo stond er onder meer een 'fakkeldrager' met een gigantische brandende toorts voor haar deur. De D66-leider werd mede daarom al langere tijd zwaar beveiligd.

bron: https://www.telegraaf.nl/(...)at-politiek-den-haag
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:49:44 #2
65846 Bocaj
47th President.
pi_209876814
Nou, wij hebben er ook vrede mee Sigrid! :Y
pi_209876894
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.

De minister kan niet met z'n toverstaf zwaaien, waarna er een nieuwe wijk verrijst. Ook niet als hij dat 25 jaar geleden deed.
Ok, dus wat Hugo de Jonge nu doet is zinloos want hij heeft er kennelijk geen invloed op?

Onzin natuurlijk. Het is aan de landelijke regering richting te geven en de juiste omstandigheden te scheppen en daar faalt men al decennia in. Sterker nog, ze verzinnen maatregelen die het probleem erger maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209876912
Gegokt en verloren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209876976
Moge de fakkel der vrijheid je pad verlichten.

donderdag 13 juli 2023 @ 13:23:38 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209877282
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:27 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Omdat ik geen partijleider ben. Weet je wat? Als gekke Geert en zijn idiote acherban excuses maakt voor de bedreigingen zal ik een taart bakken, ok?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:29 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Natuurlijk niet! Te gek voor woorden wat die fakkeldrager bij het huis van mevrouw Kaag deed!
Zo'n benaming als "gekke Geert en z'n idiote achterban" is natuurlijk net zo kwalijk als Kaag een heks noemen. Met dit soort taalgebruik hits je de boel alleen maar verder op. En het resultaat is dat er dan uiteindelijk een figuur met een fakkel voor iemands deur staat.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:28:48 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209877345
Er is iets wat ik tot dusverre in de vorige draad heb gemist. Als je zo bezorgd bent over je veiligheid en die van je kinderen; waarom laat je hen dan vol in beeld op tv zien? Dan hadden ze toch beter anoniem kunnen blijven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:28:52 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_209877346
Kaag wast haar handen in onschuld en duikt in de slachtofferrol! Heeft dit echter volledig aan zichzelf danken.
"Hoka Hey!"
pi_209877425
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:28 schreef matspontius het volgende:
Kaag wast haar handen in onschuld en duikt in de slachtofferrol! Heeft dit echter volledig aan zichzelf danken.
Vertel eens waarom ze persoonlijke bedreigingen te danken heeft, terwijl ze gewoon haar werk doet.
pi_209877466
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
[..]
Zo'n benaming als "gekke Geert en z'n idiote achterban" is natuurlijk net zo kwalijk als Kaag een heks noemen. Met dit soort taalgebruik hits je de boel alleen maar verder op. En het resultaat is dat er dan uiteindelijk een figuur met een fakkel voor iemands deur staat.
Waar heeft Kaag 'gekke Geert en z'n idiote achterban' genoemd? Het maakt nogal verschil of een anoniempje dat ergens op een forum doet of Kaag zelf.
Wilders heeft zelf Kaag gedemoniseerd en weggepest en daar zijn aanhang toe aangezet.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:39:54 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209877510
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:37 schreef archito het volgende:

[..]
Waar heeft Kaag 'gekke Geert en z'n idiote achterban' genoemd? Het maakt nogal verschil of een anoniempje dat ergens op een forum doet of Kaag zelf.
Wilders heeft zelf Kaag gedemoniseerd en weggepest en daar zijn aanhang toe aangezet.
Ik ben het met je eens dat publieke figuren een voorbeeldfunctie hebben en je ze daarom aan een hogere standaard mag toetsen. Maar uiteindelijk is het een gegeven dat in de moderne tijd iedereen een podium heeft en daarom zou iedereen wel even drie keer mogen nadenken over wat ze publiceren, ook al is het op social media of een internetforum.
pi_209877578
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop dat gekke Geert ook spijt zal betuigen voor zijn 'heks' commentaar. Zijn Twitter-tijdlijn belooft weinig goeds...
pi_209877711
Kaag is helemaal niet weggepest. Dat is gewoon een D66 spin.

Kaag is een gefaalde leider die binnen is gehaald om premier te worden, daarin heeft gefaald, matig functioneert als minister, en haar partij heeft gehalveerd in de peilingen. De reden dat ze nu weg gaat is omdat ze geen gezichtsverlies wil lijden bij de volgende verkiezingen en plaats wil nemen om de kamer.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:04:22 #14
287741 matspontius
pi_209877865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:34 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Vertel eens waarom ze persoonlijke bedreigingen te danken heeft, terwijl ze gewoon haar werk doet.
Altijd naar de bekende weg vragen. Zoek zelf de voorbeelden maar op. Gewoon haar werk doen 🤣
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:06:05 #15
287741 matspontius
pi_209877894
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Kaag is een gefaalde leider die binnen is gehaald om premier te worden, daarin heeft gefaald, matig functioneert als minister, en haar partij heeft gehalveerd in de peilingen. De reden dat ze nu weg gaat is omdat ze geen gezichtsverlies wil lijden bij de volgende verkiezingen en plaats wil nemen om de kamer.
En ze gaat nu de zielepoot uithangen. Ze heeft niet bereikt wat ze wilde en de schuld van dat falen legt ze (uiteraard) bij anderen neer
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:06:16 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209877902
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat moet je user @:Buitendam vragen, die vond dat Kaag "goud waard was" voor het land omdat ze het regeerakkoord netjes uitvoerde.
:D niet zo op je pik getrapt zijn, dit is een beetje zielig.
Dit, dus.
pi_209877909
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:04 schreef matspontius het volgende:

[..]
Altijd naar de bekende weg vragen. Zoek zelf de voorbeelden maar op. Gewoon haar werk doen 🤣
M.a.w. jij roept maar wat?
pi_209877943
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:04 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ah het zelf opzoeken, typisch weer. Je hebt dus geen flauw idee en loopt lekker met de meute mee.
pi_209878014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D niet zo op je pik getrapt zijn, dit is een beetje zielig.
Zeg ik iets wat niet klopt dan?
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:12:19 #20
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

D66 spint niks? Kaag geeft aan dat ze na alle doodsbedreigingen geen zin heeft om haar familie aan nog zo’n periode bloot te stellen.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen alles verdraaien als het gaat om politici die niet in hun spectrum zit? Waarom lieg je over dingen die zo makkelijk te checken zijn?
Dit, dus.
pi_209878068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]
D66 spint niks? Kaag geeft aan dat ze na alle doodsbedreigingen geen zin heeft om haar familie aan nog zo’n periode bloot te stellen.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen alles verdraaien als het gaat om politici die niet in hun spectrum zit? Waarom lieg je over dingen die zo makkelijk te checken zijn?
Het is je ontgaan dat Kaag van D66 is?

Alles wat uit haar mond komt is een D66 spin.
pi_209878085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ok, dus wat Hugo de Jonge nu doet is zinloos want hij heeft er kennelijk geen invloed op?

Onzin natuurlijk. Het is aan de landelijke regering richting te geven en de juiste omstandigheden te scheppen en daar faalt men al decennia in. Sterker nog, ze verzinnen maatregelen die het probleem erger maken.
Jullie hebben allebei gelijk maar juist de afgelopen ca 15 jaar is er onder Ruttes regime een bar slecht nationaal beleid gevoerd wat de gemeenten heeft gefrustreerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin donderdag 13 juli 2023 @ 14:18:09 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209878104
quote:

Dreigementen wegzetten als een d66 spin. Wauw, echt. Wauw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:20:00 #24
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is je ontgaan dat Kaag van D66 is?

Alles wat uit haar mond komt is een D66 spin.
Ze geeft aan dat het leven in de politiek met een gezin een te grote wissel is op haar leven. Zeker in combinatie met de doodsbedreigingen en de zware beveiliging.

En dan lees jij D66 spin want weggepest? Oké.
Dit, dus.
pi_209878183
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zet de dreigementen niet weg als een D66 spin.

Ik zeg dat de dreigementen nu worden aangehaald als excuus om uit de politiek te stappen. En dat is wel degelijk een D66 spin.

We zullen er nooit achter komen, maar als D66 nu op 35 zetels stond en er was uitzicht op het torentje, ben ik er van overtuigd dat mevrouw Kaag ondanks de bedreigingen gewoon beschikbaar zou zijn voor de verkiezingen.

e heeft gezichtsverlies geleden en zoekt een uitweg.
pi_209878217
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze geeft aan dat het leven in de politiek met een gezin een te grote wissel is op haar leven. Zeker in combinatie met de doodsbedreigingen en de zware beveiliging.

En dan lees jij D66 spin want weggepest? Oké.
Zeker.

Je maakt mij niet wijs dat je voor je in de politiek stapt niet goed nadenkt over wat dat voor jou en je gezin betekent. Bedreigingen kun je namelijk verwachten, iedere politicus wordt helaas bedreigd.

En zoals ik zei, was er zicht op het torentje zou gewoon als lijsttrekker de verkiezing in gaan.
pi_209878245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zeg dat de dreigementen nu worden aangehaald als excuus om uit de politiek te stappen. En dat is wel degelijk een D66 spin.

We zullen er nooit achter komen, maar als D66 nu op 35 zetels stond en er was uitzicht op het torentje, ben ik er van overtuigd dat mevrouw Kaag ondanks de bedreigingen gewoon beschikbaar zou zijn voor de verkiezingen.

Ik denk ook niet dat die dreigementen de enige reden zijn dat ze stopt en ik gok dat ze haar volgende baan al wel veilig heeft gesteld, maar dat haalt niet weg dat het sowieso diep triest is dat dreigementen überhaupt één van de argumenten is waarom iemand uit de politiek stapt. Bij welke politicus, of bij welke partij dat dan ook wel niet gebeurd.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:43 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop dat gekke Geert ook spijt zal betuigen voor zijn 'heks' commentaar. Zijn Twitter-tijdlijn belooft weinig goeds...
Je zegt dat @Tijn gelijk heeft, en in dezelfde post ga je door met hetzelfde gedrag.
  Forum Admin donderdag 13 juli 2023 @ 14:28:56 #28
pi_209878266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat doe je wel want je hakt de fundering van haar reden weg en vult daar zelf wat anders voor in.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker.

Je maakt mij niet wijs dat je voor je in de politiek stapt niet goed nadenkt over wat dat voor jou en je gezin betekent. Bedreigingen kun je namelijk verwachten, iedere politicus wordt helaas bedreigd.

En zoals ik zei, was er zicht op het torentje zou gewoon als lijsttrekker de verkiezing in gaan.
Dat ze het onderschat heeft geloof ik wel. Maar dat had iedereen gedaan, want ik heb ook onderschat hoe vol dit land zit met volidioten die het normaal vinden dat je politici bedreigt. (dat is overigens geen sneer naar jou verder)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:28:59 #29
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878268
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker.

Ze worden voornamelijk bedreigd omdat mensen dingen over ze zeggen want niet klopt. Zeggen dat het een spin is wanneer dat niet is, bijvoorbeeld.
Dit, dus.
pi_209878277
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat die dreigementen de enige reden zijn dat ze stopt en ik gok dat ze haar volgende baan al wel veilig heeft gesteld, maar dat haalt niet weg dat het sowieso diep triest is dat dreigementen überhaupt één van de argumenten is waarom iemand uit de politiek stapt. Bij welke politicus, of bij welke partij dat dan ook wel niet gebeurd.
[..]
Je zegt dat @:Tijn gelijk heeft, en in dezelfde post ga je door met hetzelfde gedrag.
Ik durf de stelling wel aan dat de bedreigingen slechts een bijzaak zijn.

Dat gekweel met haar "gezin" en haar "kinderen". Die vrouw haar kinderen zijn allemaal volwassen en haar man woont geloof ik in het buitenland.
pi_209878298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat doe je wel want je hakt de fundering van haar reden weg en vult daar zelf wat anders voor in.
Ik ontken de bedreigingen niet en zie de bedreigingen ook niet als spin. Het is een spin dat deze bedreigingen de reden zouden zijn van haar vertrek. Dat geloof ik simpelweg niet.
pi_209878317
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze worden voornamelijk bedreigd omdat mensen dingen over ze zeggen want niet klopt. Zeggen dat het een spin is wanneer dat niet is, bijvoorbeeld.
Dat vul je zelf in. Niet hard te maken.

Net zoals ze bedreigd zou worden omdat ze vrouw is. Dat is ook niet hard te maken.

Zou het kunnen dat zij wellicht meer bedreigingen ontvangt omdat het een hele nare kille vrouw is die met groot dedain over een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking spreekt?
pi_209878320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat gekweel met haar "gezin" en haar "kinderen". Die vrouw haar kinderen zijn allemaal volwassen en haar man woont geloof ik in het buitenland.
Blijft gokwerk. De enige zekerheid die we hebben waren haar eigen woorden en daar moeten we het mee doen. Ik geloof wel dat die bedreigingen echt niet hebben geholpen en dat ze de situatie wat onderschat heeft. Maakt verder ook niet heel veel uit waarom ze stopt. Feit is dat ze bedreigt is en dat is diep triest. Dat het überhaupt een reden kan zijn om te stoppen voor een politicus in deze tijd. Aan beide kanten zijn mensen zo radicaal geworden dat er bijna geen serieus gesprek meer te voeren is zonder dreigementen en dat vind ik jammer.
  Forum Admin donderdag 13 juli 2023 @ 14:33:09 #34
pi_209878322
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik ontken de bedreigingen niet en zie de bedreigingen ook niet als spin. Het is een spin dat deze bedreigingen de reden zouden zijn van haar vertrek. Dat geloof ik simpelweg niet.
Nou ja goed, dat is je goed recht natuurlijk.
pi_209878332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nou ja goed, dat is je goed recht natuurlijk.
Gelukkig.
pi_209878346
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Blijft gokwerk. De enige zekerheid die we hebben waren haar eigen woorden en daar moeten we het mee doen. Ik geloof wel dat die bedreigingen echt niet hebben geholpen en dat ze de situatie wat onderschat heeft. Maakt verder ook niet heel veel uit waarom ze stopt. Feit is dat ze bedreigt is en dat is diep triest. Dat het überhaupt een reden kan zijn om te stoppen voor een politicus in deze tijd. Aan beide kanten zijn mensen zo radicaal geworden dat er bijna geen serieus gesprek meer te voeren is zonder dreigementen en dat vind ik jammer.
Ja eens.

Maar de woorden van een politicus in campagnetijd neem ik toch wat minder serieus. Vooral als die woorden tot doel lijken te hebben medelijden en compassie op te roepen.
pi_209878349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Net zoals ze bedreigd zou worden omdat ze vrouw is. Dat is ook niet hard te maken.

Zou het kunnen dat zij wellicht meer bedreigingen ontvangt omdat het een hele nare kille vrouw is die met groot dedain over een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking spreekt?
Reden waarom ze bedreigt wordt doet er niet echt toe; het is sowieso kansloos dat het gebeurd.

Net zoals het sowieso kansloos is dat een Wilders bedreigd wordt; dan maakt het ook niet uit of dat gebeurd vanwege zijn radicale uitspraken, omdat hij een man is, of omdat hij gisteren naar Rome is gevlogen om daar spaghetti te eten. Dreigementen zijn gewoon not done (en ik weet dat jij dat ook zo ziet overigens; bedoel meer dat het niet zo zeer uit maakt waarom iemand bedreigd wordt, het is sowieso ernstig).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 14:37:00 ]
pi_209878350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Gelukkig.
Mede mogelijk gemaakt door D66 ;)
pi_209878351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:03 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert noemt mevrouw Kaag een heks. Daarom lopen radicale Wilders supporters met fakkels naar haar huis.
Max van den Berg is geen Wilders supporter maar van de partij "Jezus Leeft". Hij opteert veeleer het complotten gedachtegoed van de FvD, en van complotwappies zoals bv een Micha Kat, etc.

Ook de rest van het fakkel gepeupel heeft eerder met de Fvd te maken dan met Wilders.

Met je "gekke'' Geert reutel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:36:12 #40
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878356
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze heeft een persbericht de deur uitgedaan met daarin de motivatie voor haar vertrek… ze benoemt letterlijk de reden wáárom. De tering, niet hard te maken? :')
Dit, dus.
pi_209878360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:35 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Mede mogelijk gemaakt door D66 ;)
Vrijheid van meningsuiting bestond al in Nederland voordat Hans van Mierlo was geboren. De beschaving bestond al voor 1966.
pi_209878365
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ze heeft een persbericht de deur uitgedaan met daarin de motivatie voor haar vertrek… ze benoemt letterlijk de reden wáárom. De tering, niet hard te maken? :')
Ja ze kan zoveel zeggen. Kan jij het checken?

Wat moet ze dan zeggen? "Het is niet gelukt om premier te worden, onder mijn leiding is de partij gehalveerd en ik voel me te verheven om en de kamer te gaan zitten"
pi_209878374
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Reden waarom ze bedreigt wordt doet er niet echt toe; het is sowieso kansloos dat het gebeurd.

Net zoals het sowieso kansloos is dat een Wilders bedreigd wordt; dan maakt het ook niet uit of dat gebeurd vanwege zijn radicale uitspraken, omdat hij een man is, of omdat hij gisteren naar Rome is gevlogen om daar spaghetti te eten. Dreigementen zijn gewoon not done (en ik weet dat jij dat ook zo ziet overigens; bedoel meer dat het niet zo zeer uit maakt waarom iemand bedreigd wordt, het is sowieso ernstig).
Daar is iedereen het mee eens.
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:38:25 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209878391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mja...

pi_209878399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mensen kunnen liegen he. Of enkel een gedeelte van de waarheid benoemen. In de politiek word er zoveel geroepen wat achteraf toch niet helemaal klopt, of waarvan achteraf blijkt dat het niet de volledige waarheid was. Dus ik zou niet durven te stellen dat het nu een feit is of zo. Het is wel hetgeen wat het meest bij de waarheid in de buurt komt gok ik, want het zal sowieso een onderdeel van haar besluit zijn geweest.
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:39:27 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878401
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Max van den Berg is geen Wilders supporter maar van de partij "Jezus Leeft". Hij opteert veeleer het complotten gedachtegoed van de FvD, en van complotwappies zoals bv een Micha Kat, etc.

Ook de rest van het fakkel gepeupel heeft eerder met de Fvd te maken dan met Wilders.

Hij heeft in woord en beeld de vrouw talloze keren voor heks uitgemaakt, bezemstelen etc. Dat is de dehumanisering waar Kaag het over heeft. Als je het niet kan winnen in de politieke arena ga je je stoottroepen mobiliseren om haar persoonlijk aan te pakken. Dan ben je wel een trieste, hoor.
Dit, dus.
pi_209878409
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]
Je zegt dat @:Tijn gelijk heeft, en in dezelfde post ga je door met hetzelfde gedrag.
Wat bedoel je? Ik vind alleen dat Gekke Geert moet stoppen met demoniseren door te stoppen met haar 'heks' te noemen. Dat soort termen werkt fakkeldragend tuig in de hand.
pi_209878410
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:38 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mja...

[ afbeelding ]
Ja want politici spreken altijd de waarheid en spinnen niet de waarheid en goochelen niet met woorden :')
pi_209878434
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Ik vind alleen dat Gekke Geert moet stoppen met demoniseren door te stoppen met haar 'heks' te noemen. Dat soort termen werkt fakkeldragend tuig in de hand.
Je helpt niet door hem Gekke Geert te blijven noemen natuurlijk. Je blijft roepen dat mensen elkaar normaal moeten behandelen; ook binnen de politiek, en vervolgens ben je zelf Wilders en zijn stemmers belachelijk aan het maken; post na post. Beetje vermoeiende act.
pi_209878442

De arme Nederlandse bevolking bij het horen van dit nieuws
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:42:31 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878449
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mensen kunnen liegen he. Of enkel een gedeelte van de waarheid benoemen. In de politiek word er zoveel geroepen wat achteraf toch niet helemaal klopt, of waarvan achteraf blijkt dat het niet de volledige waarheid was. Dus ik zou niet durven te stellen dat het nu een feit is of zo. Het is wel hetgeen wat het meest bij de waarheid in de buurt komt gok ik, want het zal sowieso een onderdeel van haar besluit zijn geweest.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja ze kan zoveel zeggen. Kan jij het checken?

Wat moet ze dan zeggen? "Het is niet gelukt om premier te worden, onder mijn leiding is de partij gehalveerd en ik voel me te verheven om en de kamer te gaan zitten"
Nee, ze moet een persbericht de deur uit doen. Wat ze ook heeft gedaan. En daar staat nergens iets in over wegpesten en is dus ook geen spin.
Dit, dus.
pi_209878452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gekke Geert heeft dit soort bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag nooit veroordeeld. Dat zegt genoeg wat mij betreft
pi_209878476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Nee, ze moet een persbericht de deur uit doen. Wat ze ook heeft gedaan. En daar staat nergens iets in over wegpesten en is dus ook geen spin.
:')
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:45:49 #54
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878505
quote:
Je begrijpt dat als jij iets zegt over de reden waarom ze vertrekt het geen spin van haar kan zijn hè? Dat snap je toch?
Dit, dus.
pi_209878556
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je begrijpt dat als jij iets zegt over de reden waarom ze vertrekt het geen spin van haar kan zijn hè? Dat snap je toch?
Als ik iets zeg is het inderdaad geen spin van haar.

Maar snap jij dat als Kaag iets zegt, dat dat niet het hele verhaal hoeft te zijn? Snap je dat? Haar eigen woorden zijn een spin.

Want verkeer jij echt in de goedgelovige naïviteit dat de peilingen van D66, oftewel haar gefaalde leiderschap, geen rol spelen bij haar vertrek?
pi_209878595
quote:

[..]
Huh? Dat staat er helemaal niet. Kaag is niet weggepest, dat klopt gewoon.
pi_209878612
In het vorige topic zei ik dat er een verschil is tussen bv Kaag en Amalia & Baudet en Wilders.

In alle gevallen is het niet oke. Het verschil zit hem erin dat de laatste twee dmv provocerende uitspraken reacties oproepen en dat doen ze bewust. Ze kunnen hun boodschap ook anders verpakken.

Neem Van der Wal. Doet gewoon haar werk en boeren komen dreigend voor haar deur staan. Dat komt puur doordat zij beleid uitvoert.

Dat is wel degelijk een verschil.

Reactie oproepen vs gewoon je werk doen.
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:57:27 #58
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als ik iets zeg is het inderdaad geen spin van haar.

Maar snap jij dat als Kaag iets zegt, dat dat niet het hele verhaal hoeft te zijn? Snap je dat? Haar eigen woorden zijn een spin.

Want verkeer jij echt in de goedgelovige naïviteit dat de peilingen van D66, oftewel haar gefaalde leiderschap, geen rol spelen bij haar vertrek?
Oh, wacht. Je snapt de term niet. Jij denkt dat een persbericht vol vermeende leugens een politieke spin is? Denk je dan ook dat de persvoorlichter ook altijd een spindoctor is?

Er vallen hier nu wat puzzelstukjes in elkaar bij mij.
Dit, dus.
pi_209878651
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:55 schreef potjecreme het volgende:
In het vorige topic zei ik dat er een verschil is tussen bv Kaag en Amalia & Baudet en Wilders.

In alle gevallen is het niet oke. Het verschil zit hem erin dat de laatste twee dmv provocerende uitspraken reacties oproepen en dat doen ze bewust. Ze kunnen hun boodschap ook anders verpakken.

Neem Van der Wal. Doet gewoon haar werk en boeren komen dreigend voor haar deur staan. Dat komt puur doordat zij beleid uitvoert.

Dat is wel degelijk een verschil.

Reactie oproepen vs gewoon je werk doen.
Dik gedrukte vooral. Het is gewoon niet oké. Ook als je vind dat iemand het zelf uitlokt. Waarom kan een post niet stoppen na de zin ''in alle gevallen is het niet oke''. Waarom dan toch de ''máááár'' er achter aan? Dat haalt de waarde van het dik gedrukte een beetje onderuit.

Je gaat toch ook niet zeggen: ''Er zit een verschil tussen een meid die in sexy kleding (als in: ''ze vraagt er om'') over straat loopt en een meid die rond loopt in een winterjas'' als het gaat om verkrachting? Nee, in alle gevallen is het niet oké. Punt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 15:01:11 ]
pi_209878658
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Oh, wacht. Je snapt de term niet. Jij denkt dat een persbericht vol vermeende leugens een politieke spin is? Denk je dan ook dat de persvoorlichter ook altijd een spindoctor is?

Er vallen hier nu wat puzzelstukjes in elkaar bij mij.
Ik begrijp niet hoe jij dit uit mijn tekst haalt maar het interesseert me verder ook niet. Denk wat je wilt.ik besteed geen tijd meer aan deze discussie met jou.
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:01:30 #61
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik begrijp niet hoe jij dit uit mijn tekst haalt maar het interesseert me verder ook niet. Denk wat je wilt.ik besteed geen tijd meer aan deze discussie met jou.
“Haar eigen woorden zijn een spin”. Je snapt de term niet.
Dit, dus.
pi_209878686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Om wat te gaan doen?
Wonen, leven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209878716
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Omdat het je slecht uitkomt. Niet omdat je daar enig bewijs of zelfs maar een geloofwaardig argument voor hebt.
pi_209878748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
“Haar eigen woorden zijn een spin”. Je snapt de term niet.
Nee jij snapt iets niet.

Haar eigen woorden zijn inderdaad een spin.

Kaag wordt binnengehaald als premiers kandidaat. Kaag faalt.
Onder leiding van Kaag zakt het aantal zetels in de peiling met 50%.
Als Kaag blijft zitten dan lijdt de grote gedoodverfde premier ontzettend gezichtsverlies. Kaag wil dus weg want Kaag wil geen gezichtsverlies lijden.

Er moet dus iets bedacht worden om met opgeheven hoofd de politieke arena te verlaten: een spin. De feiten zo draaien en selectief weergeven dat ze in je voordeel zijn.

Dus wat zeg je: ik ga weg want ik word bedreigd en het trekt een te zware wissel op mijn gezin.

Daarmee wek je empathie, en daarmee heb je geen gezichtsverlies.

Naïeve zieltjes trappen daar zonder blikken of blozen in.

Dus ik heb sterk de indruk dat je zelf geen flauw idee hebt wat een spin inhoudt en dat je Kaagidolaat bent en haar woorden voor zoete koek slikt zonder kritisch filter.
pi_209878778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat het je slecht uitkomt. Niet omdat je daar enig bewijs of zelfs maar een geloofwaardig argument voor hebt.
Dat mag jij vinden. Ik vind een partij met 50% zetelverlies en een torentje verder uit het zicht dan ooit een geloofwaardig argument.

Wat jij daar van vindt moet jij weten.
pi_209878805
Dat er na de afgelopen jaren nog steeds mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat politici altijd de (volledige) waarheid vertellen :+
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:11:09 #67
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878812
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee jij snapt iets niet.

Haar eigen woorden zijn inderdaad een spin.

Kaag wordt binnengehaald als premiers kandidaat. Kaag faalt.
Onder leiding van Kaag zakt het aantal zetels in de peiling met 50%.
Als Kaag blijft zitten dan lijdt de grote gedoodverfde premier ontzettend gezichtsverlies. Kaag wil dus weg want Kaag wil geen gezichtsverlies lijden.

Er moet dus iets bedacht worden om met opgeheven hoofd de politieke arena te verlaten: een spin. De feiten zo draaien en selectief weergeven dat ze in je voordeel zijn.

Dus wat zeg je: ik ga weg want ik word bedreigd en het trekt een te zware wissel op mijn gezin.

Daarmee wek je empathie, en daarmee heb je geen gezichtsverlies.

Naïeve zieltjes trappen daar zonder blikken of blozen in.

Dus ik heb sterk de indruk dat je zelf geen flauw idee hebt wat een spin inhoudt en dat je Kaagidolaat bent en haar woorden voor zoete koek slikt zonder kritisch filter.
Een spin is al-tijd een actie om de beeldvorming zo te krijgen dat je er politiek beter uitkomt.

Dit is een persbericht met daarin een aankondiging dat ze

UIT DE POLITIEK STAPT

wat de neuk valt er dan te spinnen?!
Dit, dus.
pi_209878829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wonen, leven.
En hoe gaat ie dan in z'n levensonderhoud voorzien? Wie zorgt er voor z'n beveiliging?
pi_209878869
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Een spin is al-tijd een actie om de beeldvorming zo te krijgen dat je er politiek beter uitkomt.

UIT DE POLITIEK STAPT

Aha , je snapt het echt niet. Nog een keer dan:

Kaag blijven zitten en 10 zetels halen bij de verkiezingen --> gezichtsverlies.
Kaag opstappen --> gezichtsverlies
Kaag opstappen omdat ze bedreigd wordt en het zo zwaar is voor haar gezin --> medelijden en empathie (oftewel D66 komt er beter uit, oftewel een spin)
pi_209878898
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dik gedrukte vooral. Het is gewoon niet oké. Ook als je vind dat iemand het zelf uitlokt. Waarom kan een post niet stoppen na de zin ''in alle gevallen is het niet oke''. Waarom dan toch de ''máááár'' er achter aan? Dat haalt de waarde van het dik gedrukte een beetje onderuit.

Je gaat toch ook niet zeggen: ''Er zit een verschil tussen een meid die in sexy kleding (als in: ''ze vraagt er om'') over straat loopt en een meid die rond loopt in een winterjas'' als het gaat om verkrachting? Nee, in alle gevallen is het niet oké. Punt.
Er is geen maar. We hebben het erover dat je in deze tijd door gewoon je functie uit te oefenen bedreigingen kan krijgen. Vandaar dat ik zelf wel een onderscheid maak. Niet in de personen, wel in de reden van de bedreigingen.
pi_209878955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wie mogen we dan aankijken voor de bedreigingen die Wilders en Baudet krijgen? Of zijn die bedreigingen minder erg?

Of de bedreigingen aan het adres van Rutte?
Degene die dat doen. Da's minstens even erg, maar een groot verschil is dat ook linkse politici de bedreigingen aan het adres van Wilders veroordelen.

Wilders, aan de andere kant, wakkert die haat juist aan door te spreken over 'die heks'.

Geen enkele politicus zou bedreigd moeten worden, maar ik vind toch een wezenlijk verschil zitten tussen de twee gevallen ja.

Vooral ook omdat Wilders weet hoe heftig het is, kan ik er met m'n kop niet bij dat hij die haat jegens Kaag zo zit aan te wakkeren.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209878958
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Er is geen maar. We hebben het erover dat je in deze tijd door gewoon je functie uit te oefenen bedreigingen kan krijgen. Vandaar dat ik zelf wel een onderscheid maak. Niet in de personen, wel in de reden van de bedreigingen.
Ik zie de noodzaak sowieso niet om een onderscheid te maken; dat impliceert toch wel degelijk een ''maar'', als in: Die Wilders en Baudet hebben het aan zichzelf te danken vanwege hun uitspraken en Kaag is zielig want die doet enkel haar werk. Wilders en Baudet doen ook hun werk. Roepen die dingen ook om stemmen te krijgen. Zo zijn er ook mensen die zullen roepen dat Kaag het aan haarzelf te danken heeft vanwege bepaalde uitspraken die zij dan weer provocerend vinden. Glijdende schaal. Hou het gewoon lekker op ''het is in geen enkele situatie oké''.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 15:19:39 ]
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:19:32 #73
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209878962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Aha , je snapt het echt niet. Nog een keer dan:

Kaag blijven zitten en 10 zetels halen bij de verkiezingen --> gezichtsverlies.
Kaag opstappen --> gezichtsverlies
Kaag opstappen omdat ze bedreigd wordt en het zo zwaar is voor haar gezin --> medelijden en empathie (oftewel D66 komt er beter uit, oftewel een spin)
:') een spin heeft altijd betrekking op een persoon/politici om een situatie een beeld te vormen. Binnen de politiek dus. Dat doet een spindoctor.

Een persbericht waarin je jouw vertrek aankondigt staat onder leiding van de persvoorlichting. Je probeert nu te doen alsof een gezichtsreddende aankondiging van een vertrek uit de politiek een spin is voor een persoon of partij. Dat bestaat niet. Je snapt de term niet.
Dit, dus.
pi_209879031
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:') een spin heeft altijd betrekking op een persoon/politici om een situatie een beeld te vormen. Binnen de politiek dus. Dat doet een spindoctor.
Nee. Het gaat nooit om individuele politici maar altijd om de partij.
quote:
Een persbericht waarin je jouw vertrek aankondigt staat onder leiding van de persvoorlichting. Je probeert nu te doen alsof een gezichtsreddende aankondiging van een vertrek uit de politiek een spin is voor een persoon of partij. Dat bestaat niet. Je snapt de term niet.
Zoals ik je al uit heb gelegd snap je het zelf niet en blijf je volharden in domheid.

D66 zit gewoon met het feit dat Kaag vertrekt en de D66 spindokters geven daar een draai aan zodat D66 daar beter uit komt. Denk jij dat de spindokters en persvoorlichting onafhankelijk van elkaar opereren? De persvoorlichter IS de spindokter naieveling.

quote:
Een spindoctor is een adviseur of voorlichter van een politieke partij of een ambtsdrager die de opdracht heeft het beleid van zijn politieke opdrachtgever zo positief mogelijk te presenteren en te verdedigen of hem of haar daarin te coachen. Het doel is het gunstig stemmen van de publieke opinie.
Nou, iedereen medelijden en empathie, gaat er al heel de dag over in de media. Missie geslaagd!
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:27:45 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209879089
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De persvoorlichter IS de spindokter naieveling.
Je meent dit toch niet echt hè?
Dit, dus.
pi_209879111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je meent dit toch niet echt hè?
Zeker wel. Misschien moet je je even inlezen voordat je hier nog meer blijk geeft er niks van te snappen. Begin hier eens:

quote:
Een spindoctor is een adviseur van een politicus of een politieke partij, voornamelijk met betrekking tot de media. In andere woorden: een politieke persvoorlichter.
https://maatschappij-wetenschappen.nl/vwo/druk2/h06/spin-doctors/

quote:
Spindoctors zijn doorgaans personen die achter de schermen werken, toch kunnen persvoorlichters die spreken namens een invloedrijk persoon of organisatie ook als spindoctor aangemerkt worden.
https://www.doublesmart.nl/wat-is/spindoctor/

[ Bericht 22% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 13-07-2023 15:44:46 ]
pi_209879260
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Degene die dat doen. Da's minstens even erg, maar een groot verschil is dat ook linkse politici de bedreigingen aan het adres van Wilders veroordelen.

Wilders, aan de andere kant, wakkert die haat juist aan door te spreken over 'die heks'.

Geen enkele politicus zou bedreigd moeten worden, maar ik vind toch een wezenlijk verschil zitten tussen de twee gevallen ja.

Vooral ook omdat Wilders weet hoe heftig het is, kan ik er met m'n kop niet bij dat hij die haat jegens Kaag zo zit aan te wakkeren.
Hoe 'wakkert hij het aan'? Heb je daar misschien ook bewijs voor ofzo?
pi_209879264
quote:

[..]

UIT DE POLITIEK STAPT

De reden van het uitstappen, zo moeilijk is dat toch niet te snappen? :?
pi_209879299
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe 'wakkert hij het aan'? Heb je daar misschien ook bewijs voor ofzo?
Door steevast te spreken over 'de heks'. Moet ik echt z'n tweets erbij gaan zoeken nu?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:49:18 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209879332
Jaja, als begenadigd oud-diplomaat en gerespecteerd politicus je kinderen gebruiken als excuus om de politiek te kunnen verlaten zonder gezichtsverlies

Alleen op FOK! _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:51:10 #81
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_209879348
Zoveel pogingen om de borrelende onderbuik van een politiek beschouwend tintje te voorzien. Over spin gesproken.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:53:38 #82
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209879374
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker wel. Misschien moet je je even inlezen voordat je hier nog meer blijk geeft er niks van te snappen. Begin hier eens:
[..]
https://maatschappij-wetenschappen.nl/vwo/druk2/h06/spin-doctors/
[..]
https://www.doublesmart.nl/wat-is/spindoctor/
Bij een politieke partij zitten de spindoctors niet bij de rol van voorlichting. Kay van der Linde, Henri Kruithof, het zijn allemaal communicatiewetenschappers die de debatten sturen en de campagnes op poten zetten. Die gasten zijn nooit persvoorlichters. Nogmaals; je snapt de term niet.
Dit, dus.
pi_209879427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Bij een politieke partij zitten de spindoctors niet bij de rol van voorlichting. Kay van der Linde, Henri Kruithof, het zijn allemaal communicatiewetenschappers die de debatten sturen en de campagnes op poten zetten. Die gasten zijn nooit persvoorlichters. Nogmaals; je snapt de term niet.
ok, het is goed.

Mijn bronnen snappen de term kennelijk ook niet en op wikipedia ook niet. Ik zal ze doorverwijzen naar Buitendam van het fok forum om ze bij te laten praten hoe het werkelijk zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209879471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En hoe gaat ie dan in z'n levensonderhoud voorzien? Wie zorgt er voor z'n beveiliging?
Wellicht kan hij daar gewoon een baan vinden, al is daar geen directe noodzaak voor, zijn vermogen wordt geschat op minimaal 1 miljoen. Een andere optie is ook nog naar Hongarije, het geboorteland van zijn vrouw, ook daar zal hij een stuk veiliger over straat kunnen dan in Nederland. Maar ik acht de kans klein dat hij na zijn politieke carriere in Nederland blijft, hij kan hier niet eens voor een boodschap de deur uit zonder beveiliging, dat is niet vol te houden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:01:10 #85
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209879476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
ok, het is goed.

Mijn bronnen snappen de term kennelijk ook niet en op wikipedia ook niet. Ik zal ze doorverwijzen naar Buitendam van het fok forum om ze bij te laten praten hoe het werkelijk zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google eens op je bronnen wanneer Kay vd Linde persvoorlichter was van Leefbaar Nederland en Trots op Nederland van Verdonk? Of Kruithof van de VVD. Jarenlang spindoctors en dus ook persvoorlichters?
Dit, dus.
pi_209879514
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Door steevast te spreken over 'de heks'. Moet ik echt z'n tweets erbij gaan zoeken nu?
Maar wakkert dat 'haat' aan dan?
pi_209879599
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Google eens op je bronnen wanneer Kay vd Linde persvoorlichter was van Leefbaar Nederland en Trots op Nederland van Verdonk? Of Kruithof van de VVD. Jarenlang spindoctors en dus ook persvoorlichters?
Je snapt echt niet wat er staat.

Als je spindoctor bent ben je niet automatisch ook persvoorlichter. Maar als je persvoorlichter bent ben je wel spindoctor of je staat in zeer nauw contact met de spindoctors. De spindoctor verzint het verhaal, de persvoorlichter draagt dat verhaal uit naar de media. En vaak is de persvoorlichter (één van de) spindoctors.
pi_209879603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Jeetje, Kaag moest schijnbaar haar bek houden want anderen zijn erger bedreigd.
Kaag heeft onvoldoende stelling genomen tegen bedreigingen in het algemeen om nu een showtje op te voeren over bedreiginkjes aan haar eigen adres.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209879606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Wat een snowflakegedrag, het is en blijft een heks en ik heb nog wel wat ergere dingen over haar te zeggen maar ik zal me inhouden.
pi_209879667
Fuckerdefuck.. Liliane de Haan stopt er ook al mee.. Wat moet ik nu met mijn leven :'(
pi_209879691
Lol.

twitter
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:17:24 #92
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209879697
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De persvoorlichter IS de spindokter naieveling.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je snapt echt niet wat er staat.

Als je spindoctor bent ben je niet automatisch ook persvoorlichter.
En hier zit nog geen uur tussen hè? :D
Dit, dus.
pi_209879738
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zie de noodzaak sowieso niet om een onderscheid te maken; dat impliceert toch wel degelijk een ''maar'', als in: Die Wilders en Baudet hebben het aan zichzelf te danken vanwege hun uitspraken en Kaag is zielig want die doet enkel haar werk. Wilders en Baudet doen ook hun werk. Roepen die dingen ook om stemmen te krijgen. Zo zijn er ook mensen die zullen roepen dat Kaag het aan haarzelf te danken heeft vanwege bepaalde uitspraken die zij dan weer provocerend vinden. Glijdende schaal. Hou het gewoon lekker op ''het is in geen enkele situatie oké''.
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.

Zo is het ook met de bedreigingen. Je mag best een onderscheid maken. Zonder dat er een maar is.
pi_209879744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:17 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
En hier zit nog geen uur tussen hè? :D
Begrijpend lezen is niet jouw ding he

Jij keert het om, jij denkt dat als je spindocter bent je automatisch ook persvoorlichter bent.

De persvoorlichter is een spindoctor. Maar een spindoctor hoeft niet persvoorlichter te zijn.

Een appel is fruit, maar fruit is niet automatisch een appel.
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:22:53 #95
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209879778
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij keert het om, jij denkt dat als je spindocter bent je automatisch ook persvoorlichter bent.

De persvoorlichter is een spindoctor. Maar een spindoctor hoeft niet persvoorlichter te zijn.

Blijven wrijven in die vlek :D
Dit, dus.
pi_209879944
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik leg het je graag uit, ook als dat betekent dat ik weer moet benadrukken dat je het niet begrijpt.
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:35:58 #97
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209879974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Bij een politieke partij zitten de spindoctors niet bij de rol van voorlichting.
Die gasten zijn nooit persvoorlichters.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe vind je zelf dat het begrijpend lezen gaat?
Dit, dus.
pi_209879995
Vraag me nog steeds af waar die fakkeldrager precies mee dreigde.
Moet wel enorm geweest zijn.
pi_209880041
Terecht of niet terecht maar er trekken zich wel heel veel mensen terug en het lijkt er ook op dat erg capabele mensen bedanken omdat ze niet zitten te wachten op (doods)bedreigingen voor zichzelf en/of gezin.

Dan hebben we toch best een probleem lijkt me.
pi_209880054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar wakkert dat 'haat' aan dan?
Als je dat als partijleider zit te Twitteren? Ja zeker.

Of vind je het normaal dat parlementariërs elkaar openlijk uitmaken voor heks?
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:43:51 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209880096
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In ieder normaal bedrijf zou dat op stevige maatregelen komen te staan als je je publiekelijk zo uitlaat over een collega.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209880171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:40 schreef Toefjes het volgende:
Terecht of niet terecht maar er trekken zich wel heel veel mensen terug en het lijkt er ook op dat erg capabele mensen bedanken omdat ze niet zitten te wachten op (doods)bedreigingen voor zichzelf en/of gezin.

Een beetje manspersoon zou daar boven moeten kunnen staan.
  donderdag 13 juli 2023 @ 16:51:42 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209880205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:48 schreef Culkin het volgende:

[..]
Je werkt uren waar je bij een vooraanstaand bedrijf het viervoudige binnenharkt met als keerzijde dat je niet meer je hond kunt uitlaten of snel naar de supermarkt zonder beveiliging. Geen manspersoon maar een totale gladiool geeft zo zijn/haar leven op. De Dion Grausjes van deze wereld zullen er geen last van hebben.
Dit, dus.
pi_209880261
quote:

[..]
Nou, het is niet echt een bedreiginkje links of rechts maar het gaat 4 jaar door, 365 dagen per jaar en 24 uur per dag. En of je er als persoon boven kunt staan is 1 ding, maar partner en/of kinderen moeten er ook tegen kunnen.

Denk dat vooral op het laatste veel mensen afhaken. Zou er zelf ook niet aan moeten denken

Tenminste. Niet dat ik een partner of kinderen heb maar je snapt wel wat ik bedoel
pi_209880348
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hartaandoeningen zijn shit. Soms is de oorzaak genetisch en soms door levensstijl. In behandeling van de aandoening is geen verschil toch is het goed om te kijken wat je in sommige gevallen wel kunt doen tegen aandoeningen.

Zo is het ook met de bedreigingen. Je mag best een onderscheid maken. Zonder dat er een maar is.
Wat ik al zei. Er is nogal een glijdende schaal. Zo zijn er ook mensen die juist vinden dat Kaag het over zichzelf af riep vanwege haar gedrag en bepaalde uitspraken. Wie bepaald dan het onderscheid? In mijn ogen zijn het allemaal politici die op hun eigen manier in proberen te spelen op hun achterban. Op welke manier ze dat ook wel niet doen; elke bedreiging is er een te veel, en elke vorm van bedreiging is gewoon not done. Als je onderscheid maakt zeg je eigenlijk dat het een minder erg is omdat die het aan zichzelf te danken hebben. Terwijl de andere partij onschuldig is en er niks aan kan doen. Het is dan maar net aan wie je het vraagt; welke politicus in elk hokje valt. Makkelijker om het dan te houden bij ''elke bedreiging is kut''. Punt.
pi_209880371
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
pi_209880461
quote:

[..]
Ook als de bedreiging komt van personen die weten waar je woont?
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:16:43 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209880477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Ook als de bedreiging komt van personen die weten waar je woont?
En die compleet gestoord zijn zodat je er niet meer vanuit kunt gaan dat het maar bluf is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 juli 2023 @ 17:49:37 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209880746
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn bedreigingen fout. Daar hoeven we geen onderscheid in proberen te maken.
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat ik al zei. Er is nogal een glijdende schaal. Zo zijn er ook mensen die juist vinden dat Kaag het over zichzelf af riep vanwege haar gedrag en bepaalde uitspraken. Wie bepaald dan het onderscheid? In mijn ogen zijn het allemaal politici die op hun eigen manier in proberen te spelen op hun achterban. Op welke manier ze dat ook wel niet doen; elke bedreiging is er een te veel, en elke vorm van bedreiging is gewoon not done. Als je onderscheid maakt zeg je eigenlijk dat het een minder erg is omdat die het aan zichzelf te danken hebben. Terwijl de andere partij onschuldig is en er niks aan kan doen. Het is dan maar net aan wie je het vraagt; welke politicus in elk hokje valt. Makkelijker om het dan te houden bij ''elke bedreiging is kut''. Punt.
De eigen politieke voorkeur natuurlijk, daar komt het op neer. Bedreigingen zijn verschrikkelijk zodra het iemand van de eigen politieke affiliatie overkomt, maar eigenlijk wel te begrijpen als het jegens een politieke tegenstander is.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
In ieder normaal bedrijf zou dat op stevige maatregelen komen te staan als je je publiekelijk zo uitlaat over een collega.
Dit lijkt helaas normaal te zijn geworden. Er wordt ook over collega's gezegd dat ze 'een gevaar voor de democratie' zijn. Weer een ander beticht iemand van 'spionnenwerk' doen of voor het 'WEF' werken. En een volgende zou 'bruine laarzen thuis hebben staan'. Kamerleden hebben elkaar inmiddels al meermaals uitgemaakt voor 'racist'. Ook zijn er al claims gedaan dat 'facisme', 'racisme' en 'seksisme' in de Tweede Kamer aanwezig zouden zijn. Om maar wat voorbeelden te geven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209880974
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Je helpt niet door hem Gekke Geert te blijven noemen natuurlijk. Je blijft roepen dat mensen elkaar normaal moeten behandelen; ook binnen de politiek, en vervolgens ben je zelf Wilders en zijn stemmers belachelijk aan het maken; post na post. Beetje vermoeiende act.
Ik zal stoppen met gekke Geert gekke Geert roepen, als hij mevrouw Kaag stopt met 'heks' roepen.
Je zou toch denken dat politici het goede voorbeeld zouden volgen. Beetje vermoeiende act.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 18:20:05 ]
pi_209880983
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]
[..]
Hoe vind je zelf dat het begrijpend lezen gaat?
Niet goed. Dat toon je bij vrijwel iedere post weer aan.
pi_209881039
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zijn bedreigingen fout. Daar hoeven we geen onderscheid in proberen te maken.
[..]
De eigen politieke voorkeur natuurlijk, daar komt het op neer. Bedreigingen zijn verschrikkelijk zodra het iemand van de eigen politieke affiliatie overkomt, maar eigenlijk wel te begrijpen als het jegens een politieke tegenstander is.
[..]
Dit lijkt helaas normaal te zijn geworden. Er wordt ook over collega's gezegd dat ze 'een gevaar voor de democratie' zijn. Weer een ander beticht iemand van 'spionnenwerk' doen of voor het 'WEF' werken. En een volgende zou 'bruine laarzen thuis hebben staan'. Kamerleden hebben elkaar inmiddels al meermaals uitgemaakt voor 'racist'. Ook zijn er al claims gedaan dat 'facisme', 'racisme' en 'seksisme' in de Tweede Kamer aanwezig zouden zijn. Om maar wat voorbeelden te geven.
Het is ook feitelijk racistisch, het braaksel wat gekke Geert uitspuwt. De rechter heeft daar al een oordeel over uitgesproken
pi_209881093
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet goed. Dat toon je bij vrijwel iedere post weer aan.
Het zou fijn zijn als jullie dit verder via DM uitpraten. Niet hier.

Alvast bedankt :)
  donderdag 13 juli 2023 @ 18:31:23 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209881101
Het is wel bijzonder om te zien dat de haat jegens Kaag als 'seksisme' wordt gezien. Ik dacht eerst dat deze bizarre theorie beperkt bleef tot wat progressieven hier op FOK!, maar schijnbaar wordt dit ook door oprechte politici de wereld ingeslingerd. Mogen nog blij zijn dat ze blank is, anders had 'racisme' ook vast een rol gespeeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209881168
DAAHAAAG :W :W
Hopelijk gaat ze ook ergens ver weg werken, Irak ofzo zoals die Hennis
pi_209881239
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:39 schreef BeriBeri het volgende:
DAAHAAAG :W :W
Hopelijk gaat ze ook ergens ver weg werken, Irak ofzo zoals die Hennis
kranige meid wel _O_
pi_209881550
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik zal stoppen met gekke Geert gekke Geert roepen, als hij mevrouw Kaag stopt met 'heks' roepen.
Je zou toch denken dat politici het goede voorbeeld zouden volgen. Beetje vermoeiende act.
  donderdag 13 juli 2023 @ 19:07:21 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209881583
Er wordt wel echt een hele eigen realiteit gecreëerd hier zeg, mijn hemel. Zorgwekkend om te zien, en de claims die dit soort mensen gewoon maken zonder enige onderbouwing. Echt bizar hoe diep die identiteitspolitiek is doorgedrongen in de media.

pi_209881605
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
Er wordt wel echt een hele eigen realiteit gecreëerd hier zeg, mijn hemel. Zorgwekkend om te zien, en de claims die dit soort mensen gewoon maken zonder enige onderbouwing. Echt bizar hoe diep die identiteitspolitiek is doorgedrongen in de media.

Moet je nagaan hoe vaak Wilders al weggepest zou moeten zijn.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_209882061
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat ik normaal vind is niet relevant. Jij maakt de claim dat een tweet van Wilders 'haat aanwakkert'. Leg eens uit hoe dat gebeurt en wat die haat dan precies is.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:25:16 #121
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882561
De vraag die bij mij opkwam na dit nieuws is: wat heeft Kaag nu eigenlijk bewerkstelligd voor Nederland in die afgelopen zes jaar? Op de site van D66 staat een lijstje, maar dat is een partij algemeenheden, niet te geloven.

https://d66.nl/resultaten-sigrid-kaag/

Als je simpelweg kijkt: wat is nu exact haar meerwaarde geweest, vooral in haar laatste rol als Minister van Financiën? Wat heeft zij hierin gebracht dat een ander niet zou kunnen brengen, die zelf meer feeling heeft met Nederland? Ik stel de vraag omdat ik in alle berichtgeving omtrent dit vertrek al die wauwelverhalen over haar langdurige loopbaan in het buitenland lees en ze zich daarom "vergist" had hoe het er in Nederland aan toe gaat.

Ze wist zelf vooraf ook al dat ze van de 35 jaar die ze nu werkt, 29 jaar in het buitenland heeft gewoond. Maar blijkbaar was dat geen belemmering om toch aan die job te beginnen, wat ook prima is. Maar wat is dan haar meerwaarde geweest, welke unieke kwaliteiten heeft zij tentoongespreid in deze functies?
pi_209882613
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:09 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Moet je nagaan hoe vaak Wilders al weggepest zou moeten zijn.
Gekke Geert heeft geen kinderen
pi_209882642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat ik normaal vind is niet relevant. Jij maakt de claim dat een tweet van Wilders 'haat aanwakkert'. Leg eens uit hoe dat gebeurt en wat die haat dan precies is.
Gekke Geert heeft haar een 'heks' genoemd. Radicaal-rechtse elementen hebben haar huis vervolgens bezocht met een brandende fakkel. Dat is een rechtstreekse link
pi_209882656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke geert leeft al 20 jaar in een safehouse en kan niet zonder 4 man bewaking de deur uit.
pi_209882658
quote:

Volgen mij begrijp je niet goed wat identiteitspolitiek is :')
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:31:22 #126
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882659
quote:

[..]
Wat is daar de relevantie van?
pi_209882669
quote:

[..]
Hij heeft katten die zich identificeren als zijn kinderen, als jij dit minacht ben je een bigot.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:32:16 #128
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209882674
Gelukkig maar. Bedreigen is nooit goed maar ik snap die mensen wel.
pi_209882686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is daar de relevantie van?
Mevrouw Kaag heeft de afweging gemaakt mede vanwege haar kinderen.
Gekke Geert heeft niemand waar hij om geeft, een beetje een psychopaat volgens mij
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:34:01 #130
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882696
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert heeft niemand waar hij om geeft, een beetje een psychopaat volgens mij
Hij is getrouwd.
pi_209882700
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef Jahr00n het volgende:
Die radicaal-rechtse bedreigers snap je wel, bedoel je :')
pi_209882701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:33 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dus dat maakt de bedreigingen aan het adres van Wilders minder weg?
pi_209882714
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hij heeft katten die zich identificeren als zijn kinderen, als jij dit minacht ben je een bigot.
Ik heb niks met katten, maar dat lijkt me sterk
pi_209882732
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Gekke Geert wakkert de bedreigingen aan door mevrouw Kaag een 'heks' te noemen. Hij zou excuses moeten aanbieden.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:36:34 #135
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert heeft haar een 'heks' genoemd. Radicaal-rechtse elementen hebben haar huis vervolgens bezocht met een brandende fakkel. Dat is een rechtstreekse link
Link je de uitlatingen van collega-politici destijds aan het adres van Fortuyn okk direct aan de moord op hem?
pi_209882753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Gekke Geert wakkert de bedreigingen aan door mevrouw Kaag een 'heks' te noemen. Hij zou excuses moeten aanbieden.
Wilders werd al bedreigd voordat Kaag actief was in de Nederlandse politiek.
pi_209882761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Link je de uitlatingen van collega-politici destijds aan het adres van Fortuyn okk direct aan de moord op hem?
Natuurlijk niet
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:38:40 #138
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Natuurlijk niet
Waarom niet?
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:39:28 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209882782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Juist omdat hijzelf al jaren bedreigd wordt is het bizar dat hij een collega met dat soort termen aanduidt, hij weet als geen ander dat je maar een paar randdebielen nodig hebt om iemand het leven onmogelijk te maken en door haar "heks" te noemen in plaats van de discussie op de inhoud te voeren weet hij ook dat de kans aanwezig is dat er een randdebiel opstaat die haar gaat bedreigen.

Dat Wilders bedreigd wordt is helemaal niet minder erg, maar dat hij door dit soort uitdrukkingen een ander ook vatbaar maakt voor bedreigingen is wel heel kwalijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209882801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wilders werd al bedreigd voordat Kaag actief was in de Nederlandse politiek.
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.
Daarvan zou hij afstand moeten nemen en excuses aanbieden.
pi_209882809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom niet?
Omdat die link er niet is
pi_209882823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik bedoel de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag. Die bedreigingen begonnen toen gekke Geert mevrouw Kaag een 'heks' noemde.
Kaag moet excuses aanbieden voor de ellende die ze heeft veroorzaakt.
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:44:05 #143
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882858
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Juist omdat hijzelf al jaren bedreigd wordt is het bizar dat hij een collega met dat soort termen aanduidt, hij weet als geen ander dat je maar een paar randdebielen nodig hebt om iemand het leven onmogelijk te maken en door haar "heks" te noemen in plaats van de discussie op de inhoud te voeren weet hij ook dat de kans aanwezig is dat er een randdebiel opstaat die haar gaat bedreigen.

Dat Wilders bedreigd wordt is helemaal niet minder erg, maar dat hij door dit soort uitdrukkingen een ander ook vatbaar maakt voor bedreigingen is wel heel kwalijk.
Dit ben ik volledig met je eens. Gewoon onfatsoenlijk om zelf collega's op deze wijze te betitelen, als je weet dat er debielen zijn die hiertoe in staat zijn. Het zou hem juist sieren als hij hierboven zou staan en het debat op inhoud zou voeren. Daar kweek je veel meer sympathie mee dan dit soort praktijken.
pi_209882874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:40 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is wel zo simplistisch zeg. Alsof die paar randdebielen een uitspraak van Wilders nodig hebben om zich als mongolen te gedragen?
  donderdag 13 juli 2023 @ 20:45:27 #145
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209882877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:41 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Omdat die link er niet is
Dus die verwensingen, aantijgingen en parallellen met het nazisme, WOII etc. liggen allemaal anders?
pi_209883340
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:32 schreef Jahr00n het volgende:
Dat mensen onder bedreiging politiek verlaten vind ik een aanslag op de democratie.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209883406
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus die verwensingen, aantijgingen en parallellen met het nazisme, WOII etc. liggen allemaal anders?
Maar die relatie is er toch ook?
pi_209883438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dit is wel zo simplistisch zeg. Alsof die paar randdebielen een uitspraak van Wilders nodig hebben om zich als mongolen te gedragen?
Vaak ligt het ook heel simpel. Ik weet zeker dat als gekke Geert mevrouw Kaag geen heks had genoemd, dit niet was gebeurd
pi_209883457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:41 schreef Nober het volgende:

[..]
Kaag moet excuses aanbieden voor de ellende die ze heeft veroorzaakt.
Eerst moet gekke Geert zijn excuses maken die vanuit zijn hoek komen
  donderdag 13 juli 2023 @ 21:20:13 #150
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209883520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:15 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar die relatie is er toch ook?
Ah, de insteek is dus: "mijn beschuldigingen/aantijgingen zijn terecht en daarom kan ik die gewoon uiten zonder verantwoordelijkheid voor de gevolgen, die van de ander zijn niet terecht dus draagt die wel de verantwoordelijkheid voor de gevolgen. En dat is zo, omdat ik vind dat dat zo is."

Duidelijk. Dan is een verdere discussie ook vrij zinloos.
pi_209883593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Vaak ligt het ook heel simpel. Ik weet zeker dat als gekke Geert mevrouw Kaag geen heks had genoemd, dit niet was gebeurd
Ik weet zeker van niet. Kaag riep voor haar komst al de nodige weerstand op.
pi_209883837
De haat, stalking, bedreiging kwam uit de hoek van wappiemannen...men moet onderzoeken welke schuld de FvD heeft met die mannen ophitsen
pi_209884063
Ik denk dat het beste is voor Kaag nu dat ze heeft aangekondigd om mee te stoppen met haar politieke loopbaan. Ondanks dat bedreigingen haar te veel is geworden zodat het niet meer veilig is voor haar gezin, maar haar doel was voor het eerste keer premier worden in haar politieke loopbaan. Maar ze was wel een goede minister van Buitenlandse Zaken, waar ook zeer geschikt voor haar was. Maar huidige functie minister van Financien was minder geschikt voor haar omdat ze geen kennis heeft van economie.
pi_209884085
quote:

De reacties staan ook uit :')
pi_209884149
Totaal geen zelfreflectie, zie interview met Merel.
pi_209884178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:11 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Wat een snowflakegedrag, het is en blijft een heks en ik heb nog wel wat ergere dingen over haar te zeggen maar ik zal me inhouden.
Houd je vooral niet in, spuw je braaksel maar
pi_209884203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Pertinent onjuist
  donderdag 13 juli 2023 @ 21:54:49 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209884251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
De haat, stalking, bedreiging kwam uit de hoek van wappiemannen...men moet onderzoeken welke schuld de FvD heeft met die mannen ophitsen
Poeh hè! Alleen maar FVD of ook kijken naar partijen zoals PVV, JA21 en BBB? Misschien kunnen dit soort partijen wel preventief worden verboden? Het zou natuurlijk een droomscenario zijn voor sommigen.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:46 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
De reacties staan ook uit :')
Haha, inderdaad. Wat natuurlijk ook logisch is als je zoveel bizarre claims maakt in een nationale radiouitzending. Die studente ook '... dat vrouwen gepresenteerd worden in de politiek is ook nog maar iets uit de recente geschiedenis' :') _O-.

In Nederland maken sinds 1918 vrouwen deel uit van de politiek, maar okee. Waarschijnlijk denken jonge woke-isten dat dit pas sinds 1990 zo is of zo. Deze mensen creëren echt hun eigen realiteit vol identiteitspolitiek en gaan dan daar op ageren.
pi_209884391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:52 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Pertinent onjuist
Ok ^O^
pi_209884431
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Poeh hè! Alleen maar FVD of ook kijken naar partijen zoals PVV, JA21 en BBB? Misschien kunnen dit soort partijen wel preventief worden verboden? Het zou natuurlijk een droomscenario zijn voor sommigen.
[..]
Haha, inderdaad. Wat natuurlijk ook logisch is als je zoveel bizarre claims maakt in een nationale radiouitzending. Die studente ook '... dat vrouwen gepresenteerd worden in de politiek is ook nog maar iets uit de recente geschiedenis' :') _O-.

In Nederland maken sinds 1918 vrouwen deel uit van de politiek, maar okee. Waarschijnlijk denken jonge woke-isten dat dit pas sinds 1990 zo is of zo. Deze mensen creëren echt hun eigen realiteit vol identiteitspolitiek en gaan dan daar op ageren.
Pas in 1956 had je de eerste vrouwelijke minister hoor.
Diep treurig als erover nadenkt
pi_209884444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ok ^O^
Niet ok dat je onjuisten verkondigt
pi_209884494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is makkelijker voor sommige figuren om te denken dat die haat puur door Wilders en Baudet kwam. Ik heb ook een hekel aan haar politiek; daar heb ik de invloed van Wilders en Baudet niet voor nodig; deed ze helemaal zelf.
pi_209884498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Niet ok dat je onjuisten verkondigt
Kun je dat bewijzen dan?
pi_209884501
quote:

[..]
dat mannen nog steeds geen kinderen kunnen baren is pas treurig
pi_209884505
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is makkelijker voor sommige figuren om te denken dat die haat puur door Wilders en Baudet kwam. Ik heb ook een hekel aan haar politiek; daar heb ik de invloed van Wilders en Baudet niet voor nodig; deed ze helemaal zelf.
Wil je dat Grrrrrrg ook even uitleggen ;)
pi_209884615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wil je dat Grrrrrrg ook even uitleggen ;)
Daar heb ik genoeg tijd aan verloren vandaag :P Ga ik het niet mee eens worden en dat is prima.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:17:27 #167
182233 thedeedster
pi_209884643
quote:

[..]
[..]

Om een en ander in perspectief te brengen;

quote:
Na de Eerste Wereldoorlog kregen veel Europese landen, waaronder Nederland, algemeen vrouwenkiesrecht. In België duurde het echter nog tot 1948 voordat de vrouwen mochten stemmen bij de nationale verkiezingen.
https://isgeschiedenis.nl/reportage/vrouwenstemrecht-in-belgie
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209884715
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Klopt, ze had het slechtste cijfer, een 3,3 meen ik, van alle ministers in dit kabinet (uit een uitzending van 1vandaag deze week).

Alsof Thierry en Geert zoveel invloed zouden hebben op de massa. :') Bespottelijk.

Nee, die antipathie (want het is voor de meesten antipathie ipv haat) heeft ze voor het overgrootste deel volledig aan haarzelf te danken.
pi_209884723
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Daar heb ik genoeg tijd aan verloren vandaag :P Ga ik het niet mee eens worden en dat is prima.
Je hebt het gewoon fout. Jammer dat je dat niet wil toegeven.
pi_209884738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Klopt, ze had het slechtste cijfer, een 3,3 meen ik, van alle ministers in dit kabinet (uit een uitzending van 1vandaag deze week).

Alsof Thierry en Geert zoveel invloed zouden hebben op de massa. :') Bespottelijk.

Nee, die antipathie (want het is voor de meesten antipathie ipv haat) heeft ze voor het overgrootste deel volledig aan haarzelf te danken.
Het is gewoon pure haat, afgedwongen door gekke Geert en zijn fanatiek extreem-rechtse achterban.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:22:55 #171
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209884750
quote:

[..]
Het onderwerp was het vertrek van Kaag en dat zij een "rolmodel voor vrouwen in de politiek" zou zijn, plus die opmerking over "recente geschiedenis". Zoals je zelf al aangeeft, was de eerste vrouwelijke minister er vijf jaar voor Kaags geboorte.

Alleen al de afgelopen 21 jaar sinds Balkenende I zijn er 43 vrouwelijke ministers geweest. Maar nu wordt er gesuggereerd dat Kaag dat 'doorbroken' heeft ofzo. Totaal onzinnig.
pi_209884850
Kaag nu bij OP1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209884899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je hebt het gewoon fout. Jammer dat je dat niet wil toegeven.
:*

Je hebt helemaal gelijk.
pi_209884900
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:22 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het is gewoon pure haat, afgedwongen door gekke Geert en zijn fanatiek extreem-rechtse achterban.
Misschien had ik dit topic even door moeten lezen alvorens tot besef te komen dat er met deze user niet te discussiëren valt.
pi_209885074
quote:

[..]
[..]

Over partijen verbieden gesproken, is volgens mij wel een goed idee. Ik vermoed dat PVV en FvD de oorzaak zijn van een verziekte sfeer in de Tweede Kamer, door uitspraken die niet door de beugel kon. Kijk maar eens naar Baudet-moment van vorig jaar tot Kaag richtte met zijn uitspraken wat voor grote ophef heeft gezorgd, wat later voorzitter Bergkamp verdere spreekbeurt van Baudet heeft ontnomen tijdens Algemene Beschouwing na Prinsjesdag. PVV en FvD heeft ook gezorgd voor mentaliteit van kiezers die ook rare en vreemde denkbeelden heeft gekregen, wat het niet strookt met Nederland.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:46:05 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209885102
Het zou interessant zijn als Nieuwsuur vaker zulke analyses van Twitter zou doen rondom politici.
quote:
Terroristenliefje' en 'heks': kritiek op Sigrid Kaag vaak op de persoon

Sigrid Kaag gaat niet verder als partijleider van D66. De "haat, intimidatie en bedreiging" waar ze mee te maken krijgt en de impact daarvan op haar gezin gaven de doorslag voor deze beslissing, zei ze in een verklaring. Om een beeld te krijgen van haar reden tot stoppen, dook Nieuwsuur in de reacties die Kaag ontving op haar aankondiging op Twitter.

Nieuwsuur analyseerde vandaag duizend reacties die Kaag op Twitter ontving op de aankondiging van haar vertrek. 42 procent van die reacties was positief te noemen, 58 procent negatief.

In veel berichten komen termen voorbij die populair zijn bij complotdenkers, zoals het World Economic Forum, 'tribunaal' en 'landverrader'. Veel reacties gaan over haar gezin, haar man, en zijn racistisch van toon. Verreweg de meeste negatieve berichten gaan over haar vrouw-zijn.

Onderstaande woorden kwamen het meest voor in de geanalyseerde berichten op Twitter.

Uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken bleek vorig jaar al dat vrouwelijke bestuurders meer te maken krijgen met agressie en geweld dan mannelijke: 55 procent van de vrouwen tegen 46 procent van de mannen. "Ik hoop wel dat het mensen, en vooral vrouwen en meisjes, niet weerhoudt om ook de politiek in te gaan en de nek uit te steken", zei Kaag vandaag over de verruwing van het politieke klimaat.

"We weten dat de politiek geen fijne arena is voor velen, vooral ook voor vrouwen, waar de aanvallen vaak niet politiek zijn maar ook persoonlijk van aard", zegt politiek duider Arjan Noorlander in Nieuwsuur. "Maar als je naar de afgelopen jaren kijkt heeft niemand het zo zwaar voor de kiezen gehad als Sigrid Kaag, die echt persoonlijk keihard is aangevallen."

'Nederlaag voor democratie'

Gerda Oskam is namens D66 lid van de commissie Nieuw Leiderschap. Zij noemt de reden van het vertrek van Kaag een nederlaag voor de democratie. "Alle drek die over haar heen is gestort, natuurlijk heeft dat zijn weerslag op haar gezin. Dus ik begrijp het heel goed, maar ik vind het verschrikkelijk."

Ook politiek Den Haag reageerde vandaag met afschuw op de reden dat Kaag de politiek verlaat. "Privé heeft ze een onacceptabel hoge prijs moeten betalen", schreef demissionair premier Mark Rutte op Twitter. CDA-leider Wopke Hoekstra schreef zich te herkennen in de impact die het heeft op haar gezin, "al waren de bedreigingen bij weinigen zo extreem als bij jou"

'Ze wilde de moraliteit terugbrengen en de politiek weer betrouwbaar maken.' - Arjan Noorlander

Wat Kaag als politica het meest kenmerkte, was haar ambitie de moraliteit terug te brengen in de politiek, zegt politiek duider Arjan Noorlander in Niewusuur. "Ze stelde zich in de campagne op als een soort anti-Rutte. Hem kennen we als een pragmatisch politicus die graag achter de schermen overlegt en visie ziet als iets smerigs. Zij wilde de moraliteit terugbrengen en de politiek weer betrouwbaar maken."

Ook politicoloog Simon Otjes, verbonden aan de Universiteit Leiden, omschrijft Kaag als een politicus van de inhoud, niet van de machtsspelletjes. "Ze had een idealistische visie van hoe je politiek zou moeten bedrijven, maar heeft toch op een aantal belangrijke punten het onderspit gedolven toen ze het machtsspel van Rutte en Hoekstra tegenkwam."

In de campagne was de belofte van verandering succesvol. Kaag won de verkiezingen flink onder de term 'nieuw leiderschap'. In de praktijk bleek het lastiger waar te maken. Noorlander: "Na de verkiezingen bleek al snel dat haar partij en de politici zich niet aan de eigen hoge standaarden kon houden."

Teleurgesteld

In het beruchte 1 april-debat over Kamerlid Pieter Omtzigt en 'functie elders' distantieert Kaag zich van Rutte, maar maanden later maakt ze Rutte IV alsnog mogelijk. En vorig jaar moet Kaag diep door het stof vanwege de manier waarop ze is omgegaan met een slachtoffer van ongewenst gedrag door een prominent partijlid. "Ik neem mezelf dat kwalijk."

Deze gebeurtenissen zijn Kaag en de D66 duur komen te staan, schetst Noorlander: "Het opnieuw in een kabinet stappen met Rutte en het niet halen van de eigen standaarden hebben er bij de Provinciale verkiezingen en in de peilingen voor gezorgd dat ze flink in de min zitten. De kiezer die hoopte dat Kaag dat nieuwe leiderschap kon waarmaken, is toch teleurgesteld geraakt in haar."
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:52:41 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885174
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:43 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Over partijen verbieden gesproken, is volgens mij wel een goed idee. Ik vermoed dat PVV en FvD de oorzaak zijn van een verziekte sfeer in de Tweede Kamer, door uitspraken die niet door de beugel kon. Kijk maar eens naar Baudet-moment van vorig jaar tot Kaag richtte met zijn uitspraken wat voor grote ophef heeft gezorgd, wat later voorzitter Bergkamp verdere spreekbeurt van Baudet heeft ontnomen tijdens Algemene Beschouwing na Prinsjesdag. PVV en FvD heeft ook gezorgd voor mentaliteit van kiezers die ook rare en vreemde denkbeelden heeft gekregen, wat het niet strookt met Nederland.
Dan kun je de democratie wel vaarwel zeggen, als je partijen gaat verbieden onder het mom van "ik vind dat ze de sfeer verzieken". Wanneer hun partijprogramma's aanzetten tot bijvoorbeeld het plegen van strafbare feiten of het omverwerpen van de democratie ten faveure van een door henzelf geleide dictatuur, kan ik er nog wel inkomen.

Maar buiten dat vind ik niet er een selecte groep mensen gaat bepalen wat er volgens hen wel en niet door de beugel kan en op basis daarvan partijen gaat verbieden, wanneer er geen sprake is van strafbare feiten. Je kunt het smakeloos vinden, verafschuwen, etc. Helemaal prima. Maar verbieden op basis van die zelfbepaalde criteria? Ik mag toch hopen dat dat niet gebeurt.
pi_209885180
Trappen we er allemaal netjes in. Dat ze zo bedreigd wordt en daarom vertrekt.
In plaats van dat ze egotrippend en liegend een verliezende partij wil verlaten.
Bedreigingen komen van moslims en deugers.
Fatsoenlijke mensen die juist een hekel hebben aan een machtswellustig, koud en provocerend reptiel als Kaag, zijn juist niet gewelddadig.
pi_209885206
Kaag in Op1, komt o.k. over. Jammer dat ze stopt.
pi_209885215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:43 schreef Misrer1972 het volgende:
Kijk maar eens naar Baudet-moment van vorig jaar tot Kaag richtte met zijn uitspraken wat voor grote ophef heeft gezorgd, wat later voorzitter Bergkamp verdere spreekbeurt van Baudet heeft ontnomen tijdens Algemene Beschouwing na Prinsjesdag
Bedoel je het criminaliseren wat Baudet deed ? Mauwt hij wat over een Britse spionnenschool waar Sigrid Kaag studeerde....vaak suggereren dat ze spion, dan wel communiste is.
Maar die school had toch een aantal studenten die aanhanger werden van Rusland ?
Dus de voorlopers van Baudet.... dezelfde kronkels

op 40 sec

FvD poster, om de agressieve FvD-achterban ophitsen.
En leden van die achterban hebben Kaag gestalkt, uitgescholden, bedreigd

[ Bericht 22% gewijzigd door Bluesdude op 13-07-2023 23:01:40 ]
pi_209885263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:54 schreef PotjeSambal het volgende:
Kaag in Op1, komt o.k. over. Jammer dat ze stopt.
Nederland is erg conservatief en loopt achter volgens haar.
pi_209885287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:57 schreef Culkin het volgende:

[..]
Nederland is erg conservatief in loopt achter volgens haar.
Ze heeft een punt dat zelfbeeld (wat is Nederland toch progressief!!!) niet strookt met de kleinburgerlijke realiteit die zich dagelijks manifesteert.
  donderdag 13 juli 2023 @ 22:58:18 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885290
quote:

[..]
Ik ben niet aan het kijken, maar op wie loopt Nederland volgens haar achter?
pi_209885292
quote:

[..]
Ach ja, het probleem van de grote visionairs van deze wereld
pi_209885313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik ben niet aan het kijken, maar op wie loopt Nederland volgens haar achter?
Op gebied van vrouwen op topfuncties.
pi_209885320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:59 schreef Culkin het volgende:

[..]
Op wie? niet met wat.
pi_209885327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op wie? niet met wat.
zegt ze niet
pi_209885344
quote:

[..]
Je hebt niet goed geluisterd.
pi_209885365
quote:

[..]
Heeft ze dat zo gezegd?
Maar ze heeft gelijk om nederlands conservatisme te verwerpen
pi_209885371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:01 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Je hebt niet goed geluisterd.
ging over de traditionele rol van de vrouw
pi_209885372
quote:

[..]
Dat is toch ook zo?
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:03:54 #192
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885375
quote:

[..]
Benieuwd op wie we dan achterlopen, of op welk gesteld doel.
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:05:47 #193
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:03 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat is toch ook zo?
Ja, natuurlijk. Op wie lopen we achter? Of op welk specifiek doel lopen we achter?
pi_209885428
Ze is volgens mij gewoon enorm aan het balen dat ze geen premier geworden is en waarschijnlijk nooit gaat worden, en ze geeft iedereen anders de schuld behalve haarzelf.
pi_209885455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:08 schreef Culkin het volgende:
Ze is volgens mij gewoon enorm aan het balen dat ze geen premier geworden is en waarschijnlijk nooit gaat worden, en ze geeft iedereen anders de schuld behalve haarzelf.
Nou toegegeven, in haar spiegel is het waarschijnlijk ook enorm lastig. Ze is gewoon heel slim en heeft bepaalde ideeën die nog niet eens zo slecht zijn. Dat ze een toon aanslaat en een houding aan zichzelf weet te geven die de gemiddelde Nederlander niet aan staat is natuurlijk lastig reflecteren. Helemaal als je uit een wereld komt waarin je dagelijks te maken hebt met mensen die op een heel ander niveau acteren.
pi_209885456
De desinformanten zijn niet opgestapt.

twitter
pi_209885500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Op wie lopen we achter? Of op welk specifiek doel lopen we achter?
Op de 21e eeuw
pi_209885507
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:11 schreef Nober het volgende:
De desinformanten zijn niet opgestapt.

[ twitter ]
De titel klopt toch? Ze werd en wordt volkomen seksistisch behandeld
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:17:27 #199
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:15 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Op de 21e eeuw
De 21e eeuw heeft dat als doel gesteld? Waar heeft de 21e eeuw dat gezegd?
pi_209885550
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
De 21e eeuw heeft dat als doel gesteld? Waar heeft de 21e eeuw dat gezegd?
Waarom zou de 21e eeuw dat niet mogen zeggen?
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:22:47 #201
287741 matspontius
pi_209885570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:07 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ah het zelf opzoeken, typisch weer. Je hebt dus geen flauw idee en loopt lekker met de meute mee.
Behoor ik tot een meute omdat jij te beroerd bent om wat feiten op te zoeken?
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:23:58 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Waarom zou de 21e eeuw dat niet mogen zeggen?
Ik zeg niet dat het niet mag, ik vraag je waar en wanneer de 21e eeuw dat heeft gezegd.
pi_209885596
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet mag, ik vraag je waar en wanneer de 21e eeuw dat heeft gezegd.
De 21e eeuw duurt een eeuw lang, het zal ongetwijfeld nog voorbij komen
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:26:04 #204
287741 matspontius
pi_209885600
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat er na de afgelopen jaren nog steeds mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat politici altijd de (volledige) waarheid vertellen :+
Tja, iets willen zien wat er niet is _O-
"Hoka Hey!"
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:26:36 #205
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:25 schreef grrrrg het volgende:

[..]
De 21e eeuw duurt een eeuw lang, het zal ongetwijfeld nog voorbij komen
Dus we lopen achter op iets dat nog niet gezegd is door "de 21 eeuw".
pi_209885614
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus we lopen achter op iets dat nog niet gezegd is door "de 21 eeuw".
Wie zegt dat de 21e eeuw nog wat zegt?
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:33:55 #207
287741 matspontius
pi_209885642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 20:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, voor heks uitgemaakt worden demoniseert wel heel erg natuurlijk. Poeh zeg, dat is wel een reden om haar huis af te fikken. Die debielen hadden daar sowieso wel gestaan, Wilders of niet. Lekker makkelijk om hem dat ook weer direct in de schoenen te schuiven. Als ze nou voor nazi, Hitler, etc. wordt uitgemaakt is dat zeer kwalijk maar heks?
"Hoka Hey!"
pi_209885646
Wat bizar hoeveel lieden in dit topic gewoon volstrekt oke lijken te zijn met het bedreigen van politici :{

Stuitend echt. :{
pi_209885676
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:25 schreef Culkin het volgende:
Wat is bedreiging?
Ik weet waar je huis woont! Kijk maar goed over je schouder vriend, het zou kunnen dat iemand je binnenkort komt openritsen. Vuile linkse tiefusrat!

Zoiets is een bedreiging denk ik 🙂
  donderdag 13 juli 2023 @ 23:42:18 #210
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209885680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Je wauwelt maar wat dus.
pi_209885696
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:34 schreef BlackLining het volgende:
Wat bizar hoeveel lieden in dit topic gewoon volstrekt oke lijken te zijn met het bedreigen van politici :{

Wat een onzin.

Kun je de vraag misschien ook beantwoorden:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 19:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
pi_209885699
quote:
Om een beeld te krijgen van haar reden tot stoppen, dook Nieuwsuur in de reacties die Kaag ontving op haar aankondiging op Twitter.
En dat noemt zich een journalistiek programma :') Wat een gotspe.
pi_209885700
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:28 schreef grrrrg het volgende:
Kortom: we lopen dus nergens op achter?
pi_209885781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Kun je de vraag misschien ook beantwoorden:
[..]

Je hebt dus dat Nieuwsuur stuk al gezien. Dat zet het prima uiteen. Als jij dat niet begrijpt, zegt dat meer over jou dan over Kaag.
pi_209885821
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Je hebt dus dat Nieuwsuur stuk al gezien. Dat zet het prima uiteen. Als jij dat niet begrijpt, zegt dat meer over jou dan over Kaag.
Ik begrijp het prima, want dat stuk heeft niets met mijn vraag aan jou te maken. Bovendien is het een absurd stuk.

Probeer het nogmaals, de vraag staat nog open.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 00:52:47 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885916
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:34 schreef BlackLining het volgende:

Ja, de meesten Nederlanders waren al in shock bij de dood van Pim Fortuin, de bedreigingen bij Wilders en van Gogh.

We zijn ondertussen al wat gewend, bijzonder dat de d’66 achterban ineens in shock schiet anno 2023 bij bedreigingen. Welke ook een rookgordijn zijn voor het wanbeleid van Kaag.

Heb je de aanval van Sylvana Simons al gezien? Op de nieuwe lijsttrekker van de VVD?
pi_209885918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:08 schreef Culkin het volgende:
Daar baalt ze zeker van. Ze is wat mij betreft ook totaal verkeerd gestart door te gaan roepen dat ze de eerste vrouwelijke premier wilde worden. Dat geeft naar mij het beeld dat haar doel met name was om geschiedenis te schrijven en dus vooral voor zichzelf premier wilde worden in plaats van voor het land. Daar komt dan nog bij dat haar houding veel mensen gewoon niet aanstaat. Dat helpt dan ook niet bepaald mee natuurlijk.

Vervolgens ga je je verschuilen achter vrouwenhaat, wat ook echt deels wel daaraan te relateren zal zijn (zulke idioten heb je en dat is niet goed te praten), maar ik denk dat veel mensen Kaag ook gewoon niet trekken los van het feit dat ze vrouw is.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 00:55:08 #218
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885919
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:33 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja, voor heks uitgemaakt worden demoniseert wel heel erg natuurlijk. Poeh zeg, dat is wel een reden om haar huis af te fikken. Die debielen hadden daar sowieso wel gestaan, Wilders of niet. Lekker makkelijk om hem dat ook weer direct in de schoenen te schuiven. Als ze nou voor nazi, Hitler, etc. wordt uitgemaakt is dat zeer kwalijk maar heks?
Heb je haar vanavond bij OP1 gezien? Wat een popcornshow.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 00:56:37 #219
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Daar baalt ze zeker van. Ze is wat mij betreft ook totaal verkeerd gestart door te gaan roepen dat ze de eerste vrouwelijke premier wilde worden. Dat geeft naar mij het beeld dat haar doel met name was om geschiedenis te schrijven en dus vooral voor zichzelf premier wilde worden in plaats van voor het land. Daar komt dan nog bij dat haar houding veel mensen gewoon niet aanstaat. Dat helpt dan ook niet bepaald mee natuurlijk.

Vervolgens ga je je verschuilen achter vrouwenhaat, wat ook echt deels wel daaraan te relateren zal zijn (zulke idioten heb je en dat is niet goed te praten), maar ik denk dat veel mensen Kaag ook gewoon niet trekken los van het feit dat ze vrouw is.
Indirect zegt ze dat Nederland geen veilige plek is voor haar dochters… tja.
pi_209885921
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, de meesten Nederlanders waren al in shock bij de dood van Pim Fortuin, de bedreigingen bij Wilders en van Gogh.

We zijn ondertussen al wat gewend, bijzonder dat de d’66 achterban ineens in shock schiet anno 2023 bij bedreigingen. Welke ook een rookgordijn zijn voor het wanbeleid van Kaag.

Heb je de aanval van Sylvana Simons al gezien? Op de nieuwe lijsttrekker van de VVD?
Lees eens terug.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 00:57:51 #221
236264 crew  capricia
pi_209885922
quote:

[..]

Sylvana Simons (diverse aanslagen zijn verijdeld) en Dilan Yeşilgöz-Zegerius (hell, die kon zo ongeveer een jaar niet over straat zonder lastig gevallen te worden) hebben er ook veel last van. Idem Lisa Westerveld en andere vrouwen.
Het loopt de spuigaten uit.

https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 juli 2023 @ 00:59:37 #222
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885924
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Sylvana Simons en Dilan Yeşilgöz-Zegerius hebben er ook veel last van. Idem Lisa Westerveld en andere vrouwen.

Sylvana ging er vanmiddag met een gestrekt been in richting Dilan op Twitter, vrouwenhaat komt vaak van vrouwen onderling. Bizar.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 01:03:27 #223
236264 crew  capricia
pi_209885927
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Sylvana ging er vanmiddag met een gestrekt been in richting Dilan op Twitter, vrouwenhaat komt vaak van vrouwen onderling. Bizar.
Oprecht benieuwd naar.
Dat heb ik gemist. Linkje naar die tweet van vanmiddag?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209885931
quote:

[..]

Hoezo ineens? D66 maakt hier al jaren een punt van. Ook als Wilders wordt bedreigd, of als Fortuyn wordt doodgeschoten. Als Caroline bedreigd wordt.

Ik vind het ook wel meevallen hoeveel 'ophef' D66 maakt. Kaag heeft de reden van haar vertrek genoemd, dat lijkt me toch niet zo enorm aanstootgevend verder?

En los daarvan, als je doodsbedreigingen krijgt, het halve internet en een handvol medepolitici noemt je een heks en er staat een idioot met een fakkel voor de deur, dan kun je niet genoeg ophef maken. Dat is toch gewoon volstrekt bizar.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 01:11:44 #225
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885940
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Oprecht benieuwd naar.
Zoek hem ff op. Momentje
  vrijdag 14 juli 2023 @ 01:15:16 #226
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885942
twitter
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Oprecht benieuwd naar.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 01:18:28 #227
236264 crew  capricia
pi_209885947
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[ twitter ]
[..]

Dank.
Oh die. Van de dag ervoor. Ja ik vond het ook heel opmerkelijk wat Dilan Yeşilgöz-Zegerius in haar SP jaren geschreven heeft.

Maar hoezo is dit misogynie volgens jou?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 juli 2023 @ 01:37:28 #228
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885962
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Dank.
Oh die. Van de dag ervoor. Ja ik vond het ook heel opmerkelijk wat Dilan Yeşilgöz-Zegerius in haar SP jaren geschreven heeft.

Maar hoezo is dit misogynie volgens jou?
Ik denk niet dat we Sylvana nog gaan terugzien in de kamer. Lientje wenst haar veel succes op Twitter, zo kan het ook. Sylvana reageert zo op Twitter op Dilan.

En ik gebruik het trendywoord misogynie niet, ik zei vrouwenhaat onderling. Die fakkeldrager Max deed ook alleen maar wat Elaine of Eline hem toen opdroeg bij Kaag voor de deur. Zat imo ook een vrouw achter. En zij mocht toen ook de bak in.
pi_209885970
Twitter maar eens verbieden en het feminisme afschaffen, zoiets.
pi_209885983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we Sylvana nog gaan terugzien in de kamer. Lientje wenst haar veel succes op Twitter, zo kan het ook. Sylvana reageert zo op Twitter op Dilan.

En ik gebruik het trendywoord misogynie niet, ik zei vrouwenhaat onderling. Die fakkeldrager Max deed ook alleen maar wat Elaine of Eline hem toen opdroeg bij Kaag voor de deur. Zat imo ook een vrouw achter. En zij mocht toen ook de bak in.
Oh, op die fiets.

vrijdag 14 juli 2023 @ 02:04:30 #231
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209885991
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Oh, op die fiets.

En jij bent?
pi_209886005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En jij bent?
Maakt niet uit. Eerst zelf kleur bekennen. Niels Nicolaas van der Bijl hier.

U?
pi_209886007
Opeens wordt men dan stil.
pi_209886009
Durf je niet hè?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 02:35:53 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209886015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Durf je niet hè?
Nou ik heb wat kids en de jongste werd net wakker, dus luier verschoond en een fles gemaakt.
pi_209886016
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou ik heb wat kids en de jongste werd net wakker, dus luier verschoond en een fles gemaakt.
Ga door.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 02:39:03 #237
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209886018
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ga door.
Ben je ook user Niek 92?
pi_209886021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ben je ook user Niek 92?
Nee ik heb één account. Ik doe niet aan klonen. Ik kom in KLB-SC, NWS en POL, verder niets
  vrijdag 14 juli 2023 @ 02:45:18 #239
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209886025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee ik heb één account. Ik doe niet aan klonen. Ik kom in KLB, NWS en POL verder niets
O ik zit in NWS en CRI en SHO, heb vijf kids van een man, woon in Zeeland en staat hier bekend als zuiger en boerentrien en lid van het huisvrouwen fokrecherche team.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 02:52:42 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209886031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee ik heb één account. Ik doe niet aan klonen. Ik kom in KLB-SC, NWS en POL, verder niets
Maar ontopic, vind ik het een beetje vreemd dat Kaag haar dochters inzet bij College tour en vervolgens met de staart tussen de benen het land weer gaat verlaten.

Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord haat, als je tegenwoordig commentaar of kritiek had op iemand dan is dat haat. Ik ben 40+ en het woord haat was vroeger best zwaar. Nu gebruikt men het te pas en te onpas.

Gaf je vroeger iemand een weerwoord dan was dat opbouwende kritiek of voer voor discussie.
Zeg je nu wat online dan ziet men dat als een aanval, of haat en dus als een bedreiging.
pi_209886032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O ik zit in NWS en CRI en SHO, heb vijf kids van een man, woon in Zeeland en staat hier bekend als zuiger en boerentrien en lid van het huisvrouwen fokrecherche team.
Nou. Het gaat er mij niet om of je wel of niet anoniem opereert. Ik begrijp dat als je kroost hebt je verstandiger wat discreter bent.

Ik heb dat niet. Geen kinderen, geen vrouw en ben er blij mee, maar begrijp het verschil.

Wel zat van dat anonieme gelazer op internet. Ik zeg wie ik ben en daarmee basta.
pi_209886034
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar ontopic, vind ik het een beetje vreemd dat Kaag haar dochters inzet bij College tour en vervolgens met de staart tussen de benen het land weer gaat verlaten.

Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord haat, als je tegenwoordig commentaar of kritiek had op iemand dan is dat haat. Ik ben 40+ en het woord haat was vroeger best zwaar. Nu gebruikt men het te pas en te onpas.

Gaf je vroeger iemand een weerwoord dan was dat opbouwende kritiek of voer voor discussie.
Zeg je nu wat online dan ziet men dat als een aanval, of haat en dus als een bedreiging.
Studeren een optie?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 03:12:12 #243
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209886039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Studeren een optie?
Ja ik ga vol voor de laatste fase van mijn eigen opleiding, Vectorworks en dan het gehele pakket. Maar eerst de kids, de oudste gaat nu vwo wetenschapsklas doen met de vooropleiding conservatorium.
pi_209886043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja ik ga vol voor de laatste fase van mijn eigen opleiding, Vectorworks en dan het gehele pakket. Maar eerst de kids, de oudste gaat nu vwo wetenschapsklas doen met de vooropleiding conservatorium.
Goed bezig dan. Kinderen zijn wel geinig. Ik heb ze zelf niet, maar drie keer voogdij gedragen. 5, 11 en 13 Nederland (Baarn) en Denemarken (Jylland) tijdje België ook met multivoudige taal.. Ik heb mijn handen vol aan mijzelf tegenwoordig.
pi_209886045
I'm not your avarage Joe. Best leuk zo.
pi_209886047
ff ontspannen Oot. Morgen weer een dag.
pi_209886052
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Sylvana Simons (diverse aanslagen zijn verijdeld) en Dilan Yeşilgöz-Zegerius (hell, die kon zo ongeveer een jaar niet over straat zonder lastig gevallen te worden) hebben er ook veel last van. Idem Lisa Westerveld en andere vrouwen.

Nou fingers crossed dat die ook allemaal oprotten dan.
pi_209886054
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 03:30 schreef 5eurofriet het volgende:

[..]
Nou fingers crossed dat die ook allemaal oprotten dan.
Den Haag opheffen en onder direct bestuur van Brussel.
pi_209886249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:16 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ok, kleuter.
Als een kind dat steeds poep zegt blijf je jezelf en gekke Geert maar herhalen.
Pathetisch
Go hard or go home
pi_209886286
quote:
[ twitter ]
[..]

In de Kamer zijn velen bezig zichzelf te profileren ten koste van de ander en Twitter is daar het medium bij uitstek voor. Zo werken zij mee aan de erosie van fatsoensnormen. Ze zijn slachtoffer van een opgefokte sfeer waar ze wrang genoeg zelf aan bijdragen.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een bedreiging te ver gaat en dat er nooit een goede reden voor is. Ingewikkelder is wat daarvoor komt, de argumenten die niet over de inhoud gaan maar over de persoon. Als politicus zou je daar mijns inziens niet aan mee moeten doen.

Overigens vind ik Kaag relatief fatsoenlijk. Ik denk dat zij eenvoudigweg veel weerstand oproept vanwege haar hautaine voorkomen. Dat ze lieveling van de media was, hielp niet. En dan was er nog "Wie zijn die mensen?". Ik voel die weerzin zelf ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 07:27:31 #251
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209886305
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In de Kamer zijn velen bezig zichzelf te profileren ten koste van de ander en Twitter is daar het medium bij uitstek voor. Zo werken zij mee aan de erosie van fatsoensnormen. Ze zijn slachtoffer van een opgefokte sfeer waar ze wrang genoeg zelf aan bijdragen.

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een bedreiging te ver gaat en dat er nooit een goede reden voor is. Ingewikkelder is wat daarvoor komt, de argumenten die niet over de inhoud gaan maar over de persoon. Als politicus zou je daar mijns inziens niet aan mee moeten doen.

Overigens vind ik Kaag relatief fatsoenlijk. Ik denk dat zij eenvoudigweg veel weerstand oproept vanwege haar hautaine voorkomen. Dat ze lieveling van de media was, hielp niet. En dan was er nog "Wie zijn die mensen?". Ik voel die weerzin zelf ook.
Kaag heeft ook een hele koude uitstraling. Ik denk dat uitstraling niet moet worden onderschat, ook niet straks tijdens de verkiezingen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209886319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Kaag heeft ook een hele koude uitstraling. Ik denk dat uitstraling niet moet worden onderschat, ook niet straks tijdens de verkiezingen.
Ik ben zelf ook allergisch voor sterk getrainde politici die geen moment onbenut laten om een campagne te voeren en die in debatten draaien en duiken. Gekmakend vind ik het bijvoorbeeld hoe Hermans vaak géén antwoord op een vraag geeft. En als ze verontwaardigd reageert, dan krijg je sterk de indruk dat ze het niet is maar doet alsof. Zet daar Omtzigt tegenover, die ongedwongen praat en oprecht begaan is. Jammer dat zulke personen een zeldzaamheid zijn in de politiek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:00:09 #253
182233 thedeedster
pi_209886512
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 02:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Weet je, die hele D66 exitstrategie is net zo doorzichtig als de jurk van Kim Kardashian.

Veel mensen meldden het al, zodra die dochters in dat tv-programma opdoken.

En zoals ik al eerder stelde; als je bezorgd bent dat je kinderen iets kan worden aangedaan, waarom laat je ze dan zien op tv?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:54:21 #254
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_209887071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 16:40 schreef Toefjes het volgende:

Het is in- en intriest. En een niet onaanzienlijk deel van Nederland danst dan als een 3-HAVO klas op tafel, denkend dat 'we gewonnen hebben'.
pi_209887226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Weet je, die hele D66 exitstrategie is net zo doorzichtig als de jurk van Kim Kardashian.

En zoals ik al eerder stelde; als je bezorgd bent dat je kinderen iets kan worden aangedaan, waarom laat je ze dan zien op tv?
Als deze flauwekul al hout zou snijden, en dat doet het niet, wat dan nog?

De situatie dat politici niet durven op te komen voor ons land vanwege bedreigingen is een extreem groot probleem. Daar mag je als partij die staat voor een stevige democratie gerust een flink punt van maken.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:11:53 #256
182233 thedeedster
pi_209887265
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De situatie dat politici niet durven op te komen voor ons land vanwege bedreigingen is een extreem groot probleem. Daar mag je als partij die staat voor een stevige democratie gerust een flink punt van maken.
Maar leg eens uit; waarom zou je je dochters dat tv-podium geven als ze meer gebaat zouden zijn bij anonimiteit?

Dat rijmt gewoon niet.
pi_209887312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:22 schreef matspontius het volgende:

[..]
Behoor ik tot een meute omdat jij te beroerd bent om wat feiten op te zoeken?
Ja, je toont je een meeloper die wel roept maar niets heeft om dat te onderbouwen.

Jij roept dat de bedreigingen aan haar adres terecht zijn. Ik ben het daar mee oneens, maar moet vervolgens zelf de bewijzen opzoeken waarom die bedreigingen terecht zijn. Dat is natuurlijk niet logisch.
pi_209887327
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar er gaan heel wat meer mensen gebukt onder bedreigingen in deze samenleving? Hulpverleners, politie, gewone burgers, dus nu heeft Kaag eindelijk eens een overeenkomst met de bevolking? Goed praten zal ik het nooit doen, maar in het geval van Kaag krijgt ze wel beveiliging, daar wordt wel iemand opgepakt die met een fakkeltje voor de deur staat en een half jaar de cel in vliegt, de rest van de burgers moet maar hopen dat het niet teveel escaleert want beveiliging of iemand oppakken die hun bedreigd geniet geen prioriteit in deze samenleving. En stoppen is daarbij ook geen oplossing, want helaas geen wachtgeld of een ander riant salaris door de banencarrousel in de politiek.

Kaag heeft op veel punten gefaald in haar politieke carrière, heeft een leugen campagne gevoerd, en daar mag/kan nu niets over gezegd worden want ze wordt bedreigd. Als ze niet zo'n leugenachtige campagne hadden gevoerd en continue op tv deden aan beeldvorming voor Kaag en D66 had ik het nog willen geloven dat ze echt stopte vanwege bedreigingen, maar dit lijkt weer een opgezet plannetje om haar zonder al teveel kritiek en gezichtsverlies het Nederlandse politieke toneel te laten verlaten. Bij D66 weten ze ook wel dat mensen die vraagtekens zetten bij haar optreden in de politiek nu verketterd worden of beschuldigd worden voor het goedpraten van dreigementen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:21:53 #259
182233 thedeedster
pi_209887381
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar er gaan heel wat meer mensen gebukt onder bedreigingen in deze samenleving? Hulpverleners, politie, gewone burgers, dus nu heeft Kaag eindelijk eens een overeenkomst met de bevolking? Goed praten zal ik het nooit doen, maar in het geval van Kaag krijgt ze wel beveiliging, daar wordt wel iemand opgepakt die met een fakkeltje voor de deur staat en een half jaar de cel in vliegt, de rest van de burgers moet maar hopen dat het niet teveel escaleert want beveiliging of iemand oppakken die hun bedreigd geniet geen prioriteit in deze samenleving. En stoppen is daarbij ook geen oplossing, want helaas geen wachtgeld of een ander riant salaris door de banencarrousel in de politiek.

Kaag heeft op veel punten gefaald in haar politieke carrière, heeft een leugen campagne gevoerd, en daar mag/kan nu niets over gezegd worden want ze wordt bedreigd. Als ze niet zo'n leugenachtige campagne hadden gevoerd en continue op tv deden aan beeldvorming voor Kaag en D66 had ik het nog willen geloven dat ze echt stopte vanwege bedreigingen, maar dit lijkt weer een opgezet plannetje om haar zonder al teveel kritiek en gezichtsverlies het Nederlandse politieke toneel te laten verlaten. Bij D66 weten ze ook wel dat mensen die vraagtekens zetten bij haar optreden in de politiek nu verketterd worden of beschuldigd worden voor het goedpraten van dreigementen.
Bijna niemand heeft het nog over dat vermoedelijke telefoontje naar Rutte, waarin Kaag gezegd zou hebben dat leden van haar partij misschien die motie van wantrouwen zouden steunen. Wat je toch eigenlijk als een mes in de rug kunt beschouwen.
pi_209887396
quote:

[..]

Ach, de bedreigingen zullen zeker een rol spelen in haar besluit. Maar inderdaad, zoals de jurk al doorzichtig was ten tijde van haar binnenkomst in de NL politiek draagt zij nog steeds dezelfde jurk bij haar aftocht.

Zij werd door de media in een zetel binnengebracht en het is de bedoeling dat ze door de media ook weer in een zetel wordt uitgezwaaid. En uiteraard slikken de Kaag-adepten alles voor zoete koek. Net als bij Kaag is bij hen enige zelfreflectie ver te zoeken. (Dat kan ook niet anders als die jurk doorschijnend is natuurlijk, dat reflecteert niet). ;)
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 09:23:03 #261
236264 crew  capricia
pi_209887398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En ik gebruik het trendywoord misogynie niet, ik zei vrouwenhaat onderling.
Je weet wat misogynie betekent?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209887442
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Bijna niemand heeft het nog over dat vermoedelijke telefoontje naar Rutte, waarin Kaag gezegd zou hebben dat leden van haar partij misschien die motie van wantrouwen zouden steunen. Wat je toch eigenlijk als een mes in de rug kunt beschouwen.
(c) Plasterk:

twitter
pi_209887461
quote:

[..]

quote:

[..]

Daarbij had de partij waar ze bij zat, al een negatieve reputatie bij heel wat mensen.
pi_209887470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 07:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook allergisch voor sterk getrainde politici die geen moment onbenut laten om een campagne te voeren en die in debatten draaien en duiken. Gekmakend vind ik het bijvoorbeeld hoe Hermans vaak géén antwoord op een vraag geeft. En als ze verontwaardigd reageert, dan krijg je sterk de indruk dat ze het niet is maar doet alsof. Zet daar Omtzigt tegenover, die ongedwongen praat en oprecht begaan is. Jammer dat zulke personen een zeldzaamheid zijn in de politiek.
Maar Hermans is duidelijk gewoon te dom.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:34:19 #265
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_209887519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:17 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Kaag heeft het bij al die bedreigingen aan haar adres altijd gehad over de schade ervan in een grotere context, met een nadruk op de misogyne boodschap die erachter schuil gaat. Dat zonder 1mm zelfbeklag of zelfmedelijden. Áltijd hoofdzakelijk gewezen op de gevaren ervan voor de democratische orde, en de mate waarin sommige politieke actoren daar passief (sommigen actief) aan bijdragen door er onvoldoende duidelijk stelling tegen te nemen.

Het verwijt dat dit een vooropgezet plan is om zonder al te veel gezichtsverlies voor persoon/partij de politiek te verlaten, borrelt voor 100% op uit de antipathie en het wantrouwen dat er toch al was. Bovendien: Het vertrek van Kaag schaadt de Nederlandse politiek (qua invloed) veel minder dan dat van Rutte, die om volstrekt opportune redenen dit kabinet heeft opgeblazen en daarmee de positie van Nederland binnen de EU grote schade heeft toegebracht. Malen we daar om? Neuh... There's mud to sling, the witch has left the village *O*
pi_209887521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
(c) Plasterk:

[ twitter ]
Plasterk slaat weer eens de spijker op de kop.
pi_209887580
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

Kaag heeft het bij al die bedreigingen aan haar adres altijd gehad over de schade ervan in een grotere context, met een nadruk op de misogyne boodschap die erachter schuil gaat.
Toch altijd wel knap dat als een vrouw in de politiek bedreigt wordt dat het misogyn is. Terwijl Kaag echt een plaat voor haar kop heeft en ook gisteren weer op de vraag van Merel Ek (die zal dan ook wel misogyn zijn, geïnternaliseerd noemen we dat dan...) duidelijk liet merken dat ze vond dat haar totaal niets te verwijten viel. Kaag is zogezegd perfect.

Terwijl haar broddelwerk van de Raad van State een dikke onvoldoende kreeg. Maar hé, dat toont alleen maar aan hoe misogynie geïnstitutionaliseerd is, want kritiek op een vrouw... dat kan alleen maar misogyn zijn.

Onderwijl wordt je dagelijks doodgegooid met 'toxische mannelijkheid' en dat is natuurlijk geen misandrie, maar een feit.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:40:31 #268
182233 thedeedster
pi_209887589
quote:

[..]
(c) Plasterk:

[ twitter ]
Goede column. Ik lees Plasterk altijd. Maar dit staat eigenlijk achter een betaalmuur, en daarom heb ik hem niet vermeld.
pi_209887890
NPO is puur pr
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 23:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat noemt zich een journalistiek programma :') Wat een gotspe.
NPO is puur propaganda. De commerciëlen trouwens ook. De deugkanker zit overal.
pi_209887932
quote:

[..]
(c) Plasterk:

[ twitter ]
Ik vind Plasterk wel sterk, durft ook links keihard aan te pakken.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 10:08:58 #271
287741 matspontius
pi_209887951
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:15 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Ja, je toont je een meeloper die wel roept maar niets heeft om dat te onderbouwen.

Jij roept dat de bedreigingen aan haar adres terecht zijn. Ik ben het daar mee oneens, maar moet vervolgens zelf de bewijzen opzoeken waarom die bedreigingen terecht zijn. Dat is natuurlijk niet logisch.
Nee, wat logisch dat je iemand gelijk in een hokje drukt terwijl je die persoon helemaal niet kent. Typisch, gelijk in een bepaalde hoek drukken - dus ik zeg 👋
"Hoka Hey!"
pi_209887955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Net zoals niemand het heeft over Kaag's politieke carrière nu, het Briefje van Jan vat het mooi samen.

Fout na fout na fout en het laagste cijfer van alle ministers, maar het gaat gelukkig voor Kaag alleen maar over de dreigementen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209888044
quote:

Dat dus.
Plus dat haar vorige functies altijd een one woman show waren met alleen maar ja knikkers om zich heen. Dat viel in de politiek toch wel een beetje tegen. (aanvaringen met Rutte)
pi_209888131
quote:

[..]
Alsof politici niet manipulaltieve liegende machtswellustigen kunnen zijn.
Nee het is de alertheid van de kritische burger waarvan je zegt "wauw".
Maar dat is omdat je er zelf intrapt = Burger dom, politicus goed en heeft alleen maar het beste voor met het land.
pi_209888139
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Net zoals niemand het heeft over Kaag's politieke carrière nu, het Briefje van Jan vat het mooi samen.

Fout na fout na fout en het laagste cijfer van alle ministers, maar het gaat gelukkig voor Kaag alleen maar over de dreigementen.
:o daar is die 3,3. Ik wist dat ik hem ergens gezien had.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 22:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

pi_209888657
quote:

[..]

UIT DE POLITIEK STAPT

Snap je de term gezichtsverlies niet?
Overigens zal ze wel uit de politiek stappen, maar wel een publieke functie blijven bekleden. Want ze zal wel met belastinggeld betaald moeten worden, want zelf kán ze niks en produceert ze niks. Zoals veel hedendaagse politici.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:00:19 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209888660
quote:
[ twitter ]
[..]

:')_!

Een artikel ook van twintig jaar (!) geleden. Het is algemeen bekend dat Yesilgoz eerst voor linkse partijen actief is geweest. Maar dit is hoe we radicale progressieven kennen, al snel lukt het niet meer op de inhoud, dan maar manieren vinden om de persoon te gaan beschimpen aan de hand van dingen die decennia terug zijn gezegd.

Gelukkig betreft Yesilgoz een intelligente vrouw die al snel doorhad dat wat links en progressieve partijen allemaal beloven soms aanlokkelijk kan klinken, maar het veelal giftige broeinesten van polariserende identiteitspolitiek en utopieën zijn.
quote:

[..]

Dat geloof ik niet. Dit komt echt vanuit de media zelf, niet vanuit D66.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Het is in- en intriest. En een niet onaanzienlijk deel van Nederland danst dan als een 3-HAVO klas op tafel, denkend dat 'we gewonnen hebben'.
Klopt, dat is ook zorgwekkend en zegt genoeg over de staat van huidige samenleving als het gaat om normen en waarden. Wat ik vind wel opvallend vind is dat de ophef hierover ook voor een aanzienlijk deel van mensen komt waarvan je bijna zeker kunt zijn dat mocht Wilders (die er natuurlijk nu al alle reden voor zou hebben) Van der Plas of Baudet tot hetzelfde beslissen, deze zelfde mensen ook dansend op de tafel zouden staan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:34 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Kaag heeft het bij al die bedreigingen aan haar adres altijd gehad over de schade ervan in een grotere context, met een nadruk op de misogyne boodschap die erachter schuil gaat. Dat zonder 1mm zelfbeklag of zelfmedelijden. Áltijd hoofdzakelijk gewezen op de gevaren ervan voor de democratische orde, en de mate waarin sommige politieke actoren daar passief (sommigen actief) aan bijdragen door er onvoldoende duidelijk stelling tegen te nemen.

Het verwijt dat dit een vooropgezet plan is om zonder al te veel gezichtsverlies voor persoon/partij de politiek te verlaten, borrelt voor 100% op uit de antipathie en het wantrouwen dat er toch al was. Bovendien: Het vertrek van Kaag schaadt de Nederlandse politiek (qua invloed) veel minder dan dat van Rutte, die om volstrekt opportune redenen dit kabinet heeft opgeblazen en daarmee de positie van Nederland binnen de EU grote schade heeft toegebracht. Malen we daar om? Neuh... There's mud to sling, the witch has left the village *O*
Hou toch op, dit speelt geen rol. Er zijn verscheidene vrouwelijke kamerleden, verscheidene vrouwelijke lijstrekkers, de voorzitter van de Tweede Kamer is nota bene een vrouw, maar Kaag krijgt als enige te maken met misogynie. Ja, sure.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:04 schreef nomina het volgende:
[..]
NPO is puur propaganda. De commerciëlen trouwens ook. De deugkanker zit overal.
Bij NPO zijn ze nu gewoon heel boos omdat een groot deel van de mensen daar zelf D66 stemt. Dus wordt dit nu gereduceerd tot een smerig spelletje identiteitspolitiek. Dat krijg je straks ook met Jetten, alleen dan is het 'homofobie' en geen 'misogynie'.
pi_209888674
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
:')_!

Een artikel ook van twintig jaar (!) geleden. Het is algemeen bekend dat Yesilgoz eerst voor linkse partijen actief is geweest. Maar dit is hoe we radicale progressieven kennen, al snel lukt het niet meer op de inhoud, dan maar manieren vinden om de persoon te gaan beschimpen aan de hand van dingen die decennia terug zijn gezegd.

Gelukkig betreft Yesilgoz een intelligente vrouw die al snel doorhad dat wat links en progressieve partijen allemaal beloven soms aanlokkelijk kan klinken, maar het veelal giftige broeinesten van polariserende identiteitspolitiek en utopieën zijn.
Zou SP niet bepaald progressief willen noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:03:44 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209888690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zou SP niet bepaald progressief willen noemen.
Ik had het dan ook over Sylvana Simons, van wie die tweet afkomstig is. BIJ1 is natuurlijk wel een radicaal progressieve partij (hun eigen woorden).

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 14-07-2023 11:10:41 ]
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:03:53 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209888693
quote:

[..]
Ik vind het ook niet zo vreemd klinken hoor.
Zie mn post (#172) in het vorige deel.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
(...)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209888807
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

BIJ1 is natuurlijk wel een radicaal progressieve partij (hun eigen woorden).
Het is vooral een ultralinkse partij (communisme is er niets bij) die als ze in een wei schapen zien staan en de meerderheid is wit daar nog racisme en kolonialisme in zien.
pi_209888903
Dat sommige mensen niet blij waren met Kaag heeft ze echt aan zichzelf te danken hoor. Dat er nu wantrouwen is over de daadwerkelijke redenen dat ze stopt is daar enkel een gevolg van (plus dat je wel heel goedgelovig bent als je denkt dat politici altijd de volledige waarheid vertellen en dat gezichtsverlies absoluut geen rol speelt). Er zullen mensen zijn die haar extra haten omdat ze een vrouw is. Of omdat een Wilders of Baudet iets over haar hebben geroepen. Kwalijk als je zulke zaken mee laat spelen. Maar de meeste mensen hebben niks met haar vanwege haar uitstraling, haar standpunten of gedrag binnen de politiek. Haten is dan een heel groot woord. Je kan het ook gewoon oneens zijn met haar politieke standpunten en haar politieke gedrag. Ik haat haar niet, want ik ken haar niet eens. We weten enkel hoe ze is in de politiek.

Wel wat jammer dat het nu dan toch zo gedraaid word dat ze enkel gehaat werd omdat ze een vrouw is of omdat de mensen die niks met haar hebben allemaal beïnvloed zijn door een Wilders. Daar hebben we een Wilders niet voor nodig hoor. Zorgt ze toch zelf voor; en niet omdat ze een vrouw is. Ik reageerde hetzelfde toen Rutte aangaf te stoppen. Heb ik ook niks mee binnen de politiek. En genoeg vrouwen die ik wel respecteer binnen de politiek. Maar het is makkelijker voor bepaalde mensen om te denken dat je haar alleen maar ‘haat’ vanwege haar geslacht. Op haar politieke inhoud is niks op aan te merken natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2023 11:24:50 ]
pi_209888942
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat sommige mensen niet blij waren met Kaag heeft ze echt aan zichzelf te danken hoor. Dat er nu wantrouwen is over de daadwerkelijke redenen dat ze stopt is daar enkel een gevolg van (plus dat je wel heel goedgelovig bent als je denkt dat politici altijd de volledige waarheid vertellen en dat gezichtsverlies absoluut geen rol speelt). Er zullen mensen zijn die haar extra haten omdat ze een vrouw is. Of omdat een Wilders of Baudet iets over haar hebben geroepen. Kwalijk als je zulke zaken mee laat spelen. Maar de meeste mensen hebben niks met haar vanwege haar uitstraling, haar standpunten of gedrag binnen de politiek. Haten is dan een heel groot woord. Je kan het ook gewoon oneens zijn met haar politieke standpunten en haar politieke gedrag. Ik haat haar niet, want ik ken haar niet eens. We weten enkel hoe ze is in de politiek.

Wel wat jammer dat het nu dan toch zo gedraaid word dat ze enkel gehaat werd omdat ze een vrouw is of omdat de mensen die niks met haar hebben allemaal beïnvloed zijn door een Wilders. Daar hebben we een Wilders niet voor nodig hoor. Zorgt ze toch zelf voor; en niet omdat ze een vrouw is. Ik reageerde hetzelfde toen Rutte aangaf te stoppen. Heb ik ook niks mee binnen de politiek. En genoeg vrouwen die ik wel respecteer binnen de politiek. Maar het is makkelijker voor bepaalde mensen om te denken dat je haar alleen maar ‘haat’ vanwege haar geslacht. Op haar politieke inhoud is niks op aan te merken natuurlijk.
Maar daar gaat het niet om. Ik heb ook een bloedhekel aan Wilders, Baudet en Eerdmans. Maar ik ga niet op de interwebs lopen oproepen om met fakkels naar hun huis te gaan.

Politieke afkeur en haat danwel bedreiging zijn twee hele verschillende dingen. Die moet je niet door elkaar halen.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:29:47 #285
182233 thedeedster
pi_209888976
quote:

Het argument van misogynie is een discussiestopper. Net als racist, xenofoob, etc...
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:31:48 #286
182233 thedeedster
pi_209888997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar daar gaat het niet om. Ik heb ook een bloedhekel aan Wilders, Baudet en Eerdmans. Maar ik ga niet op de interwebs lopen oproepen om met fakkels naar hun huis te gaan.

Politieke afkeur en haat danwel bedreiging zijn twee hele verschillende dingen. Die moet je niet door elkaar halen.
Precies. Maar zo wordt dus gereageerd op elke vorm van kritiek. Alles is maar haat, en daar hoeven ze natuurlijk niet inhoudelijk op in te gaan.
  Manager PR/Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 11:43:52 #287
269689 crew  Viv
pi_209889131
quote:

Dit. _O_

Inhoudelijk heeft ze voor mij afgedaan toen met die evacuatie uit Afghanistan van mensen die voor Nederland gewerkt hadden als tolk en dergelijke. Zij ging voorheen altijd zó prat op haar kennis en ervaring in de diplomatie, en daar zagen we op het moment suprême niets van terug. :N

En sowieso hoe ze zich profileerde: als iemand die Nederland wel even kwam verlossen met Het Nieuwe Leiderschap, met dat dansen op de tafel na de vorige verkiezingen, dat "hier scheiden onze wegen", en met die documentaire over haarzelf. Als je zó vol van jezelf bent, dan wekt dat natuurlijk irritatie op. En al helemaal in "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg"-Nederland. :) Dat was niet anders geweest als ze van het andere geslacht was.
pi_209889177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Verreweg de meeste mensen die niks met Kaag hebben en nu wellicht blij zijn en/of wat twijfels hebben over haar daadwerkelijke redenen om te stoppen zouden nooit naar bedreigingen/fakkels grijpen. Ik vind het best kwalijk dat je niet eens iets van gezond wantrouwen mag hebben richting een politici omdat je anders meteen bedreigingen goed praat, of omdat je anders meteen word neergezet als iemand die niks met Kaag heeft omdat ze een vrouw is. Dat plaatje werd hier in de afgelopen dagen toch wel regelmatig geschetst en dat verpest de discussies een beetje.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:43 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. _O_

Inhoudelijk heeft ze voor mij afgedaan toen met die evacuatie uit Afghanistan van mensen die voor Nederland gewerkt hadden als tolk en dergelijke. Zij ging voorheen altijd zó prat op haar kennis en ervaring in de diplomatie, en daar zagen we op het moment suprême niets van terug. :N

En sowieso hoe ze zich profileerde: als iemand die Nederland wel even kwam verlossen met Het Nieuwe Leiderschap, met dat dansen op de tafel na de vorige verkiezingen, dat "hier scheiden onze wegen", en met die documentaire over haarzelf. Als je zó vol van jezelf bent, dan wekt dat natuurlijk irritatie op. En al helemaal in "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg"-Nederland. :) Dat was niet anders geweest als ze van het andere geslacht was.
Goede voorbeelden ja! :Y
pi_209889186
quote:
Het zegt dan ook nogal wat over de linkse partijen als iemand met de achtergrond van Yesilgoz zo snel inziet dat ze daar niet past.
pi_209889243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:49 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het zegt dan ook nogal wat over de linkse partijen als iemand met de achtergrond van Yesilgoz zo snel inziet dat ze daar niet past.
Bij linkse partijen moet je als allochtoon vooral het slachtoffer zijn en niet te mondig. Wie zelf iets van zijn leven wil maken zal zich daar niet thuisvoelen. Het duurt alleen even voor je het doorhebt.
pi_209889324
quote:

Ook als Minister van Financiën is ze volledig door het ijs gezakt.
pi_209889353
quote:
Ik denk wel dat dat echt anders was geweest als ze een man geweest zou zijn. Kijk naar Fortuyn: hoe elitair, arrogant, vrouwonvriendelijk en neerbuigend hij was. De mensen die nu zo ageren tegen Kaag zijn dezelfde mensen die destijds smulden van Fortuyn.
pi_209889368
quote:
Hou toch op, dit speelt geen rol. Er zijn verscheidene vrouwelijke kamerleden, verscheidene vrouwelijke lijstrekkers, de voorzitter van de Tweede Kamer is nota bene een vrouw, maar Kaag krijgt als enige te maken met misogynie. Ja, sure.
Er wordt toch helemaal niet beweerd dat zij de enige is die daarmee te maken heeft? Mijn vader is ook niet de enige die kanker heeft, maar dat maakt zijn lijden echt niet minder vreselijk.
pi_209889375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk wel dat dat echt anders was geweest als ze een man geweest zou zijn. Kijk naar Fortuyn: hoe elitair, arrogant, vrouwonvriendelijk en neerbuigend hij was. De mensen die nu zo ageren tegen Kaag zijn dezelfde mensen die destijds smulden van Fortuyn.
Nogal een aanname en generalisering.

Ooit er bij stil gestaan dat mensen die niks hadden met Kaag ook ontevreden zijn geweest over bepaalde mannelijke politici? Niet alles is een geslacht dingetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2023 12:10:06 ]
pi_209889386
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nogal een aanname en generalisering.

Ooit er bij stil gestaan dat mensen die niks hadden met Kaag ook ontevreden zijn geweest over bepaalde mannelijke politici? Niet alles is een geslacht dingetje.
Interessant hoe je mij eerst iets verwijt, waarna je zelf exact hetzelfde doet.
  Manager PR/Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 12:11:55 #296
269689 crew  Viv
pi_209889404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja okay, beter gezegd: voor mij (en de mensen waar @AlwaysHappy op doelde) was het niet anders geweest als ze van het andere geslacht was. :)
pi_209889410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook als Minister van Financiën is ze volledig door het ijs gezakt.
Lijkt mij alleen geen reden om op Twitter te roepen dat Kaag een 'heks' is die 'moet branden in de hel'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209889426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Interessant hoe je mij eerst iets verwijt, waarna je zelf exact hetzelfde doet.
Die link mis ik even. Ik spreek je aan over je generaliseren. ''De mensen die nu zo ageren tegen Kaag zijn dezelfde mensen die destijds smulden van Fortuyn''. Dat is generaliseren.
pi_209889447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:11 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja okay, beter gezegd: voor mij (en de mensen waar @:alwayshappy op doelde) was het niet anders geweest als ze van het andere geslacht was. :)
Kan zijn, maar de mensen waar de haat jegens Kaag vandaan komt, zullen over het algemeen dezelfde mensen zijn als die worden aangesproken door populistisch rechts (laag opgeleide blanke mannen). Dat zijn de mensen die smulden van Fortuyn, maar niet om kunnen gaan met Kaag - terwijl ze ogenschijnlijk behoorlijk wat eigenschappen delen, m.u.v. hun geslacht (en politieke voorkeur natuurlijk).
pi_209889463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die link mis ik even. Ik spreek je aan over je generaliseren. ''De mensen die nu zo ageren tegen Kaag zijn dezelfde mensen die destijds smulden van Fortuyn''. Dat is generaliseren.
Ja, waarna je je post vervolgde met een minstens zo grote generalisatie.
pi_209889479
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, waarna je je post vervolgde met een minstens zo grote generalisatie.
Waar generaliseer ik? Wanneer ik zeg dat het niet altijd een geslacht dingetje is? Dat klopt toch? Jij beweert dat alle mensen die een hekel hebben aan Kaag haar wel tof hadden gevonden als ze een man was geweest. Ik corrigeer die gedachte. Dat is geen generalisatie.

Wel een schattige poging om de bal terug te kaatsen overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')