Waarom staat dit niet in VKZ? Of in POL?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:19 schreef StaceySinger het volgende:
Sigrid Kaag wil niet opnieuw lijsttrekker voor D66 worden. De minister van Financin doet een stap opzij en verlaat na de kabinetsformatie de Haagse politiek.
Dat laat Kaag weten via Trouw. Haar vertrek komt niet als een verrassing. Tijdens het tv-programma College Tour sorteerde ze al voor op een vertrek, nadat haar dochters vertelden te vrezen voor haar leven. ,,Mijn dochters zeggen: 'Het is mooi geweest, mam'. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", nam ze toen al een voorschot op haar vertrek. Ze noemt haar gezin nu ook als de reden.
Topdiplomaat
Kaag werd in 2017 door D66 naar Nederland gehaald om minister voor Buitenlandse Handel & Ontwikkelingssamenwerking te worden. Ze was daarvoor topdiplomaat, onder meer bij de VN. Binnen de partij won ze snel aan populariteit en werd ze uiteindelijk lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021.
Daarin wist ze haar partij naar recordhoogte te stuwen met 24 zetels, terwijl de partij normaal gesproken flink verloor na regeringsdeelname. Maar na het verkiezingssucces ging het Kaag moeizamer af. Ze kwam onder vuur te liggen vanwege weinig doortastend optreden in een affaire met grensoverschrijdend gedrag in haar eigen partij. Ook kreeg ze het tijdens de moeilijke kabinetsformatie flink aan de stok met onder meer Rutte en Segers.
Kaag werd daarnaast gekweld door zware bedreigingen aan haar adres. Zo stond er onder meer een 'fakkeldrager' met een gigantische brandende toorts voor haar deur. De D66-leider werd mede daarom al langere tijd zwaar beveiligd.
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)at-politiek-den-haag
Dat 2e sowieso ook niet inderdaad.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:26 schreef Momo het volgende:
Wel begrijpelijk vanuit haar opzicht als je ook zag hoe onderbuik Nederland helemaal los ging op haar nadat ook Wilders en Derksen al hadden warmgedraaid met termen zoals heks.
Aan de andere kant denk ik dat ze ook niet helemaal op haar plaats was zo in the picture.
Nee joh, die gaat verliezen van een vrouw.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:25 schreef Tengano het volgende:
Dus nu is het wel vrijwel zeker dat Rob Jetten de nieuwe lijsttrekker of eventuele premier gaat worden.
Ik bedoel dat de val vh kabinet (ook) in NWS gepost wordt is logisch.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom staat dit niet in VKZ? Of in POL?
Bergkamp, Paternotte, Sjoerdsma, Groot Wassink, Belhaj, Van Ginneken...quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:25 schreef Tengano het volgende:
Dus nu is het wel vrijwel zeker dat Rob Jetten de nieuwe lijsttrekker of eventuele premier gaat worden.
Rob Jetten zie je in de tijd steeds meer opschuiven en ik denk echt dat dit zijn moment wordt om echt de lijsttrekker en het gezicht van D66 te worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee joh, die gaat verliezen van een vrouw.
En Tjeerd dan? En Sydney?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rob Jetten zie je in de tijd steeds meer opschuiven en ik denk echt dat dit zijn moment wordt om echt de lijsttrekker en het gezicht van D66 te worden.
Gruwelijk natuurlijk, maar nog altijd beter dan dat van Kaag
Wel poll waardig inderdaad, maar ik sla even overquote:Op donderdag 13 juli 2023 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
En Tjeerd dan? En Sydney?
Ik zet de popcorn vast klaar.
Misschien wel Graaf Schimmelpenninckquote:Op donderdag 13 juli 2023 00:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wel poll waardig inderdaad, maar ik sla even over
Groot Wassink?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Bergkamp, Paternotte, Sjoerdsma, Groot Wassink, Belhaj, Van Ginneken...
Wie weet.
Nou wat deed die bij Kaag vandaag?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien wel Graaf Schimmelpenninck
quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien wel Graaf Schimmelpenninck
Och jesus.quote:
Ja, die is gl ja. Geen d66quote:
Fonda Sahlaquote:Op donderdag 13 juli 2023 00:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Bergkamp, Paternotte, Sjoerdsma, Groot Wassink, Belhaj, Van Ginneken...
Wie weet.
Ik heb me altijd al afgevraag welke hopen stront/lijken er uit allerlei archiefkasten komen rollen als Rutte zou weggaan. Zou daarom de TK verbouwd worden? Zodat allerlei bewijsmateriaal weggemoffeld kan worden bij t bouwafval.quote:Op donderdag 13 juli 2023 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
De ratten verlaten hun hol.
Er is gewoon veel stront in de overheid.
En Omtzigt is naar boven aan het halen.
Nu alles uit elkaar valt kan Omtzigt niks meer .
Eigenlijk is zijn functie uit gezet
Want met een dammer van maximaal formaat honkbalknuppel is er niks aan de hand en moet ze niet zo janken? Of hoe zie jij dat?quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:22 schreef RipCity het volgende:
Lol de fakkel is nu opeens ‘gigantisch’. Wat een overdreven verhaal was dat zeg
Ja en blij toe! Vaandels hoog en gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:41 schreef Treinhomo het volgende:
Tja, Limburgers zijn dan ook Belgen die krom Duits lullen.
Wie mogen we dan aankijken voor de bedreigingen die Wilders en Baudet krijgen? Of zijn die bedreigingen minder erg?quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:49 schreef BlackLining het volgende:
Het is toch diep treurig dat zo'n lijsttrekker dan wordt weggepest. Dat dat op social media georganiseerd wordt is n ding, maar hiervoor mag je ook Wilders en Thierry aankijken.
Ongelofelijk treurig.
Valt reuze mee, bovendien verdienden we haar toch nietquote:Op donderdag 13 juli 2023 01:17 schreef Tijn het volgende:
Bepaald geen fan van Kaag, maar wel treurig dat ze feitelijk is weggepest.
Je vergeet die groep levensgevaarlijke huisvrouwen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:22 schreef RipCity het volgende:
Precies. Bij D66 moeten ze niet doen alsof ze roomser dan de paus zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie mogen we dan aankijken voor de bedreigingen die Wilders en Baudet krijgen? Of zijn die bedreigingen minder erg?
Of de bedreigingen aan het adres van Rutte?
Vele politici van links tot rechts ontvangen bedreigingen. Man en vrouw. Er is er echter maar n die het breed uitvent en het koppelt aan haar geslacht.
Gesundheit!quote:
Bedreigingen zijn nooit goed. Wel is het goed om een scheiding te maken in bedreigen omdat je discriminerende dingen zegt en bedreigingen omdat je gewoon je week doet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie mogen we dan aankijken voor de bedreigingen die Wilders en Baudet krijgen? Of zijn die bedreigingen minder erg?
Vele politici van links tot rechts ontvangen bedreigingen. Man en vrouw. Er is er echter maar n die het breed uitvent en het koppelt aan haar geslacht.
Want dan is het wl goed?quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bedreigingen zijn nooit goed. Wel is het goed om een scheiding te maken in bedreigen omdat je discriminerende dingen zegt en bedreigingen omdat je gewoon je week doet.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bedreigingen zijn nooit goed. Wel is het goed om een scheiding te maken in bedreigen omdat je discriminerende dingen zegt en bedreigingen omdat je gewoon je week doet.
Eh, Wilders doet ook gewoon zijn werk, voor zijn achterban! Bedreigen is nooit goed. In het geval van Wilders bevestigt dat juist zijn ideen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niemand claimt dat die bedreigingen minder erg zijn? Maar je kan gewoon erkennen dat bepaalde politici bezig waren om een bepaald klimaat te creren rondom haar persoon. Of het nou gaat om termen die ze bezigden of achterlijke spion-beschuldigingen. En met een totaal debiel stempubliek, vooral bij Forum, kom je dan al snel uit bij bedreigingen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
100 uur taakstraf voor vrouw die Thierry Baudet bedreigdequote:Op donderdag 13 juli 2023 08:16 schreef Fok-it het volgende:
En Baudet? Wie bedreigt Baudet dan precies?
Ohja dat paf mevrouwtjequote:Op donderdag 13 juli 2023 08:19 schreef Akathisia het volgende:
[..]
100 uur taakstraf voor vrouw die Thierry Baudet bedreigdehttps://nos.nl/artikel/22(...)rry-baudet-bedreigde
Mwah zo zijn er wel meer dingen voorgevallen, zijn deur is beklad o.a. en die jongeren waren laatst bekogeld met troep.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ohja dat paf mevrouwtje
Daar heb je een punt inderdaad. Maar een eenling op een demonstratie vergelijken met terugkerende bedreigingen? Ik denk niet dat hij die op dezelfde manier ontvangt als Kaag of Wilders, want waarom zou hij? Zijn voorstanders zijn bezig met Kaag en het gros van zijn tegenstanders nemen hem niet serieus genoeg om bedreigingen aan hem te uiten
Ja denk ik ook.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk nog steeds dat dat stukje met dat filmpje van haar kinderen bij college tour zorgvuldig is gepland en in scne is gezet. No way dat ze daar van tevoren niet vanaf wist. Ze had er gewoon geen zin meer in en heeft haar gezin als excuus gebruikt.
Je kan je afvragen in hoever een bekladde deur bedreigend is als een fakkel voor je huis dat kennelijk ook niet isquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mwah zo zijn er wel meer dingen voorgevallen, zijn deur is beklad o.a. en die jongeren waren laatst bekogeld met troep.
Dat heb ik nooit uitgesproken. Maar een feit is dat beide groepen de bedreigingen van de andere bagatelliseren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan je afvragen in hoever een bekladde deur bedreigend is als een fakkel voor je huis dat kennelijk ook niet is
O ja, dat was ook zoiets moois ja. Zou er al aangifte zijn gedaan?quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mwah zo zijn er wel meer dingen voorgevallen, zijn deur is beklad o.a. en die jongeren waren laatst bekogeld met troep.
Mweh, die eenling was wel een beetje het topscandeerhoertje van die antifakneuzen en werd geenszins halt toe geroepen door de rest van het openbare wandelcircus.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:22 schreef Fok-it het volgende:
Daar heb je een punt inderdaad. Maar een eenling op een demonstratie vergelijken met terugkerende bedreigingen?
Zijn tegenstanders nemen hem (of het 'probleem' dat hij volgens hen representeert) afdoende serieus om over een partijverbod te speculeren. Ik kan mij geen grotere bedreigingen herinneren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:22 schreef Fok-it het volgende:
zijn tegenstanders nemen hem niet serieus genoeg om bedreigingen aan hem te uiten
Dat klopt wel ja. Dat het verhard is kan je verder ook gewoon in zijn algemeenheid concluderen zonder er een politicus uit te halenquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit uitgesproken. Maar een feit is dat beide groepen de bedreigingen van de andere bagatelliseren.
Preciesquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
Wat is er gevaarlijk aan met een fakkel voor iemands deur staan?
quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit uitgesproken. Maar een feit is dat beide groepen de bedreigingen van de andere bagatelliseren.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
O ja, dat was ook zoiets moois ja. Zou er al aangifte zijn gedaan?
Case in pointquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
Je moet nu wel kiezen natuurlijk. Jankte Kaag over niks, of niet?quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:29 schreef Fok-it het volgende:
Je kan je afvragen in hoever een bekladde deur bedreigend is als een fakkel voor je huis dat kennelijk ook niet is
Ach alles is in scene gezet, staat iemand met een fakkeltje aan de overkant van de straat een stil protest te houden wordt er gedaan alsof ze de dood in de ogen heeft gekeken en een grote politiemacht haar uit de klauwen van die radicaal heeft moeten redden. Conducteurs, politie of ambulancemedewerkers krijgen op een dag heel wat meer naar hun hoofd geslingerd, ook iets waar types zoals Kaag debet aan zijn. Die muts weet ook dat D66 veroordeeld is tot een klein marginaal oppositiepartijtje, en haar vorige campagne ging vooral over het feit dat zij een vrouw is en dat vrouwen achtergesteld worden en racistische mannen niet op vrouwen stemmen, en dan komt opeens de BBB opzetten met een vrouw en nu de VVD waarschijnlijk ook een vrouw. Dat mens was gesneuveld tijdens de debatten, het is een mooie uitweg het op "bedreigingen" gooien om haar politieke falen te verbloemen. Als die bedreigingen zo erg waren was ze er wel eerder uitgestapt. Blij dat die heks gevlogen is, nu de rest van de omhooggevallen elitaire politieke volk nog.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk nog steeds dat dat stukje met dat filmpje van haar kinderen bij college tour zorgvuldig is gepland en in scne is gezet. No way dat ze daar van tevoren niet vanaf wist. Ze had er gewoon geen zin meer in en heeft haar gezin als excuus gebruikt.
Dat was sarcasme dwaasquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:33 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je moet nu wel kiezen natuurlijk. Jankte Kaag over niks, of niet?
Hoe zie dat precies voor je? Ze is verantwoordelijk voor simpele zielen die zich op feesboek op hebben laten jutten ofzo?quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach alles is in scene gezet, staat iemand met een fakkeltje aan de overkant van de straat een stil protest te houden wordt er gedaan alsof ze de dood in de ogen heeft gekeken en een grote politiemacht haar uit de klauwen van die radicaal heeft moeten redden. Conducteurs, politie of ambulancemedewerkers krijgen op een dag heel wat meer naar hun hoofd geslingerd, ook iets waar types zoals Kaag debet aan zijn. Die muts weet ook dat D66 veroordeeld is tot een klein marginaal oppositiepartijtje, en haar vorige campagne ging vooral over het feit dat zij een vrouw is en dat vrouwen achtergesteld worden en racistische mannen niet op vrouwen stemmen, en dan komt opeens de BBB opzetten met een vrouw en nu de VVD waarschijnlijk ook een vrouw. Dat mens was gesneuveld tijdens de debatten, het is een mooie uitweg het op "bedreigingen" gooien om haar politieke falen te verbloemen. Als die bedreigingen zo erg waren was ze er wel eerder uitgestapt. Blij dat die heks gevlogen is, nu de rest van de omhooggevallen elitaire politieke volk nog.
is gewoon een vrijheidsfakkelquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het was ook wel meer dan alleen dat:
Dat zal het zijn ja, de opwarming van de onderbuik door Wilders en Derksen. Die hebben dit in gang gezet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:26 schreef Momo het volgende:
Wel begrijpelijk vanuit haar opzicht als je ook zag hoe onderbuik Nederland helemaal los ging op haar nadat ook Wilders en Derksen al hadden warmgedraaid met termen zoals heks.
Aan de andere kant denk ik dat ze ook niet helemaal op haar plaats was zo in the picture.
Pussy.quote:
'topscandeerhoertje' ja ik denk dat ik precies weet hoe jouw Social Media gedrag eruit ziet en dat dat niet veel verschilt van de gemiddelde FvD-stemmerquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mweh, die eenling was wel een beetje het topscandeerhoertje van die antifakneuzen en werd geenszins halt toe geroepen door de rest van het openbare wandelcircus.
[..]
Zijn tegenstanders nemen hem (of het 'probleem' dat hij volgens hen representeert) afdoende serieus om over een partijverbod te speculeren. Ik kan mij geen grotere bedreigingen herinneren.
Hij stond op straat, en niet voor haar deur.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
Jawel, zie filmpje hierboven in #81, vanaf 4:30.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hij stond op straat, en niet voor haar deur.
zit waarschijnlijk voor 10 jaar in de bak nuquote:Op donderdag 13 juli 2023 08:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hij stond op straat, en niet voor haar deur.
Klopt idd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel, zie filmpje hierboven in #81, vanaf 4:30.
Hangt er van af; is die fakkel wel klimaatneutraal?quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
"Wie zijn die mensen?"quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:49 schreef RealistAtheist het volgende:
Jij hebt echt geen weet van het leven. Mensen die elke maand maar weer moeten kijken of ze nog eten kunnen kopen of de rekeningen nog kunnen betalen, die hebben het moeilijk!
Aha, bedreigen mag alleen als het je politieke tegenstanders betreft. Helder.quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daarbij, is 'dingen zeggen' erger dan leed veroorzaken met 'gewoon je werk doen'? Het is niet helemaal een eerlijke vergelijking omdat beleid voeren altijd wel ergens benadeelden creert (in tegenstelling tot geroep vanuit de oppositie), maar als beleid onevenredig veel leed veroorzaakt, en de beleidsvoerder vervolgens haar/zijn neus ophaalt voor 'die mensen' die er onder gebukt gaan, dan vraag ik me af of je kunt stellen bedreigingen aan het adres van de 'discriminerende' oppositie meer 'terecht' zijn. Bovendien heeft mevr. Kaag feitelijk discriminatoire regeltjes gesteund - in tegenstelling tot Baudet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aha, bedreigen mag alleen als het je politieke tegenstanders betreft. Helder.
Het zal je wellicht verbazen als onderlaagbewoner, maar in de bovenlaag vertoeven allerlei verschillende mensen met verschillende achtergronden, kwaliteiten, ervaringen, inzichten en waardensystemen, waardoor de mate van wereldvreemdheid nogal kan variren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
Heb het altijd maar een beetje vreemd gevonden dat men in de boos populistische zijde van het politieke spectrum zo'n hekel had aan de 'elitaire' en 'wereldvreemde' Kaag. Want dit zijn immers de mensen die zonder blikken of blozen zouden stemmen op mensen als Fortuin, Trump, Baudetov en Farage. Toch ook niet bepaald hardwerkende mensen uit volksbuurten. En Kaag zou eigenlijk prima in dat lijstje passen.
Antifa heeft ook zn huisdeur beklad.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ohja dat paf mevrouwtje
Daar heb je een punt inderdaad. Maar een eenling op een demonstratie vergelijken met terugkerende bedreigingen? Ik denk niet dat hij die op dezelfde manier ontvangt als Kaag of Wilders, want waarom zou hij? Zijn voorstanders zijn bezig met Kaag en het gros van zijn tegenstanders nemen hem niet serieus genoeg om bedreigingen aan hem te uiten
Ze wist dat ze bij de aankomende verkiezingen weggevaagd wordt, dus kan ze nu opstappen met als excuus haar toneelstukje bij CT...quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:18 schreef bleiblei het volgende:
Kijk, dat die bedreigingen te achterlijk voor woorden zijn en inderdaad aangeven waar we als maatschappij op af stevenen...
Is het wel karig van Kaag om het daar op af te schuiven.
Ze heeft giga veel stemmen vergaard met mooie praatjes over dat het anders moet en de politiek uit de achterkamertjes moet komen. En heeft aangetoond dat ze net zo een rat is, als al die anderen (wat overigens van te voren aardig obvious was. Maar goed, dat had blijkbaar een groot deel van NL niet door).
Ze heeft gewoon haar mooie beloftes verre van waargemaakt en is nu simpelweg "done".
En dan komen die huilende dochters bij Collegetour wel lekker van pas om het daar op af te schuiven dat je eieren voor je geld kiest. Wat m.i. nogal zwak is.
Als gedreven politicus met hart voor de zaak is zo een situatie een argument om schouders eronder te zetten en een verandering in gang te zetten. Niet om weg te lopen met een kutexcuus.
Rutte is ook (ver) over zijn houdbaarheid heen. En die is daar ook gewoon eerlijk over. Dat siert die man wel. Ik heb de vorige ronde niet meer op hem gestemd, maar toch heb ik wel een zwak voor zijn oprechtheid (even "ik kan het mij niet herinneren" negerend).
Maar bij hem zie je wel dat ie PM was voor het land, en niet voor zichzelf (en ondanks zijn doel, wel wat ellende voor zijn opvolger achterlaat, maar hey. Detail).
Idd. Als het te hoog gegrepen is voor je kunnen dan moet je wegwezen. Helemaal nu je beschermheer Rutte ook vertrekt.quote:
Nou, gaat ze maar de boel besturen in Palestina. Kunnen ze haar "deskundigheid" wel gebruiken...quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:29 schreef Buitendam het volgende:
Zonde. Bestuurders als Kaag zijn op landelijk niveau echt goud waard.
Wat heeft ze precies bereikt dan in dit kabinet ?quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:29 schreef Buitendam het volgende:
Hoogmoed komt voor de val...quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:31 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Idd. Als het te hoog gegrepen is voor je kunnen dan moet je wegwezen. Helemaal nu je beschermheer Rutte ook vertrekt.
Sarcasme is wat dit platform toch zo leuk maakt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:29 schreef Buitendam het volgende:
Ze heeft het regeringsakkoord gevolgd volgens afspraak. Letterlijk wat ze als minister van financin geacht werd te doen, hoezo?quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft ze precies bereikt dan in dit kabinet ?
Ja echt fantastisch..quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:29 schreef Buitendam het volgende:
'Goud' hoor!quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze heeft het regeringsakkoord gevolgd volgens afspraak. Letterlijk wat ze als minister van financin geacht werd te doen, hoezo?
Dus ze heeft haar werk gedaan, en daarom is ze volgens jou nu onmisbaar?quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze heeft het regeringsakkoord gevolgd volgens afspraak. Letterlijk wat ze als minister van financin geacht werd te doen, hoezo?
Onmisbaar. Dat zeg ik waar precies?quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus ze heeft haar werk gedaan, en daarom is ze volgens jou nu onmisbaar?
Lekker bagatelliseren dat politici thuis worden opgezocht.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:22 schreef RipCity het volgende:
Vooruit, je noemt haar "goud" waard. Omdat ze dus haar baan uitvoert, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onmisbaar. Dat zeg ik waar precies?
Inderdaad.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kaag, Jetten, Ollongren, Sjoerdsma, het is niks en zal niks worden met zulke figuren in je partij...
Omdat ze foutloos beleid voert. Zowel op financin als destijds op BuZa volgt ze op de letter het regeringsakkoord. Dan weet je precies wat je aan het doen bent en dat zijn de mensen die als bestuurder goud waard zijn voor een land.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooruit, je noemt haar "goud" waard. Omdat ze dus haar baan uitvoert, niets meer en niets minder.
Ik mis een beetje wat dat "goud waard" dan precies zou zijn. Ik kan niks bedenken waarvan ik zeg "nou dat heeft ze toch wel boven verwachting gedaan"
Ach, Kaag bagatelliseerde de bedreigingen naar Wilders ook door te zeggen dat hij het over zichzelf had afgeroepen, dus een tikkeltje wereldvreemd is mevrouw zelf wel.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker bagatelliseren dat politici thuis worden opgezocht.
Nee, niet echt. In College Tour zei ze juist dat Wilders het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, Kaag bagatelliseerde de bedreigingen naar Wilders ook door te zeggen dat hij het over zichzelf had afgeroepen, dus een tikkeltje wereldvreemd is mevrouw zelf wel.
Als je nu doelt op dat gesprek tussen haar en Pauw bij Khalid en Sophie is dat totale onzin.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, Kaag bagatelliseerde de bedreigingen naar Wilders ook door te zeggen dat hij het over zichzelf had afgeroepen, dus een tikkeltje wereldvreemd is mevrouw zelf wel.
Ja, daar deed ze aan damage control nadat ze bij Khalid & Sophie had gensinueerd dat het aan Wilders zelf lag.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet echt. In College Tour zei ze juist dat Wilders het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf.
Nee, dat is niet totale onzin. Haar eerste reactie was "ja maar Wilders demoniseert!" op de opmerking dat Wilders al veel langer wordt bedreigd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je nu doelt op dat gesprek tussen haar en Pauw bij Khalid en Sophie is dat totale onzin.
Mwoah, ze heeft haar werk naar behoren uitgevoerd. Als ik dat bij mijn werk doe gaat mijn werkgever me echt niet "goud" waard vinden. Ze scoort een voldoende, als 1 van de weinigen in dit kabinet. Blijkbaar liggen onze verwachtingspatronen anders.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ze foutloos beleid voert. Zowel op financin als destijds op BuZa volgt ze op de letter het regeringsakkoord. Dan weet je precies wat je aan het doen bent en dat zijn de mensen die als bestuurder goud waard zijn voor een land.
Dat is dus letterlijk niet haar eerste reactie. Ze legt heel duidelijk uit dat de wijze waarop politici zichzelf profileren op sociale media ertoe doet. Hij noemt haar heks, zij hem niet. En ze heeft daar groot gelijk in. Wat je nu doet is dingen verzinnen om een punt te maken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet totale onzin. Haar eerste reactie was "ja maar Wilders demoniseert!" op de opmerking dat Wilders al veel langer wordt bedreigd.
Dat zegt natuurlijk genoeg over haar gedachtengang.
Oke, als je de feiten gaat ontkennen houdt het wel een beetje op. Ik heb je de link gegeven naar de video, je kan het zelf zien, als je dan alsnog wilt wegdraaien van haar opmerking prima, maar dan gaan we daar niet uit komen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is dus letterlijk niet haar eerste reactie. Ze legt heel duidelijk uit dat de wijze waarop politici zichzelf profileren op sociale media ertoe doet. Hij noemt haar heks, zij hem niet. En ze heeft daar groot gelijk in. Wat je nu doet is dingen verzinnen om een punt te maken.
Ah, user Scorpie van het Fok! forum gaat nu de waardering voor zijn eigen werk nu even naast het werk van de vice-president met de meest invloedrijke ministerspost van NL leggen. Dat is doorgaans het moment dat ik afhaak.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, ze heeft haar werk naar behoren uitgevoerd. Als ik dat bij mijn werk doe gaat mijn werkgever me echt niet "goud" waard vinden. Ze scoort een voldoende, als 1 van de weinigen in dit kabinet. Blijkbaar liggen onze verwachtingspatronen anders.
Jammer dat ze binnen haar partij de regels niet volgt...quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ze foutloos beleid voert. Zowel op financin als destijds op BuZa volgt ze op de letter het regeringsakkoord. Dan weet je precies wat je aan het doen bent en dat zijn de mensen die als bestuurder goud waard zijn voor een land.
Mss "perst" ze er nog een traan uit, net als bij CT....quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
Live persconferentie
Waarom nog toelichten? iets zit je dan niet helemaal lekker.
Verantwoording afleggenquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
Live persconferentie
Zou de bezem niet willen starten??quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mss "perst" ze er nog een traan uit, net als bij CT....
Zeggen "ze heeft het regeringsakkoord uitgevoerd" als antwoord op de vraag waarom ze "goud waard is" is gewoon blijk van intellectuele armoede.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, user Scorpie van het Fok! forum gaat nu de waardering voor zijn eigen werk nu even naast het werk van de vice-president met de meest invloedrijke ministerspost van NL leggen. Dat is doorgaans het moment dat ik afhaak.
"Wilders moest lachen"quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zou de bezem niet willen starten??
Ze wil de kanttekening plaatsen dat Wilders op Twitter radicaliseert en demoniseert. Je kunt van elkaar van mening verschillen, maar de manier waarop je met elkaar omgaat… etc.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, als je de feiten gaat ontkennen houdt het wel een beetje op. Ik heb je de link gegeven naar de video, je kan het zelf zien, als je dan alsnog wilt wegdraaien van haar opmerking prima, maar dan gaan we daar niet uit komen.
De reden dat ze in College Tour er nog een keer op terug moest komen is natuurlijk omdat er ophef over kwam, en dat is niet omdat ze zo lekker helder afstand deed van de bedreigingen richting Wilders.
Magoed, wij komen hier niet uit.
Lancering van Schimmelpennick als scheldende kandidaat-premier denk ik zo.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:06 schreef etuiedelapiel het volgende:
Live persconferentie
https://www.telegraaf.nl/(...)olitiek-den-haag-toe
ja?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Voor wat? Haar faalbeleid binnen de partij?
Wellicht waren er mensen die verwacht hadden dat ze door zou gaan, en dat ze weer verkiesbaar was.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hoezo? Haar baantje stopt automatisch na de verkiezingen.
En de reden dat ze de kanttekening plaatst bij de opmerking dat Wilders al 20 jaar ernstig bedreigd wordt is...........quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze wil de kanttekening plaatsen dat Wilders op Twitter radicaliseert en demoniseert. Je kunt van elkaar van mening verschillen, maar de manier waarop je met elkaar omgaat… etc.
Dat is wel iets hl genuanceerder dan jouw “ja, maar”. Doe je overigste bewust, hoor. Een vingerwijzend vrouwtje: “ja maar hij!”.
Dat hij haar een heks noemt op Twitter en zij hem niet. Nooit gedaan heeft ook. En daarom dus de kanttekening plaatst bij de opmerking van Pauw.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de reden dat ze de kanttekening plaatst bij de opmerking dat Wilders al 20 jaar ernstig bedreigd wordt is...........
Wil je hem zelf invullen?
Precies, waarmee ze dus impliceert dat Wilders de bedreigingen gedeeltelijk aan zichzelf te danken heeft, want ze geeft die kanttekening als antwoord op de opmerking van Pauw.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hij haar een heks noemt op Twitter en zij hem niet. Nooit gedaan heeft ook. En daarom dus de kanttekening plaatst bij de opmerking van Pauw.
Jij had nog lagere verwachtingen van haar?quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Heeft ze keurig gedaan. Beter dan ik had gedacht.
Ja, omdat Pauw zegt dat ze normaal tegen elkaar moeten doenquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, waarmee ze dus impliceert dat Wilders de bedreigingen gedeeltelijk aan zichzelf te danken heeft, want ze geeft die kanttekening als antwoord op de opmerking van Pauw.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Daar ja. Opeens daarna toen ze zich dat realiseerde na een paar huilbuien. Ze heeft letterlijk gezegd dat wilders het 'misschien wel over zichzelf afriep'.quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, niet echt. In College Tour zei ze juist dat Wilders het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf.
Wie zijn de mensen die elke maand maar weer moeten zien of ze rondkomen vraag je? Dat zijn er genoeg, vaak zelfs meer dan je denkt. Als je googled op "armoede in Nederland" dan krijg je 100-en hits met o.a. cijfers van het CBS.quote:
Onzin.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze heeft letterlijk gezegd dat wilders het 'misschien wel over zichzelf afriep'.
Niet chique.
Niet, krijgt weer een andere ministerpost ofcourse...quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
Goed nieuws voor Nederland. Wanneer vertrekt Hugo de Clown?
Huh?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
Goed nieuws voor Nederland. Wanneer vertrekt Hugo de Clown?
De eeuwige baantjescarrousel van incompetente politici.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet, krijgt weer een andere ministerpost ofcourse...
Volkshuisvesting is toch nt niet de post waar hij in uitblinkt....
Mss VWS?
Oh wacht...
Omdat hij geen zin heeft om in de TK te gaan zitten. Betekent niet dat hij niet in de regering plaats neemt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
Die stelt zich niet meer verkiesbaar bij de volgende TK.
Hedde ge da gemist?
Ik zou wel heel graag op de buitenlandse zaken post zitten hoor. Denk dat ik wel de skills hebquote:Op donderdag 13 juli 2023 00:36 schreef klipper het volgende:
Op buitenlandse zaken was ze heel goed, dat had ze ook moeten blijven doen.
Denk dat het niet eens zo gek veel heeft te maken met wel of niet competent zijn. Ik heb namelijk het idee dat de meeste ministers hun vak best verstaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eeuwige baantjescarrousel van incompetente politici.
Maar de servers van Facebook en Google kunnen probleemloos uit de grond worden gestampt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat het niet eens zo gek veel heeft te maken met wel of niet competent zijn. Ik heb namelijk het idee dat de meeste ministers hun vak best verstaan.
Maar 'het volk' verwacht snelle oplossingen voor complexe problemen. Woningbouw is al jaren een issue die een hoge prio heeft. De waarheid is echter dat het Rijk niet met de vingers kan knippen, waarna er een nieuwe woonwijk verrijst.
Je kunt als minister wel van alles roepen en vinden, maar zulke projecten moeten uiteindelijk lokaal in gang worden gezet. En nieuwbouwwijken uit de grond stampen kost nou eenmaal tijd. In mijn woonplaats - Harderwijk - werd pas na 20 jaar vergaderen, plannen en dealen begonnen met de bouw van woonwijk het Waterfront. In buurgemeente Nunspeet probeert men al sinds 2018 een wijk te realiseren op een stuk weiland in het buitengebied. Maar ja, omwonenden zitten daar niet op te wachten, waardoor het knetterlang duurt voordat de schop eindelijk de grond in kan. Dat is Nederland. Inspraak is een groot goed, maar het zorgt wel voor vertraging.
Is dat zo?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar de servers van Facebook en Google kunnen probleemloos uit de grond worden gestampt.
Ik heb alleen maar gelezen dat hij geen lijsttrekken en/of leider wil worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
Hedde ge da gemist?
Eemshaven, Middenmeer. Nee, dat is geen enkel probleem geweest. Ook na de gigantische hoeveelheid bezwaren niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat zo?
Heb de beoogde bouw van een datacentrum in Zeewolde van dichtbij gevolgd en dat ding is er - na een hoop gezeik - nooit gekomen.
Letterlijk de eerste zin: https://nos.nl/collectie/(...)wissel-op-mijn-gezinquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar gelezen dat hij geen lijsttrekken en/of leider wil worden.
Bron?
quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bron?
Stel je niet aan joh.. Natuurlijk zijn bedreigingen niet goed te praten. Daar hebben meer politici mee te maken, alleen gebruikt Kaag het nu om haar eigen falen te maskeren. Wat heeft dat mens nou precies bereikt in Den Haag? Vrij weinig. Dit is gewoon een mooi excuus voor een eervolle escape. Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Niek92 het volgende:
Best bizar al die reacties met 'Ja heel erg dat ze bedreigd wordt, maar..'. Dan keur je het dus gewoon goed.
Ongeacht wat je er van vind hoe ze haar werk doet, is het bizar dat iemand in zijn of haar persoonlijke levenssfeer bedreigd wordt om het werk. In haar uitleg net gaf ze het mooi weer: ze heeft met haar familie in genoeg onveilige landen gewoond, maar daar was voor haar kinderen altijd toch een soort van rust en veiligheid op de plek waar ze waren. Haar eigen thuisland, het rijke supermoderne Westerse land dat maar wat graag met z'n vingertje wijst naar andere landen waar het minder goed voor elkaar zou zijn, kan dat niet bieden. Dat is echt een schande.
Heb dat verder niet gevolg, maar als er daadwerkelijk tegen die projecten is geprocedeerd, dan duurt het meestal wel flink wat jaren voordat de schop de grond in gaat.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eemshaven, Middenmeer. Nee, dat is geen enkel probleem geweest. Ook na de gigantische hoeveelheid bezwaren niet.
Je doet exact waarvan ik net zeg dat ik het bizar vind, je keurt de bedreigingen goed. Alsof het maar normaal moet zijn dat politici thuis opgezocht worden omdat ze een mening verkondigen waar mensen het niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Stel je niet aan joh.. Natuurlijk zijn bedreigingen niet goed te praten. Daar hebben meer politici mee te maken, alleen gebruikt Kaag het nu om haar eigen falen te maskeren. Wat heeft dat mens nou precies bereikt in Den Haag? Vrij weinig. Dit is gewoon een mooi excuus voor een eervolle escape. Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.
Het is niet goed te praten dat politici bedreigd worden. Gewoon niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
De maatschappij verhardt en verhuftert, dat geldt helaas op alle vlakken.
Dt het allemaal z lang duurt, heeft met incompetente ambtenaren en bureaucratie te maken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat het niet eens zo gek veel heeft te maken met wel of niet competent zijn. Ik heb namelijk het idee dat de meeste ministers hun vak best verstaan.
Maar 'het volk' verwacht snelle oplossingen voor complexe problemen. Woningbouw is al jaren een issue die een hoge prio heeft. De waarheid is echter dat het Rijk niet met de vingers kan knippen, waarna er een nieuwe woonwijk verrijst.
Je kunt als minister wel van alles roepen en vinden, maar zulke projecten moeten uiteindelijk lokaal in gang worden gezet. En nieuwbouwwijken uit de grond stampen kost nou eenmaal tijd. In mijn woonplaats - Harderwijk - werd pas na 20 jaar vergaderen, plannen en dealen begonnen met de bouw van woonwijk het Waterfront. In buurgemeente Nunspeet probeert men al sinds 2018 een wijk te realiseren op een stuk weiland in het buitengebied. Maar ja, omwonenden zitten daar niet op te wachten, waardoor het knetterlang duurt voordat de schop eindelijk de grond in kan. Dat is Nederland. Inspraak is een groot goed, maar het zorgt wel voor vertraging.
Met hoe het cda in de huidige peilingen staan?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
[ twitter ]
Maargoed, dan kan hij nog steeds de regering in uiteraard.
Rutte gaat al een dagje extra lesgeven tochquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met hoe het cda in de huidige peilingen staan?
Zou kunnen, maar verre van logisch.
Er schijnt een enorm leraren tekort te zijn.....
Leer lezen man.. ik keur niks goed.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:46 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Je doet exact waarvan ik net zeg dat ik het bizar vind, je keurt de bedreigingen goed. Alsof het maar normaal moet zijn dat politici thuis opgezocht worden omdat ze een mening verkondigen waar mensen het niet mee eens zijn.
Dat betekent dus dat je eerder moet beginnen. Zo simpel is het. Regeren is vooruitzien en dat is precies waar het aan schort.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leijten is eigenlijk net even te vroeg weggegaan. Een weekje.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:43 schreef Morri2 het volgende:
Het is wel een flinke leegloop op het moment.
Veel gemeentelijke afdelingen ruimtelijke ordening kampen met onderbezetting. Ook dat zorgt voor vertraging van projecten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dt het allemaal z lang duurt, heeft met incompetente ambtenaren en bureaucratie te maken.
Regeltjes, aanvragen, ambtenaarlaagjes, wachten op goedkeuring.
Te veel ambtenaren die ergens ook inspraak in hebben.
Dt is het probleem in NL.
Het kan volgens mij allemaal veel efficinter.
Deze snap ik niet. Dus eigenlijk is het de schuld van de kabinetten Balkenende dat we nu kampen met een tekort aan woningen? Of lokale overheden? Want die staan immers aan de wieg van de ontwikkeling van nieuwe wijken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat je eerder moet beginnen. Zo simpel is het. Regeren is vooruitzien en dat is precies waar het aan schort.
Als je wacht tot je een probleem hebt, en je moet dan nog 20 jaar bezwaarprocedures en vergaderingen afhandelen ben je inderdaad te laat. Je moet dus als je ziet dat je over 25 jaar een probleem hebt, nu al beginnen met maatregelen. En dat is precies wat er nu niet gebeurt en daar is de regering echt zelf verantwoordelijk voor.
quote:
Blijkbaar snap je het heel goed want dat is precies wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze snap ik niet. Dus eigenlijk is het de schuld van de kabinetten Balkenende dat we nu kampen met een tekort aan woningen? Of lokale overheden? Want die staan immers aan de wieg van de ontwikkeling van nieuwe wijken.
Pas na de ervaringen in de Wieringermeerpolder.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat zo?
Heb de beoogde bouw van een datacentrum in Zeewolde van dichtbij gevolgd en dat ding is er - na een hoop gezeik - nooit gekomen.
Zijn eigen bakkes.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bron?
MODS?????quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:02 schreef tesssssssss het volgende:
Kaag heeft nu wel laten zien dat iemand bedreigen ook echt zin kan hebben.
( dit betekent niet dat ik achter bedreigen sta, nee)
Volgens mij krijgen zo beetje alle mensen in alle rangen van de politiek te maken met bedreigingen op dit moment. Het kan een goede reden zijn om weg te gaan. Maar dit als main topic gebruiken en de media weer gebruiken je in de slachtoffer rol is draaien is weer een manier van geen verantwoordelijkheid nemen van haar eigen zwakke bijdragen aan de laatste 6 jaar.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Niek92 het volgende:
Best bizar al die reacties met 'Ja heel erg dat ze bedreigd wordt, maar..'. Dan keur je het dus gewoon goed.
Ongeacht wat je er van vind hoe ze haar werk doet, is het bizar dat iemand in zijn of haar persoonlijke levenssfeer bedreigd wordt om het werk. In haar uitleg net gaf ze het mooi weer: ze heeft met haar familie in genoeg onveilige landen gewoond, maar daar was voor haar kinderen altijd toch een soort van rust en veiligheid op de plek waar ze waren. Haar eigen thuisland, het rijke supermoderne Westerse land dat maar wat graag met z'n vingertje wijst naar andere landen waar het minder goed voor elkaar zou zijn, kan dat niet bieden. Dat is echt een schande.
Lekker liegen en dingen verzinnen om je punt te maken. Kansloos.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Zie Scorpie zn post.
En hou op hiermee.![]()
He, waarom mods?quote:
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Blijkbaar snap je het heel goed want dat is precies wat er aan de hand is.
Als jij stelt dat een wijk bouwen 25 jaar duurt en men nu constateert dat er te weinig woningen zijn heeft men 25 jaar geleden niet gehandeld
Rutte heeft daar alleen geen verandering in gebracht dus het probleem van de woningnood zal alleen verergeren. Iets wat ik al jaren roep.
Hoezo dat nou weer? Daardoor is Kaag toch weg gegaan, om al die bedreigingen en zo?quote:
Maar stikstof is in dit geval de grote boosdoener, en dat heeft de landelijke politiek aan de kant geschoven. Dan ligt de bouw stil, ook daar waar het wel gewenst is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.
De minister kan niet met z'n toverstaf zwaaien, waarna er een nieuwe wijk verrijst. Ook niet als hij dat 25 jaar geleden deed.
Woningbouw in Nederland is al decennia een probleem.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het vooral te kort door de bocht om de schuld in de schoenen van het kabinet te schuiven. Woningbouw is in eerste instantie een taak van lokale overheden. Die moeten gebieden aanwijzen, bestemmingsplannen wijzigen, vergunningen verlenen, etc.
De minister kan niet met z'n toverstaf zwaaien, waarna er een nieuwe wijk verrijst. Ook niet als hij dat 25 jaar geleden deed.
Nee, dat is niet het punt. Het gaat erom dat het vreemd is dat een politicus die zelf al jarenlang ervaart hoe het is om ernstig bedreigd te worden (Wilders dus), zelf actief bijdraagt aan het scheppen van een klimaat waarin mensen zich aangespoord voelen om Kaag te bedreigen. Door haar af te schilderen als een heks en allerlei andere vijandige, niet-inhoudelijke kwalificaties.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, waarmee ze dus impliceert dat Wilders de bedreigingen gedeeltelijk aan zichzelf te danken heeft, want ze geeft die kanttekening als antwoord op de opmerking van Pauw.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Haha, 'facisme'quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:20 schreef skysherrif het volgende:
Het fascisme in Nederland is springlevend.
(wijzend op de reden waarom ze vertrekt) en ik ben zelf zeker geen Kaag stemmer
Mwah, ja, misschien wel. Maar de hoon die deze vrouw over zich heen heeft gekregen (vooral online) is echt belachelijk.quote:Op donderdag 13 juli 2023 01:00 schreef Fok-it het volgende:
Als je het over een mismatch moet hebben is het wel Kaag en Den Haag. Te elitair, te wereldvreemd.
En helaas teveel onderbuiken die geen enkele vorm van nuance meer kennen. Daar gaat niet alleen Kaag aan onderdoor in de toekomst.
De ratten?quote:Op donderdag 13 juli 2023 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
De ratten verlaten hun hol.
Er is gewoon veel stront in de overheid.
En Omtzigt is naar boven aan het halen.
Nu alles uit elkaar valt kan Omtzigt niks meer .
Eigenlijk is zijn functie uit gezet
Dan gelden er ineens weer andere regels inderdaad. Je weet toch hoe dit werkt. Het unaniem afkeuren van een schrijnend gebrek aan fatsoen, intimidatie of zelfs bedreigingen richting politici kunnen schijnbaar maar weinigen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En daar hebben we de bevestiging van deze dubbele standaard al.quote:Op donderdag 13 juli 2023 07:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit is gewoon geschift gedrag en mensen die dat doen met de bedoeling een politicus te intimideren moet je hardhandig oppakken, laten nakijken door een psychiater en bestraffen. Je moet hier echt een harde lijn in kunnen trekken, laat de dubbele standaarden maar over aan progressief links.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Culkin het volgende:
Bij de vorige verkiezingen stond-ie evenmin op de lijst. Het kan best dat De Jonge in een nieuw kabinet weer terugkeert. Mits het CDA onderdeel is van dat kabinet natuurlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Huh?
Hedde ge da gemist?
Heb je nou niet door dat je je onnoemelijk voor lul zet hier?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lekker liegen en dingen verzinnen om je punt te maken. Kansloos.
Minder regeltjes, veel minder regeltjes. Dit land is opgebouwd met regeltjes.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel gemeentelijke afdelingen ruimtelijke ordening kampen met onderbezetting. Ook dat zorgt voor vertraging van projecten.
Maar de grote boosdoener zijn toch echt onze mede-bewoners. Er is altijd wel een clubje omwonenden dat zich tegen een plan keert. En dat betekent dat je al snel twee jaar vertraging oploopt door allerlei rechtszaken. Mochten de bezwaren van de buren valide zijn, dan duurt het vaak nog veel langer.
Geen idee hoe je dat 'efficinter' denkt te maken. Maar als jij de oplossing in huis hebt, dan lijkt mij het zinnig dat je die deelt met het politiek.
Het is ergens ook wat hypocriet als je het terug kijkt. Ze vond het niet tof dat haar gevraagd werd of haar eigen gedrag ook niet deels te linken is aan de bedreigingen, maar vervolgens voelt ze wel de noodzaak de bedreigingen richting Wilders te bagatelliseren door te impliceren dat hij het aan zijn eigen gedrag te danken heeft. Ook in het geval van Wilders is het nooit goed te praten; die bedreigingen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Zie Scorpie zn post.
En hou op hiermee.![]()
Volgens mij ben je zelf totaal wereldvreemd om dit te roepen. Maar ja, dat is je goed rechtquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad.
Kaag - wie zijn toch die mensen? Compleet wereldvreemd
Jetten - gebrek aan dossierkennis, kerncentrales anyone? Compleet wereldvreemd
Ollongren - vive la republique Amsterdam! Compleet wereldvreemd
Sjoerdsma - de oorloghitser. Compleet wereldvreemd
Wat hebben ze gemeen? Een ongebreideld elitair geloof in idealisme zonder ook maar enig greintje realiteitszin en weten al helemaal niet wat er leeft in een groot deel van de bevolking (het plebs)..
Denk dat ze er het best aan doen, bij gebrek aan beter, om dan maar Paternotte als lijsttrekker op te gaan voeren.
Omdat ze het in Den Haag niet wilden oplossen en dus over de schutting van de gemeentes hebben gegooid?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is totaal niet waar. Mevrouw Kaag heeft de bedreigingen aan Wilders altijd veroordeeld.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ergens ook wat hypocriet als je het terug kijkt. Ze vond het niet tof dat haar gevraagd werd of haar eigen gedrag ook niet deels te linken is aan de bedreigingen, maar vervolgens voelt ze wel de noodzaak de bedreigingen richting Wilders te bagatelliseren door te impliceren dat hij het aan zijn eigen gedrag te danken heeft. Ook in het geval van Wilders is het nooit goed te praten; die bedreigingen.
Dan had ze dat duidelijker moeten zeggen.quote:
Dat zei ze niet. Ze zei letterlijk op de opmerking dat Wilders al 20 jaar ernstig bedreigd werd "daar wil ik een kanttekening bij maken, namelijk dat hij demoniseert etc etc, en zo zouden we niet met elkaar om moeten gaan in het debat". Dat is een directe reactie op de opmerking.quote:Het gaat erom dat het vreemd is dat een politicus die zelf al jarenlang ervaart hoe het is om ernstig bedreigd te worden (Wilders dus), zelf actief bijdraagt aan het scheppen van een klimaat waarin mensen zich aangespoord voelen om Kaag te bedreigen. Door haar af te schilderen als een heks en allerlei andere vijandige, niet-inhoudelijke kwalificaties.
Het verplicht verkopen van sociale huurwoningen en het afknijpen van woningbouwverenigingen heeft veel kwaad gedaan. De VVD wil de woningmarkt aan de markt laten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze het in Den Haag niet wilden oplossen en dus over de schutting van de gemeentes hebben gegooid?
Of is dat in dit dossier niet het geval?
Je ziet ook dat links ontzettend veel aan het draaien is rondom haar opmerkingen, en dat ze zichzelf genoodzaakt voelde in College Tour te verbeteren op dat vlak. Slip of the tongue zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ergens ook wat hypocriet als je het terug kijkt. Ze vond het niet tof dat haar gevraagd werd of haar eigen gedrag ook niet deels te linken is aan de bedreigingen, maar vervolgens voelt ze wel de noodzaak de bedreigingen richting Wilders te bagatelliseren door te impliceren dat hij het aan zijn eigen gedrag te danken heeft. Ook in het geval van Wilders is het nooit goed te praten; die bedreigingen.
Je hoeft dat interview enkel terug te kijken om te zien dat ze niet echt verder kwam dan: ‘ja, maar kijk maar naar zijn social media’. Dat ze daar later op terug kwam is netjes, maar zou onnodig moeten zijn geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit is totaal niet waar. Mevrouw Kaag heeft de bedreigingen aan Wilders altijd veroordeeld.
Wanneer veroordeelt gekke Geert eens de bedreigingen?
En de markt is helemaal niet gebaat bij een groot aanbod van huizen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:27 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het verplicht verkopen van sociale huurwoningen en het afknijpen van woningbouwverenigingen heeft veel kwaad gedaan. De VVD wil de woningmarkt aan de markt laten.
Raar, dus hier vindt je dat mensen zelfbeschikking hebben en verantwoordelijk zijn voor hun eigen acties en zich online niet moeten laten opfokken (valid point) maar tegelijkertijd zit je allemaal posts duimpjes te geven die Wilders en Baudet verantwoordelijk houden voor de haat jegens Kaag. Vreemd hoe dat toch weer werkt in bepaalde kringen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 08:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe zie dat precies voor je? Ze is verantwoordelijk voor simpele zielen die zich op feesboek op hebben laten jutten ofzo?
Precies. Mevrouw Kaag heeft altijd de bedreigingen aan gekke Geert veroordeeld.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan had ze dat duidelijker moeten zeggen.
[..]
Dat zei ze niet. Ze zei letterlijk op de opmerking dat Wilders al 20 jaar ernstig bedreigd werd "daar wil ik een kanttekening bij maken, namelijk dat hij demoniseert etc etc, en zo zouden we niet met elkaar om moeten gaan in het debat". Dat is een directe reactie op de opmerking.
Letterlijk niets van wat jij hier schrijft heeft zij gezegd, dus je bent gewoon aan het invullen en voor haar aan het bedenken wat ze zou bedoelen met die opmerking.
Ook wel typerend inderdaad, direct verwijzen naar zijn social media zodra het over de bedreigingen aan zijn adres ging. Dat deed ze met een reden, en die reden was om de bedreigingen aan zijn adres te bagataliseren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hoeft dat interview enkel terug te kijken om te zien dat ze niet echt verder kwam dan: ‘ja, maar kijk maar naar zijn social media’. Dat ze daar later op terug kwam is netjes, maar zou onnodig moeten zijn geweest.
"Veroordeeld" met een voorbehoud ja.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:29 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Precies. Mevrouw Kaag heeft altijd de bedreigingen aan gekke Geert veroordeeld.
Maar die laaghartige Wilders heeft altijd de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag aangemoedigd
Als ze braaf en volgzaam heeft geopereerd, wat was dan haar toegevoegde waarde?quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeggen "ze heeft het regeringsakkoord uitgevoerd" als antwoord op de vraag waarom ze "goud waard is" is gewoon blijk van intellectuele armoede.
Wat je zag gebeuren is het massaal opkopen van huizen door (veel buitenlandse) investeringsfirma's, die vervolgens voor veel geld verhuren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
En de markt is helemaal niet gebaat bij een groot aanbod van huizen.
Precies, en wel een zorgelijk signaal nu dat als je maar genoeg terroriseert dat politici wel vertrekken...quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:03 schreef KingRoland het volgende:
Zelfde figuren die in de kamer nu zeggen waar we als land zijn heen gegaan na het geplande vertrek van kaag wilde haar zelf weg hebben.
Stelletje hypocrieten. Wat een hypocriet land zijn we geworden. Om het mooi in hun(kamerleden) context te gebruiken
Blijkbaar was ze goud waard als volgzaam braaf vrouwtje, aldus sommigen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ze braaf en volgzaam heeft geopereerd, wat was dan haar toegevoegde waarde?
Klopt, zo ging die laaghartige Wilders te werk. Hij schildert mevrouw Kaag als heks, WEF-afhankelijk, Palestijnse spion, etc. Alles om de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag te stimulerenquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Veroordeeld" met een voorbehoud ja.
"Het is verschrikkelijk dat dat meisje verkracht is, maar ja, ze had wel een kort rokje aan en ze liep alleen over straat. Nog steeds verschrikkelijk hoor en ik veroordeel het! Maar kijk eens naar haar social media, hoe ze zich daarop afbeeld. IK VEROORDEEL HET NOG STEEDS HOOR! Maar ja ze heeft wel een gesprek aangeknoopt met de jongen. MAAR IK VEROORDEEL HET ECHT!"
Nou, blijkbaar heeft ze dat niet altijd gedaan als er zo makkelijk een video gevonden is waarin ze een hoop zegt; maar niks wat in de buurt komt van: ‘het is echt heel naar dat Wilders bedreigd word’, zonder ‘maaaaaar’ toevoegingen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:29 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Precies. Mevrouw Kaag heeft altijd de bedreigingen aan gekke Geert veroordeeld.
Maar die laaghartige Wilders heeft altijd de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag aangemoedigd
Gekke Geert heeft geen kinderen toch?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies, en wel een zorgelijk signaal nu dat als je maar genoeg terroriseert dat politici wel vertrekken...
Geef die mensen ongelijk dat ze er mee stoppen, zeker als ze kinderen hebben....
Kijk, zo kun je als rechtse user dus ook reageren. Hulde!quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
Treurig dat ze stopt. En dat is niet omdat ik het politiek gezien met haar eens ben, dat ben ik eigenlijk op geen enkel vlak. Maar het mag duidelijk zijn dat hier haar persoonlijke situatie mbt haar veiligheid en de zorgen van haar familie een rol spelen. Zorgwekkend dat ons land tot dit niveau is gedaald. Hopelijk vind Kaag een mooie baan ergens in het buitenland, maar dat zal gezien haar achtergrond en internationale netwerk wel goed gaan komen.
[..]
Haha, 'facisme'. Nee hoor. Een samenleving waarin alle normen en waarden zijn afgebrokkeld, en dus ook de manieren hoe we met elkaar omgaan, heeft niets te maken met 'facisme'. Heb je berhaupt enig idee wat de definitie van dit woord is?
[..]
Mwah, ja, misschien wel. Maar de hoon die deze vrouw over zich heen heeft gekregen (vooral online) is echt belachelijk.
[..]
De ratten?
[..]
Dan gelden er ineens weer andere regels inderdaad. Je weet toch hoe dit werkt. Het unaniem afkeuren van een schrijnend gebrek aan fatsoen, intimidatie of zelfs bedreigingen richting politici kunnen schijnbaar maar weinigen.
[..]
En daar hebben we de bevestiging van deze dubbele standaard al.
[..]
Dit is gewoon geschift gedrag en mensen die dat doen met de bedoeling een politicus te intimideren moet je hardhandig oppakken, laten nakijken door een psychiater en bestraffen. Je moet hier echt een harde lijn in kunnen trekken, laat de dubbele standaarden maar over aan progressief links.
Geert heeft geen kinderen nee, maar die kan volgens mij nooit meer terug naar een normaal leven, zelfs als hij uit de politiek stapt zal hij wel beveiliging nodig hebben...quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:34 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gekke Geert heeft geen kinderen toch?
Jawel, dat heeft ze wel altijd gedaan. Ze veroordeelt de bedreigingen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar heeft ze dat niet altijd gedaan als er zo makkelijk een video gevonden is waarin ze een hoop zegt; maar niks wat in de buurt komt van: ‘het is echt heel naar dat Wilders bedreigd word’, zonder ‘maaaaaar’ toevoegingen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jawel, dat heeft ze wel altijd gedaan. Ze veroordeelt de bedreigingen.
Die laaghartige Wilders stimuleert de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag juist
Ok dan mogen we het er niet over hebben op moment dat iemand anders terug stapt vanwege bedreigingen?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:36 schreef schommelstoel het volgende:
Dat gejank om Kaag op al die nieuws sites.
Vergeet niet dat ene Geert W dit al jaren mee maakt.
Jammer, ik gun het hem wel om uit de politiek te stappen na 40 jaarquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Geert heeft geen kinderen nee, maar die kan volgens mij nooit meer terug naar een normaal leven, zelfs als hij uit de politiek stapt zal hij wel beveiliging nodig hebben...
Nee, want de bedreigingen kwamen namelijk uit de hoek van die Gekke Geert supportersquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok dan mogen we het er niet over hebben op moment dat iemand anders terug stapt vanwege bedreigingen?
En ik mag er niet over klagen als ik van mening ben dat het allemaal wel erg wordt uitgemolken op al die nieuws sites?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok dan mogen we het er niet over hebben op moment dat iemand anders terug stapt vanwege bedreigingen?
Zo kan ik het ook. Het bewijs lekker negeren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jawel, dat heeft ze wel altijd gedaan. Ze veroordeelt de bedreigingen.
Die laaghartige Wilders stimuleert de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag juist
De blinke vlek is groot zie ik.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:37 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, want de bedreigingen kwamen namelijk uit de hoek van die Gekke Geert supporters
Ik zou die uitzending van College Tour nog eens terugkijkt, vooraleer je verder gaat met het verzinnen van je eigen 'waarheid'.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan had ze dat duidelijker moeten zeggen.
[..]
Dat zei ze niet. Ze zei letterlijk op de opmerking dat Wilders al 20 jaar ernstig bedreigd werd "daar wil ik een kanttekening bij maken, namelijk dat hij demoniseert etc etc, en zo zouden we niet met elkaar om moeten gaan in het debat". Dat is een directe reactie op de opmerking.
Letterlijk niets van wat jij hier schrijft heeft zij zo gezegd, dus je bent gewoon aan het invullen en voor haar aan het bedenken wat ze zou bedoelen met die opmerking.
Mee eens.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Woningbouw in Nederland is al decennia een probleem.
Zo'n De Jonge is wat dat betreft ook gewoon een passant, alleen moet hij dan niet bombastisch van de daken schreeuwen dat er wel even 900K woningen bij gaan komen in 8 jaar tijd. Maar goed, dat is ook gewoon meer de persoon De Jonge dan dat het falen is van het kabinet.
Ik denk ook wel dat er andere redenen mee spelen (wellicht al een andere baan ergens wat dan over een paar maanden naar buiten komt), maar dat haalt niet weg dat het enorm triest is dat bedreigingen berhaupt een van de redenen is waarom iemand uit de politiek stapt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En ik mag er niet over klagen als ik van mening ben dat het allemaal wel erg wordt uitgemolken op al die nieuws sites?
Ze heeft het grotendeels voor zichzelf verpest.
Horen daar bedreiging bij?
Nee.
Moet dat 2 dagen lang uitgemolken worden.
Nee.
We weten allang dat Kaag de boel probeerde te repareren in CT, dat hoef je niet nog eens te bevestigen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zou die uitzending van College Tour nog eens terugkijkt, vooraleer je verder gaat met het verzinnen van je eigen 'waarheid'.
Mwah ik weet niet of je die mensen Gekke Geert supporters kan noemen, dat zijn vooral de onderbuik figuren niet perse mensen die enkel PVV stemmen ofzo.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:37 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, want de bedreigingen kwamen namelijk uit de hoek van die Gekke Geert supporters
Om te komen tot de bouw van een nieuwbouwwijk moet er gewoon tijdrovende procedures worden gevolgd. Een bestemmingsplanwijziging kost nou eenmaal tijd. 'Minder regeltjes' gaat dat niet oplossen, en ik betwijfel ook of dat wenselijk is.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Minder regeltjes, veel minder regeltjes. Dit land is opgebouwd met regeltjes.
Ze moeten er zijn, maar sommige gemeentes slaan gewoon door en zijn meer bezig met burgertjes pesten dan hun werk.
Mevrouw Kaag heeft zich altijd uitgesproken tegen de bedreigingen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook. Het bewijs lekker negeren.
Wilders is inderdaad ook niet bepaald een nette politicus en die mag zich ook echt wel eens beter gaan gedragen.
Wat ik daar zegt is juist. Er zijn serieus helaas mensen (je hebt ze ook van rechts hoor) die dit soort dingen niet unaniem kunnen afkeuren en veroordelen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kijk, zo kun je als rechtse user dus ook reageren. Hulde!
Alleen een beetje jammer van die laatste zin.
Nee, woningbouw is altijd al een taak geweest van gemeenten. Gelukkig maar, want het laatste wat je wil is dat de provincie of het Rijk gaat bepalen dat een gebied in jouw plaats wordt aangewezen voor woningbouw. Het Rijk heeft in theorie wel die mogelijkheid, maar dat is een instrument dat zelden tot nooit wordt gebruikt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze het in Den Haag niet wilden oplossen en dus over de schutting van de gemeentes hebben gegooid?
Of is dat in dit dossier niet het geval?
Het was wel een gigantische brandende toorst he. Laten we vooral niet vergeten dat het niet zomaar een fakkel, was maar een gigantische brandende toorts. Veel gigantischer dan enig mes waarmee ooit gedreigd is een politicus de keel af te snijden, veel groter dan enige kogel ook.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En ik mag er niet over klagen als ik van mening ben dat het allemaal wel erg wordt uitgemolken op al die nieuws sites?
Nee.
Nee.
Hmm, nee. Als je dan toch deze rare vergelijking wilt maken, dan is Wilders het meisje dat zelf verkracht is en desondanks uitspraken blijft doen die eraan bijdragen dat andere meisjes ook verkracht worden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Veroordeeld" met een voorbehoud ja.
"Het is verschrikkelijk dat dat meisje verkracht is, maar ja, ze had wel een kort rokje aan en ze liep alleen over straat. Nog steeds verschrikkelijk hoor en ik veroordeel het! Maar kijk eens naar haar social media, hoe ze zich daarop afbeeld. IK VEROORDEEL HET NOG STEEDS HOOR! Maar ja ze heeft wel een gesprek aangeknoopt met de jongen. MAAR IK VEROORDEEL HET ECHT!"
De blinde vlek van de radicaal-gekke Geert Wilders supporters die maar door gaan met bedreigingen, bedoel je?quote:
Kan je laten zien waar Wilders een bedreiging doet naar een andere politicus? En kan je ook de bedreigingen aan het adres van Wilders veroordelen?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Mevrouw Kaag heeft zich altijd uitgesproken tegen de bedreigingen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Dat je het er niet mee eens bent, dat mag, we leven in een vrij land. Dat betekent niet dat je gelijk hebt.
Bedreigingen zijn verschrikkelijk en moeten veroordeeld worden. Ik roep Wilders en zijn radicale volgelingen dan ook op om nu eens te stoppen met die bedreigingen.
Ik weet niet waarom het berhaupt een wedstrijd moet zijn tussen Wilders en Kaag. Allebei worden ze bedreigd en de ene bedreiging is niet erger dan de ander. Triest dat het hele land zo radicaliseert. Er moet altijd iemand zijn die het toch iets erger heeft gehad. Of een van de twee heeft het aan zichzelf te danken, maar de ander kan er helemaal niks aan doen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Mwah ik weet niet of je die mensen Gekke Geert supporters kan noemen, dat zijn vooral de onderbuik figuren niet perse mensen die enkel PVV stemmen ofzo.
Maar wat Geert allemaal heeft gepost over Heks en Bitch Kaag is wel best kwalijk gezien zijn eigen situatie.
Ik verbaas mij vooral hoe mensen vaak zaken dan gaan napraten. Ook de woorden van Johan Derksen. Mensen zijn wel heel gevoelig voor als dat soort figuren iemand constant zo afschilderen. Ik ben er wel van overtuigd dat het allemaal nog een stukje erger aan toe is gegaan omdat Kaag een vrouw was. Bij sommige figuren zit er een ongelooflijke tegenreactie als iets van een vrouw komt, kijk maar bijvoorbeeld hoe hier op fok over WK voetbal voor vrouwen wordt gepost
Volgzaam richting wie? Ze heeft zelf meegeschreven aan het regeerakkoord, zou het niet merkwaardig zijn als ze vervolgens gaat rebelleren tegen zichzelf?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ze braaf en volgzaam heeft geopereerd, wat was dan haar toegevoegde waarde?
Alleen wappies bagatelliseren dit soort bedreigingen. Wanneer veroordeelt extreem-rechts de bedreigingen eens?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was wel een gigantische brandende toorst he. Laten we vooral niet vergeten dat het niet zomaar een fakkel, was maar een gigantische brandende toorts. Veel gigantischer dan enig mes waarmee ooit gedreigd is een politicus de keel af te snijden, veel groter dan enige kogel ook.
Dat moet je user @Buitendam vragen, die vond dat Kaag "goud waard was" voor het land omdat ze het regeerakkoord netjes uitvoerde.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Volgzaam richting wie? Ze heeft zelf meegeschreven aan het regeerakkoord, zou het niet merkwaardig zijn als ze vervolgens gaat rebelleren tegen zichzelf?
Duidelijk dus dat ze de bedreigingen altijd veroordeeld heeft.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hoeft dat interview enkel terug te kijken om te zien dat ze niet echt verder kwam dan: ‘ja, maar kijk maar naar zijn social media’. Dat ze daar later op terug kwam is netjes, maar zou onnodig moeten zijn geweest.
Laten we niet lacherig doen over een labiele gek die geobsedeerd met je is ineens op je stoep staat bij je thuis. Mensen die dit niet snappen gun ik zelf iemand die bij je doet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was wel een gigantische brandende toorst he. Laten we vooral niet vergeten dat het niet zomaar een fakkel, was maar een gigantische brandende toorts. Veel gigantischer dan enig mes waarmee ooit gedreigd is een politicus de keel af te snijden, veel groter dan enige kogel ook.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:51 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Duidelijk dus dat ze de bedreigingen altijd veroordeeld heeft.
Het zou gekke Geert sieren als hij eens excuses zou maken voor het stimuleren van de wappie-brigade.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan je laten zien waar Wilders een bedreiging doet naar een andere politicus? En kan je ook de bedreigingen aan het adres van Wilders veroordelen?
Even iets aangepast. Die regels voor dit landje zijn gewoon krankjorum.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar stikstof het ridicule stikstofbeleid is in dit geval de grote boosdoener, en dat heeft de landelijke politiek aan de kant geschoven. Dan ligt de bouw stil, ook daar waar het wel gewenst is.
Dat is het ook zeker niet, twee mensen uit compleet ander spectrum van de politiek beide bedreigd door anderen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom het berhaupt een wedstrijd moet zijn tussen Wilders en Kaag. Allebei worden ze bedreigd en de ene bedreiging is niet erger dan de ander. Triest dat het hele land zo radicaliseert. Er moet altijd iemand zijn die het toch iets erger heeft gehad. Of een van de twee heeft het aan zichzelf te danken, maar de ander kan er helemaal niks aan doen.
Ja, dat is het (relatieve) geluk van Kaag en de tragiek van Wilders. Kaag zal vast wel weer ergens in het buitenland een interessante baan kunnen vinden, maar wat moet Wilders als-ie uit de TK zou verdwijnen? Die kan niks anders, heeft nooit een normale baan gehad, zal (gezien het internationale karakter van de bedreigingen) altijd beveiliging nodig blijven hebben, waar-ie ook heen gaat. Wilders is min of meer veroordeeld tot een leven als beroepspoliticus.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Geert heeft geen kinderen nee, maar die kan volgens mij nooit meer terug naar een normaal leven, zelfs als hij uit de politiek stapt zal hij wel beveiliging nodig hebben...
Wat een flaterquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zou die uitzending van College Tour nog eens terugkijkt, vooraleer je verder gaat met het verzinnen van je eigen 'waarheid'.
Hij is haar aan het demoniseren en dat werkt bedreigingen in de hand.quote:
Nogmaals: dat heeft ze dus niet altijd gedaan h, als er zo makkelijk een video gevonden wordt (en een hoop artikelen overigens) waarin toch echt wat anders naar voren komt. Maar dat past niet in jouw plaatje, dus je kop gaat in het zand.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Mevrouw Kaag heeft zich altijd uitgesproken tegen de bedreigingen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Dat je het er niet mee eens bent, dat mag, we leven in een vrij land. Dat betekent niet dat je gelijk hebt.
Bedreigingen zijn verschrikkelijk en moeten veroordeeld worden. Ik roep Wilders en zijn radicale volgelingen dan ook op om nu eens te stoppen met die bedreigingen.
Wilders zal waarschijnlijk uitwijken naar Israel.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat is het (relatieve) geluk van Kaag en de tragiek van Wilders. Kaag zal vast wel weer ergens in het buitenland een interessante baan kunnen vinden, maar wat moet Wilders als-ie uit de TK zou verdwijnen? Die kan niks anders, heeft nooit een normale baan gehad, zal (gezien het internationale karakter van de bedreigingen) altijd beveiliging nodig blijven hebben, waar-ie ook heen gaat. Wilders is min of meer veroordeeld tot een leven als beroepspoliticus.
Laten we het ook niet opblazen als iemand die van plan was haar (of haar huis) in brand te steken ofzo.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we niet lacherig doen over een labiele gek die geobsedeerd met je is ineens op je stoep staat bij je thuis. Mensen die dit niet snappen gun ik zelf iemand die bij je doet.
Denk dat hij daar ook niet perse veilig zou zijn zonder beveiliging... Tragisch wel...quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wilders zal waarschijnlijk uitwijken naar Israel.
Oh, dus de dingen die ze volgens jou 'nooit' gezegd had, die heeft ze eigenlijk toch wel gezegd?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We weten allang dat Kaag de boel probeerde te repareren in CT, dat hoef je niet nog eens te bevestigen.
Nooit helemaal veilig inderdaad, maar het is waarschijnlijk gewoon zijn beste optie.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat hij daar ook niet perse veilig zou zijn zonder beveiliging... Tragisch wel...
Dan vind ik de suggestie dat ze het vast zwaarder heeft gehad omdat ze een vrouw is wel apart; zo’n uitspraak geeft mij (wellicht onterecht) toch de indruk dat het een competitie is of zo.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is het ook zeker niet, twee mensen uit compleet ander spectrum van de politiek beide bedreigd door anderen.
Het is toch nergens voor nodig om de supporters van Wilders te demoniseren?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:47 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De blinde vlek van de radicaal-gekke Geert Wilders supporters die maar door gaan met bedreigingen, bedoel je?
Optimist. Dit gaat nog veel langer gebeuren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Nee.
Nee.
In CT ja, omdat ze ook wel doorhad dat ze nat ging in Khalid&Sophie. Vandaar de PR campagne in CT, samen met haar dochters. Want tja, als er niks kapot is hoef je ook niks te repareren toch? Maar dat deed ze daar wel, ze moest wel, want iedereen had door dat ze Wilders' bedreigingen hemzelf had aangesmeerd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oh, dus de dingen die ze volgens jou 'nooit' gezegd had, die heeft ze eigenlijk toch wel gezegd?
Geen idee, ik hoor sowieso weinig van dat marginale zolderkamergezelschapje dat schijnt te bestaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Alleen wappies bagatelliseren dit soort bedreigingen. Wanneer veroordeelt extreem-rechts de bedreigingen eens?
Een labiele gek die waarschijnlijk niet eens bedreigend wilde overkomen is in de categorie bedreigingen van politici een van de minste. Om daar dan over te gaan nephuilen met droge tranen en ondertussen het gebruiken om politieke tegenstanders de mond te snoeren is een afzichtelijke schwalbe. Zeker als je zelf dan ook nog een doorgaat met polariseren wat dan weer een klimaat creeert waarin ambtsgenoten van de andere pollitieke zijde serieuzer worden bedreigd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we niet lacherig doen over een labiele gek die geobsedeerd met je is ineens op je stoep staat bij je thuis. Mensen die dit niet snappen gun ik zelf iemand die bij je doet.
Met die laatste zin deed je voorkomen alsof (vooral/alleen) progressief links niet in staat is om bedreigingen over de volle breedte te veroordelen. Goed dat je dat nuanceert.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat ik daar zegt is juist. Er zijn serieus helaas mensen (je hebt ze ook van rechts hoor) die dit soort dingen niet unaniem kunnen afkeuren en veroordelen.
Ik heb het al vaker aangegeven, het maakt mij niet uit of het gaat om Sylvana Simons, Sigrid Kaag, Geert Wilders of Thierry Baudet, je mag het met politici oneens zijn of hun standpunten en gedachtegoed zelfs walgelijk vinden, maar deze mensen moeten veilig over straat kunnen en gewoon met familie of vrienden even ergens een drankje doen, zonder lastig te worden gevallen en zonder allerlei beveiliging nodig te hebben. Dat dit niet kan is schrikbarend en zorgwekkend.
Nogmaals, mevrouw Kaag heeft de bedreigingen altijd veroordeeld. Zeker jammer voor jou dat het niet in je straatje past.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nogmaals: dat heeft ze dus niet altijd gedaan h, als er zo makkelijk een video gevonden wordt (en een hoop artikelen overigens) waarin toch echt wat anders naar voren komt. Maar dat past niet in jouw plaatje, dus je kop gaat in het zand.
Overigens heb ik jou die bedreigingen richting wilders ook niet zien afkeuren, maar dat zal ik wel gemist hebben.
De Moeder Aller Toortsen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volstrekt onjuist. Links heeft bedreigingen altijd veroordeelt. Wappie-rechts daarentegen lijkt er juist prat op te gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Met die laatste zin deed je voorkomen alsof (vooral/alleen) progressief links niet in staat is om bedreigingen over de volle breedte te veroordelen. Goed dat je dat nuanceert.
Er zijn natuurlijk zowel links als rechts mensen die bedreigingen aan het adres van hun politieke tegenstanders niet zo'n punt vinden, of van mening zijn dat ze dat ook wel een beetje aan zichzelf te danken hebben. En er zijn ook zowel links als rechts mensen die bedreigingen per definitie veroordelen.
Gekke Geert noemt mevrouw Kaag een heks. Daarom lopen radicale Wilders supporters met fakkels naar haar huis.quote:
Om wat te gaan doen?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wilders zal waarschijnlijk uitwijken naar Israel.
Jij hebt liever dat zo'n Geert Wilders-idioot echt het huis in de fik gaat gooien?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:02 schreef Joppiez het volgende:
Een vent wat met een fakkel wat dom staat te schreeuwen voor je huis, nou nou.
Het is natuurlijk vervelend, maar als dat de hoogtepunt is van al de bedreigingen dan valt het relatief echt wel mee. Denk eerder dat ze de politiek zat is geworden, en dit is dan de druppel geweest.
Ze komt ook uit een zeer elitaire kring en ze is door haar functie een beetje buiten haar bubbel gekomen. Dat kan schrikken zijn.
Als ik al die comments van zo terug lees ben jij zwaar onderdeel van het probleem met je al je haat dragende termen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:03 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gekke Geert noemt mevrouw Kaag een heks. Daarom lopen radicale Wilders supporters met fakkels naar haar huis.
Ik zie dat mijn oproep om te stoppen met verzinsels nog weinig gehoor heeft gevonden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In CT ja, omdat ze ook wel doorhad dat ze nat ging in Khalid&Sophie. Vandaar de PR campagne in CT, samen met haar dochters. Want tja, als er niks kapot is hoef je ook niks te repareren toch? Maar dat deed ze daar wel, ze moest wel, want iedereen had door dat ze Wilders' bedreigingen hemzelf had aangesmeerd.
En dat is niet erg, elke politici moet wel eens zoiets repareren, maar het is nogal stupide om dat te ontkennen als dat allemaal op tape staat en zo ongeveer iedereen met gezond verstand die tijdslijn kan uittekenen. Maakt de bedreigingen aan haar adres en dat van Wilders niet minder erg.
Het heeft er niks mee te maken of iets in mijn straatje past of niet. Ik geef aan dat je je kop in het zand steekt wanneer je zegt dat ze het altijd heeft afgekeurd zonder mitsen en maren. Er word een video geplaatst wat bewijst dat ze dat niet altijd gedaan heeft en die negeer je vervolgens.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nogmaals, mevrouw Kaag heeft de bedreigingen altijd veroordeeld. Zeker jammer voor jou dat het niet in je straatje past.
Ik ben geen partijleider. Juist bij zo'n partijleider als Wilders die een volslagen losgelaten achterban heeft, zou een veroordeling van bedreigingen effect kunnen hebben.
Helaas heb ik gekke Geert nog niet het goede zien doen.
Dat waren echt niet enkel Wilders supporters. Dat generaliseren mag wel een graadje minder wat mij betreft.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:03 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gekke Geert noemt mevrouw Kaag een heks. Daarom lopen radicale Wilders supporters met fakkels naar haar huis.
Ooit gehoord van zelfreflectie?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zie dat mijn oproep om te stoppen met verzinsels nog weinig gehoor heeft gevonden.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Alleen wappies bagatelliseren dit soort bedreigingen.
Prachtig dit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:00 schreef grrrrg het volgende:
Ik ben geen partijleider. Juist bij zo'n partijleider als Wilders die een volslagen losgelaten achterban heeft, zou een veroordeling van bedreigingen effect kunnen hebben.
Helaas heb ik gekke Geert nog niet het goede zien doen.
Nee, totale onzin. Dit soort generalisaties draagt juist bij aan de polarisatie. Er zijn genoeg rechtse mensen die de bedreigingen sterk veroordeeld hebben, denk bijv. aan Caroline vd Plas.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Volstrekt onjuist. Links heeft bedreigingen altijd veroordeelt. Wappie-rechts daarentegen lijkt er juist prat op te gaan.
Helemaa niet. Ik blijf gelukkig genuanceerd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als ik al die comments van zo terug lees ben jij zwaar onderdeel van het probleem met je al je haat dragende termen.
Mensen die je niet kent weg zetten als wappie of rechts, in je hoofd wss extreem rechts.
Je bent niet alleen onderdeel van het probleem, je bent het probleem.
Je laat je mee gaan in de sleur van alles .
Nee, geen competitie tussen hun twee hoor, gewoon een vaststelling.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan vind ik de suggestie dat ze het vast zwaarder heeft gehad omdat ze een vrouw is wel apart; zo’n uitspraak geeft mij (wellicht onterecht) toch de indruk dat het een competitie is of zo.
Pot, ketel. Ik raad je aan om je eigen advies op te volgen en Khalid&Sophie en CT terug te kijken. Oh ja en dit keer niet afgeleid te worden door je telefoon ofzo, want je hebt duidelijk niet op zitten letten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zie dat mijn oproep om te stoppen met verzinsels nog weinig gehoor heeft gevonden.
Ja, ik zie voorzichtig een positieve trend uit de rechtse hoek komen, waarin sinds kort bedreigingen wel worden veroordeeld.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, totale onzin. Dit soort generalisaties draagt juist bij aan de polarisatie. Er zijn genoeg rechtse mensen die de bedreigingen sterk veroordeeld hebben, denk bijv. aan Caroline vd Plas.
Je ziet het zelf echt niet eh?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Helemaa niet. Ik blijf gelukkig genuanceerd.
Maar bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag kunnen gewoon niet en ik zou dolgraag willen dat gekke Geert met zijn radicaal-rechtse achterban daar afstand van neemt.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:02 schreef Joppiez het volgende:
Een vent wat met een fakkel wat dom staat te schreeuwen voor je huis, nou nou.
Het is natuurlijk vervelend, maar als dat het hoogtepunt is van al de bedreigingen dan valt het relatief echt wel mee. Denk eerder dat ze de politiek zat is geworden, en dit is dan de druppel geweest.
Ze komt ook uit een zeer elitaire kring en ze is door haar functie een beetje buiten haar bubbel gekomen. Dat kan schrikken zijn.
Jeetje, Kaag moest schijnbaar haar bek houden want anderen zijn erger bedreigd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geen idee, ik hoor sowieso weinig van dat marginale zolderkamergezelschapje dat schijnt te bestaan.
[..]
Een labiele gek die waarschijnlijk niet eens bedreigend wilde overkomen is in de categorie bedreigingen van politici een van de minste. Om daar dan over te gaan nephuilen met droge tranen en ondertussen het gebruiken om politieke tegenstanders de mond te snoeren is een afzichtelijke schwalbe. Zeker als je zelf dan ook nog een doorgaat met polariseren wat dan weer een klimaat creeert waarin ambtsgenoten van de andere pollitieke zijde serieuzer worden bedreigd.
Ja en die krijgt wel ook bedreigen volgens mij. Uit extreemlinkse en extreemrechtse kant schijnbaar....quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, totale onzin. Dit soort generalisaties draagt juist bij aan de polarisatie. Er zijn genoeg rechtse mensen die de bedreigingen sterk veroordeeld hebben, denk bijv. aan Caroline vd Plas.
Helemaal niet! Ik heb niet eens een ideologie, dus ik kan er ook niet verblind door raken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:16 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je ziet het zelf echt niet eh?
Je bent niets beter dan het geen waar je tegen schopt.
Om daar te komen lijkt het of je nog een lange weg te gaan hebt.
Je lijkt verblind door je eigen ideologie.
Alles voor 'maar' is onzin.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Niek92 het volgende:
Er wachten ook nog heel wat Nederlanders op een excuus van 4 keer een kabinet Rutte die alles weg lachen of mensen in de geldproblemen hebben gebracht ect ect.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Helemaal niet! Ik heb niet eens een ideologie, dus ik kan er ook niet verblind door raken.
Het enige dat ik vraag is dat gekke Geert excuses maakt voor het stimuleren van de bedreigingen die zijn radicaal-rechtse achterban maakt.
Omdat ik geen partijleider ben. Weet je wat? Als gekke Geert en zijn idiote acherban excuses maakt voor de bedreigingen zal ik een taart bakken, ok?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het heeft er niks mee te maken of iets in mijn straatje past of niet. Ik geef aan dat je je kop in het zand steekt wanneer je zegt dat ze het altijd heeft afgekeurd zonder mitsen en maren. Er word een video geplaatst wat bewijst dat ze dat niet altijd gedaan heeft en die negeer je vervolgens.
Verder een hoop woorden, maar je zegt niet dat je die bedreigingen richting Wilders ook af keurt. Hypocriet.
Natuurlijk niet! Te gek voor woorden wat die fakkeldrager bij het huis van mevrouw Kaag deed!quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:25 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Er wachten ook nog heel wat Nederlanders op een excuus van 4 keer een kabinet Rutte die alles weg lachen of mensen in de geldproblemen hebben gebracht ect ect.
En jij maakt je druk om Kaag.
En vrouw uit kringen waar jij waarschijnlijk nooit zal rondlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |