Hoe de bedreigingen vanuit radicaalrechtse hoek worden gebagatelliseerd zegt eigenlijk al voldoende…quote:
Dat gaat wel mooi twee kanten op; een Wilders word net zo hard aangevallen in de kamer. Maar als het andersom te ver gaat loopt de kamer hypocriet naar buiten. Het is een beetje double standards daar. Hoort er tegenwoordig een beetje bij in de politiek heb ik het idee; beetje op elkaar bitchen. Als je uit deelt mag je ook verwachten dat je kan incasseren.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik zie in Geert Wilders en Thierry Baudet aanjagers van een publieke hetze tegen haar. Ik heb debatten gezien hoe ze tegen haar te keer gaan en dat gaat alle perken te buiten. Daar zal een kamervoorzitter strenger tegen moeten optreden, maar omdat eea blijkbaar wordt toelaten denken bepaalde volgelingen dat dat allemaal maar normaal is.
Het lijkt me lachwekkend als Dilan Yeşilgöz-Zegerius de volgende minister president wordt als vluchtelinge uit Koerdistan en ze dan op staatsbezoek naar Turkije gaat. Zie je het voor je? En ook hoe onze Geert Wilders tegen haar tekeer zal gaan. Nemen we Rob Jetten als homo op financiën. Tokkies gaan helemaal los dan.
Werkelijk? Heb je hier ook iets van een bron voor? Of is dit wederom een poging om de hetze tegen Kaag te bagataliseren?quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gaat wel mooi twee kanten op; een Wilders word net zo hard aangevallen in de kamer.
Onvergelijkbaar als je ziet hoe Geert Wilders en Thierry Baudet tekeergaan. Een scherp debat prima, maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Schofferen en insinueren horen daar niet bij.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gaat wel mooi twee kanten op; een Wilders word net zo hard aangevallen in de kamer. Maar als het andersom te ver gaat loopt de kamer hypocriet naar buiten. Het is een beetje double standards daar. Hoort er tegenwoordig een beetje bij in de politiek heb ik het idee; beetje op elkaar bitchen. Als je uit deelt mag je ook verwachten dat je kan incasseren.
Als er commentaar komt op nieuwe ministers heeft dat niet meteen met hun seksualiteit, geslacht of geloof te maken. Soms zijn mensen geen fan van bepaalde politici omdat ze gewoon niet geschikt zijn. Maar daar hebben sommigen het niet graag over.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze zelf alleen maar gezegd dat ze stopt wegens bedreigingen icm met haar gezin. De rest wordt er door de publieke opinie aan de haren bijgesleept.
De vrouwen die je noemt zijn van veel machtigere landen, daar kunnen in andere landen geen lak aan hebben
"Het hele probleem" en "het hoofdprobleem" in relatie tot Kaag. Daar reageer ik op.quote:Het hele probleem zit 'm hierin dat vrouwen op machtige posities in veel landen door veel mannen veel last hebben. Daarom zien we ook zelden een vrouw als kapitein op een schip terwijl ze prima leiding kunnen nemen, neem een Marjan van Loon van Shell Nederland bijvoorbeeld. Ursula von der Leyen doet het wat mij betreft ook prima. Op nederlandse fregatten zijn ook één of twee vrouwen kapitein, maar een oorlogsschip dient men sowieso te accepteren. Een koopvaardijschip krijgt gewoon last.
Conservatieve hufters zie ik als hoofdprobleem, vrouwen kunnen prima capabel zijn. Bovendien sta ik voor gelijkwaardigheid.
Hoe kom je tot die conclusie? Waarom zou die consequente demonisering niet tot bedreigingen kunnen leiden?quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:39 schreef theunderdog het volgende:
Elke bedreiging dien je af te keuren. Er is alleen 0 verband tussen harde kritiek vanuit bijvoorbeeld de hoek van Wilders, en de bedreigingen die Kaag heeft ontvangen.
Omdat er geen causaal verband is. Het is niet omdat er sprake is van demonisering, dat jij verplicht bent diegene te bedreigen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie? Waarom zou die consequente demonisering niet tot bedreigingen kunnen leiden?
Ik vind alle bedreigingen heel serieus en 100% kut, ik vind alleen jouw reacties lachwekkend.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:16 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jij vindt die bedreigingen lachwekkend misschien, maar ze zijn wel degelijk heel serieus
Altijd hetzelfde riedeltje. ''Ja, dat Wilders al zo lang word bedreigd en zo erg dat ie op een kazerne moet wonen is natuurlijk verschrikkelijk, MAAR....''quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe de bedreigingen vanuit radicaalrechtse linkse hoek worden gebagatelliseerd zegt eigenlijk al voldoende…
Zou Kaag zonder de demonisatie door dit soort politieke figuren net zo’n populair doelwit zijn geweest om te haten en bedreigen denk je?quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat er geen causaal verband is. Het is niet omdat er sprake is van demonisering, dat jij verplicht bent diegene te bedreigen.
Alsjeblieft niet zeg. We hebben vrij recent het gehuil vanuit rechts met Pim Fortuyn achter de rug.
Dank voor het perfect illustreren van het punt wat ik wou makenquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde riedeltje. ''Ja, dat Wilders al zo lang word bedreigd en zo erg dat ie op een kazerne moet wonen is natuurlijk verschrikkelijk, MAAR....''
Het zegt inderdaad voldoende.
Verder geen idee wie je aanspreekt met radicaal rechts.
Ja, eerder deed ze buitenlandse zaken, alleen heeft ze ook daar fouten gemaakt, de situatie rondom de Afghaanse evacuatie waarvoor ze ook weer eens haar excuus had aangeboden. Ook zij was herhaaldelijk door de Nederlandse ambassade en westerse bondgenoten gewaarschuwd dat de val van Kabul eraan zat te komen. Toch deed ze het achteraf voorkomen alsof ze het totaal niet zag aankomen. Erg pijnlijk allemaal. Ik weet eigenlijk ook niet wat ze goed heeft gedaan.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Sja, ik vind haar op die post niet zo geschikt. Ik had haar liever op buitenlandse zaken gehad, maar dan hebben we weer een probleem met diplomatie met al die kloterige moslimlanden. Het is nou eenmaal gebruikelijk dat de tweede partij het ministerie van financiën krijgt.
Dit was de schuld van de VVD en toenmalige staatssecretaris Ankie Broekers-Knol die de Afghaanse tolken weigerden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, eerder deed ze buitenlandse zaken, alleen heeft ze ook daar fouten gemaakt, de situatie rondom de Afghaanse evacuatie waarvoor ze ook weer eens haar excuus had aangeboden. Ook zij was herhaaldelijk door de Nederlandse ambassade en westerse bondgenoten gewaarschuwd dat de val van Kabul eraan zat te komen. Toch deed ze het achteraf voorkomen alsof ze het totaal niet zag aankomen. Erg pijnlijk allemaal. Ik weet eigenlijk ook niet wat ze goed heeft gedaan.
Dat dus. Die vrouw is gewoon intens walgelijk en haar gelieg over ernstige bedreigingen, is daar ook weer een bevestiging van.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen zeker capabel zijn. Waarom niet?
Dat is de discussie ook helemaal niet. En helemaal niet over gelijkheid.
Er is een hoop terechte kritiek op kaag waarbij op alle mogelijke manieren vrouwenhaat en ongelijkheid bij betrokken wordt om het gefaal van kaag te verbloemen en de criticasters te framen.
Nou nee, ze heeft minder kans op een hoge positie in de politiek en voor minder doet ze het niet. Dat mens is een en al ego en machtswellust.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:01 schreef Harvest89 het volgende:
Jammer dat ze zich zo heeft laten wegpesten.
Jij bepaald vanachter je beeldschermpje wel even of de bedreigingen ernstig waren of niet?quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:51 schreef nomina het volgende:
[..]
Dat dus. Die vrouw is gewoon intens walgelijk en haar gelieg over ernstige bedreigingen, is daar ook weer een bevestiging van.
Niet waar.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ondertussen werd en wordt mevrouw Kaag zwaar bedreigd door extreem-rechts.
Zou je zonder kritiek te kunnen krijgen, ook gedemoniseerd kunnen worden?quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou Kaag zonder de demonisatie door dit soort politieke figuren net zo’n populair doelwit zijn geweest om te haten en bedreigen denk je?
Sorry dat ik te dom ben, maar het punt wat jij probeert te maken ontgaat mij. Wat bedoel je precies, vertel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dank voor het perfect illustreren van het punt wat ik wou maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |