abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:23:06 #151
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_209874970
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
"Wie zijn die mensen?"
Wie zijn de mensen die elke maand maar weer moeten zien of ze rondkomen vraag je? Dat zijn er genoeg, vaak zelfs meer dan je denkt. Als je googled op "armoede in Nederland" dan krijg je 100-en hits met o.a. cijfers van het CBS.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:23:57 #152
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209874989
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ze heeft letterlijk gezegd dat wilders het 'misschien wel over zichzelf afriep'.

Niet chique.
Onzin.
Dit, dus.
pi_209875025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
Goed nieuws voor Nederland. Wanneer vertrekt Hugo de Clown?
Niet, krijgt weer een andere ministerpost ofcourse...

Volkshuisvesting is toch nét niet de post waar hij in uitblinkt....

Mss VWS?

Oh wacht...

:')
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:27:58 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
Goed nieuws voor Nederland. Wanneer vertrekt Hugo de Clown?
Huh?
Die stelt zich niet meer verkiesbaar bij de volgende TK.

Hedde ge da gemist?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:28:16 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209875037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet, krijgt weer een andere ministerpost ofcourse...

Volkshuisvesting is toch nét niet de post waar hij in uitblinkt....

Mss VWS?

Oh wacht...

:')
De eeuwige baantjescarrousel van incompetente politici.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:31:39 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209875073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Huh?

Hedde ge da gemist?
Omdat hij geen zin heeft om in de TK te gaan zitten. Betekent niet dat hij niet in de regering plaats neemt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:25 #157
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209875083
Dit is FEEST
graag op anoniem
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:37 #158
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209875087
Al-qag
graag op anoniem
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:33:36 #159
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209875099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:36 schreef klipper het volgende:
Op buitenlandse zaken was ze heel goed, dat had ze ook moeten blijven doen.
Ik zou wel heel graag op de buitenlandse zaken post zitten hoor. Denk dat ik wel de skills heb
graag op anoniem
pi_209875108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De eeuwige baantjescarrousel van incompetente politici.
Denk dat het niet eens zo gek veel heeft te maken met wel of niet competent zijn. Ik heb namelijk het idee dat de meeste ministers hun vak best verstaan.

Maar 'het volk' verwacht snelle oplossingen voor complexe problemen. Woningbouw is al jaren een issue die een hoge prio heeft. De waarheid is echter dat het Rijk niet met de vingers kan knippen, waarna er een nieuwe woonwijk verrijst.

Je kunt als minister wel van alles roepen en vinden, maar zulke projecten moeten uiteindelijk lokaal in gang worden gezet. En nieuwbouwwijken uit de grond stampen kost nou eenmaal tijd. In mijn woonplaats - Harderwijk - werd pas na 20 jaar vergaderen, plannen en dealen begonnen met de bouw van woonwijk het Waterfront. In buurgemeente Nunspeet probeert men al sinds 2018 een wijk te realiseren op een stuk weiland in het buitengebied. Maar ja, omwonenden zitten daar niet op te wachten, waardoor het knetterlang duurt voordat de schop eindelijk de grond in kan. Dat is Nederland. Inspraak is een groot goed, maar het zorgt wel voor vertraging.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:36:53 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209875134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Denk dat het niet eens zo gek veel heeft te maken met wel of niet competent zijn. Ik heb namelijk het idee dat de meeste ministers hun vak best verstaan.

Maar 'het volk' verwacht snelle oplossingen voor complexe problemen. Woningbouw is al jaren een issue die een hoge prio heeft. De waarheid is echter dat het Rijk niet met de vingers kan knippen, waarna er een nieuwe woonwijk verrijst.

Je kunt als minister wel van alles roepen en vinden, maar zulke projecten moeten uiteindelijk lokaal in gang worden gezet. En nieuwbouwwijken uit de grond stampen kost nou eenmaal tijd. In mijn woonplaats - Harderwijk - werd pas na 20 jaar vergaderen, plannen en dealen begonnen met de bouw van woonwijk het Waterfront. In buurgemeente Nunspeet probeert men al sinds 2018 een wijk te realiseren op een stuk weiland in het buitengebied. Maar ja, omwonenden zitten daar niet op te wachten, waardoor het knetterlang duurt voordat de schop eindelijk de grond in kan. Dat is Nederland. Inspraak is een groot goed, maar het zorgt wel voor vertraging.
Maar de servers van Facebook en Google kunnen probleemloos uit de grond worden gestampt.
Dit, dus.
pi_209875143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar de servers van Facebook en Google kunnen probleemloos uit de grond worden gestampt.
Is dat zo?

Heb de beoogde bouw van een datacentrum in Zeewolde van dichtbij gevolgd en dat ding is er - na een hoop gezeik - nooit gekomen.
pi_209875150
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Huh?

Hedde ge da gemist?
Ik heb alleen maar gelezen dat hij geen lijsttrekken en/of leider wil worden.

Bron?
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:39:48 #164
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_209875167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Is dat zo?

Heb de beoogde bouw van een datacentrum in Zeewolde van dichtbij gevolgd en dat ding is er - na een hoop gezeik - nooit gekomen.
Eemshaven, Middenmeer. Nee, dat is geen enkel probleem geweest. Ook na de gigantische hoeveelheid bezwaren niet.
Dit, dus.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:40:05 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209875171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bron?
Letterlijk de eerste zin: https://nos.nl/collectie/(...)wissel-op-mijn-gezin

[q]D66-leider Sigrid Kaag wordt bij de volgende verkiezingen geen lijsttrekker voor de partij en verlaat de politiek.[/q]

Oh wacht, dit gaat over Hugo de Jonge :')
pi_209875179
Best bizar al die reacties met 'Ja heel erg dat ze bedreigd wordt, maar..'. Dan keur je het dus gewoon goed.

Ongeacht wat je er van vind hoe ze haar werk doet, is het bizar dat iemand in zijn of haar persoonlijke levenssfeer bedreigd wordt om het werk. In haar uitleg net gaf ze het mooi weer: ze heeft met haar familie in genoeg onveilige landen gewoond, maar daar was voor haar kinderen altijd toch een soort van rust en veiligheid op de plek waar ze waren. Haar eigen thuisland, het rijke supermoderne Westerse land dat maar wat graag met z'n vingertje wijst naar andere landen waar het minder goed voor elkaar zou zijn, kan dat niet bieden. Dat is echt een schande.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:41:25 #167
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_209875184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bron?
twitter

Maargoed, dan kan hij nog steeds de regering in uiteraard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_209875207
Het is wel een flinke leegloop op het moment.
pi_209875211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Niek92 het volgende:
Best bizar al die reacties met 'Ja heel erg dat ze bedreigd wordt, maar..'. Dan keur je het dus gewoon goed.

Ongeacht wat je er van vind hoe ze haar werk doet, is het bizar dat iemand in zijn of haar persoonlijke levenssfeer bedreigd wordt om het werk. In haar uitleg net gaf ze het mooi weer: ze heeft met haar familie in genoeg onveilige landen gewoond, maar daar was voor haar kinderen altijd toch een soort van rust en veiligheid op de plek waar ze waren. Haar eigen thuisland, het rijke supermoderne Westerse land dat maar wat graag met z'n vingertje wijst naar andere landen waar het minder goed voor elkaar zou zijn, kan dat niet bieden. Dat is echt een schande.
Stel je niet aan joh.. Natuurlijk zijn bedreigingen niet goed te praten. Daar hebben meer politici mee te maken, alleen gebruikt Kaag het nu om haar eigen falen te maskeren. Wat heeft dat mens nou precies bereikt in Den Haag? Vrij weinig. Dit is gewoon een mooi excuus voor een eervolle escape. Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.
pi_209875222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Eemshaven, Middenmeer. Nee, dat is geen enkel probleem geweest. Ook na de gigantische hoeveelheid bezwaren niet.
Heb dat verder niet gevolg, maar als er daadwerkelijk tegen die projecten is geprocedeerd, dan duurt het meestal wel flink wat jaren voordat de schop de grond in gaat.

Verandert verder niets aan mijn eerdere bijdrage. Het ontwikkelen van nieuwbouwwijken kost nou eenmaal een hoop tijd, daar kan de minister verder ook niet gek veel aan doen. En vaak zijn het toch echt onze mede-bewoners die zand in de raderen strooien.
pi_209875233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Stel je niet aan joh.. Natuurlijk zijn bedreigingen niet goed te praten. Daar hebben meer politici mee te maken, alleen gebruikt Kaag het nu om haar eigen falen te maskeren. Wat heeft dat mens nou precies bereikt in Den Haag? Vrij weinig. Dit is gewoon een mooi excuus voor een eervolle escape. Opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen.
Je doet exact waarvan ik net zeg dat ik het bizar vind, je keurt de bedreigingen goed. Alsof het maar normaal moet zijn dat politici thuis opgezocht worden omdat ze een mening verkondigen waar mensen het niet mee eens zijn.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:48:17 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875253
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
De maatschappij verhardt en verhuftert, dat geldt helaas op alle vlakken.
Het is niet goed te praten dat politici bedreigd worden. Gewoon niet.

kaag door wappies.
die arrogante stikstofminister door boeren
wilders door moslims
baudet door antifa

Ga zo maar door.

Dat is ook het punt niet. Ze gebruikt het nu alleen om het als geitenpaadje om de haagse politiek te verlaten. Wat een leugen is, want eigenlijk heeft ze gewoon gefaald.

De politiek die ze is ingegaan met een enorme dedain van 'ik ga NL wel eens even leren hoe het moet' met alle hulp om haar heen die ze maar kon krijgen. Media, kranten, tv, een docu door haar partij gemaakt in de verkiezingsweek uitgezonden.. hoe dan? Campagne voeren mag zo kort er voor niet meer. Maar alleen maar omdat er een vriendin van haar bij de publieke omroep op de leidende positie zat kon het toch.

En in die docu zie je eigenlijk een hautaine buitenlanddiplomaat die gewoonweg neerkijkt op alles wat haar niet zint. Hete aardappel in de bek die lekker de elite aanspreekt, maar belangrijker nog: ze werd neergezet als eerste NLse vrouwelijke premier.

Nou ze wint stemmen en door die stemmen komt ze in het kabinet. Zonder enige financiële achtergrond gaat ze op financien omdat ze daar naar eigen zeggen 'alle departementen kan overzien' en zich kan voorbereiden op haar toekomst: premierschap. Ze zit daar dus niet voor het land, ze zit daar compleet voor haarzelf.

Dan die fakkeldrager. Dat wordt uitgemolken door haar zoveel ze kan. Vooral zij was de zieligste en meest bedreigde waarbij ze zelfs de meest bedreigde politicus van Europa weg zette als: dat heeft hij misschien wel over zichzelf afgeroepen.

Het gaat er niet om dat ze bedreigd is, warrior, het gaat om hoe ze zich opstelt, waar ze gebruik van maakt en hoe ze zich als een elitaire hautaine heks door die politiek heen beweegt voor puur haar eigen gewin. Niets heeft ze gedaan in het landsbelang, alles voor haarzelf en haar eigen doel, niks voor het land. Dat zag je zelfs bij rutte niet.

Ze ziet dat haar partij compleet door het ijs zakt in de peilingen en ziet haar droom in duigen vallen. De kamer zelf in is te laag voor haar en nu ziet ze een kans om zonder gezichtsverlies weg te komen.
Typisch een spin van de eigengereide politicus die ze is. Oneerlijk, achterbaks, puur op imago gericht en verschrikkelijk arrogant.

[ Bericht 7% gewijzigd door Red_85 op 13-07-2023 10:53:39 ]
1947-2016
pi_209875257
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dát het allemaal zó lang duurt, heeft met incompetente ambtenaren en bureaucratie te maken.
Regeltjes, aanvragen, ambtenaarlaagjes, wachten op goedkeuring.
Te veel ambtenaren die ergens ook inspraak in hebben.

Dát is het probleem in NL.
Het kan volgens mij allemaal veel efficiënter.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:49:43 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209875268
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[ twitter ]

Maargoed, dan kan hij nog steeds de regering in uiteraard.
Met hoe het cda in de huidige peilingen staan?
Zou kunnen, maar verre van logisch.

Er schijnt een enorm leraren tekort te zijn.....
1947-2016
pi_209875272
Dat politici te maken hebben met bedreigingen is nooit goed te keuren. Ook in dit geval is het triest dat dat gebeurd is. Is niet goed te praten.

Los daarvan ben ik blij dat ze stopt. Wel respect voor haar inzet; al was ik het vaak niet met haar eens.

Probleem is wel dat de alternatieven binnen de d66 niet veel beter zijn; ik heb sowieso niks met de partij; hoop dat ze aardig wat zetels verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')